Novinky
Zpět na článek
Přihlásit pro přidání komentářeV Bruselu se opět řešila pomoc automobilkám. Odklad konce spalováků ale v plánu není
70 komentářů
PowerHouse
Likvidace ICE i přes PHM.
Velký problém je zakázání benzínu od roku 2045 (dle Autobildu).
Takže pro ICE auta koupená v roce 2030 by bylo palivo již jen 15 let.
V automotive již nezáleží na EU a ani na USA.
Země podle počtu vyrobených aut v roce 2030.
1) Čína
2) Indie
3) Mexiko bude soupeřit o 3. místo s USA.
Velký problém je zakázání benzínu od roku 2045 (dle Autobildu).
Takže pro ICE auta koupená v roce 2030 by bylo palivo již jen 15 let.
V automotive již nezáleží na EU a ani na USA.
Země podle počtu vyrobených aut v roce 2030.
1) Čína
2) Indie
3) Mexiko bude soupeřit o 3. místo s USA.
@PowerHouse Zajímavé. Elektropošuci hlásili, že si můžeme klidně po zbytek života jezdit s ICE koupeným v roce 2035 a nikdo nám nic nezakazuje. Ono to bude zase trošku jinak? Nepovídej!
DonVito
Tak ja jsem rad, ze vsichni perfektne vi, jak bude elektromobil vypadat, jak se bude rychle nabijet a kolik bude stat za jedenact let.
Predevsim ti, co netusi, jak je na tom EV dnes.
😀
https://www.audi.cz/…sign-a-filozofie
Nabíjení vysokým výkonem: Na stanicích HPC může Audi Q6 Sportback e-tron performance dosáhnout rychlonabíjení s výkonem až 270 kW (DC) a dobít tak energii, která zvýší dojezd až o 265 km za 10 minut. Stav nabití (SOC) vysokonapěťové baterie lze zvýšit z 10 % na 80 % za přibližně 22 minut.
Predevsim ti, co netusi, jak je na tom EV dnes.
😀
https://www.audi.cz/…sign-a-filozofie
Nabíjení vysokým výkonem: Na stanicích HPC může Audi Q6 Sportback e-tron performance dosáhnout rychlonabíjení s výkonem až 270 kW (DC) a dobít tak energii, která zvýší dojezd až o 265 km za 10 minut. Stav nabití (SOC) vysokonapěťové baterie lze zvýšit z 10 % na 80 % za přibližně 22 minut.
@DonVito niečo k realite tebou prezentovaných čísel.
Bod č.3
Dojezd se pohybuje mezi 656 a 583 kilometry v závislosti na zvolené výbavě vozidla
Zabudli ešte napísať,že aj od počasia.
Bod č.4
Doba nabíjení akumulátoru a maximální nabíjecí výkon stejnosměrným proudem na nabíjecích stanicích HPC (High Power Charging) byly stanoveny podle normy DIN 70080 a lze je určit v závislosti na různých faktorech, jako je okolní teplota a teplota akumulátoru, použití jiných zástrček specifických pro danou zemi, použití klimatizace interiéru (např. dálkově ovládaná klimatizace vozidla), funkce teplotní přípravy , funkce teplotní přípravy, aby se trakční baterie dostala na teplotu vhodnou pro nabíjení/jízdu, dostupnost energie na nabíjecí stanici, stav nabití a stárnutí baterie. Nabíjecí výkon klesá s rostoucím stavem nabití. Zohledňují se ztráty při nabíjení . Nabíjecí výkon závisí na typu použitého síťového konektoru, napětí specifickém pro danou zemi a počtu dostupných fází elektrické sítě a instalaci domu specifické pro zákazníka. Může být tedy individuálně snížen . Síťový propojovací kabel s průmyslovou zástrčkou a řídicí jednotka nabíjecího systému jsou vzájemně sladěny a umožňují určitý nabíjecí výkon. I když je technicky možné později vyměnit síťový propojovací kabel za jinou průmyslovou zástrčku, může to vést k nižšímu nabíjecímu výkonu.
Bod č.3
Dojezd se pohybuje mezi 656 a 583 kilometry v závislosti na zvolené výbavě vozidla
Zabudli ešte napísať,že aj od počasia.
