Profi
Nejen vodík. Tatra odhalila hybridní náklaďák Force e-Drive Hybrid, na elektřinu ujede 70 km
18 komentářů
wakantanka
4
Ehm, tak si sa pekne vyblinkal, len ti uniká jedna dôležitá vec, armáda, hasiči či policajti vôbec neriešia nejaké emisné triedy, resp. ak to robia tak dobrovoľne a nie z nariadenia. Armáda dobytuje hybridy nielen u nákladných áut, ale i u tankov či niektorých verzií BVP a OT z dôvodu že pri prevádzke na elektrinu má dané vozidlo veľmi malú teplotnú stopu a minimálnu hlučnosť.
Přejít do diskuze
@Pepa_007
Přesně. Až bude válka, nebude důležité, kdo vyhraje, ale kdo bude mít nejnižší emise. Válčící strany budou posílat reporty do Bruselu, a když nějaká brigáda nebo pluk nebude mít dostatečný podíl nízkoemisních děl a vozidel, bude jí vyměřena pokuta za neplnění směrnic EU. A od roku 2040 bude dovoleno válčit jen bezemisně.
Přesně. Až bude válka, nebude důležité, kdo vyhraje, ale kdo bude mít nejnižší emise. Válčící strany budou posílat reporty do Bruselu, a když nějaká brigáda nebo pluk nebude mít dostatečný podíl nízkoemisních děl a vozidel, bude jí vyměřena pokuta za neplnění směrnic EU. A od roku 2040 bude dovoleno válčit jen bezemisně.
Však to je hybrid, toľko nespravia ani niektoré hybridy v osobných autách. Toto nie je čisté EV.
@wakantankahttps😐/cs.wikipedia.org/wiki/Ironie
BTW Tank s hybridním pohonem není nic nového, Německo s ním válčilo už před 80 lety ... Panzerjäger Tiger (P).
Ano, díky za info, malá tepelná stopa nebo nízká hlučnost díky jízdě na baterii může být plus pro armádu. Otázkou je, jak se to v praxi projeví na moderním bojišti, kde drony umožňují velmi jednoduchou a účinnou lokalizaci cílů na základě viditelnosti.
U tanku si to ale nedovedu představit. Spotřeba elektřiny v terénu bude řádově 2000 kWh/100 km. Aby to dojelo řekněme 50 km na baterii, přidá to řádově 10 tun hmotnosti. A hlavní nepřítel při konstrukci tanku je ... hmotnost.
BTW Tank s hybridním pohonem není nic nového, Německo s ním válčilo už před 80 lety ... Panzerjäger Tiger (P).
Ano, díky za info, malá tepelná stopa nebo nízká hlučnost díky jízdě na baterii může být plus pro armádu. Otázkou je, jak se to v praxi projeví na moderním bojišti, kde drony umožňují velmi jednoduchou a účinnou lokalizaci cílů na základě viditelnosti.
U tanku si to ale nedovedu představit. Spotřeba elektřiny v terénu bude řádově 2000 kWh/100 km. Aby to dojelo řekněme 50 km na baterii, přidá to řádově 10 tun hmotnosti. A hlavní nepřítel při konstrukci tanku je ... hmotnost.
@Tycoon
😁👍
V roce 2045 EU nařídí pouze e-války na platformě Word of... 😆
Mezitím bude ovšem islámský stát stavět mešitu na Alexanderplatz...
😁👍
V roce 2045 EU nařídí pouze e-války na platformě Word of... 😆
Mezitím bude ovšem islámský stát stavět mešitu na Alexanderplatz...
@Tycoon Navíc válka se vyhrává jen s těmi nejtěžšími tanky, to dá rozum. Když neprojedou terénem, nebude válka, bude mír. Sice nás obsadí ruSSáci nebo mimozemš'tani a budou přitom vypouštět emise, ale my budeme mít svědomí bezemisně čisté.
Panadol😒br />
a je to tu zas, eurobalast zvysuje spotrebu. Blby je, ze jenom v hlavach hospodskejch povalecu s vs zivota!!
@kesumb
Smolík. Hybrid tohoto typu je v nákladním voze nesmysl, protože kvůli 50 km "čistého" dojezdu pak tisíce km taháš stovky kilogramů baterie navíc a ve výsledku tak celkově emise jsou ještě horší než kdyby to byl běžný spalovák.
Ale hujeři tuhle jednoduchou úvahu nerozlišují.
Smolík. Hybrid tohoto typu je v nákladním voze nesmysl, protože kvůli 50 km "čistého" dojezdu pak tisíce km taháš stovky kilogramů baterie navíc a ve výsledku tak celkově emise jsou ještě horší než kdyby to byl běžný spalovák.
Ale hujeři tuhle jednoduchou úvahu nerozlišují.
@Tycoon: ehm, ale ten druhovojnovy Tiger bol hybrid na trochu inom princípe. Bez spusteného motora ušiel nula nula prd, maximálne tak točil vežou. Tepelná stopa a hluk sú primárne dôležité hlavne v noci, termál cez deň veľmi nepouziješ.
Horí a následne tankovou vežou hádže blbo umiestnená munícia, viď sovietska tanková škola. 😊