Novinky
Zpět na článek
Přihlásit pro přidání komentářeKomentář: Česko s Itálií chtějí lobbovat za auta. Jsou to ale země, které pro ně skoro nic nedělají
50 komentářů
Robert Hlavaty
3
Tak hlavně bych asi šetřil energií. Je potřeba si uvědomit, že ČR s 10,7 mil. obyvatel, tedy o velikosti cca. jedné třetiny Šanghaje, opravdu nemá, jak v Evropském a už vůbec ne v globálním měřítku, co říci...tím neříkám, že bychom měli chodit shrbení, či trpět nízkým sebevědomím, ale je potřeba mít trošku nadhled...tedy co chce ČR asi nikoho moc zajímat nebude...
Pepa_007
1
@Robert Hlavaty dělat to co je ekonomicky dobré pro český lid.
ryccardo
1
@Robert Hlavaty To je bohužel pravda. Divím se, že se zatím nepřidaly další státy V4. To by už mělo výrazně jinou váhu a zatím jediný kdo má koule je Meloniová :-D Ale třeba se to ještě zlomí. Pomohlo by Německo. Jenže tamní vládu hrozně ovlivňuje ta zelená zločinecká banda.
Petr Kozohorský
Absurdnost (a hloupost EU) spočívá v tom, že automobilky dostanou pokutu za to, že někdo jiný, v tomto případě občané, odmítá kupovat EV. Je to autore článku totéž, jako byste Vy dostal pokutu, za to, že Váš soused ve vedlejším RD topí v kotli pneumatikami a vypouští do ovzduší zplodiny.
@Petr Kozohorský riešením by potom bolo, predstaviť jeden totalne neatrakivny model EV a stažovať sa ako o EV nie je záujem.
gil54
Nevím ve kterém vesmíru si nechá učitelka radit od studentů, kdy jim má dát písemku.
Na podobných základech je postaven i tento komentář.
Na podobných základech je postaven i tento komentář.
U té učitelky je ale předpoklad, že není šílenec a nedá test z integrálů dětem ve třetí třídě. Popřípadě když vidí, že všichni mají za 5 tak se chytne za nos a uvědomí si, že je chyba i požadavcích.
@jiras_ Všichni ne, Trumpista Elon dává už ve třetí třídě integrály s prstem v nose a nosí samé jedničky. Akorát je teda z vedlejší třídy... :-)
@jiras_ Ano to je velice trefné. Ovšem soudruhům v Bruselu chybí sebereflexe a jejich arogance nedovolí přiznat omyl, takže to budou dál tlačit a řídit trh, až se to celý po-*** komplet
@gil54 Jestli jsem to dobře pochopil, tak tou paní učitelkou myslíte evropskou komisi, složenou z technicky nevzdělaných úředníků, kteří ignorují fyzikální i ekonomické zákony a reálnou úroveň poznatků společnosti a nařizují termín, kdy mají ty fyzikální zákonitosti přestat platit. A ti žáci jsou dle Vás zřejmě ta technicky vzdělaná část společnosti - technici a konstruktéři v automobilkách, vědci apod. Přečtěte si něco o Velkém skoku v Číně tuším v 70. letech. Tehdy i tam se nařizovaly shora nesmysly, popírající ekonomické i fyzikální zákony, než to totálně krachlo. A stejně to dopadne i v EU.
@Petr Kozohorský
Ne, tak jsem to nemyslel. Chtěl jsem jen říct, že to přirovnání je podivné.
Kdo mé názory zde za těch +/- 20 let zná, tak ví, že se stavím vždy na stranu vzdělanosti.
Osobní názor autora, jehož pohled pokládám za poněkud naivní, na vymknuté situaci v automobilovém odvětví nezmění zhola nic. Chtěl ho napsat, tak ho napsal. Stejně jako já svůj názor dvěma krátkými větami. Pitvat detaily toho "komentáře" já považuji za ztrátu času.
Ne, tak jsem to nemyslel. Chtěl jsem jen říct, že to přirovnání je podivné.
Kdo mé názory zde za těch +/- 20 let zná, tak ví, že se stavím vždy na stranu vzdělanosti.
