Testy
Přihlásit pro přidání komentáře
Anonym
12
Článek je v podstatě souhrnem vysvětlení, proč se EV trh nasytil a další EV se prodávají velmi špatně. Kor tedy ty od VW.
Emel
A tak asi jo, no...
Elektrický Passat s RWD a 210kW od 1,3 a slušně vybavený za 1,5... Passat v akční R-Line People 2.0TSI je za 1,4 a PHEV 130kW za 1,5... řádově tam ta parita ceny je. Koncept byl ale přece jen víc šik než tohle...
Elektrický Passat s RWD a 210kW od 1,3 a slušně vybavený za 1,5... Passat v akční R-Line People 2.0TSI je za 1,4 a PHEV 130kW za 1,5... řádově tam ta parita ceny je. Koncept byl ale přece jen víc šik než tohle...
@Emel
👍
Diky. Ze o cenove parite nemusim psat sam.
Jinak me taky mrzi, ze vzhled neni atraktivnejsi. Protoze je to velmi prakticke velke rodinne elektricke auto - jedno z mala, ktere neni SUV.
👍
Diky. Ze o cenove parite nemusim psat sam.
Jinak me taky mrzi, ze vzhled neni atraktivnejsi. Protoze je to velmi prakticke velke rodinne elektricke auto - jedno z mala, ktere neni SUV.
@Emel jj, akorát že ta cenová parita s mnohem většími modely začíná platit už i u kategorie malých aut jako Renault 5 , nový Fiat 500-e nebo Alfa Junior, které donedávna patřily do kategorie s cenovkou hluboko pod 500.000,-Kč
DonVito
Jaky je duvod nabijet rychle, kdyz mam jeste 60%?
Nevidel bych to tak kriticky.
Obvykle se na cestach nabiji pri SOC 10-20% a baterka se do 60% zahreje rychlonabijenim dostatecne, aby pojmula pri 60% maximum i bez predehrevu. 🙂
Nevidel bych to tak kriticky.
Obvykle se na cestach nabiji pri SOC 10-20% a baterka se do 60% zahreje rychlonabijenim dostatecne, aby pojmula pri 60% maximum i bez predehrevu. 🙂
@DonVito protoze nabijim kdyz potrebuju. Treba na WC. A ne o 100 km dal, kdyz uz musim. Taky netankuju az kdyz mi sviti rezerva. U elektro vozitek je riziko, ze taky nenabiju, z mnoha duvodu a dalsi nabijecka, s 10% je uz slusnej stres. Je to tak 30 km a to je stres i se spalovakem. Ale elektro vehiklisti to maj jinak 😵💫
@Th0r
Jako je jasny, ze vyssi vykon je vyhoda.
Ale psal jsem, ze bych to nevidel tak kriticky.
Kdyz nabijis behem curani pri 60%...
Jinak nabijecek uz je tolik, ze na 10% SOC mas snad vzdy dojezd k dalsi rychlonabijecce. Pak mas jeste AC a nakonec v nejhorsim muzes pozadat kohokoliv se zasuvkou u ktery je mozny zaparkovat.
Posledni moznost jsem jeste nikdy nebyl nucen vyuzit.
A muj stres z dojezdu je minimalni. Kdykoli si muzu porovnat udavany dojezd autem (velmi presny) s cilem v navigaci. Obvykle mam rad aspon 80km rezervu - dojezd o 80km delsi nez vzdalenost do cile.
Jako je jasny, ze vyssi vykon je vyhoda.
Ale psal jsem, ze bych to nevidel tak kriticky.
Kdyz nabijis behem curani pri 60%...
Jinak nabijecek uz je tolik, ze na 10% SOC mas snad vzdy dojezd k dalsi rychlonabijecce. Pak mas jeste AC a nakonec v nejhorsim muzes pozadat kohokoliv se zasuvkou u ktery je mozny zaparkovat.
Posledni moznost jsem jeste nikdy nebyl nucen vyuzit.
A muj stres z dojezdu je minimalni. Kdykoli si muzu porovnat udavany dojezd autem (velmi presny) s cilem v navigaci. Obvykle mam rad aspon 80km rezervu - dojezd o 80km delsi nez vzdalenost do cile.
@DonVito Ačkoliv to autor netestoval, při výchozích 10-20% by nejspíš nabíjecí výkon byl ještě nižší (?).
