Ekonomika
ericn
6
@PowerHouse Nesmysl, tohle trh nechce a jasně to nízkými prodeji iD řady dokazuje. EV v tomhle rozsahu jsou vyhazováním peněz z okna… ID.2 s mini baterkou za 25tis eur, tj mizerným dojezdem, nikdo nechce… Lidi si raději koupí Fabii/Polo s 1.0TSi 70kw (klidně i mladou ojetinu) a můžou s tím jet kamkoli bez starostí a plánování 😋
Přejít do diskuze
Dam VW tip na to, jak ušetřit miliony: Nestrkat peníze do elektromobility, nevyvíjet plug in hybridy, ale hybridy, zrušit nežadané ID modely a slevit auta, ať jdou na odbyt.
kdysi davno jsem nastoupil do jedny fabriky do vyvoje, kde jsme brali cca stejne jako mnozi ve vyrobe.
kdyz nam sefove chteli penize zvednout tak, abych neodhazeli jinam, odporari se postavili proti a sefove vymekli. nasledoval samozrejme uprk vyvojaru a fabrika dnes jen paberkuje na kooperacich bez vlastnich vyrobku.
vzornej priklad, jak odporari behem par roku zklikvidovali tehdy prosperujici firmu, na jejiz vyrobky se cekalo mesice
kdyz nam sefove chteli penize zvednout tak, abych neodhazeli jinam, odporari se postavili proti a sefove vymekli. nasledoval samozrejme uprk vyvojaru a fabrika dnes jen paberkuje na kooperacich bez vlastnich vyrobku.
vzornej priklad, jak odporari behem par roku zklikvidovali tehdy prosperujici firmu, na jejiz vyrobky se cekalo mesice
@vitapb Tesla y nie je v roku 2024 najpredavanejsie auto a tak to vyzera, ze uz nestihne dobehnut corollu. Takze dostudovat a nepisat hluposti 🤣
@vitapb základní problém EV je dlouhá doba nabíjení a dojezd 😋 Samozřejmě i cena, tj musel by si odstranit všechny 3 problémy najednou, aby si většinu lidí přesvědčil ke koupi. Aktuální podíl na trhu prodeje novych aut klesá a ojetiny nechce nikdo, včetně bazarů…. A čínské plečky na to nic nezmění, nikdo nebude hrdý na to, vlastní třeba Voyah, Chery nebo Dongfeng 🤢👎
Hloupost odborů trvat na neuzavření nepotřebných výrobních kapacit. Je na čase, aby VW začal řídit management a ne rozhodnutí odborů. Pokud to tak neudělají, můžou rovnou VW rozpustit a nechat víc dýchat ostatní značky a závody VAG mimo Německo, kde odbory nejsou tolik silné. Protože pokud to tak neudělají a odbory se neproberou z flámu, skončí VW tak jak tak..
Nastesti maji spoustu cerstvych pracovnich sil, zejmena z Afriky, ktere ty zlobive Nemce nahradi. (ironie)
@Nebo Nebo Tak tohohle plánu se VW právě chtělo co nejdýl držet a proto jsou dneska v problémech v jakých jsou. Konkurence, kterou VW roky rádo přehlíželo jí přerůstá přes hlavu.
Predaj VW Group v EU za 1-10/2024 voči minulému roku stúpol o 2,9%, v mínuse je akurát Audi. Rast bol vďaka spaľovacím motorom. Celkové predaje EV a Plugin v EU klesli.
Problém VW je závislosť na predaji v Ázii. Tam predávajú 52% áut, s výraznym poklesom a otáznym ziskom.
VW sa určite musí zmeniť, prebytočné kapacity treba optimalizovať. Ale chápem aj pohľad odborov - vedenie VW chce naďalej dosahovať rekordné zisky, aké historicky nemalo, a k tomu dotovať klesajúcu Áziu, EV a "pohádku" menom Rivian.
Odbory fakt dokážu zlikvidovať firmu, ale komplikovaných postav v tomto príbehu je viacero, nielen odbory...
https😐/www.acea.aut👋files/Press_release_car_registrations_October_2024.pdf
Problém VW je závislosť na predaji v Ázii. Tam predávajú 52% áut, s výraznym poklesom a otáznym ziskom.
VW sa určite musí zmeniť, prebytočné kapacity treba optimalizovať. Ale chápem aj pohľad odborov - vedenie VW chce naďalej dosahovať rekordné zisky, aké historicky nemalo, a k tomu dotovať klesajúcu Áziu, EV a "pohádku" menom Rivian.
Odbory fakt dokážu zlikvidovať firmu, ale komplikovaných postav v tomto príbehu je viacero, nielen odbory...
https😐/www.acea.aut👋files/Press_release_car_registrations_October_2024.pdf
@Nebo Nebo Klidně ať strkají peníze do elektromobility, pokud si na sebe vydělá. Ale rozhodnutí totálně zaignorovat HEV může být pro koncern fatální.
