Jaké.auto Informace o autech podle značky a modelu

Testy

Zpět na článek

TEST MG HS 1.5 TGI – Adept na kauf roku

56 komentářů

Avatar - Ja Prvni 123
Ja Prvni 123
Vy si nedat pokoj... kauf roku, strelba do vlastniho kolene.

🙄

Je to Čína, se vsim, co k tomu patri.

Ten kdysi britsky znak na tom nemeni vubec nic.
Avatar - Pepa_007
Pepa_007
@Ja Prvni 123 to je. Máme konkurenční prostředí, takže evropské automobilky mohou nabídnout zákazníkům své vozy. A když budou lepší, tak netřeba kupovat MG.
Avatar - Ja Prvni 123
Ja Prvni 123
@Pepa_007 Nemame konkurencni prostredi.
V Cine je extremne levna pracovni sila, coz v Evrope z principu nechceme... a k tomu je ve finale vyvoz dotovan vladou, s cilem poskodit evropskou ekonomiku.
ryccardo
@Ja Prvni 123 No hlavně v EU máme zbytečné byrokratické překážky a zbytečně se výroba díky vedení v Bruselu prodražuje, takže jediná šance je ty principy u nás radikálně změnit, abychom vůči té Číně byli opět konkurenceschopní. To že je tam levnější pracovní síla je sice fakt, ale to taky nebude věčně a i tam probíhá růst mezd. Jenže oni narozdíl od nás nezachraňují klima, ale dělají vše pro to, aby průmysl běžel co nejlépe. My musíme udělat to samé
Igor Albert
@Pepa_007 PokiaĹ je plyn z USA o 50% drahši ako bol doteraz z RF tak nič :-)
Avatar - Emel
Emel
@Ja Prvni 123 na druhou stranu... od autoredaktora nečekám politické úvahy, ten má prostě testovat auto.
Avatar - Ja Prvni 123
Ja Prvni 123
@Emel Myslis?

Takze je v poradku propagovat tady produkt, ktery je cinskou vladou dotovan s cilem poskodit evropskou ekonomiku?
Avatar - Emel
Emel
@Ja Prvni 123 jestli chceš krátkou a jasnou odpověď... pak ano.
Testy mají být objektivní. Co rozhodně nechci je, aby tester dle původu auta naddržoval Škodovce, v druhé řadě evropským značkám, ve třetí japonským...
Jestli a jak jsou dotované čínské spalováky nevím.
ryccardo
@Ja Prvni 123 Ano to je naprosto v pořádku.
Ja Prvni a Posledni
@Ja Prvni 123 Totální blbost. 🙄
Avatar - rohYpnol
rohYpnol
@Ja Prvni 123

Koupě VW, Škody, Cupry nebo Audi s baterkami z Číny je vlastenecký počin?!?...
Avatar - praptak
praptak
Existují spalovací auta.
kesumb
@rohYpnol
audi ma korejskej lg chem, aspon teda etron..
Avatar - rohYpnol
rohYpnol
@kesumb

Audi Q4 E-Tron Battery The Q4's battery pack is a crucial component of its electric powertrain. The Nickel-Manganese-Cobalt (NMC) battery cells are supplied by major players in the industry such as CATL and LG Energy Solution. Volkswagen Group plants assemble these cells into the complete battery system.
GS
Proč se netestuje, jak nové auta svítí? Ty rozdíly bývají totiž markantní a důležitejší, než počet a velikost displejů.
Avatar - rohYpnol
rohYpnol
@GS

Svítí zcela adekvátně třídě a ceně. Dobrý průměr v tom nejlepším významu. Prostě dobrá světla, které ale nad konkurencí nevynikají.

Negativem je jen ostřejší rozhraní v potkávacím režimu mezi osvětlenou a neosvětlenou plochou.
Avatar - Ozzman
Ozzman
Kauf roku, dokud nepujdete ke konkurenci a nepoptáte se.

