Jaké.auto Informace o autech podle značky a modelu

Ekonomika

Zpět na článek

Automobilka Tesla má hodnotu jako 22 Volkswagenů. Roste i díky americkým volbám

47 komentářů

DonVito
Ale nene.
Podle mistnich proroku uz mela Tesla davno zkrachovat. 😀
Misto toho maji problemy tradicni vyrobci...
Avatar - Barry Lyndon
Barry Lyndon
@DonVito Gamechanger bude FSD. Zatím jsou to jen takové pohádky psího strýčka Elona. P/E má Tesla tragický...
DonVito
@Barry Lyndon

Co je P/E?
Avatar - Ja Prvni 123
Ja Prvni 123
@DonVito To je slozity, to bys nepochopil...

🙈
Avatar - Mikesus
Mikesus
@DonVito
Pro některé je to příliš složité vysvětlit, tak to zkusím já.
Poměr ceny akcie (P) a čistého zisku na jednu akcii (E). Tedy P děleno E a dává to nějaký náhled na skutecnou hodnotu akcie
Čím větší, tím nadnesenejsi je hodnota akcie než její reálná.
Tesla má cca 95, toyota 8.6 a VW 3, při cenách akcie cca 325 ,164, 89$
Avatar - Anonym
Anonym
@Mikesus

Základní popis souhlas.

Poslední odstavec nesouhlas. Může to tak být, ale nemusí. Když se u VW očekává výrazný pokles zisků, ukazatel P/E s předstihem na tuto skutečnost reaguje. To samé, ale v opačném směru platí pro Teslu. Tesla bude mít vždy vyšší P/E než standardní automobilky, jelikož vyšší P/E je typické pro americké technologické akcie na burze NASDAQ.
Avatar - Mikesus
Mikesus
@DonVito
hledat se mi to nechce, kdo to všechno byl a nebyl, ale nebyl to i místní vševěd "PanAdol", kterému všechny jeho názory a předpovědi vychází?
kesumb
@Mikesus
Panadol je nejvic nejlepsi v ekonomii!!
Avatar - Mikesus
Mikesus
@kesumb
Takže předpokládám, že to je souhlas :)
kesumb
@Mikesus
jako jo, ale nemam z toho zadnou radost. Fandil sem NeboNebo. Jenze ted je tu vic silnejch borcu! Jako na toho vocasa co jeho tchyne nabijela corsara 3 hodiny (3x 2,2kw = 6,6kWh v baterce) misto aby si koupila benzin kterej by natankovala za 5 minut. Jasny Corsar ma 100kW nabijeni takze 100/60 = 1,66 takze za 4 minuty by tam mela ty tri hodiny nabijeni. Na taho panadol nema a nebo taky ne.

Ale to je argument pro spalovak. A pak se div, ze tu baba jede…
Avatar - Horký Rom
Horký Rom
@DonVito

👏👍
Frfla
@DonVito ano a to díky nesmyslným grýn dýl pokutám, které si vycucali bruselští byrokrati z palce. Jo a zapomněl jsem na tu novou virtuální měnu s názvem emisní povolenky. Nebýt toho, tak je Tesla v kopru i s Muskem.
Avatar - eLzyx
eLzyx
@Frfla ale za tohle si mohou i evropské a americké automobilky. Ty začaly lobovat v EU i v US na zpřísnění emisních limitů, aby si ochránili trh před levnými čínskými spalováky. A využil toho Musk. A po něm i Číňani s elektro.
Avatar - Anonym
Anonym
@eLzyx

Nevím jak v US, ale evropské automobilky vždycky lobovaly proti zpřísňování emisních limitů. Došlo to tak daleko, že "levné čínské spalováky" musí v Číně plnit daleko přísnější emisní normy než auta prodávaná v EU.
Kupříkladu pro NOx platí v Číně limit 35 mg/km, zatímco v EU mohou auta emitovat 80 mg/km.
Avatar - Mikesus
Mikesus
@Tycoon
A kdyby evropské automobilky neutapely peníze za vývoj archaické a slepé uličce, tak není problém ani s těmi 35mg NOx. Benzin to nemá vůbec problém splnit.
Avatar - Anonym
Anonym
@Mikesus

Ano, pokud dá výrobce kvalitní lambda regulaci a katalyzátory, není to problém.
Avatar - Mikesus
Mikesus
@Tycoon

Levnější je brečet, že to nejde splnit a je to proti fyzikálním zákonům. A ve zbytku světa tyhle fyzikální zákony neplatí.
Rezna
@eLzyx
To je pravda..... evropský automobilový moloch si timhle pod seboh nařízl větev. Dříve každá norma Euro znamenala technologický náskok, teď je se to díky "jednoduchsti" EV proměnilo v nevýhodu.
Avatar - Anonym
Anonym
@Mikesus
@Rezna

