Jaké.auto Informace o autech podle značky a modelu

Ekonomika

Zpět na článek

Fiat v Itálii v říjnu skončil až na 3. místě. Dominantní pozici může ztratit už nadobro

75 komentářů

Avatar - rohYpnol
rohYpnol
A proč asi...

Fiat vždy vyráběl skvělá malá dostupná auta se spalovacimi motory, které lidí chtěli.

Fiat měl vždy skvělé naftové motory, které lidi chtěli.
Teď má mizerné EV, které chce EU ale které nechce zákazník...

Divi se tak někdo výsledku?!?...
Avatar - KANKUNEN
KANKUNEN
@rohYpnol Fiat není auto a koza není dobytek. Fiat je akorát symbol poruchy a rzi. Jediné čím se uživil byla malá auta, kde si to zákazník koupil, protože to bylo to nejlevnější na trhu. A ty diesly, jak jsi v Unu otevřel kapotu, tak jsi strachem utekl. Zajdi do bazaru a projeď se Fabií 1 a Puntem. A design od zdi ke zdi, Grande Punto za superjedna, ale Multipla a Croma brontosaurus 5.
Arese
@KANKUNEN Dej si laskavě mokrý hadr na čelo, Fiaty už nemají problémy se rzí dobrých 30 let a spolehlivost jeho motorů (Pozor, tím samozřejmě nemyslím ubohé agregáty Peugeot/Citroen, vnucené nejnovějším modelům!) jim může většina automobilek leda závidět. Proč tady šíříš takové ubohé hospodské čecháčkovské pomluvy?!
Avatar - Ja Prvni 123
Ja Prvni 123
@KANKUNEN Ne vzdy jsem s Tebou souhlasil, aletakovouhle ko kotinu jsem od Tebe jeste necetl.

Nekdo se Ti naboural do uctu?

🙄
Avatar - KANKUNEN
KANKUNEN
Ale pánové, já věděl kdo se ozve. Já ale za tu Fiatí hrůzu nemohu. Nyní je Fiat Francouzská podznačka. Desítky let jsou karty rozdány stejně a Fiat je vždy evropská onuce. I to Polo stálo o balík více než Punto a stejně se víc prodávalo. Promiňte
Mánek
@KANKUNEN Co slovo, to blbost.
Avatar - rohYpnol
rohYpnol
@KANKUNEN

Upřímně - I KDYBY diesel v Unu byl za vyliž... tak jsi zřejmě trochu zaspal tak 1/4 století. Ani nevím, kdy jsem naposledy viděl Uno... vlastně ano, sraz veteránů 1 ks byl. Ale v bazaru...

A jinak Fiaty měly různé problémy, ale motory to nebyly. A ne že by antikorozní ochrana byla na 1+, ale rozhodně to nebyl problém, a to dokonce ani u takových lowcostů jako byla třeba Panda. A JTD když to byla 1,9 a ne 1,3, tak taky nevím co se ti nelíbí.
Ota4
Dnes už fiat není fiat. Lidi nechtějí přebouchaný peugeot. P.s v roce 2008 na tom byl fiat velmi dobře. Grande punto se prodávalo skvěle, panda s 500 taky. Bravo mělo v prvním roce prodeje taky slušné výsledky. Padat začali až po roce 2012 když se vykašlali na nástupce Grande Punta a nechali ho vyhnít až do roku 2018.
Arese
@Ota4 Přesně tak, Fiat s motorem Peugeot/Citroën už prostě není Fiat. Stellantis tuto značku dočista zničil.
Avatar - Emel
Emel
@Ota4 pád začal už 2010... tam byl v Evropě propad asi 20% (celý trh klesl taky, asi o 5%). A pak to pokračovalo, 2011, 2012...
Avatar - 3_diamanty
3_diamanty
@rohYpnol

Ako stale... mas pravdu
Avatar - praptak
praptak
Když už, tak lidé většinově chtěli spíše benzíny, ne tu klepající se naftu.
Avatar - Pepa_007
Pepa_007
Fiat......? Ano, vnímám jej stejně. Panda, 500 a okrajově 600. Víc nic nevyrábí. Škoda. Zánik mu nepřeji, ale francouzská nadvláda jej asi způsobí. 😔🥺
ericn
@Pepa_007 Taky mám ten pocit, že Stellantis Fiat slušně zabíjí. I když to už začalo za dob “pana účetního” 🤔👎
Avatar - KANKUNEN
KANKUNEN
@ericn Fiat byl na tom špatně vždy. Točil v kruhu, zmetek prodávaný za levno, nejsou prachy na vývoj.
Ota4
Fiat na tom byl špatně vždy?? Co je to za nesmysl
Arese
@KANKUNEN Co to kecáš, jaké "vždy"? Ještě na přelomu tisíciletí se mu velmi slušně dařilo! A třeba počátkem 70. let byl nejprodávanějším značkou v Evropě!!!
Avatar - Ja Prvni 123
Ja Prvni 123
@KANKUNEN Nebo dost promile?

