Jaké.auto Informace o autech podle značky a modelu

Novinky

Zpět na článek

Volkswagen razantně otočí: ID.3 a ID.4 čeká návrat k tradičnímu designu a fyzickým tlačítkům

51 komentářů

Avatar - Horký Hrom
Horký Hrom
A komu tím prospějete, co?

Začne to návratem tradičního designu, bude to pokračovat přes návrat fyzických tlačítek a skončí to návratem dieselových sazometů. Tím prospějete jen Putinovi. Elektromobilní cestu jsme jednou vytyčili, tak po ni půjdeme.
Avatar - sargis
sargis
Rok 2030 - ID.3 z interierom z Golfu VII a 2,0 TDI sa stal najpredavanejsim modelom ID rodiny :)
Avatar - Mokrous
Mokrous
@sargis 😂👍
Avatar - KANKUNEN
KANKUNEN
@Horký Hrom Jsi skvělý provokatér, ale tato úvaha je celkem primitivní. Tlačítko prospěje Putinovi. My fakt ještě bereme ropu z toho odporného rusácka. To se fakt nemůžeme domluvit s Čínou, že Evropské rusácko si rozdělí Evropa a Čína si vezme tu část asijskou.
Avatar - Pepa_007
Pepa_007
@KANKUNEN obávám se, že za stávajícího stavu ekonomiky, elektromobilismu, průmyslu a technologií nemáme jinou možnost než brát ropu z Ruska. Pokud by tak nebylo, tak se naše země zhroutí.
topten
@Pepa_007
zkapacitnenim ropovodu tall z italie, na kterym se dela pres rok, nase dnes polovicni zavislost na ruske rope za par mesicu definitivne konci.
jednoznacny uspech tyhle vlady.
.
babis nas za sveho premierovani k rusku naopak prispendlil jeste vic tim, ze neprodlouzil dodavky plynu z norska, ktery delaly 1/4 a po 25 letech skoncily za jeho vlady nebo tim, ze zariz vystavbu plynovodu z polskych terminalu za evropsky penize. slovaci plynovod z polska spustili predloni.
a taky bures se zemanem mermomoci prosazovali dostavbu temelina a dukovan ruskama, cimz zpusobili zdrzeni minimalne o 10 roku. za 3 roky jsme mohli strihat pasky, takhle to bude prinejmensim o 10 roku pozdeji, jestli vubec.
.
az trump uvolni dodavky americke ropy na svetovy trh jak naznacuje a arabsti sejkove zvysi tezbu jak taky naznacujou, tak ropa padne k $50 za barel.
a s padem ropy padne i rossija a svet bude zase krasnejsi, veselejsi a spravedlnejsi.
tak na rusaky moc nespolehej pepiku
Tycoon
@topten

Jak mohl Babiš prodloužit dodávky zemního plynu z Norska, když stát nevlastnil ani plynové potrubí, ani plynové zásobníky, ani distribuční společnosti a ani žádného obchodníka s plynem?
topten
@Tycoon
nepotrebujes k tomu trubky, ktery prodal zeman v 2001 za 120mld korun
mohli to brat pres CEZ jakozto obchodnika s plynem, kde ma stat vetsinu
ale neco jako energeticka bezpecnost se za tehdejsi vlady neresilo
.
a dnes mame trubky i zasobniky a podle burese s kcharlem sony gavlickem to je zase spatne, i kdyz par dni pred koupi trubek gavlicek vyzyval vladu aby je koupili
Tycoon
@topten

Špatné bylo plnovou infrastrukturu privatizovat.

A špatné bylo i platit miliardy bankám a investičním fondům za předluženou páteřní plynovou infrastrukturu se zápornou hodnotou.

ČEZ je poměrně malý obchodník. Ano, mohl koupit pár kubíků z Norska, ale oproti tomu, co majoritní obchodníci a zároveň distributoři EON a Innogy dováželi z Ruska, by to bylo plivnutí do moře. A jak vidíš, nezměnilo se to ani za Fialy. Český premiér nemůže německým firmám nařídit, co mají kupovat.
Avatar - Pepa_007
Pepa_007
@topten jo. Ropa poteče z jihu. Kdo bude 100% garantovat, že není ruská? Nikdo. 3x se předprodá a původ nikdo nezná.
topten
@Tycoon
@Pepa_007

