Novinky
Přihlásit pro přidání komentáře
MarekAbsolon
8
Německo tedy vystoupí z EU nebo jak přesně si to představují realizovat?
Frfla
5
@MarekAbsolon Zaveli Lejnove a hotovo.
ryccardo
2
@MarekAbsolon V jejich případě bych spíš čekal, že to automobilkám zadotují. Probudili se ale dost pozdě na to to změnit. Už měsíc nebo možná i dva zpátky Kupka obesílal členské země a teď se v Německu probudili.
GS
2
@ryccardo- bohužel, ještě v létě byli Němci proti této CZ- IT- PL-HU -SK iniciativě..
ryccardo
0
@GS No přesně tak. Přijde mi nepochopitelné, že se probudí před Vánocema a zjistí jak jsou v háji a neřešili to dřív. Jsem zvědav jak se to bude vyvíjet.
Dzinus
Z textu článku pro mě plyne, že k žádnému odpuštění pokut nedojde. Chtějí v podstatě jen odložit jejich splatnost a tím pomoci domácímu automotive mít více peněz a času na inovace, které nakonec stejně budou muset naplnit klimatické cíle. Je to hra o čas s rizikem, že pokud se věc nepodaří, emisní pokuty se nastřádají.
@Dzinus presne tak, jen odklad, tim, ze co se "odpusti" ve 2025, dozeniu ve 2026-7
@Otakar II: vy chlapci oba nečtete mezi řádky - kdo to mluví - je to sociální zelenooranžová "demokracie" a rudozelení Zelení. Až prohrají volby, stane se z odkladu zrušení, Německo má dost velkou sílu ale proboha nechtějte to od rudozelených a oranžovozelených .....
DonVito
Takze automobilky zrejme nic platit nebudou, alespon prozatim.
Ale zdejsi "experti" tu budou stejne brecet...
PS Neocekavam tudiz tak velky tlak na snizeni cen EV.
Ale zdejsi "experti" tu budou stejne brecet...
PS Neocekavam tudiz tak velky tlak na snizeni cen EV.
No brečet by si měl především ty, protože se tím vlastně přikryje dieselgate a je to pomyslnný signál, že si mužou nechat stávající spalováky :D Tohle EV vývoji a cenám moc neprospěje, když lidi budou mít možnost koupit i alternativu a pravděpodobně levneji. A to nemyslím ve zlém vůči tobě :) @DonVito
@Ozzman Alternativy už jsou dávno "mrtvé" a nabídka je tristní. Ty nové spalováky nejsou ani tak žádné terno. Je konec....
Už to nezlevní a nechtěných krabiček v autech neubude....
Už to nezlevní a nechtěných krabiček v autech neubude....
@DonVito tlak na pokles ceny je konkurence.
Pokud díky odpuštění pokut nedojde ke zdražení spalováků, tak bude o to větší tlak na ceny EV, ne?
Pokud díky odpuštění pokut nedojde ke zdražení spalováků, tak bude o to větší tlak na ceny EV, ne?
Nebo taky nebude, protože zůstane EV jako okrajový produkt, když lidi budou mít nabídku v levnějších spalovákách. Automobilky dlouhodobě dotovat EV nebudou, když nebude odbyt a prodávat pod cenou taky ne.. @Emel
@Ozzman: přesně, EV jsou okrajový produkt ze kterého se zelenorudí cvoci pokusili za naše peníze udělat mainstream. Bylo jasné že se to nemůže podařit ale stejně byly ty peníze vyházeny z okna.
Kdyby tomu nechali volný tržní průběh, dnes mohly být EV úspěšnější než když byly tlačeny silou, kdy jak známo proti síle se staví opačná síla.
Kdyby tomu nechali volný tržní průběh, dnes mohly být EV úspěšnější než když byly tlačeny silou, kdy jak známo proti síle se staví opačná síla.
Tak to si nemyslím, uspěšnější by nebyl, mne nevadí, že se propaguje EV a podporuje se (až na nějaké fanatiky tady :d ale ti nemaj vliv na politiku), vadí mne, že ten přechod je násilně rychlý, jenže tato rozhodnutí probíhaly za účasti automobilek a dotací a pobídek, i když se tady tváří někteří výrobci jako oběti. Mne je nejbližší asijský přístup, kdy kombinují všechny pohony, at už jsou to Kia/Hyundai, nebo i Toyota. Na druhé straně automobilky jako Ford a VW vsadily (Ford více) na EV a teď je to stojí propady. Pokud chci reálně snížit emise, cesta je i v tom nabídnout lidem auta o trochu čistčí a hlavně nová = obměnit vozový park + zlepšit infrastrukturu, aby auta jezdila v ideálním provozu. Pro mne je lepší prodat 1000 MHEV a vyměnit je za staré auta, než 10 elektroaut, protože více lidí si je ani nemuže dovolit z pohledu západního světa a nebo je nechce. Ale vývoj EV aut a jejich propagace má ještě jednu důležitou roli, která není primárně vidět pro plebs a to - inovace obecně, v bateriích, z toho budou těžit i normální auta s ruznymi typy elektrifikace @W.O. PRSCLEY
@Ozzman Tesla a možná do nějaké míry Čína ukazují, že je možné vyrábět levná elektroauta. Evropským automobilkám to zatím nejde (což si myslím já) nebo se jim nechce (což si myslí Don).
Ano, nejde jim to, proto se od toho ustupuje, je to jak říkám celou dobu, nejde o ekologii, ale o vývoj něčeho nového - nového zdroje příjmu (automobilky včetně VW byly pro rozvoj EV a lobbovaly za něj) a ekologie je jen zástupný problém, protože by se dalo cílit na snížení emisí z dopravy i jinak, třeba tím, jak píšu já. Myslet si, že nejde jen o byznys je liché a je to vidět na jistém znejistění a odklonu u evropských automobilek @Emel
@Ozzman
Kdyby v EU někdo přemýšlel, tak bude dotovat VÝVOJ, a bude ZAJIŠŤOVAT SUROVINOVÉ ZDROJE. Jinak řečeno bude dělat to, co Čína.
Jenže EU je plná eurohujerů co jsou IQ50, takže peníze vyhazuje ve spotřebě a jen prožírá peníze budoucích generací.
Jinak než nějaký trouba přijde s tím, že Čína dotuje výrobu EV, tak je třeba připomínat, že Čína je komunistický režim a tak trochu Čína vlastní ty výrobní podniky... 😆
Byť ano, Francie nebo Německo nějaký podíl taky mají v jejich automobilkách...
Kdyby v EU někdo přemýšlel, tak bude dotovat VÝVOJ, a bude ZAJIŠŤOVAT SUROVINOVÉ ZDROJE. Jinak řečeno bude dělat to, co Čína.
Jenže EU je plná eurohujerů co jsou IQ50, takže peníze vyhazuje ve spotřebě a jen prožírá peníze budoucích generací.
Jinak než nějaký trouba přijde s tím, že Čína dotuje výrobu EV, tak je třeba připomínat, že Čína je komunistický režim a tak trochu Čína vlastní ty výrobní podniky... 😆
Byť ano, Francie nebo Německo nějaký podíl taky mají v jejich automobilkách...
@DonVito Naštěstí brzy dojde ke zrušení zákazu ICE a elektromobilita dostane takové místo na trhu, jaké si zaslouží.
@DonVito Zatím je to jen výkřik do tmy a nemá to žádnou právní podporu. Takže doufejme, že to tak skutečně bude, ale s ohledem na fakt, že to má platit od 1.1. a je pár týdnů do Vánoc jsem zvědav jak to chtějí zařídit.
Stejsn
To je možné? Odmítnou nařízení EU? Nemyslím si. Maximálně pokuty odloží, tím je nastřádají a jednorázově to automobilky položí, až dojde na platbu za X let.
@Stejsn proč by to nešlo, je to přece jen o lidech kteří to vymysleli, když to šlo zavést jde to i zrušit, stačí začít znova myslet racionálně a neupřednostňovat ideologii ... Snad k tomu dojde včas, než těma blbostma zničíme Evropu úplně.
Emel
"Ministerstvo také zdůraznilo, že opuštění stanovených cílů by narušilo plánovací jistotu požadovanou průmyslem a znevýhodnilo by výrobce, kteří tyto cíle plní." - no takže udělají co?
Celý systém pokut za CO2 je postavený blbě. Nejvíce dopadá na malá levná benzínová auta, vyvádí evropské peníze do USA, nerozlišuje mezi výrobcem supersportů a spotřebky... přitom stačilo danit palivo.