Bod č.4
Doba nabíjení akumulátoru a maximální nabíjecí výkon stejnosměrným proudem na nabíjecích stanicích HPC (High Power Charging) byly stanoveny podle normy DIN 70080 a lze je určit v závislosti na různých faktorech, jako je okolní teplota a teplota akumulátoru, použití jiných zástrček specifických pro danou zemi, použití klimatizace interiéru (např. dálkově ovládaná klimatizace vozidla), funkce teplotní přípravy , funkce teplotní přípravy, aby se trakční baterie dostala na teplotu vhodnou pro nabíjení/jízdu, dostupnost energie na nabíjecí stanici, stav nabití a stárnutí baterie. Nabíjecí výkon klesá s rostoucím stavem nabití. Zohledňují se ztráty při nabíjení . Nabíjecí výkon závisí na typu použitého síťového konektoru, napětí specifickém pro danou zemi a počtu dostupných fází elektrické sítě a instalaci domu specifické pro zákazníka. Může být tedy individuálně snížen . Síťový propojovací kabel s průmyslovou zástrčkou a řídicí jednotka nabíjecího systému jsou vzájemně sladěny a umožňují určitý nabíjecí výkon. I když je technicky možné později vyměnit síťový propojovací kabel za jinou průmyslovou zástrčku, může to vést k nižšímu nabíjecímu výkonu.
@DonVito
A ty víš, jaké budou za 11 let potřeby lidí? Jak budou chtít žít? Jaký typ auta si budou chtít koupit? A jaké technologie budou mít v té době automobilky k dispozici?
Ano? Tak to gratuluji.
A ty víš, jaké budou za 11 let potřeby lidí? Jak budou chtít žít? Jaký typ auta si budou chtít koupit? A jaké technologie budou mít v té době automobilky k dispozici?
Ano? Tak to gratuluji.
@Tycoon
Zakaz je technologicky neutralni.
Je pozadavek na lokalne bezemisni vozidla.
Mas pravdu, ze vyvoj jde tak rychle, ze tezko muzeme vedet, co bude za 11 let.
Nejvetsi chybou by bylo posuzovani roku 2035 dnesni optikou a nezohledneni vyvoje!
🙂
Zakaz je technologicky neutralni.
Je pozadavek na lokalne bezemisni vozidla.
Mas pravdu, ze vyvoj jde tak rychle, ze tezko muzeme vedet, co bude za 11 let.
Nejvetsi chybou by bylo posuzovani roku 2035 dnesni optikou a nezohledneni vyvoje!
🙂
@DonVito Jojo, i vývoj se jednoho dne zastaví (-: Navíc infrastruktura elektřiny není na nějaké elektroprdítka připravená (-:
@DonVito
Samozřejmě že technologicky neutrální z podstaty není ani být nemůže. Protože 2035.
Jinak řečeno, kdyby byl horizont třeba 2050, tak se vyvoj bude ubírat třeba úplně jinak.
Ale do 2035 např. těžko někdo vyvine mikroreaktor například... Takže se vyvíjí BEV.
Je to zcela nesmyslný cil, který ani nebude naplněn. EU zabíjí automotive, zvyšuje ekologickou zátěž a zhoršuje dopady na životní prostředí.
Samozřejmě že technologicky neutrální z podstaty není ani být nemůže. Protože 2035.
Jinak řečeno, kdyby byl horizont třeba 2050, tak se vyvoj bude ubírat třeba úplně jinak.
Ale do 2035 např. těžko někdo vyvine mikroreaktor například... Takže se vyvíjí BEV.
Je to zcela nesmyslný cil, který ani nebude naplněn. EU zabíjí automotive, zvyšuje ekologickou zátěž a zhoršuje dopady na životní prostředí.
@Nebo Nebo
K infrastrukture:
Nejvetsi chybou by bylo posuzovani roku 2035 dnesni optikou a nezohledneni vyvoje!
Zastaveni vyvoje??
Ztrata casu komentovat...
K infrastrukture:
Nejvetsi chybou by bylo posuzovani roku 2035 dnesni optikou a nezohledneni vyvoje!
Zastaveni vyvoje??
Ztrata casu komentovat...
@rohYpnol
Od kdy se zajimas o ekologii?
Od doby cos zacal hejtovat EVcka?
