Jaké.auto Informace o autech podle značky a modelu

Novinky

Zpět na článek

Co bylo na západě, když se otevíraly hranice: Bestsellery v době listopadu 1989

13 komentářů

gil54
Zmínit alespoň jedním slovem Sierru autorovi nestálo za to.
vecernicek2
@gil54 Sierra nebo třeba Peugeot 309 bylo v osmdesátých letech auto snů.

A kdo měl Scorpio, které stálo 260 tisíc korun, to byl teprve pán!

Nejspíš řezník, tehdy nejlukrativnější profese :-D
ericn
@vecernicek2 Jo, Peugeot 309 GTI 3dv jsem vždycky chtěl... A k tomu dvě 3dv alternativy - Opel Kadett GSI 16V a VW GOLF GTI 16V :-)
Avatar - speedfred
speedfred
@ericn
3 dv 205/309 gti som mal a moc som chcel digi 3dv GSi len k tomu už nikdy nedošlo.
topten
@gil54
ja pamatuju scorpio pred fakultou na nemeckejch znackach jeste za bolsevika. asi nejakej frendsoft mezi fakultama. a za nim komunistickej klenot - favorit
jako kosmicka lod vs zebrinak
cumel sem na to jako v mrakotach a rikal sem si, jak dlouho to u nas jeste muze vydrzet nez to krachne ...
s jednou "zapomenutou" sierrou sem par set km najel kdyz zacinala perestrojka, pamatuju, ze i na snehu jela jako po kolejich. jen sem si rikal, ze bych zadluzil celou sirokou rodinu na generace, kdybych to poslal do prikopu. ale neslo ji aspon trochu neprovetrat
vecernicek2
Pan Šitner má přiléhavé jméno...

Není pravda, že by za komunismu tato auta člověk viděl jen v časopisech. Nejezdilo jich tu mnoho, ale ve "vnitřní Praze" člověk mohl vidět skoro všechno.

Určitě úplně všechno z tohoto seznamu dosti běžně.
Avatar - Stejsn
Stejsn
Těch zbořených pleček se tu objevily skutečně mraky a Češi je kupovali jako diví. První západní auto mých rodičů byla Tempra (1991), která se sem přesně takto dostala. Koupili jí někdy v druhé půlce 90. let. Byla to popelnice poskládaná z několika jiných aut, v žebrácké výbavě, ale ve srovnání se 105S, kterou jezdili do té doby, nám všem lezly oči z důlku.
Arese
Osmdesátky prostě byla úžasná automobilová doba a vůbec vrcholné období západního světa. Český národ ho bohužel kvůli své poválečné hlouposti ještě strávil za ostnatými dráty v odporné komoušské rezervaci. Neméně skvělé automobilové devadesátky jsme sice prožili už jako svobodní lidé, ale bohužel ještě stále chudí jak kostelní myši. Na nové západní auto proto tehdy měl jen málokterý Čech... Mými tehdejšími automobilovými sny byly hlavně BMW 3 a 5, Mercedes 190 a W124, Alfa Romeo 33 a 75, Fiat Tipo či Renault 19, Peugeot 405 a Ford Sierra a určitě by se našly i další. Každá větší západoevropská automobilka tehdy nabízela spoustu modelových řad, karosářských verzí, motorů a různých stupňů výbavy a příplatků, manuální převodovky byly k mání i u nejsilnějších motorizací, k tomu spousty čtyřkolek... Prostě učiněný automobilový ráj, který zločinní ekoterorističtí politici v posledních několika letech totálně zlikvidovali.... :((((
MarekAbsolon
@Arese Nastuduj si o demarkační linii 1945. Původně měla kopírovat hranice Čech a Bavorska, později byla posunuta o kousek na východ. To nic nemění na tom, že i tehdy nás Západ prodal ruSSákům. Čechů se na názor nikdo neptal, ty brepto.
Arese
@MarekAbsolon Musím tě jemně upozornit, že půlku Rakouska vč. Vídně taky "osvobodili" ruSSáci. Zásadní rozdíl byl ovšem v tom, že v poválečných rakouských volbách získali místní komouši jen velmi málo hlasů...
vor
@Arese Ani na Slovensku nedopadli voľby pre komunistov najlepšie https://cs.wikipedia.org/…%C3%AD_rady_1946
ale nepomohlo nám to...
vencelín
@Arese
Souhlasím s tím že tehdejší množství variant a verzi bylo z dnešního pohledu nekonečné. Ještě tak do cca 2010ci 2015 to nějak šlo a od té doby to jde od 5 k 0.
vencelín
Nadčasová až legendární vozidla. To se obávám že se dnešních olizanych vehicklu či podobných oblud s leckdy dosti nešťastné řešenou a prekomplikovanou technikou týkat nebude.
Leckera vozidla z té doby (třebas 406 či W124) potěší oko i v dnešní době.