Jaké.auto Informace o autech podle značky a modelu

Novinky

Zpět na článek

Amerika připravuje konec dotací na elektromobily. Změnu chystá ropný magnát

177 komentářů

Nebo Nebo
To je dobře. Ať se každý vybere co chce a ne to, co si vyberou politici, a ještě aby lidi přinutili, nasadí dotace.
Bravo, jen tak dál.!!!
P.S: Tento týden by se měl zapsat jako Týden nechtění a kritiky elektromobilů. Samá skvělá novinka za druhou.

1. https://www.novinky.cz/…pecnost-40496923
2. https://www.novinky.cz/…ztratou-40497476
3. https://www.novinky.cz/…a-odbyt-40497248
4. https://www.novinky.cz/…nestaci-40496903
topten
@Nebo Nebo
politici vybrali dyzl tim, ze spotrebni dani zvyhodnili naftu proti benzinu o vic jak 4 kacky na litru, vcetne DPH pres kacek 5.
tak snad se chytnou za nos a zdaneni srovnaj.
a protoze nejsou penize, tak se bude jednat o zdrazeni nafty.
takhle statu unika z nafty cca 25mld kacek kazdej rok
Avatar - rohYpnol
rohYpnol
@topten
Absolutně nechápeš ekonomiku.
Daňové zvýhodnění nafty má nějaký význam.
Zdražení by znamenalo jediné - zdražení potravin, zboží a služeb a proinflační dopad. Ale to ty nepochopíš. Protože zboží u tebe začíná existovat až v obchodě..
Avatar - Barry Lyndon
Barry Lyndon
@rohYpnol Nižší daň na naftu má důvod hlavně v tom, že si zde státy konkurují navzájem. Tenhle diezeldezolátní daňový dumping (hlavně pak ze strany Polska) měla EU už dávno zatrhnout. Snad je to ale na dobré cestě.
Výkřiky dieseldezolátů o drahých potravinách a inflaci, kdyby nafta zdražila o 4-5 Kč, jsou jen kouřová clona. Zdanění nafty (po započtení inflace) kleslo za poslední roky skoro na polovinu, což je prostě absurdní. Budeme složitě vymýšlet, co všechno ještě více zdanit (hlavně pak práci), ale smrdutou naftu ne, tam ať je nominální daň jako před dvaceti lety... dieseldezolátní bizár...
Avatar - rohYpnol
rohYpnol
@Barry Lyndon

Jako musím uznat, že jsi předvedl fakt kvalitní demagogii 👍
Stejnou logikou nám kleslo díky inflaci zdanění elektřiny , viď... Ty kráso... Tys fakt vymyslel hranaté kolo 😅
kesumb
@rohYpnol

tvl ty kazes o ekonomice no to snad ne, pojd podpor to jeste necim nez te skvarek predbehne s prokopcem!!
topten
@rohYpnol
tak o kolik se zvedne inflace ty "ekonome"
Avatar - praptak
praptak
@rohYpnol My to chápeme, ale jedná se o nespravedlivé a hlavně nesmyslné zvýhodnění.
Avatar - Jean Reno
Jean Reno
@praptak

Mykání je v módě. Člověk aby pohledal jednotlivce, který své služby nabízí skutečně jako jednotlivec. A nikoliv jako „my“, jako naše veličenstvo, naše blahorodí.

Nebo dokonce jako „naše společnost“. Což už zavání schizofrenií. Jak to asi vypadá, když takový jedinec v pátek večer vyrazí do společnosti? Sedí sám doma a luxusně se spolu baví?
Arese
@Nebo Nebo Samé velmi potěšující zprávy, jen tak dál! :))))
kesumb
Ono je to spravne, realne pujdou ceny ev dolu i bez dotaci. Shodou okolnosti jsem jezdil chvili s novou 520d a to proste po elektromobilu nechces, prosadi se to samo.
Avatar - Mikesus
Mikesus
@kesumb
jo, jakmile má člověk přímé srovnání, tak hned pozná, co je lepší technologie. A přesto ten diesel stále zvýhodňujou politici násobně víc než EV.
Avatar - rohYpnol
rohYpnol
@Mikesus
Přímé srovnání mám už nejmíň 2 roky a elektromobil nechci.
BEV není žádná lepší technologie. Má klady, má značná negativa. Zkrátka lžeš.
Avatar - eLzyx
eLzyx
@rohYpnol zapomínáš na jednu věc. A to na to, že je to tvůj pohled na dané technologie.
Avatar - rohYpnol
rohYpnol
@eLzyx
A to mám hodnotit tvým pohledem?!?
Ano, je to subjektivní pohled. Ale ty důvody, proč to není lepší technologie, jsou zcela objektivní.

Mimochodem, úplně polopatě, jestliže BEV je podle hujerů lepší technologie, tak je zcela iracionální, že 9 z 10ti zákazníků zvolí spalovák místo BEV na který je navíc často dotace.

A i kdyby argumentace směřovala k ceně, tak je to neobhajitelné. Protože ani ve vyšších segmentech, kde od hujerů neustále slyšíme o cenové paritě, tak žádný zájem o EV není.
Avatar - Mikesus
Mikesus
@rohYpnol
Tak pověz jaké máš? Zatím nám tady vypravis jen pohádky. Tak prosím přidej dalsi
Avatar - rohYpnol
rohYpnol
@aMikesus
Proč bych ti měl něco psát?!
Ať napíšu cokoliv ty stejně řekneš že jsem si to vymyslel. Nemá to s tebou smysl.
Avatar - hiphop
hiphop
Autor příspěvku dlouhodobě nerespektoval pravidla diskuse.
Avatar - rohYpnol
rohYpnol
@hiphop

Ano, Passat B5.5 1.9 tdi, jedno z nejlepších aut své třídy v historii 👍
Avatar - Mikesus
Mikesus
@rohYpnol
Tak tenhle vrak srovnavas s EV jo? No čekal jsem aspoň nějaké auto.
kesumb
@rohYpnol
to byl prvotridni srot uz v dobe vzniku! Jezdilo to priserne, podvozek bida, ve vysledku to ani nijak nejelo
Avatar - rohYpnol
rohYpnol
@Mikesus

Jsi trapný
Já B5.5 s žádným EV nesrovnávám. Já jsem potvrdil, že B5.5 1.9 tdi bylo skvěle auto.
Avatar - wakantanka
wakantanka
Dobrý vtip :)
Avatar - Mikesus
Mikesus
@rohYpnol
No takže srovnání vraku, který byl tragicky už jako nový s EV, ještě obecne bez konkrétního příkladu. No to je zábavné tedy.
Avatar - Ja Prvni 123
Ja Prvni 123
@kesumb No, to jo, to bych nechtel taky.
🤓

Ale to, ze existuje mizerny auto na naftu jeste neznamena, ze je nafta spatne obecne.

Jakkoliv ja bych ji nechtel.
Jsem pro benzin.
A jsem tak daleko, ze jsem schopen akceptovat relativne male auto s hybridnim pohonem.