😀
https://zdopravy.cz/…lektriny-227352/
"I v nejhorším případě, kterým bylo vzhledem k obrovské závislosti energetiky na spalování uhlí Polsko, je elektromobil s 64 kWh baterií po ujetí 48 343 km ekologičtější než benzinový vůz."
🤫
Tohle je zaver nejaktualnejsi skutecne odborne studie.
Ne ze si macek s morkusem vycucaji z prstu vymeny baterek nebo nesmyslnou emisni stopu vyroby baterek atd....
Od kdy se zajimas o ekologii?
Od doby cos zacal hejtovat EVcka?
😀
https://zdopravy.cz/…lektriny-227352/
"I v nejhorším případě, kterým bylo vzhledem k obrovské závislosti energetiky na spalování uhlí Polsko, je elektromobil s 64 kWh baterií po ujetí 48 343 km ekologičtější než benzinový vůz."
🤫
Tohle je zaver nejaktualnejsi skutecne odborne studie.
Ne ze si macek s morkusem vycucaji z prstu vymeny baterek nebo nesmyslnou emisni stopu vyroby baterek atd....
@DonVito Opět geniální Doníkova logika. Plošný zákaz na celounijní urovni, který jednoznačně zvýhodňuje EV, je dobře, protože nevíme, na jaké úrovni v té době bude technika EV.
@DonVito Co to zase placas, kym sa postavi auto, chvilku to trva, nieco vymysliet, vyrobit, otestovat nove technologie, implementovat do vyroby. Kazde auto ma nejaky vyrobny cyklus, u ice to bolo kolo 6/7 rokov, takze ziadne zazraky necakaj. Zvlast, ked automobilky placu ze stracaju na ev peniaze, nebudu masivne investovat do nekonecna. Uz teraz, je vela aut pod karoseriou to iste, co minula generacia. Pozri sa na teslu, ten zaklad tu je uz hadam 75 rokov. 🤣
@DonVito
potíž eurohujerů jak ojsi ty je, že není schopný si dát 1 a 1 dohromady.
Je úplně jedno, jestli BEV je o něco málo emisně čistý v akademickém výpočtu než spalovák nebo hybrid. Protože to je pořád jen teorie.
Prakxe a realita je daná trhem. O BEV není zájem, i kdyby zájem byl, tak BEV je NEUFINANCOVATELNÝ, nedává ekonomický smysl.
A tím vede právě a jen k tomu, že místo čistých Euro6ap zákazník nekupuje nic, vozový park stárne, emise se zhoršují.
potíž eurohujerů jak ojsi ty je, že není schopný si dát 1 a 1 dohromady.
Je úplně jedno, jestli BEV je o něco málo emisně čistý v akademickém výpočtu než spalovák nebo hybrid. Protože to je pořád jen teorie.
Prakxe a realita je daná trhem. O BEV není zájem, i kdyby zájem byl, tak BEV je NEUFINANCOVATELNÝ, nedává ekonomický smysl.
A tím vede právě a jen k tomu, že místo čistých Euro6ap zákazník nekupuje nic, vozový park stárne, emise se zhoršují.
@rohYpnol 11:12
Přesně si trefil hřebíček na hlavičku.
Oni se soustředí na teoretické hodnoty emisí v jedné malé geografické oblasti jménem Evropa a v jednom malém segmentu jménem osobní auta.
A vůbec jim nevadí, že to, co EU na emisích CO2 za posledních 10 let EU ušetřila, tak jen kompenzovalo to, co Indie navýšila. Ale už neexistuje nikdo, kdo by kompenzoval nárůst emisí CO2 v Číně, Indonésii, Pákistánu, Africe atd atd.
Přesně si trefil hřebíček na hlavičku.
Oni se soustředí na teoretické hodnoty emisí v jedné malé geografické oblasti jménem Evropa a v jednom malém segmentu jménem osobní auta.
A vůbec jim nevadí, že to, co EU na emisích CO2 za posledních 10 let EU ušetřila, tak jen kompenzovalo to, co Indie navýšila. Ale už neexistuje nikdo, kdo by kompenzoval nárůst emisí CO2 v Číně, Indonésii, Pákistánu, Africe atd atd.
