Novinky
Zpět na článek
Přihlásit pro přidání komentářeŠkoda Fabia má problém, jaký tu ještě nebyl. Malé vozy si kupuje stále méně lidí i firem
143 komentářů
Lord Owl
2
Kdo by si kupoval něco malého s hromadou nepotřebných věcí (start-stop, asistenti jízdy), za tak velký peníz, když může mít něco podobně malého nebo i dokonce většího, což ale tyhle super nesmysly nemá....
Avantime
6
@Lord Owl Hej? A kto tie tvoje nezmysly dnes nemá?
Anonym
Když z nabídky Fabie odstranili karosářskou variantu combi, která tvořila nadpoloviční podíl prodejů v ČR, je logické, že prodeje klesly. Nic víc bych za tím nehledal. Na to, že se prodává jen hatchback, jsou prodeje Fabie celkem slušné.
Hlavně taky díky Fyjalově drahotě jsou lidi takoví chudáci, že si koupí radši větší auta, protože co dříve byla nutnost - typické české rodinné auto byl B segment (Fabie, Felicie, Favorit...), tak dnes si za podobné peníze radši koupí něco jiného, nebo si trochu připlatí za nějaký Crossover/SUV a pár bláznů jako já si ještě koupí kombíky... Ona taková Fabie aby to nebyl žebrák stojí kolem 400-500 tisíc a tam je už nabídka pro rodinku dnes prostě širší 😊 A taky je tu obrovský kanibal B segmentu, minimálně v Praze a okolí veeelmi početný a to je Yaris....@Tycoon
@Ozzman Ako pises, sukromnici si uz radsej priplatia za nejaku krosku alebo najdu vatsie auto v akcii. Povedal by som, ze hlavne yaris cross sa predava vyborne
Yaris Cross je uz dost drahej, ale taky ho vidam, nicmene Fabie ponila roli rodinneho vozu, to ji delalo prodeje, dnes uz je v tomto nahrazena korejci, rumuny a podobne.. a o svou pozici bojuje u kupcu Bsegmentu, kteri uz nehledaji nejvetsi auto za nejmene penez … muj nazor 😉@ptr078
@Ozzman No Ozzy, spíš byla víceméně nahrazena Scalou a Kamiqem. Když už mám vydat 450-500tis za Fabinu, tak raději přihodím 50tis Kč (10😖 a mám větší Scalu a zajímavějšího Kamiqa 😄
@Ozzman
Nemyslím si, že by Yaris byl hlavním konkurentem Fabie, jelikož je dražší a hlavně výrazně menší. To už si lidi spíše koupí něco většího za mírně vyšší cenu, tak jak píšeš, nabízí se třeba Scala nebo i30. A to je právě rozdíl oproti minulosti. Kdysi byl procentuální cenový rozdíl mezi segmenty velký, dnes je mnohem menší.
BTW Podívej se do ceníků Škodovky. Základní "žebrák" stojí 400 tisíc 😄
Nemyslím si, že by Yaris byl hlavním konkurentem Fabie, jelikož je dražší a hlavně výrazně menší. To už si lidi spíše koupí něco většího za mírně vyšší cenu, tak jak píšeš, nabízí se třeba Scala nebo i30. A to je právě rozdíl oproti minulosti. Kdysi byl procentuální cenový rozdíl mezi segmenty velký, dnes je mnohem menší.
BTW Podívej se do ceníků Škodovky. Základní "žebrák" stojí 400 tisíc 😄
A to je právě to, minimálně z mé soc. bubliny, co pozoruji. Málokdo dnes řeší, jestli je Yaris menší, než Fabie, protože to auto této třídy nekupuje jako co nejvíc prostoru pro rodinu za své peníze, ale kupuje subkompakt. Už jsem zažil i názor, že než Fabii vzali radši i atmo Yarise s MT, kdo pak má trochu větší rozpočet, bere HEV - v tomto si ta auta konkurují. A kdo chce prostor, no tak tady je třeba ta Scala, stojí to +/- stejně jako Fabie a je to ve všem dospělejší auto, nebo se ti naskýtá možnost koupit cokoliv jiného, většího @Tycoon
@Ozzman
Tak tvá sociální bublina bude asi městského typu jako je Praha, Brno, apod. Tady u nás v chudším regionu Yarisů moc nevidím.
Tak tvá sociální bublina bude asi městského typu jako je Praha, Brno, apod. Tady u nás v chudším regionu Yarisů moc nevidím.
To nepopírám, ale Fabie hatch pokud není v základu, tak moc valua X money už nenabízí 😊 @Tycoon
@Ozzman ta 130 let edice je trefená celkem hezky - liťáky a metla, vyhřívaný sedačky, zadní senzory a kamera, bezdrátový AA, LEDky a mlhovky, tempomat... 365 jako MPI nebo 395 slabší TSI... dokud nechceš automat, tak mi to přijde fajn.
@Tycoon
Dnes už není v B segmentu prostor důležitý. Naopak se oceňuje menší auto kvůli parkování. Základní problém fabie je ten, že zbytečně roste. Doby B segmentu jako jediného auta už je dávno pryč. Ne že by takové rodiny nebyly, ale ubývají a tím i prodeje, kdyz je to jediné, na co se fabia zaměřuje. Nemá moderní motory, chybí ji hybrid, případně EV, nemá kvalitní automat. Jediné, cim boduje, je prostor. Kdo kupuje B segment jako druhe/třetí auto, na velikost nehledí. A i když je třeba yaris dražší, je oblíbenější. V Evropě, kde má fabie domácí trhy, mela 82tis, yaris 157tis v 2023. Za prvni pololetí yaris 93tis, fabia není ani v top25.
Dnes už není v B segmentu prostor důležitý. Naopak se oceňuje menší auto kvůli parkování. Základní problém fabie je ten, že zbytečně roste. Doby B segmentu jako jediného auta už je dávno pryč. Ne že by takové rodiny nebyly, ale ubývají a tím i prodeje, kdyz je to jediné, na co se fabia zaměřuje. Nemá moderní motory, chybí ji hybrid, případně EV, nemá kvalitní automat. Jediné, cim boduje, je prostor. Kdo kupuje B segment jako druhe/třetí auto, na velikost nehledí. A i když je třeba yaris dražší, je oblíbenější. V Evropě, kde má fabie domácí trhy, mela 82tis, yaris 157tis v 2023. Za prvni pololetí yaris 93tis, fabia není ani v top25.
@Mikesus
Tam, kde je vysoká kupní síla, bezesporu. Ale já jsem vyrostl v chudší sociálně bublině a bydlím v chudíšm regionu. A tady je stále normální, že Fabia je jediné či první auto v rodině. A Yaris tady byl vždy takový exot. Pamatuju, jak si ho strýc někdy kolem roku 2000 koupil a pak ho sám servisoval, jak byl zvyklý s Ladou Samarou 😄
Tam, kde je vysoká kupní síla, bezesporu. Ale já jsem vyrostl v chudší sociálně bublině a bydlím v chudíšm regionu. A tady je stále normální, že Fabia je jediné či první auto v rodině. A Yaris tady byl vždy takový exot. Pamatuju, jak si ho strýc někdy kolem roku 2000 koupil a pak ho sám servisoval, jak byl zvyklý s Ladou Samarou 😄
@Tycoon
jo netvrdím že není někdo takový. Je to bohužel zanedbatelná minorita, kdy automobilky nemůžou dotovat tyhle kategorie. Když o to není dostatečný zájem, není to výdělečné a nikdo nepodniká, aby byl charitou pro ty, kteří bohužel jsou v takové skupině. Když si lidé koupí raději dražší a menší yaris než větší a levnější fabii, tak ti co chtějí tu větší a levnější fabii budou mít brzy smůlu.
jo netvrdím že není někdo takový. Je to bohužel zanedbatelná minorita, kdy automobilky nemůžou dotovat tyhle kategorie. Když o to není dostatečný zájem, není to výdělečné a nikdo nepodniká, aby byl charitou pro ty, kteří bohužel jsou v takové skupině. Když si lidé koupí raději dražší a menší yaris než větší a levnější fabii, tak ti co chtějí tu větší a levnější fabii budou mít brzy smůlu.