Osobní názor autora, jehož pohled pokládám za poněkud naivní, na vymknuté situaci v automobilovém odvětví nezmění zhola nic. Chtěl ho napsat, tak ho napsal. Stejně jako já svůj názor dvěma krátkými větami. Pitvat detaily toho "komentáře" já považuji za ztrátu času.
Ringhofer
V článku jsem narazil na dva termíny, se kterými mám problém: a) státy zapomínají pomoc automobilkám; hm, a to jako proč, ta pomoc? Z našich daní? Kvůli zaměstnanosti a nákupu komponentů z Číny? Protože se ekologická zátěž tím udrží v Číně, Africe a Latinské Americe? Nějak mi to hlava nebere. b) Automobilky samy zázraky neumí; ale automobilky přece umí zázraky, když jim ponecháte volnost v přípravě aut pro trh, který je v nějakém stavu. Usnesení politiků udělal z aut produkt, na který velká část obyvatelstva prostě nemá. A to je něco, co se nedá zázrakem vyřešit.
Váš komentář je spíše nekomentář. Ani zamyšlením ho nemohu nazvat. Něco, co by situaci vrátilo do normálních tržních poměrů, byste v rukávu neměl?
Váš komentář je spíše nekomentář. Ani zamyšlením ho nemohu nazvat. Něco, co by situaci vrátilo do normálních tržních poměrů, byste v rukávu neměl?
@Ringhofer Ano, máte pravdu. Jak má stát pomoci automobilkám a zvýšit prodej EV, když klíčovým je to, že já jako občan o EV z mnoha důvodů nestojím?
@Petr Kozohorský Abyste tomu rozumněl: nejsem proti vývoji trakčních baterií, platforem EV, nabíjecích stanic a pod. Docela se na elektromobilitu těším. Ale jako starší pán jsem alergický na úředníkovo nekompromisní nařizování tam, kde to škodí. Jako kdyby automobilky samy (v Evropě) nedělaly dost pro snižování exhalací aut, "zelenou" výrobu, udržení prodejních cen v souladu s nkoupěschopnou poptávkou. A úředník do toho vleze jako hrom do police.
Vývoj BEV je zajímavou kapitolou pro automobilky, pro univerzity a pro start-upy. Očekávám, že stát (a Unie) právě do těchto oblastí pošle naše společné peníze. Musí se vyřešit zásadní problém: BEV nejsou bezemisní a jsou drahé. Dokud tyto aspekty nebudou vyřešeny, neměly automobilky přistoupit na zvůli politiků.
Myslím, že se situace v příštím roce neuklidní, ba právě naopak. BEV se neprodávají, PHEV jsou jen pro část obyvatelstva a HEV jsou z nich nejlevnější, ale pořád drahé. Jsou to automobilky a jejich šéfové, kdo musí jednat s politiky o znormálnění podmínek pro podnikání. Jen doufám, že nenastoupí nové finanční podpory do cen aut, to je vážně asociální politika.
Vývoj BEV je zajímavou kapitolou pro automobilky, pro univerzity a pro start-upy. Očekávám, že stát (a Unie) právě do těchto oblastí pošle naše společné peníze. Musí se vyřešit zásadní problém: BEV nejsou bezemisní a jsou drahé. Dokud tyto aspekty nebudou vyřešeny, neměly automobilky přistoupit na zvůli politiků.
Myslím, že se situace v příštím roce neuklidní, ba právě naopak. BEV se neprodávají, PHEV jsou jen pro část obyvatelstva a HEV jsou z nich nejlevnější, ale pořád drahé. Jsou to automobilky a jejich šéfové, kdo musí jednat s politiky o znormálnění podmínek pro podnikání. Jen doufám, že nenastoupí nové finanční podpory do cen aut, to je vážně asociální politika.
@Ringhofer
Ne. Právě že evropské automobilky pro snižování nedělají dost. Raději budou podvádět, než aby museli dát peníze na vývoj a odepsali penize za vyvoj slepe ulicky. Pak se stane jen to, že jsou ve vývoji pozadu a spirála neochoty zákazníka kupovat jejich auta se roztáčí. Protoze ta nová jsou podprůměrná a ta stará nedokáži plnit požadavky na snižování emisí.