@DonVito
Opravdu pecka. 40 let starou Š105 natankuji za 2 minuty mám 600 km...
Ale to je ten pokrok že... 😅
Opravdu pecka. 40 let starou Š105 natankuji za 2 minuty mám 600 km...
Ale to je ten pokrok že... 😅
@rohYpnol
Sice otravis vzduch kolem sebe, ale ano, natankuješ. Zbytečně přeměnis 3x více energie na pohyb nez je realne možné, ale pro tebe je důležitých těch 10 minut rozdil. Typicky příklad "po nás potopa" aza svůj komfort klidne zničit další generace.
Sice otravis vzduch kolem sebe, ale ano, natankuješ. Zbytečně přeměnis 3x více energie na pohyb nez je realne možné, ale pro tebe je důležitých těch 10 minut rozdil. Typicky příklad "po nás potopa" aza svůj komfort klidne zničit další generace.
@Tycoon
Proc zminujes treba Cinu, ktera podporuje elektromobilitu jeste vic nez EU?
https://www.forbes.com/…-electric-taxis/
"16,000 Electric Buses And 22,000 Electric Taxis"
Tudiz Cina vyznamne snizuje co2 z dopravy.
Nechapu.
Co asi pisou tro(t)llove v Cine o elektrifikaci dopravy?
Asi tohle: v Cechach taky jezdej tdickma, tak proc my mame elektrifikovat??
Proc zminujes treba Cinu, ktera podporuje elektromobilitu jeste vic nez EU?
https://www.forbes.com/…-electric-taxis/
"16,000 Electric Buses And 22,000 Electric Taxis"
Tudiz Cina vyznamne snizuje co2 z dopravy.
Nechapu.
Co asi pisou tro(t)llove v Cine o elektrifikaci dopravy?
Asi tohle: v Cechach taky jezdej tdickma, tak proc my mame elektrifikovat??
@Mikesus jelikož je tato diskuse technicky jeden velký chaos (díky ACZ) s dovolením plácnu odpověď pro donaVita o Číně zde, sorryjako. "Zatímco se celý svět zdráhá budovat nové uhelné elektrárny, čínský uhelný sektor vyrostl minulý rok o přibližně 48 GW nového instalovaného výkonu"
@DonVito "Proc zminujes treba Cinu, ktera podporuje elektromobilitu jeste vic nez EU?"
Čo je to za debilnú otázku? Kto podporuje elektromobilitu, má povolené robiť väčší bordel...? Nie si zase trošičku mimo (ako vždy)?
Čo je to za debilnú otázku? Kto podporuje elektromobilitu, má povolené robiť väčší bordel...? Nie si zase trošičku mimo (ako vždy)?
@DonVito Audi Q6 je totiž typický představitel nejprodávanějších segmentů v Evropě.
@twistedTSD
Audi Q6 je prikladem auta z roku 2024.
Jak rychle s bude nabijet nove auto v nejprodavanejsim segmentu v roce 2035??
Tva odpoved je mi jasna: Tak blbe jako dnesni. Ne vlastne urcite jeste hur. 😀
Stejne jako infrastruktura...
Ta zadna nebude.
W T F
Abys byl schpnej vyvoj v tyhle oblasti pochopit, nejrychleji nabijecim autem pred deseti lety byla Tesla se 120kW. 🙂
Ale na to by twisted napsal, ze to je Tesla za dva milióny! Leaf se nabiji jen 40kW. A nejvykonejsi nabijecky v roce 2015 mely jen 50kw.
😀
https://ev-database.org/…Tesla-Model-S-85
Audi Q6 je prikladem auta z roku 2024.
Jak rychle s bude nabijet nove auto v nejprodavanejsim segmentu v roce 2035??
Tva odpoved je mi jasna: Tak blbe jako dnesni. Ne vlastne urcite jeste hur. 😀
Stejne jako infrastruktura...
Ta zadna nebude.
W T F
Abys byl schpnej vyvoj v tyhle oblasti pochopit, nejrychleji nabijecim autem pred deseti lety byla Tesla se 120kW. 🙂
Ale na to by twisted napsal, ze to je Tesla za dva milióny! Leaf se nabiji jen 40kW. A nejvykonejsi nabijecky v roce 2015 mely jen 50kw.