Souhlas. Samozřejmě, že to dělali kvůli tomu, aby v Evropě ušetřili na výrobních nákladech. Ale dlouhodobě na tom prodělají kvůli snížení konkurenceschopnosti. Už neexistuje bariéra, že by čínská automobilka nemohla vyvážet auta do Evropy, protože její motor má vysoké emise, ale právě naopak, ta bariéra je opačná. Když chce evropská automobilka prodávat v Číně, může mít problém s vysokými emisemi.
topten
to je divny, kdyz vw ma dyzla a tesla ne
nebo ze by prave proto??
Avatar - Barry Lyndon
Barry Lyndon
@topten Musk by své sektě prodal i ten diesel, stačí se podívat, co právě dělá s Dogecoinem... :-)
Avatar - Ja Prvni 123
Ja Prvni 123
No, dnes ma takovou cenu... nikoliv takovou hodnotu.

🧐

Zitra to muze byt uplne jinak.
To je "kouzlo" burzy.
Arese
https://cnn.iprima.cz/…e-uhoreli-453149#…
Pojízdné krematorium. Zn.: S ekologickým, elektrickým topeništěm!
Avatar - eLzyx
eLzyx
@Arese zatímco ve spalováku nikdo nikdy neuhořel. Nikdy se žádný jen tak nevznítil. A žádný neměl poruchu jejímž následkem byl požár
DonVito
@eLzyx
Ano. Jak muze nekdo jezdit spalovakem, pojizdnym krematoriem?

https://ct24.ceskatelevize.cz/…ocet-lidi-138588
V Česku letos uhořel v autech rekordní počet lidí
ČT24
24. 11. 2007
Obětí dopravních nehod, kdy se auto vznítí a jeho posádka uhoří, je letos rekordní počet. Jenom za posledních deset měsíců podobně zahynulo 38 lidí. To je o 12 více, než za celý minulý rok. „Stálo by za to, uvažovat o zavedení povinného hasicího přístroje,“ míní Ladislav Horák z Infoservisu ÚAMK.
Avatar - Ja Prvni 123
Ja Prvni 123
@DonVito Hmm.
Ale elektro tim hasicakem uhasit nepujde, co?
Arese
@DonVito Zásadní rozdíl je ovšem v tom, že v normálním hořícím autě má jeho posádka slušnou šanci si snadno a bleskově otevřít dveře vnitřní mechanickou kličkou a vozidlo jimi neprodlenně opustit. :)))
clippyRS4
@DonVito Arese myslis presne takou istou mechanickou kluckou, ktoru ma aj Tesla? Je hned vedla tlacitka na elektricke otvaranie dveri, ale o tom urcite vies :) akurat Tesla ju odporuca pouzit len nudzovo, nakolko sa vtedy nestiahne okno na bezramovych dverach.
Avatar - Mikesus
Mikesus
@Arese
To je zase blbost co jsi napsal. Po nehodě může mít jakékoliv auto zablokovane dveře.

Tenhle měl taky zablokovane dveře kvůli elektromotoru?

https://cnn.iprima.cz/…i-nastroj-435010

Nebo tihle?

https://cnn.iprima.cz/…-byl-opily-80551
gil54
@DonVito
Ono je asi třeba vzít v úvahu každou konkrétní situaci. Je rozdíl uhořet v autě (a to jakéhokoliv pohonu) když je posádka zraněná případně v bezvědomí a nebo jako zde, zcela při smyslech, akorát neměla kličku, kterou by si mohla dveře otevřít. Lze to otevřít nouzově, ale... - to dávám odkaz níže u Areseho příspěvku.
gil54
@Arese
k tomu
https://cnn.iprima.cz/…e-uhoreli-453149
...a přitom je to jednoduchý jako facka, nechápu, proč normálně neotevřela dveře nouzovým způsobem, který má výrobce bezvadně vymyšlenej, je jasný, jednoduchý, srozumitelný a stejný u všech Tesel. Ženský, babičce nebo dítěti stačí jen holejma rukama vytrhnou tapecírunk dveří nebo jindy mřížku reproduktoru a najít nějakej kabel nebo táhlo, případně najít nějakou malou dírku v koberci na podlaze a pod ní zase nějaký to táhlo...
https://www.shop4tesla.com/…-notentriegelung
Bouračka, požár a nejdou otevřít dveře - není důvod se stresovat...
Rezna
@gil54
Každý bezpečnostní prvek má být řádně označen!
Avatar - Mokrous
Mokrous
@gil54 Tuhle zcela deviantní zvrácenost odmítá sekta svědků elonových slyšet. Poukazuji na to pravidelně...
Avatar - Anonym
Anonym
@Mokrous

