Testy
Přihlásit pro přidání komentáře
ryccardo
Takový svěží neokoukaný design. Ale jak říkal už před pár lety náš velký myslitel Hamunasakra. PHEV končí a nedávají smysl. Snad proto je automobilky vyrábějí a prezentují nové PHEV modely :-D
Lubo
Na akej dlhej trase?
"Celková hodnota 6,9 l/100 km (spotřebu elektřiny vůz takto globálně bohužel neukazuje) mě docela příjemně překvapila, ovšem součástí bylo spotřebování „tří baterií“"
"Celková hodnota 6,9 l/100 km (spotřebu elektřiny vůz takto globálně bohužel neukazuje) mě docela příjemně překvapila, ovšem součástí bylo spotřebování „tří baterií“"
tomas4568
prekvapive spatne technicke parametry plug in hybridniho ustrojí. treba ve srovnani s rav4, ktera je uz radu let na trhu. trochu to pusobi, jako by tu phev verzi udelali z povinnosti a moc nekoukali na vysledek.
KANKUNEN
Čím větší auto, tím hůř benzín funguje, MB má plug Diesel, to je jiná.
@KANKUNEN Mne benzin funguje v obdobne velkem Sorentu pomerne dobre.
@JirkaVejrazka V obdobne veľkom RX 450h s 3.5 V6 mi benzín tiež pomerne dobre funguje a to za zhruba rovnakú spotrebu ako testerovi. A pritom na batériu prejdem tak 30 % . V prípade Plug in hybridu by som očakával podstatne lepšie čísla, najmä ak na batériu prešiel podľa textu zhruba 3 x 50km.
@Koliesko Ja taky, ale ... novinarske spotreby
@Mikesus - Neumis jezdit s hybridy, smir se s tim ;-)
@Mikesus - Neumis jezdit s hybridy, smir se s tim ;-)
@Koliesko
V o neco větším highlanderu jsem o litr níž tenhle phev s novinarem a benzin tam funguje též a taky ujedu tak 40% vzadelnost na baterku.
Na druhou stranu, v tucsonu phev s prázdnou baterkou jsem jezdil za 9. Sám prodejce říkal, že prázdná devět, nabíjená 5.5-6, což mi vůbec nejde na rozum.
V o neco větším highlanderu jsem o litr níž tenhle phev s novinarem a benzin tam funguje též a taky ujedu tak 40% vzadelnost na baterku.
Na druhou stranu, v tucsonu phev s prázdnou baterkou jsem jezdil za 9. Sám prodejce říkal, že prázdná devět, nabíjená 5.5-6, což mi vůbec nejde na rozum.
@JirkaVejrazka
jo jsem smířenej, že prostě s hybridem nebudu umět jezdit. Těch 6l v HL mne taky dost štve no.
jo jsem smířenej, že prostě s hybridem nebudu umět jezdit. Těch 6l v HL mne taky dost štve no.
Jo, to jede hezky, ta V6 je na to auto velmi příjemná... jen já s tím jezdil za 10.. ale ten motor je fajn :) @Koliesko
@Mikesus Sorry, ale tvoje spotřeba asi nebude zrovna reprezentativní. Mám s HL a Tucsonem (ne, není to SF) úplně jinou zkušenost
Obě auta v rozmezí dvou letních měsíců na podobných trasách.
ValMez - Opava - Krnov - Ostrava a zpět s HL znamená opravdu pohodlí, ale auto moc na elektriku jet neumí, svítí EV sice pěkně, ale hlavně když sundáš nohu z plynu. Spotřeba 8,7 a hlučný vyjící motor. Hrozná škoda u tak pohodlného auta.
Naopak Tucson PHEV, krásně tichý, ne tak pohodlný jako HL a velký, ale spotřeba 5,2. Paní ho používá hlavně po městě a svítí tam dlouhodobá lehce přes 1l/100km.
Obě auta v rozmezí dvou letních měsíců na podobných trasách.
ValMez - Opava - Krnov - Ostrava a zpět s HL znamená opravdu pohodlí, ale auto moc na elektriku jet neumí, svítí EV sice pěkně, ale hlavně když sundáš nohu z plynu. Spotřeba 8,7 a hlučný vyjící motor. Hrozná škoda u tak pohodlného auta.
Naopak Tucson PHEV, krásně tichý, ne tak pohodlný jako HL a velký, ale spotřeba 5,2. Paní ho používá hlavně po městě a svítí tam dlouhodobá lehce přes 1l/100km.
@webpaja
Ozzy byl u toho, stejna trasa, stejný provoz, stejný styl jízdy, HL 4.8, tucson 9.
Já věřím, že hev pojede lépe než prázdný phev. To jsem si ostatně vyzkoušel u dalších phev ( outlander, rav4, nx ) a všechny byly se spotřebou o dost výš oproti HEV, kdyz byly prázdné. Ale když se nabíjí a jezdi krátké vzdálenosti, ano to takové spotřeby v pohodě.