😀
https://ev-database.org/…Tesla-Model-S-85
@DonVito Já dobře vím, jaké parametry mají dnešní elektromobily, i to, že je prvni novodobé EV neměly. Jádro problémů s elektromobilitou je
1) neschopnost vyrobit malé/kompaktní auto s obdobným dojezdem (nebo o něco nižším s 800+V) za stejnou cenu jako u ICE ekvivalentu
2) nejasná životnost po uplynutí záruky
3) nedostatečná infrastruktura DC i AC.
4) Ne všichni touží po sterilním projevu EV.
Bez ohledu na to, jak moc věříš v EV, je praštěné je plošně nařizovat.
1) neschopnost vyrobit malé/kompaktní auto s obdobným dojezdem (nebo o něco nižším s 800+V) za stejnou cenu jako u ICE ekvivalentu
2) nejasná životnost po uplynutí záruky
3) nedostatečná infrastruktura DC i AC.
4) Ne všichni touží po sterilním projevu EV.
Bez ohledu na to, jak moc věříš v EV, je praštěné je plošně nařizovat.
@twisted
Nejvetsi chybou by bylo posuzovani roku 2035 dnesni optikou a nezohledneni vyvoje!
😉
To plati na vsechny tve body krome ctvrteho, tveho subjektivniho.
Pro vysvetleni:
pises o infastrukture dnes 2024
pises o zivotnosti dnes 2024 (i kdyz ani to ne, vis o zivotnosti kulovy, Kia Niro ma po 200.000km baterku 100%)
pises o nakladech na 800V EV dnes 2024
To je pro rok 2035 pomerne irelevantni. Zalezi na tom, co se stane dalsich 11 let... Ja mam urcitou predstavu. Jaka je tvoje predstava vim: Do roku 2035 se nic nezmeni, mozna se vse zhorsi.
😀
Nejvetsi chybou by bylo posuzovani roku 2035 dnesni optikou a nezohledneni vyvoje!
😉
To plati na vsechny tve body krome ctvrteho, tveho subjektivniho.
Pro vysvetleni:
pises o infastrukture dnes 2024
pises o zivotnosti dnes 2024 (i kdyz ani to ne, vis o zivotnosti kulovy, Kia Niro ma po 200.000km baterku 100%)
pises o nakladech na 800V EV dnes 2024
To je pro rok 2035 pomerne irelevantni. Zalezi na tom, co se stane dalsich 11 let... Ja mam urcitou predstavu. Jaka je tvoje predstava vim: Do roku 2035 se nic nezmeni, mozna se vse zhorsi.
😀
@DonVito "Kia Niro ma po 200.000km baterku 100%" na co sa snazis, ked dokazujes, ze nie si schopny byt racionalny ? ... zblazneneho ideologa tu uz mame, hovori si rohypnol, vyvazujes protipol ? :D
@DonVito
Strč si tú Q6 za klobúk. Auto od 60 tis. € môže byť príkladom koľkokrát chce. To nie je auto pre masy na každý deň, dokonca ani v Nemecku ani v ekonomicky silnejších krajinách nie. Pokiaľ nedáš ľuďom porovnateľnú alternatívu k autám, na ktoré sú zvyknutí a ktorými bežne jazdia, nepohneš s nimí. Ak budeš všetko riešiť reguláciami a zákazmi, tak na nich padneš. Ako sa hovorí, proti vetru sa šťať nedá. Resp. dá ale budeš zároveň aj vyšťaný aj ošťaný.
Strč si tú Q6 za klobúk. Auto od 60 tis. € môže byť príkladom koľkokrát chce. To nie je auto pre masy na každý deň, dokonca ani v Nemecku ani v ekonomicky silnejších krajinách nie. Pokiaľ nedáš ľuďom porovnateľnú alternatívu k autám, na ktoré sú zvyknutí a ktorými bežne jazdia, nepohneš s nimí. Ak budeš všetko riešiť reguláciami a zákazmi, tak na nich padneš. Ako sa hovorí, proti vetru sa šťať nedá. Resp. dá ale budeš zároveň aj vyšťaný aj ošťaný.
@lamal
Kórejské auto veľkosti Fabie za 40 tisíc €? Absolútny nezmysel. Ani keby mala tú baterku pozlátenú.
