Ekonomika
Zpět na článek
Přihlásit pro přidání komentářeAutomobilka Tesla má hodnotu jako 22 Volkswagenů. Roste i díky americkým volbám
47 komentářů
topten
to je divny, kdyz vw ma dyzla a tesla ne
nebo ze by prave proto??
nebo ze by prave proto??
@topten Musk by své sektě prodal i ten diesel, stačí se podívat, co právě dělá s Dogecoinem... :-)
Ja Prvni 123
No, dnes ma takovou cenu... nikoliv takovou hodnotu.
🧐
Zitra to muze byt uplne jinak.
To je "kouzlo" burzy.
🧐
Zitra to muze byt uplne jinak.
To je "kouzlo" burzy.
Arese
https://cnn.iprima.cz/…e-uhoreli-453149#…
Pojízdné krematorium. Zn.: S ekologickým, elektrickým topeništěm!
Pojízdné krematorium. Zn.: S ekologickým, elektrickým topeništěm!
@Arese zatímco ve spalováku nikdo nikdy neuhořel. Nikdy se žádný jen tak nevznítil. A žádný neměl poruchu jejímž následkem byl požár
@eLzyx
Ano. Jak muze nekdo jezdit spalovakem, pojizdnym krematoriem?
https://ct24.ceskatelevize.cz/…ocet-lidi-138588
V Česku letos uhořel v autech rekordní počet lidí
ČT24
24. 11. 2007
Obětí dopravních nehod, kdy se auto vznítí a jeho posádka uhoří, je letos rekordní počet. Jenom za posledních deset měsíců podobně zahynulo 38 lidí. To je o 12 více, než za celý minulý rok. „Stálo by za to, uvažovat o zavedení povinného hasicího přístroje,“ míní Ladislav Horák z Infoservisu ÚAMK.
Ano. Jak muze nekdo jezdit spalovakem, pojizdnym krematoriem?
https://ct24.ceskatelevize.cz/…ocet-lidi-138588
V Česku letos uhořel v autech rekordní počet lidí
ČT24
24. 11. 2007
Obětí dopravních nehod, kdy se auto vznítí a jeho posádka uhoří, je letos rekordní počet. Jenom za posledních deset měsíců podobně zahynulo 38 lidí. To je o 12 více, než za celý minulý rok. „Stálo by za to, uvažovat o zavedení povinného hasicího přístroje,“ míní Ladislav Horák z Infoservisu ÚAMK.
@DonVito Zásadní rozdíl je ovšem v tom, že v normálním hořícím autě má jeho posádka slušnou šanci si snadno a bleskově otevřít dveře vnitřní mechanickou kličkou a vozidlo jimi neprodlenně opustit. :)))
@DonVito Arese myslis presne takou istou mechanickou kluckou, ktoru ma aj Tesla? Je hned vedla tlacitka na elektricke otvaranie dveri, ale o tom urcite vies :) akurat Tesla ju odporuca pouzit len nudzovo, nakolko sa vtedy nestiahne okno na bezramovych dverach.
@Arese
To je zase blbost co jsi napsal. Po nehodě může mít jakékoliv auto zablokovane dveře.
Tenhle měl taky zablokovane dveře kvůli elektromotoru?
https://cnn.iprima.cz/…i-nastroj-435010
Nebo tihle?
https://cnn.iprima.cz/…-byl-opily-80551
To je zase blbost co jsi napsal. Po nehodě může mít jakékoliv auto zablokovane dveře.
Tenhle měl taky zablokovane dveře kvůli elektromotoru?
https://cnn.iprima.cz/…i-nastroj-435010
Nebo tihle?
https://cnn.iprima.cz/…-byl-opily-80551
@DonVito
Ono je asi třeba vzít v úvahu každou konkrétní situaci. Je rozdíl uhořet v autě (a to jakéhokoliv pohonu) když je posádka zraněná případně v bezvědomí a nebo jako zde, zcela při smyslech, akorát neměla kličku, kterou by si mohla dveře otevřít. Lze to otevřít nouzově, ale... - to dávám odkaz níže u Areseho příspěvku.
