TEST Hyundai Santa Fe PHEV – Komfortní křižník pro rodinu
Nové santa fe přiváží hranatý a neokoukaný design, hromadu vnitřního prostoru a v plug-in hybridním provedení i dostatečný výkon s hezkou spotřebou. Svou cenou je však ve sférách, kde si už není možné dovolit chyby.
Design, interiér
Nová, pátá generace Hyundai Santa Fe se mi už dostala do rukou coby hybrid při krátkém svezení na konci letošního léta. Když mi měla dělat společnost v plug-in hybridním sedmimístném provedení po téměř tisíc kilometrů napříč Českem, docela jsem se těšil.
Designovou novinkou už ani zdaleka není, ale pořád se mi nové santa fe opravdu líbí – zepředu a ze strany. Vpředu to dělá dojem mohutnosti a horizontálních linie, které auto opticky zvětšují, ze strany je zas fajn kratší přední a delší zadní převis oproti minulé generaci, takže by jednoho napadlo, zda tohle auto náhodou nepřešlo na klasickou koncepci motoru vpředu podélně s pohonem zadních kol. Sice bych si vybral lesklý lak, ale tenhle hnědý odstín mu zejména se světle hnědým interiérem neskutečně sluší.
Zezadu už to taková paráda není; nemůžu se zbavit dojmu, že to u zadních blatníků designéry trochu přestalo bavit. Chápu motiv písmene H v zadních světlech, stejně jako je v předních, a chápu taky snahu o co nejvíc horizontálních linek pro zdůraznění šířky auta. Dalo by se hovořit také o potřebě udělat vrata co nejširší, aby byl přístup do zavazadelníku co nejlepší.