Za mě tohle auto si právě kvůli malému výkonu nezaslouží tak vysoké hodnocení. Je to prostě fail u auta, které je stvořeno na dlouhé cesty...
Za mě tohle auto si právě kvůli malému výkonu nezaslouží tak vysoké hodnocení. Je to prostě fail u auta, které je stvořeno na dlouhé cesty...
@multicar Preco by mal byt nabijaci vykon este nizsi? Praveze sa to nabija celkom dobre, konkurencia okrem hyundai a kie je na tom este horsie. Ale nie je to ziadna vyhra.
@multicar
Sorry.
Ale podivej se nejprve na nabijeci krivky, nez zacnes psat.
Pak pochopis.
Zrovna u id.7 jde nad 50ti% vykon strmne dolu.
https://evkx.net/models/volkswagen/id.7/id.7_pro/chargingcurve/
Idealni pro rychle cestovani s id.7 by bylo jezdit mezi 5% a 50%.
😀
Sorry.
Ale podivej se nejprve na nabijeci krivky, nez zacnes psat.
Pak pochopis.
Zrovna u id.7 jde nad 50ti% vykon strmne dolu.
https://evkx.net/models/volkswagen/id.7/id.7_pro/chargingcurve/
Idealni pro rychle cestovani s id.7 by bylo jezdit mezi 5% a 50%.
😀
KANKUNEN
Sakra, to auto je hnusné jak Tesla.
@KANKUNEN část šmrncu, který měl Space Vizzion, se někam vytratila. Ale možná by to šlo konfigurací srovnat... dvoubarevné lakování, možná i ta černá kapota, nějaká hezká kola...
https://www.cnet.com/…d3af9c/vw-sv.jpg?…
...ale mně se vlastně líbí i ta TM3...
https://www.cnet.com/…d3af9c/vw-sv.jpg?…
...ale mně se vlastně líbí i ta TM3...
Arese
Nové zprávy ze světa nařizované elektrodebility
Nezájem, soudruzi od Fordu, nezájem...
https://www.autoforum.cz/…az-do-roku-2025/
Zločinný zelený socialismus už likviduje i evropské automobilové subdodavatele
https://www.autoforum.cz/…-dalsi-vyhazovy/
Kupujte Tesly, to se vyplatí!
https://www.autoforum.cz/…3-milionu-korun/
Následky politické likvidace evropského automobilového trhu v přímém přenosu
https://www.autoforum.cz/…ami-krale-uspor/
Humorné čtení - elektroplečky na německé dálnici
https://www.autoforum.cz/…o-temer-pokazde/
Nezájem, soudruzi od Fordu, nezájem...
https://www.autoforum.cz/…az-do-roku-2025/
Zločinný zelený socialismus už likviduje i evropské automobilové subdodavatele
https://www.autoforum.cz/…-dalsi-vyhazovy/
Kupujte Tesly, to se vyplatí!
https://www.autoforum.cz/…3-milionu-korun/
Následky politické likvidace evropského automobilového trhu v přímém přenosu
https://www.autoforum.cz/…ami-krale-uspor/
Humorné čtení - elektroplečky na německé dálnici
https://www.autoforum.cz/…o-temer-pokazde/
@Arese
O uspechu GM s EV v USA na AF asi nepisou...
😀
GM executives say the company is close to breaking even on its electric cars. Last week, GM reported a $3 billion profit for the third quarter, about the same as a year earlier. Its full year earnings are likely to approach or surpass $10 billion, which could set a record. “We’re making substantial progress on our EV journey toward profitability,” its chief financial officer, Paul Jacobson, said in a conference call last week.
O uspechu GM s EV v USA na AF asi nepisou...
😀
GM executives say the company is close to breaking even on its electric cars. Last week, GM reported a $3 billion profit for the third quarter, about the same as a year earlier. Its full year earnings are likely to approach or surpass $10 billion, which could set a record. “We’re making substantial progress on our EV journey toward profitability,” its chief financial officer, Paul Jacobson, said in a conference call last week.
Arese
Poněkud unylý a hlavně obludně těžký elektromlok. Bléééé.... :((( A ještě hůře na mě působí ta nechutná tabletoitní přístrojová deska... :((((((
@Arese
Kolik vazi tvuj "sportovni" Karoq?