Spis to vypada, ze bud si vymyslis, nebo jsi vůbec nepochopil jízdu s ecvt.
Já zas mám třeba s HL trasu praha- vary-kraslice-cheb a zpět za 4.8 a nikde nic nehuci ani nevyje. Celkově to je cca 400km. Nebo známější trasa Praha Brno a zpět za 6.5, oboje na kraj měst, takže 100% dalnice.
Ozzy byl u toho, stejna trasa, stejný provoz, stejný styl jízdy, HL 4.8, tucson 9.
Já věřím, že hev pojede lépe než prázdný phev. To jsem si ostatně vyzkoušel u dalších phev ( outlander, rav4, nx ) a všechny byly se spotřebou o dost výš oproti HEV, kdyz byly prázdné. Ale když se nabíjí a jezdi krátké vzdálenosti, ano to takové spotřeby v pohodě.
Spis to vypada, ze bud si vymyslis, nebo jsi vůbec nepochopil jízdu s ecvt.
Já zas mám třeba s HL trasu praha- vary-kraslice-cheb a zpět za 4.8 a nikde nic nehuci ani nevyje. Celkově to je cca 400km. Nebo známější trasa Praha Brno a zpět za 6.5, oboje na kraj měst, takže 100% dalnice.
@KANKUNEN
funguje mi x5 phev roky vyborne, spotreba bez nabijeni lepsi nez v dizlu a MNOHEM lepsi projev. Phev diesel je pitomost, naopak phev jako koncept pohonu je super a mam v phev najety statisice km
funguje mi x5 phev roky vyborne, spotreba bez nabijeni lepsi nez v dizlu a MNOHEM lepsi projev. Phev diesel je pitomost, naopak phev jako koncept pohonu je super a mam v phev najety statisice km
apoho
nechápu současnou obsesi se 7-mi místnými auty.
Trh se s nimi roztrhnul a přitom jsem neviděl už dlouho jet 5 osob v jednom autě natož 7.
Kdo toto potřebuje?
Že to dají do BMW X7 nebo MB GLS ještě nějak chápu ale proč to cpou do kdejakého Pažouta a jiných 3 válcových pixlí? 👎
Chtěl bych vidět test - obsazenost 7 -mi lidmi + nějaké zavazadlo, jak se to bude chovat?
Trh se s nimi roztrhnul a přitom jsem neviděl už dlouho jet 5 osob v jednom autě natož 7.
Kdo toto potřebuje?
Že to dají do BMW X7 nebo MB GLS ještě nějak chápu ale proč to cpou do kdejakého Pažouta a jiných 3 válcových pixlí? 👎
Chtěl bych vidět test - obsazenost 7 -mi lidmi + nějaké zavazadlo, jak se to bude chovat?
@apoho Nemuzu samozrejme mluvit za vsechny, ale 6 lidi resp. 4 deti vozim v aute pomerne casto. Deti jsou takoveho veku/velikosti, ze nesmi na predni sedacku.
@apoho
a kolik těch 7místných je? velice málo naopak. Naopak všude samej dieslovej nesmysl, ale něco pro rodinu prakticky není. A ačkoliv třeba 7míst nepotřebuju, tak dnešní auta na 5 lidí prostě není a je potřeba ta 7místná, aby se dozadu vešly i jen ty 3 děti.
a kolik těch 7místných je? velice málo naopak. Naopak všude samej dieslovej nesmysl, ale něco pro rodinu prakticky není. A ačkoliv třeba 7míst nepotřebuju, tak dnešní auta na 5 lidí prostě není a je potřeba ta 7místná, aby se dozadu vešly i jen ty 3 děti.
@Mikesus Co znamená neumět jezdit s ecvt? Nejhorší je nekritičnost ve vztahu k vlastní garáži. HL je skvělé auto se špatnou převodovkou a zbytečně slabým motorem. Tucson PHEV má pohon vč převodovky o vesmír lepší.
Ano je novější a dá se čekat, že Tojka s další generací zlepší stávající status.
Ano je novější a dá se čekat, že Tojka s další generací zlepší stávající status.