@Ozzman další důvod je motor - ten kdo najezdil milion km s dieselem si nebude kupovat cukavý a dýchavičný benzínový motorček.
@Tycoon
V cr možná, v celkových prodejích to bylo 30% cca. A když klesá zájem, tak zrušis co? To co má 70% nebo to co má 30%?
Bohužel lidi dnes nemají na malá auta, protoze kupují ta velká. Takze nemá kdo by ta malá kupoval.
V cr možná, v celkových prodejích to bylo 30% cca. A když klesá zájem, tak zrušis co? To co má 70% nebo to co má 30%?
Bohužel lidi dnes nemají na malá auta, protoze kupují ta velká. Takze nemá kdo by ta malá kupoval.
@Mikesus
Já jsem mluvil jen o ČR.
Combi nebylo zrušeno kvůli nezájmu, Škodovka ho chtěla vyrábět a prodávat, ale kvůli rozhodnutí vedení koncern VW v souvislosti s politikou elektromobility, respektive emisí CO2.
https😐/www.seznamzpravy.cz/…ti-emisim-173031
Já jsem mluvil jen o ČR.
Combi nebylo zrušeno kvůli nezájmu, Škodovka ho chtěla vyrábět a prodávat, ale kvůli rozhodnutí vedení koncern VW v souvislosti s politikou elektromobility, respektive emisí CO2.
https😐/www.seznamzpravy.cz/…ti-emisim-173031
@Mikesus
Říct v roce 2021, že něco ruším kvůli regulacím EU, to už byla skoro revoluce. Škodováky to muselo hodně naštvat. Není se co divit. Nejdříve si proti vůli VW kombíka prosadit, mít už skoro hotový vývoj a pak přijde rozkaz z Vlkohradu ... toho kombíka zrušte.
Říct v roce 2021, že něco ruším kvůli regulacím EU, to už byla skoro revoluce. Škodováky to muselo hodně naštvat. Není se co divit. Nejdříve si proti vůli VW kombíka prosadit, mít už skoro hotový vývoj a pak přijde rozkaz z Vlkohradu ... toho kombíka zrušte.
@Tycoon máš k tomu nějaká čísla? Já narychlo našel jen zprávu při fl. Fa3, kdy byl podíl v ČR a Německu 43%
https😐/www.mb-net.cz/…da-fabia/d-59856
https😐/www.mb-net.cz/…da-fabia/d-59856
@Emel Nasiel som to iste, za prve 3 generacie. Do roku 21 sa predalo 4,5 mil fabii, de 44%, cz 43%, sk 37%, aut 56%, pl 32%, ita 43% kombi
@ptr078
Ve vyrocni zprave z každého roku vyroby je uveden presny pocet fabia kombi. Kdysi jsem to hledal a daval sem. Myslim, ze to byla asi 1/3 vyroby Fabie a soustavne to klesalo.
Jednoduse neni nahoda, ze zadna automobilka nedela male kombi.
Zde se ale neustale vymyseji konspirační teorie..
Ve vyrocni zprave z každého roku vyroby je uveden presny pocet fabia kombi. Kdysi jsem to hledal a daval sem. Myslim, ze to byla asi 1/3 vyroby Fabie a soustavne to klesalo.
Jednoduse neni nahoda, ze zadna automobilka nedela male kombi.
Zde se ale neustale vymyseji konspirační teorie..
@Emel
V roce 2021 prý nadpoloviční podíl v ČR dle tohoto zdroje😒a href="https😐/zpravy.aktualne.cz/" title="https😐/zpravy.aktualne.cz/" rel="nofollow" target="_blank">https😐/zpravy.aktualne.cz/…a24ac1f6b220ee8/
A dle čísel o alokacích combi a celkových prodejích byl podíl i v roce 2022 v ČR nadpoloviční, ačkoliv výroba skončila na podzim.
V roce 2021 prý nadpoloviční podíl v ČR dle tohoto zdroje😒a href="https😐/zpravy.aktualne.cz/" title="https😐/zpravy.aktualne.cz/" rel="nofollow" target="_blank">https😐/zpravy.aktualne.cz/…a24ac1f6b220ee8/
A dle čísel o alokacích combi a celkových prodejích byl podíl i v roce 2022 v ČR nadpoloviční, ačkoliv výroba skončila na podzim.
@Tycoon odkaz takhle nefunguje... nevím, myslím, že i u nás to bylo kousek pod 50%, ale ve finále je to asi jedno.
Částečně to bylo asi dané tím, že Škodovka nasadila hodně vstřícný příplatek... při uvedení Fa3 to myslím bylo jen 10t, pak to možná mírně stouplo, ale i tak.
Částečně to bylo asi dané tím, že Škodovka nasadila hodně vstřícný příplatek... při uvedení Fa3 to myslím bylo jen 10t, pak to možná mírně stouplo, ale i tak.
@Tycoon
Najdi článek s názvem😒br /> "Škoda vyrobí posledních 7000 dlouhých Fabií pro Česko. Majitele už hledá jen zlomek"
Najdi článek s názvem😒br /> "Škoda vyrobí posledních 7000 dlouhých Fabií pro Česko. Majitele už hledá jen zlomek"
@Tycoon hm, to je zajímavý... jestli se budu někdy nudit, zkusím kouknout do čísel z ministerstva, ale v těch aby se čert vyznal. Je možný, že konec roku 2021 už byl ovlivněnej tím, že se vědělo, že kombík skončí... a tak byly registrace na dealery. To se tam konec konců píše taky ("Skladových vozů již není mnoho. Řadu aut zadaných do výroby předěláváme na zákaznické konfigurace. ... . Jsme tak jeden z mála dealerů, který ještě disponuje nějakými volnými vozy,"
EDIT: to vzdávám, najít v těch jejich CSV registrace za rok dle modelů je fakt nadlidskej úkol 😁
EDIT: to vzdávám, najít v těch jejich CSV registrace za rok dle modelů je fakt nadlidskej úkol 😁
@Hendly
Opět překrucuješ to, co jsem napsal. Ještě to tedy jednou zopakuju.
"Když z nabídky Fabie odstranili karosářskou variantu combi, která tvořila nadpoloviční podíl prodejů v ČR, je logické, že prodeje klesly."
Nikde neříkám nic o tom, z čeho je značka živa.
V každém případě v historii Škody se běžně vyráběly karosářské verze s daleko menším prodejním potenciálem, např. Felicia Fun, Škoda Praktik.
Opět překrucuješ to, co jsem napsal. Ještě to tedy jednou zopakuju.
"Když z nabídky Fabie odstranili karosářskou variantu combi, která tvořila nadpoloviční podíl prodejů v ČR, je logické, že prodeje klesly."
Nikde neříkám nic o tom, z čeho je značka živa.
V každém případě v historii Škody se běžně vyráběly karosářské verze s daleko menším prodejním potenciálem, např. Felicia Fun, Škoda Praktik.
@Tycoon Ve skutečnosti se prodalo více hatchbacků.
@praptak
Dle informací, které jsem našel (viz můj příspěvek v 11:54 a 10:02), se v roce 2021 a 2022 prodalo v ČR více Fabií Combi než hatchbacků.
Dle informací, které jsem našel (viz můj příspěvek v 11:54 a 10:02), se v roce 2021 a 2022 prodalo v ČR více Fabií Combi než hatchbacků.
@Tycoon Tak porovnáváme celkové prodeje, v původním příspěvku jste nezmínil, že to vztahujete jen k posledním rokům prodeje, kde důvody mohou být různé.