Jses dneska uplne mimo.
ericn
@KANKUNEN "Fiat byl na tom špatně vždy." - dost nešťastný vyjádření, jsi asi trochu mimo.

Souhlas s Ota4, Grande Punto šlapalo, jak vyšlo Punto Evo, tak bylo jasno, že se šetří (pan účetní úřadoval), no a nástupce nepřišel a bylo vše na F500 a Pandě. Tipo byl taky slušný počín, ale už to nezachránil...

No a Stellantis to pak zabil úplně (a zabíjí dál), viz nová a pouze elektrická F500 a stejně tak trochu zoufalá F600...
Avatar - Anonym
Anonym
Trocha statistiky.

Fiat v roce 1986 prodal v Itálii 427 000 kusů modelu Uno.
Fiat v roce 2023 prodal v celé EU 359 000 kusů všech svých modelů. A letos budou čísla ještě horší.
Arese
@Tycoon Není se čemu divit, když přestal do Evropě dovážet skvělé Tipo, které bylo v Itálii řadu let nejprodávanějším rodinným autem! A nástupce kultovního Punta vůbec nepředstavil!!! :((((((((
Avatar - Anonym
Anonym
@Arese
Je nepochopitelné, že Fiat nemá nástupce kdysi nejpopulárnější modelové řady malých aut Uno/Punto. Taktéž absence v nižší střední třídě je nepochopitelná. Kdybych měl za úkol zničit Fiat, udělal bych to právě zaříznutím těchto dvou klíčových modelových řad.
Avatar - del42sa
del42sa
@Tycoon a neudělal Ford v Evropě prakticky to samé co Fiat ? Zařízli prodeje modelů, o které byl největší zájem a manažeři se diví, že jim klesají zisky ...
Avatar - Emel
Emel
@Arese jako... nechat si do Itálie dovážet z Turecka Tipo...
Arese
@Emel A proč ne? Designově i technicky je to mimořádně povedené auto a kvalitou je možná lepší, než kdyby vznikalo v Itálii. Navíc turecký dělník pracuje podstatě levněji, než italský!
Avatar - Emel
Emel
@Arese proč, proč... no pokud bych byl Ital a vnímal Itálii jako jednu z tradičních automobilových velmocí, tak by mě určitě netěšilo, že se jediný normální italský rodinný auto bouchá v Turecku.

Technicky je to něco mezi low a main, pro někoho to může být zajímavě trefený kompromis... pro mě ani ne. Dokud to aspoň mělo 1.4T, tak to ten motor trošku táhl nahoru...

Design celkem jo... moc v tom nevidím nějakou identitu značky, ale jinak je to takový příjemný elegantní.

PS: vím že je tu třeba ještě Stelvio...
Arese
@Emel Tak pro mě je Tipo 1.4 T-Jet (teď už tedy bohužel jen z druhé ruky) horký kandidát na moje příští auto. Druhou možností pak je nová Scala 1.5 TSI, ale ta by mě stála pomalu dvojnásobek a je už zamořena mnohem více asistenty a další zbytečnou elektronikou. Uvidíme...
Avatar - Emel
Emel
@Arese ojetina vs. nové auto bude vždycky takové ošemetné srovnání, které čistě přes peníze vyjde vždycky líp pro ojetinu.
Tipuju, že ta 1.4T by jako ojetina mohla být za zajímavé peníze... není to vyloženě úsporný motor, což reálně člověka nemusí trápit, ale cenu ojetiny to snižuje. Akorát jich možná nebylo moc.
Scala 1.5TSI MT v té 130 let edici je za ty peníze taky zajímavé auto... taky ji ten motor táhne nahoru :-)
Avatar - Ja Prvni 123
Ja Prvni 123
Delat zavery z jednoho mesice je trpce usmevne, ale ano, Fiat na tom ted dobre neni.

Ale ze je druhej zrovna VW, takovy predrazeny sra cky.

