Jaké.auto Informace o autech podle značky a modelu

Novinky

Zpět na článek

Renault 5 E-Tech má české ceny, startuje na 675 tisících

60 komentářů

Avatar - KANKUNEN
KANKUNEN
Cena je furt vysoko, ale už to není úplně jiný kosmos. Započteš-li výbavu, tak rozdíl už není jedno další auto, ale třetina. Clio stojí s výbavou 460t.
Avatar - Lucky85
Lucky85
@KANKUNEN keď neustále umelo združujú klasické auta, tak sa to vyrovna 😉 Najväčšia blbosť bolo výpočet emisií k hmotnosti auta. A tak tu máme namiesto malých úsporných aut, mesta plne SUV a tento segment malých áut najvhodnejšieho do mesta EU svojimi nariadeniami úplne znici.
DonVito
@Lucky85

Kecy o zdrazovani spalovaku...

Vis kolik stal pred 12i lety MiEV??

https://www.auto.cz/…ojedem-dal-64275
První cena vozu 899.900 Kč (i-MiEV, 49 kW)
První cena vozu s testovanou motorizací 899.900 Kč (i-MiEV, 49 kW)
Avatar - Emel
Emel
@DonVito Leaf stál v té době kolik... 700, 750?
DonVito
@Emel

850.000Kc s baterkou 22kWh.
https://ev-database.org/…1011/Nissan-Leaf
€33,990

Dnes stoji i pres inflaci... porad stejne.
https://www.nissan.cz/…ications-v2.html
Visia
Cena od (39kWh): 859 000 Kč
Avatar - Emel
Emel
@DonVito tady jsem našel místní test z roku 2013 - základní cena modelu 715t
https://www.auto.cz/…udoucnosti-78188
topten
@KANKUNEN
kdyz vezmes, ze s tim najedes dejme tomu 100tis km nez to pujde z domu, tak 15kWh na 100 * 5kacek (ja mam v NT ted 4.79 vcetne OZE), tak na tech 100tis km vyklopis 75tis kacek. kdyz mas FVE, tak se vpohode dostanes pod 50tis.
u benzinaku 6litru a 35kace mi vychazi na 210tis, tedy rozdil 135/160tis
a je otazka, jak se budou vyvijet ceny elektriky a benzinu, ale vsadim boty, ze elektrika pujde jeste dolu, a benzin budem radi, jestli bude kolem 40 kacek
Avatar - Pepa_007
Pepa_007
@topten opatrně na boty. Příští rok zavřou uhelné elektrárny a elektřinu začneme dovážet. Čekám double price.
topten
@Pepa_007
cena elektriky se pro nas dela na burze v lipsku uz od premierovani zemana.
nemyslim si, ze se pristi rok zavrou uhelky, ale i kdyby, tak nas dost precenujes
Avatar - Pipacek
Pipacek
@KANKUNEN
Njn, ale Clio s 10ti litrovou nádrží by si nikdo nekoupil, stejně těžký to bude mít tohle auto - s 40 kWh barterkou to nikdo nechce a s tou větší to bude drahé ..... takže
Avatar - Pipacek
Pipacek
@KANKUNEN
otázka kterých se prodává víc, jestli těch v plné výbavě nebo těch holejších
DonVito
Nadherne auto.

Odpuste si plac nad absenci fosilniho motoru!
🙂
Avatar - Ozzman
Ozzman
No a už sis dostudoval Doníku, jak je to s tím vyhřívání a chlazením dopředu přes appku u fosilů, nebo nám tu budeš dávat zase mylné a falešné výhody EV, protože neznáš fosilní konkurenci? :D Jo, tady by TCE, nebo Etech 200 jistě bodlo, jsem Renault fan a mě by se to líbilo, s EV to ztrácí kouzlo odkazu, mohlo to vypadat klidně jako _Zoe a efekt by byl stejny,prostě malé EV auto, ale tohle je promarněná příležitost, protože vizuálně je to povedené ! @DonVito
Avatar - Mikesus
Mikesus
@Ozzman
Interier vypadá hrozně, jinak spalovak do něj bez hybridu je nesmysl. Pak by tu byly zase nářky jak to karbonuje atd. Takhle je to ideální řešení. Je to auto do města, ne pro primovstrikovej benzin. Bohate by tomu stačilo 110koni, není třeba ten výkonnější hybrid. Beztak by to tu nikdo nekupoval stejně jako když budou dělat jen EV.
Avatar - Ozzman
Ozzman
Me se to libi, tady by to melo potencial pro Etech jako stylovka s patricnym vykonem, jsem zastance do auta dat vyber motorizaci a Clio mělo i nepřímovstřiky.... @Mikesus
Avatar - twistedTSD
twistedTSD
@Mikesus Clio má problém s karbonováním?
Avatar - Mikesus
Mikesus
@Ozzman
Ano, mělo, už nemá. Nebo se něco změnilo?
Avatar - Mikesus
Mikesus
@twistedTSD
Nechceš snad tvrdit, že přímovstřiky nemají problém s karbonem při poskakování po městě, že ne?
Avatar - Ozzman
Ozzman
ETECH 1.6 v Cliu je určitě nepřímovstřik a ta 1.0 TCE je taktéž nepřímovstřikový, Vaculík říkal, že je to absolutně spolehlivý motor :) Takže u Renaultu střílíš s přímovstřikem mimo :) ... @Mikesus
Avatar - rohYpnol
rohYpnol
@Mikesus