vidim, ze mate jenom kecy ze neco nejde, nebo ze vsichni podvadej
to uz sme slyseli, ze vsichni umrzneme, ze budeme jist krecky, ze bude benzin stat 150 korun, ze amici preprodavaj LNG z rossii i kdyz nikdo nevysvetlil kde ho rusaci zkapalnujou, kdyz nemaj kapacitu...
a ted zase dnes blaboly o ruske rope v tallu, kdyz ruska ropa ma jiny slozeni nez z azerbajdzanu, kazachstanu arabacu, amiku a nove z guayany, odkud nove bereme, fakt si myslite, ze to nikdo nepozna ??
.
jen samy dezinformace a ze nic nejde a vsechno je problem - ohrana pisnicka vsech dezolatu
Tycoon
Příspěvek podléhá schvalování.
Avatar - Pepa_007
Pepa_007
@Horký Hrom přesně tak soudruhu...... s elektromobily na věčné časy a nikdy jinak.
MB1975
@Horký Hrom jiste ty fanatiky. Radeji se drzme debilin protoze jinak tim prospejeme putinovi. Premyslim jakou vymluvu by mnozi hledali nebyt putina. Az mne ho zacina byt lito
traveldrive
@Horký Hrom
Že takého somára Zem nosí...
Arese
@traveldrive Proč somára? Ten jeho ironický příspěvek byl velmi vtipný a výstižný. Že z něj mají elektrofanatici osypky, je jen dobře! :))
Avatar - twistedTSD
twistedTSD
Správně. Jediná naděje VW na přežití je udělat tlustou čáru za diessovskou digiretardovanu érou.
PavelK_
@twistedTSD jestli už nebude pozdě.
Avatar - Pepa_007
Pepa_007
Konečně. Ale stejně to neobrátí mizerné prodeje.
ericn
@Pepa_007 iD.3 jako taková není špatné auto, nicméně má pár chyb, které se po FL vylepšili, ale nestačí to. Celkový design je moc UNI, zvlášť přední část, plasty v interiéru (tam kde se nedotýkáte + zadní výplň dveří) jsou dost slabé, malý displej před řidičem, příšerný dotykový volant, ovládání oken s přepínáním (velmi nepříjemné), na spoustu ovládání se řidič musí soustředit (a nekouká na silnici). Pak pohon - spotřeba na dálnici je na malé auto dost vysoká... No a pak ta cena, alespoň trochu slušně vybaveného auta, to je průšvih...
Avatar - xxc
xxc
@ericn Dotykovy volant je lepsi, ako tlacitkovy volant v Enyaqu. Ovladanie okien je v pohode, neviem naco by som ovladal zadne okna. Raz som to skusil, ci to funguje a nemam dovod otvarat zadne okna. Je pravda, ze ten displej za volantom je trosku cudny. To su len take hluposti od ludi, co tym nejazdili a nemali moznost skusit. ID ma ine problemy, tie plasty v Nemecku su horsie zmontovane, ako Enyaq v Cesku. Dobre, ze zatvoria nemecke tovarne, asi vedia preco. A este softver, VW ma horsiu aplikaciu ako Skoda, co je mi trosku zahadou, kedze su to rovnake auta. Tam je najvacsi problem, a nie nejake tlacitka v interieri. Inak zena mi rano volala, ze jej nejdu stierace. Tak jej zo srandy hovorim, ze vystup a nastup. A o chvilu vola, ze super, ze vystupila, nastupila a uz idu :-) Inak update som ziadny nevidel, odkedy som auto kupil.
Avatar - twistedTSD
twistedTSD
@xxc Někdo, kdo třeba vozí psa, zadní okna ovládat potřebuje, a ovládání ve VW stojí za houno. Strašný trapas, překopat u auta s cenou hodně přes mega ovládání oken, abych ušetřil za dva přepínače. A funkčnost stěračů podle nálady SW je taky super.
ericn
@xxc No tak to není docela pravda, Tlačítkový volant v Enyaqu funguje výrazně lépe. Ten dotykový, jsem zkoušel v několika VW a je to příšernost, nedá se s tím pořádně pracovat a to mi do auta nesmí... Ovládání oken jen dvěmi ovladači s přepínám je průser, když se na to nepodíváš, tak ani nevíš, co ovládáš = ergonomický průser. Stěrače mi fungovali, SW byl pomalejší (rv 2023), ale zas takový průšvih to nebyl. A ten malý displej s minimem informací byla taková nouzovka, chtěl bych normální grafiku budíků... Btw byla to verze PRO s 77kWh baterií za cca 1,443 mil Kč :-)
Avatar - xxc
xxc
@twistedTSD Psa som sem tam vozil, ale nikdy som mu neotvaral okno :-) Ale suhlasim, pre niekoho je lepsie mat 4 ovladace. Na Enyaqu su 4, na ID su 2, ja tam problem nevidim, mohli to dat volitelne, ked uz koncern disponuje oboma verziami. Zase 2 ovladace su lepsie na cistenie od prachu, ako cistit vsetky 4. Hlavne tam asi nebude problem ako na P407, kde ovladace boli umiestnene tak ergonomicky, ze stale som ako prve stahoval zadne okno. Ten problem pri ID odpada. Vsetko ma vyhody aj nevyhody. Ale ten dotykovy volant, na tento som bol specialne zvedavy a dotykovy na ID je lepsi, ako na Enyaqu. Trosku vadi ine rozmiestnenie tlacidiel, ked clovek strieda auta, tak sa v tom zle orientuje. Inak tie stierace, mne sa to nikdy nestalo, ktovie co zena stvarala, ale nakoniec sa to vyriesilo.
Arese
@xxc Nejdřív jsem tu tvoji úpornou snahu omluvit neomluvitelné chyby ID3 nechápal. Ovšem jen do chvíle, kdy se ukázalo, že bráníš svoji garáž. :)))
Avatar - rohYpnol
rohYpnol
@ericn