Ne. Právě že evropské automobilky pro snižování nedělají dost. Raději budou podvádět, než aby museli dát peníze na vývoj a odepsali penize za vyvoj slepe ulicky. Pak se stane jen to, že jsou ve vývoji pozadu a spirála neochoty zákazníka kupovat jejich auta se roztáčí. Protoze ta nová jsou podprůměrná a ta stará nedokáži plnit požadavky na snižování emisí.
@Petr Kozohorský
V pořádku. Předpokládám, že oletadlo nebo ponorku taktéž nestojite. Ale kdyby to bylo zadarmo, to by bylo jiné, že?
V pořádku. Předpokládám, že oletadlo nebo ponorku taktéž nestojite. Ale kdyby to bylo zadarmo, to by bylo jiné, že?
Pepa_007
Jenže Česko s Itálií nejsou právě ty nejlepší země, které by po tom měly volat.
PROČ??
Je to tak trochu jako kdyby učitelku o odklad písemky žádal ten nejhorší student.
KDYBY LEVICOVOU UČITELKU ŽÁDAL O ODKLAD PÍSEMKY NA NEPROBRANOU LÁTKU PRAVICOVÝ STUDENT.
KOMENTÁŘ AUTORA KULHÁ NA OBĚ NOHY.
PROČ??
Je to tak trochu jako kdyby učitelku o odklad písemky žádal ten nejhorší student.
KDYBY LEVICOVOU UČITELKU ŽÁDAL O ODKLAD PÍSEMKY NA NEPROBRANOU LÁTKU PRAVICOVÝ STUDENT.
KOMENTÁŘ AUTORA KULHÁ NA OBĚ NOHY.
topten
nejdriv bych resil danove zvyhodneni nafty vuci benzinu spotrebni dani, kdy je spotrebni dan u benzinu o cca 40% vyssi na litru, nez u nafty.
aby se to srovnalo, musela by spotrebni dan nafty ze soucasnych 9.90kc za litr stoupnout na cca 14.10kc za litr, tedy o 4.20, co by vedlo ke zdrazeni nafty na stojanu o vic jak 5 korun s DPH, a tedy prijem minimalne 25mld korun rocne do statni pokladny, o ktery je diky zvohodneni ochuzena.
mozna by pak ti, pro ktery je nafta jedina volba zacali uvazovat jinak
aby se to srovnalo, musela by spotrebni dan nafty ze soucasnych 9.90kc za litr stoupnout na cca 14.10kc za litr, tedy o 4.20, co by vedlo ke zdrazeni nafty na stojanu o vic jak 5 korun s DPH, a tedy prijem minimalne 25mld korun rocne do statni pokladny, o ktery je diky zvohodneni ochuzena.
mozna by pak ti, pro ktery je nafta jedina volba zacali uvazovat jinak
@topten Ale kdepak, Bureš dokud bude u vlády tak potřebuje lít řepku do nafty, takže to nedovolí.... Cože, co říkáš? Že už Bureš není skoro 5 let u vlády? Aha, vlastně máš pravdu tak jo.
@Roman Horký
Babiš sice není u vlády, ale biopaliva si dokázal pěkně pohlídat i přes Fialovu vládu.
Babiš sice není u vlády, ale biopaliva si dokázal pěkně pohlídat i přes Fialovu vládu.
@topten Ono se to oficiálně zdůvodňuje traktorama a další zemědělskou technikou, ne? Jsou na trhu elektrotraktory, nebo hybridní náklaďáky? Nevím.
@topten Souhlas, ale je potřeba to řešit na úrovni EU. Nemůže tu být o 5 Kč vyšší spotřební daň na naftu než v Polsku...
@topten Pokud je nafta pro některé jediná volba, tak ani zdražení třeba o 20 Kč jim do peněženky peníze nepřidá, aby na EV měli. Sám jste to řekl - nafta je pro ně jediná volba (Pozn. protože na EV prostě nemají). P. S. Podobně jako Vy, vychází i spousta kiných příznivců z mylné domněnky, že lidé na pořízení EV mají peníze, jenom ho nechtějí a "je třeba jim trochu pomoci", viz Váš inteligentní nápad.