@Tycoon
Dobrý postřeh. Nicméně já jsem důkazem, že hatchback dokáže přestěhovat je o málo méně než verze kombi. Jen se u toho musí přemýšlet. Jinak mně Fabie moc nezajímá, pořád na ni stačí 16 let starý Focus Mk2 FL.
Dobrý postřeh. Nicméně já jsem důkazem, že hatchback dokáže přestěhovat je o málo méně než verze kombi. Jen se u toho musí přemýšlet. Jinak mně Fabie moc nezajímá, pořád na ni stačí 16 let starý Focus Mk2 FL.
@Tycoon Zrovna teď to řeší kamarádka do firmy...potřebují auta i téhle třídy v kombíku. Dřív fabie, ale teď jdou do hyundai I30 kombi. O dost lepší cena a dodání 3 měsíce oproti škodovce tuším, že 8 měsíců. Takže počítám, že pak se k drahé škodovce nevrátí ani s dalšími nákupy... a že jich kupují opravdu hodně.
Ale tak ty chytré hlavy ve škodovce (i jinde) přece ví co lidé a firmy chtějí...hlavně baterky že 😁
Ale tak ty chytré hlavy ve škodovce (i jinde) přece ví co lidé a firmy chtějí...hlavně baterky že 😁
Frfla
Fabia měla pro mě význam jako combi, i když to taky nebyla nějaká velká diskotéka. Krátkou Fabii už jen ignoruji. Víceméně celou nabídku Škody ignoruji. Je to totálně předražená značka. Kufrem by mi absolutně vyhovovala octavia combi, ale cenově ne. SUV není moje krevní skupina.
No Fabie nevim, ale O4 je vzheldem ke konkurenci vlastne slusná koupe v nizsich vybavach a motorizaci, pokud nechces z nejakeho duvodu korejce… proti tem je draha @Frfla
@Frfla Akú má pre nás výpovednú hodnotu, že ty celú ponuku Škody ignoruješ lebo zarezali Fabiu Combi? Majú to už zabaliť bez teba?
Arese
Přitom je to jednoduché jak facka, stačí kouknout do aktuálních škodováckých ceníků: cenový rozdíl mezi Fabií a Scalou je minimální, zato v poskytované užitné hodnotě zcela zásadní. Samozřejmě ve prospěch Scaly, která navíc velmi zdatně nahrazuje chybějící Fabií Combi a to i ve firemních flotilách. Je obrovská klika pro výrobce i české rodiny a firmy, že Škodovka Scalu má! 👍
Tady s tebou musím souhlasit, nebo si mužeš koupit za půl míče korejce, dokonce s automatem, což je vždy lepší, než šaltrpáka ve Scale 😁 @Arese
@Ozzman Korejce zásadně nekupuju, jsem Evropan. Co tam máš dál? 🙂
Takže radši za stejné peníze koupíš horší auto ? Tím neříkám, že Scala je horší, ale pro někoho, kdo chce prostor za slušné peníze a má na výběr korejce kombi či scalu... navíc třeba ten korejec je už v mnohém lepší, než ta levná Škodovka... a nebo je tu třeba Megane sedan 😊 @Arese
@Ozzman
Lepší pomer hodnoty za peniaze síce ponúkajú, ale sú to aj obstarožnejšie modely a otázna je tiež spoľahlivosť a celkovo servis. Netreba vždy vyberať čo najväčšie auto za čo najmenej.
Lepší pomer hodnoty za peniaze síce ponúkajú, ale sú to aj obstarožnejšie modely a otázna je tiež spoľahlivosť a celkovo servis. Netreba vždy vyberať čo najväčšie auto za čo najmenej.
No když to vezmu proti Scale, tak je tam Ceed a i30, oba +/- stejně na trhu, jako Scala, nižší výbavy korejců jsou trochu oldschool, ale mají lepší podvozky - multilink, prostornost, slušné jízdní vlastnosti a spolehlivost ? Nevšiml jsem si, že by třeba motory TGDi měly výrazné problémy oproti TSI, záruka je pak třeba ž 7 let na auto @Avantime
@Ozzman Multilink ty méně výkonné motory nemají, stačí si to zjistit. Dynamika motorů i30 a Scaly je rozdílná.
@Ozzman "horší auto" je vysoce subjektivní pojem. Pro mě je třeba horší auto, které nemám kde servisovat, nelíbí se mi, vadí mi ergonomie.
@Ozzman většina lidí nebude zkoumat, jestli méně drncá i30 nebo Scala. A když už chci foukaný tříválec a ještě třeba s DCT, tak se mi bude lépe spát s vědomím, že nade mnou nevisí korejská přirážka na náhradní díly a nebudu odkázaný na jeden autorizák v krajském městě.
Ok, nějak my pragocentristi nechápeme, že tam nemáte servisy, u nás jich je v okolí 20 km řada i pro ty korejce, jinak já tedy nevím, jestli bych se víc bál suchého DCT či suchého DSG 😁 To je jako vybrat si jestli umřeš střelou do hlavy, nebo střelou do hlavy 😁 Ale hlavní výhoda korejcu proti scale je, že se daj vzít i jako kombík a prostornost je velmi slušná, mají fyzická tlačítka, takže pro někoho to muže být plus @twistedTSD
@Ozzman Scala teď docela letí, v té výbavě 130 let je to celkem dobrá nabídka.
Jak to u H&K vypadá s multilinkem si teď nejsem jistej...
Jak to u H&K vypadá s multilinkem si teď nejsem jistej...
Ta edice 130let je zajimava i u Oktávky, byť teda je to řádově dražší, než korejci. Jinak kamarád ted privezl ročního Ceeda 1.5 117kw s MT, takovej podobnej dnes stojí 500-520 jako nová skladovka a za ty peníze i s automatem a to je o level lepší auto, než Scala, byť třeba bude mít hezčí infotainment, než ty levnější korejci, za to se tam taky připlácí a k tomu motoru by měl být multilink, 1.0 jsou o 100 tisíc levnější... @Emel
@Arese Áno, Scala, ale aj Kamiq. Jednoducho sa tie predaje rozložili medzi viac modelov, presne ako pri Golfe medzi T-Roc, Taigo a ID.3
@Arese scala má objem kufru 460l a fabka combi měla 530l. Scala je malá. Jako rodinné auto bych to nenazval.
@Frfla
Papír snese všechno, obzvlast u skodovky. Třeba nový kodiaq má 910l, highlander v mém pouzivanem setupu sedaček má psáno 552l. No a výsledek je ten, že do kodiaqu nedám věci, co do "polovicniho" kufru.
910l škodovky
https😐/ibb.c👋DbqSSQp
552l Toyoty
https😐/ibb.c👋DLwMthB
Papír snese všechno, obzvlast u skodovky. Třeba nový kodiaq má 910l, highlander v mém pouzivanem setupu sedaček má psáno 552l. No a výsledek je ten, že do kodiaqu nedám věci, co do "polovicniho" kufru.
910l škodovky
https😐/ibb.c👋DbqSSQp
552l Toyoty
https😐/ibb.c👋DLwMthB
Ja Prvni 123
Jste vazne tak hloupi nebo proste jen pisete, co vam reknou?
Jestli stoji mala Fabia 475 tisic, tak se nebude prodavat v takovych poctech, jako kdyz stala 299.000,-
Na to snad ani nepotrebuju doktorat.
🤪
Jestli stoji mala Fabia 475 tisic, tak se nebude prodavat v takovych poctech, jako kdyz stala 299.000,-
Na to snad ani nepotrebuju doktorat.
🤪
@Ja Prvni 123
Hloupý doktorant.
🙄
Hloupý doktorant.
🙄
@Ja Prvni 123 Áno, ten nižší počet sa dnes kompenzuje predajom lepšie vybavených kusov a tiež ďalších modelov s rovnakou technológiou (Scala a Kamiq). Ak by každé z tých áut malo inú platformu a iných dodávateľov dielov, tak to je problém, ale takto podľa mňa nie je.