@vitapb Tak hlavně uvedení id řady byl klasický VW o*eb - naslibujeme auto s prostorností Passatu a cenou dieselového Golfu. Představíme auto s cenou Passatu, interiérem skoro jak v up!u a mizerným reálným dojezdem.
To, že za půl roku příjdou levné baterie s dobíjením za 5 minut, posloucháme poslednách 5 let.
A nejprodávanější auto světa je aktuálně Corolla.
To, že za půl roku příjdou levné baterie s dobíjením za 5 minut, posloucháme poslednách 5 let.
A nejprodávanější auto světa je aktuálně Corolla.
@ericn VW přestřelil ID řadu s cenou, uvedl na trh nedokončený produkt za velmi vysokou cenu. Kdyby ty vozy měly při uvedení aspoň schopnosti, co mají dnes, tak by to bylo o něčem jiném. Jinak ťuk ťuk, Tesla Y je nejprodávanější auto světa a přímo konkuruje VW ID4/Audi Q4 e-tron a Enyaqu. Takže samozřejmě lidi ta auta chtějí, ale VW má špatný produkt za vysokou cenu. A to by se právě mělo s novou generací elektromobilů změnit. Ale počkejte půl roku, uvidíte smršť elektromobilů s novými generacemi baterií za dobrou cenu s o mnoho lepšími vlastnostmi. Ty auta ale bohužel nebudou od neschopného VW, ale bohužel od číňanů...
@PowerHouse No při těch cenách ID modelů vs. konkurence, by jim mohla stačit jedna hala na všechny modely a dělat to s přídavkem "handmade". Pak by si to zákazníka asi našlo....
@ericn
Kdyz odbory vyhazovali Diesse, tak sis chrochtal. A klauna jsi delal z Diesse.
Ted se teprve ukazuje, kdo je klaun.
Ja stojim za Diessem, kteremu se moc veci nepovedlo (mozna i proto, ze moc casu ani podpory ve VW nemel). Ale Diess udaval jednoznacne spravny smer. A teprve ted se to ukazuje.
Kdyz odbory vyhazovali Diesse, tak sis chrochtal. A klauna jsi delal z Diesse.
Ted se teprve ukazuje, kdo je klaun.
Ja stojim za Diessem, kteremu se moc veci nepovedlo (mozna i proto, ze moc casu ani podpory ve VW nemel). Ale Diess udaval jednoznacne spravny smer. A teprve ted se to ukazuje.
@vitapb
a to mi pises proc?
nebude-li prset, nezmoknem
to taky vim...
Ted vazne, mam spise stredove nazory.
Ale co se tyce odboru VW, jsem pomerne pravicovy.
A to i co se tyce prechodu k elektromobilite..
Bohuzel kdo se neprizpusobi, tak na tom bude spatne.
A jina moznost, nez skoncit vyrobu v brzke budoucnosti drahych spalovaku nebude.
A ne nepisu o zadnych povolenkach.
EV s cenou 60$ za kWh bude levnejsi nez spalovak i bez zatizeni jakymikoli povolenkami!
a to mi pises proc?
nebude-li prset, nezmoknem
to taky vim...
Ted vazne, mam spise stredove nazory.
Ale co se tyce odboru VW, jsem pomerne pravicovy.
A to i co se tyce prechodu k elektromobilite..
Bohuzel kdo se neprizpusobi, tak na tom bude spatne.
A jina moznost, nez skoncit vyrobu v brzke budoucnosti drahych spalovaku nebude.
A ne nepisu o zadnych povolenkach.
EV s cenou 60$ za kWh bude levnejsi nez spalovak i bez zatizeni jakymikoli povolenkami!
@vitapb tak je vidět, že někde se shodneme. Odbory jsou zlo a jejich moc v Německu narostla do obludných rozměrů a firmu jako VW podstatně brzdí v rozhodování…
@Lubo Německé odbory mají obludnou moc. Je to vidět i v DB, Deutsche Post a dalších velkých firmách. V konkurenci ostatních zemí s takovým přístupem nemohou ty firmy přežít. VW fabriky v Německu pozavírá a bude vyrábět u nás, ve Španělsku, v Polsku, Rumunsku, Maďarsku. V Německu zůstane možná Audi a jistě Porsche. Buď budou německý fabriky a jejich odbory, nebo bude fungující VW, nic mezi tim neni, diskotéka skončila.
@DonVito Automobilka je firma, ne charita nebo dobrovolnický spolek. Musí na prvním místě vydělávat a inovovat, pokud někdo staví na první místo zaměstnávat lidi, tak je to sakra špatně.
@twistedTSD BYD? Tesla? Geely? Tesle se smáli, že je nevýdělečná. Teď má na svých autech zdaleka největší marži v autoprůmyslu a VW naproti tomu upadá.
@Uživatel_5542819 Co to je za plácanec do vody, tak nám to popiš kdo za to může? Volkswagen prožral tlustá léta, teď příchází ta hubená a může si za to sám. Problém je ten, že na to není připravenej a jakýkoli úsporný opatření je torpédovaný odborama.
