Ekonomika
Zpět na článek
Přihlásit pro přidání komentářeFiat v Itálii v říjnu skončil až na 3. místě. Dominantní pozici může ztratit už nadobro
75 komentářů
Pepa_007
Fiat......? Ano, vnímám jej stejně. Panda, 500 a okrajově 600. Víc nic nevyrábí. Škoda. Zánik mu nepřeji, ale francouzská nadvláda jej asi způsobí. 😔🥺
@Pepa_007 Taky mám ten pocit, že Stellantis Fiat slušně zabíjí. I když to už začalo za dob “pana účetního” 🤔👎
@ericn Fiat byl na tom špatně vždy. Točil v kruhu, zmetek prodávaný za levno, nejsou prachy na vývoj.
@KANKUNEN Co to kecáš, jaké "vždy"? Ještě na přelomu tisíciletí se mu velmi slušně dařilo! A třeba počátkem 70. let byl nejprodávanějším značkou v Evropě!!!
@KANKUNEN "Fiat byl na tom špatně vždy." - dost nešťastný vyjádření, jsi asi trochu mimo.
Souhlas s Ota4, Grande Punto šlapalo, jak vyšlo Punto Evo, tak bylo jasno, že se šetří (pan účetní úřadoval), no a nástupce nepřišel a bylo vše na F500 a Pandě. Tipo byl taky slušný počín, ale už to nezachránil...
No a Stellantis to pak zabil úplně (a zabíjí dál), viz nová a pouze elektrická F500 a stejně tak trochu zoufalá F600...
Souhlas s Ota4, Grande Punto šlapalo, jak vyšlo Punto Evo, tak bylo jasno, že se šetří (pan účetní úřadoval), no a nástupce nepřišel a bylo vše na F500 a Pandě. Tipo byl taky slušný počín, ale už to nezachránil...
No a Stellantis to pak zabil úplně (a zabíjí dál), viz nová a pouze elektrická F500 a stejně tak trochu zoufalá F600...
Anonym
Trocha statistiky.
Fiat v roce 1986 prodal v Itálii 427 000 kusů modelu Uno.
Fiat v roce 2023 prodal v celé EU 359 000 kusů všech svých modelů. A letos budou čísla ještě horší.
Fiat v roce 1986 prodal v Itálii 427 000 kusů modelu Uno.
Fiat v roce 2023 prodal v celé EU 359 000 kusů všech svých modelů. A letos budou čísla ještě horší.
@Tycoon Není se čemu divit, když přestal do Evropě dovážet skvělé Tipo, které bylo v Itálii řadu let nejprodávanějším rodinným autem! A nástupce kultovního Punta vůbec nepředstavil!!! :((((((((
@Arese
Je nepochopitelné, že Fiat nemá nástupce kdysi nejpopulárnější modelové řady malých aut Uno/Punto. Taktéž absence v nižší střední třídě je nepochopitelná. Kdybych měl za úkol zničit Fiat, udělal bych to právě zaříznutím těchto dvou klíčových modelových řad.
Je nepochopitelné, že Fiat nemá nástupce kdysi nejpopulárnější modelové řady malých aut Uno/Punto. Taktéž absence v nižší střední třídě je nepochopitelná. Kdybych měl za úkol zničit Fiat, udělal bych to právě zaříznutím těchto dvou klíčových modelových řad.
@Tycoon a neudělal Ford v Evropě prakticky to samé co Fiat ? Zařízli prodeje modelů, o které byl největší zájem a manažeři se diví, že jim klesají zisky ...
@Arese jako... nechat si do Itálie dovážet z Turecka Tipo...
@Emel A proč ne? Designově i technicky je to mimořádně povedené auto a kvalitou je možná lepší, než kdyby vznikalo v Itálii. Navíc turecký dělník pracuje podstatě levněji, než italský!
@Arese proč, proč... no pokud bych byl Ital a vnímal Itálii jako jednu z tradičních automobilových velmocí, tak by mě určitě netěšilo, že se jediný normální italský rodinný auto bouchá v Turecku.
Technicky je to něco mezi low a main, pro někoho to může být zajímavě trefený kompromis... pro mě ani ne. Dokud to aspoň mělo 1.4T, tak to ten motor trošku táhl nahoru...
Design celkem jo... moc v tom nevidím nějakou identitu značky, ale jinak je to takový příjemný elegantní.
PS: vím že je tu třeba ještě Stelvio...
Technicky je to něco mezi low a main, pro někoho to může být zajímavě trefený kompromis... pro mě ani ne. Dokud to aspoň mělo 1.4T, tak to ten motor trošku táhl nahoru...