@Ja Prvni 123 nevím jak jsi přišel zrovna na 475, to je asi podobné číslo, jako když jsi základ usmlouval na 400... ze 370.
@Emel ???
To je informace ze salonu Skoda.
Pouzitelne Fabia vyjde na 475 tisic.
To je informace ze salonu Skoda.
Pouzitelne Fabia vyjde na 475 tisic.
@Ja Prvni 123 Já jsem to minule četl, že jsi základ holobyt usmlouval na 400t... když speciální edice 130 let stojí 370 ceník. No co na to říct... opakuju, jsi mistr smlouvání, jako hamuna je mistr odkazů.
Použitelná je hodně subjektivní... ale když dáš konfiguraci, tak ti schválně kouknu, za kolik bys ji pořídil v tom roce 2009.
Použitelná je hodně subjektivní... ale když dáš konfiguraci, tak ti schválně kouknu, za kolik bys ji pořídil v tom roce 2009.
Jaros 00071
Fabie combi prostě chybí, rodiny ji kupovaly jako rodinné levné auto. Také cena je dost vysoká na Škodovku! Fabia II byla levné auto pro důchodce. Vyšší karoserie byla ideální i pro starší lidi. Děda ji má a vyměnit ji nechce. Nové auta jsou moc placaté ..a na SUV nejsou peníze. Lepší cena nebo výbava by prodeje mohla nakopnout.
@Jaros 00071
Ono je to naopak. Dneska je většina aut vysokých, takže by děda měl mít dobrý výběr. Kamiq, Captur, Bayon, Stonic atd atd. Je naopak problém sehnat auto s nízkým posezem pro nás zdravé a mladé, co si chceme užít i radost z jízdy 😄
Ono je to naopak. Dneska je většina aut vysokých, takže by děda měl mít dobrý výběr. Kamiq, Captur, Bayon, Stonic atd atd. Je naopak problém sehnat auto s nízkým posezem pro nás zdravé a mladé, co si chceme užít i radost z jízdy 😄
@Tycoon
Nízký posez? Vem corollu nebo yaris. A zjistíš, že každý obrubník na tebe záludně číhá.
Nízký posez? Vem corollu nebo yaris. A zjistíš, že každý obrubník na tebe záludně číhá.
@Mikesus
Já ještě pamatuju takové ty klasiky jako Escort, Kadett nebo 309 z 80. let. Tam se sedělo opravdu nízko. Dnes sednu do Oktávky, dám sedačku nejníže, co to jde ... a cítím se jako na sedačce u holiče.
Já ještě pamatuju takové ty klasiky jako Escort, Kadett nebo 309 z 80. let. Tam se sedělo opravdu nízko. Dnes sednu do Oktávky, dám sedačku nejníže, co to jde ... a cítím se jako na sedačce u holiče.
rohYpnol
To zas jsou úvahy...
Vše je velmi jednoduché. Fabia je drahá a malé auto za takové peníze u zákazníků bodovat prostě nebude.
Když mám za téměř stejné peníze Scalu, tak pokud nejsem firma nebo OSVČ a kupují auto pro rodinu, tak Scala je mnohem lepší nabídkou.
A vlastně Scala je jedinou Škodovkou, která aspoň trochu dává smysl pro soukromého kupce...
Vše je velmi jednoduché. Fabia je drahá a malé auto za takové peníze u zákazníků bodovat prostě nebude.
Když mám za téměř stejné peníze Scalu, tak pokud nejsem firma nebo OSVČ a kupují auto pro rodinu, tak Scala je mnohem lepší nabídkou.
A vlastně Scala je jedinou Škodovkou, která aspoň trochu dává smysl pro soukromého kupce...
@rohYpnol Přesně tak. Samozřejmě tu jsou ještě i30 Kombi a Ceed Kombi, ale tahle auta teď lidi odrazují absurdně přiškrcenými výkony svých motorů... 😞(((
103kw R4 za 0,5 milionu ? Nevím na co jsi zvyklej ty, ale to je náhodou super nabídka... jim spíš chybí nějaký vrchol@Arese
3_diamanty
Tak ked fabiu uz nacenili ako i30 ci scalu tak comu sa cudovat ze uz jej to nefrci ako za starych zlatych cias.... ono male auto by malo aj stat ako male auto a nie ako auto o triedu vyssie ... sam uz rozmyslam o scale a prave pred fabiou pretoze ten cenovy rozdiel je minimalny ale priestorovo je scala uz predsa len inde ... treba ale povedat ze fabia je aj za sucasneho cennika stale este kupitelne auto len uz to nie su tie stare zlate casy... ale to si uz skoda musi sama zvazit co a ako ... a co bude dalej s fabiou a kam ju chce dotlacit a komu predavat
MOJEJMENO
Celkem se divím rel. malým prodejům Sandera. Design ucházející, nepřímovstřikový motor, navíc s LPG mi přijde jako volba ideál pro nenáročné. Fabia je zcela jistě vůz o trochu lepší, ale nešťasný přímovstřik a dražší provoz ji znevýhodňují celkem radikálně.
@MOJEJMENO Podľa mňa má Sandero na tento rok už vypredané emisné kvóty. Už len kvôli veľkému záujmu o nový Duster.
@Avantime Jo jo, naprostá absurdita politickou zvůlí EU totálně znásilňovaného trhu... Automobilky se děsí, že o jejich normální auta mají Evropani moc velký zájem! 😳🤮🤮🤮
Emel
Jen tak pro srandu jsem namátkou kouknul do starejch ceníků a nahmátl 2009. Když budu hledat slušný základ, tak skončím u nějaké 1.2HTP 51kW Ambiente, to je 260t.
Oželím liťáky (12t), oželím ESP (15t), oželím hlavové airbagy (7t) i parkovací senzory (9t)... vezmu aspoň základní klimu (20t), elektrická okna (5t), tempomat (9t) a kožený paket (6,5t) s loketní opěrkou (3t). To jsem na 300 za žebráka (halogeny, plecháče, bez rádia, bez vyhřívaných sedaček).
Kdybych to trošku dovybavil na dnešní úroveň, tak jsem i nominálně nad cenou té dnešní 130 let edice, která je za 370. A to jsme se nezačali bavit o inflaci.
PS: jasně, třeba 2015-2018 by dopadlo lépe... ale prostě... po nějakých horších časech už jsou dneska ty ceny zase docela ok, nejen u Fabie.
Oželím liťáky (12t), oželím ESP (15t), oželím hlavové airbagy (7t) i parkovací senzory (9t)... vezmu aspoň základní klimu (20t), elektrická okna (5t), tempomat (9t) a kožený paket (6,5t) s loketní opěrkou (3t). To jsem na 300 za žebráka (halogeny, plecháče, bez rádia, bez vyhřívaných sedaček).
Kdybych to trošku dovybavil na dnešní úroveň, tak jsem i nominálně nad cenou té dnešní 130 let edice, která je za 370. A to jsme se nezačali bavit o inflaci.
PS: jasně, třeba 2015-2018 by dopadlo lépe... ale prostě... po nějakých horších časech už jsou dneska ty ceny zase docela ok, nejen u Fabie.
@Emel
jednickovy kombi sdi s klimou a vez svihade umelo stat skoro 500, ale to mas jedno, pro Panadola je draha ted a muze za to fiala!
jednickovy kombi sdi s klimou a vez svihade umelo stat skoro 500, ale to mas jedno, pro Panadola je draha ted a muze za to fiala!
@kesumb
Za to, že nejsi schopný vnímat fakta v syntéze, za to opravdu nemůžu. Ale prokazuje to tvoji omezenost.
Za to, že nejsi schopný vnímat fakta v syntéze, za to opravdu nemůžu. Ale prokazuje to tvoji omezenost.
