Novinky
Přihlásit pro přidání komentáře
Pepa_007
Asi od lidí občas slyším Velikost kufru je to nejdůležitější. Ale jinak jsou to vše blbosti nebo to platí pro určitou bublinu lidi.
KANKUNEN
1. Diesel je dnes pro ty , co na to šlapou. 2. Velké auto na dovču platí stále. 3. Kufr je velký komfort, do kufru se mají tašky pokládat a ne soukat. 4. Nemá cenu, dealeři jsou propojeni. 5. Které auto to pan redaktor myslí? Mě napadají akorát tak 1,6ky atmo s výkonem přes 90 kW.
@KANKUNEN
Velký kufr je spíš otravný tím, že se tam tašky musí upevňovat, aby nelítaly sem tam. V malém kufru na to nemají prostor :-)
Velký kufr je spíš otravný tím, že se tam tašky musí upevňovat, aby nelítaly sem tam. V malém kufru na to nemají prostor :-)
@Barry Lyndon Aha, takže asi nemáš v kufru háčky a síťky? Nic pak po kufru nelétá :-)
@ericn
Kolik je takových háčků v kufru? Většinou 2 s nosnosti do 2kg. Síťka pomůže na drobnosti, tašky se tam dají dost blbě.
To co psal je nevýhoda velkého kufru, háčky nebo síťky to jen trochu zlepší, ale nevymažou
Kolik je takových háčků v kufru? Většinou 2 s nosnosti do 2kg. Síťka pomůže na drobnosti, tašky se tam dají dost blbě.
To co psal je nevýhoda velkého kufru, háčky nebo síťky to jen trochu zlepší, ale nevymažou
@Mikesus v OIV jsou 4 háčky, 2 velké kapsy po stranách, síťky a nikde nic nelétá. Já jsem spokojený :-)
Frfla
1/ Pro ty, co maji maly najezd, tak je lepsi benzin (prip. EV pokud ma pristup k levnemu dobijeni). Pro taxikare nafta prip. HEV
2/ Jsou rodiny, ktere Chorvatsko i vynechavaji. Na dovolenou se i leta a auto se resi az na miste v autopujcovne.
3/ Ano, toto stale plati. Obzvlast pro rodiny, chalupare a zahradkare.
4/ Ano, take stale plati. Kupovali jsme loni Kia Ceed SW TOP a cenovy rozdil az 90k. Samozrejme jsme nakoupili, kde to dali nejlevneji. Servis pak resime v miste bydliste. Predloni se vyplatilo dovezt novou Kiu i ze Slovenska.
5/ To je otazka, jak clovek pristupuje k rizeni vozu. Jestli si chce jizdu vychutnat nebo je to pro nej jen nutne zlo.
2/ Jsou rodiny, ktere Chorvatsko i vynechavaji. Na dovolenou se i leta a auto se resi az na miste v autopujcovne.
3/ Ano, toto stale plati. Obzvlast pro rodiny, chalupare a zahradkare.
4/ Ano, take stale plati. Kupovali jsme loni Kia Ceed SW TOP a cenovy rozdil az 90k. Samozrejme jsme nakoupili, kde to dali nejlevneji. Servis pak resime v miste bydliste. Predloni se vyplatilo dovezt novou Kiu i ze Slovenska.
5/ To je otazka, jak clovek pristupuje k rizeni vozu. Jestli si chce jizdu vychutnat nebo je to pro nej jen nutne zlo.
@Frfla
a teď ale co je malý nájezd, kde by se to mělo lámat.
a teď ale co je malý nájezd, kde by se to mělo lámat.
@Mikesus Beru tak 10k za rok.
@Ozzman
🤣🤣
No však to všichni oznacujete za spotrebic. Takze je v pořádku, ze neplatí poplatky jako spalovak. Nebo bys chtěl snad platit spotřební daň za vysavac, mikrovlnku nebo žárovku?
