Volkswagen razantně otočí: ID.3 a ID.4 čeká návrat k tradičnímu designu a fyzickým tlačítkům
Detaily o modernizaci prvotních modelů ID. naznačují, že si Volkswagen vzal zpětnou vazbu k srdci a plánuje alespoň částečný návrat ke svým kořenům.
První modely Volkswagenu, které německé značce rozehrály dnešní rodinu elektromobilů ID., čeká v blízké době modernizace. Hatchback ID.3 a SUV ID.4 plánuje automobilka omladit už počátkem roku 2026. První informace o nadcházejících novinkách a změnách teď přichází od vývojového šéfa VW Kaie Grünitze, který na autosalonu v Los Angeles mluvil s magazínem Auto Express.
Nejzásadnější proměny se dle Grünitze dočká designový jazyk ID.3 a ID.4. Modernizace bude navazovat na malý hatchback ID.2all, který svým konceptem u VW oživil hranatější styl se vzpomínkou na klasické Polo či Golf, a jeho produkční verze přijede na konci roku 2025. Za oblými „nafouknutými“ tvary svých dnešních elektromobilů chce tedy Volkswagen udělat tečku.
„Modely ID.4 a ID.3 obdrží nový kabát s kompletně novým designovým jazykem, kterým se po vzhledové stránce vrátíme k našim kořenům a tomu, čím je Volkswagen známý,“ uvedl Grünitz britské publikaci. Nový směr designu tak vykopne u VW šéfdesignér Andreas Mindt, z jehož pera vznikne zmíněná produkční verze ID.2all a také pozdější ostrá varianta naznačená konceptem ID.GTI.
Uvedení dostupnějšího elektrického hatchbacku Grünitz doslova označil za „startovní bod“ pro novou éru Volkswagenu, jelikož „zákazníci uvidí, že došlo ke změně, a to mnohem větší, než se očekávalo“. Návrat k tradičnějším řešením máme poté očekávat rovněž v interiérech faceliftů ID.3 a ID.4, například s větším počtem fyzických tlačítek, opět jako v případě konceptu ID.2all.
Údajné snížení nákladů na výrobu baterií a elektromotorů by nakonec mohl VW promítnout i do hodnoty vozů, třeba dalším povýšením kvality zpracování v interiéru. „Dojde k výraznému zlepšení, a to jak z hlediska nákladů pro nás, tak přínosem pro zákazníky,“ dodal Grünitz. Určitá vylepšení pro samotnou platformu MEB plánuje VW taktéž, základní technickou specifikaci s výchozím pohonem zadních kol nebo víceprvkovým zavěšením vzadu si ale modely nadále ponechají.