Ano a inflace zvedla platy a lid už si nemusí kupovat Fabii, ale mužou si koupit Scalu, nebo roční Oktávku... 😊 Proto Fabii kupují jen ti, kdo opravdu chce malé auto B segmentu a ne všichni ti, kdo chtěli něco pro rodinu a neměli na víc...@Emel
@Ozzman
Inflace zvedla platy... No, geniální nesmysl 👍 ale elektrikář s politologem si to myslí dost pravděpodobně taky...
Inflace zvedla platy... No, geniální nesmysl 👍 ale elektrikář s politologem si to myslí dost pravděpodobně taky...
Hele, já vím, že tobě to těžko vysvětlim, ale Fabie za 300 tisíc v roce 2009 byla dražší, než Fabie za 370 tisíc dnes, právě díky inflaci 😊 @rohYpnol
@Ozzman
Ano, máš naprostou pravdu. Jen je podstatné vedle toho říct ten zbytek. Že toto je v podstatě jen demagogie, kdy vytrhneš jednu věc ze souvislostí a na základě toho vytváříš překroucenou realitu.
Ano, máš naprostou pravdu. Jen je podstatné vedle toho říct ten zbytek. Že toto je v podstatě jen demagogie, kdy vytrhneš jednu věc ze souvislostí a na základě toho vytváříš překroucenou realitu.
Ale notak, stoupla výplata, zvýšili se náklady, dejme tomu, že poměr zustal stejný (což +/- je) , ale ta auta nestoupla stejným koeficientem, takže ti lidi, co utáhli Fabii v 2009, dnes utahnou Oktávku... Rohypnole, rodinám zbývá 10-20 %, což je pořád stejné, jako dříve, máme data a čísla, né dojmy 😉 @rohYpnol
@Ozzman
Ano, máme čísla a ne dojmy. Jen musíme vědět která čísla a k čemu používat, viď že ty...
https😐/csu.gov.cz/…ti-realne-klesly
Ano, máme čísla a ne dojmy. Jen musíme vědět která čísla a k čemu používat, viď že ty...
https😐/csu.gov.cz/…ti-realne-klesly
Umíš číst, žejo? 😁 Hele, přestan to překrucovat, dlouhodobě se třeba to bydlení pohybuje v poměru k výplatě mezi 10-20 %, takže 16,7 % jak říká tvuj odkaz ( já s tímto pracuji a znám lidi, co to publikují) je přesně v tom, co píšu. Takže lidi maj na auta +/- stejné procentu z platu ,jako mívali dříve, jenže nominálně auta nevzrostla tolik, jako ostatní věci ,takže nominálně, teď pozor, to je složitý na tebe... nominálně si mohou koupit dražší auta, protože jim zbyde v absolutní hodnotě více peněz. Prostě jednoduše, když jim dříve zbyl z menší výplaty 10 % z 10 tisíc (at se to hezky počítá) litr na splátku Fabie, dnes mu zbydou z dvojnásobné výplaty (20 tisíc - 10 % z toho) = dva litry, takže si mužou koupit třeba tu Skálu, nebo i30, protože dneska ta Fabie stojí pořád +/- stejně, takže maj na lepší..... je to vysokoškolská matematika, já vím, ale to dáš 😁 😁 😁 @rohYpnol
@Emel
A je to tu zas...
Inflace je jen zlomek faktorů které ovlivňují (ekonomickou) dostupnost nových aut.
A není nic prokazatelnějšího než dva sledované údaje. A těmi je prodej nových vozů a průměrné stáří vozového parku. A tam vidíme jak to tady je.
Auto není běžná spotřební komodita a vztahovat na ni inflaci je bohapustá demagogie. U nás (ano, díky Fialově neschopnosti) byla inflace jedna z nejvyšších. Takže díky tomu nám nová auta nejvíce zlevnila, že... (sarkasmus).
A je to tu zas...
Inflace je jen zlomek faktorů které ovlivňují (ekonomickou) dostupnost nových aut.
A není nic prokazatelnějšího než dva sledované údaje. A těmi je prodej nových vozů a průměrné stáří vozového parku. A tam vidíme jak to tady je.
Auto není běžná spotřební komodita a vztahovat na ni inflaci je bohapustá demagogie. U nás (ano, díky Fialově neschopnosti) byla inflace jedna z nejvyšších. Takže díky tomu nám nová auta nejvíce zlevnila, že... (sarkasmus).
@rohYpnol Tak vem čísla a argumentuj 😄
Dostupnost není daná inflací, to je pravda... je daná ekonomickou úrovní a zejména růstem mezd a třeba důchodů. 2009 průměrná mzda 23t, teď 44t, takže x2. Ceny aut asi x2 nejsou, že... takže jsou dostupnější. Mám se ti mrknout na důchody?
PS: v mediánu to bude o něco méně, ale řádově totéž
Dostupnost není daná inflací, to je pravda... je daná ekonomickou úrovní a zejména růstem mezd a třeba důchodů. 2009 průměrná mzda 23t, teď 44t, takže x2. Ceny aut asi x2 nejsou, že... takže jsou dostupnější. Mám se ti mrknout na důchody?
PS: v mediánu to bude o něco méně, ale řádově totéž
@Emel
Pořád dokola. Pořizovací cena vs. výše důchodu je jen jeden z faktorů.
Podívej se co ten důchodce z toho důchodu platil před těmi 20ti lety... kolik stály energie, bydlení, co bylo zpoplatněno, jaká byla hrazena zdravotní péče a v jaké výši...
A pak ti dojde, že ta colorka před 60ti lety co stála 20 výplat byla možná mnohem dostupnější než dnešní zboží... (princip, nebavim se konkrétně).
Pořád dokola. Pořizovací cena vs. výše důchodu je jen jeden z faktorů.
Podívej se co ten důchodce z toho důchodu platil před těmi 20ti lety... kolik stály energie, bydlení, co bylo zpoplatněno, jaká byla hrazena zdravotní péče a v jaké výši...
A pak ti dojde, že ta colorka před 60ti lety co stála 20 výplat byla možná mnohem dostupnější než dnešní zboží... (princip, nebavim se konkrétně).
@rohYpnol to jinými slovy říkáš totéž... některé jiné věci zdražily víc a tak třeba zbývá méně peněz na auto (někomu)... ale prostě ta auta tolik nezdražila. Kolik zbude důchodci z důchodu asi na tomhle serveru úplně řešit nemusíme (a je to hodně individuální).
@Emel
Ekonomická dostupnost nových aut je dána tím, co v rodinném rozpočtu zbyde z příjmů po odečtení "mandatorních" nákladů, jako jsou bydlení, energie, jídlo, oblečení, vzdělávání a výchova, zdravotní péče, a ideálně i nějaké základní záliby, koníčky, sport v obvykle míře.
A tohle se vyvíjí přesně tak, jak ukazují čísla o prodejích nových aut, %obnově vozového parku a průměrné stáří aut.
Situace se jednoznačně zhoršuje.
Protože přeci auta jsou stále levnější vzhledem a díky inflaci že.... (opět sarkasmus)
Ekonomická dostupnost nových aut je dána tím, co v rodinném rozpočtu zbyde z příjmů po odečtení "mandatorních" nákladů, jako jsou bydlení, energie, jídlo, oblečení, vzdělávání a výchova, zdravotní péče, a ideálně i nějaké základní záliby, koníčky, sport v obvykle míře.
A tohle se vyvíjí přesně tak, jak ukazují čísla o prodejích nových aut, %obnově vozového parku a průměrné stáří aut.
Situace se jednoznačně zhoršuje.
Protože přeci auta jsou stále levnější vzhledem a díky inflaci že.... (opět sarkasmus)
@rohYpnol říkám to znovu - vezmi ta čísla a argumentuj!
Ano, průměrný věk je relativně vysoký. Jenže je to dané tím, že nás celkem nic nenutí stará auta vyřazovat. A tak tu máme víc aut na obyvatele, než v Rakousku nebo Německu. Ale máme i dost těch nových - za loňský rok bylo u nás registrováno 221t aut. Je to málo nebo hodně? K tomu mám dva pohledy😒br /> - v celé historii ČR bylo období 2015-2019, kdy se prodalo více aut. Jindy ale ne. Takže chceš-li, tak je to 6. nejlepší výsledek v historii země. Za mě dobré.