@webpaja
s tim skvelym autem bych byl opatrnej, za dnesni cenik na urovni 2 mil kc (ano vybaveny na pomery kodiaqu, ne na pomery turka treba) to neni zadna hitparada. To auto nezvlada samo spravne zapinat vnitrni okruh, takze ti smrdi kde co dovnitr. Nezatizena druha rada sedadel ma u rocni auta vuli a klepe na nerovnostech. Nemuzu se zbavit presvedceni, ze haubna je z tak tenkyho plechu, ze se ve vyssich rychlostech vlni. Naopak stran pohonu sem s tim problem nemel, nicmene tam kde mi x5 zere 10 bez nabijeni jede hl za 8,5. V kombinaci je to podobnej rozdil, ve meste 2l. Jenze hl je podstatne slabsi, ma podstatne uzsi gumy atd coz zveda rozdil ve spotrebe. Na HL sem dostal sotva 15% (jj davalo se 30 a pak to byla jina pisnicka) a na turka dostanes dneska 20+ a muzes mit phev za priplatek 10-20%. HL je ale bez debat vetsi, zas vzduchovej podvozek u turka v zakladu..
mimochodem q7 phev mela (nevim jak turek, gle ani x5 to nema)krom spiralovyho el topeni jeste tepelny cerpadlo, tolik asi k naskoku japoncu a korejcu..
s tim skvelym autem bych byl opatrnej, za dnesni cenik na urovni 2 mil kc (ano vybaveny na pomery kodiaqu, ne na pomery turka treba) to neni zadna hitparada. To auto nezvlada samo spravne zapinat vnitrni okruh, takze ti smrdi kde co dovnitr. Nezatizena druha rada sedadel ma u rocni auta vuli a klepe na nerovnostech. Nemuzu se zbavit presvedceni, ze haubna je z tak tenkyho plechu, ze se ve vyssich rychlostech vlni. Naopak stran pohonu sem s tim problem nemel, nicmene tam kde mi x5 zere 10 bez nabijeni jede hl za 8,5. V kombinaci je to podobnej rozdil, ve meste 2l. Jenze hl je podstatne slabsi, ma podstatne uzsi gumy atd coz zveda rozdil ve spotrebe. Na HL sem dostal sotva 15% (jj davalo se 30 a pak to byla jina pisnicka) a na turka dostanes dneska 20+ a muzes mit phev za priplatek 10-20%. HL je ale bez debat vetsi, zas vzduchovej podvozek u turka v zakladu..
mimochodem q7 phev mela (nevim jak turek, gle ani x5 to nema)krom spiralovyho el topeni jeste tepelny cerpadlo, tolik asi k naskoku japoncu a korejcu..
@webpaja
Tucson o vesmír lepší? No je to vidět kdo tu má tu "nekritičnost" vlastní garáže. Tcuson phev byl nejhorší phev co jsem kdy jel. Vlastně ne, až druhý, po starém outlanderu. Bavím se ohledně pohonu a spotrebe. Jinak tucson je poměrně dobré auto, jen s tragickým pohonem. Ten HEV je jiný vesmír oproti phev.
A k tomu ecvt, každý kdo s tím jezdi aspoň chvilku ví, jak se to chová. Jelikož tvrdíš, že s tím jezdíš tak víš co mám na mysli. A je to vlastně stejně jako ozzy ,který to dělá úmyslně, ale nevadí mu to a nestezuje si na to. Je to jako když pologramot sedne do auta na predvadecce a diví se jak se auto chová, protoze jedine co dělá, tak na tom stojí jako na rýči.
Tucson o vesmír lepší? No je to vidět kdo tu má tu "nekritičnost" vlastní garáže. Tcuson phev byl nejhorší phev co jsem kdy jel. Vlastně ne, až druhý, po starém outlanderu. Bavím se ohledně pohonu a spotrebe. Jinak tucson je poměrně dobré auto, jen s tragickým pohonem. Ten HEV je jiný vesmír oproti phev.
A k tomu ecvt, každý kdo s tím jezdi aspoň chvilku ví, jak se to chová. Jelikož tvrdíš, že s tím jezdíš tak víš co mám na mysli. A je to vlastně stejně jako ozzy ,který to dělá úmyslně, ale nevadí mu to a nestezuje si na to. Je to jako když pologramot sedne do auta na predvadecce a diví se jak se auto chová, protoze jedine co dělá, tak na tom stojí jako na rýči.
@kesumb
Ano, ta automaticka vnitřní cirkulace chybí. Nicméně mám pocit, že toyota to už odebrala všude. Ještě před tím malym fl tam u HL byla, teď už neni.
Já ještě loni na něj dostal 28%.
Klepajici druhou řadu jsem nemel ani v jednom. Kapota se ve vysoké rychlosti skutečně vlní nezda se ti to. U toho prvního to bylo ještě horší než aktuálně.
Sice je hezké, že někdo dá lepší cenu, ale když se tam nevejde rodina, tak cena je dost bezpredmetna.
Ano, ta automaticka vnitřní cirkulace chybí. Nicméně mám pocit, že toyota to už odebrala všude. Ještě před tím malym fl tam u HL byla, teď už neni.
Já ještě loni na něj dostal 28%.
Klepajici druhou řadu jsem nemel ani v jednom. Kapota se ve vysoké rychlosti skutečně vlní nezda se ti to. U toho prvního to bylo ještě horší než aktuálně.