Bez zasuvku.
kesumb
@Ja Prvni 123
kazdy osobni auto na naftu je mizerny a ze sem jich mel. Benzinovy taky, jediny co na benzin smysl ma je phev. HEV ma smysl jenom kdyz nemas kde nabijet.
Avatar - praptak
praptak
@kesumb Benzín smysl má. 🙂
Avatar - Jean Reno
Jean Reno
@praptak

Souhlasím, v motorové píle.
Avatar - twistedTSD
twistedTSD
@kesumb To, že BMW prodává prémiový sedan bez motoru, není chyba technologie.
kesumb
@twistedTSD
BMW to dela velmi dobre, Dva dizly pro nekoho kdo jezdi Barcelonu na otocku, PHEV pro ty co se nechtej vzdat dojezdu a elektrika. Cela 40i v 5er nebo X5 nema vedle 50e smysl pisu to tu uz roky.
Avatar - Dinar
Dinar
@kesumb Má to jen jednu chybu, zákazníky. Čeští dealeři vyloženě brečí, díky dotacím letos prodávali EV, v drtivé většině ale i4, i5 a i7 paběrkují. Ale ještě horší jsou phev, naprostý nezájem, v 5er úplný propadák, s podivem, když to jsou objektivně snad nejlepší phev na trhu. Ale bohužel, lidé se údajně bojí složitosti, servisu a hlavně ceny baterky. Tohle říkají dealeři a upínají zrak k 540d, protože nic jiného už nedostanou.

Legrační je vždycky na těch tvých “obecných pravdách”, jak z nich trčí tvoje osobní preference.
Avatar - rohYpnol
rohYpnol
@Dinar
Poslední věta - 100% vystižené.

Prostě všichni mají dost peněz, všichni jezdí max 75 km do práce, všichni můžou dobíjet doma u RD, všichni mají slunný velký pozemek na 50 kWp FVE, všichni chtějí mít FVE panely všude i na psí boudě... Pořád to stejné.
Avatar - Mikesus
Mikesus
@Dinar
Takže sis odpověděl. Protoze zákazníci jsou blbí a dají na předsudky, nekoupí už žádné auto nikde? Ta "slozitost" přece neni vysapdu ani BMW ani posledního roku. Oproti dieselu není PHEV nijak složitější, ale na diesel se stojí fronty. Spis mi to přijde neochota a neschopnost prodejcu vysvětlit tu "slozitost". Zajímavé, že ostatní s tím nemají problémy. Brečet je vždy lehčí než něco dělat.
ericn
@Dinar Přesně tak, tohle vyjádření "Legrační je vždycky na těch tvých “obecných pravdách”, jak z nich trčí tvoje osobní preference." na kesumba sedí :-)
kesumb
@dinar:

i5 je neprodejna, ma
malou baterku a na jare ma bejt update, takhle to neni konkurence schopny. PHEV x5 potkavam poface casto, obcas se to i proda ovsem bude to 1:10 k dizlu. Ale 40i jsem poface nepotkal ani nepamatuju. To uz spis potkam 50i. 5er je co muzu po par stech km rict podvozkove super auto, pohodlny a pritom jisty (mel sem rizeni vsech kol). Nejsem si jistej jestli potrebuju takhle zvensi velky auto aby to vevnitr nebylo. A pak teda za me budto i5 nebo g 40i bazar, protoze to asistencni peklo je sileny. MHEV ja absolutne nedavam, pokazdy se stane neco jinyho kdyz sundam nohu z plynu. Plus komfort sedacky se uz nelamou v operadle. Nechtit ev sel bycj si pro bazarovou minulou
predface, ikdyz ta nova je krasne pohodlna, ale ta mrstnost je teda definitivne pryc no.

A s phev taky opatrne, 45e bylo super, 50e trha asfalt ale 30e neni zadna parada a co tam predvadi prevodovka je bida
kesumb
@mikesus:

je to tak, pred 5 lety kdyz sem resil x5 se na me divali jak na magora ze chci phev a to jak v bmw tak rok pred tim v superbu. Dneska se nad tim nikdo nepozastavi a lidi cumej na EV. Za par let se to zas posune.. Ostatne treba ix mam od jinyhi dealera protoze v tom “mym” mi asi petkrat rekli at si koupim naftu a jestli vim ze v tom neni motor. U Klokana mi zaryte tvrdili ze etron nedojede do Plzne…
Avatar - rohYpnol
rohYpnol
Nádhera. Lepší důkaz o nakouknuté bublině EV mobility ani přijít nemohl.
Strach ze zrušení dotací znamená pád akcií... 🤣🤣🤣 Jo, přesně takhle to je.
Celá EV mobilita stojí a padá na dotacích. To je zkrátka FAKT.

Kdyby EV mobilita stála na zajmu zákazníků, kdyb to byl případ Apple X Nokia, tak jestli nějaké dotace jsou nebo ne, by bylo zcela nepodstatné.
No, EV hujeři zase budou obhajovat neobhajitelné 😎

Mimochodem, nejhodnotnější automobilkou je... ne, Tesla to opravdu není... 😅
Ja Prvni a Posledni
@rohYpnol A jinak jsi v pořádku?
Nebo Nebo
@Ja Prvni a Posledni A ty Horký Rome? Že tento článek nenavštívil tvůj hlavní nick, Horký Rom
DonVito
@rohYpnol

https://www.auto.cz/…ym-volbam-154644

Automobilka Tesla má hodnotu jako 22 Volkswagenů

rohYpnol lze jako kdyz tiskne:
"Mimochodem, nejhodnotnější automobilkou je... ne, Tesla to opravdu není..."
Avatar - rohYpnol
rohYpnol
@DonVito

No, bohužel jsi lhář ty.

https://www.autoeder.cz/…bilkou-na-svete/
DonVito
@rohYpnol
aha, takze Toyota je nejhodnotnejsi znackou podle zebricku interbrand
😀

a Tesla je az za Luis Vuitton
😪

to nic nemeni na tom, ze akcie Tesly jsou 5x hodnotnejsi nez Toyoty
😉
Avatar - rohYpnol
rohYpnol
@DonVito
Takže jsme si vyjasnili, že jsi lhář, jako vždy.
Nebo Nebo
@DonVito Tesla je dotovaná emisními povolenkami, Toyota ne.
Takže když tu koupím emisní povolenku, zaplatí to komunistovi, Muskovi a myslím si, že tím zvýší akcie "americké Tesly"
P.S Ani název vlastní nevymyslý, musí zkopírovat název naší české firmy.
Avatar - Ozzman
Ozzman
Koukám, že Doníkovi praskla cévka, když se mu to nehodí do krámu, tak je to špatný žebříček, jsi ubožák Done.... btw více zdroju uvádí, že ještě hodnotější je Mercedes :) @rohYpnol
Hendly
Hendly
@Nebonebo

Opravdu si myslis, že Tesla se jmenuje podle ceske znacky?