🤣🤣
No však to všichni oznacujete za spotrebic. Takze je v pořádku, ze neplatí poplatky jako spalovak. Nebo bys chtěl snad platit spotřební daň za vysavac, mikrovlnku nebo žárovku?
@Ozzman
No to platíš za službu, kterou přijímá. Však to EV taky platí silniční daň. Dálniční známku by dle mého taky měly platit.
No to platíš za službu, kterou přijímá. Však to EV taky platí silniční daň. Dálniční známku by dle mého taky měly platit.
@Frfla
ja dam v etronu tak 30 rocne, asi nikam nejezdim a mel pravdu (jako obvykle) panadol..,
ja dam v etronu tak 30 rocne, asi nikam nejezdim a mel pravdu (jako obvykle) panadol..,
@kesumb
Ja to mam podobne s tim najezdem, taky mám 30tis ročně. Ale souhlasim s panadolem, pripadam si, ze skoro nikam nejezdim. A nafta na takto malý najezd je absolutní nesmysl. Nejen že hrozně smrdí, ale ani ekonomicky nebo komfortem to vůbec nevychází.
Ja to mam podobne s tim najezdem, taky mám 30tis ročně. Ale souhlasim s panadolem, pripadam si, ze skoro nikam nejezdim. A nafta na takto malý najezd je absolutní nesmysl. Nejen že hrozně smrdí, ale ani ekonomicky nebo komfortem to vůbec nevychází.
Stejsn
Alles unter 6 zylinder ist asozial :)
Arese
Článek varuje před českými "klišé" při výběru auta, ale spousta z nich je buď naprosto racionální úvahou nebo už moc neplatí. Samotný tento článek se tak stává "klišoidním". 😁
@Arese
A co z toho je racionální úvaha a co neplatí?
A co z toho je racionální úvaha a co neplatí?
@Mikesus Tak třeba pořádný spalovací kombík nižší střední třídy je pro rodinu pořád bezkonkurenční nabídka.
A úvaha o tom, že silné auto je zbytečné, protože ho řidič při akceleraci dostatečně nevytočí, je jen absurdní blábol! A v dnešní době turbomotorů tuplem! 😁
A úvaha o tom, že silné auto je zbytečné, protože ho řidič při akceleraci dostatečně nevytočí, je jen absurdní blábol! A v dnešní době turbomotorů tuplem! 😁
@Arese
ano, bod 5 je nesmysl, to souhlasím. A kombík nižší střední je tak bezkonkurenční nabídka, že se do něj s rodinou nevejdeme. Kufr by stačil, ale 5 lidí se dovnitř nevměstná. To už vyjde pak na stejno jako sedan nebo HB nižší střední nebo i dokonce B segment. Prostě ani jedno neodveze 5 lidí ( z toho 3 děti ). Ale jinak souhlas, kdo má max 2 děti, C segment je asi nejlepší kompromis. A jestli kombik nebo lift, je už asi jedno
ano, bod 5 je nesmysl, to souhlasím. A kombík nižší střední je tak bezkonkurenční nabídka, že se do něj s rodinou nevejdeme. Kufr by stačil, ale 5 lidí se dovnitř nevměstná. To už vyjde pak na stejno jako sedan nebo HB nižší střední nebo i dokonce B segment. Prostě ani jedno neodveze 5 lidí ( z toho 3 děti ). Ale jinak souhlas, kdo má max 2 děti, C segment je asi nejlepší kompromis. A jestli kombik nebo lift, je už asi jedno
@Arese Tak ano, však typická česká rodina je dvojice dospělých + 2 děti (a popř. 1 menší pes). A na to např. Octavia Combi krásně stačí. 🙂👍
@Mikesus sam mam CX60 a za nejlepsi rodinne auto povazuju Smax, ale je dost usmevne prohlaseni, ze bezny kombik stredni tridy neuveze 5 lidi. My ve Skode 120 a 136 v peti jezdili na dovolene i s celodennim prejezdem. Dodnes si pamatuju, jak jsme se vzadu skladali s taskama pod nohama :-)