V Článku je uveden asi nejlepší možný kauf v této třídě s ohledem can X výkon a to je Ford Kuga po faceliftu. Ford je opravdu cenově agresivní a srovnatelné auto s 1.5Ecoboostem seženete za srovnatelné peníze, možná dokonce i s 134kw verzí s automatem (669 tisíc skladovka Titanium) . A za cenu testovaného vozu? To jste třeba na Kuze HEV s velmi slušnou výbavou.

Dále tu je taky Tucson s 1.6TGDi či skladovka s HEV verzí (viděl jsem kusy těsně nad 800 tisíc).

Dynamicky srovnatelná je i Corolla Cross s 1.8HSD a 140k (budu ale vycházet z tabulek, MG jsem nejel), která se taky dá sehnat za podobné peníze, byť zde asi bude trochu problém s výbavami, nebo spíše s kvalitou interiéru v nižích výbavách

Renault Austral ? TCE 160EDC ? Taky se vejdete d 800 i s vyšší výbavou

No a co Karoq? Samozřejmě, ten je tu taky s 1.5TSI od 700 tisíc i s DSG...


A to jsem se jen podíval po pár autech, které jsem srovnával v září, když jsme sháněli auto této kategorie. Jistě mnozí doplní další auta, ale faktem je, že ten čínan by byl pro mne až poslední volba, i když vypadá mnohem více dotaženě, než tomu bývalo. Jen taky stojí to, co ta dospělá auta západního typu.... Já BYCH si to nevybral, vybrali jsme jinde..
Avatar - idam.i
idam.i
@Ozzman nič proti Fordu,dvoch som mal.
Ale ten trojvalec nech si nechajú.Suché spojky v automate Hyundai či VW group tiež nie.U Renaulta ma ich prevodovka neláka.
Nemierim na MG no prečo majú štvorválec či spojky v oleji.Že by počúvali trh???
🤔
Avatar - Ozzman
Ozzman
To je pravda, ale za cenu testovaného máš u Fordu jiné auto :) , daleko spolehlivější převodovku a ten nový PS ? Netuším, ale Ecoboosty zdá se fungují a jakou máš jistotu, že ta převodovka u číny bude spolehlivá ? Nebo motor, elektroinstalace ? Mám kamráda, co dělá u dealera, který jede i MG na servise a ta auta tam jezdí s všemožnýma prkotinama, typu tu něco nefunguje v elektronice, nebo snad i brzy odchází spotřební věci, koroze podvozku, vynechávají segmenty LED světel, čidla a senzory..... U té R3 1.5 bych také váhal, ale za cenu testovaného vozu máš 2.5HEV se slušnou výbavou @idam.i

edit: i u dalších aut ty suché skříně vesměs nějak fungují (DCT, EDC), co jsem se tak informoval, takže to, že z principu je R4 a měnič varianta "lepší" u neznámého auta nového výrobce bych to neriskoval
Avatar - rohYpnol
rohYpnol
@Ozzman

Pokud Kugu, tak 2.5 hybrid. 1.5 EB s DCT fakt ne.
Avatar - Ozzman
Ozzman
Samozřejmě, máme ji objednanou, ale nějak ji už přes měsíc nezařadili do výroby, takže letos asi nebude :/ A vyšla na stejné peníze, jako toto testované MG...@rohYpnol
p.s. DCT Ford nikdy neměl, v Kuze 137kw s AT je 8st automat, což spíše značí na HDM a né dvouspojku ;)
Freddka
@Ozzman Zrovna v rodine koupili Kugu pred poslednim faceliftem s tim slabsim 1.5 trivalcem a manualem.
Byl jsem se projet cca 80km a je to pecka. Motor se chova jak dospely - urcite nejlepsi tricalec, ve kterem jsem jel. Temer nepoznas, ze je to trivalec, magic. Prevodovka manual taky super. A vykon je tak akorat, ze si reknes “v pohode”, zadny loudani, zapomen. Pocitove o chlup horsi jak Karoq 1.5 tsi 110kW, ale narodzdil od nej je tohle motor, ktery chces. A nezere to.
No a podvozek je ford jak vysitej, takze se konkurence muze jit proste zahrabat. Velice velice povedene auto.
Za me je to pecka. Jsem seriozne nalomenej taky koupit Kugu a kvuli zene automat (bohuzel jsem mel to Ecko a je po srande, prej jedine automat) … to musim pak zkusit jestli 1.5 nebo hybrid.
Avatar - Ozzman
Ozzman
My měli v rodině dvě Kugy 2, R4 1.6EB a poface R4 1.5EB, oba 110kw s MT, oba motory jely lépe, než Karoq TSI, pocitově, gradací výkonu, i když papírově je Škodovka trochu rychlejší.