Mozna by to dost vysvětlovalo tve nazory…
kesumb
@rohYpnol
tak nic, na to proste nemas. Muzes napsat sebevetsi ***inu ale Nebo je nejvic. Tvl Tesla, ten jede!!!
Nebo Nebo
@kesumb Hele, ty tupá motyko. Ty furt jenom lžeš, šíříš nesmysly... Jen kdybych psal pozitiva k elektromobilům, pak bych byl za úžasného, viď? Ale každý nema rád to, co máš rád ty. Toť ode mne vše. A přestaň mě tu prosím označovat a reagovat na mé příspěvky, kedlubno.
Avatar - Mikesus
Mikesus
@Nebo Nebo
To je tak vtipné, jak člověk pozná odpad společnosti, v sirsi míře směřující k Rusku, adorujici diesel, ignorujici většinu emisi a jedinou věc za emise postačující co2. Místo diskuze nadávky, urážky, žádné nebo pochybné argumenty, úmyslné lži. Je to vidět tenhle odpad v každé zemi, místo diskuze vulgarity, jak v internetovém prostředí, tak i osobně v politické scéně. Svou neschopnost hazejici na EU apod.
ericn
@DonVito "Tesla je az za Luis Vuitton" - co to zobeš? Napsat takovou kravinu, to se jen tak nevidí...
DonVito
@Ozzman
Tvy okopavani mych kotniku a osobni utoky ignoruju, jestli sis nevsimnul.
😉

Tak k veci. Vzdy jsi tu tvrdil, ze HEV je lepsi BEV.
Tak ted ti tu kravinu, cos tu Toyote papouskoval vyvratili kluci z Brna.
Mas dalsi diskuzni KO...
Pokolikate uz?
https://vtm.zive.cz/…328/default.aspx

Elektromobily se vyplatí. Spalováky škodí prostředí víc, i když započítáme výrobu elektřiny a baterií
Mne urcite nepraskla zilka, ze je Tesla za Luis Vuittonem, prijde mi to spis srandovni zebricek. 😀
Ale ty si z toho nic nedelej.
Mylit se je lidske.
Rozumny clovek uzna, ze se mylil...

PS Ja jsem treba zjistil i diky zdejsi "plodne" diskuzi, ze nektere dnesni spalovaky s automatem umi klimatizovat a vytapet predem, tak jako temer vsechny EV.
Avatar - Ozzman
Ozzman
Jo, to je nejlepší, tvé útoky co si vedl ty vůči mne si jako většinu faktů proti tvému světanázoru odignoroval a vidíš jen ty mé, které jsou reakcí :) , to jsem si zvykl. Že tu lžeš v diskuzích a ignoruješ fakta, to taky a o klimatizujících spalovákách si se dozvěděl již ode mne v minulých diskuzí, ale tvé nabubřelé ego ti nedovolilo reagovat (Protože tu skvělou výhodu EV již nemá jen EV žejo :D), až si na to musel být upozorněn třetí osobou ;) Není ti ze sebe někdy na zvracení ? Takový charakter se jentak nevidí ani u zdejších známých firem :) @DonVito
DonVito
@Ozzman
https://www.auto.cz/diskuse/92681/1#…
Doporucuji ti tve tazeni za HEV a proti EV nebrat tak vazne. Chybi ti nadhled. Ale treba to prijde s vekem.

To ze jsi se se skodlivosti HEV mylil nevadi, zase jsi mi to natrel s klimatizaci.
🙃

Jeste ze te tu mam, jinak bych ani nevedel, ze Toyota uz umi klimatizovat jako EV. No pani. 😀

Obecne nenavist neni hezka.
K uvedomelym citlivym pravdomluvnym a ohleduplnym lidem obzvlast...

Ted vazne: Nereaguji na tebe obycejne ne kvuli svemu nabubrelemu egu, ale kvuli tvym urazkam. Jen aby bylo jasno.

Hezky vecer
Avatar - Ozzman
Ozzman
A zase lžeš.... na možnost vytápět a chladit auta jsem tě upozornoval slušně mnohonásobně a úspěšně si to ignoroval, žádné narážky ani útoky na tvou osobu tam nebyly... a prokazatelně si tam do té diskuze i vláken psal dále, jen si toto ignoroval, jelikož to nesedělo do tvého tvrzení o výhodě EV, jakožto děláš už pár let se vším, stejně jako tady, kdy Toyota a MB předběhly Teslu...co se ti nehodí do krámu, to ignoruješ, lžeš a překrucuješ dál a dál :) Nadhled mám, EV si vždy rád vyzkouším, proto taky vím, že každý pohon má své výhody a nekopu jen za jednu věc, to je ten nadhled, ale to ty zjevně už neumíš chápat ve tvé idealogii.... pamatuj Done... zrcadlo, podívej se tam... @DonVito
DonVito
@Ozzman
Jsi s klimatizaci jak maly dite, sorry.
Auta s nezavislym topenim umely topit davno...
To je ale uplne jedno.

Lokalne bezemisni 😉vytopeni/vyklimatizovani zustava vyhodou BEV.
Ano, hybridy se priblizuji. A blahopreji ti, ze jsi presel ze superspinave technologie na cistejsi.
👍

Je mi te ale lito, ze furt koukas z dalky na prokazatelne 😉 nejlepsi technologii - BEV a vzdy jsi vse posuzoval optikou sve garaze. Ja se tu bil nejprve za hybridy a pak za BEV i kdyz jsem jezdil obycejnym benzinem...
Ale klidne to okomentuj.
Ja tu leta tvrdim to, co nyni dokazali na VUT. Bez ohledu na to, ze nektera fosilni auta uz dnes umi vzdalene klimatizovat. 😀
Nejaka sebereflexe?
DonVito rulez.
😎

PS Uz aby sis koupil BEV. Pak teprve ho tu budes vynaset do nebes... Do ty doby cekam jen hejt jak od rohypnola nebo arese. Zatim ti porad bezemisni vozidla moc nevoni. 😀
Avatar - Ozzman
Ozzman
Já říkal, že si to myslim, ale nic proti VUT (technice), já si počkám na výsledky kluku z karlovky,kteří na to koukají víc v kontextu i mimo tu techniku a jejich energetické a emisní modely používá vláda, ČEPS a podobně... dnes máme kickoff meeting k projektu, takže se budu taky zapojovat...:)

Nechci BEV, mám HEV ne proto, že je čistý, ale proto, že je to dobré auto s dobrým výkonem, jízdními vlastnostmi, bez omezení dojezdu a hlavně spolehlivostí. Soused si koupil TM3, už je v servisu, mimo výkonu to není v ničem lepší, než spalovák, naopak, jako auto je to hlučné, má to už dobrý interiér, ale odtažité řízení, umělé. Jen to auto už je v servisu, geometrie z výroby špatně, pak přestaly fungovat kamery a GPS... už to ma tejden v servisu :D Díky, radši Toyotu... @DonVito
PowerHouse
Pick up na baterky bude blbost hodně dlouho.
Ta 130 litrová nádrž je naplněna hned.
DonVito
@PowerHouse

No jasne. Vzhledem k tomu, ze se jedna o nejprodavanejsi auta USA, tak je jasny, ze vsechny pick-upy jezdi s plnou korbou hnoje a tritunovym privesem neustale sem a tam napric Amerikou.