Kórejské auto veľkosti Fabie za 40 tisíc €? Absolútny nezmysel. Ani keby mala tú baterku pozlátenú.
@lamal
https://youtu.be/OvgcbR9hdC0?si=z0eu3I-pVv77Vp6w
Tady je video o Kia Niro.
Rad si poslechnu tve vecne vyhrady.
https://youtu.be/OvgcbR9hdC0?si=z0eu3I-pVv77Vp6w
Tady je video o Kia Niro.
Rad si poslechnu tve vecne vyhrady.
@DonVito Zaujimava interpretacia dat, myslis tym clanok c. 41, ktoreho vymena po demontazi baterie je v cene vstrekovaca 3kovej dieslovej octavie ?
Ze ma bateria nominalnu kapacitu neznaci, ze ma 100% zivotnost, pleties si pojmy z dojmami. Tej baterke uz hrozi jeden clanok na vymenu po 200tis km. A casom ich bude viac.
Netvrdim, ze to je tragicke a z komentarov poznas, ze ja dieslovym pohonom neholdujem, ale treba na to pozerat realne a bateria z toho videa nema pred sebou 100% zivotnosti tj nema 0% opotrebenie. Jej opotrebenie je znacne a zatial si este drzi 100% kapacity.
Je to rovnake akoby si meral vykon spalovacieho motora a nameras 3 octavii TDI 110kW po 200tis km co urcite nameras, tj. motor ma stale nominalny vykon a ma podla teba 0% opotrebenie ? No nema a za chvilu sa moze pojebať rovnako ako clanok v baterke a pravdepodobnost len stupa, navyse indikovana v pripade clanku c.41.
Ze ma bateria nominalnu kapacitu neznaci, ze ma 100% zivotnost, pleties si pojmy z dojmami. Tej baterke uz hrozi jeden clanok na vymenu po 200tis km. A casom ich bude viac.
Netvrdim, ze to je tragicke a z komentarov poznas, ze ja dieslovym pohonom neholdujem, ale treba na to pozerat realne a bateria z toho videa nema pred sebou 100% zivotnosti tj nema 0% opotrebenie. Jej opotrebenie je znacne a zatial si este drzi 100% kapacity.
Je to rovnake akoby si meral vykon spalovacieho motora a nameras 3 octavii TDI 110kW po 200tis km co urcite nameras, tj. motor ma stale nominalny vykon a ma podla teba 0% opotrebenie ? No nema a za chvilu sa moze pojebať rovnako ako clanok v baterke a pravdepodobnost len stupa, navyse indikovana v pripade clanku c.41.
Tycoon
Pokud se to hýbe, zdaň to. Když se to stále hýbe, reguluj to. A když se to přestane hýbat, dotuj to.
To je slavný výrok Ronalda Reagana, kterým kritizoval státní zásahy do ekonomiky. Bohužel ještě nevěděl, jak se budou chovat byrokraté a politic 21. století. Ti se rozhodli, že nebudou výše uvedené dělat krok za krokem, ale že to bude dělat zároveň. Z jedné kapsy automobilkám brát, přerozdělovat to v Bruselu a část vracet zpět do druhé kapsy.
To je slavný výrok Ronalda Reagana, kterým kritizoval státní zásahy do ekonomiky. Bohužel ještě nevěděl, jak se budou chovat byrokraté a politic 21. století. Ti se rozhodli, že nebudou výše uvedené dělat krok za krokem, ale že to bude dělat zároveň. Z jedné kapsy automobilkám brát, přerozdělovat to v Bruselu a část vracet zpět do druhé kapsy.
host60
Takže automobily budou na jedné straně platit pokuty aby na druhé straně dostávaly dotace. Prostě je potřeba zajistit práci další armádě bruselských úředníků.
rohYpnol
Největší pomocí by bylo zrušení EU v současné podobě.
@rohYpnol Největší pomoc by bylo vyhodit zelené "techniky" a dát tam někoho normalního. Ursula by měla být mezi prvními vyhozenými.
twistedTSD
Ano, jistě, chce to víc Evropy, víc dotací, víc "pokut", víc regulací. Dokud se to hýbe -> oškubat ještě víc. Hlavně nic neměnit a nezpochybňovat.