Ne každý přímovstřik nutně karbonuje. Třeba u 1.0 tsi se o nějakém karbonování a problémech vůbec nehovořií...

Takže jsi opět vedle. Obecně jsou ke karbonování přímo vstřiky opravdu náchylné, ale není to pravidlo. A navíc to ani nemusí být benzínový primovstikovy motor viz 1.0 tce, že 🤣
dodo24
@Ozzman a ktorý spalovák dokáže klímovať cez appku? Ja som tiež taký nepostrehol.
Avatar - Ozzman
Ozzman
Co vím jistě, tak Toyota Corolla, Ford Kuga a Ford Focus @dodo24
DonVito
@dodo24
Jen pro uplnost.
EV to umi snad vsechny.
Avatar - Mikesus
Mikesus
@DonVito
Konečně se objevují použitelná a dostupná EV. Cena klesá každým nově představeným autem a už se blížíme i v této menší kategorii ke srovnatelným cenám.
Avatar - Emel
Emel
@Mikesus v těch lepších specifikacích dejme tomu.
Avatar - twistedTSD
twistedTSD
@Mikesus Akorát teda klesá i kapacita baterie u základních verzí. Cenovkou těch vyšších už se pak nikdo nechlubí.
Avatar - Mikesus
Mikesus
@twistedTSD
42kwh pro město není malá baterka. A nevím jestli klesá, Zoe mělo 24kwh. To mi nepřijde jako že by klesala kapacita. Nebo chceš snad tvrdit jak Rohypnol, že 42 je menší než 24?
ericn
@Mikesus takže mi chceš říct, že si koupíš auto jen do města za 700k? Dost ujetý ne? Kolik takových bude? Ta cena je přemrštěná a bez ICE/HEV to bude propadák, jako ostatní EV od Renaultu. Škoda a tak hezká je ta R5…
Avatar - twistedTSD
twistedTSD
@Mikesus Neplácej, Zoe mělo po FL 50+ kWh.
ericn
Avatar - Pepa_007
Pepa_007
@DonVito jezdi si v BEV. Já mám svůj spalovák. Až pro mne bude VÝHODNÉ koupit BEV, tak to rád udělám. Zatím mají pro mne jen samé nevýhody.
DonVito
@Pepa_007
👍
Vyborne.
Ted jsi na to kapnul.
"zatim"

Diky
Avatar - twistedTSD
twistedTSD
@DonVito Chybí mu fosilní motor.
Avatar - Ozzman
Ozzman
A Doníkovi sebereflexe :) @twistedTSD
ericn
@Ozzman a už několik let 😋
_Teddy_
"...oněch 675 tisíc korun vám u R5 zajistí baterii o kapacitě 40 kWh, která má dle automobilky stačit na 40kWh baterii..."

Fakt genialna myslienka!
Avatar - Mokrous
Mokrous
@_Teddy_ Soudobý standard tohoto neustále upadajícího webu.
_Teddy_
@Mokrous
Inak ked si uz zacal, je to neuveritelne, ako tento web isiel urovnou dole. Este pred par rokmi to bolo medium na slusnej odbornej urovni. Potom odislo par redaktorov, cosi z obsahu presunuli za paywall, odsekli blogy, par krat zmenili dizajn, a dostali sa sem: do stavu, ked dlhorocni citatelia uz len neveriacky krutia hlavou...
Avatar - Mokrous
Mokrous
@_Teddy_ Bohužel.
Avantime
To je veľmi fajn cena na to, aké má R5 spracovanie a čo ponúka. Sa pozrite koľko Opel pýta za elektrickú Corsu. Ani soc Citroen e-C3 nevie byť v porovnateľnej výbave lacnejší. Ale Renault je známy taktikou, že potom keď už všetci o tom napíšu, pôjde cenami hore.
Arese
Nesmyslně drahé kvůli zkratopohonu. Tečka.
dodo24
@Arese odchod do diskusií pod spalováky. Zývajú prázdnotou totiž
Avatar - Karel Omacka
Karel Omacka
Renault 5 ma ceske ceny…. Renault zverejnil jen cenu zakladniho modelu. Nodopici to je novinarina kposrani
Avatar - Ja Prvni 123
Ja Prvni 123
No, je to hezky.
Ma to i rozumnou velikost.