Design celkem jo... moc v tom nevidím nějakou identitu značky, ale jinak je to takový příjemný elegantní.
PS: vím že je tu třeba ještě Stelvio...
@Emel Tak pro mě je Tipo 1.4 T-Jet (teď už tedy bohužel jen z druhé ruky) horký kandidát na moje příští auto. Druhou možností pak je nová Scala 1.5 TSI, ale ta by mě stála pomalu dvojnásobek a je už zamořena mnohem více asistenty a další zbytečnou elektronikou. Uvidíme...
@Arese ojetina vs. nové auto bude vždycky takové ošemetné srovnání, které čistě přes peníze vyjde vždycky líp pro ojetinu.
Tipuju, že ta 1.4T by jako ojetina mohla být za zajímavé peníze... není to vyloženě úsporný motor, což reálně člověka nemusí trápit, ale cenu ojetiny to snižuje. Akorát jich možná nebylo moc.
Scala 1.5TSI MT v té 130 let edici je za ty peníze taky zajímavé auto... taky ji ten motor táhne nahoru :-)
Tipuju, že ta 1.4T by jako ojetina mohla být za zajímavé peníze... není to vyloženě úsporný motor, což reálně člověka nemusí trápit, ale cenu ojetiny to snižuje. Akorát jich možná nebylo moc.
Scala 1.5TSI MT v té 130 let edici je za ty peníze taky zajímavé auto... taky ji ten motor táhne nahoru :-)
Ja Prvni 123
Delat zavery z jednoho mesice je trpce usmevne, ale ano, Fiat na tom ted dobre neni.
Ale ze je druhej zrovna VW, takovy predrazeny sra cky.
Co se navic chystaji vyrabet v Mexiku...
Ale ze je druhej zrovna VW, takovy predrazeny sra cky.
Co se navic chystaji vyrabet v Mexiku...
@Ja Prvni 123 to se musím autora zastat, není to "závěr z jednoho měsíce", ale z dlouhodobého vývoje...
3_diamanty
Odkedy odpisali punto odvtedy to ide s fiatom uz dole vodou.... aneb karma zdarma
VW si predsa tiez neofakli golfa... ze jo...
Vedeniu fiatu chyba okrem ineho hlavne zdravy rozum... pripomina mi to situaciu ako u forda... tam uz tiez na vsetko kladu
VW si predsa tiez neofakli golfa... ze jo...
Vedeniu fiatu chyba okrem ineho hlavne zdravy rozum... pripomina mi to situaciu ako u forda... tam uz tiez na vsetko kladu
Stejsn
Fiatu je mi líto, byla to značka, které jsem vždycky fandil.
@Stejsn
Zlate casy punta bravy brava coupe aj barchetty su uz prec... mal som fiat tiez rad ... to posledne punto som v case kupy pola sam okukaval... a uz vtedy bolo "na odchode " ( 2017 ) a v ponuke uz len s jedinym motorom... posledny este fakt pekny kusok bol 500X... zit z historie ale dnes uz nejde... chce to nove modely ... ked uz nie su tak nemoze byt uz ani uspech...
Zlate casy punta bravy brava coupe aj barchetty su uz prec... mal som fiat tiez rad ... to posledne punto som v case kupy pola sam okukaval... a uz vtedy bolo "na odchode " ( 2017 ) a v ponuke uz len s jedinym motorom... posledny este fakt pekny kusok bol 500X... zit z historie ale dnes uz nejde... chce to nove modely ... ked uz nie su tak nemoze byt uz ani uspech...
@Stejsn No, je to tak.
Ja uz dlouha leta kupuju jenom Fiaty, ale jestli z nejakeho duvodu budu muset koupit jeste jednou nove auto, tak to z dnesni nabidky asi bude Citroen.
Je to skoro stejne auto, ale aspon je to fakt Citroen.
Jakkoliv pripoustim, ze jejich 1.2 lze koupit az po te, co jim to Italove dodelali.
Ten motor.
🙄
Ja uz dlouha leta kupuju jenom Fiaty, ale jestli z nejakeho duvodu budu muset koupit jeste jednou nove auto, tak to z dnesni nabidky asi bude Citroen.
Je to skoro stejne auto, ale aspon je to fakt Citroen.
Jakkoliv pripoustim, ze jejich 1.2 lze koupit az po te, co jim to Italove dodelali.
Ten motor.
🙄
@Ja Prvni 123 Já chtěl ještě naposledy Tipo, protože ho považuju za velice příjemné auto. Osud mi přihrál do ruky škodovku, takže zřejmě už žádného nového fiata nikdy mít nebudu. Po Tipu už nic není.