Tu novou Kugu jsem nezkoušel s Ecoboostem, motorem R31.5 jsem naposledy jel ve Fokusu 4 (110kw s 8ST HDM), což by teoreticky měl být stejný automat, jako má Kuga s tímto motorem a řadilo to hezky a rychle, ale proti mému tehdejšímu powershiftu v Mondeu TDCi měl prodlevu na startu z místa (tzn než se auto pohlo z křižovatky), ale jakmile se dalo do pohybu, automat řadil velmi hladce a rychle.
Takové auto je pak sehnatelné od 700 tisíc.

Já bych ale doporučil HEV, za ty peníze, fordí jízdní vlastnosti a i slušnou prostornost to stojí, já ji taky poptával na jaře, vadily mne jen svažité 5. dveře, takže i když je základní kufr slušný, tak už moc nenaskládáš nad roletku. Toto a přístup prodejce mne odradil. Ale v září si ji objednal táta (samozřejmě u jiného prodejce :D), HEV funguje jako u Toyoty + virtuálně řadí, nemá ukazatel baterky ! To mne trochu vadí. Jinak to jede fakt hezky a Ford má velké možnosti slev. Kdybych na jaře neprahnul po agilním kombíku s trochu lepší dynamikou, mam ji pravděpodobně taky doma. Pokud tě zajímá více, napiš SZ, s autem jsem i 2x jel, ale zatím ho nemáme, bude nejspíš až v lednu :/ doufám

.. @Freddka
argejev
@Freddka pred FL to bolo na vážkach aj u mňa...za neuveriteľné peniaze sa to dalo kúpiť. Mam FF MK3 a keď som ho objednával na veľký servis po 150 000 (s EB 1,0) tak mi núkali KUGA HEV pod 30 000 €...je pre nás ale zbytočne veľka ako druhé auto.
Avatar - Ozzman
Ozzman
Tak já to klidně napíšu, jak to Ford umí s cenama..:D Né skladovka, ale auto do výroby pro soukromou osobu, žádné Ičo a i s DPH : Kuga HEV 2.5 FWD, Titanium + winter packet (vyhřívání všeho možného) + technology paket (360kamery, adaptiv atd..) + R18 alu, + celoroční pneu, perleť magnetic gray (nejdražší barva) - 825 tisíc s DPH, což je proti konfigurátoru i s těma slevama ještě výhodnější + 4 roky pravidelného servisu (2 prohlídky s oleji a vším v ceně - má interval 2 roky/30 tisíc km) za cenu 5 tisíc předplaceno navíc k ceně auta.


@argejev
argejev
@Ozzman jasné, že keď niekto reálne chce kúpiť auto tak ide k dílerovi a keď príde k dílerovi číňanov, tak dostane inú cenu ako je ta cenníkova - díleri majú nakúpených mrte skladoviek - pretože tie predaje sú zjavne nafúknute :) Začnime teda tým koľko to bude reálne stáť a tá cena bude o 15 - 20 % nižšia.
Naozaj sedí, že MG neponúka nič, ale že zhola nič čo by malo konkurovať zavedeným automobilkám a hovoriť tu o tom, že MG konkuruje KUGE, TOYOTE alebo VW či dokonca SY Korando...na základe akej skúsenosti to miestni novinári tvrdia ? A na základe akej skúsenosti diskutéri ? Jední to majú ako prácu a Ti druhí sú ako by lenin povedal užitoční ***i...
Avatar - Ozzman
Ozzman
Hlavně tady reálně není kupec tohoto auta, jen BYchaři, MG se prodává, ale ty levné SUV v základnějších motorizací a výbavách - viz zkušenost z dealerství od kamaráda, protože tam nahrazují auta pro starší klientelu, levná, jednoduchá, Fabie nižších výbav, auta, jako Thalie, Ford Fusion, Mitsu ASX a tak, jenže takové MG stojí v pruměru kolem 400 tisíc... @argejev
Lubo
Kauf roku ... cenovo žiadna sláva, spotrebou už vôbec nie a obával by som sa spoľahlivosti.

