Jaké.auto Informace o autech podle značky a modelu

Design

Zpět na článek

Renault chystá revoluci v designu interiérů. Může být kontroverzní

24 komentářů

Avatar - hiphop
hiphop
Autor příspěvku dlouhodobě nerespektoval pravidla diskuse.
Avatar - hiphop
hiphop
Autor příspěvku dlouhodobě nerespektoval pravidla diskuse.
Avatar - Horký Rom
Horký Rom
@Ringhofer

Velmi se mýlíš.

Slogan Renault Créateur d’automobiles (Renault - Tvůrce automobilů), byl tehdy používán nikoli v souvislosti s bezpečností, ale jako výraz pokrokového designu. Právě proto se v reklamě objevil slavný módní návrhář Jean Paul Gaultier, který byl v té době na vrcholu své slávy.
https😐/www.youtube.com/watch?…
Avatar - Horký Rom
Horký Rom
Působí to jako zdařilá evoluce jedinečného interiéru modelu Honda e.
Celý koncept Emblème se nese ve znamení znovuzrození ikonického modelu Avantime.

Renault – tvůrce automobilů 👍
Avatar - hiphop
hiphop
Autor příspěvku dlouhodobě nerespektoval pravidla diskuse.
ericn
@Ringhofer Aneb Renault si škrtám ze seznamu, Peugeot už je škrtnutý dávno 😄
Jirka B.
@ericn chtel jsem napsat to stejne!!
Arese
@hiphop Ale jo, už si dokonce sami všímají, jak jdou prodeje Renaultu i Peugeotu od 10 k 5. Naštěstí Renault alespoň drží nad vodou veleúšpěšná Dacia.
dodo24
To je asi to najhoršie, čo mohol Renault urobiť. Vydať sa cestou Peugeotu a tvrdiť, že ide robiť revolúciu? Interiér je u novodobých Peugeotov totálny deal breaker a nikdy by som si nekúpil auto s volantom na vajciach.
ericn
@traveldrive Nechci v autě takhle velké displeje a už vůbec ne mezi předním oknem a volantem, proto jsem nešel do druhé generace P5008, i-Cocpit mě neoslovil + cingrlátkový interiér. Renault mi nemá co nabídnout a když k tomu přidáš tohle, není co řešit. Nemají žádný zajímavý model (třeba benzinový/hybridní Grand Scenic ?)… jen přehršel crossoverů a elektriku…
traveldrive
@hiphop

Všade, kde sa Dacia predáva, je úspešná. Sotva stíha vyrábať. Alebo si počul že by Dacia prepúšťala alebo zatvárala fabriky?
Arese
@Horký Rom Jo, jasně, až na to, že ten "pokrokový design" totálně pohřbil modely jako Vel Satis, Avantime a dokonce i jednu generaci hatchbacků Mégane (tzv. Hrbáč). 😟👎
Avatar - Ringhofer
Ringhofer
Kontroverzní není jen umístění displejů "nad volant". Pokud pan manažer chce zkoumat to, co je dávno vyzkoumané u tlačítek ("Musíme pochopit, co je rozumné zachovat jako fyzické tlačítko"), pak by měl nejprve přijmout základní pravdu: velké displeje samy o sobě přitahují pozornost řidiče více, než klasická kaplička přístrojů. A to je velmi nebezpečné, protože zkoumání obsahu diplejů a na nich se měnících informací je pro člověka zcela přirozené.
Kdysi, a není to vůbec dávno, byl Renault vzorem v pojetí bezpečnosti (v té době používali moto Tvůrce automobilů). Škoda, že jím nechce zůstat i nadále.
Ty giga-displeje jsou jasně určeny pro autonomní jízdu. U aut, která řídí řidič, by měly být úředně zakázány. Musí stačit rychlost, kontrolky, navigace a info z rádia. Nic víc, jenom to.
Braver
Icocpit je best. Taky jsem z toho měl obavu, ale co jsem pořídil novou 508, tak si to nemuzu vynachvalit. Pořád mate v zorném poli jak budíky, tak i výhled na silnici. Měl jsem i auto s headsup displejem, ale toto je lepší řešení. Jel jsem i v nové 3008 a tam je to ještě o krok dále.
traveldrive
@Arese

Nemáš tak úplne pravdu, samotný dizajn za to nemohol. Neúspech bol spôsobený kombináciou dvoch aspektov - okrem dizajnu "pomohla" aj slabšia spoľahlivosť, čo bol vtedajší problém Renaultu.
traveldrive
@Horký Rom

Netrep.
Meky
vyzera to vyborne!
Icocpit je super vec.
preldzena laktova opierka je tiez super.
h22
@Arese Australy a Espace i s těmi hybridními tříválci a 200k jsou poměrně živá auta a vidím je čím dál častěji na silnici, protože patří v segmentu SUV k tomu nejhezčímu na trhu. Neviděl bych to tak černě.
h22
@Arese Nemáš pravdu, mohly za to vedlejší problémy a možná trochu špatné načasování, jak píše kolega. Design je nadčasový a tyto kultovní modely dodnes působí emoce a jsou designově atraktivní, neboť předběhly dobu o desítky let. Spíše šlo i o nepochopení zákazníky, mně se koncept prostorných, pohodlných vozů se silným motorem líbí. Vel Satis byl koncept, kterým mě Renault chytnul, měl všechno a naprosto se vymykal a Avantime je nádhera. Mégane II je neuvěřitelně sexy i teď právě tím zkoseným zadkem - krásné futuristické autíčko, byť s již zastaralou technikou, malým prostorem pro řidiče (jeho pravou nohu)...

Proto se mi líbí i konečně zase snaha dělat věci trochu novými a jinými způsoby, viz koncept Emblème. Jsem moc zvědavý.
Arese
@dodo24 Ono už je to vlastně jedno. Renaulty se už mezitím stejně staly nekoupitelnými - buď jsou to tříválcové hybridy, nebo rovnou zkratowozy.... 😞(((((((((((((((((
P.S. Čest výjímká, např. Cliu (ale výběr jeho motorizací už je stejně naprosto tristní...)
Arese
@Ozzman Hm, koncern měl taky po desetiletí interiéru s nejlepší ergonomií ovládacích prvků. A pak zavedli dotykovo-displejovou mánii a bylo vymalováno... 😞((((
ericn
@Ozzman Hele taky to nechápu...
Avatar - Ozzman
Ozzman
Musím říct, že i když mne icockpit neseděl u prvních aut, u těch nejnovějších už to tak strašné není a asi bych si i zvykl, respektive by to pro mne nebyla překážka koupě Pežotu (ty překážky jsou jinde, třeba motory 😁), ale Renault má v této generaci dle mne nejlepší interiéry z mainstreamu, kvalitní, dobře rozvržené, materiály atakující prémii v nejvyšších výbavách, včetně grafiky přístrojů a ovládání... PROBOHA PROČ TO MĚNÍ? @ericn
traveldrive
@ericn

Ty máš vymaľované hneď. Pár kecov na serveri, ktorý nie známy práve pravdovravnosťou a presnosťou informácií, a ty robíš rozhodnutia, ako keby to už bolo hotové, vyskúšal si to a dva týždne si nad tým premýšľal...