@Stejsn V principu souhlas.
Ja Tipo mam.
Objednany podle svych predstav.
A doplnene k "obrazu svemu"...
Proto pisu jestli jeste nekdy budu muset...
:-)
Ja mam potize s nohou, po nehode pred 28 lety.
A to Tipo je s manualem.
Muze se mi stat, ze proste budu muset mit automat.
:-(
Ja Tipo mam.
Objednany podle svych predstav.
A doplnene k "obrazu svemu"...
Proto pisu jestli jeste nekdy budu muset...
:-)
Ja mam potize s nohou, po nehode pred 28 lety.
A to Tipo je s manualem.
Muze se mi stat, ze proste budu muset mit automat.
:-(
@Stejsn At jdou do haj zlu, mistni "profesionalove": chtel jsem ti poslat do zpravy fotku toho Tipa, ale zpravy uz asi nam, plebejcum bez predplatneho nefunguji.
hugino
Kde sú tie časy keď na cestách bolo vidieť a že ich bolo , také
Ritmo,Tipo,Croma,Uno alebo Punto. Fiat v 80 - 90 rokoch bol v predajoch Top v Európe ale teraz to vyzerá na postupný zanik značky tak ako dopadnú Lancia,Alfa alebo Opel a pritom ak sa nemýlim tak Fiat mal prvý diesel s common rail. Bude škoda tejto značky lebo jednoducho nemajú čo ponúknuť.
Ritmo,Tipo,Croma,Uno alebo Punto. Fiat v 80 - 90 rokoch bol v predajoch Top v Európe ale teraz to vyzerá na postupný zanik značky tak ako dopadnú Lancia,Alfa alebo Opel a pritom ak sa nemýlim tak Fiat mal prvý diesel s common rail. Bude škoda tejto značky lebo jednoducho nemajú čo ponúknuť.
@hugino urcite boli ludia z tych aut nadseni, kupovali by to dalej, ale zly fiat im to nechce ponuknut :-) taky clovek, co kupuje cely zivot fiaty, mozno ani netusi, ze auta mozu byt aj lepsie :-)
Jozef SK
Koncern STELLANTIS mi pripomína GM pred rokom 2009 veľa značiek ponúka to isté . Bohužiaľ v Európe nevidím zmysel pre PEUGEOT, CITROEN,OPEL ,FIAT keď ponúkajú to isté len v inom balení jedna značka bude musieť ísť z trhu von minimálne v Európe. FIAT začína byť raritna značka, ktorú človek pomaly ani nestretáva na ulicu,kde sú časy 90 rokov ,keď FIAT bol všade PUNTO ,BRAVO ,MAREA , neskôr 500 . Okrem FERRARI majú všetky talianske značky na kahanku, ALFA ROMEO,LANCIA ,MASERATI sú tesne nad priepasťou poprípade už letia z útesu . Veľká škoda a to FIAT koncern bol najväčší v Európe a dopadol rovnako ako NOKIA .
@Jozef SK FIATu se myslím ještě docela daří v jižní Americe (nemám to podložené), takže je možné, že se z něj nakonec stane pouze jihoamerická značka. Mají vlastní vývoj a některé celkem zajímavé modely.
@Stejsn
FIAT bude len značka pre Južnú Ameriku a v Európe ( Taliansko) bude ako preznačkovany v STELLANTISE už majú taku značku .
OPEL - Vauxhall ( UK )
Peugeot - FIAT ( ITA )
FIA bude mať inú masku a to je všetko čo zostane v Európe z FIATU. Možno sa zachová úžitková divizia ,ale pre osobnú to nevidím ružovo
FIAT bude len značka pre Južnú Ameriku a v Európe ( Taliansko) bude ako preznačkovany v STELLANTISE už majú taku značku .
OPEL - Vauxhall ( UK )
Peugeot - FIAT ( ITA )
FIA bude mať inú masku a to je všetko čo zostane v Európe z FIATU. Možno sa zachová úžitková divizia ,ale pre osobnú to nevidím ružovo
@Jozef SK jj, ta podobnost s GM je celkem trefná,
Tavares si ukousnul moc velké sousto a nedokáže ukočírovat všechny značky, ze začátku se svezl na vlně už zaběhnutých uspěšných modelů, ale jak pak začal úřadovat po svém, začal rušit motorizace a zaslepeně vrhnul celý koncern k EV tak to začalo jít se Stellantis z kopce. (ostatně to stejné se děje ve VW a Fordu)
Takže ano, sklízí co zaseli, a bohužel s takovým přístupem FIAT a další brzy skončí a nebude to chyba těch automobilek, ale zaslepeného vedení ....