Treba TM3 je mnohem sportovnejsi auto nez nejaky SUV.
I pres vyssi hmotnost!
https://www.carexpert.com.au/…vs/tesla/model-3#…
Kolik vazi tvuj "sportovni" Karoq?
Treba TM3 je mnohem sportovnejsi auto nez nejaky SUV.
I pres vyssi hmotnost!
https://www.carexpert.com.au/…vs/tesla/model-3#…
No, leda tak výkonem, ale tím to končí, řídil si to někdy ? Vždyť je to brutálně umělé, odezva od volantu, kol... nevím, jaká je Performance, ale LongRange AWD 2024 má do sportovního požitku z jízdy daleko... mimo zrychlení... proč tu děláš těm EV čkám takovou ostudu ? Jinak je to docela fajn auto :/ @DonVito
Ada je zase tady
Chybí v tom diesel a manuální převodovka. Naopak je třeba zlikvidovat tu obrazovku, která nemá v autě co dělat.
del42sa
nechápu, že se tak skvělé auto neprodává, to přece musí každý chtít.
@del42sa Hmmm nejspíš ne :-)
Ale co na to čísla v ČR za 1-9/2024:
Passat 774ks / 93 skladovek
iD.7 141ks no čekal jsem méně / 72 skladovek - kolik ji bude asi zaregistrovaných?
Hmmm...
Ale co na to čísla v ČR za 1-9/2024:
Passat 774ks / 93 skladovek
iD.7 141ks no čekal jsem méně / 72 skladovek - kolik ji bude asi zaregistrovaných?
Hmmm...
@ericn no byla to ironie :-) Prostě to ukazuje, že lidé chtějí jiný typ automobilu než je jim nabízeno, bez ohledu jak (ne)kvalitně je vyrobený
@ericn chyba je, že všechny automoblky (až na pár vyjímek) začaly bez odporu naplňovat vize EU o dekarbonizaci bezmyšlenkovým přechodem na EV a potlačením přirozeného vývoje a přestaly myslet na to, že mají nabízet to o co má zákazník zájem. Tohle plánované centrální řízení, zákazy, pokuty firmám, čachrování s povolenkami, byrokaracie, to všechno brzdí ekonomiku a v důsledku nás to zničí .... Jako nic proti ochraně ovzduší a přírody, ale EU to vzala za úplně špatný konec
JirkaVejrazka
Prosim, opravte v clanku "že bychom dostaly vybrat ".
@JirkaVejrazka
"Mezi mé sny patří i to, že bychom dostaly vybrat podle toho, co chceme během nabíjení dělat."
Nechápu, co na tom je chybně. Pro mne jen potvrzení faktu, že to psala Lenka Čížková = Horký Rom, vážený člen redakce. Lenka Čížková zde naráží na fakt, že by během nabíjení (auta i jí) ráda stihla co nejvíc kunčaftů.
Přece si snad nemůžeš myslet, že mladá generace nezná pravopis. To je přece výsada gerontů a voličů Babiše.
"Mezi mé sny patří i to, že bychom dostaly vybrat podle toho, co chceme během nabíjení dělat."
Nechápu, co na tom je chybně. Pro mne jen potvrzení faktu, že to psala Lenka Čížková = Horký Rom, vážený člen redakce. Lenka Čížková zde naráží na fakt, že by během nabíjení (auta i jí) ráda stihla co nejvíc kunčaftů.
Přece si snad nemůžeš myslet, že mladá generace nezná pravopis. To je přece výsada gerontů a voličů Babiše.
johny555
Vypadá na první trochu rozumný EV od VW. Ale je stále pozadu. EV6 nabízí 800V architekturu a dobíjení za 20 minut už 3 roky. Co na to říci?
skejpa
Už už to vypadalo na první opravdu dobré EV od VW. Ale opět to podělali tím zoufalým nabíjením. Proč to Kia/Hyundai umí nabít 2x rychleji už asi 3 roky ale VW stále ne a ne je dohnat ?
@skejpa
Protože to není 800V.
Protože to není 800V.
@rohYpnol a proč to není 800V?
@Pepa_007
Protože 800V je dražší technologie, takže by cenově byla ID.7 ještě víc nekonkurenceschoná vůči tdi/tsi.
Protože 800V je dražší technologie, takže by cenově byla ID.7 ještě víc nekonkurenceschoná vůči tdi/tsi.