- v Maďarsku se loni prodalo 107t nových aut. Takže opět, těch 200+ u nás je dobrý výsledek
Takže ještě jednou - co že nám ukazují čísla o prodejích nových aut?
Ano, průměrný věk je relativně vysoký. Jenže je to dané tím, že nás celkem nic nenutí stará auta vyřazovat. A tak tu máme víc aut na obyvatele, než v Rakousku nebo Německu. Ale máme i dost těch nových - za loňský rok bylo u nás registrováno 221t aut. Je to málo nebo hodně? K tomu mám dva pohledy😒br /> - v celé historii ČR bylo období 2015-2019, kdy se prodalo více aut. Jindy ale ne. Takže chceš-li, tak je to 6. nejlepší výsledek v historii země. Za mě dobré.
- v Maďarsku se loni prodalo 107t nových aut. Takže opět, těch 200+ u nás je dobrý výsledek
Takže ještě jednou - co že nám ukazují čísla o prodejích nových aut?
@Rohypnol
Opet jedes svou nesmyslnou agendu.
Aut soustavne a vyrazne přibývá = mnozstvi lidi co si muzou dovolit vlastnit a provozovat aut👋 auta soustavne roste.
Auta jsou dostupnejsi vic nez kdy v minulosti.
Opet jedes svou nesmyslnou agendu.
Aut soustavne a vyrazne přibývá = mnozstvi lidi co si muzou dovolit vlastnit a provozovat aut👋 auta soustavne roste.
Auta jsou dostupnejsi vic nez kdy v minulosti.
@Hendly
Už jsem ti to psal opakovaně. To, že nemáš na to pochopit zcela triviální záležitosti, je opravdu smutné.
Auta jsou dostupnější ALE JAKÁ!!! ROSTE POČET STARÝCH AUT!!! TY JSOU DOSTUPNÁ!!!
Už jsem ti to psal opakovaně. To, že nemáš na to pochopit zcela triviální záležitosti, je opravdu smutné.
Auta jsou dostupnější ALE JAKÁ!!! ROSTE POČET STARÝCH AUT!!! TY JSOU DOSTUPNÁ!!!
@Emel Kecáš. Důchody totiž nejsou valorizovány - např. při inflaci 42% za 3 roky mi byl důchod valorizován jen o 0,6%. Kupní síla důchodců se tak o desítky% snižuje.
@rohYpnol
Fiala?
Kdo sedi v CNB?
Babisuv muz dosazeny Zemanem.
CNb má hlavní nastroje k reseni inflace a je to i její ucel.
Fiala?
Kdo sedi v CNB?
Babisuv muz dosazeny Zemanem.
CNb má hlavní nastroje k reseni inflace a je to i její ucel.
@Hendly
Jednoznačným důvodem absurdní inflace v ČR byly ceny energií, kde vláda pod vedením Fialy zcela selhala.
Hlavním nástrojem proti inflaci je vládní politika ty troubo.
Jednoznačným důvodem absurdní inflace v ČR byly ceny energií, kde vláda pod vedením Fialy zcela selhala.
Hlavním nástrojem proti inflaci je vládní politika ty troubo.
@Rohypnol
Hlavním nástrojem proti inflci je urokova sazba kterou nastavuje CNB ktera je nezavisla na vlade.
Ceny energii primo souvisi s valkou ruska proti Ukrajine a vydiranim ruska
Hlavním nástrojem proti inflci je urokova sazba kterou nastavuje CNB ktera je nezavisla na vlade.
Ceny energii primo souvisi s valkou ruska proti Ukrajine a vydiranim ruska
@rohYpnol říkám to znovu - vezmi ta čísla a argumentuj!
Ano, průměrný věk je relativně vysoký. Jenže je to dané tím, že nás celkem nic nenutí stará auta vyřazovat. A tak tu máme víc aut na obyvatele, než v Rakousku nebo Německu. Ale máme i dost těch nových - za loňský rok bylo u nás registrováno 221t aut. Je to málo nebo hodně? K tomu mám dva pohledy😒br /> - v celé historii ČR bylo období 2015-2019, kdy se prodalo více aut. Jindy ale ne. Takže chceš-li, tak je to 6. nejlepší výsledek v historii země. Za mě dobré.
- v Maďarsku se loni prodalo 107t nových aut. Takže opět, těch 200+ u nás je dobrý výsledek
Takže ještě jednou - co že nám ukazují čísla o prodejích nových aut?
PS: příspěvky se sice dají zobrazit chronologicky, ale pokud tam člověk odpoví, tak se ta odpověď neukazuje ve stromu 😡
Ano, průměrný věk je relativně vysoký. Jenže je to dané tím, že nás celkem nic nenutí stará auta vyřazovat. A tak tu máme víc aut na obyvatele, než v Rakousku nebo Německu. Ale máme i dost těch nových - za loňský rok bylo u nás registrováno 221t aut. Je to málo nebo hodně? K tomu mám dva pohledy😒br /> - v celé historii ČR bylo období 2015-2019, kdy se prodalo více aut. Jindy ale ne. Takže chceš-li, tak je to 6. nejlepší výsledek v historii země. Za mě dobré.
- v Maďarsku se loni prodalo 107t nových aut. Takže opět, těch 200+ u nás je dobrý výsledek
Takže ještě jednou - co že nám ukazují čísla o prodejích nových aut?
PS: příspěvky se sice dají zobrazit chronologicky, ale pokud tam člověk odpoví, tak se ta odpověď neukazuje ve stromu 😡
@Emel
Zapomináš že se stále dohání covidová poptávka.
Dalším faktorem je, že mnozí teď kupují protože teď ještě můžou koupit relativně to, co chtějí. Příští rok už bude opět hůř.
Pokud si pamatuji, tak minimalni obměna vozového parku by měla být 7%, a i to je málo...
Kolik % je obnova u nás? 6 mil. vozidel, 200 tis... takže to máme rámcově 3,5% ...?!?
Ad nenutí vyřizovat. To je do značné míry blbost. Málokdo si nechá auto bez depozitu, které je mu na nic. Platíš pojištění, stejně musíš na stk, bez dálniční známky nikam nedojedeš stejně, základní servis jako olej, filtry musíš udělat. Ne, zbytečně auta lidi přihlášené fakt nemají.
Zapomináš že se stále dohání covidová poptávka.
Dalším faktorem je, že mnozí teď kupují protože teď ještě můžou koupit relativně to, co chtějí. Příští rok už bude opět hůř.
Pokud si pamatuji, tak minimalni obměna vozového parku by měla být 7%, a i to je málo...
Kolik % je obnova u nás? 6 mil. vozidel, 200 tis... takže to máme rámcově 3,5% ...?!?
Ad nenutí vyřizovat. To je do značné míry blbost. Málokdo si nechá auto bez depozitu, které je mu na nic. Platíš pojištění, stejně musíš na stk, bez dálniční známky nikam nedojedeš stejně, základní servis jako olej, filtry musíš udělat. Ne, zbytečně auta lidi přihlášené fakt nemají.
Rohypnol tím chce jen mermomocí říct, že je to tu naprd a postěžovat si, jako to dělá už řadu let... realita je jiná, lidi mění auta, kupují novější i když to není nutnost a lepší a větší auta, Fabii už si nikdo nekupuje, protože musí (páč na Oktávku nebylo), ale protože ji chce a tam je ten rozdíl, proč padají prodeje.... Máme se prostě tak špatně, že si mužem dovolit dražší a lepší auta @Emel
@rohYpnol teď už se covidová poptávka nedohání... kdo auto chtěl, už ho má. Trošku se změnily vzorce chování a autem se jezdí méně než dřív, hlavně služebně... a přesto jsou prodeje jaké jsou - vysoké.