Tavares si ukousnul moc velké sousto a nedokáže ukočírovat všechny značky, ze začátku se svezl na vlně už zaběhnutých uspěšných modelů, ale jak pak začal úřadovat po svém, začal rušit motorizace a zaslepeně vrhnul celý koncern k EV tak to začalo jít se Stellantis z kopce. (ostatně to stejné se děje ve VW a Fordu)
Takže ano, sklízí co zaseli, a bohužel s takovým přístupem FIAT a další brzy skončí a nebude to chyba těch automobilek, ale zaslepeného vedení ....
@del42sa Ano, souhlas, EV a 3hrkový motor 1,2l prostě stačit nebude...
@ericn škoda, že jim doteď nedošlo, že svým hloupým rozhodnutím přichází o spoustu zákazníků, kdyby například nabízeli 1,6 Puretech v mildhybridní verzi nebo měli i nějakou variantu samonabíjecího hybridu ala Renalt E-Etech nebo Full hybrid jako Toyota/Ford Kuga pro lidi co nechtějí/nemají možnost nabíjet, bylo by to úplně o něčem jiném. Další problém je, že jeden motor zkrátka nestačí na všechno ( ala tříhrnek) a na vývoj silnějších se už uplně vyprdli. .... :- / Je to ještě více vidět v kontrastu s japoncema, kteří vyvíjí nové motory pro rok 2027 a dál ( viz. Mazda , Toyota, Subaru ) a nejen Japonci, ale číňané, kteří narozdíl od Evropy nerazí dogmaticky EV jako jediné univerzální řešení, ale také vyvývíjejí nové spalovací motory s vysokou účinností a schopností spalovat různá paliva včetně syntetiky a vodíku.
@del42sa jj přesně tak, mít 1,6PT v mild nebo full hybridní verzi, uvažuju o P5008 i já (ač i-Cocpit zrovna moc nemusím). Stellantis nemá v Evropě zákazníkům co nabídnout ve vyšší kategorii. Pro P208 a jeho deriváty je 1,2PT v pohodě, v obou variantách 75/100kW (už má řetez), výše nemá už nic...
@ericn holt se ukazuje , jak nedomyšlený byl ten jednostranný přechod a sázka na EV budoucnost.
Už teď musejí dělat spoustu ústupků a změn ( Spalovací e500 nebo Jeep Avenger, Lancia Ypsilon ) Dokonce si pamatuju, jak původně tvrdili, že ty nové Stellantis Platformy podporují jen bateriový pohon a postupně začali otáčet a tvrdit, že jsou univerzální :-D Mysleli si, že lidem nebude vadit vyšší cena a že se pohrnou do EV, ale totálně se přepočítali a nejhloupější bylo to rozhodnutí ukončit vývoj spalovacích motorů a nechat jen dvě ICE jednotky "vyhnít" do ztracena. Jistě ušetřili na tom docela dost miliard, ale teď se jim to hezky vrací jako bumerang na těch poklesech prodejů/marží/zisku. Zákazníci se obracejí jinam, protože nechtějí platit jejich "experiment" s EV :-D
Tavares tohle totálně podělal .... :-//
Už teď musejí dělat spoustu ústupků a změn ( Spalovací e500 nebo Jeep Avenger, Lancia Ypsilon ) Dokonce si pamatuju, jak původně tvrdili, že ty nové Stellantis Platformy podporují jen bateriový pohon a postupně začali otáčet a tvrdit, že jsou univerzální :-D Mysleli si, že lidem nebude vadit vyšší cena a že se pohrnou do EV, ale totálně se přepočítali a nejhloupější bylo to rozhodnutí ukončit vývoj spalovacích motorů a nechat jen dvě ICE jednotky "vyhnít" do ztracena. Jistě ušetřili na tom docela dost miliard, ale teď se jim to hezky vrací jako bumerang na těch poklesech prodejů/marží/zisku. Zákazníci se obracejí jinam, protože nechtějí platit jejich "experiment" s EV :-D
Tavares tohle totálně podělal .... :-//
M1K0
Pokial sa predalo viac Ferrari a Alfa Romeo ako fiatiek, tak im to asi az tak vadit nebude :)
KANKUNEN
Omlouvám se všem, chápu, že pro některé je Fiat srdeční záležitost. Vždy ale platilo, že i pro majitele Golfa byl FIAT akorát scheisse auto.