@twistedTSD příští rok budou volby. Tak podle toho volit. 😉
Ne Babise, ne 5koalici, ale třeba svobodný.
Ne Babise, ne 5koalici, ale třeba svobodný.
traveldrive
A čo takto skúsiť to z druhej strany?
-Namiesto dotovania automobiliek podporiť krajiny a mestá na budovanie infraštruktúry. Ak budem mať istotu, že na ceste k moru každých 50 km bez problémov dobijem baterky, pokojne k moru aj s elektromobilom pôjdem.
-Podporiť ľudí znížením alebo zrušením daní za elektrinu. Je fuk, že elektrinou budeme aj kúriť, svietiť a všetko možné. S nižšími bežnými výdavkami si môže viac ľudí dovoliť auto a pri nižších cenách elektriny ho bude aj chcieť.
-Vyšší záujem o autá postaví automobilky zase na nohy a budú môcť predávať lacnejšie, lebo objem výroby bude väčší.
-Zvýšenie výroby voči súčasnému stavu zvýši príjmy do štátnych pokladníc, čo môže čiastočne kompenzovať nižšie ceny elektriny.
Každé negatívum, každý problém sa reťazovo premietne do mnohých smerov, keď dnes zdražie povedzme nafta, tak následne zdražie prakticky všetko. Prečo ešte nikoho nenapadlo skúsiť tento dominový efekt využiť opačným smerom?
Henry Ford svojho času skrátil pracovnú dobu a zvýšil platy. Vytvoril tým novú skupinu zákazníkov - jeho autá začali kupovať vlastní zamestnanci, ktorí naviac získali motiváciu pracovať viac a lepšie. Napriek zdaniu priveľkých výdavkov si tým Ford dosť pomohol. Poučme sa z minulosti.
-Namiesto dotovania automobiliek podporiť krajiny a mestá na budovanie infraštruktúry. Ak budem mať istotu, že na ceste k moru každých 50 km bez problémov dobijem baterky, pokojne k moru aj s elektromobilom pôjdem.
-Podporiť ľudí znížením alebo zrušením daní za elektrinu. Je fuk, že elektrinou budeme aj kúriť, svietiť a všetko možné. S nižšími bežnými výdavkami si môže viac ľudí dovoliť auto a pri nižších cenách elektriny ho bude aj chcieť.
-Vyšší záujem o autá postaví automobilky zase na nohy a budú môcť predávať lacnejšie, lebo objem výroby bude väčší.
-Zvýšenie výroby voči súčasnému stavu zvýši príjmy do štátnych pokladníc, čo môže čiastočne kompenzovať nižšie ceny elektriny.
Každé negatívum, každý problém sa reťazovo premietne do mnohých smerov, keď dnes zdražie povedzme nafta, tak následne zdražie prakticky všetko. Prečo ešte nikoho nenapadlo skúsiť tento dominový efekt využiť opačným smerom?
Henry Ford svojho času skrátil pracovnú dobu a zvýšil platy. Vytvoril tým novú skupinu zákazníkov - jeho autá začali kupovať vlastní zamestnanci, ktorí naviac získali motiváciu pracovať viac a lepšie. Napriek zdaniu priveľkých výdavkov si tým Ford dosť pomohol. Poučme sa z minulosti.
Frfla
Jen ať ty automobilky kleknou, povyhází lidi a ti ať živoří bez práce. Ti udělají novou revoluci v EU a snad očistný restart. čím dřív, tím líp. Pokud nás teda dříve nesežere russák.
@Frfla
Je zajimave jak se na tohle pripravuje puda.
Problem evropského automotiv je ztrata mimoevropských trhu ve prospech ciny a technicke zaostavani viz nakupy u konkurence a verejna priznani zaostalosti.
Trollove ale jedou, ze za to muze EU.
Limity CO2 plati v evrope pro vsechny znacky vcetne cinskych.
Je zajimave jak se na tohle pripravuje puda.
Problem evropského automotiv je ztrata mimoevropských trhu ve prospech ciny a technicke zaostavani viz nakupy u konkurence a verejna priznani zaostalosti.
Trollove ale jedou, ze za to muze EU.
Limity CO2 plati v evrope pro vsechny znacky vcetne cinskych.