@Petr Kozohorský lidé mohou jezdit MHD, autobusem, vlakem, na kole, pěšky. Pokud bydlí daleko, že musejí mít auto, tak mohou dům prodat a jit do města do nájmu či blíže k práci či škole . Mohou být také nezaměstnaní a pobírat dávky, prodat majetek a z toho žít. Řešení vždy existuje.
@Pepa_007 Ale jen v tvé hlavě :-) Jinak je to blbost, je spousta vesnic (ne každý chce nebo může bydlet ve městě), kam jede autobus 2-4x denně a to fakt nechceš. Měnit vlastní barák za nájem v bytě je opravdu nebetyčná hloupost... Tj asi je o dost jednodušší si koupit Fabinu (jakoukoliv) za pár korun a jezdit každý den do práce, emise z takového auta (pokud je v pořádku) nemá smysl řešit a už vůbec ne nesmyslně nutit lidi do EV...
@topten Bezva kalkul a jak to vyřešíme s LPG a CNG, tam dáme spotřební daň jakou? A na elektřinu dáme spotřební daň za kW nebo to necháme plavat?
@ryccardo žádné spotřební daně, které schvaluje vláda. Emisní povolenky budou na všechny energie. A budou kótované na burze. Takže cenu lze měnit doslova z měsíce na měsíc jen pohybem ceny na burze. Emisní povolenka je jen papír který emituje vláda / EU v počtu v jakém se ji zamane. 😉
@topten ano. Zdražení paliv by vedlo k jinému uvažování spotřebitelu. Taky by to vedlo ke zdražení všeho co se vozí autem. Takže potraviny, stavby, zboží, cestování vlakem a mhd.
Plánované zdražení o 15kc z důvodu emisních povolenek to stejně zdraží.
Plánované zdražení o 15kc z důvodu emisních povolenek to stejně zdraží.
@Pepa_007 Myslíš, že takový ekonomický banality toptena zajímají? Cena nafty se ti logicky promítá do ceny veškerého zboží. Osobně si myslím, že drobný prostor na naftě je a spotřební daň by se mohla o tu 1-2 koruny zvednout, ale rozhodně ne to natáhnout nesmyslně o 5 korun a rozvířit tím znova inflaci.
@ryccardo
lidi rocne utratej cca 3 bln korun
kdyz se to zdrazeni nafty o 25mld korun projevi na zvyseni vseho celkem o 25mld, tak to je necely procento.
nejvetsi dopad to bude mit logicky na ty, kteri jsou dnes zvyhodnovani a jezdi naftakem.
.
proc by dedula, kterej jezdi benzinovou fabii mel tankovat benzin se spotrebni dani o 40% vyssi nez jeho soused sef CEZu, kterej jezdi naftovou A8 ??
.
je to normalni narovnani trhu, ktery krivi jakykoliv zvyhodnovani nebo dotace.
lidi rocne utratej cca 3 bln korun
kdyz se to zdrazeni nafty o 25mld korun projevi na zvyseni vseho celkem o 25mld, tak to je necely procento.
nejvetsi dopad to bude mit logicky na ty, kteri jsou dnes zvyhodnovani a jezdi naftakem.
.
proc by dedula, kterej jezdi benzinovou fabii mel tankovat benzin se spotrebni dani o 40% vyssi nez jeho soused sef CEZu, kterej jezdi naftovou A8 ??
.
je to normalni narovnani trhu, ktery krivi jakykoliv zvyhodnovani nebo dotace.
@ryccardo V době kdy jsem jezdil nafťákem se spotřebou do 6 litrů mi bylo srdečně jedno kolik stojí nafta. Rozhodně mě o pár korun dražší nafta neodradila od naftovýho motoru nebo mi nečinila problém s financováním paliva. Nicméně problém jsou ty haldy kamionů, které vozí zboží. Tam to musíš promítnout do ceny a zdražením ceny přepravy se ti zdraží i to zboží, který vozíš.