A nabijet je neni kde, kdyz bydlis na sidlisti.

wait...

What is the average mileage for a Ford F-150?
around 200,000 to 300,000 miles
With a typical annual mileage of around 15,000 miles, Ford F-150s last around 200,000 to 300,000 miles. You might even see models around 400,000 miles on the odometer! However, services and maintenance tend to get more expensive as the vehicle ages – so most drivers choose to upgrade.
Avatar - Ja Prvni 123
Ja Prvni 123
V poradku.

Kdo chce EV, at si ho koupi.
Za sve.
Arese
@Ja Prvni 123 Přesně tak. A dobrovolně!!!
Avatar - Mikesus
Mikesus
@Ja Prvni 123
Naprosto souhlasím a taktéž zrušit sníženou daň na naftu. Tech miliard co se mohlo dávno dát do infrastruktury.
ericn
@Mikesus A obratem zdražíš všechno zboží na pultě, to budou lidi přímo nadšení 😋 Sotva se inflace dostala pod 3%, tak bys jí tímhle krokem zas vyhnal nahoru. No to je ušlechtilé…
Avatar - Mikesus
Mikesus
@ericn
A víš kolik se musí kvůli tw nafte dávat peněz do zdravotnictví? V dlouhodobém horizontu lidi budou mít víc peněz, i když by zdrazilo zboží o pár haléřů kvůli 5kc na litru nafty. Aspon by se zbytečně nejezdilo sem a tam ve výsledku by to bylo i levnější a kvalitnější.
Je strašně hezké, jak spcialisticky (komunisticky) myslíte na každého kvůli pár korunam, ale to že tímto se ničí zdraví všech a vyhazuje peníze všech ostatních, to ti je socialisticky jedno.
ericn
@Mikesus Mirek Dušín hadr 😋🤣
Avatar - kari.laz
kari.laz
@Mikesus slyšíš ten rozdíl?

DO TA CE vs DAŇ

chápeš v čem je v těchto dvou věcech rozdíl?
Avatar - Ozzman
Ozzman
Rozdíl tam je, ale Mikesus píše správně o dani, né o dotované naftě, jako někteří šílenci dříve :) @kari.laz
Johnn
@kari.laz vsak v USA jde také o daňové slevy na BEV splňující další podmínky.
Avatar - Mikesus
Mikesus
@kari.laz
Já to narozdil od některých, kteří nechápou psaný text chápu. Jinak nevim, kde jsi prisel z meho textu na dotaci. Nikdy jsem nepsal, že nafta je dotovaná, ale zvyhodnovana. Nebo že na ni jsou subvence. Ale výsledek dotace a subvence je úplně stejný. V kase chy i peníze. Buď je nejprve vyberu a pak rozdam, nebo je ani vybírat nebudu. V obou případech jsem na mínusu několik desítek miliard ročně. A je to stejná suma bez ohledu na to, jestli se udělaly ty bankovní transakce navíc nebo ne.
Avatar - Anonym
Anonym
Černý týden pro Horkého Roma.
Nejdříve vítězství Trumpa v amerických volbách a jeho známení, že odstoupí od Pařížské dohody o klimatu. Pak ázerbádžánský prezident jako hostilel Konference OSN o změně klimatu prohlásí, že ropa je dar od boha (Konferenci mimochodem předsedá člověk, který 24 let pracoval v ropné společnosti). A nakonec dostal Horký Rom nůž do zad přímo od jeho boha Elona, který se stane členem Trumpovy vlády, kde bude jeho úkolem ukončit dotace na elektrmobily, omezit ekologické regulace automobilek a propouštět rudozelené byrokraty.
Avatar - Ja Prvni 123
Ja Prvni 123
@Tycoon

Vsechno dobry, az na toho Muska.

VW si taky myslel, ze se prosazenim "podpory EV" zbavi konkurence... a jak dopada.
:-(

Ta doslovnost je az zarazejici: prechod na EV bude narocne pro VW, ale likvidacni pro mensi vyrobce...

🙄
Avatar - rohYpnol
rohYpnol
@Tycoon
Zapomněl jsi na fiasko při sestavování nové evropské komise ... 😆
Avatar - Anonym
Anonym
@rohYpnol
No jo, rudozelená komisařka Tereza Ribera předvedla při slyšení před europoslanci svou nekompetentnost. Ale to se čekalo.
Hendly
@Tycoon
Tohle nechapu…
Ty mas radost ze USA odstoupí od Pařížské dohody o klimatu?
Avatar - Anonym
Anonym
@Hendly

Tady nejde o radost či jiné emoce, ale o to, že EU je se svým Green Dealem jako kůl v plotě.
Hendly
@Tycoon
A chapes jak negativni dopad to bude mit?
Chapes, ze kde o vítězství totalniho populismu?
Avatar - Anonym
Anonym
@Hendly
Konference OSN o změně klimatu se konají každý rok už od roku 1995. V roce 1997 vznikl Kjótský protokol. V roce 2015 Parížská dohoda.

A výsledek? Emise CO2 každoročně rostly s výjimkou roku 2009 (ekonomická krize) a 2020 (Covid).

S nadsázkou řečeno, začneme emise CO2 snižovat tím, že zrušíme tyto zbytečné konference a ušetříme od spálení tisíce tun leteckého paliva a benzínu (dojel někdy nějaký politik na konferenci vlakem, nebo lodí?).

BTW Opravdu ti nepřijde divné, že loňské i letošní Konferenci OSN o změně klimatu předsedal člověk z ropného průmyslu? Mně to přijde až absurdní, ale vám příznivcům Green Dealu všechny ty absurdity asi přijdou normální.
Hendly
@Tycoon
Znova.
Jsou prokazetelne mereni, je vědecká shoda, vidime uz reálné dopady a ty mas radost z toho, ze konci jedna velka cast snahy. o zmenšení rychlosti sebedestrukce.

Jak takoveho cloveka nazvat?
Avatar - Anonym
Anonym
@Hendly
Dokud budou určovat směr zelení ideologové a nikoliv zdravý rozum, tak jde všechna ta tvoje velká část snaha úplně vniveč. Ukázkový příklad je Německo. Mohli jít cestou jaderné energetiky a dnes být na úrovni Francie. Ale směr určili zelení ideologové a tak místo jaderných elektráren stavěli plynovody na Putinův plyn a naplánovali si težbu a pálení hnědého uhlí až do roku 2038. Zelený ideolog by raději spálil celý amazonský prales, než aby postavil jadernou elektrárnu. Zelený ideolog klidně přijme, aby představitel ropného průmyslu předsedal Konferenci OSN o změně klimatu, důležité pro něj je, aby to nebyl nikdo z jaderného průmyslu.
Hendly
@Tycoon
Opet nesmysl.
Jadernou energetiku nikdo nezakazuje.
Jen ji nikdo nechce platit a ma to svuj duvod.
Ze si Nemecko zvolilo opakovane ve svobodnych volbach cestu bez JE je joho rozhodnut.