@Uživatel_5542819
Ale to je přeci jedno kdo to způsobil. Podstatný je, kudy z toho přeci ven, ne? A jestli chtějí odboráři práci pro lidi, budou muset souhlasit, jinak se prostě zavře lautr všechno a hotovo. Můžou se pak stavět na hlavu jak chtěj, prostě to celý půjde na ústa. A v tu chvíli už ale za to budou moct oni sami.
Odbory na celým světě uměj jen dvě věci: stávkovat nebo žádat o víc peněz. Nic jinýho. Konstruktivnost neexistuje žádná.
Ale to je přeci jedno kdo to způsobil. Podstatný je, kudy z toho přeci ven, ne? A jestli chtějí odboráři práci pro lidi, budou muset souhlasit, jinak se prostě zavře lautr všechno a hotovo. Můžou se pak stavět na hlavu jak chtěj, prostě to celý půjde na ústa. A v tu chvíli už ale za to budou moct oni sami.
Odbory na celým světě uměj jen dvě věci: stávkovat nebo žádat o víc peněz. Nic jinýho. Konstruktivnost neexistuje žádná.
@Uživatel_5414117 Ano. Ale oni už ti odboráři prostě potřebujou vidět důsledky svojí "tvůrčí" činnosti.
Blíží se doba, kdy odbory spatří neviditelnou ruku trhu....
Bohužel na to doplatí nejen zaměstnanci, ale celé Německo a pochopitleně v konečném důsledku také my.
Bohužel na to doplatí nejen zaměstnanci, ale celé Německo a pochopitleně v konečném důsledku také my.
@topten
Odborari odvolali Diesse, ktery jim ukazal realitu jiz pred lety...
Jenze tehdy tomu nikdo neveril.
https😐/archiv.hn.cz/…i-ve-volkswagenu
18.10.2021
Velkou nelibost odborů vzbudil Herbert Diess, šéf automobilky Volkswagen, na zářijovém zasedání dozorčí rady. Nebral si servítky a naplno řekl, že přechod k výrobě elektrických aut může pro německé továrny koncernu znamenat ztrátu až 30 tisíc pracovních míst.
Cavallová sdělila, že se přímo k Diessově projevu nemíní vyjadřovat. „Nezávisle na tom ale platí, že zrušení 30 tisíc pracovních míst, což by pro hlavní značku znamenalo ztrátu každého čtvrtého, je absurdní a postrádá jakékoli opodstatnění,“ cituje šéfku odborů list Handelsblatt.«
Nejabsurdnejsi je to, ze ti co tu hejtuji Diesse tvrdi, ze neco predpovidali...
Odborari odvolali Diesse, ktery jim ukazal realitu jiz pred lety...
Jenze tehdy tomu nikdo neveril.
https😐/archiv.hn.cz/…i-ve-volkswagenu
18.10.2021
Velkou nelibost odborů vzbudil Herbert Diess, šéf automobilky Volkswagen, na zářijovém zasedání dozorčí rady. Nebral si servítky a naplno řekl, že přechod k výrobě elektrických aut může pro německé továrny koncernu znamenat ztrátu až 30 tisíc pracovních míst.
Cavallová sdělila, že se přímo k Diessově projevu nemíní vyjadřovat. „Nezávisle na tom ale platí, že zrušení 30 tisíc pracovních míst, což by pro hlavní značku znamenalo ztrátu každého čtvrtého, je absurdní a postrádá jakékoli opodstatnění,“ cituje šéfku odborů list Handelsblatt.«
Nejabsurdnejsi je to, ze ti co tu hejtuji Diesse tvrdi, ze neco predpovidali...
Odboráři jistě sledují
vystávbu továren na všechny ID.2 ve Španělsku,
takže budou mít zodpovědné návrhy jak tu produktivitu dostat i do Německa.
vystávbu továren na všechny ID.2 ve Španělsku,
takže budou mít zodpovědné návrhy jak tu produktivitu dostat i do Německa.
Vysoce produktivní továrny ve Španělsku na všechny variace ID.2 všechno změní.
Tato produktivita se bude šířit po celé EU.
Dále bude potřebovat VW továrnu na všechny ID.3.
ID.4 může spojit s ID.5 a k tomu továrna na ID.7.
Takže mně to vychází v EU na 4 továrny, z toho 2 v Německu.
Ten počet továren by vycházel i z toho, že Tesla bude mít v EU 1 000 000 továrnu a VW potřebuje 4 000 000 pro EU.
Tato produktivita se bude šířit po celé EU.
Dále bude potřebovat VW továrnu na všechny ID.3.
ID.4 může spojit s ID.5 a k tomu továrna na ID.7.
Takže mně to vychází v EU na 4 továrny, z toho 2 v Německu.
Ten počet továren by vycházel i z toho, že Tesla bude mít v EU 1 000 000 továrnu a VW potřebuje 4 000 000 pro EU.