Nevím jak jsi na tom s počtama, ale rozdíl ve spotřební dani je cca 3 koruny na litru, což není 40% ale 20% a pro tvou informaci je podobný rozdíl ve zdanění i v ostatních státech EU, takže nejsme žádná anomálie a pokud by si to zdražil o tebou navrhovaných 5 korun, tak nevybereš adekvátně tomu víc na dani. Jen rozvíříš inflaci a způsobíš, že tranzitní doprava bude tankovat jinde než v ČR.
Každopádně jak píšu nahoře 1-2 koruny bych spotřební daň na naftu zvýšil. Aktuálně tam takový prostor rozhodně je.
Nevím jak jsi na tom s počtama, ale rozdíl ve spotřební dani je cca 3 koruny na litru, což není 40% ale 20% a pro tvou informaci je podobný rozdíl ve zdanění i v ostatních státech EU, takže nejsme žádná anomálie a pokud by si to zdražil o tebou navrhovaných 5 korun, tak nevybereš adekvátně tomu víc na dani. Jen rozvíříš inflaci a způsobíš, že tranzitní doprava bude tankovat jinde než v ČR.
Každopádně jak píšu nahoře 1-2 koruny bych spotřební daň na naftu zvýšil. Aktuálně tam takový prostor rozhodně je.
@ryccardo
tak pocitej se mnou
spotrebni dan na litr nafty 9.90kc
spotrebni dan na litr benzin 12.84kc
litr nafty obsahuje o cca 10% vic energie, tedy 1 litru nafty odpovida energeticky 1.1 litru benzinu, coz odpovida spotrebni dani 14.12kc
tolik by mela byt spotrebni dan na litr nafty, aby odpovidala spotrebni dani benzinu
tedy nafta je oproti benzinu zvyhodnena spotrebni dani o 14.12-9.90 = 4.22kc na litru, coz je 42.6%.
ciste matematicke zdrazeni na benzince o 4.22*1.21 DPH = 5.11kc na litru
prihood 5% rabat a ses na 5.36
takze aby nafta nebyla danove zvyhodnovana proti benzinu, mela by na stojanu stat o 5.36 kacek vic nez stoji
a to v tom nemame znevyhodneni nafty kvuli emisim, coz by melo ciste ekonomicky vest k tomu, aby se lidi naftaku zbavovali, tak bych to videl na zdrazeni o 10 kacek na litru i s ohledem na to, ze dnes je nafta o 5 kacek zvyhodnena, tak aby se to casem aspon trochu vyrovnalo
tak pocitej se mnou
spotrebni dan na litr nafty 9.90kc
spotrebni dan na litr benzin 12.84kc
litr nafty obsahuje o cca 10% vic energie, tedy 1 litru nafty odpovida energeticky 1.1 litru benzinu, coz odpovida spotrebni dani 14.12kc
tolik by mela byt spotrebni dan na litr nafty, aby odpovidala spotrebni dani benzinu
tedy nafta je oproti benzinu zvyhodnena spotrebni dani o 14.12-9.90 = 4.22kc na litru, coz je 42.6%.
ciste matematicke zdrazeni na benzince o 4.22*1.21 DPH = 5.11kc na litru
prihood 5% rabat a ses na 5.36
takze aby nafta nebyla danove zvyhodnovana proti benzinu, mela by na stojanu stat o 5.36 kacek vic nez stoji
a to v tom nemame znevyhodneni nafty kvuli emisim, coz by melo ciste ekonomicky vest k tomu, aby se lidi naftaku zbavovali, tak bych to videl na zdrazeni o 10 kacek na litru i s ohledem na to, ze dnes je nafta o 5 kacek zvyhodnena, tak aby se to casem aspon trochu vyrovnalo
@ryccardo Kolik je v čem energie není pro výpočet daně podstatné. Platí se z litru paliva. Tyhle Hamunovi kecy o měrný hustotě nebo přepočtu na jednotku energie si strč za klobouk. To není pro výpočet daně relevantní údaj. Takže aktuální rozdíl v daních jsou cca 3 koruny, což je lehce přes 20%
Petr Kozohorský
Ze smazání mých 2 dalších odpovědí jsem pochopil, že jsem na tomto webu osoba s nežádoucími názory. Já jsem zvyklý si vyslechnout i opačný názor. OK, nebudu sem tedy psát, je to soukromý web. Příznivcům EV s opačným názorem držím palce, aby třeba v budoucnu něco podobného nepotkalo i je - že budou pro změnu zase jejich názory mazany.