Co se navic chystaji vyrabet v Mexiku...
Avatar - Emel
Emel
@Ja Prvni 123 to se musím autora zastat, není to "závěr z jednoho měsíce", ale z dlouhodobého vývoje...
Avatar - 3_diamanty
3_diamanty
Odkedy odpisali punto odvtedy to ide s fiatom uz dole vodou.... aneb karma zdarma
VW si predsa tiez neofakli golfa... ze jo...
Vedeniu fiatu chyba okrem ineho hlavne zdravy rozum... pripomina mi to situaciu ako u forda... tam uz tiez na vsetko kladu
Avatar - Stejsn
Stejsn
Fiatu je mi líto, byla to značka, které jsem vždycky fandil.
Avatar - 3_diamanty
3_diamanty
@Stejsn
Zlate casy punta bravy brava coupe aj barchetty su uz prec... mal som fiat tiez rad ... to posledne punto som v case kupy pola sam okukaval... a uz vtedy bolo "na odchode " ( 2017 ) a v ponuke uz len s jedinym motorom... posledny este fakt pekny kusok bol 500X... zit z historie ale dnes uz nejde... chce to nove modely ... ked uz nie su tak nemoze byt uz ani uspech...
Avatar - Ja Prvni 123
Ja Prvni 123
@Stejsn No, je to tak.
Ja uz dlouha leta kupuju jenom Fiaty, ale jestli z nejakeho duvodu budu muset koupit jeste jednou nove auto, tak to z dnesni nabidky asi bude Citroen.

Je to skoro stejne auto, ale aspon je to fakt Citroen.

Jakkoliv pripoustim, ze jejich 1.2 lze koupit az po te, co jim to Italove dodelali.
Ten motor.
🙄
Avatar - Stejsn
Stejsn
@Ja Prvni 123 Já chtěl ještě naposledy Tipo, protože ho považuju za velice příjemné auto. Osud mi přihrál do ruky škodovku, takže zřejmě už žádného nového fiata nikdy mít nebudu. Po Tipu už nic není.
Avatar - Ja Prvni 123
Ja Prvni 123
@Stejsn V principu souhlas.

Ja Tipo mam.
Objednany podle svych predstav.
A doplnene k "obrazu svemu"...

Proto pisu jestli jeste nekdy budu muset...
:-)

Ja mam potize s nohou, po nehode pred 28 lety.
A to Tipo je s manualem.
Muze se mi stat, ze proste budu muset mit automat.
:-(
Avatar - Ja Prvni 123
Ja Prvni 123
@Stejsn At jdou do haj zlu, mistni "profesionalove": chtel jsem ti poslat do zpravy fotku toho Tipa, ale zpravy uz asi nam, plebejcum bez predplatneho nefunguji.
Arese
@Stejsn Naštěstí je ještě velký výběr zachovalých a ojetých exemplářů ! 🙂👍
Arese
@Stejsn Mám to úplně stejně. Ze současného vývoje Fiatu je mi do pláče....😧
Avatar - hugino
hugino
Kde sú tie časy keď na cestách bolo vidieť a že ich bolo , také
Ritmo,Tipo,Croma,Uno alebo Punto. Fiat v 80 - 90 rokoch bol v predajoch Top v Európe ale teraz to vyzerá na postupný zanik značky tak ako dopadnú Lancia,Alfa alebo Opel a pritom ak sa nemýlim tak Fiat mal prvý diesel s common rail. Bude škoda tejto značky lebo jednoducho nemajú čo ponúknuť.
Avatar - xxc
xxc
@hugino urcite boli ludia z tych aut nadseni, kupovali by to dalej, ale zly fiat im to nechce ponuknut :-) taky clovek, co kupuje cely zivot fiaty, mozno ani netusi, ze auta mozu byt aj lepsie :-)
Arese
@xxc A obráceně. Ten, kdo nikdy Fiaty neměl ( a trpí typickými čecháčkovskými předsudky), ani neví, o jak povedená auta se jedná! 🙂👍🇮🇪
traveldrive
@Arese