Celý systém pokut za CO2 je postavený blbě. Nejvíce dopadá na malá levná benzínová auta, vyvádí evropské peníze do USA, nerozlišuje mezi výrobcem supersportů a spotřebky... přitom stačilo danit palivo.
@Emel
V německé energetice už léta funguje systém, kdy se na jedné straně od tepelných elektráren a tepláren vyberou peníze za nákup emisních povolenek a na druhé straně se dotují kapacitními platbami.
Ještě více promyšlený systém jsou aukce na předčasné odstavení německých uhelných elektráren. Elektrárny soutěží o to, kdo obdrží od státu dotaci za odstavení z provozu. Když se poté zjistí, že je zdrojů nedostatek, dostane ta samá elektrárna dotaci, aby nebyla odstavena.
Němečtí zelení odborníci jsou bezpochyby ti nejpovolanější, kdo dokáže vymyslet, jak aplikovat podobně promyšlená, ne-li geniální opatření i pro automobilky.
V německé energetice už léta funguje systém, kdy se na jedné straně od tepelných elektráren a tepláren vyberou peníze za nákup emisních povolenek a na druhé straně se dotují kapacitními platbami.
Ještě více promyšlený systém jsou aukce na předčasné odstavení německých uhelných elektráren. Elektrárny soutěží o to, kdo obdrží od státu dotaci za odstavení z provozu. Když se poté zjistí, že je zdrojů nedostatek, dostane ta samá elektrárna dotaci, aby nebyla odstavena.
Němečtí zelení odborníci jsou bezpochyby ti nejpovolanější, kdo dokáže vymyslet, jak aplikovat podobně promyšlená, ne-li geniální opatření i pro automobilky.
@Horký Hrom: u nás se to taky chystá a už by to bylo kdyby se politici Spolu lépe snášeli s Tykačem :-):-):-):-):-)
Kdyz chcete aby jezdili vsichni v EV, proc danit, pokutovat klasicke motory a palivo do nich misto toho aby se tlacilo na snizeni ceny EV. Kdyz je tak jednoduche na vyrobu tak by melo byt i levnejsi. Nebo?
@Emel Celý ten povyk okolo CO2 je kolosálna blbosť a podvod. Obmedzovanie emisií CO2 ničomu neprospeje, je len zásterkou na buzeráciu a likvidáciu priemyslu a automotive zvlášť.
topten
skoda octavia kombi
1.5tsi/115k, manual, 120-132g CO2 /km, 60mg NOx/km, 10.5s / 100km/h
1.5tsi/150k, 7DSG, 114-124g CO2 /km, 60mg NOx/km, 8.6s / 100km/h
2.0tdi/150k, 7DSG, 120-129g CO2 /km, 80mg NOx/km, 8.6s /100km/h
toyota corola kombi
2.0 hybrid 196k, e-CVT, 100-106g CO2 /km, 5.1g NOx/km, 7.7s /100km/h
oktavka cca o 15-20% vic CO2 otazka kolik NOx v realu, 60 a 80 je limit, u toyoty 5.1 real
kdepak asi soudruzi udelali chybu ?
nebylo by lepsi se na dyzl uz davno vykaslat a udelat klasickyho hybrida???
treba jeste neni pozde
1.5tsi/115k, manual, 120-132g CO2 /km, 60mg NOx/km, 10.5s / 100km/h
1.5tsi/150k, 7DSG, 114-124g CO2 /km, 60mg NOx/km, 8.6s / 100km/h
2.0tdi/150k, 7DSG, 120-129g CO2 /km, 80mg NOx/km, 8.6s /100km/h
toyota corola kombi
2.0 hybrid 196k, e-CVT, 100-106g CO2 /km, 5.1g NOx/km, 7.7s /100km/h
oktavka cca o 15-20% vic CO2 otazka kolik NOx v realu, 60 a 80 je limit, u toyoty 5.1 real
kdepak asi soudruzi udelali chybu ?
nebylo by lepsi se na dyzl uz davno vykaslat a udelat klasickyho hybrida???
treba jeste neni pozde
@topten Octavia 1.4tsi 150kW, 21-24g CO2/km, 7,5s a vMax 220... ono to není jen o číslech.
@Emel
kolik jich jezdi ?
kde ji muzu koupit ???
emise se pocitaj z flotily
kolik jich jezdi ?
kde ji muzu koupit ???
emise se pocitaj z flotily
@topten nevím kolik jich jezdí, ale Škodovka své limity zatím plní. A víš co... limit na 2025 (což je za měsíc) je 93g, což přesně ilustruje to, že hybrid dlouhodobě nic neřeší - i ta Corolla bude nad a limity se budou dále zpřísňovat.
@twistedTSD
Ve výše uvedeném příkladu ušetří výrobce na Octavii PHEV oproti Corolle HEV papírových 80g CO2 = 80g*95€/g*25Kč/€ = 190.000Kč. To mu bezpečně pokryje vyšší náklady na PHEV techniku.
Ale samozřejmě... dává to smysl jen tehdy, pokud ty CO2 kredity potřebuješ... pokud bys vyráběl jen ty PHEV, tak ti EU ty peníze nevrátí a maximálně je můžeš zkusit někde prodat. Což jsme možná u důvodu, proč momentálně PHEV Octavii nekoupíš - Škodovka letos kredity nepotřebuje a bez nich se to za ty peníze prodávat nevyplatí.
Co EU udělá nebo neudělá je těžké odhadovat... ale za současného stavu věcí nejsou HEV perspektivní větev.
EDIT: sorry za umístění ve stromu, prostě nejsem schopný v tomhle rozumně diskutovat...
Ve výše uvedeném příkladu ušetří výrobce na Octavii PHEV oproti Corolle HEV papírových 80g CO2 = 80g*95€/g*25Kč/€ = 190.000Kč. To mu bezpečně pokryje vyšší náklady na PHEV techniku.
Ale samozřejmě... dává to smysl jen tehdy, pokud ty CO2 kredity potřebuješ... pokud bys vyráběl jen ty PHEV, tak ti EU ty peníze nevrátí a maximálně je můžeš zkusit někde prodat. Což jsme možná u důvodu, proč momentálně PHEV Octavii nekoupíš - Škodovka letos kredity nepotřebuje a bez nich se to za ty peníze prodávat nevyplatí.
Co EU udělá nebo neudělá je těžké odhadovat... ale za současného stavu věcí nejsou HEV perspektivní větev.
EDIT: sorry za umístění ve stromu, prostě nejsem schopný v tomhle rozumně diskutovat...
@Emel
O4 PHEV o 200k drazsi a 250 kilo tezsi nez stejna motorizace s mild-hybridem
o kolik by byl drazsi HEV?
o 50tis ?
o 70tis?
desetinova baterka, tedy misto jednoho PHEV udelas 10 HEV
muze byt v kazdym aute
spotreba o litr nizsi v primestskem provozu bez dobijeni
tedy i pro ty co bydlej v kralikarnach a i pro uplny ignoranty
snad az na velky najezdy na dalnici provozne levnejsi nez chrocht
vw breci, ze musi zavirat fabriky, ale klasickej HEV nema a asi mit nebude
pro hodne lidi by HEV byla logicka volba
je otazka, jestli se PHEV do skodovky vrati == jestli maj dost baterek a jestli baterku radsi nedaj do EV
O4 PHEV o 200k drazsi a 250 kilo tezsi nez stejna motorizace s mild-hybridem
o kolik by byl drazsi HEV?
o 50tis ?
o 70tis?
desetinova baterka, tedy misto jednoho PHEV udelas 10 HEV
muze byt v kazdym aute
spotreba o litr nizsi v primestskem provozu bez dobijeni
tedy i pro ty co bydlej v kralikarnach a i pro uplny ignoranty
snad az na velky najezdy na dalnici provozne levnejsi nez chrocht
vw breci, ze musi zavirat fabriky, ale klasickej HEV nema a asi mit nebude
pro hodne lidi by HEV byla logicka volba
je otazka, jestli se PHEV do skodovky vrati == jestli maj dost baterek a jestli baterku radsi nedaj do EV
@Ozzman
nene, mam koncernovy benzinaky
pristi rok to chci vymenit - elektrika + benzinak
aspon elektriku ve ctyrkolce
nene, mam koncernovy benzinaky
pristi rok to chci vymenit - elektrika + benzinak
aspon elektriku ve ctyrkolce
@Ozzman
corola, resp. toyota, je pro me symbolem HEV
proto sem ji vytah
vedle ty elektriky bych prave nejradci sel do HEV, ale toyota je pro me moc cizokrajna a extravagantni a navic krome suv, ktery nechci, moc nizko u silnice.