Ono je asi třeba vzít v úvahu každou konkrétní situaci. Je rozdíl uhořet v autě (a to jakéhokoliv pohonu) když je posádka zraněná případně v bezvědomí a nebo jako zde, zcela při smyslech, akorát neměla kličku, kterou by si mohla dveře otevřít. Lze to otevřít nouzově, ale... - to dávám odkaz níže u Areseho příspěvku.
@Arese
k tomu
https://cnn.iprima.cz/…e-uhoreli-453149
...a přitom je to jednoduchý jako facka, nechápu, proč normálně neotevřela dveře nouzovým způsobem, který má výrobce bezvadně vymyšlenej, je jasný, jednoduchý, srozumitelný a stejný u všech Tesel. Ženský, babičce nebo dítěti stačí jen holejma rukama vytrhnou tapecírunk dveří nebo jindy mřížku reproduktoru a najít nějakej kabel nebo táhlo, případně najít nějakou malou dírku v koberci na podlaze a pod ní zase nějaký to táhlo...
https://www.shop4tesla.com/…-notentriegelung
Bouračka, požár a nejdou otevřít dveře - není důvod se stresovat...
k tomu
https://cnn.iprima.cz/…e-uhoreli-453149
...a přitom je to jednoduchý jako facka, nechápu, proč normálně neotevřela dveře nouzovým způsobem, který má výrobce bezvadně vymyšlenej, je jasný, jednoduchý, srozumitelný a stejný u všech Tesel. Ženský, babičce nebo dítěti stačí jen holejma rukama vytrhnou tapecírunk dveří nebo jindy mřížku reproduktoru a najít nějakej kabel nebo táhlo, případně najít nějakou malou dírku v koberci na podlaze a pod ní zase nějaký to táhlo...
https://www.shop4tesla.com/…-notentriegelung
Bouračka, požár a nejdou otevřít dveře - není důvod se stresovat...
@gil54 Tuhle zcela deviantní zvrácenost odmítá sekta svědků elonových slyšet. Poukazuji na to pravidelně...
@Mokrous
To, že to bagatelizují fanoušci Tesly, je jedna věc. Ale daleko horší věc je, že mlčí zákonodárci a příslušné úřady. Nemyslím jen Evropu, ale i USA, kde státní agentura NHTSA má velké pravomoci a vyšetřuje i banálnější prohřešky vůči bezpečnosti. A nemyslím jen nemožnost otevřít auto při nehodě, ale i třeba berany místo volantu.
To, že to bagatelizují fanoušci Tesly, je jedna věc. Ale daleko horší věc je, že mlčí zákonodárci a příslušné úřady. Nemyslím jen Evropu, ale i USA, kde státní agentura NHTSA má velké pravomoci a vyšetřuje i banálnější prohřešky vůči bezpečnosti. A nemyslím jen nemožnost otevřít auto při nehodě, ale i třeba berany místo volantu.
@gil54 pasazieri vpredu maju na otvorenie normalnu mechanicku kluku, ktora je volne dostupna. Po opusteni vozidla maju takisto pomoct pasazierom vzadu otvorenim dveri, nakolko je za nich vodic pravne zodpovedny. Ked ma niekto vzadu male dieta, pri nehode ho ide automaticky zachranit (ono si v podstate nema ako otvorit dvere v ziadnom aute), a vsetci su s tym ok. Zrazu s pomocou dospelemu maju vsetci problem. Zabavne…
@clippyRS4 To víš, že jo. Je vidět, jak daleko umíš myslet. Určitě by pro tebe bylo zábavné, kdybys vzadu vezl rodiče, prarodiče, děti, atd... a ty bys po nárazu omdlel, nebo z jakéhokoliv důvodu ztratil vědomí, či schopnost vystoupit a pomáhat. A zbytek rodinky včetně tebe by v klidu a pohodě uhořel, protože by nenašel zadní táhlo. Vskutku zábavné. Zástupy myslitelů tvého kalibru mne nikdy nepřestanou udivovat. Buď jsi majitel Tesly a nebo bys jim mohl dělat obhájce. A nebo jsi jen tak ..... doplň si sám.