Petr Kozohorský
Tak teď se musím provozovatelům webu veřejně omluvit. Ty 2 příspěvky, z jejichž smazání jsem vinil redakci, jsem našel pod jiným článkem. Takže ještě jednou má omluva.
Anonym
Pan redaktor opět ukázal, že poklonkování mocným a neschopnost vyzdvihnout úspěchy našeho národa leckdy hraničící se snahou bagatelizovat vše dobré se dědí u našich novinářů a dalších osobností veřejného života z generace na generaci.
Kdo by měl navrhnout omezení legislativy automobilového průmyslu? Dánsko, kde se žádná auta nevyrábí? Portugalsko, kde se sice auta vyrábí, ale žádná automobilka tam nesídlí a žádná auta se tam nevyvíjí? Nebo nějaké eurokomisař, který nikdy neodpracoval ani hodinu v průmyslovém podniku, ani nezkonstruoval ani jednu součástku?
Pojďme se pochválit, že u nás se auta vyrábí, že u nás je spousta konstruktérů a inženýrů, kteří navrhují auta pro celý svět. Že jsme jedním z tahounů evropského automobilového průmyslu. A pak rázně bouchněme do stolu, že takhle to dál nejde. A pokud se Dánsko nebo Portugalsko ozve s protiargumentem, jednoduše je uzemnit tím, že jim do rybolovu nekecáme, tak ať oni nekecají do automobilového průmyslu.
Kdo by měl navrhnout omezení legislativy automobilového průmyslu? Dánsko, kde se žádná auta nevyrábí? Portugalsko, kde se sice auta vyrábí, ale žádná automobilka tam nesídlí a žádná auta se tam nevyvíjí? Nebo nějaké eurokomisař, který nikdy neodpracoval ani hodinu v průmyslovém podniku, ani nezkonstruoval ani jednu součástku?
Pojďme se pochválit, že u nás se auta vyrábí, že u nás je spousta konstruktérů a inženýrů, kteří navrhují auta pro celý svět. Že jsme jedním z tahounů evropského automobilového průmyslu. A pak rázně bouchněme do stolu, že takhle to dál nejde. A pokud se Dánsko nebo Portugalsko ozve s protiargumentem, jednoduše je uzemnit tím, že jim do rybolovu nekecáme, tak ať oni nekecají do automobilového průmyslu.
@Tycoon
Zkus se zamyslet, kdo tady vlastne poklonkuje mocnym. 😉
Resp. kdo je vlastne ten mocny?
Je to EU?
Nebo spis zdejsi uhlobaroni zpochybnujici vliv co2 na klima?
Nebo automobilky?
Nebo mocnosti a firmy tezici ropu?
Tvuj prispevek je jak od skodovackyho odborare...
Zcela (ne)prekvapive pises ve prospech tech nejmocnejsich TY.
https://en.m.wikipedia.org/…anies_by_revenue
Ano, na tretim miste je cinska energeticka spolecnost, ale jinak vladnou (krome retailu) predevsim ropa (big oil) a auta (big auto).
🤫
Zjevne netusis, co vse delaji tyto firmy, aby zachovaly status quo.
A nikdy si nepriznas, jak vyznamny vliv maji na tve nazory, ktere tu nekriticky siris. 👎
PS I v tom rybolovu se pletes.
https://euractiv.cz/…rybolovne-kvoty/
Zkus se zamyslet, kdo tady vlastne poklonkuje mocnym. 😉
Resp. kdo je vlastne ten mocny?
Je to EU?
Nebo spis zdejsi uhlobaroni zpochybnujici vliv co2 na klima?
Nebo automobilky?
Nebo mocnosti a firmy tezici ropu?