a nevim, ze by nejaka eu automobilka nejakej rozumnej HEV na urovni aspon oktavky a to jeste zvyseny, delala.
takze nejspis skoncim u cistyho benzinu + elektrika jako druhy auto.
nicmene s realnym dojezdem 400km elektrika bude stacit na 80% ujetejch kilometru za rok a 95% vsech jizd.
takze nakonec to vidim tak, ze elektrika bude to prvni (nejvyuzivanejsi) auto v rodine a benzinak to druhy.
proto aspon ta elektrika ve 4kolce abychom meli sanci se vyhrabat, navic u nas casto vypadava elektrika a trva i 2 dny nez to daj dohromady (jsme mimo civilizaci) a tak moznost napajet dum z auta bude vitanej bonus, coz je pro me dost podstatnej parametr
corola, resp. toyota, je pro me symbolem HEV
proto sem ji vytah
vedle ty elektriky bych prave nejradci sel do HEV, ale toyota je pro me moc cizokrajna a extravagantni a navic krome suv, ktery nechci, moc nizko u silnice.
a nevim, ze by nejaka eu automobilka nejakej rozumnej HEV na urovni aspon oktavky a to jeste zvyseny, delala.
takze nejspis skoncim u cistyho benzinu + elektrika jako druhy auto.
nicmene s realnym dojezdem 400km elektrika bude stacit na 80% ujetejch kilometru za rok a 95% vsech jizd.
takze nakonec to vidim tak, ze elektrika bude to prvni (nejvyuzivanejsi) auto v rodine a benzinak to druhy.
proto aspon ta elektrika ve 4kolce abychom meli sanci se vyhrabat, navic u nas casto vypadava elektrika a trva i 2 dny nez to daj dohromady (jsme mimo civilizaci) a tak moznost napajet dum z auta bude vitanej bonus, coz je pro me dost podstatnej parametr
@topten
Jako zákazníka mě to netrápí. V příměstském provozu nikdy nenajezdím moc kilometrů. Jestli ušetřím litr na sto, tak za rok ušetřím třeba 1000Kč při nájezdu 3t v příměstském režimu. Jestli někdo (krom taxíkářů) točí hodně kilometrů, pak jsou to převážně dálnice.
Pokud se budeme bavit o pokutách, no tak ano, Octavia 1.5TSI má o 14g vyšší normované emise a stojí na pokutách o 33t víc (a je slabší). Předpokládám, že plán Škodovky je to neřešit a prodat na pět Octavií jednoho Enyaqa a tím to vykompenzovat... s vidinou toho, že dlouhodobě je potřeba se soustředit na ty Enyaqy, protože spalovací Octavia nebude a ani hybrid ji nezachrání. Jestli ale politická reprezentace změní plány na zákaz spalováků, tak se to třeba změní...
Jako zákazníka mě to netrápí. V příměstském provozu nikdy nenajezdím moc kilometrů. Jestli ušetřím litr na sto, tak za rok ušetřím třeba 1000Kč při nájezdu 3t v příměstském režimu. Jestli někdo (krom taxíkářů) točí hodně kilometrů, pak jsou to převážně dálnice.
Pokud se budeme bavit o pokutách, no tak ano, Octavia 1.5TSI má o 14g vyšší normované emise a stojí na pokutách o 33t víc (a je slabší). Předpokládám, že plán Škodovky je to neřešit a prodat na pět Octavií jednoho Enyaqa a tím to vykompenzovat... s vidinou toho, že dlouhodobě je potřeba se soustředit na ty Enyaqy, protože spalovací Octavia nebude a ani hybrid ji nezachrání. Jestli ale politická reprezentace změní plány na zákaz spalováků, tak se to třeba změní...
@Emel
A ten phev nabíjí každých 100km? S prázdnou baterkou má taky 7.5s, nebo omezuje výkon už od nějakého stavu?
Docela demagogie srovnavat nesmyslné počítani phev. Tak můžeme třeba pokračovat ne?
Ev9, 5.3s 0-100, vmax 200, co2 0g.
A ten phev nabíjí každých 100km? S prázdnou baterkou má taky 7.5s, nebo omezuje výkon už od nějakého stavu?
Docela demagogie srovnavat nesmyslné počítani phev. Tak můžeme třeba pokračovat ne?
Ev9, 5.3s 0-100, vmax 200, co2 0g.
@Mikesus však proto toptenovi píšu, že to není jen o číslech :-)
Nejde o to, jak to počítáš ty nebo já, ale jak to počítá EU pro účely pokut za CO2. Protože to je téma článku a je to i hlavní důvod, proč to řeší automobilky.
A nejspíš je to i důvod, proč VW vyhodnotil situaci tak, že se bez klasického HEV obejde... třeba proto, že PHEV díky úspoře na pokutách bude schopný prodávat víceméně za cenu HEV... a dlouhodobě stejně přežijou jenom EV.
Nejde o to, jak to počítáš ty nebo já, ale jak to počítá EU pro účely pokut za CO2. Protože to je téma článku a je to i hlavní důvod, proč to řeší automobilky.
A nejspíš je to i důvod, proč VW vyhodnotil situaci tak, že se bez klasického HEV obejde... třeba proto, že PHEV díky úspoře na pokutách bude schopný prodávat víceméně za cenu HEV... a dlouhodobě stejně přežijou jenom EV.
@Emel VW se připravuje o zisky, ze kterých mohl dále investovat. To, že HEV časem zdraží na cenu PHEV, jen znamená, že opět poklesnou prodeje. Nemluvě o tom, že většina lidí bude PHEV kupovat bez toho, aby plánovala je pravidelně nabíjet, což Komise taky utne. Tldr; evropský automotive jde do kytek.
MarekAbsolon
Tento příspěvek porušil pravidla diskuze a byl smazán.
Zajimave, ze O4 s Dsg je uspornejsi, tam ale bude problem ze 85kw nebude mhev ze ?@topten
@Ozzman DSG je obecně úspornější, mimo jiné díky tomu, že má kvalt navíc.
Tak jen blázen by si do Oktávky kupoval manuál, pokud by to nebyla otázka peněz, což chápu :) @Emel
@Ozzman klidně bych se do své Octavie s manuálem vrátil. Koupil bych tam nějaké rádio s AA a i dneska by to bylo auto, se kterým by byla radost jezdit.
Mne to u kombíku už nedává moc smysl, do hatche ještě jo, tím Oktávka nikdy nebyla, nicméně běžná nová Oktávka je spíše měkčeji nastavena a je to auto na cestování a tam ten automat pasuje. Dle mne je nová Oktávka už dost velká na to, aby se z ní stalo auto pro radost z jízdy @Emel
@Ozzman já to měl jak víš v kombíku využívaném jako rodinné auto... a DSG jsem si projížděl taky... a i bez příplatku za DSG bych si vybral manuál (pro sebe... kdyby s tím měla jezdit žena, bylo by to jiné).
HB vs. kombík... pro mě je auto pro zábavu RWD kupátko, HB nebo kombík je kompromis... pokud si to pamatuju, byl na Nordschleife snad dokonce rychlejší Leon v kombíku než v hb, kvůli lepší aerodynamice...
HB vs. kombík... pro mě je auto pro zábavu RWD kupátko, HB nebo kombík je kompromis... pokud si to pamatuju, byl na Nordschleife snad dokonce rychlejší Leon v kombíku než v hb, kvůli lepší aerodynamice...
Ano, vím jaké jsi měl auto, vubec nic proti němu , naopak, ale ja bych ho dnes volil s DSG. Oktávka je pořád kompakt, ale veliký, sám se svým kompaktním kombi rád prolétnu pár zatáček, protože na to má podvozek a i výkon a ovladatelnost, nicméně na nějaké to řidičské řádění je to už přecijen velké už jen protože naše silnice jsou úzké a potkat se s SUV či dodávkou už je na centimetry (a to nemluvím toho stresu, když jsem toto dělal s Mondeem), takže v ideálním světě širokých okresek, proč ne, chápu, neodsuzuji, ale Oktávka aktuální generace je zase o kousek větší a i v RS verzi bude s DSG komfortnější to projetí pár zatáček, nicméně pro zábavu a manuál tu jsou auta RWD či typu HotHatch - muj názor, ostatně ho ale znáš roky :D @Emel
@Ozzman “Tak jen blázen by si do Oktávky kupoval manuál” - po 110tis km se suchým 7DSG bych napsal pravý opak, jen blázen by si k 1.5TSI koupil DSG 🤢 2x měněná mechatronika (a 2x odtah) a teď začíná škubat při couvání… Tj tohle už nechci…
Promin, ja vždy zapomenu na tu suchou DSG, nýbrž i tady v diskuzi nedávno někdo psal, že je už vychytaná, takže ne ? @Ericn
@Ozzman Bohužel není. Kolega, co si vzal letos nového Leona s 1.5 e-TSI zaznamenal první problém po 600km - stejná závada a měněna mechatronika 🤣 Ještě, že v záruce…
@topten Kdyby VW udělal HEV, lidi by nekupovali PHEV, které je administrativně zvýhodněný.