@Mokrous jo, bolo by to predne rovnake ako keby vzadu sedeli male deti v autosedacke. Ale predpokladam, ze tvoje deti su nadprirodzene bytosti, a v 8 mesiacoch sa v tvojom spalovaku nahodnej znacky bez problemov dostanu zo sedacky, otvoria si dvere a odkracaju do bezpecia 😁 vdaka bohu za klucky
Mokrous
Tento příspěvek porušil pravidla diskuze a byl smazán.
@Mokrous
Tak za prvé, neobhajuju otevírání Tesly (a je to jeden důvod, proč bych teslu ani nekoupil ), za druhé v tom článku se nepíše, jestli to bylo kvůli otvírání nebo zaseklym dveřím po nehodě. Ale to nevychovanej hulvát se smradlavym dieslem snižující inteligenci nepochopí. To uz je asi moc na chápání textu.
https://www.med.ubc.ca/news/traffic-pollution-impairs-brain-function/
Až tam napíšou, že nemohla ven kvůli špatné konstrukcí kliky, pak je to jiná, to tam ovšem vůbec nebylo. Typická dezolátská skupina, rovnou někoho odsoudit bez vyšetřování, jak komunisti.
Tak za prvé, neobhajuju otevírání Tesly (a je to jeden důvod, proč bych teslu ani nekoupil ), za druhé v tom článku se nepíše, jestli to bylo kvůli otvírání nebo zaseklym dveřím po nehodě. Ale to nevychovanej hulvát se smradlavym dieslem snižující inteligenci nepochopí. To uz je asi moc na chápání textu.
https://www.med.ubc.ca/news/traffic-pollution-impairs-brain-function/
Až tam napíšou, že nemohla ven kvůli špatné konstrukcí kliky, pak je to jiná, to tam ovšem vůbec nebylo. Typická dezolátská skupina, rovnou někoho odsoudit bez vyšetřování, jak komunisti.
Anonym
Na tom žebříčku jde vidět, že ti, kteří jdou svou vlastní cestou, jsou úspěšní (Tesla, Toyota, BYD, Ferrari).
Ti, co chtějí kopírovat úspěch jiných, nebo jdou nepřirozenou cestou nalajnovanou politiky, tak se v žebříčku propadají, nebo tam ani nejsou (VW, Stellantis, Rivian, Lucid).
Zajímavostí je, že Marutu Suzuki má vyšší hodnotu než hlavní akcionář Suzuki, nebo že se Mahindra při stávajícících akciových trendech brzy dostane před BMW, Ford či VW. Indie má evidentně velký potenciál.
Ti, co chtějí kopírovat úspěch jiných, nebo jdou nepřirozenou cestou nalajnovanou politiky, tak se v žebříčku propadají, nebo tam ani nejsou (VW, Stellantis, Rivian, Lucid).
Zajímavostí je, že Marutu Suzuki má vyšší hodnotu než hlavní akcionář Suzuki, nebo že se Mahindra při stávajícících akciových trendech brzy dostane před BMW, Ford či VW. Indie má evidentně velký potenciál.
Nommonik
A tu hodnotu tedy má? Kterých 22 Volkswagenů jakého modelu myslíte? 🤣
Hendly
Pro nikoho neni problem si na pokles hodnoty akcii Tesla vsadit.. a nebo koupit akcie jine znacky.
PC: Ja maloverec koupil Tesla akcii malo😀
PC: Ja maloverec koupil Tesla akcii malo😀
@Hendly
Teď s nástupem Trumpa asi není vhodná doba sázet na pokles amerických akcií. Taky lituju toho, že jsem před volbami nedokoupil americké fondy.
Teď s nástupem Trumpa asi není vhodná doba sázet na pokles amerických akcií. Taky lituju toho, že jsem před volbami nedokoupil americké fondy.
@Tycoon
?😀
Celou dobu tu jedes jak jsou EV bublina a prodeje klesaji a pak se bojis vsadit si na svá plamenná vyjadreni?😀
?😀
Celou dobu tu jedes jak jsou EV bublina a prodeje klesaji a pak se bojis vsadit si na svá plamenná vyjadreni?😀
@Hendly
Jak říkám už více než rok. Tesla se stala něčím jako je Apple a drží si silnou pozici v BEV segmentu. Problémy prodávat BEV mají a budou mít ostatní západní výrobci.
Navíc já neobchoduju s akciemi, futures apod., pouze s běžnými akciovými fondy. Takže jednotlivé akcie nenakupuju, natož abych mohl sázet na pokles.