No, popsal bych to asi takto - ID.x jsou skvělým výsledkem inženýringu, akorát je to bohužel dost blbý auto.

1) Design nemůže dělat inženýr.
2) Prodeje nemůže dělat EV (ale benzín+diesel).
3) Nemůže to stát 1M
4) Ergonomii nelze docílit displayem.
ericn
@rohYpnol V podstatě souhlasím se všemi 4 body, jen u č.2. nemáš tak úplně pravdu, pokud ti někdo pokřiví podnikatelské prostředí (viz GD EU), tak i prodeje může dělat EV, viz Tesla. Ač nemám tuhle značku rád, tak musím uznat, že se jí podařilo získat velký tržní podíl v prodejích BEV. Na volném trhu by se asi tak nestalo, ale ten už tady dávno nemáme...
Arese
@rohYpnol Na komoru! :)))
Arese
Šašci. Každému soudnému člověku bylo jasné, že zvolili cestu do pekel, jenom jejich debilnímu managementu ne. Proč si aspoň předem neudělali nějaký průzkum u svých zákazníků?!!
Man Ký
@Arese voni se tě nezeptali?
Arese
@Man Ký Fakt trapná reakce, na nic lepšího se nezmůžeš? 👎
Avatar - rohYpnol
rohYpnol
@Arese
Protože dělali auto podle receptu EU. To nikdy nemůže fungovat.
EU může donutit lidi kupovat EV. Ale nemůže je nikdy přesvědčit aby kupovali EV. Lidi budou kupovat to, co sami chtějí. A pokud ne, tak tomu se říká totalita.
Avatar - 3_diamanty
3_diamanty
Hovorim to uz davno... ze preco skoro kazde elektro musi vyzerat ako pre nesvojpravnych a nemoze vyzerat ako normalne auto ... cest vynimkam... enyaq fakt nevyzera nijak zvlast nenormalne.... ani povedzme spring ( aj ked inak je uz moc maly ) ... ale inak vsetko des a hruza tie ev skatule... a aj kebyze peniaze su stejne si vizualne nevyberies ... tak o com to potom uz je... a o radosti z jazdy a kupi uz takehoto premiestnovadla ani nehovorim... ale stejne nie je realne o par rokov mat vsetko len na elektriku takze v tomto este mozeme byt v klude
Avatar - skejpa
skejpa
3 věci jim chybí.
1. Solidní interiér - tlačítka ale i pořádné zpracování, co nevypadá jako nejlacinější plastová Dacie
2. Lepší technka - ideálně 800V platforma a mnohem lepší nabíjení (alespoň u dražších aut) a hlavně efektivnější motory s nižší spotřebou
3. NIŽŠÍ CENA ...
Chápu že nejde vše najednou ale sakra ať začnou alespoň s něčím z toho...
Avatar - Emel
Emel
@skejpa jako... Tesle třeba těch 800V nějak zvlášť nechybí... a myslím, že ani Enyaqu ne. Taycan / eTron GT 800v mají. Cesta nejspíš půjde tudy a jednou to přijde, ale vyloženě must-have-now to není.
Po facelift už je ten Enyaq docela ok, maximálka aspoň těch 180, z 10 na 80% jsi za půl hodiny nabíjení... a cena v tom Tour 1,1M je akceptovatelná (ty další výbavy jsou ale mimo mísu... matrixy se ještě dají koupit v paketu, na DCC holt musíš zapomenout).
PS: v říjnu nejprodávanějí EV v Evropě...
Avatar - twistedTSD
twistedTSD
@Emel No nechybí... Tesla dnes reálně v nabíjení zaostává snad i za tím VW. Je pravda, že VW má palčivější problémy. Enyaq má to štěstí, že některá hloupá specifika koncernových elektromobilů eliminuje.
Avatar - Emel
Emel
@twistedTSD to je to co říkám... nebo to můžu otočit - H&K mají 800V i v dostupných autech a určitě je to dobře... ale žádná zásadní tržní výhoda z toho neplyne.
traveldrive
@skejpa