@KANKUNEN tak to záleží na ceně... pokud by byl PHEV za cenu HEV, tak nevidím důvod vzít HEV.
@KANKUNEN
Tak VW hlavne zadny full HEV nema.
Nema ho z ceho udelat.
Full HEV ma Toyota, Ford, Honda, Nissan, Renault?
Ale VW ne.
PHEV je (s trochou nadsazky) lehce upraveny spalovak. Full hybrid se musi udelat poradne, aby daval smysl. U full hybridu nestaci pridat e-motor mezi (fosilni) motor a prevodovku.
Tak VW hlavne zadny full HEV nema.
Nema ho z ceho udelat.
Full HEV ma Toyota, Ford, Honda, Nissan, Renault?
Ale VW ne.
PHEV je (s trochou nadsazky) lehce upraveny spalovak. Full hybrid se musi udelat poradne, aby daval smysl. U full hybridu nestaci pridat e-motor mezi (fosilni) motor a prevodovku.
@Emel
Tak jinak.
Nenabijeci full hybrid musi fungovat mnohem lip, nez lehce upraveny spalovak.
Z dobreho full hybridu muzes pridanim vetsi baterky udelat dobry PHEV.
Ale naopak to nefunguje!
Z PHEV (spatneho, sloziteho, s nizsi ucinnosti) nema smysl delat nenabijeci full hybrid. Obycejny PHEV dava smysl jen kdyz nabijis.
Je to pochopitelne?
Tak jinak.
Nenabijeci full hybrid musi fungovat mnohem lip, nez lehce upraveny spalovak.
Z dobreho full hybridu muzes pridanim vetsi baterky udelat dobry PHEV.
Ale naopak to nefunguje!
Z PHEV (spatneho, sloziteho, s nizsi ucinnosti) nema smysl delat nenabijeci full hybrid. Obycejny PHEV dava smysl jen kdyz nabijis.
Je to pochopitelne?
@DonVito já to takhle nevnímám... efektivita pro tebe může být větší nebo menší priorita u hybridu i u pluginu. Ideální plugin má taky vysokou účinnost.
@topten Tak zrovna Corolla s touhle motorizací je jízdně hroznej počin. Řve to jako pavián při každým pokusu o akceleraci nebo snaze o dálniční tempo a vyjma nízké spotřeby to neumí zaujmout ničím. To raději tu Octavii kombi.
Neumím si představit jak jezdí slabší motorizace. Jaký to má emise mě jako zákazníka skutečně nezajímá. Podstatné pro mě je že to má homologaci.
Neumím si představit jak jezdí slabší motorizace. Jaký to má emise mě jako zákazníka skutečně nezajímá. Podstatné pro mě je že to má homologaci.
Jezdil si v tom vůbec někdy ?? Při akceleraci to někomu vadit může, tenhle argument beru, ale reálně tu plnou akceleraci nepoužiješ, a jízdně ?? Podvozek je na kompaktní segment nadpruměrný, agilní, řízení není umělé, máš dobrou odezvu od silnice, má to multilink a tlumí výborně nerovnosti a i přesto auto máš pod kontrolou, spolu s Fokusem je to nejlépe jezdící kompakt (to nejsou jen moje slova, potvrzují to četné testy, dokonce i tady na ACZ). Hlučnost je pak dle výbav, někde je to horší (GR sport - ojebané materiály na podvozku), někde lepší...(style, executive - tlumící materiály included) @ryccardo
@Ozzman
to přesně vidíš, kdo na tom stojí jak na rýči. Dálniční tempo na tempomat je otázka kolika otáček v corolle? 2500-3000? už si to nepamatuju přesně. podvozek je jednoznačně lepší v supu2, nekroutí se to, nedrncá to, drží to stopu jako na kolejích.
to přesně vidíš, kdo na tom stojí jak na rýči. Dálniční tempo na tempomat je otázka kolika otáček v corolle? 2500-3000? už si to nepamatuju přesně. podvozek je jednoznačně lepší v supu2, nekroutí se to, nedrncá to, drží to stopu jako na kolejích.
@Ozzman Jo teď jsem to měl nedávno půjčený a najel v tom skoro 200 km. Při běžný akceleraci je naprosto normální, že otáčky vyskočí na 4-4500 ot. Při ostřejší ovšem nikoliv maximální akceleraci se motor splaší a nahodí omezovač tj. 6000 ot min a tam to drží a řve. U normálního spalováku jsem zvyklej, že když zrychluju, tak otáčky rostou klidně až k těm 6000 ot min, ale ne že tam trčí 10 vteřin. Pokud jedeš po dálnici 130-150 tak už toho má motor auto plný brejle a motor co chvíli točí nesmyslný otáčky, aby udržel tempo. Pokud jedeš 80-100 tak uznávám, že motor neslyšíš, protože točí běžně kolem 2-3 tis. Tam problém není ale vyšší rychlost nebo častá akcelerace na konci vesnice kde chceš zrychlit z 50 se ti odmění vysokýma otáčkama. Sorry, ale na to nejsem zvyklej.
Na podvozek jsem si nestěžoval. Auto sedí hezky. Řízení a odpružení je supr. Tam problém není. Jen ta variátorová převodovka to trochu sráží. Byť je cítít jak pěkně zabere elektromotor, když šlápneš na plyn. Sice by mi vadilo při ostřejší jízdě, že nikdy nevíš kolik síly máš na předních kolech, ale na sportovní jízdu to auto není a při běžným používání to ničemu nevadí. Já měl půjčený GR Sport. Jinou výbavu jsem nezkoušel. Materiály jsou pravda nic moc (rozuměj tvrdé), ale krom příšerné loketní opěrky, která je málo polstrovaná a nedá se moc polohovat, bych si na interiér nestěžoval. Auto bych si ale dobrovolně nekoupil. Není to můj šálek kávy. Spotřeba 5,1 mě neuchvátila ani neurazila.
Na podvozek jsem si nestěžoval. Auto sedí hezky. Řízení a odpružení je supr. Tam problém není. Jen ta variátorová převodovka to trochu sráží. Byť je cítít jak pěkně zabere elektromotor, když šlápneš na plyn. Sice by mi vadilo při ostřejší jízdě, že nikdy nevíš kolik síly máš na předních kolech, ale na sportovní jízdu to auto není a při běžným používání to ničemu nevadí. Já měl půjčený GR Sport. Jinou výbavu jsem nezkoušel. Materiály jsou pravda nic moc (rozuměj tvrdé), ale krom příšerné loketní opěrky, která je málo polstrovaná a nedá se moc polohovat, bych si na interiér nestěžoval. Auto bych si ale dobrovolně nekoupil. Není to můj šálek kávy. Spotřeba 5,1 mě neuchvátila ani neurazila.
@Mikesus Dálniční tempo je dost často víc otáček 2500-3000 je tak spíš ta okreska. To časté kolísání otáček podle zatížení motoru mi teda nevyhovuje. Stačí malý stoupání a motor se hned žene do otáček, aby udržel rychlost.
Podvozek je (co se týče chování auta v zatáčkách) určitě lepší než v Supu, ale já ani s jedním autem neřežu zatáčky na hranici přilnavosti gum, takže to moc neocením. Rozhodně jsem se do toho auta nezamiloval a netoužím po tom ho vlastnit.
Podvozek je (co se týče chování auta v zatáčkách) určitě lepší než v Supu, ale já ani s jedním autem neřežu zatáčky na hranici přilnavosti gum, takže to moc neocením. Rozhodně jsem se do toho auta nezamiloval a netoužím po tom ho vlastnit.