Sice je hezké, že někdo dá lepší cenu, ale když se tam nevejde rodina, tak cena je dost bezpredmetna.
Pepa_007
4.5 hvězdičky a tolik výtek? Jako vtip dobrý. Za mne tragické auto. S dieselem by dalo taky 7/100km. Možná méně. A bez zbytečnosti pod kapotou. A top speed jen 180? Přívěs jen 1000kg? A ty peníze?
Tragické auto.
Tragické auto.
rohYpnol
Skvělé auto, 1 problém.
Tohle mělo mít 2,2 CRDI nebo alespoň silnější 2.0 CRDI.
A kdy už ani tohle ne, tak proč v Evropě není 2,5 benzín....
Vím, že tohle není problém Kie, ale problém EU, ale stejně... Skvělé auto, ale to nejpodstatnější chybí. A to dobrý motor.
Tohle mělo mít 2,2 CRDI nebo alespoň silnější 2.0 CRDI.
A kdy už ani tohle ne, tak proč v Evropě není 2,5 benzín....
Vím, že tohle není problém Kie, ale problém EU, ale stejně... Skvělé auto, ale to nejpodstatnější chybí. A to dobrý motor.
Zaráží mě tak špatné parametry PHEV u nového modelu zrovna od Hyundaie, který mezi BEV patří k těm pokročilejším. Nízký dojezd, pomalé dobíjení, slabá dynamika a vrcholem je, že bez spalováku neumí zatopit. Parametrově jak o generaci starší auto a i na to mi to přijde slabé.
Ono ma to auto i spoustu pozitiv (pro nekoho). Treba ctyri ISOFIXy vzadu, ja je vyuzivam celkem casto. Ale takovymi drobnostmi se auto.cz nezabyva (i kdyz je to trochu poznat z fotky zadnich sedacek).
A uprimne netusim, proc autor ve vetsina clanku trva na psani "Santa Fe" malymi pismeny.
Davat do EV system na spalovani cehokoli je zajimave uchylny napad :)
EDIT pro @ryccardo (protoze zdejsi system je na houby): Kdyz si koupim PHEV, tak cekam, ze jizdy kolem komina budu jezdit na elektriku. A ne, ze cca 8 mesicu v roce po zapnuti auta naskoci kvuli topeni spalovak.
Nevím proč ti to přijde jako úchylný nápad. Řeší se, že v EV mrzneš nebo že to snižuje dojezd i v případě tepelnýho čerpadla, tak proč to nevyřešit nezávislým topením a malou nádržkou na kapalinu, kterou budeš topit. Jedno jestli to bude ve finále benzín, nafta nebo líh. Přijde mi to jako výhodný řešení, aby si nemusel nadměrně čerpat energii z baterky a zároveň nemusel v autě mrznout.
On řeší to, ze auto tvrdí, že je v EV rezimu, tedy že nic nespaluje, ale vlastně spaluje a topí, případně nabíjí. Ale pořád tvrdí, že nic takového vlastně nedělá.
Ale pro takovéto "katalogové" používání PHEV, tzn. dobíjíš doma (čemuž mimochodem odpovídá to že Santa Fe má jen velmi pomalé dobíjení) a dojedeš bezemisně někam po městě, je to velmi špatné řešení. V teplotách okolo 0 a méně se bude spínat spalovák dost často, navíc studený start a ještě turbomotoru je dost neefektivní, takže to za hodinu vezme min. 0.5l benzínu, možná víc. To máš ve městě ve špičce v tom režimu - v noci dobíjím, ráno jedu do práce, odpoledne z práce - něco jako 20 až 30 km. Takže pokud spálíš 1+ litr benzínu denně v režimu kdy auto denně dobíjíš a mohl bys jezdit čistě na elektřinu, tak je to k vzteku. Nejde pak o bezemisní jízdu ve městě což je aktuální cíl elektromobility. Takže namísto toho mít ten spalovák jen na dálnici nebo delší trasy, tak ho pálíš každý den ve městě. A pokud to neumí topit bez spalováku, tak si auto z nabíječky asi nevyhřeješ - nevím jestli to dokáže někdo u toho pohonu potvrdit?
To je totiž další problém, že samozřejmě topit elektricky vybíjí malou baterku, ale zase v tom režimu kdy to máš píchnuté doma si to auto vyhřeješ při dobíjení a vyjedeš se 100%, takže to pak na tu max. hodinovou cestu do práce už neni tak hrozný. Ale tady vyjedeš se studenym autem, nastartuje se turbo spalovák, bude se vyhřívat a průběžně zapínat aby to udržel. V kontextu dnešní generace PHEV kdy máš konkurenci za podobné peníze s dojezdem 100 km a schopností fungovat jako BEV, mi to přijde jako velmi podprůměrné řešení.