Podľa What Car má MG v top 10 najnespoľahlivejších áut hneď 2 zástupcov - prepracovali sa tam už ako nové modely. https://www.whatcar.com/…able-cars/n26137
Avatar - rohYpnol
rohYpnol
@Lubo

No, obávat se něčeho co je ve společnosti a srovnatelné s modely Mazdy, Nissanu, Range-Roveru, Opelu, ... ok, chápu že to jde i lépe, ale žádná katastrofa ani významný problém se nekoná.
Avatar - Ja Prvni 123
Ja Prvni 123
@rohYpnol Kona.
Nevalna kvalita spojena s nejistou zarukou je smrti i kombinace.

Jo, jasne Range Rovery se kazi... protoze jsou napechovany (zbytecnou) elektronikou, ale aspon u nich funguje zaruka.
Avatar - rohYpnol
rohYpnol
@Ja Prvni 123

Funguje záruka... jo vím, mohl bych vyprávět.
Frfla
Kauf roku :-) no to urcite ...
Jan Pešek
Kauf roku je spíš ta Kuga.
Avatar - praptak
praptak
On i ten Tuscon v tomto případě bude lepší.
Dini
Jestli si někdo dobrovolně připlatí za MG proti Fordu, tak to bych rád viděl. Ta Kuga je za super peníze a motor 1.5 se nebojím...jezdí i zvučí parádně...akorát trochu moc papá..
Avatar - skejpa
skejpa
Na co je MG automat s 92% účinností a 1.5ka s 125kW, kdyz to pořád jede pomaleji než větší Tiguan s 89% účinností DSG a 110kW 1.5kou... Prostě žádný zázrak. Ale alespoň už to má obstojné parametry a není to takovej lenoch. A nutno dodat, že Kuga se 137kW a zrychlením 0-100 za 9,9s je teda slušná ostuda. Kde se ten výkon ztratil ??
Robert Hlavaty
Byť jsem zarytý odpůrce všech "krabiček", tak tohle SUV má fakt líbivý design... ten zbytek auta vypadá taky slušně, tak si myslím, že s nějakými dodatečnými pobídkami to bude prodejní trhák...
Avatar - 3_diamanty
3_diamanty
Auto urcite fajn.... o to prekvapujucejsie je ze taketo nieco sikovne uz dnes skor spravi cina ako italie ci francie ... kto by to este pred 10 rokmi cakal....
Avatar - rohYpnol
rohYpnol
Doba na koupi Čínského auta je zde.

Tohle je opravdu povedený kus, zčásti již etablovaná značka. Antikorozní ochrana spodku lepší jak u Japonců a Korejců, kvalita nového vozu výborná.

Co je špatně je infotainment, ale to nejhorší může zmizet jednou aktualizací. A jestli mít tohle nebo Kamiq či T-Cross v lepší výbavě...

Samozřejmě, spolehlivost a trvanlivost ukáže až čas. Jenže Čína tyhle modely chrlí v řádově vyšších číslech a zkušenosti mají dávno nasbírané.

Nejhorší pro kupce dnes už není ani design, ani technika, ani kvalita, ani pochybnosti o kvalitě. Ale pád ceny a zůstatková hodnota.
Avatar - Ja Prvni 123
Ja Prvni 123
@rohYpnol Ty uz jses taky placenej?

Nebo jsi jenom zblbnul?