Zaroven je jasne, ze jaderná energetika provlem neresi.

Takze co zas zbylo z tvych trol hesel?
Radost nad ničením planety a nesmyl o tom jak nekdo nici zem kdyz leti na jednani.
100 milionu barelu ropy kazdy den.
Jen pro pochopeni meritka..
Avatar - Anonym
Anonym
@Hendly
Jen pro pochopení měřítka. Jaderný blok o výkonu 1 GW vyrobí za 60 let životnosti cca 480 000 GWh elektřiny. Pokud tím nahradíme uhelnou elektárnu s emisním faktorem 860 t CO2/GWh, máme úsporu 412 800 000 t CO2. Cena reaktoru je 200 mld. Kč. Čili v přepočtu zaplatíme 480 Kč/t uspořeného CO2.

Je to nízká, nebo vysoká cena? Tak ji srovnejme s cenou emisní povolenky. Ta stojí v přepočtu cca 1700 Kč/t CO2.

A nebo to srovnejme s elektromobilem. Dle studií uspoří v Německu eVW ID.3 oproti Golfu za celou svou životnost 13 tun CO2. Cena je vyšší o stovky tisíc Kč, řekněme o 300 tisíc Kč. Vychází to na obrovských 23 000 Kč/t uspořeného CO2.

Závěr: Jádro je velice efektivní a levný způsob snižování emisí CO2.

BTW Jaderná elektřina vychází ještě výhodněji, když bych počítal se standardním KHNP bloke o výkonu 1400 MW a nikoliv zmenšenou verzí 1000 MW, kterou budeme mít v Dukovanech. V Bahrajnu postavila KHNP čtyři standardní bloky a cena za 1 GW výkonu byla zhruba poloviční, tzn. 100 mld. Kč. Pokud budu uvažovat, že v Bahrajnu jaderná elektárna nahradila spalování ropy, tak Bahrajn zaplatil cca 360 Kč/t uspořeného CO2.
Hendly
@Tycoon

Tak tu JE postav.

Zasadne opet utikas od tveho nesmyslu na zacatku.

Oslavovaní skutecnosti, ze umira dohoda o zachrane sveta jak ho zname.
Avatar - Anonym
Anonym
@Hendly
Neutíkám.
Dal jsem jasnou alternativu na snižování emisí CO2. Za peníze, které jsme od roku 2009 nasypali solárním baronům, jsme už mohli mít v provozu dva další jaderné bloky.

Ty by ročně ušetřily necelých 13,6 milionů t CO2, jelikož by nahradily současnou úroveň výroby z uhelných elektáren Počerady, Tušimice, Prunéřov a část Chvaletic.
Úspora by byla větší, než kolik CO2 vypustí všechna osobní auta v ČR (11 milionů t CO2 ročně).

Jak vidíš, racionální řešení přinášejí větší úsporu CO2 a to rychleji a za menší peníze. Ideologická řešení jsou dražší, pomalejší a úspora je CO2 je menší.
Jsi racionální a vadí ti CO2? Běž demonstrovat před sídlo Hnutí Duha, Greenpeace apod. Kvůli nim u nás i v Německu pálíme obrovská kvanta uhlí. Jsi ideolog? Tak se tam běž zeptat, jestli pro tebe mají nějaké pracovní místo.
Avatar - rohYpnol
rohYpnol
@Hendly

Je dobře že Trump zvítězil👍
Je dobře, že USA hodili ISMUS do koše 👍

Teď to stejné musí udělat i Evropa.
Hendly
@Tycoon
Solarni tunel.
Kdo to schvalil?
Ze by lide kolem Zemana? Toho proruskeho duchodce co je jedna ruka s Turkem?
Ten kruh se hezky uzavírá.

Takze podvody ceskych proruskych politiků opravdu nespojij s GD.
Avatar - Anonym
Anonym
@Hendly

Zase utíkáš od tématu a to je, že jaderná elektárna umožňuje efektivní a levné snížení emisí CO2. Mnohem efektivnější, rychlejší a levnější snížení emisí CO2 než elektrifikace vozového parku, jak jsem ukázal na výpočtech.

Solární tunel je odpovědnost Poslanecké sněmovny ČR v období 2006 až 2010. Co dělal Turek, to nevím, ale Zeman byl tehdy důchodce na Vysočině, pokud si pamatuju. Ano, tady je potřeba se zastat EU. Solární tunel nebo povinné přimíchávání biopaliv, to je iniciatova našich poslanců. Babiš se tehdy chlubil, že přimíchávání proloboval on. Kdo proloboval solární tunel?
Audi
@Hendly Mám obrovskú radosť.
Rajská hudba pre moje uši.
Aj z Trumpových nominácii.
Minister energetiky-ropný magnát Chris Wright
Generálny prokurátor USA Matt Gaetz,ktorý sa vyjadril,že by radšej pribral do NATO Rusko ako Ukronáckov.
Riaditeľka americkej národnej spravodajskej služby Tulsi Gabbardova,obrovská kritička Nuchačenka ,ktorá sa postavila proti podpore Ukronáckov.
Samé dobré správy prichádzaju od nááášho spojenca spoza mora ku ktorému tak vzhliadaš,ovečka.
Snáď nechceš napísať niečo proti USA,to by sme ťa ľahko mohli považovať za proruského trolla 😆😆😆
Avatar - rohYpnol
rohYpnol
@Audi
🤣🤣👍
Arese
@Audi "Ukronácků"? Současný ruSSácký režim je asi tak milionkrát nacističtější, než současná Ukrajina! Máš z té putinovské dezinformační masáže evidentně totálně vypatláno, opravdu smutné...🤮
Arese
Amerika chystá konec nesmyslných dotací na nechtěné zkratoplečky, zatímco EU...
https://www.autoforum.cz/…sledek-prace-eu/
...začíná natvrdo likvidovat svoje rodinné stříbro, svůj autoprůmysl!!!
Světové klima to přitom vůbec, ale vůbec neovlivní, zato miliony kvalifikovaných zaměstnanců půjdou na dlažbu a Evropa se z hlediska automobilismu začně pomalu proměňovat v komoušskou Kubu!!!
Odporní eurobolševičtí zasr... zkur... zločinci, fanatici a teroristi!!!!!!!
DonVito
@Arese

Ja kdybych bral AF (a ropnou propagandu vazne), tak bych tam dal jeste o dva vykricniky navic. 😀
Arese
@DonVito Však on vás, elektrofašisty, ten smích brzy přejde!
Hendly
@Arese

Jojojo.
Takhle pise clovek, pardon troll, co tu ma neustale plna usta toho jak chce svobodu…
Arese
A tady ještě smutné porovnání, jaký byl v Evropě výběr na automobilovém trhu před 20 lety a jaký je dnes. Tedy srovnání dnešního katastrofálního stavu s tím, jaký na evropském automobilovém trhu panoval, než ho začali systematicky likvidovat zdejší ekoterorističtí eurobolševici!
https://www.autoforum.cz/…zana-az-na-kost/
Hendly
@Arese
tak si k tomu dopln ceny tech aut.

