Jaké.auto Informace o autech podle značky a modelu
Renault 5 E-Tech
Renault 5 E-Tech
Renault 5 E-Tech
Renault 5 E-Tech
92 Fotogalerie

Renault 5 E-Tech má české ceny, startuje na 675 tisících

Marek Bednář

Elektrická reinkarnace Renaultu 5 přijíždí na český trh se základní cenou 675.000 korun. Už za tuto cenu je však na palubě možnost rychlonabíjení, tepelné čerpadlo, 18“ kola nebo dva velké displeje.

Před několika měsíci odhalený Renault 5 E-Tech 100% Elektrický, jak zní celé jméno nové „er-pětky“, konečně vstupuje na český trh, a to se základní cenou od 675.000 korun. Mohli jsme si ho prohlédnout už na ženevském autosalonu na přelomu února a března letošního roku a před pár týdny jsme také dostali příležitost se v něm projet. Ta nejdůležitější otázka, kolik stojí, však stále zůstávala nezodpovězena – až do nynějška.

Tedy, oněch 675 tisíc korun vám u R5 zajistí baterii o kapacitě 40 kWh, která má dle automobilky stačit na 312 km jízdy, a elektromotor pohánějící přední kola výkonem 122 koní (90 kW) a točivým momentem 225 Nm. Kdo bude mít zájem o výkonnější provedení, nabízející 150 koní (110 kW), 245 Nm a 52kWh baterii, bude si muset ještě počkat – české zastoupení Renaultu zatím zveřejnilo jen cenu nejlevnější verze.

Základní výbava Evolution nabídne schopnost rychlonabíjení výkonem až 80 kW, tepelné čerpadlo, LEDkové světlomety s automatickým přepínáním dálkových, automatickou klimatizaci, elektrická okna, bezklíčový přístup, bezdrátové zrcadlení smartphonu, couvací senzory, elektrickou parkovací brzdu, 10“ centrální displej s infotainmentem openR link, audiosystém Arkamys se 4 reproduktory a 7“ displej přístrojového štítu. Už zde jsou také 18“ kola, avšak ocelová – tento rozměr je stejný pro všechny výbavy – a samozřejmě jízdní asistenty povinné napříč EU.

Prostřední verze Techno přidává adaptivní tempomat, zatmavená okna od B-sloupku dozadu, 18“ litá kola, ukazatel stavu nabití na kapotě, adaptivní tempomat, samostmívací vnitřní zrcátko, vnější zrcátka elektricky i sklopná, bezdrátovou nabíječku mobilu, volant potažený umělou kůží, látkové čalounění Denim, možnost volby jízdních režimů, vyšší středovou konzoli s loketní opěrkou či infotainment OpenR link s navigací od Googlu a 6 reproduktory.

Video placeholder
První jízdy v Renaultu 5 E-Tech • Renault

Vrcholné provedení Iconic Cinq přidává bezrámečkové vnitřní zrcátko, parkovací čidla i vpředu a po stranách spolu s poloautonomním parkovacím asistentem, širší rozsah nastavení sedačky řidiče vč. Elektricky nastavitelné bederní opěrky, palubní desku potaženou umělou kůží, červenou lištu kolem oken zvenčí, rozšířené ambientní osvětlení nebo vyhřívané přední sedačky a volat.

Pro úplnost dodejme, že Renault 5 E-Tech měří 3.922 × 1.774 × 1.498 mm, rozvor náprav je 2.540 mm a pohotovostní hmotnost se 40kWh baterií je 1.372–1.412 kg v závislosti na výbavě. Toto provedení má dojet již zmíněných 312 km na jedno nabití s průměrnou spotřebou 14,5 kWh/100 km a nejvyšší rychlost je 150 km/h. Doby nabíjení zatím nebyly zveřejněny, stejně jako čas zrychlení na stovku.