Tvuj prispevek je jak od skodovackyho odborare...
Zcela (ne)prekvapive pises ve prospech tech nejmocnejsich TY.
https://en.m.wikipedia.org/…anies_by_revenue
Ano, na tretim miste je cinska energeticka spolecnost, ale jinak vladnou (krome retailu) predevsim ropa (big oil) a auta (big auto).
🤫
Zjevne netusis, co vse delaji tyto firmy, aby zachovaly status quo.
A nikdy si nepriznas, jak vyznamny vliv maji na tve nazory, ktere tu nekriticky siris. 👎
PS I v tom rybolovu se pletes.
https://euractiv.cz/…rybolovne-kvoty/
@DonVito
Uhlobaroni? Kdybych na to měl vliv, uhlobarony už tady dávno nemáme, jelikož bychom potřebnou elektřinu vyráběli z jádra a ještě by nám zbylo na vývoz. Doly a lomy by už byly zavřené, elektrárenské komíny zbourané. Uhlí by bylo jen do tepláren na zimu a to by se dalo vykrýt dovozem.
Na mé názory nemá vliv to, co si myslí šejci v Saudi Aramco, Tim Cook z Applu nebo Warenn Buffet z Berkshire Hathaway (tři nejziskovější firmy světa dle toho odkazu z Wikipedie). Nezajímá mě jejich prospěch, ale prospěch pro obyčejné lidi žijící tady.
Uhlobaroni? Kdybych na to měl vliv, uhlobarony už tady dávno nemáme, jelikož bychom potřebnou elektřinu vyráběli z jádra a ještě by nám zbylo na vývoz. Doly a lomy by už byly zavřené, elektrárenské komíny zbourané. Uhlí by bylo jen do tepláren na zimu a to by se dalo vykrýt dovozem.
Na mé názory nemá vliv to, co si myslí šejci v Saudi Aramco, Tim Cook z Applu nebo Warenn Buffet z Berkshire Hathaway (tři nejziskovější firmy světa dle toho odkazu z Wikipedie). Nezajímá mě jejich prospěch, ale prospěch pro obyčejné lidi žijící tady.
@DonVito co2 má vliv na oteplování planety? Viděl jsem nějaké studie. Dokonce i ty co říkaly, že tu v roce 2024 všichni umřeme protože oteplování. Viděl mraky studií co říkaly opak.
Kde je pravda? Proč nikdo nedá garanci. Omezíme co2 do roku 2050 na nulu a pak se přestane oteplovat. Co garance tvrzení podložená penězi (biliony USD) ci územím?
Tady a teď je to 50=50. Věřit? Nevěřit?
Nikdo mi nepredlozil VĚROHODNÉ důkazy, takže nevěřím.
Kde je pravda? Proč nikdo nedá garanci. Omezíme co2 do roku 2050 na nulu a pak se přestane oteplovat. Co garance tvrzení podložená penězi (biliony USD) ci územím?
Tady a teď je to 50=50. Věřit? Nevěřit?
Nikdo mi nepredlozil VĚROHODNÉ důkazy, takže nevěřím.
@Tycoon když už si tu zmínil toho imaginárního eurokomisaře, který nikdy nepracoval v žádném průmyslovém podniku, tak za mě by to měla být podmínka vstupu do politiky. Nejdřív někde pracovat a mít zkušenosti. Lidi typu Sobotka a Habeck a další, kteří v životě nepoznali reálný život v podniku nebo firmě kde se něco tvoří a vyrábí, aby měli šajnu o tom o čem vlastně rozhodují. Prostě model vychodím nějakou humanitně zaměřenou školu, nevím nic, nemám žádné zkušenosti a jdu do politiky rozdávat rozumy a něco řídit. To je fakt katastrofa a pak není divu, že to takoví lidé vedou od 10 k 5ti. Vždyť, který průmyslový podnik by si vzal do vedení studenta po škole, který ještě nemá žádné zkušenosti? Žádný. A v politice to nevadí.
@ryccardo
Stačí si přečíst životopisy bývalých i současných eurokomisařů nebo ministrů vlád vedoucích zemí EU. Je problém najít mezi nimi i ekonoma, natož někoho s technickým vzděláním.