@rohYpnol V této cenové kategorii mají. Kia EV6 i EV9, Hyundai Ioniq 5 i 6 mají 800V. Takže to jde. Skladovky jsou za milion. Tak ať tady nikdo netvrdí, že to nejde. Jde to ale VW to neumí.
@skejpa to je sice mínus, ale za mě asi ne až tak zásadní, respektive - jak pro koho...
Horší je, že Tesla Y je přece jen o 250t levnější... a má vyšší maximálku, mimo jiné. Jo, tohle se mi líbí víc, ale tu přidanou hodnotu za čtvrt mega tu úplně nevidím.
Horší je, že Tesla Y je přece jen o 250t levnější... a má vyšší maximálku, mimo jiné. Jo, tohle se mi líbí víc, ale tu přidanou hodnotu za čtvrt mega tu úplně nevidím.
@Emel
Stačí si do aut sednout. ID.7 není na rozdíl od Tesly jak kelímek od jogurtu.
Stačí si do aut sednout. ID.7 není na rozdíl od Tesly jak kelímek od jogurtu.
@rohYpnol jo, ale pořád... +čtvrt mega? A to má Tesla efektivnější pohon, lepší nabíjení, vyšší maximálku... i když je id7 vlastně naceněný docela hezky, no tak ta Tesla je objektivně lepší koupě. Osobně by mi mnohem víc seděl ten id7 - karoserií kombi, evropským původem i tím interiérem... ale bylo by to dilema a asi by se mi moc nechtělo dát balík navíc za horší auto.
@Emel
Zapomináš na další, dost zásadní věc. T3 vůbec není prostorově s ID.7 srovnatelná. T3 nenabízí pohodlí pro 4 dospělé, kufr a přístup do něj bída...
ID.7 je prakticky minimálně o třídu větším vozem. T3 nestačí ani na Octavii /Golf (prostorově), a tohle je dokonce víc než Passat/Superb.
Já muset vybírat mezi T3 a ID.7, tak neváhá ani vteřinu. TY je na tom obdobně jak T3 (ano lepší přístup do kufrua o málo vice mista vzadu) ...A lepší dobíjení a BMS Tesly na tom nic nezmění.
Zapomináš na další, dost zásadní věc. T3 vůbec není prostorově s ID.7 srovnatelná. T3 nenabízí pohodlí pro 4 dospělé, kufr a přístup do něj bída...
ID.7 je prakticky minimálně o třídu větším vozem. T3 nestačí ani na Octavii /Golf (prostorově), a tohle je dokonce víc než Passat/Superb.
Já muset vybírat mezi T3 a ID.7, tak neváhá ani vteřinu. TY je na tom obdobně jak T3 (ano lepší přístup do kufrua o málo vice mista vzadu) ...A lepší dobíjení a BMS Tesly na tom nic nezmění.
@rohYpnol TM3 je malá. Ale TMY už je srovnatelná a stejně je o čtvrt milionu levnější. Nabíjí se stejně pomalu ale má efektivnější motor a prostoru tam je dost. Nebýt ceny, ID7 by byla, mezi těmito dvěma kandidáty, jasná volba. Ale s přihlédnutím k ceně bych asi taky zvolil TMY.
rohYpnol
Nevidím jediný důvod, proč koupit tenhle EV mrzák místo Passatu 2.0 TDI/2.0 TSI.
ID.7 je solidně postavené auto, má mnoho kladů. Bohužel je to EV, tudíž praktická využitelnost vzhledem k zacílení auta je bída.
Zkrátka povedené auto, na kterém jsou špatně 2 věci:
1) je to EV
2) ergonomie skrze display.
Obě dvě věci lze vyřešit velmi snadno - zvolit Superb/Passat 2.0 tdi/2.0 tsi.
ID.7 je solidně postavené auto, má mnoho kladů. Bohužel je to EV, tudíž praktická využitelnost vzhledem k zacílení auta je bída.
Zkrátka povedené auto, na kterém jsou špatně 2 věci:
1) je to EV
2) ergonomie skrze display.
Obě dvě věci lze vyřešit velmi snadno - zvolit Superb/Passat 2.0 tdi/2.0 tsi.