To je opravdu nekdo tak hloupy, ze si nepamatuje kolik ta auta realne stala?
Arese
@Hendly Jako vždy vypouštíš trapnou kouřovou clonu a uhýbáš od tématu. Článek je o katastrofálním omezení výběru pro zákazníka pod brutálním tlakem ekofašistického teroru EU a ty tu začneš kafrat cosi o cenách... Neuvěřitelné!
Hendly
@Arese
Ne..

Kdyz budes ochotny zaplatit za auto stejnou realni cenu jako pred 20 lety budes mit obrovsky vyber.

Jenže tak to neni.
Zakaznik dnes tlačí cenu maximálně dolu a to samozřejmě vede k unifikaci.

AF jen využívá hloupost ctenaru no a krome toho prokazatelně siri fake.
Hendly
Uzasne.
Trollove tu jedou oslavu na tema, hura, budeme moc dal platit za ropu cenu diktovanou kartalem OPEC…

Hloupost vladne světem bohužel stále vice….
Arese
@Hendly Ano, elektroteroristi a progresivističtí zelení marxisti vždy označují své odpůrce na síti za trolly. Jak ubohé, jak trapné a jak příznačné!
Hendly
@Arese

Hele a ty mas radost ze si otrokem ropného kartelu?
Nebo Nebo
@Hendly A ty máš radost, že jsi otrokem čínského obyvatelstva, vyrábějící lithiové baterie, FVE (kterou pak nainstaluješ za 0,-)?
Arese
@Hendly Pořád je to tisíckrát lepší, než být otrokem šílených eurobolševických zelených fanatiků!
Hendly
@Arese
Ty bez ropy neujedes ani metr.
EV ktere jednou koupis uz muzes provozovat jak chces.
Kupujes si svobodu.
Nebo Nebo
@Hendly Z toho slintu, co jsi teď napsal, že bez ropy neujede ani metr vypovídá tomu, že elektromobily nepotřebují nabíjet (-:

Až na to, že vůbec, takže si žádnou svobodu nekupuji, a to ani u spalováku, protože je třeba ho tankovat benzínem/dieselem, u EV/PHEV zase elektrickou energií (-:

Prakticky větší svobodu mám u spalováku, protože nemusím řešit hluboký pokles ceny zůst. hodnoty, degrace baterie, časté tankování, dojezd...

Ale elektromobily mají také své výhody, například, když zavolám technika, ať mi zdarma nainstaluje fve, tak mohu jezdit evéčkem zdarma.
Avatar - rohYpnol
rohYpnol
@Hendly
Ty tak lžeš... kupuješ si svobodu?!? 🤣🤣🤣
Jo, na 17-tý listopad fakt supr joke!!!
Jediný rozdíl je v tom, že u BEV jsem závislý na problematických zemích 1x za 5 let při nákupu BEV, zatímco u spalovaku jsem závislý na problematických zemích průběžně s možností nahradit nespolehlivé země těmi více spolehlivými.
Nebo Nebo
wrong
ericn
@Hendly “ EV ktere jednou koupis uz muzes provozovat jak chces. Kupujes si svobodu.” - ty bys jednoho rozesmál, jsi opravdu tak hloupý nebo to je děláš? 🤣
Audi
@Hendly otrok vyčítá otrokovi,že je otrok.
Hendly,tupá ovca čo si namýšla,že je slobodná 😀😀😀
Hendly
@Rohypnol atd

tak elektřinu si umíme vyrobit z vlastních zdroju.
Ropu ne.

To je vse.
Ze chcete mit zavislost na rusku a td a rikat tomu svoboda?

Co jineho cekat od trollu co maji jediny ucel.
Nebo Nebo
@Hendly Co jiného čekat od trollu než šířit další fake zprávy.
Ropu si nemůžeme vyrobit sami, to je sice fakt, ale uhlí, uran, ze kterých se vyrábí největší podíl elektřiny, si také nemůžeme vyrobit.

Jinak, nemyslíš náhodou to zanedbatelné množství energie z obnovitelných zdrojů, že ne??
Avatar - rohYpnol
rohYpnol
@Hendly
Zase lži.

Česko se už za dva roky změní z exportéra v dovozce elektřiny. Podle analýzy ČEPS bude závislost na importu elektřiny ve 30. letech překračovat limity stanovené předchozími vládami. Je třeba nastartovat stavbu nových elektráren.

Budoucnost energetiky modelujete ve čtyřech scénářích, které se liší tempem uhelného útlumu. Scénáře s koncem uhlí do roku 2030 nebo 2033 ukazují, že ve 30. letech nebude domácí energetika schopná pokrýt velkou část poptávky po elektřině.

Plus
https://byznys.hn.cz/…vyrazne-zdrazuji
Hendly
@Rohypnol

A kde jsou ty penize za dlouha leta vývozu elektriny z uhelnych elektráren?

Co treba Uhelni baroni? Jeden z nich vlastni auto.cz

Druhy si bere nejlepší marketing na lobbování proti Green deal.
Avatar - Jenik3
Jenik3
Mám za to, že o nefektivitě dotací a government failure se učí v prvním ročníku kurzu ekonomie.
No, možná se sylabus kurzu změnil a na toto téma už není prostor. Jinak si nedokážu vysvětlit nekonečné omylani tohoto nesmyslu.
DonVito
Shrnovacka?
Misto diskuze obvykly shitstorm.

Kdyby se radeji odpurci EV zamysleli nad tim, jak plesaji nad navrhem "ropneho magnata"... Blahopreji vsem hejterum EV k vitezstvi Trumpa a prodlouzeni nadvlady ropne lobby (kterou obvykle oznacuji za zdravou nebo "zdravym rozumem", ve skutecnosti se spis jedna o neco, na co jsou zvykly a boji se zmeny).

Jen si sam kladu otazku: Jak do toho vseho zapada Elon Musk?
😀

Strety zajmu jsou jednim z nejvetsich uskali demokracie. Kazda strana ma sve lobby a sve PR. Zakladem uspesne demokracie jsou vzdelani lide s kritickym myslenim, kteri se nenechaji opit rohlikem. Konkretne? Podpora elektromobility EU je krok k podpore (zachrane) zdejsich automobilek, aby zustaly konkurenceschopne proti Tesle a Cinanum. Ne naopak! EU neni nas nepritel (i kdyz spoustu veci nedela idealne), my jsme EU. Zijeme snad v nejsvobodnejsi zemi sveta. A prechod na elektromobilitu na tom nic nezmeni. Jezdeni EV skutecne neznamena ztratu svobody. A EV si skutecne bude moct dovolit za par let tolik lidi, kolik si mohlo dovolit spalovak. A navic budou nabijet treba na vesnicich za par korun. Nebojme se zmeny. Konec spalovani ropy v autech fakt neni konecna pro nas. Pro nektere ropne firmy ovsem ano...