Skoda, ze kvuli baterce je to tak tezky, tak drahy, a tak omezene pouzitelny.
Arese
@Ja Prvni 123 A tak malý pro zadní cestující ..
Avatar - Emel
Emel
@Ja Prvni 123 "těžký" asi celkem ničemu nevadí.
Použitelnost - záleží kde bydlíš.
Avatar - rohYpnol
rohYpnol
Tak co, doníčci, henldíčci, hukeříčci, kde máte ti cenovou paritu??? 😅
Clio je větší a o 1/4 M levnější... 🤣🤣🤣
Takže zase nic, zase další EV bez smyslu, které je hezké leda tak na pohled....
kesumb
@rohYpnol

nez trpet s nejakym trivalcem tak je lepsi tech 1/4 vysolit!!
Avatar - Emel
Emel
@kesumb záleží co od toho auta čekáš.
Teď mi vyprávěla kamarádka, že se tchýně zdržela na neplánovanou tříhodinovou návštěvu, protože tchán podcenil vliv chladného počasí na dojezd eCorsy a musel před zpáteční cestou nabíjet. To jsou ta pravá rizika eMobility, o kterých se nemluví! ;-)
Avatar - Ozzman
Ozzman
Ale ne, to se přeci nemuže stát ! Vždyt je na vše ta aplikace a navíc přeci mužeš podcenit i dojezd na benzín a pak budeš muset tankovat... jo, vlastně 5 minut, ja zapoměl :D @Emel
kesumb
@Emel
mluvi prave, mezi vocasama co s tim nikdy nejeli…
Avatar - rohYpnol
rohYpnol
@kesumb

To je opět myšlenka roku.

No, je přece lepší nechat si postavit pasivní 6+2 vilu než bydlet v panelákovým bytě co...

A není náhodou lepší toho 1/4M vysolit za o třídu až dvě větší, pohodlnější a praktičtější auto se spalovákem?!?
kesumb
@rohYpnol
jasne a jeste trochu prisolit a mas slusny ev s paritou ceny se spalovakem, ty dneska jedes bomby!
Avatar - rohYpnol
rohYpnol
@kesumb

No, zjevně jsi něco požil, protože ani nevíš co sám píšeš...
Avatar - Pipacek
Pipacek
Jenže lidi by místo extra výbavy uvítali radši větší baterii.
Avatar - Emel
Emel
@Pipacek
Většinově by asi spíš uvítali nižší cenu...
Modrý blesk
Ta cena 675 tis. je za elektrické auto s délkou necelé 4 metry a s baterií o kapacitě 40 kWh jedním slovem drzost!!!
Auto s reálnou cenou kolem 9 tis. dolarů prodávat za 30 tis. dolarů je drzost! Vždyť elektromotor je daleko jednodušší než spalovací motor, převodovka tzv. 1 stupňová, baterie o kapacitě 40 kWh, přitom cena za kWh se v Číně pohybuje kolem 80 USD.... A maximální rychlost 150 km/h je také další schválnost jak zlevnit celé auto...
Avatar - Anonym
Anonym
@Modrý blesk

Nikdo ti nebrání vytvořít automobilku, která auta jako tento Renault bude prodávat za třetinovou cenu. Stejně jako ti bikdo nebrání péct a prodávat rohlíky za třetinovou cenu.
Modrý blesk
@Tycoon
o cenách energií, nastavení ekonomických podmínek, green deal nebo zákaz prodeje spalovacích vozů rozhodli politici EU a automobilky v tom viděly příležitost jak ještě více vytvářet zisk. A výsledek v EU, elektrická auto co se v Číně prodávají za 9 tis. USD se v Evropě prodávají za 30 tis. USD. A to je velká drzost a zneužití myšlenek Fr. Timmermans, který v červenci 2021 v Praze na nádrží ve svém projevu zdůraznil, že green deal přinese lidem moderní a levnější elektrovozy...
Avatar - rohYpnol
rohYpnol
@Modrý blesk

Není to žádná drzost ale ekonomická realita EU.

V EU (západní) jsou neuvěřitelné sociální výhody zaměstnanců, nízká produktivita, vysoké ceny energií, EU nemá dostupné zdroje surovin, dodavatelský řetězec je košatý, automobilka chce jen montovat celky a ne vyrábět, vyrábí jen co musí.

Logicky tohle vše znamená, že Čína to stejné vyrobí za třetinu.