Šéf Suzuki odmítá elektrické nebo hybridní jimny. Zabilo by totiž jeho podstatu
Japonská automobilka sice před několika dny představila svůj první elektromobil, z plánů na elektrifikaci ale trochu ustupuje. Například v případě malého offroadu Jimny by totiž nedávala smysl.
Suzuki Jimny je na našich stránkách vděčným tématem. Velmi povedené a nesmírné sympatické auto do terénu i na běžné silnice si totiž na nic nehraje a představuje jednu z nejlevnějších cest k pohonu všech kol. Z Evropy tenhle model kvůli stále přísnějším emisním normám pomalu mizí a loučí se s námi prostřednictvím několika limitovaných edic. Šéf Suzuki teď potvrdil, že jít cestou hybridizace či elektrifikace, čímž by jimny minimálně v Evropě zůstalo, nelze.
Těžký akumulátor by totiž „zabil“ jednu z hlavních předností malého suzuki, kterou je nízká hmotnost, potažmo agilita z ní plynoucí. Suzuki Jimny navíc často slouží jako pracovní stroj, u kterého jsou docela vysoké nároky na robustnost, trvanlivost a spolehlivost, což by elektrická či hybridní verze úplně dokázat neuměly.
Suzuki sice před několika dny představilo svůj první elektromobil v podobě modelu e Vitara a v plánu má ještě další, tentokrát menší vůz, s přechodem na čistě elektrický pohon ovšem tolik nespěchá. Jak ostatně zmínil sám šéf automobilky Tošihiro Suzuki, globální poptávka po elektrických autech oslabuje, trh navíc čelí konkurenci ze strany levných čínských modelů. Suzuki proto situaci bude monitorovat.
Vedle elektromobility ovšem Suzuki vsadí i na další alternativy. Celých 48 % ročních prodejů značky totiž pochází z Indie, která má zcela jiné požadavky. Proto se Japonci hodlají soustředit například i na pohon na bioplyn, který by má v nejlidnatější zemi světa velký potenciál. I Indie totiž jde směrem k snižování emisí škodlivin, přesto tamní, nutno dodat, že velmi komplikovaný trh je závislý prakticky výhradně na spalovacích motorech. Suzuki proto zůstane rozkročeno mezi více možností, což je velmi rozumný přístup.