Obměnu vozového parku taky nemá velký smysl počítat z celkového počtu aut... nezáleží tolik na tom, že někdo má někde ve stodole nějaké třicetileté auto, důležitá jsou ta auta, co opravdu jezdí. A pokud do relativně malého trhu naleješ 200t aut ročně, tak je to solidní obměna.
Ty náklady na to, že auto někde stojí a jednou za dva roky v tom vyměníš olej, jsou zanedbatelné. STK taky prolezeš skoro s čímkoli. Pokud by STK fungovaly jak mají, tak by se zvýšil tlak na vyřazení těch vraků a třeba by počet aut u nás klesl, a s tím i průměrné stáří.
Obměnu vozového parku taky nemá velký smysl počítat z celkového počtu aut... nezáleží tolik na tom, že někdo má někde ve stodole nějaké třicetileté auto, důležitá jsou ta auta, co opravdu jezdí. A pokud do relativně malého trhu naleješ 200t aut ročně, tak je to solidní obměna.
Ty náklady na to, že auto někde stojí a jednou za dva roky v tom vyměníš olej, jsou zanedbatelné. STK taky prolezeš skoro s čímkoli. Pokud by STK fungovaly jak mají, tak by se zvýšil tlak na vyřazení těch vraků a třeba by počet aut u nás klesl, a s tím i průměrné stáří.
@Emel
Jojo, dovede si dnes nekdo predstavit auto věz klimatizace?😀
Priplatek byl v tech letech kolik? 10% auta?
Jojo, dovede si dnes nekdo predstavit auto věz klimatizace?😀
Priplatek byl v tech letech kolik? 10% auta?
@Hendly
Celková inflace je peněžní jev, tzn. může za něj ČNB, nikdo jiný.
Svádět to jen na Michla nejde. Peněžní zásoba výrazně rostla už za předchozích centrálních bankéřů. A ta hromada peněz jen čekala, až tu inflaci něco zažehne.
Vláda ČR může za to, že v rámci inflace, za kterou může ČNB, nejvíce zdražují bydlení, elektřina a další položky nezbytné pro život. Ale není to chyba Fialovy vlády, ale všech vlád. Ani jedna vláda nepředstavila efektivní bytovou politiku, která by zjednodušila, zlevnila a tím i zvýšila výstavbu bytů a domů. Spíše naopak. To samé energetická politika.
Celková inflace je peněžní jev, tzn. může za něj ČNB, nikdo jiný.
Svádět to jen na Michla nejde. Peněžní zásoba výrazně rostla už za předchozích centrálních bankéřů. A ta hromada peněz jen čekala, až tu inflaci něco zažehne.
Vláda ČR může za to, že v rámci inflace, za kterou může ČNB, nejvíce zdražují bydlení, elektřina a další položky nezbytné pro život. Ale není to chyba Fialovy vlády, ale všech vlád. Ani jedna vláda nepředstavila efektivní bytovou politiku, která by zjednodušila, zlevnila a tím i zvýšila výstavbu bytů a domů. Spíše naopak. To samé energetická politika.
@Tycoon inflace je růst cenové hladiny. Pokud ti třeba zdraží dovážený plyn, tak i když ČNB neudělá vůbec nic, tak bude inflace.
Centrální banka s ní může - a nemusí - různě bojovat. Ano, "tisk" peněz inflaci podpoří... ale "netisk" peněz ji nezastaví, pokud má jiné objektivní důvody.
Centrální banka s ní může - a nemusí - různě bojovat. Ano, "tisk" peněz inflaci podpoří... ale "netisk" peněz ji nezastaví, pokud má jiné objektivní důvody.
@Emel
Přesně tak. Hlavním nástrojem proti inflaci je vládní politika. Když je blbá, ČNB nic nezmůže. Úkolem ČNB je inflační cíl, ale ČNB pouze ovlivňuje v rámci svých kompetencí.
Přesně tak. Hlavním nástrojem proti inflaci je vládní politika. Když je blbá, ČNB nic nezmůže. Úkolem ČNB je inflační cíl, ale ČNB pouze ovlivňuje v rámci svých kompetencí.
@Emel
Jenže tak tomu právě není. Přísná měnová politika znamená zpravidla posilování měny a tudíž tendenci ke zlevňování dovozů. Ano, plyn může vyskočit a zvednout inflaci, ale pokud při přísné měnové politice spotřebitelé neupraví své vzorce chování, tak jim po zaplacení dražšího plynu zbývat méně peněz na jiné zboží či služby, čímž dané zboží a služby bude zlevňovat a vykompnezuje nárůst ceny plynu.
Ono se o tom nemluví, ale ČNB trvale porušuje zákon 6/1993 Sb, který říká že "Hlavním cílem činnosti České národní banky je péče o cenovou stabilitu". Přitom ČNB neustále veřejně proklamuje, že její cíl je mít inflaci 2 %, čili ve skutečnosti cílí na e😜onenciální růst cenové hladiny, a reálně je to ještě horší.
Jenže tak tomu právě není. Přísná měnová politika znamená zpravidla posilování měny a tudíž tendenci ke zlevňování dovozů. Ano, plyn může vyskočit a zvednout inflaci, ale pokud při přísné měnové politice spotřebitelé neupraví své vzorce chování, tak jim po zaplacení dražšího plynu zbývat méně peněz na jiné zboží či služby, čímž dané zboží a služby bude zlevňovat a vykompnezuje nárůst ceny plynu.
Ono se o tom nemluví, ale ČNB trvale porušuje zákon 6/1993 Sb, který říká že "Hlavním cílem činnosti České národní banky je péče o cenovou stabilitu". Přitom ČNB neustále veřejně proklamuje, že její cíl je mít inflaci 2 %, čili ve skutečnosti cílí na e😜onenciální růst cenové hladiny, a reálně je to ještě horší.
@Tycoon přísná měnová politika znamená jen to, že méně utrácí stát. Platy v soukromé sféře to přímo neovlivní.
Pokud lidem zbude méně peněz třeba na jídlo v restauraci, tak ale to jídlo v restauraci nezlevní, pouze se některé restaurace zavřou... to jsme nakonec viděli.
Pokud lidem zbude méně peněz třeba na jídlo v restauraci, tak ale to jídlo v restauraci nezlevní, pouze se některé restaurace zavřou... to jsme nakonec viděli.
@Hendly
Jo, dovedu. Zvlášť na trasy do 30 km klimu vůbec nepotřebuji. Naopak je mnohem příjemnější šíbr.
Jo, dovedu. Zvlášť na trasy do 30 km klimu vůbec nepotřebuji. Naopak je mnohem příjemnější šíbr.
TAk u Elektra to musíte chápat ne ? Když chcete někam dojet, tak klímu nepouštíte 😁 @Hendly
@Emel Tehdy byla Fabia docela běžné rodinné auto, díky vyšší stavbě to ani nebylo kdovíjaké utrpení. Problém F4 je, že a) přišla o zásadní výhodu v podobě kombi b) za podobné peníze má Škoda další dva modely, které jsou výrazně prostornější c) když už chci levné, ale univerzální auto, tak je tu záplava konkurenčních SUV, které jsou prostornější a vic ohromí sousedy.
PS: základní klima byla skvělý poloautomatický Climatic a interiér byl už v F3 kvalitativně o několik levelů níže.
PS: základní klima byla skvělý poloautomatický Climatic a interiér byl už v F3 kvalitativně o několik levelů níže.
@twistedTSD hele každému dle jeho gusta. Mně osobně se Fabia 2 Combi líbila asi ze všech nejmíň, úzká a vysoká... a ani z toho interiéru jsem nebyl nijak na větvi a dal bych přednost té trojce.