Dizajn exteriéru môže ostať. Všetko ostatné vymeniť...
Arese
@traveldrive Hlavně pohonnou jednotku: :)))
Avatar - Barry Lyndon
Barry Lyndon
Gamechanger je FSD. Jakmile bude FSD, tak se zase všechno otočí a fyzická tlačítka nebudou potřeba. Proto taky interiér Tesly vypadá, jak vypadá. Z dnešního pohledu vypadá až nesmyslně (absence HUD, absence prakticky všeho :-)), ale s FSD to najednou začne dávat smysl... Ovšem, kdy FSD bude, je ve hvězdách (podle Elona mělo být v roce 2017...).
Avatar - twistedTSD
twistedTSD
@Barry Lyndon Tohle zdůvodnění mě baví. TMS ve výrobě od roku 2012, TM3 od 2017, FSD nikde a spousta aut pro něj není vybavená, ale neboj pionýre, jednou nesmyslná ergonomie tvého vozu začne dávat smysl.
Avatar - Barry Lyndon
Barry Lyndon
@twistedTSD Upřímně jiné zdůvodnění, proč je interiér Tesel tak pitomý, mě nenapadá...
A jen jsem tím chtěl říct, aby to VW s těmi tlačítky, co do aut od roku 2032 vrátí, zase nepřekombinoval... Protože na co tlačítka, když budu mít tablet (místo volantu) přímo před sebou :-D
adamzprahy
@Barry Lyndon u Tesly Model 3 to tak bylo, Elon to chtěl představit jako první autonomní auto na světě
ryccardo
Takže to co jsme tu před léty kritizovali (full dotyk ovládání) a byli jsme za to od pitomců kritizováni (že jsme zpátečníci a jestli nechceme mít v autě taky startovací kliku), se nakonec ukazuje, že jsme měli pravdu :-D
Full dotyk je zastaralý neergonomický způsob ovládání funkcí auta. Tak to prostě bylo a je a praštěný designéři interiéru k tomu po letech ve VW došli.
Arese
@ryccardo Samozřejmě, že jsme měli pravdu. Stejně jako s devastujícími následky násilně nařizované elektrodebility na trh i evropský automotive!!!
ryccardo
@Arese No socialismus a centrální řízení z Bruselu to je kapitola sama pro sebe. Jsem zvědav kdy se tenhle režim zhroutí.
Arese
Avatar - xxc
xxc
@Arese treba pozerat kontext, mne keby dali spalovacie auto v praci, tak s nim nebudem niekde chodit tankovat len tak, ked pred hotelom nebude cerpacia stanica, tak tiez s nim nedojdem :-) celkom by som tomu aj veril, keby som nemal vlastne skusenosti a nevedel, ze je to blbost
Arese
@xxc Sorry, ale použil jsi naprosto demagogické srovnání. Spalovací auto prostě netankuješ tak pitomě často prostě proto, protože to vůbec není potřeba. :)))
Meky
Kabaň mal pravdu.

Ani im to dlho netrvalo, debilom.
RiMa
Elektromobil urcite ano, ale od VW uz ani currywurst. Golf 8, dnes rano a jako obvykle nejde na dalku zapnout nezavisle topeni. To se nezapne, ale auto se přenastavit a vypne se automatické vyhrivani sedacek a volantu. Priplatkova vybava se fakt vyplati. A celek je to nejtragičtější v čem jsem jezdil