Že na jeho výplody vôbec reaguješ...
Avatar - KANKUNEN
KANKUNEN
@hugino Ani jedno auto nechceš vlastnit, strojky plné problémů.
Jozef SK
Koncern STELLANTIS mi pripomína GM pred rokom 2009 veľa značiek ponúka to isté . Bohužiaľ v Európe nevidím zmysel pre PEUGEOT, CITROEN,OPEL ,FIAT keď ponúkajú to isté len v inom balení jedna značka bude musieť ísť z trhu von minimálne v Európe. FIAT začína byť raritna značka, ktorú človek pomaly ani nestretáva na ulicu,kde sú časy 90 rokov ,keď FIAT bol všade PUNTO ,BRAVO ,MAREA , neskôr 500 . Okrem FERRARI majú všetky talianske značky na kahanku, ALFA ROMEO,LANCIA ,MASERATI sú tesne nad priepasťou poprípade už letia z útesu . Veľká škoda a to FIAT koncern bol najväčší v Európe a dopadol rovnako ako NOKIA .
Avatar - Stejsn
Stejsn
@Jozef SK FIATu se myslím ještě docela daří v jižní Americe (nemám to podložené), takže je možné, že se z něj nakonec stane pouze jihoamerická značka. Mají vlastní vývoj a některé celkem zajímavé modely.
Jozef SK
@Stejsn

FIAT bude len značka pre Južnú Ameriku a v Európe ( Taliansko) bude ako preznačkovany v STELLANTISE už majú taku značku .

OPEL - Vauxhall ( UK )

Peugeot - FIAT ( ITA )

FIA bude mať inú masku a to je všetko čo zostane v Európe z FIATU. Možno sa zachová úžitková divizia ,ale pre osobnú to nevidím ružovo
Arese
@Jozef SK Strašná představa! 😧😧😧😥
traveldrive
@Jozef SK Už teraz je Fiat v užitkáčoch tým povestným piatym kolesom, Berlingo funguje ako Citroen, Peugeot, Opel, Toyota a nakoniec aj Fiat. O triedu vyššie je to dosť podobné a nič nenaznačuje, že by to malo byť inak aj naďalej.
Avatar - del42sa
del42sa
@Jozef SK jj, ta podobnost s GM je celkem trefná,

Tavares si ukousnul moc velké sousto a nedokáže ukočírovat všechny značky, ze začátku se svezl na vlně už zaběhnutých uspěšných modelů, ale jak pak začal úřadovat po svém, začal rušit motorizace a zaslepeně vrhnul celý koncern k EV tak to začalo jít se Stellantis z kopce. (ostatně to stejné se děje ve VW a Fordu)
Takže ano, sklízí co zaseli, a bohužel s takovým přístupem FIAT a další brzy skončí a nebude to chyba těch automobilek, ale zaslepeného vedení ....
ericn
@del42sa Ano, souhlas, EV a 3hrkový motor 1,2l prostě stačit nebude...
Avatar - del42sa
del42sa
@ericn škoda, že jim doteď nedošlo, že svým hloupým rozhodnutím přichází o spoustu zákazníků, kdyby například nabízeli 1,6 Puretech v mildhybridní verzi nebo měli i nějakou variantu samonabíjecího hybridu ala Renalt E-Etech nebo Full hybrid jako Toyota/Ford Kuga pro lidi co nechtějí/nemají možnost nabíjet, bylo by to úplně o něčem jiném. Další problém je, že jeden motor zkrátka nestačí na všechno ( ala tříhrnek) a na vývoj silnějších se už uplně vyprdli. .... :- / Je to ještě více vidět v kontrastu s japoncema, kteří vyvíjí nové motory pro rok 2027 a dál ( viz. Mazda , Toyota, Subaru ) a nejen Japonci, ale číňané, kteří narozdíl od Evropy nerazí dogmaticky EV jako jediné univerzální řešení, ale také vyvývíjejí nové spalovací motory s vysokou účinností a schopností spalovat různá paliva včetně syntetiky a vodíku.
ericn
@del42sa jj přesně tak, mít 1,6PT v mild nebo full hybridní verzi, uvažuju o P5008 i já (ač i-Cocpit zrovna moc nemusím). Stellantis nemá v Evropě zákazníkům co nabídnout ve vyšší kategorii. Pro P208 a jeho deriváty je 1,2PT v pohodě, v obou variantách 75/100kW (už má řetez), výše nemá už nic...
Avatar - del42sa
del42sa
@ericn holt se ukazuje , jak nedomyšlený byl ten jednostranný přechod a sázka na EV budoucnost.
Už teď musejí dělat spoustu ústupků a změn ( Spalovací e500 nebo Jeep Avenger, Lancia Ypsilon ) Dokonce si pamatuju, jak původně tvrdili, že ty nové Stellantis Platformy podporují jen bateriový pohon a postupně začali otáčet a tvrdit, že jsou univerzální :-D Mysleli si, že lidem nebude vadit vyšší cena a že se pohrnou do EV, ale totálně se přepočítali a nejhloupější bylo to rozhodnutí ukončit vývoj spalovacích motorů a nechat jen dvě ICE jednotky "vyhnít" do ztracena. Jistě ušetřili na tom docela dost miliard, ale teď se jim to hezky vrací jako bumerang na těch poklesech prodejů/marží/zisku. Zákazníci se obracejí jinam, protože nechtějí platit jejich "experiment" s EV :-D