Nemel si to porad v eco rezimu? Ten je pri vyssi akceleraci nekdy neprijemny, moc ho nepouzivam a odhlucneni - viz vybava, cekal jsem GRko, mel sem stejnou zkusenost a proto ho nekoupil. A materialy tvrde, palubka je mekcena z velke casti, dvere z casti taky, na dnesni pomery jento soise nadstandart, co jsem mel moznost zkusit.@ryccardo
@Ozzman Zkoušel jsem ECO, Normal, i Sport a nepozoroval jsem zásadnější změny. Nechal jsem to nakonec na Normal. Ani bych si nestěžoval na odhlučnění. To za mě není špatný. Ale jak jedeš trasou kde se střídá státovka s vesnicema a každou chvíli zrychluješ z 50 na 90-100, tak vychytat jak moc máš zmáčknout plyn, aby to nezačalo řvát se mi nějak nedařilo. Plynulá jízda ustálenou rychlostí kolem 100 km/h je v pohodě. Pak začne být problém na dálnici, kdy kolem 140 už holt motor dost často skáče do režimu, pro mě, nezvykle vysokých otáček.
Palubka je měkčená (jak je běžné) jen nahoře kde na ní nikdo nikdy nesahá, ale spodek, kde máš opřený koleno je tvrdý. Dveře taky žádný zázrak a loketka, která navíc nejde výškově nastavit je prostě jen plast a na něm koženka. Za mě odfláknuté. K čemu jsou tam ty pádla pod volantem jsem nepochopil. To si mohli odpustit. A upřímně s naftovou Oktávkou bych dokázal jezdit asi s menší spotřebou. Co se mi třeba líbilo, tak rychlé vypínání nechtěných euroasistentů přímo na volantu. To je supr. Nechci to jen kritizovat. Spousta lidí v tom bude asi spokojená, ale já bych si to auto teda nekoupil.
Palubka je měkčená (jak je běžné) jen nahoře kde na ní nikdo nikdy nesahá, ale spodek, kde máš opřený koleno je tvrdý. Dveře taky žádný zázrak a loketka, která navíc nejde výškově nastavit je prostě jen plast a na něm koženka. Za mě odfláknuté. K čemu jsou tam ty pádla pod volantem jsem nepochopil. To si mohli odpustit. A upřímně s naftovou Oktávkou bych dokázal jezdit asi s menší spotřebou. Co se mi třeba líbilo, tak rychlé vypínání nechtěných euroasistentů přímo na volantu. To je supr. Nechci to jen kritizovat. Spousta lidí v tom bude asi spokojená, ale já bych si to auto teda nekoupil.
nikde ale prece neni psany kluci, ze HEV musi mit e-cvt
japonci jsou na to ujety, a jestli se nepletu, maj to (meli) i v cistejch benzinacich
japonci jsou na to ujety, a jestli se nepletu, maj to (meli) i v cistejch benzinacich
Projev ecvt neni pro kazdeho, od zacatku to tvrdim, padla jsou k nicemu, ale muzes s nimi simulovat razeni - lepsi projev :D Naftova oktavka pojede podobne, ale jakmile prijdou i mesta, rozdil poznas, za mne je ale velkou vyhodou i dynamika a aerodynamika, kdy auto ma dost sily i na dalnici dost nad 140 a to i rakvi na strese, jezdil sem ma autobahnu a jezdim svizne, pak ale zere a plasty u kolem, to v tehle tride nekdo ma ? To sem mel naposledy na Mk4 mondeu@ryccardo
ACE.
Včera bylo pozdě stupidní GD zrušit.
@ACE.
Možná Vás zklamu, ale Zelenou dohodu nikdo rušit nebude, protože na základě vědeckého zkoumání změny klimatu a jejích následků kupodivu došlo, celosvětově, k náročné politické dohodě a plánu jak provést nutnou dekarbonizaci veškeré lidské činnosti. Zcela jistě to není ideální. U nás tomu plánu říkáme Green Deal a je to vlastně asi poprvé v dějinách, kdy technický pokrok není jen konkurenční výhodou, ale přímo politickým požadavkem.
Pro mě jako pro konstruktéra se nic nemění, já mám inovace v popisu práce tak jako tak.
Možná Vás zklamu, ale Zelenou dohodu nikdo rušit nebude, protože na základě vědeckého zkoumání změny klimatu a jejích následků kupodivu došlo, celosvětově, k náročné politické dohodě a plánu jak provést nutnou dekarbonizaci veškeré lidské činnosti. Zcela jistě to není ideální. U nás tomu plánu říkáme Green Deal a je to vlastně asi poprvé v dějinách, kdy technický pokrok není jen konkurenční výhodou, ale přímo politickým požadavkem.
Pro mě jako pro konstruktéra se nic nemění, já mám inovace v popisu práce tak jako tak.
@Dzinus Svět je plný hlupáků rozdělených na dvě vyhraněné poloviny. Jedni z Globálního oteplování šílí a druzí se tomu vysmívají. Ale pravda je ta, že se otepluje i bez lidské činnosti a my lidi tomu ještě napomáháme. Hlupáci se smějí, že je v atmosféře málo CO2, 0,03% nebo kolik, jenže to je to zlo, z tohoto důvodu ho poměrově lidstvo vytvoří dost.
@KANKUNEN
Nevim jestli silim, ale letos mi po teple zime zmrzlo vsechno ovoce a dvakrat prislo krupobití co znicilo dve auta.
A posledni leta tohle prichazi stale casteji.
Budu velice rad, jestli se mýlím a globální oteplování neexistuje.
Jen mi prijde, že ta souvislost otepleni a spalování fosilu je dost podezřela.
Nevim jestli silim, ale letos mi po teple zime zmrzlo vsechno ovoce a dvakrat prislo krupobití co znicilo dve auta.
A posledni leta tohle prichazi stale casteji.
Budu velice rad, jestli se mýlím a globální oteplování neexistuje.
Jen mi prijde, že ta souvislost otepleni a spalování fosilu je dost podezřela.
@Hendly
Možná bychom se mohli zeptat lidí z Jeseníků a olomoucka, co si myslí o pár tisícinek co2 navíc.
odpověď budeš mít, že by se to stalo tak jako tak. Ano, nejspíš jo, ale ne tak často. Můžeme kouknout trochu do historie, celé ČR.
řekněme posledních 200 let, kdy už bylo docela dobře zaznamenáváno.
19.stol: 9 velkých povodní
20.stol: 10 velkých povodní
21. čtvrtstoletí: 7 velkých povodní.
tímto tempem bude ve 21.stol. v ČR cca 28 velkých povodní. Náhoda?
https://cs.wikipedia.org/…%AD_v_%C4%8Cesku
Možná bychom se mohli zeptat lidí z Jeseníků a olomoucka, co si myslí o pár tisícinek co2 navíc.
odpověď budeš mít, že by se to stalo tak jako tak. Ano, nejspíš jo, ale ne tak často. Můžeme kouknout trochu do historie, celé ČR.
řekněme posledních 200 let, kdy už bylo docela dobře zaznamenáváno.
19.stol: 9 velkých povodní
20.stol: 10 velkých povodní
21. čtvrtstoletí: 7 velkých povodní.
tímto tempem bude ve 21.stol. v ČR cca 28 velkých povodní. Náhoda?
https://cs.wikipedia.org/…%AD_v_%C4%8Cesku
@Hendly Globální změna klimatu určitě existuje a bude pokračovat bez ohledu na naše zásahy. Možná by jste si měli uvědomit, že zničení průmyslu v EU vlivem zelených regulací rozhodně není zárukou toho, že od následující pětiletky už nebudou padat velký kroupy, nebudou záplavy a že hurikány budou hodný a mírný. Tento fakt vám hoši uniká. Takže se musíme spíš soustředit na to se takovýmu počasí přizpůsobit. Na ochranu auta bych začal pergolou ;-) Přestat spalovat uhlí, a myslet si, že mi pak už kroupy auto nerozbijou je dost iluzorní představa. A jestli nějaká lokalita trpí povodněmi, tak to neznamená, že se máme urputně snažit snižovat CO2, ale adaptovat v daném místě krajinu tak, aby i velké přívaly vody zvládla (prohlubovat koryta řek, budování protipovodňových valů, výsadba zeleně, která vodu dokáže lépe pohltit, budování rybníků a přehrad atd. Tohle má smysl. Snižovat jako jediní i za cenu sebepoškozování uhlíkovou stopu je špatně.
@Dzinus
ČTK, 9.11.2024: Trump připravuje odstoupení od Pařížské dohody o klimatu, dekret je už napsaný.
Pro nás se nic nemění. Cesta dekarbonizace byla jednou vytyčena a neuhneme z ní ani o píď. Trump brzy pochopí, jak kardinální a fatální chybou je odstupovat od dohody.
A že je technický pokrok přímo politickým požadavkem? To zní každému technikovi jako balzám na duši. Technik nezná hřejivější pocit, než že pokyn k pokroku dalo osvícené politické vedení.