@rohYpnol Kazdy to ma inac, ja zase nevidim dovod kupovat nejakeho mrzaka passata alebo superb. Ale kazdy nech si kupuje co chce. Ergonomiu to ma tu istu, aj passat ma displej, stierace na lavej packe a volic smeru pri volante, nie?
@xxc
Auto jako Superb/Passat jsou auta, které mají jezdit. A EV jezdit nemůže, protože stojí u nabíječky.
Ergonomie stejná není. Je podobná, ale u Superb/Passat pořád lepší.
Auto jako Superb/Passat jsou auta, které mají jezdit. A EV jezdit nemůže, protože stojí u nabíječky.
Ergonomie stejná není. Je podobná, ale u Superb/Passat pořád lepší.
@rohYpnol
8tkm s ev od srpna, na nabijeckach zatim 10 (na zkousku jestli funguje karta) a 15
minut na 50kW a 13 minut na 175kw (etron za tu dobu nabil 40%, cas merenej od vystoupeni z auta do odjezdu. Odjel bych driv ale bylo to u hobbymarketu kde sem neco potreboval). Omezeni dojezdem zatim zadny. Oproti mrzakovejm spalovakum setrim cas na benzinkach. O penezich nemluve
8tkm s ev od srpna, na nabijeckach zatim 10 (na zkousku jestli funguje karta) a 15
minut na 50kW a 13 minut na 175kw (etron za tu dobu nabil 40%, cas merenej od vystoupeni z auta do odjezdu. Odjel bych driv ale bylo to u hobbymarketu kde sem neco potreboval). Omezeni dojezdem zatim zadny. Oproti mrzakovejm spalovakum setrim cas na benzinkach. O penezich nemluve
@kesumb
Opravdu šetřit čas??? A co ten čas, který pokaždé potřebuješ aby jsi doma dal auto na nabíječku a ráno zase odpojil? To se nepočítá co? 😁
Jinak nevím kdy pochopíš, že většina nemá možnost mít FVE panely všude včetně psí boudy podobně jako ty.
Opravdu šetřit čas??? A co ten čas, který pokaždé potřebuješ aby jsi doma dal auto na nabíječku a ráno zase odpojil? To se nepočítá co? 😁
Jinak nevím kdy pochopíš, že většina nemá možnost mít FVE panely všude včetně psí boudy podobně jako ty.
@rohYpnol
vychazi to na 5 vterin, port se zavre po odpojeni kabelu sam. Oproti hniti nekde na pochcany pumpe nebe a dudy. Ale klidne si jezdi do kolony na tank ono👍👍👍
vychazi to na 5 vterin, port se zavre po odpojeni kabelu sam. Oproti hniti nekde na pochcany pumpe nebe a dudy. Ale klidne si jezdi do kolony na tank ono👍👍👍
@kesumb
Kde jsi zas byl na tank ONO?!? Proč mám jezdit tam?????
Jo, upřednostňují dojezd 1000 km, kdy můžu k moři nebo na hory zcela bez omezování. Ty si klidně jezdi kolem komína v EV a úžasným pocitem, že máš FVE panely zaplácaný každý volný místo na střeše a pozemku.
Nic na nesmyslnosti a nepoužitelnosti EV pohonu pro masy na tom nezměníš.
Kde jsi zas byl na tank ONO?!? Proč mám jezdit tam?????
Jo, upřednostňují dojezd 1000 km, kdy můžu k moři nebo na hory zcela bez omezování. Ty si klidně jezdi kolem komína v EV a úžasným pocitem, že máš FVE panely zaplácaný každý volný místo na střeše a pozemku.
Nic na nesmyslnosti a nepoužitelnosti EV pohonu pro masy na tom nezměníš.
Pepa_007
A máme to tu: výkon 210kw jako overboost a 89kw dlouhodobě? 170kw nabíjení, ale běžně dosažitelných je 43kw?
Pomalu aby prodejce dodal logiku FW auta. Kdy je dispozice jaký výkon. A za jakých podmínek. A kdy a jaké nabíjecí výkony lze dosáhnout a za jakých podmínek. Představa: stav nabití 80-100%, venkovní teplota 15-20°C, slunečný den, rovná silnice, v autě jen řidič: 210kw. Atd.... . Poskytne výrobce?
Top speed u dálničního křižníka 180?
Auto máš příliš mnoho AŽ. Dát jej za 500 000Kč, tak jej někdo koupí.
