Novinky
Zpět na článek
Přihlásit pro přidání komentářeŠéf Suzuki odmítá elektrické nebo hybridní jimny. Zabilo by totiž jeho podstatu
21 komentářů
Man Ký
Mhm a obyčejný turbo-motor by byl neřešitelný problém?
@Man Ký
Do terénu se více hodí atmosférický motor, který má předvídatelnou odezvu na pedál plynu. A samozřejmě nepřímovstřikový, aby mu nevadilo popojíždění se studeným motorem.
Do terénu se více hodí atmosférický motor, který má předvídatelnou odezvu na pedál plynu. A samozřejmě nepřímovstřikový, aby mu nevadilo popojíždění se studeným motorem.
@Tycoon a těm co tam jezdí s turbodieselem to nikdo nevysvětlil a proto to úplně v pohodě zvládají taky. tyhle vyčtené rozumy... vedle se rozplýváš nad třítunovýma kraksnama, které jsou v terénu úplně k ničemu, i s atmosférickým motorem:)
@Man Ký
Třítunové kraksny jsem tam naopak kritizoval :-) Pokud máš na mysli offroady, tak tam píšu, že to lidi hodně používají na tažení přívěsů.
Jaké vyčtené rozumy? Když vyjíždím od domu na silnici, je to do kopce a v bočním náklonu, kdy se jedna strana auta odlehčí a dobrou trakci má jen jedno přední kolo, takže v zimě začínám každou jízdu "terénní zábavou" :-)
Třítunové kraksny jsem tam naopak kritizoval :-) Pokud máš na mysli offroady, tak tam píšu, že to lidi hodně používají na tažení přívěsů.
Jaké vyčtené rozumy? Když vyjíždím od domu na silnici, je to do kopce a v bočním náklonu, kdy se jedna strana auta odlehčí a dobrou trakci má jen jedno přední kolo, takže v zimě začínám každou jízdu "terénní zábavou" :-)
@Tycoon no že by atmosférický nepřímovstřikový motor bylo sine qua non jízdy v terénu, to určitě neplatí. Tady u toho auta jsou největší výhodou kompaktní rozměry a kdyby ten pidi-motor dostal turbo, určitě by ho to v terénu jízdně nezruinovalo. venkovní hranici EU na Balkáně hlídají obvykle s Dusterama... a tam se opravdu v terénu jezdí.
Petr Kozohorský
To Zycoon: Čtu Fdrive, Hybrid, Autoforum a další. Podle toho, co dusud vím, je redaktor Prokopec díky práci pro automotive dost v obraze. Na rozdíl od EV fanatiků se zabyvá i "podružnostmi', kde elektřinu vzít, jak ji dovést na místo určení, aby to nevypnulo nejbližší město/vesnici, zpřístupnit ji naráz na každé z těch cca 3500 čerpaček včetně té v Horní Dolní, kde větší část naší populace vezme finance na EV, atd. Umí vzít do ruky kalkulačku, aby dokázal, že při udržení mobility v současném rozsahu jsou cíle EU nesplnitelné. Dokáže si uvědomit, že velká část EV volá po návratu socialismu - tedy nařídit, přikázat na rozdíl od 19. století, kdy proběhla férová soutěž mezi koně - auta a spalováky - EV. Proto, pokud Vás někdo nazve Prokopcem, berte to jako pochvalu. P. S. Na Hybridu jeden z diskutujících tvrdil, že odpůrci EV mají základní nebo max. střední vzdělání, což mne pobavilo. Ač odpůrce EV, jsem velkým příznivcem E-vlaků, tramvají a trolejbusů a mám za sebou 2 technické školy, z toho 1 technickou, celkem náročnou universitu.
@Petr Kozohorský Sem tam mně v textu vypadlo slovíčko, nebo je překlep, za což se omlouvám.
@Petr Kozohorský copak se ten přechod na elektromobilitu uskuteční naráz? z reálné praxe v Česku zatím spíš vidíme, že soláry vyrábějí elektřinu, kterou pak nikdo nechce:)
@Man Ký Ono je jedno, jestli se má uskutečnit naráz nebo po částech Stačí vzít do ruky kalkulačku a zapojit rozum. P. S. Jeden příklad za všechny - 35 let po roce 1989 pořád drtvá většina obyvatel ČR nemá na nákup nového spalováku - ano taková je naše životní úroveň. A naše EV sekta se domnívá, že za 11 let ti samí lidé budou mít na nákup EV? K smíchu.
@Petr Kozohorský a to jako elektromobily nepadají na ceně? zrovna dneska jsem si obhlížel Taycana za 1,2 - najeto 30 tisíc km. EQS stojí po roce méně než polovinu. Ta auta budou padat v ceně stejně jako ostatní auta na trhu.
@Man Ký Ještě dodatek - soláry svítí zrovna v době, kdy je třeba s EV. A neříkejte prosím, že to vyřeší uložení do baterií. Opět stačí vzít kalkulačku a veřejně dostupné údaje - ČR by nebyla schopna při současném stupni vývoje baterií zaplatit baterie, které by stačily na několik minut provozu. Na to by nestačilo několik státních rozpočtů. Že baterie budou lepší? To už se říká desítky let a výrazný pokrok žádný.
@Petr Kozohorský první elektromobily taky měly dojezd 500-800 km? já nějaký ten pokrok vnímám:)
https://www.garaz.cz/…nalosti-21013536
https://www.garaz.cz/…nalosti-21013536
Ringhofer
Tak Suzuki pro svou existenci vlastně Evropu nepotřebuje. Ale Evropě a jejím některým občanům bude bez Suzuki smutno.
@Ringhofer zrovna včera Suzuki vrátila na evropský trh motocykl DRZ 400, který tu nebyl bratru od roku 2006? místo karburátorů mu dala vstřikování, pár blbostí navíc, a rozhodně jim nebude vadit, když těch motorek pár prodají, protože díra na trhu...
https://medium.seznam.cz/…ektromobil-96834
Pokud jo, tak za to schytal pěknou čočku v komentářích. :-)
Mnozí automobiloví novináři v čele s webem autoforum.cz tady systematicky šíří evidentní lži a dezinformace o elektromobilitě, vytrhává věci z kontextu a honí návštěvnost díky rozdmýchávání kulturní války mezi "baterkáři" a majiteli spalovacích vozů. A to za vydatné pomoci automobilovych fór, sociálních sítí a vyhledáčů, které se jinak chlubí bojem s dezinformacemi.
Že mám pravdu, pane Prokopče?
Řešení je jednoduché.
Nevnucujte elektromobilitu, nezakazujte spalovací auta, nedávejte dotace firmám na koupi elektroaut, nezavádějte kvóty. Prostě nechte tu druhou skupinu, která nefandí tomu, čemu vy, normálně žít.A nebude co rozdmýchávat, nebude o co válčit, nebude o čem dezinformovat.
BTW Je divné, že to pořád nedokážete pochopit ... dám příklad ... Představ si, že bys všem vnucoval, že od roku 2035 musí fandit ve fotbalu Spartě. Že dresy Sparty budou dotovány. Že počet permanentek na Slavii, Baník a Plzeň se od roku 2025 sníží o 30 % a od roku 2030 o 60 %. Všude v televizi, na youtube, od politiků přes celebrity, od rána do večera propaguj kampaň "Spartička je nejlepší" ... Zvýšíš, nebo snížíš tím oblíbenost Sparty?
Kdo neskáče, fandí Spartě!
Opět jste zapomněl přepnout mezi svými účty, pane Prokopče 👍