ČTK, 9.11.2024: Trump připravuje odstoupení od Pařížské dohody o klimatu, dekret je už napsaný.
Pro nás se nic nemění. Cesta dekarbonizace byla jednou vytyčena a neuhneme z ní ani o píď. Trump brzy pochopí, jak kardinální a fatální chybou je odstupovat od dohody.
A že je technický pokrok přímo politickým požadavkem? To zní každému technikovi jako balzám na duši. Technik nezná hřejivější pocit, než že pokyn k pokroku dalo osvícené politické vedení.
@Horký Hrom
Uznávám, že by svět byl jistě lepším místem pro život, kdyby všichni všemu rozuměli, ale je třeba si klást splnitelné cíle. Grean deal, jakkoli je zdravá míra skepse na místě, je cíl určitě splnitelný i když nakonec třeba zabere více času. Z mého úhlu pohledu je sice důvodem jeho existence hlavně snaha zanechat našim potomkům ještě stále nějak obyvatelnou planetu, ale ona je to také velká ekonomická příležitost. Komu se povede tranformovat ekonomiku na bezemisní, cirkulární a všechna tato moderní slova dohromady, bude mít ekonomiku s mnohem vyšší efektivitou nakládání se zdroji, levnější, technologicky vyspělejší, s vysokou přidanou hodnotou a může v nových konturách zopakovat ekonomický zázrak Velké Británie v polovině 19. století a tento ekonomický výkon samozřejmě proměnit v politickou moc a vliv. Myslím, že právě tento pragmatismus je Číně vlastní. Nedává smysl se handrkovat jestli to je, nebo není dobrý nápad ve světě, který se dávno vydal touto cestou a jediné co dává smysl, je být v čele pelotonu, protože nechceme stát opodál. To zřejmě pochopili i ve Volkswagenu. A tak tvrdě jednají s odbory o úsporách, zavírání fabrik, propoustění, brečí u EU i své Vlády o jakoukoli úlevu, lijí peníze do Rivianu a snaží se dohnat ztrátu a přežít, protože to je hlavně byznys.
Uznávám, že by svět byl jistě lepším místem pro život, kdyby všichni všemu rozuměli, ale je třeba si klást splnitelné cíle. Grean deal, jakkoli je zdravá míra skepse na místě, je cíl určitě splnitelný i když nakonec třeba zabere více času. Z mého úhlu pohledu je sice důvodem jeho existence hlavně snaha zanechat našim potomkům ještě stále nějak obyvatelnou planetu, ale ona je to také velká ekonomická příležitost. Komu se povede tranformovat ekonomiku na bezemisní, cirkulární a všechna tato moderní slova dohromady, bude mít ekonomiku s mnohem vyšší efektivitou nakládání se zdroji, levnější, technologicky vyspělejší, s vysokou přidanou hodnotou a může v nových konturách zopakovat ekonomický zázrak Velké Británie v polovině 19. století a tento ekonomický výkon samozřejmě proměnit v politickou moc a vliv. Myslím, že právě tento pragmatismus je Číně vlastní. Nedává smysl se handrkovat jestli to je, nebo není dobrý nápad ve světě, který se dávno vydal touto cestou a jediné co dává smysl, je být v čele pelotonu, protože nechceme stát opodál. To zřejmě pochopili i ve Volkswagenu. A tak tvrdě jednají s odbory o úsporách, zavírání fabrik, propoustění, brečí u EU i své Vlády o jakoukoli úlevu, lijí peníze do Rivianu a snaží se dohnat ztrátu a přežít, protože to je hlavně byznys.
PowerHouse
Nic se platit nebude,
protože VW hrozí uzavíráním továren.
Tak tudy opravdu ne,
baterky 44kWh. Po 8 letech záruka na 80%, tedy 35kWh.
Nyní tady byl C3 Aircross s baterkou 44kWh, s takovýma baterkama to nepůjde ani v 2026, 27.
protože VW hrozí uzavíráním továren.
Tak tudy opravdu ne,
baterky 44kWh. Po 8 letech záruka na 80%, tedy 35kWh.
Nyní tady byl C3 Aircross s baterkou 44kWh, s takovýma baterkama to nepůjde ani v 2026, 27.
@PowerHouse pro městké auto, které díky tomu bude adekvátně levné, mi 44kWh přijde v pohodě. A komu to nestačí, sáhne po větší.
@Emel
Adekvátně levné je 700+ tis. za oj€banou plechovku do města?!? ... Hahaha
Adekvátně levné je 700+ tis. za oj€banou plechovku do města?!? ... Hahaha
@rohYpnol ne, to je ještě drahé. Ale ono Aircross zase není úplně malý auto.
Spring se svou 27kWh baterkou za 470 se tomu pomalu blíží. Svého času ho Dacia v Německu prodávala za 12t€ - tak to byla fér cena.
Spring se svou 27kWh baterkou za 470 se tomu pomalu blíží. Svého času ho Dacia v Německu prodávala za 12t€ - tak to byla fér cena.
Hendly
Dotace na vyvoj EV automotiv prozral v podobe rekordnich zisku a ted se krici at se zrusi pokuty.
Nebo jak si to mam vykladat?
Nebo jak si to mam vykladat?
Přesně tak :) @Hendly
@Ozzman Jasně, automotiv EV nedokázal poručit fyzikálním zákonům. A kde přesně se to na světě komu povedlo a kdy?
Když pominu, že jsi jeden z trollích účtů, tak ti i přesto věnuji jednu odpověď - Nejde o to, že se to nepovedlo, ale že se pokřivuje konkurenční prostředí pro výhodnost POUZE EV, sežerou se dotace a výsledek je fiasko - skoro až obrat o 180 stupnu vzad. Kdyby se pobraly dotace, vývoj by poskočil, ale zároveň by se více diverzifikovalo, lidi by to lépe akceptovali, nemusela se auta tolik zdražovat (lepší obměna vozového parku) a ve výsledku i poloviční technologie, které nahradí starý vozový park, prospějí z části životnímu prostředí. Cíl je dobré vytyčit, ale byl vytyčen na velmi krátké období a velmi tvrdě (protože to rezonovalo a šlo na vrub i automobilkám = podpora dotacemi na EV). Ve výsledku to postihlo nejen motorizace, ale i celé modely aut, které si dnes nemužeš koupit....auta jsou dražší (nominálně, vzhledem ke mzdě ani ne ), ale narostly vícenáklady jinde (energie, bydlení), takže tu je pořád část lidí provozující stará a neudržovaná auta (a nebo naprosto logicky ekonomicky chovající se cjednotky - kupují ojetiny, protože auto není investice a je to výhodnější, což je pravda ), která jsou zdroji špatných emisí, nebo jimi za čas a s počtem KM mohou být, když už se bavíme o ekologii , ale o tu tady vubec nešlo. Ideální je pobídnout vývoj technologií, ale né zákazy platící na méně movité, to se proti každé vládě vymstí. Obměna vozového parku by proběhla časem tak jako tak a mohla stát méně peněz a útrap a proběhnout více "udržitelně". Naivní myšlenka, že všichni hned přesednou do EV nikoho asi netrápila.. Krátkodobě tedy vydělaly automobilky, ale ty, které to nezvládly z dlouhodobého hlediska mužou prodělat a proto se začíná politika měnit.... protože lobby :) @MarekAbsolon
@Ozzman nevím sice, proč mě osočuješ slovy "jeden z trollících účtů", to jsou zbytečné premisy. V podstatě se dostáváš k jádru věci: O ekologii tady od začátku vůbec nešlo. Šlo o promyšlený kalkul, kdy zfanatizované davy jásají nad tím, že se nastoupil nový skvělý směr. Vyčuránci z průmyslu pochopili, jak snadné bude tahat peníze ze státu ve jménu ideologie. Ano, o zisky tady šlo a stále jde. Teď je potřeba malinko otočit a zalobovat jinde a jinak. Na celku se nemění nic.
A konkrétně Německo? To je jednoduché, tam teď padá vláda, takže nemyslitelné se stává možným.
A konkrétně Německo? To je jednoduché, tam teď padá vláda, takže nemyslitelné se stává možným.
Já tu už pár let tvrdím, že automobilky nejsou obětí EV, ale jejich samotnými spolustrujci a že politikou nehýbe superpadouch "úředník z Bruselu", ale lobby firem :D Stejně jako v každé politické úrovni všude na světě vyjma diktátorských a totalitních režimů... @MarekAbsolon
@MarekAbsolon
"nevím sice, proč mě osočuješ slovy "jeden z trollících účtů" "
Protože všichni vidíme čím začínáš diskuze a co do nich píšeš. Jaké překvapení, že tě hned lidi prokouknou.