To, že to bagatelizují fanoušci Tesly, je jedna věc. Ale daleko horší věc je, že mlčí zákonodárci a příslušné úřady. Nemyslím jen Evropu, ale i USA, kde státní agentura NHTSA má velké pravomoci a vyšetřuje i banálnější prohřešky vůči bezpečnosti. A nemyslím jen nemožnost otevřít auto při nehodě, ale i třeba berany místo volantu.
clippyRS4
@gil54 pasazieri vpredu maju na otvorenie normalnu mechanicku kluku, ktora je volne dostupna. Po opusteni vozidla maju takisto pomoct pasazierom vzadu otvorenim dveri, nakolko je za nich vodic pravne zodpovedny. Ked ma niekto vzadu male dieta, pri nehode ho ide automaticky zachranit (ono si v podstate nema ako otvorit dvere v ziadnom aute), a vsetci su s tym ok. Zrazu s pomocou dospelemu maju vsetci problem. Zabavne…
Avatar - Mokrous
Mokrous
@clippyRS4 To víš, že jo. Je vidět, jak daleko umíš myslet. Určitě by pro tebe bylo zábavné, kdybys vzadu vezl rodiče, prarodiče, děti, atd... a ty bys po nárazu omdlel, nebo z jakéhokoliv důvodu ztratil vědomí, či schopnost vystoupit a pomáhat. A zbytek rodinky včetně tebe by v klidu a pohodě uhořel, protože by nenašel zadní táhlo. Vskutku zábavné. Zástupy myslitelů tvého kalibru mne nikdy nepřestanou udivovat. Buď jsi majitel Tesly a nebo bys jim mohl dělat obhájce. A nebo jsi jen tak ..... doplň si sám.
clippyRS4
@Mokrous jo, bolo by to predne rovnake ako keby vzadu sedeli male deti v autosedacke. Ale predpokladam, ze tvoje deti su nadprirodzene bytosti, a v 8 mesiacoch sa v tvojom spalovaku nahodnej znacky bez problemov dostanu zo sedacky, otvoria si dvere a odkracaju do bezpecia 😁 vdaka bohu za klucky
Avatar - Mokrous
Mokrous
Tento příspěvek porušil pravidla diskuze a byl smazán.
Avatar - Mikesus
Mikesus
@Mokrous
Tak za prvé, neobhajuju otevírání Tesly (a je to jeden důvod, proč bych teslu ani nekoupil ), za druhé v tom článku se nepíše, jestli to bylo kvůli otvírání nebo zaseklym dveřím po nehodě. Ale to nevychovanej hulvát se smradlavym dieslem snižující inteligenci nepochopí. To uz je asi moc na chápání textu.
https://www.med.ubc.ca/news/traffic-pollution-impairs-brain-function/
Až tam napíšou, že nemohla ven kvůli špatné konstrukcí kliky, pak je to jiná, to tam ovšem vůbec nebylo. Typická dezolátská skupina, rovnou někoho odsoudit bez vyšetřování, jak komunisti.
Avatar - Anonym
Anonym
Na tom žebříčku jde vidět, že ti, kteří jdou svou vlastní cestou, jsou úspěšní (Tesla, Toyota, BYD, Ferrari).

Ti, co chtějí kopírovat úspěch jiných, nebo jdou nepřirozenou cestou nalajnovanou politiky, tak se v žebříčku propadají, nebo tam ani nejsou (VW, Stellantis, Rivian, Lucid).

Zajímavostí je, že Marutu Suzuki má vyšší hodnotu než hlavní akcionář Suzuki, nebo že se Mahindra při stávajícících akciových trendech brzy dostane před BMW, Ford či VW. Indie má evidentně velký potenciál.
Nommonik
A tu hodnotu tedy má? Kterých 22 Volkswagenů jakého modelu myslíte? 🤣
Avatar - Mokrous
Mokrous
@Nommonik 😅👍
Hendly
Pro nikoho neni problem si na pokles hodnoty akcii Tesla vsadit.. a nebo koupit akcie jine znacky.

PC: Ja maloverec koupil Tesla akcii malo😀
Avatar - Anonym
Anonym
@Hendly
Teď s nástupem Trumpa asi není vhodná doba sázet na pokles amerických akcií. Taky lituju toho, že jsem před volbami nedokoupil americké fondy.
Hendly
@Tycoon
?😀
Celou dobu tu jedes jak jsou EV bublina a prodeje klesaji a pak se bojis vsadit si na svá plamenná vyjadreni?😀
Avatar - Anonym
Anonym
@Hendly

Jak říkám už více než rok. Tesla se stala něčím jako je Apple a drží si silnou pozici v BEV segmentu. Problémy prodávat BEV mají a budou mít ostatní západní výrobci.
Navíc já neobchoduju s akciemi, futures apod., pouze s běžnými akciovými fondy. Takže jednotlivé akcie nenakupuju, natož abych mohl sázet na pokles.
Hendly
@Tycoon

Hodnota Tesla je v prave v duvere v budoucnu a v rust

V pripade, ze by prodej EV nerost tak akcie nebudou mit dnesni cenu.