Stačí si přečíst životopisy bývalých i současných eurokomisařů nebo ministrů vlád vedoucích zemí EU. Je problém najít mezi nimi i ekonoma, natož někoho s technickým vzděláním.
@Tycoon Ano to je přesně ta tragédie. Když už mají alespoň ekonomické vzdělání, tak je to výhra. Hledat mezi nimi někoho kdo má třeba technické vzdělání, takže dokáže rozhodovat věci ohledně průmyslu a energetiky, tak to je utopie. Nicméně pořád je to většinou tak, že ti lidé nikdy nepracovali, nemají zkušenosti a spousta jich ze školy šla budovat politickou kariéru a teď chtějí řídit Evropu. Pak to podle toho vypadá a nesmí se na mě nikdo zlobit, když stále tvrdím, že nás tam řídí parta tupanů.
DonVito
Velmi zajimavy clanek.
👍👍👍
Uz dlouho jsem necetl neco podobneho ve zdejsich mediich.
Ja bych to vyjadril jeste jinak:
Zdejsi diskuteri se snazi "pomahat" autoprumyslu.
Jenze zdejsi autoprumysl se musi (chte nechte) preorientovat na elektromobilitu.
Jestlize nechce zaniknout.
Takze realita je takova, ze zdejsi "zachranci" ve skutecnosti automobilkam skodi. Navic jejich argumenty jsou prevazne, jemne receno, neznale.
👍👍👍
Uz dlouho jsem necetl neco podobneho ve zdejsich mediich.
Ja bych to vyjadril jeste jinak:
Zdejsi diskuteri se snazi "pomahat" autoprumyslu.
Jenze zdejsi autoprumysl se musi (chte nechte) preorientovat na elektromobilitu.
Jestlize nechce zaniknout.
Takze realita je takova, ze zdejsi "zachranci" ve skutecnosti automobilkam skodi. Navic jejich argumenty jsou prevazne, jemne receno, neznale.
@DonVito Co bude dělat zdejší autoprůmysl se musí nechat na vedení automobilek. Rozhodně nemůže řídit Brusel co mají automobilky vyrábět za auta a snažit se přesvědčit zákazníky, že to pak ještě musí kupovat. Jak se sám přesvědčuješ, na padajících prodejích EV, tak to prostě nefunguje. Tím neříkám, že jednou nebude EV lepší a nezvýší se jejich tržní podíl.
BTW Zajímalo by mě jestli se mi konečně omluví Hendly, který už od jara lže o tom jak prodeje EV v Evropě setrvale rostou, abychom se pak dočetli, že je to průser a propad oproti očekáváním zaostává o desítky procent tj. to co mu celou dobu tvrdím.
BTW Zajímalo by mě jestli se mi konečně omluví Hendly, který už od jara lže o tom jak prodeje EV v Evropě setrvale rostou, abychom se pak dočetli, že je to průser a propad oproti očekáváním zaostává o desítky procent tj. to co mu celou dobu tvrdím.
@ryccardo BEV jsou budoucnost. Jen to chce trochu času. 😉 BEV jsou super jako lehká auta a na ježdění kolem komína. A na jako akumulátor pro OZE. 😉
Dnes v roce 2024 mají BEV mnoho nevýhod a omezení a kdyz nemají tak stojí 3x víc jako spalovací.
Dnes v roce 2024 mají BEV mnoho nevýhod a omezení a kdyz nemají tak stojí 3x víc jako spalovací.
@DonVito autoprumysl se musi (chte nechte) preorientovat na elektromobilitu.
Jaky je důvod? Co2 je blbost.
Řekni duvod proc?
Za mne máme kapitalismus a zákazník určí co koupí. Narizovani, regulace = socialismus.
Kdo chce zase socialismus ať jde do Ruska.
Jaky je důvod? Co2 je blbost.
Řekni duvod proc?
Za mne máme kapitalismus a zákazník určí co koupí. Narizovani, regulace = socialismus.
Kdo chce zase socialismus ať jde do Ruska.