No nedalo mi to, kdyz je ten 17. listopad.
😀
Avatar - Anonym
Anonym
@DonVito

Když je ten 17. listopad, tak by si to chtělo připomenout, že tehdy už lidé nechtěli, aby o tom, co si v obchodech budou moci koupit, rozhodovaly nějaké komise, plánovači nebo ústřední výbory.

To, že EU chce rozhodovat o tom, jaká auta se budou vyvíjet a vyrábět, není svoboda. A hlavně to snižuje konkurenceschopnost evropského autoprůmyslu. Když jim dáš "jistotu investic", skončí to jako v NDR, kde dvoutakt a bakelit byla jistá investice na desítky let, zatímco v NSR museli výrobci snášet tu zlou a špatnou investiční nejistotu a vznikla z toho auta jako Audi 100 Quattro, BMW 535i nebo VW Golf GTI. Ano, vedle toho vzniklo hodně slepých uliček a neúspěchů, ale ti úspěšní jsou ti, kteří táhnou vývoj, technologie a blahobyt kupředu. Nebojme se konkurence, nebojme se úspěšných, nebojme se vyvíjet řešení.

BTW Když dáš sportovci jistotu výhry, že v závodě poběží sám, dosáhne dobrého času?
Hendly
@Tycoon
Kolikrát si tady svobodu chtel chranit kdyz tu ty, Rohypnol, Arese atd siri lzi, nenavist, vyhrozuji, oslavuji diktaturu atd?
Nikdy. Naopak je jen podporujes a velice si notujes.

Stale jen šíříš propagandu jak je EU spatna. Pritom vetsinu legislativ si tlacila lobby automotiv.
Avatar - Anonym
Anonym
@Hendly
Neříkám, že EU je špatná, ale lidé, kteří ji nyní vedou, a politiku, kterou prosazujou, označuju za špatné. To je velký rozdíl.

Pošli odkaz, kdy jsem někomu vyhrožoval nebo oslavoval diktaturu. Pokud nepošleš, tak za lháře označuj člověka, kterého ráno vidíš v zrcadle.

BTW Ano, lobbistické skupiny mají velký vliv na výslednou legislativu a směrnice EU. Vraťme rozhodování, co si koupit, lidem a lobbisté to budou mít mnohém těžší.
Hendly
@Tycoon
Politici EU jsou voleni ve svobodných volbach.

Jak smesna tva reakce.
Kdyz tu Arese, Rohypnol a ostatní svobodu nici mlcis a jeste je podporuješ..

Ty si zde prokazatelne siril fake a obhajoval ho.
Nebo Nebo
@Hendly A informace, kde píšeš, že s EV máš svobodu (tzn. že nemusíš NIKDY nabíjet), je pravdivá? Nedostal jsem na ní stále odpoveď (-:
Hendly
@Nebo Nebo
Odpoved si dostal
Elektrinu si umíme vyrobit z vlastních zdrojů bud doma, nebo v CR nebo v Evrope.
Podstatny rozdil od ropy
Avatar - rohYpnol
rohYpnol
@Hendly

No, předně tady neustále LŽEŠ. TO JE ZÁKLAD, KTERÝ TU MUSI ZAZNÍT.

EV hujeři tady podporují bolševické praktiky centrálního plánování. A rohYpnol, světe div se, je neustále proti takovýmto praktikám, které se v EU prosadily.

RohYpnol chce svobodu pohybu, svobodu volby, svobodu v rozhodování jestli si někdo vybere diesel, benzín, phev, bev, nebo jestli pojede koloběžkou nebo vlakem.

RohYpnol chce, aby fungovalo zdravé tržní prostředí bez přebujelé byrokracie. RohYpnol chce, aby o věcech rozhodovali VOLENÍ zástupci, a ne pochybní úředníci EK bez jakéhokoliv mandátu.

RohYpnol je proti EU, která nectí základní evropské principy a hodnoty. A těmi je svoboda, tržní princupy a ochrana vlastních obyvatel před imigranty.
Hendly
@Rohypnol

EK nema zadnou zakonodarnou moc a nemuze bez prani statu ani nic delat.

Klasicky se bojis neceho co neni.
Ale proc znat pravdu kdyz muzes sirit nenavist.
Avatar - rohYpnol
rohYpnol
@Hendly
🤣🤣🤣ty vůbec ani NETUŠÍŠ... 🤣🤣🤣

Komise je orgánem EU, který má monopol na podávání legislativních návrhů!!!
Hendly
@Rohypnol
EK ale dava POUZE navrhy na zaklade pozadavku clenskeho statu.
Ale schvalovat muze pouze EP ktery je voleny obcany.
Avatar - Barry Lyndon
Barry Lyndon
@Tycoon Na druhou stranu je asi dobře, že už se v OBI neprodává DDT a azbest, nebo že už rodiče nemohou zlobivé děti objednat na lobotomii (za tu byla dokonce udělena Nobelova cena). Spalovací motor je prostě nějaký kompromis, který je užitečný a zároveň škodlivý. Pokud technologie pokročí tak daleko, že škodlivost převáží nad užitečností (resp. ten kompromis už nebude potřeba), pak se holt může i zakázat (stejně jako ve své době užitečné DDT a azbest). Jestli to bude už v roce 2035 je otázka... spíše ani ne. Ne kvůli EV, ty už budou kvalitativně i cenově v pohodě, nýbrž kvůli infrastruktuře...
Avatar - Anonym
Anonym
@Barry Lyndon
Nikdo nepolemizuje o tom, že je správné mít zákaz prodávat v OBI azbest a na benzinkách olovnatý benzín.

Ale určovat, jaké technologie se můžou používat a jaké ne, nebo určovat procenta podílu technologií, to je špatně. Škodí spalovací motory zdraví? Udělejme přísnější emisní normy. Vadí CO2 ze spalování ropných paliv a většina lidí nechce BEV? Zkusme vymyslet alternativu ropných paliv. Ethanol z cukrové třtiny, bioplyn z komunálního odpadu, bioLPG z dřevního odpadu, HVO z odpadních olejů, syntetická paliva, atd.
Hendly
@Tycoon

je dan pouze limit na CO2. Ne technologie.

Syntetická paliva, HVO atd. opakovane zde bylo pospano, ze to muze byt alternativa, pro nasazeni ve vetsim meritku to nefunguje.
Avatar - rohYpnol
rohYpnol
@Hendly

Zase je lžeš.

Není žádný JEN LIMIT.