WV se diví, že lidi nekupují.
Tady je vše špatně.
Pomalu aby prodejce dodal logiku FW auta. Kdy je dispozice jaký výkon. A za jakých podmínek. A kdy a jaké nabíjecí výkony lze dosáhnout a za jakých podmínek. Představa: stav nabití 80-100%, venkovní teplota 15-20°C, slunečný den, rovná silnice, v autě jen řidič: 210kw. Atd.... . Poskytne výrobce?
Top speed u dálničního křižníka 180?
Auto máš příliš mnoho AŽ. Dát jej za 500 000Kč, tak jej někdo koupí.
WV se diví, že lidi nekupují.
Tady je vše špatně.
@Pepa_007
Kdy je jaký výkon k dispozici se nedozvíš ani u jiných eektromobilů. Výrobci tají například závislost výkonu na rychlosti auta . Maximálně někdy uvedou otáčky, ale ty za jízdy bez otáčkoměru stejně nezjistíš
Kdy je jaký výkon k dispozici se nedozvíš ani u jiných eektromobilů. Výrobci tají například závislost výkonu na rychlosti auta . Maximálně někdy uvedou otáčky, ale ty za jízdy bez otáčkoměru stejně nezjistíš
Barry Lyndon
Stopadesátilitrový frunk by ten otylý design snad omlouval. Bez něj pro něj omluvu nemám. A6 se imho povedla o dost víc (byť teda ten její mikrofrunk ve srovnání s Teslou nic moc), byť si to teda taky nechává zaplatit...
twistedTSD
V kombíku na pohled jedno z nejzajímavějších velkých EV a nejzajímavější id. Praktické, relativně aerodynamické, ne úplně ošklivé. Interiér je taky koukatelnější než u předešlých modelů, velká škoda zděděných ergonomických přešlapů. Jet dlouhé hodiny v noci s tím patrně nevypínatelným megadisplejem musí být radost. No a co se techniky týče, VW má štěstí, že Hyu nenapadlo nacpat 800V architekturu nějakého normálnějšího liftu/kombi.
@twistedTSD Nevypinatelny displej nie je az taky problem, ako tlmene svietiaca citacia lampicka, ktora svieti do oci. Bolo to opravene v ID7? Dost pochybujem. Ktore auta ponukaju vypinatelne displeje? Ale nejak tak rozumne, nocny rezim na jeden klik.
RiMa
Test, nejen tento na ID7 vyznivaji relativne slusne. Bud tedy to auto fakt neni spatne, nebo je to nejaky soucit testujicich. Co appka? Co nastaveni vozu pro konkretniho uzivatele? To jakoby vsichni ignorovali, ze VW tady zaspal.
@RiMa Appka je hrozna, je fakt, ze to mohli trosku viac rozobrat. Na tesle alebo kii sa daju rozmrazit okna bez kurenia auta? Sice ani neviem, ci tie auta maju odmrazovanie okien. Ale na Enyaqu to funguje a appka na ID4 to neponuka :-) Ale toto nenapise nikto, ziadny test na to neupozorni.
topten
nevidim duvod, aby 400V nemohla nabijet do 80% naplno, navic ani to "naplno" neni zadnej zazrak.
misto toho, aby se koncern po dieselgate z pred 9 lety chytil za nos, dyzl zariz a venoval se elektrifikaci, tak dal cpal penize a marnil cas vyvojaru v neperspektivnich dyzlech.
a dnes, kdyz je dyzl v upadku, tak nema ani obycejnej hybrid.
koncernu ani nepomohla pokuta cca 1bilion v ceskejch za dieselgate.
a zeme EU, misto toho aby prinejmensim srovnaly zdaneni benzinu a nafty aby odradily lidi od naftaku, tak dal danove znevyhodnuji benzin proti nafte. u nas je benzin zatizenej spotrebni dani o 40% vic nez nafta, pritom vetsina lidi jezdi na benzin. mozna by si to ten, kdo chce vyhrat voby, mel uvedomit...
misto toho, aby se koncern po dieselgate z pred 9 lety chytil za nos, dyzl zariz a venoval se elektrifikaci, tak dal cpal penize a marnil cas vyvojaru v neperspektivnich dyzlech.
a dnes, kdyz je dyzl v upadku, tak nema ani obycejnej hybrid.
koncernu ani nepomohla pokuta cca 1bilion v ceskejch za dieselgate.
a zeme EU, misto toho aby prinejmensim srovnaly zdaneni benzinu a nafty aby odradily lidi od naftaku, tak dal danove znevyhodnuji benzin proti nafte. u nas je benzin zatizenej spotrebni dani o 40% vic nez nafta, pritom vetsina lidi jezdi na benzin. mozna by si to ten, kdo chce vyhrat voby, mel uvedomit...