Jak říkám už více než rok. Tesla se stala něčím jako je Apple a drží si silnou pozici v BEV segmentu. Problémy prodávat BEV mají a budou mít ostatní západní výrobci.
Navíc já neobchoduju s akciemi, futures apod., pouze s běžnými akciovými fondy. Takže jednotlivé akcie nenakupuju, natož abych mohl sázet na pokles.
@Tycoon
Hodnota Tesla je v prave v duvere v budoucnu a v rust
V pripade, ze by prodej EV nerost tak akcie nebudou mit dnesni cenu.
Hodnota Tesla je v prave v duvere v budoucnu a v rust
V pripade, ze by prodej EV nerost tak akcie nebudou mit dnesni cenu.
Podle mistnich proroku uz mela Tesla davno zkrachovat. 😀
Misto toho maji problemy tradicni vyrobci...
Co je P/E?
🙈
Pro některé je to příliš složité vysvětlit, tak to zkusím já.
Poměr ceny akcie (P) a čistého zisku na jednu akcii (E). Tedy P děleno E a dává to nějaký náhled na skutecnou hodnotu akcie
Čím větší, tím nadnesenejsi je hodnota akcie než její reálná.
Tesla má cca 95, toyota 8.6 a VW 3, při cenách akcie cca 325 ,164, 89$
Základní popis souhlas.
Poslední odstavec nesouhlas. Může to tak být, ale nemusí. Když se u VW očekává výrazný pokles zisků, ukazatel P/E s předstihem na tuto skutečnost reaguje. To samé, ale v opačném směru platí pro Teslu. Tesla bude mít vždy vyšší P/E než standardní automobilky, jelikož vyšší P/E je typické pro americké technologické akcie na burze NASDAQ.
hledat se mi to nechce, kdo to všechno byl a nebyl, ale nebyl to i místní vševěd "PanAdol", kterému všechny jeho názory a předpovědi vychází?
Panadol je nejvic nejlepsi v ekonomii!!
Takže předpokládám, že to je souhlas :)
jako jo, ale nemam z toho zadnou radost. Fandil sem NeboNebo. Jenze ted je tu vic silnejch borcu! Jako na toho vocasa co jeho tchyne nabijela corsara 3 hodiny (3x 2,2kw = 6,6kWh v baterce) misto aby si koupila benzin kterej by natankovala za 5 minut. Jasny Corsar ma 100kW nabijeni takze 100/60 = 1,66 takze za 4 minuty by tam mela ty tri hodiny nabijeni. Na taho panadol nema a nebo taky ne.
Ale to je argument pro spalovak. A pak se div, ze tu baba jede…
👏👍
Nevím jak v US, ale evropské automobilky vždycky lobovaly proti zpřísňování emisních limitů. Došlo to tak daleko, že "levné čínské spalováky" musí v Číně plnit daleko přísnější emisní normy než auta prodávaná v EU.
Kupříkladu pro NOx platí v Číně limit 35 mg/km, zatímco v EU mohou auta emitovat 80 mg/km.
A kdyby evropské automobilky neutapely peníze za vývoj archaické a slepé uličce, tak není problém ani s těmi 35mg NOx. Benzin to nemá vůbec problém splnit.
Ano, pokud dá výrobce kvalitní lambda regulaci a katalyzátory, není to problém.
Levnější je brečet, že to nejde splnit a je to proti fyzikálním zákonům. A ve zbytku světa tyhle fyzikální zákony neplatí.
To je pravda..... evropský automobilový moloch si timhle pod seboh nařízl větev. Dříve každá norma Euro znamenala technologický náskok, teď je se to díky "jednoduchsti" EV proměnilo v nevýhodu.
@Rezna
Souhlas. Samozřejmě, že to dělali kvůli tomu, aby v Evropě ušetřili na výrobních nákladech. Ale dlouhodobě na tom prodělají kvůli snížení konkurenceschopnosti. Už neexistuje bariéra, že by čínská automobilka nemohla vyvážet auta do Evropy, protože její motor má vysoké emise, ale právě naopak, ta bariéra je opačná. Když chce evropská automobilka prodávat v Číně, může mít problém s vysokými emisemi.