Jsou tu např. dotace na BEV. Proč nedostanu dotací na vodíkový Mirai?!???

Jsou tu dotace na dobijeci stanice pro elektromobily...

Zkrátka - opět jen lžeš.
Avatar - Anonym
Anonym
@Hendly

Jenže směrnice nejsou nastaveny technologicky neutrálně. Elektřina má dle směrnic CO2 rovnu nule, zatímco třeba u benzínu je CO2 rovno spalování fosilního paliva a přitom je v ČR je skoro nemožné koupit benzín se 100 % fosilní složky.

V Brazílii se v motorech osobních aut spálí více ethanolu z cukrové třtiny než benzínu z ropy. Takže to jde. Je to o hledání vhodných alternativ pro tu kterou zemi, v závilosti na geografických podmínkách apod.
Hendly
@Rohypnol

Podpora vodiku..
https://www.sfzp.cz/…ativnim-pohonem/
Avatar - rohYpnol
rohYpnol
Opravdu k populární...
A z čeho budeme vyrábět tu elektřinu do EV???

Že by to byl ruský plyn a paroturbínové plynové elektrárny?!? 🤣🤣🤣

https://byznys.hn.cz/…vyrazne-zdrazuji

Jo, ti co prosazují EV, jsou jen proruští švábové, co zvyšují závislost EU na Rusku a na Číně!!! 😅
Hendly
@rohYpnol
Aktuálně DE 77% z OZE..
Avatar - rohYpnol
rohYpnol
@Hendly

Takže jistě víš, kolik % je FVE, že... 🤣🤣🤣
Hendly
@rohYpnol
Jiste, ve 13:00 SEC 11% a tedy 7,5GW vykonu..
Pro prestavu, ceske JE maji aktualne 3,5 GW.
A opet 25% v odstavce…
Avatar - rohYpnol
rohYpnol
@Hendly

Takže 10% FVE je řešením pro ČR... 🤣🤣🤣🤣🤣

Jo, úplně stejné jako BEV, zájem trhu cca 10% max...

Ale tvoje ideologie to nařídí všem a povinně...
Avatar - Barry Lyndon
Barry Lyndon
@rohYpnol V Česku jedině z JE a nebo z dovozu. Nic jiného tu ekonomicky nedává smysl (ani domácí FVE s baterií za peníze daňových poplatníků).
Avatar - rohYpnol
rohYpnol
@Barry Lyndon

Na dovoz spoléhají už Němci...

Není rozdíl mezi závislostí na dovážené ropě a závislostí a dovážené elektřině.
Avatar - rohYpnol
rohYpnol
Opravdu zvláštní doba. Eurohujeři tady neustále obhajují zvyšování závislosti na ruském plynu a čínských elektromobilech a bateriích. Neustále obhajují další zákazy, příkazy, nařizování, omezování, centrální plánování, povýšení převýchovy obyvatel ve jménu ideologie a povýšení politických ideologických cílů nad svobodu volby a nad tržní principy.

A tito hujeři mají ještě tu nevýslovnou drzost tady 17.11. psát něco k tématu svobody! Přitom zato, že tyto nebezpečné myšlenky můžou hujeři vůbec prosazovat a psát sem do diskuse vděčí jen tomu, že hujeři stále ještě nezískali absolutní moc.
Hendly
@rohYpnol
Jak funguje medialni scena dnes? Trollove nachazeji kazdy bod na kterem lze lamat a polarizovat spolecnost.
V CR se ukazuje teme elektromobilu jako jedno s temat kde to funguje. Proto i zde je tolik trollu.
Kdo ma zajem na oslabeni duvery v EU, ve fungovani statu, na setravani zavislosti na rope neni tezke uhádnout.
A troll Rohypnol zde zkousi kazat o svobode…
Nejvetsi dodavatel ropy a plynu v oblasti. Rusko,ktere vede naprosto brutální válku proti Ukrajině.
Ukrajine, ktera hrdine bojuje za moznost v EU byt, protoze chce svobodu.
Tady se boj za “svobodu “ smrskl na sireni lzi a moznost si za 11 let koupit motor co bude jen v muzeu.
Avatar - rohYpnol
rohYpnol
@Hendly

A od toho brutálního agresora nakupujeme plyn a vyrábíme z něj elektřinu do tebou ideologicky prosazovaných BEV... To jsi chtěl doplnit.
Hendly
@rohYpnol
Do BEV muzu vyrabet elektrinu klidne sam doma.
Ropu z ruznych zemi vcetne ruska musim kupovat stale.

Paradox je, ze zas je to kseft. Ceske rafinerie kupuji ruskou ropu se slevou a prodavaji za plnou cenu.
Avatar - rohYpnol
rohYpnol
@Hendly


Ale, povídej, jak si rodina žijící v 2+kk na Jižním městě vyrobí doma elektřinu do BEV 🤣🤣🤣
Hendly
@Tycoon

Rozhodne snadneji nez ropu.
Balkonové instalace jsou celkem bezne jinde nez v CEZku…
Komunitní energetika atd.
Vse v CR problem. Proc asi..
Ta snaha zablokovat zmeny je ohromna. Trollove pod clanky v tom maji svou jasnou roli😀

FVE ma ohromný potenciál. Energeticka uloziste jsou nejvic rozvijejici se obor energetiky.
topten
rozdil mezi USA a EU pokud jde o ropu je ten, ze zatimco USA jsou sobestacni, EU nema ropu skoro zadnou a navic jsme odkazani na ropu z ne uplne pratelskych zemi.
.
kdyz bude velky dlouhodoby problem s dodavkou ropy, tak uz pristi tejden nenatankujes, protoze stavajici nouzove zasoby na 90dni bude kazda rozumna vlada setrit pro chod statu -policie, armada, zdravodnici, MHD... ale hlavne - nebudeme mit zadny cas na reakci.
.
na druhou stranu, i kdybychom meli vsechny aku do EV z chiny, tak v pripade vypadku dodavky aku z chiny stavajici EV budou v klidu dalsich 10+roku jezdit na elektriku vyrobenou z vlastnich zdroju a cas na reakci budeme mit v radu 10 roku.
.
nechapu, ze si tohle EV hateri neuvedomujete - cim vic bude na silnicich jezdit elektroaut, tim vetsi sanci budete mit, ze do spalovaku natankujete i za 10, 15, 20 roku.
nevidite si ani na spicku nosu.
a jak pise Hendly - jste jen pata kolona ruskejch teroristu
Avatar - rohYpnol
rohYpnol
@topten

🤣🤣🤣 ruskejch teroristu 😅

Jo, tak si znovu připomeňme fakta:
1) BEV jezdí na elektřinu.
2) https://byznys.hn.cz/…vyrazne-zdrazuji

Takže fakt budu opakovaně propagovat závislost na OPEC, protože je to menší zlo než závislost na Rusku a Číně!
Hendly
@rohYpnol
Opet. Nemecko dnes 77% ele z OZE.

Ale ty radsi kartel OPEC.