@topten
Uvědom si že daňové nastavení nafty je z nějakého důvodu a tím je zkrátka a jednoduše to, že se primárně týká nákladní dopravy a zemědělství a lesnictví.
Zvýšení spotřební daně na naftu je bez problémů možné, ale bude to znamenat jen další zdražení dopravy a tím jen další proinflační faktor, protože cena dopravy se promítá následně do všeho.
Tohle chceme? Já rozhodně ne.
Uvědom si že daňové nastavení nafty je z nějakého důvodu a tím je zkrátka a jednoduše to, že se primárně týká nákladní dopravy a zemědělství a lesnictví.
Zvýšení spotřební daně na naftu je bez problémů možné, ale bude to znamenat jen další zdražení dopravy a tím jen další proinflační faktor, protože cena dopravy se promítá následně do všeho.
Tohle chceme? Já rozhodně ne.
Othello
Citace: ....Auto je velmi těžké a jen s lehkým řidičem má 2,2 tuny.....
Pardon ale aby tohle při pohotovostní hmotnosti 2290 kg fakt platilo tak by musel ten řidič vážit mínus devadesát kilo
Pardon ale aby tohle při pohotovostní hmotnosti 2290 kg fakt platilo tak by musel ten řidič vážit mínus devadesát kilo
Lubo
Kapacita batérie, kWh? Info v článku chýba, našiel som na webe 77kWh.
Inak, pri 300 km prejazde medzi nabíjačkami a pomalom nabíjaní mi to ako polykač dálničních kilometrů nepríde.
Inak, pri 300 km prejazde medzi nabíjačkami a pomalom nabíjaní mi to ako polykač dálničních kilometrů nepríde.
Futurista
No, příští týden jedu do Švýcarska, mám to 950km. Autor článku píše, že je to pro řidiče na dlouhé trasy. To jako mám fakt 3x někde zastavit, zahrát si hru, dát si kafe, abych dojel za bůh ví, jak dlouho? No tak já raději doma natankuju a těch 950 dám na jednu nádrž v autě za víc jak poloviční cenu. A vezmu to s jednou zastávkou na WC. Tohle fakt není cesta, kor ne pro cestování na dlouhý trasy...
Jinak ošklivý to není, mít to fakt benál, naftu, nebo bejt to jako HEV, proč ne. ?ělo by to úspěch, a to několikanásobně větší... Divná to doba. :-(
Jinak ošklivý to není, mít to fakt benál, naftu, nebo bejt to jako HEV, proč ne. ?ělo by to úspěch, a to několikanásobně větší... Divná to doba. :-(
@Futurista Ako sa da doma natankovat? Netreba si vsetko idealizovat a bat sa neznameho :-)
@xxc
Jak se dá doma natankovat? Poměrně jednoduše. Stačí se nebát neznámého a trochu zapřemýšlet, jak se to dá udělat :-)
Třeba moje máma v roce 2022 vůbec netankovala u benzínky, jelikož jsem její auto tankoval doma (benzínem dovezeným z Polska).
Jak se dá doma natankovat? Poměrně jednoduše. Stačí se nebát neznámého a trochu zapřemýšlet, jak se to dá udělat :-)
Třeba moje máma v roce 2022 vůbec netankovala u benzínky, jelikož jsem její auto tankoval doma (benzínem dovezeným z Polska).
@Tycoon Jedine tak, ale aj tak ten benzin/naftu niekto musi doniest :-) To mi pride lepsie uz rovno nabit, ako vymyslat s kanistrom, hlavne, ked potrebujem uplne plnu nadrz na dojazd 950 km.