Barry Lyndon
Fabia je drahá, proto důchodci (Fialou řádně ožebračení) kupují Karoqy a Kodiaqy 😄
@Barry Lyndon No, mnohem přesnější by bylo říct "nejbohatší část důchodců". Spousta se totiž musí spokojit s letitou ojetinou nebo na auto nemá vůbec...😟
PJ164
K tomu zakrytování spodku: Neznám lepší metodu skrytí koreze podlahy a zavěšení než jejich zakrytování. Vlhkost se tam drží, místo aby byla ofoukána a zmizela. Bohužel i při stání pak vhkost v krytech může odpařovat, ale pára je stejně korozivní činidlo jako tekuté skupenství vody. Nestačily by jednoduché deflektory odvádějící vodu unášenou proudícím vzduchem mimo kovové prvky spodku a zavěšení?
Flai
Kdo by kupoval Fabii za 400? Důchodci kupují Duster za 450 ale ten nový třetí už je cenově dražší,ale ještě začátkem roku se vyprodávala Duster dvojka. Potom je tady přímá konkurence okolo 400 tis Sandero a Sandero Stepway s vysokým podvozkem 20cm! Tohle všechno s továrním LPG. Potom za cca 460 tis lze mít Dacia Jogger LPG ,který má obří kufr 700 litrů a standardní 20cm vysoký podvozek . Potom tady máme Hyundai i30 kombi s atmosférou 1.5 DPI za 440 tis Kč,příplatek za turbo 1.O TGDI je cca 10 tis... Škoda už dávno nedává žádný smysl
@Flai
Fabia uz dost zdrazela to je pravda... ale na druhej strane je to uz dospele auto a svoje kvality ma... v sucasnosti mi ale stejne uz vychadza od skody ako najferovejsia ponuka scala ktora defakto vie z casti nahradit akoby aj predoslu fabiu combi ktora tiez robila fabii slusne predajne cisla... celkom zivo si viem predstavit ako si majitel nejakej fabie combi 2 alebo 3 uz dnes kupi scalu kedze mu uz nova fabia ziadny kombik neda... a potom su tu aj mlade rodiny ktore si tiez zvazia ci za tu 1000cku viacej uz nekupit rodinnejsiu scalu alebo nejakeho fakt priestranneho joggera ako tu stale mensiu fabiu
Fabia uz dost zdrazela to je pravda... ale na druhej strane je to uz dospele auto a svoje kvality ma... v sucasnosti mi ale stejne uz vychadza od skody ako najferovejsia ponuka scala ktora defakto vie z casti nahradit akoby aj predoslu fabiu combi ktora tiez robila fabii slusne predajne cisla... celkom zivo si viem predstavit ako si majitel nejakej fabie combi 2 alebo 3 uz dnes kupi scalu kedze mu uz nova fabia ziadny kombik neda... a potom su tu aj mlade rodiny ktore si tiez zvazia ci za tu 1000cku viacej uz nekupit rodinnejsiu scalu alebo nejakeho fakt priestranneho joggera ako tu stale mensiu fabiu
@3_diamanty Zásadní výhoda Scaly proti současné Fabii je parádní prostor pro nohy zadních pasažérů. Měřím skoro 190 cm a za sebe se v ní posadím naprosto komfortně! 🙂👍
PowerHouse
Fabia Combi (kdyby byla) : Scala (470l kufr)
Tak Scala by měla skoro stejný kufr.
Z těchto 2 by jsem si vybral jednoznačně Scalu.
Tak Scala by měla skoro stejný kufr.
Z těchto 2 by jsem si vybral jednoznačně Scalu.
@PowerHouse noo...
Fabia 3 Combi měla 530, krátká 330.
Fabia 4 má 380 krátká... pokud by byl stejný nárůst u kombíku, pak by měl 580 (a pokud bys to zvedl o stejné procento, pak 610).
Fabia 3 Combi měla 530, krátká 330.
Fabia 4 má 380 krátká... pokud by byl stejný nárůst u kombíku, pak by měl 580 (a pokud bys to zvedl o stejné procento, pak 610).
jimmbo205
Fabia byla jediná škodovka, kterou si kupovali soukromníci. A ti chtěli combi. Jaho zaříznutím se škodovka střelila do vlastní nohy.
Když stačí si připlatit 40t a máš i30 combi, což je větší auto s atmo motorem. Ani, nepojede tolik, jako TSI, ale zase servisně méně náročné a s vyšší životností. Což je to, co soukromník chce
Když stačí si připlatit 40t a máš i30 combi, což je větší auto s atmo motorem. Ani, nepojede tolik, jako TSI, ale zase servisně méně náročné a s vyšší životností. Což je to, co soukromník chce
@jimmbo205 jenže tenhle problém tu právě byl i dřív - mohl sis trošku připlatit a vzít tu i30 i v době, kdy tu ta Fabia Combi byla. Možná i proto byl kombík za malý příplatek a ve finále se automobilce moc nevyplácel.
PS: Škodovka nemá žádný zvláštní zájem prodávat soukromníkům. Tohle dělení kupců je trošku umělé, ale když už - firmy jsou lepší zákazníci (častěji obměňují, méně šetří na servisu). Ale hlavní je prostě prodat, je jedno komu.
PS: Škodovka nemá žádný zvláštní zájem prodávat soukromníkům. Tohle dělení kupců je trošku umělé, ale když už - firmy jsou lepší zákazníci (častěji obměňují, méně šetří na servisu). Ale hlavní je prostě prodat, je jedno komu.
@Emel
Jenže v době krizí se to Škodě trochu začalo vracet.
Firmy v krizi obvykle začnou šetřit, resp. auta jsou typickým a nejjednodušším nástrojem jak na konci roku zvýšit náklady a neplatit daně... jenže když náhle v krizi příjmy nejsou, tak první co je, se nekupují auta.
I Škoda tak došla na to, že nefirrmní nákupy někdy můžou mít svou cenu.
Jenže v době krizí se to Škodě trochu začalo vracet.
Firmy v krizi obvykle začnou šetřit, resp. auta jsou typickým a nejjednodušším nástrojem jak na konci roku zvýšit náklady a neplatit daně... jenže když náhle v krizi příjmy nejsou, tak první co je, se nekupují auta.
I Škoda tak došla na to, že nefirrmní nákupy někdy můžou mít svou cenu.
@rohYpnol o jaké krizi mluvíš? Covid nezpůsobil žádný nárůst podílu soukromých prodejů oproti firemním.
Roman Janik
Nazvat trhem prodej aut v současné EU a potažmo u nás je dost troufalost! Cena se už opravdu neřídí nabídkou a poptávkou, vše je pokřiveno dotacemi a regulaci, naprosto všeho.
johny555
Lidi se mají tak dobře, že raději kupují drahé velké Škodovky než levné Dacie, jako zbytek Evropy.
Ada je zase tady
Však také Škoda dělala co mohla, aby ten model zlikvidovala. Stačí vzpomenout dvě hesla: diesel a combi...
dj.mirRa
Fabia 4 se nedělá v kombi a za cenu slušně vybavené Fabie 4 v hatbacku mám slušně vybavené i30 nebo Ceed v kombi.
pcwifi
kde je Kombi Fabia 4 ? Proc je pryc Rapid spaceback... mel urcite vetsi popularitu nez Scala, stacilo udelat nejaky Facelift, dat i 4 hrnek TSI a mohlo to byt urcite zajimave v prodejnich cislech... ale ne, prisla debilni Q řada a kdovi jak moc uspesna, uz jen cekam na vyrazeni Scaly a pak bude plnotucne kombi nebo jen aspon vetsi kufr k mani nejlevneji u Octavie kombi a ta stoji v zakladu ranec. Skodovka si sama sere do sveho hnizda, je celkem fuk esi z diktatu z nemecka nebo to plodi ceske vedeni... cimdal vic vidim lidi kupovat Pežoty, Dačije apod., jen ne VW family products. Ta zkurvena doba 3 hrnku to bude asi konecna u hodne spalovaku, TDI uz asi umre taky velmi brzo, hrneme se do pořádné vulvy...