@Hendly Aha, takže každý, kdo nevyznává tvé ujeté, progresivisticko-zelené vidění světa, je troll?! Opravdu "pozoruhodné" názory...🤮👎
donPedro
Hejbá se to - zdaň to, snáší to zlatá vejce - zreguluj to ... jejda, vono nám to chcíplo - zadotuj to = rudo-zelený hnus. A jak zříti vidno znovuzvolením tetky Uršuly jest Status Quo zabetenován a jdede se dál, močálem temným, kol černých skal, kupředu zelená levá, zpátky ni krok.
@donPedro Ona raz zavalí tak, že už niekoho naozaj naserie a ďalší pokus o atentát po Ficovi a Trumpovi vyjde na ňu...
Hendly
Nadpis bulvaru.
Resilo se to mozna v Bruselu, ale nebyla to iniciativa EU, ale lobby automobilek.
Resilo se to mozna v Bruselu, ale nebyla to iniciativa EU, ale lobby automobilek.
@Hendly tak ono jest to v konečném důsledku jedno. Ten tragikomický hnus z toho cáká na všecky strany. Automobilky platí emisní pokuty a měly by dostat dotace. To je přece k pláči i smíchu zároveň. Vžyť ta debilita z toho trčí jak Everest.
@donPedro
Jenze ty dotace nejsou vymysl EU. To chce automotiv.
Jenze ty dotace nejsou vymysl EU. To chce automotiv.
@Hendly inu, dojemná, leč marná snaha obhajoby toho bruselského cirkusu. Neb ten jest namnoze tvořen jedinci jejichž mozkové buňky mají jediný cíl, vytvářet paniku a chaos. A v momentě, kdy sladí cykly a nastane všeobecná hysterie, vyplodí směrnici. Tu se pak snaží firmy, nejen automobilky, v snaze kapitalizace zisků realizovat a jelikož to podle těch směrnic jaksi nejde, tak v následné snaze socializace ztrát lobovat/škemrat o dotace. To následně tvůrci směrnice vyhodnotí, propadnou ještě větší panice a další směrnice jest na světě, etc., etc., etc. A i ta malinká šanace na změnu k lepšímu po posledních volbách do EP padla znovuzvolením tetky Uršuly do čela. Ergo Status Quo zabetonován, a jedem dál, kupředu zeleno-levá, zpátky ni krok.
Arese
Tip na "výnosné" podnikání! :)))
https://www.autoforum.cz/…tel-dostal-cenu/
Když se konečně probudí?
https://www.autoforum.cz/…pockej-a-uvidis/
Žádné překvapení
A vo tom to je!
https://www.autoforum.cz/…vw-udelal-chybu/
A čekal snad někdo něco jiného?
https://www.autoforum.cz/…ede-az-do-ledna/
Aby už nebylo pozdě...
https://www.autoforum.cz/…a-o-175-miliard/
Zachraň se kdo můžeš!
https://www.autoforum.cz/…h-nezmeni-ani-n/
https://www.autoforum.cz/…tel-dostal-cenu/
Když se konečně probudí?
https://www.autoforum.cz/…pockej-a-uvidis/
Žádné překvapení
A vo tom to je!
https://www.autoforum.cz/…vw-udelal-chybu/
A čekal snad někdo něco jiného?
https://www.autoforum.cz/…ede-az-do-ledna/
Aby už nebylo pozdě...
https://www.autoforum.cz/…a-o-175-miliard/
Zachraň se kdo můžeš!
https://www.autoforum.cz/…h-nezmeni-ani-n/
Pán Včielka
cize vzdy plati, co povedal Macron - europa ma 2, alebo 3 roky, aby sa spametala - cize to, co bude v r. 2035 ma vobec netrapi...
Klasicka metoda socialniho inzenyrstvi. Aneb Brusel vi, co obcane EU chteji (maji chtit).
jestli automobilkam priklepnou dotace, tak bures do tejdne rozjizdi linku na auta a po vzoru linky na inovativni chleba bude delat inovativni auta
ten ma na dotace to cuch
Bureše nepodceňuj. Agrofert má na automotive poměrně velké zisky ... a to zejména díky AdBlue a biopalivům.
J a k už zde někdo napsal, pod Agrofert patri mimojine i Agrotec (prodejce Iveco a zemědělské techniky)