Tavares tohle totálně podělal .... :-//
M1K0
Pokial sa predalo viac Ferrari a Alfa Romeo ako fiatiek, tak im to asi az tak vadit nebude :)
Avatar - KANKUNEN
KANKUNEN
Omlouvám se všem, chápu, že pro některé je Fiat srdeční záležitost. Vždy ale platilo, že i pro majitele Golfa byl FIAT akorát scheisse auto.
Avatar - Stejsn
Stejsn
@KANKUNEN vůbec nechápu, proč se tu už od včerejška snažíš vyvolávat flamewar. Fiat třeba nedělal některá auta dobrá, ale dělal je za rozumné peníze a proto je lidé kupovali. A protože nabídku určoval trh, měla odbyt. Dnes nabídku určuje politika a FIAT auta nedělá skoro žádná.
Avatar - KANKUNEN
KANKUNEN
@Stejsn Fiat prodával, ale za takové peníze, že už na nový model nakonec nebylo. Tak dlouho vítězil vítězil šlendrián, až to padlo na hubu.
Arese
@KANKUNEN Sorry jako, ale je mi úplně u pr--le, co si myslí o Fiatu majitelé zoufale nudných Golfů! 😃
P.S. Když VW počátkem 70. let začínal vývoj Golfu I., měl v dílně do mrtě rozebranou 128 a naříkal, že tak prostorově efektivní auto není schopen postavit! 😁
Avatar - KANKUNEN
KANKUNEN
@Arese Golfisti se unudili k 300 koním, Fiatisti se projásali akorát k frustraci.
Arese
@KANKUNEN No tak nejnovější generace Golfu se VW brubě nepovedla a tomu odpovídá i jeho brutální pád v žebříčku evropských bestsellerů. Z letitého premianta se rázem stal sotva průměrný žák! 👎
Avatar - Emel
Emel
@Arese průměrný žák Golf pořád soupeří s celkovými prodeji Fiatu jako značky ;-)
Za H1/2024 je Golf #2
Avatar - KANKUNEN
KANKUNEN
Aresi průměr je kolik do pátého místa. Srovnej to s Fiatem. Roli Fiata převzalo Sandero.
ericn
@KANKUNEN Jo, Sandero aktuálně poráží všechny :-) Btw tady by se všichni kapitáni autoprůmyslu měli zarazit, tj pochopit, co zákazníci chtějí - "levné" malé benzinové auto, nikoli velké a drahé EV SUV...
Avatar - Emel
Emel
@ericn
Úspěch Dacie vrtá v hlavě mnohým, ale nikomu se do toho moc nechce... ziskovost Dacie stojí a padá s přeprodejem technologií od Renaultu a ta cestička lemovaná emisními limity a bezpečnostními požadavky je hodně úzká.
Jozinwk
Mám taký dojem , že nie Čínske značky pochovajú európske automobilky , ale TOYOTA .....rok čo rok napreduje s predajom.
traveldrive
@Jozinwk

Bože to, je zase vízia, jak od malého Jofa...
Frfla
No koukám na jejich české webové stránky na prodej nových modelů a nic moc tam jaksi není. Samý rádoby retro a toť vše.
Arese
@Frfla Bohužel máš pravdu. Zaříznutím Punta, poté Tipa a posléze i spalovací Pětistovky už u této značky vlastně není co koupit...😧👎
el sendador
Jeste by to mohla zachranit ta Grande Panda. Pokud ji teda nezabijou cenou.
ericn
@el sendador Tak pokud bude zas jen EV, tak těžko 😋 Hybridní možná, ale ne za 600tis Kč plus…
Meky
To nie je Fiat.
To je už len prekapotovaný Pežot.
Avatar - Stejsn
Stejsn
Kdysi Fiat učil ostatní, jak vyrábět auta. Licenční fiaty produkovala půlka světa. Dneska vyrábí pežoty.
Lord Owl
Fiat uškrtil Lancii, teď ho čeká něco podobného.
Ta jejich Grande Panda vypadá na obrázku slušně, ale určitě to něčím zabijou (např. cenou).
Nová Lancia Y má nesmyslné cenovky.