"nevím sice, proč mě osočuješ slovy "jeden z trollících účtů" "
Protože všichni vidíme čím začínáš diskuze a co do nich píšeš. Jaké překvapení, že tě hned lidi prokouknou.
@Mikesus těm, kteří nenávidějí celou generaci za to, že se narodila, píšu co si o nich myslím, tak se hned neozývej ty potrefená huso.
@MarekAbsolon
No vidíš. A zase začínáš trolit. Ale i ostatní to vidí a čtou.
A BTW, už jsi zjistil jaký je rozdíl mezi podporou a dotací? Nebo jaký je rozdíl mezi obecně a všichni? Zkus se zamyslet, třeba to zvládneš.
Nebo at se drzime kontextu, jaké fyzikální zákony EV by mělo porušovat?
Případně jaké to auto tedy máš, kdyz milenialove jsou narozdil od tebe lini a dělají místo prace selficka. To jsi taky ještě neodpověděl.
No vidíš. A zase začínáš trolit. Ale i ostatní to vidí a čtou.
A BTW, už jsi zjistil jaký je rozdíl mezi podporou a dotací? Nebo jaký je rozdíl mezi obecně a všichni? Zkus se zamyslet, třeba to zvládneš.
Nebo at se drzime kontextu, jaké fyzikální zákony EV by mělo porušovat?
Případně jaké to auto tedy máš, kdyz milenialove jsou narozdil od tebe lini a dělají místo prace selficka. To jsi taky ještě neodpověděl.
Arese
Proč odpustit? A proč jenom na rok? To teroristické zelené výpalné je třeba jednou provżdy zrušit!
rohYpnol
Už jsem to pochopil. Nový výmysl EU a západních hujerů - dotace na pokuty EU 🤣
Doufám, že tento dotační titul vypíše přímo EU 🤣 🤣🤣
Doufám, že tento dotační titul vypíše přímo EU 🤣 🤣🤣
Hele, výše jsem ti vysvětlil, že to funguje všude v kapitalismu stejně, otázkou je, chtěl by si tedy radši žít v totalite ? @rohYpnol
@Ozzman
Motáš doslova šesté páté přes deváté.
Totalita a kapitalismus jsou zcela rozdílné kritéria. Opakem totality je demokracie, že...
Mimochodem, současná EU je všechno jen dávno ne kapitalismus. Je to eurosocialismus jak vyšitý.
Tak si nejdřív v hlavě srovnej pojmy a dojmy.
Motáš doslova šesté páté přes deváté.
Totalita a kapitalismus jsou zcela rozdílné kritéria. Opakem totality je demokracie, že...
Mimochodem, současná EU je všechno jen dávno ne kapitalismus. Je to eurosocialismus jak vyšitý.
Tak si nejdřív v hlavě srovnej pojmy a dojmy.
Lobby stakeholderu je popsany jev v kapitalismu, takze odpovis mne ? Co by sis predstavoval ? Tohle je nejlepsi system, ktery jsme zatim byli schopni vymyslet a pouzit…dokonaly neni, ale mas lepsi ? @rohYpnol
odpoveď na príspevok nižšie @Ozzman
Najlepší systém? Na zaplakanie, takže sa naozaj nie je čím chváliť.
Najlepší systém? Na zaplakanie, takže sa naozaj nie je čím chváliť.
rohYpnol
Jinak řečeno - EU právě se svými eurohujerskými představami a ekofašistickými předpisy narazila do zdi.
Přesně jak jsem dlouhodobě varoval a předpovídal.
Nyní následuje fáze odkládání jediného řešení kterým je zrušení nesmyslných nařízení EK...
Dva tři roky to budou odkládat, pak jim snad 15 minut po 12té dojde že stejně musí nesmysl zrušit. Nebo mezi tím hujeři vymyslí dotační tituly na emisní pokuty ... 😉 Trochu dost mám obavy, že EK je natolik mentálně retardovaná, že to tak reálně může skončit...
Přesně jak jsem dlouhodobě varoval a předpovídal.
Nyní následuje fáze odkládání jediného řešení kterým je zrušení nesmyslných nařízení EK...
Dva tři roky to budou odkládat, pak jim snad 15 minut po 12té dojde že stejně musí nesmysl zrušit. Nebo mezi tím hujeři vymyslí dotační tituly na emisní pokuty ... 😉 Trochu dost mám obavy, že EK je natolik mentálně retardovaná, že to tak reálně může skončit...
@rohYpnol
Tak dalsi puntik za tve napsani jak je EU spatna.
A jak je to realne?
Globálne EV neustale rostou.
Tesla stale nejhodnotnejsi automobilka a evropský automotiv stale hleda cestu a je znova “dotovan” tentokrat odpustenim
Pokuty by nebyl zas takovy problem. Problem jsou miliardy utopene v SW projektech bez vysledku, v investicích do konkurence atd..
Tak dalsi puntik za tve napsani jak je EU spatna.
A jak je to realne?
Globálne EV neustale rostou.
Tesla stale nejhodnotnejsi automobilka a evropský automotiv stale hleda cestu a je znova “dotovan” tentokrat odpustenim
Pokuty by nebyl zas takovy problem. Problem jsou miliardy utopene v SW projektech bez vysledku, v investicích do konkurence atd..
@Hendly
Globálně dost možná roustou i prodeje spalováků 🤣🤣🤣
Takže navrhuji začít dotovat prodej spalovacích aut.
Globálně dost možná roustou i prodeje spalováků 🤣🤣🤣
Takže navrhuji začít dotovat prodej spalovacích aut.
@Hendly Ne, hlavní "problém" spočívá v něčem úplně jiném: drtivá většina Evropanů zkratowozy prostě NECHCE. A naopak milují svá skvělá spalovací auta. A čím víc jim ty hnusné elektroplečky elektrofašisti vnucují, tím více je Evropani nenávidí. Je to prosté a naprosto logické. 🙂
@Arese
Krome toho, ze to co pises je jen tvuj pocit je tu jina a zasadni vec.
Evropsky automotiv ma problém hlavne mimo evropu.
Cina uz prebrala pozici největšího exportéra.
Krome toho, ze to co pises je jen tvuj pocit je tu jina a zasadni vec.
Evropsky automotiv ma problém hlavne mimo evropu.
Cina uz prebrala pozici největšího exportéra.
@Hendly
Čína převzala pozici největšího exportéra aut.
Hendlyho řešení: Tvrdě vymáhat od evropských automobilek pokuty za to, že Evropané nekupují dostatek elektromobilů. To prý automobilkám pomůže.
Čína převzala pozici největšího exportéra aut.
Hendlyho řešení: Tvrdě vymáhat od evropských automobilek pokuty za to, že Evropané nekupují dostatek elektromobilů. To prý automobilkám pomůže.
@Tycoon
A co na to kouknout realne?
EU nastavilo pravidla uz nekdy v roce 2018.
Automotiv rekl, ok, ale chceme pomoc.
Pak tedy prisla legislativni a financni pomoc.
Behem tehoto období melo automotiv rekordni zisky i pres pokles prodeju.
No a zed kdyz prisel termin tak slysime z automotiv”Nezvládneme to”.
PS: pokuty budou platit vsechny znacky vcetne cinskych.
A co na to kouknout realne?
EU nastavilo pravidla uz nekdy v roce 2018.
Automotiv rekl, ok, ale chceme pomoc.
Pak tedy prisla legislativni a financni pomoc.
Behem tehoto období melo automotiv rekordni zisky i pres pokles prodeju.
No a zed kdyz prisel termin tak slysime z automotiv”Nezvládneme to”.
PS: pokuty budou platit vsechny znacky vcetne cinskych.
@Hendly
Ano, automobilky dostaly dotace, zvýšil se tím jejich zisk a ten vyplatili akcionářům na dividendách. Tak to u dotací chodí. No a teď jim hrozí pokuty a logicky se snaží, aby ty pokuty nemusely platit. Jak se tomu může někdo divit? Je to logické a ekonomické chování. Ty se ve svém životě nechováš ekonomicky?
Čínské automobilky pokuty platit za CO2 nebudou, protože většina z nich v EU neprodává nic, nebo velmi málo, takže mají výjimku pro malovýrobce.