@KANKUNEN vůbec nechápu, proč se tu už od včerejška snažíš vyvolávat flamewar. Fiat třeba nedělal některá auta dobrá, ale dělal je za rozumné peníze a proto je lidé kupovali. A protože nabídku určoval trh, měla odbyt. Dnes nabídku určuje politika a FIAT auta nedělá skoro žádná.
@Stejsn Fiat prodával, ale za takové peníze, že už na nový model nakonec nebylo. Tak dlouho vítězil vítězil šlendrián, až to padlo na hubu.
@KANKUNEN Sorry jako, ale je mi úplně u pr--le, co si myslí o Fiatu majitelé zoufale nudných Golfů! 😃
P.S. Když VW počátkem 70. let začínal vývoj Golfu I., měl v dílně do mrtě rozebranou 128 a naříkal, že tak prostorově efektivní auto není schopen postavit! 😁
P.S. Když VW počátkem 70. let začínal vývoj Golfu I., měl v dílně do mrtě rozebranou 128 a naříkal, že tak prostorově efektivní auto není schopen postavit! 😁
@Arese Golfisti se unudili k 300 koním, Fiatisti se projásali akorát k frustraci.
@KANKUNEN No tak nejnovější generace Golfu se VW brubě nepovedla a tomu odpovídá i jeho brutální pád v žebříčku evropských bestsellerů. Z letitého premianta se rázem stal sotva průměrný žák! 👎
@Arese průměrný žák Golf pořád soupeří s celkovými prodeji Fiatu jako značky ;-)
Za H1/2024 je Golf #2
Za H1/2024 je Golf #2
@KANKUNEN Jo, Sandero aktuálně poráží všechny :-) Btw tady by se všichni kapitáni autoprůmyslu měli zarazit, tj pochopit, co zákazníci chtějí - "levné" malé benzinové auto, nikoli velké a drahé EV SUV...
@ericn
Úspěch Dacie vrtá v hlavě mnohým, ale nikomu se do toho moc nechce... ziskovost Dacie stojí a padá s přeprodejem technologií od Renaultu a ta cestička lemovaná emisními limity a bezpečnostními požadavky je hodně úzká.
Úspěch Dacie vrtá v hlavě mnohým, ale nikomu se do toho moc nechce... ziskovost Dacie stojí a padá s přeprodejem technologií od Renaultu a ta cestička lemovaná emisními limity a bezpečnostními požadavky je hodně úzká.
Jozinwk
Mám taký dojem , že nie Čínske značky pochovajú európske automobilky , ale TOYOTA .....rok čo rok napreduje s predajom.
Frfla
No koukám na jejich české webové stránky na prodej nových modelů a nic moc tam jaksi není. Samý rádoby retro a toť vše.
@Frfla Bohužel máš pravdu. Zaříznutím Punta, poté Tipa a posléze i spalovací Pětistovky už u této značky vlastně není co koupit...😧👎
el sendador
Jeste by to mohla zachranit ta Grande Panda. Pokud ji teda nezabijou cenou.
@el sendador Tak pokud bude zas jen EV, tak těžko 😋 Hybridní možná, ale ne za 600tis Kč plus…
Stejsn
Kdysi Fiat učil ostatní, jak vyrábět auta. Licenční fiaty produkovala půlka světa. Dneska vyrábí pežoty.
Lord Owl
Fiat uškrtil Lancii, teď ho čeká něco podobného.
Ta jejich Grande Panda vypadá na obrázku slušně, ale určitě to něčím zabijou (např. cenou).
Nová Lancia Y má nesmyslné cenovky.
Ta jejich Grande Panda vypadá na obrázku slušně, ale určitě to něčím zabijou (např. cenou).
Nová Lancia Y má nesmyslné cenovky.
Fiat vždy vyráběl skvělá malá dostupná auta se spalovacimi motory, které lidí chtěli.
Fiat měl vždy skvělé naftové motory, které lidi chtěli.
Teď má mizerné EV, které chce EU ale které nechce zákazník...
Divi se tak někdo výsledku?!?...
Nekdo se Ti naboural do uctu?
🙄
Upřímně - I KDYBY diesel v Unu byl za vyliž... tak jsi zřejmě trochu zaspal tak 1/4 století. Ani nevím, kdy jsem naposledy viděl Uno... vlastně ano, sraz veteránů 1 ks byl. Ale v bazaru...
A jinak Fiaty měly různé problémy, ale motory to nebyly. A ne že by antikorozní ochrana byla na 1+, ale rozhodně to nebyl problém, a to dokonce ani u takových lowcostů jako byla třeba Panda. A JTD když to byla 1,9 a ne 1,3, tak taky nevím co se ti nelíbí.
Ako stale... mas pravdu