Jaké.auto Informace o autech podle značky a modelu

Novinky

Zpět na článek

Čína žene evropská cla výš, podala stížnost k Světové obchodní organizaci

11 komentářů

Avatar - Horký Rom
Horký Rom
Situace na bitevním poli se proměňuje každým okamžikem. Zde nám však již vlak odjel. Bohužel.
https://www.youtube.com/watch?…
Avatar - Lucky85
Lucky85
Príde mi to smiešne. Keď ešte 10 rokov boli cla na európske auta dovezene také vysoké, že tam museli stavať továrne v kooperácii s Číňanmi aby to malo normálne predajné ceny
Jirka B.
@Lucky85 Presne! Az oni zrusi cla na dovoz aut z EU.. Navic ty fabriky musely byt joint venture. Takze hadejte kde se vzalo jejich soucasne know how.
Th0r
@Jirka B. Mimo vzteklyho prskani tady, muzes jen soupat nohama. Nikdo vas nenutil tam auta prodavat, jenze jste byli nenazrany a ted vas to semlelo. Mysleli jste si, ze na vas budou otrocit jako ve Vietnamu, Kambodzi, Pakistanu,.. A ted budete otrocit vy jim. Cina nas nepotrebuje, my ji jo. At se vam to libi nebo ne. Resp. Asii kvuli surovinam, vyrobnim kapacitam,... Dobre vam tak.
Avatar - Lucky85
Lucky85
@Th0r neviem komu "Vam" si myslel. Ci ty si Číňan? Úloha a význam Európy síce klesá, ale Čína Európu stále potrebuje. Chudobné štáty Afriky, Južnej Ameriky a Rusko nemajú dostatočný odbyt ani kúpnu silu 😉
Avatar - Mikesus
Mikesus
@Th0r
Presne tak. Všichni blbecci z automotive se svou slepotou a nenažraností prožrali k bankrotu.
Je to vidět hlavně na VW. Není konkurenceschopný, protoze vyhazoval peníze za nesmysly místo pořádného vývoje a ještě dál Číně knowhow, aby tam mohl pár let vydělávat.
Avatar - Anonym
Anonym
@Lucky85

Není to nic směšného.
Pravidla WTO jsou nastavena tak, že tzv. rozvojové země (kde je řazena i Čína) mají právo na větší ochranu svého trhu celními bariérami vůči tzv. vyspělým zemím.
Proto je reakce Číny logická a očekávaná.
Avatar - Lucky85
Lucky85
@Tycoon ale to bolo asi pri vzniku WTO tak 30 rokov do zadu 😉 Ale zase som sa niečo nové dozvedel 👍
Avatar - Anonym
Anonym
@Lucky85

Ano, ale na těch pravidlech byla tehdy shoda a jsou víceméně stále platná. Vyspělé země tehdy slíbily, že celní bariéry vůči zemím jako je Čína budou snižovovat.
Ale to byl včerejšek. Pokud dnes zvítězí Trump a splní své sliby ohledně cel na čínské výrobky, znamená to v podstatě konec WTO.
Branislav Kovac
Drzost storocia zo strany Ciny.

Cina mala dlhe desatrocia obrovske cla na dovoz aut + dalsie netarifne prekazky.
Zapadne automobilky museli v Cine vyrabat povinne v joint-venture s Cinskym (statnym) podnikom.
Napriek tomu, niektore Cinske statne a sukromne firmy veselo nelegalne kopirovali Zapadne auta a autokomponenty a predavali ich do sveta.

Dnes, ked niektore Cinske (statne) automobilky ked uz "vyluxovali" Zapadne know-how, vyrabaju v Cine auta a exportuju ich do Europy za smiesne 10% clo, vid. SAIC(MG), DONGFENG, Geely, Chery a pod.

Uvedene Cinske automobilky veselo posobia aj v Rusku, dokonca niektore tam auta montuju v znarodnenych tovarnach po Zapadnych automobilkach.

Europska unia by mala uvalit sankcie na automobilky, ktore posobia v Rusku.


Cinsky stat zakazuje vjazd Teslam vyrobenym v Cine do niektorych oblasti. Cinske auta vyrobene v Cine (MG, DONGFENG a pod.) a dovezene do EU taketo obmedzenia nemaju zo strany EU.
A to Cinsky stat pravidelne hackuje Zapadne staty (ale aj USA, Japonsko, Indiu a pod.), vlady, firmy, mimovladne organizacie, EU politikov a kradne ich udaje.
Cinsky stat hackol aj Slovensku Europoslankynu Miriam Lexmann a dalsich Europskych poslancov, akademikov, novinarov a podobne.
Nehovoriac o Cinskych nelegalnych policajnych staniciach, ktore boli nedavno odhalene v EU.
O Cinskej propagande na internete ani radsej nebudem pisat.
Avatar - Barrichello
Barrichello
Prodeje v Listopadu:
Byd - 7
DodgFeng - 3
Joyear - 8
Maxus - 2
MG - 310
SWM - 6
Zeekr - 1