Ano, automobilky dostaly dotace, zvýšil se tím jejich zisk a ten vyplatili akcionářům na dividendách. Tak to u dotací chodí. No a teď jim hrozí pokuty a logicky se snaží, aby ty pokuty nemusely platit. Jak se tomu může někdo divit? Je to logické a ekonomické chování. Ty se ve svém životě nechováš ekonomicky?
Čínské automobilky pokuty platit za CO2 nebudou, protože většina z nich v EU neprodává nic, nebo velmi málo, takže mají výjimku pro malovýrobce.
@Tycoon
A ted si konečně objevil to zasadni. Ty pokuty a zakaz jsou prave nastaveny z duvodu, aby znacka mela paku na investory proti vyplaceni zisku.
Limit je 10000 aut a to naprostá vetsina znacek vcetne cinskych prekroci.
A i kdyz ne, pokuty plati stejne, ale jinak nastavene.
A ted si konečně objevil to zasadni. Ty pokuty a zakaz jsou prave nastaveny z duvodu, aby znacka mela paku na investory proti vyplaceni zisku.
Limit je 10000 aut a to naprostá vetsina znacek vcetne cinskych prekroci.
A i kdyz ne, pokuty plati stejne, ale jinak nastavene.
@Hendly
Jak vidíš, ta páka nefungovala. Dotace i dividendy jsou už projedeny a teď je prázdný stůl. To máš jak dotace pro paroplynové elektrárny. Dotace jsou podmíněny tím, že od roku XYZ budou tyto elektrárny místo zemního plynu spalovat zelený vodík. Opravdu si myslíš, že se v roce XYZ bude k tomu závazku někdo hlásit?
Možných výjimek je víc. Jedna je do 1 000 aut ročně, druhá do 10 000 aut ročně a třetí do 300 000 ročně. Důležitější je však spíše to, že mnoho čínských aut se do Evropy dostává přes individuální dovozce. To dává prostor k využívání/zneužívání těch výjimek.
Jak vidíš, ta páka nefungovala. Dotace i dividendy jsou už projedeny a teď je prázdný stůl. To máš jak dotace pro paroplynové elektrárny. Dotace jsou podmíněny tím, že od roku XYZ budou tyto elektrárny místo zemního plynu spalovat zelený vodík. Opravdu si myslíš, že se v roce XYZ bude k tomu závazku někdo hlásit?
Možných výjimek je víc. Jedna je do 1 000 aut ročně, druhá do 10 000 aut ročně a třetí do 300 000 ročně. Důležitější je však spíše to, že mnoho čínských aut se do Evropy dostává přes individuální dovozce. To dává prostor k využívání/zneužívání těch výjimek.
@Tycoon
Hele a chapes co si ted napsal?
Protoze to je presne to o cem tu nejen ja mluvím celou dobu.
Neni to problem, ze nelze CO2 limit splnit. Splnit lze.
Tady jde o obrovsky tlak na to, aby byl ten limit zrusen a ten kseft jel dal. Na to se vsadilo kdyz se misto vyvoje se tezili dotace.
Proto ten medialni obrat automotiv po skonceni dotaci.
Obrovská lobby co jede proti EU a dosazuje politicke figurky jako je Turek, vyuziva media atd..
PS: individualni dovoz..😀
Hele a chapes co si ted napsal?
Protoze to je presne to o cem tu nejen ja mluvím celou dobu.
Neni to problem, ze nelze CO2 limit splnit. Splnit lze.
Tady jde o obrovsky tlak na to, aby byl ten limit zrusen a ten kseft jel dal. Na to se vsadilo kdyz se misto vyvoje se tezili dotace.
Proto ten medialni obrat automotiv po skonceni dotaci.
Obrovská lobby co jede proti EU a dosazuje politicke figurky jako je Turek, vyuziva media atd..
PS: individualni dovoz..😀
@Hendly
Splnit to lze, ale za cenu umělého a velmi bolestného omezení prodeje spalovacích aut, jak předvádí třeba Stellantis.
Bezbolestně to kromě výrobců elektromobilů umí asi jen Toyota, která místo na elektromobily vsadila na full hybridy.
Nevím, jak se tomu říká správně. Prostě situace, kdy neoficiální importér zajišťuje homologace. Když takový importér homologuje Toyotu Land Cruiser 300 a pak ji dováží ze Saúdské Arábie, tak se emise těchto Land Cruiserů nepřipisují Toyotě, ale tomu importérovi, který má ale díky nízkému počtu prodaných aut výjimku.
Splnit to lze, ale za cenu umělého a velmi bolestného omezení prodeje spalovacích aut, jak předvádí třeba Stellantis.
Bezbolestně to kromě výrobců elektromobilů umí asi jen Toyota, která místo na elektromobily vsadila na full hybridy.
Nevím, jak se tomu říká správně. Prostě situace, kdy neoficiální importér zajišťuje homologace. Když takový importér homologuje Toyotu Land Cruiser 300 a pak ji dováží ze Saúdské Arábie, tak se emise těchto Land Cruiserů nepřipisují Toyotě, ale tomu importérovi, který má ale díky nízkému počtu prodaných aut výjimku.
@Tycoon
taknse zkus znova zamyslet nad tim co si pred tím napsal.
Ten vyvoj nejde smerem ke splneni CO2, ale brutálním lobbingu za zruseni limitu.
Soucasti toho je samozřejmě i medialni tlak smerem k negaci EV a EK.
A toho se naplno ucastnis.
taknse zkus znova zamyslet nad tim co si pred tím napsal.
Ten vyvoj nejde smerem ke splneni CO2, ale brutálním lobbingu za zruseni limitu.
Soucasti toho je samozřejmě i medialni tlak smerem k negaci EV a EK.
A toho se naplno ucastnis.
@Hendly
Já že se účastním mediálního tlaku? Vážně si myslíš, že europoslanci a euroúředníci či kdokoliv jiný, kdo o tom všem rozhoduje, čte diskuze na auto.cz A že ho zajímá názor můj, Hendlyho nebo Rohypnola? 😂
Ano, prolobovat zrušení pravidel je levnější než je splnit. Tak to bylo, je a bude. Většina dotací nevede k původně proklamovanému cíli. Nemáme ani inovovaný toustový chléb z Babišova Penamu, ani konkurenceschopné baterky z Northvoltu. Jsou to vyhozené peníze. To tak bývá, když o utrácení peněz rozhodují úředníci.
Já že se účastním mediálního tlaku? Vážně si myslíš, že europoslanci a euroúředníci či kdokoliv jiný, kdo o tom všem rozhoduje, čte diskuze na auto.cz A že ho zajímá názor můj, Hendlyho nebo Rohypnola? 😂
Ano, prolobovat zrušení pravidel je levnější než je splnit. Tak to bylo, je a bude. Většina dotací nevede k původně proklamovanému cíli. Nemáme ani inovovaný toustový chléb z Babišova Penamu, ani konkurenceschopné baterky z Northvoltu. Jsou to vyhozené peníze. To tak bývá, když o utrácení peněz rozhodují úředníci.
@Tycoon
samozřejmě ze medialni tlak ma dopad i na EU. Co jineho je treba Turek nez vysledek dobre provedene medialni objednavky?
Ty jsi jeden z mnoha trollu zde. tak to funguje napric celym netem.
Stale dokola ta sama agenda o zle EU, sireni fake atd.
samozřejmě ze medialni tlak ma dopad i na EU. Co jineho je treba Turek nez vysledek dobre provedene medialni objednavky?
Ty jsi jeden z mnoha trollu zde. tak to funguje napric celym netem.
Stale dokola ta sama agenda o zle EU, sireni fake atd.
@Hendly
Turek je výsledek politiky Bruselu. Kdyby nezasahovali do toho, co si lidi můžou koupit, Turek by neměl šanci se jakkoliv zviditelnit.
Turek je výsledek politiky Bruselu. Kdyby nezasahovali do toho, co si lidi můžou koupit, Turek by neměl šanci se jakkoliv zviditelnit.
@rohYpnol Skvěle zhodnoceno a přesný odhad budoucího vývoje! 🙂👍
@Arese Netešil by som sa. Retardácia je ťažké a trvalé poškodenie a napriek všetkým skutočnostiam podľa mňa zelení retardi nepovolia a budú sa naďalej držať svojho. Ak ich nezrušíme a nezlikvidujeme skôr ako oni nás všetkých.
Pepa_007
flexibilní přístup k načasování plateb pokut......
Prostě to budou mít na splátky. To je férové.
Prostě to budou mít na splátky. To je férové.
milous
EU nás ničí a přivádí do bídy na úkor Německa, Francie a dalších státu jejiš firmy a banky tu neplatí daně