@Tycoon
Asi to nebude běžný problém ale převoz pohonných hmot přes hranice má taky svá omezení a to docela velká
Asi to nebude běžný problém ale převoz pohonných hmot přes hranice má taky svá omezení a to docela velká
@Othello
To samozřejmě ano. Ale ne každé omezení respektuju do puntíku :-)
@kesumb
V životě člověk nedělá jen věci, které ho baví. Jinak tankování kanystru je ta jednodušší věc, přelévání do nádrže je pracnější.
To samozřejmě ano. Ale ne každé omezení respektuju do puntíku :-)
@kesumb
V životě člověk nedělá jen věci, které ho baví. Jinak tankování kanystru je ta jednodušší věc, přelévání do nádrže je pracnější.
@Futurista
tohle na to jeste neni, eqs bys nabil doma ze solaru a dal bys 500, pak pul hodiny a dojel bys to. Taycan dvakrat na 15-20 minut. Schvalne si odecti cas na palubaku od casu odjezdu a prijezdu. Zjistis, ze na 1000km ty pauzy nakonec daj 30-40 minut a to kdyz jedes bez rodiny. Problem neni nabijeni cestou, ale doma a v cili.
tohle na to jeste neni, eqs bys nabil doma ze solaru a dal bys 500, pak pul hodiny a dojel bys to. Taycan dvakrat na 15-20 minut. Schvalne si odecti cas na palubaku od casu odjezdu a prijezdu. Zjistis, ze na 1000km ty pauzy nakonec daj 30-40 minut a to kdyz jedes bez rodiny. Problem neni nabijeni cestou, ale doma a v cili.
@Futurista už jsem to sem psal víckrát, napíšu to ještě jednou... jde o převažující způsob užívání. Pokud budu jezdit do Švýcarska na otočku jednou do měsíce, tak mi tohle nevyhoví. Pokud jednou do roka a po zbytek roku budu nabíjet ze solárů a jezdit v dojezdové vzdálenosti baterie, no tak to holt jednou kousnu.
@Futurista To jsou přesně ty obecně rozšířené mýty. Když pojedu s mou Kiou EV6 těch 950km (jakože jsem teď jel do Modeny 1000km), tak 3x zastavím na 20 minut (protože 10-80% umí za 18minut) a proti té naftě budu pomalejší tak max o 40 minut. Realita ale je, že když jedu tuhle dálku, tak většinou s rodinou a ta mě omezuje víc než to nabíjení. Kolega jel do Modeny spalovákem a trvalo mu to 11,5h (cestou obídek). Já to jel EV a trvalo mi to 11h. Jasně, kdybych jen jel a jel, tak to o těch 45 minut stáhnu ale to není moc realita.
Mě ta ID7 nepřipadá moc na dálky právě kvůli tomu nabíjení. Žádná sláva to není proti korejcům. Na takové trase proti korejcům bude minimálně o dalších 30 minut pomalejší. Což, jak tu už někdo psal, taky není nic strašného, když to člověk jede jednou do roka.
Mě ta ID7 nepřipadá moc na dálky právě kvůli tomu nabíjení. Žádná sláva to není proti korejcům. Na takové trase proti korejcům bude minimálně o dalších 30 minut pomalejší. Což, jak tu už někdo psal, taky není nic strašného, když to člověk jede jednou do roka.
_Teddy_
To auto je koncentracia vsetkych negativnych vlastnosti, ktore sa s EV spajaju:
- mizerny dojazd (300km u auta na dialnicu???)
- pomale dobijanie (a to len do 50%, potom uz ultra-pomale)
- velka hmotnost (pohotovostna hmotnost 2.3t!!!)
- mizerna ergonomia (mega-display namiesto tlacitok)
- drahe jaxvina (1.7 melona za toto???)
- mizerny dojazd (300km u auta na dialnicu???)
- pomale dobijanie (a to len do 50%, potom uz ultra-pomale)
- velka hmotnost (pohotovostna hmotnost 2.3t!!!)
- mizerna ergonomia (mega-display namiesto tlacitok)
- drahe jaxvina (1.7 melona za toto???)
3_diamanty
Neviem ako vacsina ale na mna posobi to auto velmi tazkopadne ... preco to nemoze mat vizaz na styl passata ale opat tu mame akusi ponorkovitu nekukatelnu ev kasnu...
TripleDV
To auto mělo ztratit tři hvězdičky jen za to nabíjení. Tohle si fakt nemůže nikdo koupit a ještě za tu cenu. Nedivím se, že vw má problémy.