🙄
Avatar - rohYpnol
rohYpnol
@Ja Prvni 123

Ani jedno. Jen jsem nezamrzl v roce 2010.

Vývoj nezastavíš. A pokud Čína nabídne lepší kvalitu za lepší cenu než Evropa, tak je asi jasné jak to skončí.

Z druhé strany, EU a evropské automobilky mají to, co si EU zaslouží. A děje se jen to před čím jsem dávno varoval.
Avatar - Oscar_Romero
Oscar_Romero
@rohYpnol No jo, taky moc nechápu, proč japonci tak neumí antikorozní ochranu...
Avatar - Emel
Emel
"Jestliže předchozí generace před faceliftem na mě působila jako první generace Mazdy CX-5, novinka jde vlastní cestou. "
Tak určitě... vidím to tam jen já?
https://i.ytimg.com/…axresdefault.jpg
Avatar - rohYpnol
rohYpnol
@Emel
Ano.
Avatar - Mikesus
Mikesus
@Emel
Jo, taky to tam vidím.
Avatar - Ozzman
Ozzman
No jo ! Já si říkal, že jsem to někde viděl, tak už míří na japonskou prémii :D @Emel
argejev
@Emel neveríííím :)
Rezna
Já to nechápu, autor opěvuje cenu jaká to je výhodná koupě a v tabulce jsou konkurenti za stejnou cenu, navíc od zrenovovaných značek které jsou Europské. Kde je ta vyzdvihovaná ekonomická výhoda?... Kde je vůbec nějaká výhoda?
Viktorie Čistá
Ten Tiguan Limited je tedy lepší volba!!!
lukas13
Jasně, vykašlu se na Kugu, příplatím pár desítek tisíc a koupím čínu! Kauf roku!

Vážená redakce, tohle už prostě není normální...

Ps.: Existuje také SY Torres, za 700...
RaSuSK73
@lukas13 Vies, co mozes s tym Torresom ? ... Ist akurat tak do kelu ! Je to horko tazko poskladany srot tvariaci sa ako offroad jeepovskeho kalibru, no staci mu 200 metrov po piesku a zo 4x4 je FWD. Dal som si s nim testovaciu jazdu, na reakcie auta sa nedalo spolahnut, niekedy na plyn zareagovalo ihned, inokedy s 2 sec. oneskorenim rovnako ako Korando, ktore som mal 7 mesiacov. Pred testovacou jazdou som pevne veril, ze tie dlho zname neduhy Koranda budu odstranene, no mylil som sa. Za 2 roky neodstranili ani vady software prevodovky, ktora pri kickdowne chaosila rovnako, ako v Korande. Parkovacie senzory to iste - keby som sa na ne spolahol, tak s Torresom potlacim Korando predo mnou. Spotreba je tiez uzasna, s AT AWD je dost problem dostat sa pod 10 litrov, pokial sa jazdi viac ako 90. Uz Korando bolo nenazrane, pri 130-140 na dialnici sa nehanbilo vypytat si 11.5l na 100 km.
Urcite radsej tu Kugu, alebo Tucsona.
lukas13
@RaSuSK73 Byl to jenom příklad, šmarjá...

Ps.: Všechno jsou to SUV, ne offroady...

Jo - osobně bych bral tu Kugu. Samozřejmě záleží na tom, co v reálu ukecáš.
houmer56
Kde je ta ekonomická výhodnost? Vaše vlastní tabulka říká, že žádná neexistuje.
buchtij
a co aerodynamika a zrychlení nad 100 km ?? Bída ?
Igor Albert
Bude to čim ďalej takto ...Čína prevalcuje EU aj v autách.. :-)
je to úplne normálne - veď Čína nedáva peniaze na vojny ako EU ...nakupuje lacný plyn a ropu nie ako EU ... :-)
Takže to či istý pán verejne povedal pre asi dvomi rokmi /že sa diví že EU si ide sama zničiť svoju ekonomiku/ sa presne potvrdzuje :-)
Automobilky prepúšťajú a znižujú platy...ale to nevadí :-)