@Josef-Kratochvil
A jak to te s120 se dají 3 dětské sedačky? Ani do té Octavie se nevejdou. Ne, octavia neodveze 3 deti a 2 dospělé. Doporučoval bych zkusit než něco prohlásit. A ten S-max taky povazuju za jedno z nejlepších rodinných aut, ale ta šířka pro sedačky nebyla zrovna nejlepší. Čekal jsem to o dost lepší. Jen škoda, že neměl motor pro rodinu. Hybrid byl v nabídce jen chvilku a zbytek byl jen "otrava vlastních dětí"
A jak to te s120 se dají 3 dětské sedačky? Ani do té Octavie se nevejdou. Ne, octavia neodveze 3 deti a 2 dospělé. Doporučoval bych zkusit než něco prohlásit. A ten S-max taky povazuju za jedno z nejlepších rodinných aut, ale ta šířka pro sedačky nebyla zrovna nejlepší. Čekal jsem to o dost lepší. Jen škoda, že neměl motor pro rodinu. Hybrid byl v nabídce jen chvilku a zbytek byl jen "otrava vlastních dětí"
@Mikesus Mikeši přemýšlej trochu, když jezdila Škoda 120 jako rodinné auto, dětské sedačky vůbec nebyly. Tj dozadu se vešlo dětí a nikdo to moc neřešil. Taky se jezdilo o dost pomaleji, ale bezpečné to rozhodně nebylo...
OIV opravdu 3 sedačky nepojme, tam je celkově problém i 2 puberťáci + jedna sedačka. Vzadu je to komfortně max 2 lidi nebo sedačky. S-Max naopak v pohodě - šířka vzadu je 1610mm, tj úplně v pohodě. Dokonce jsem se na to koukal u kolegy, co ho měl a měl 3 sedačky.
Jediný kdo něco otravuje jsi ty se svými kecy o otravování dětí :-)
OIV opravdu 3 sedačky nepojme, tam je celkově problém i 2 puberťáci + jedna sedačka. Vzadu je to komfortně max 2 lidi nebo sedačky. S-Max naopak v pohodě - šířka vzadu je 1610mm, tj úplně v pohodě. Dokonce jsem se na to koukal u kolegy, co ho měl a měl 3 sedačky.
Jediný kdo něco otravuje jsi ty se svými kecy o otravování dětí :-)
Allo
"výkon je ale dostupný v tak vysokých otáčkách, že se k němu nikdy nedostanou."
Co je toto za kec proboha?
Když tam výkon je, tak se k němu dostanu kdykoliv kdy potřebju, což u auta s nízkým výkonem nenastane nikdy...
Já jsem nenáviděl kombíky a stejně jsem si ho koupil a jsem za to rád, protože jak je potřeba něco převést, tak člověk nemusí řešit druhé auto, sedne do svojeho a je.. momentálně mi nejvýhodnější přijde kia ceed za pul míče 4 válce 103kw/kdo stihne tak 118kw a kombík...
Co je toto za kec proboha?
Když tam výkon je, tak se k němu dostanu kdykoliv kdy potřebju, což u auta s nízkým výkonem nenastane nikdy...
Já jsem nenáviděl kombíky a stejně jsem si ho koupil a jsem za to rád, protože jak je potřeba něco převést, tak člověk nemusí řešit druhé auto, sedne do svojeho a je.. momentálně mi nejvýhodnější přijde kia ceed za pul míče 4 válce 103kw/kdo stihne tak 118kw a kombík...
@Allo Je to myšleno to, že auto může mít velký maximální výkon při 6000 otáčkách, ale při běžné jídě to líná lemra, protože to má mizernou křivku točivého momentu a těžké zpřevodování.
Třeba u toho Ceeda se měnil výkon, nejdřív byl 1.4 T-GDI se 103 kw, pak byl 1.5 T-GDI se 118, teď je to s 1.5 T-GDI se 103 kW, ale ve všech případech to má asi 250 Nm ve většině otáček a reálně to jezdí +- stejně.
Jinak souhlas Ceed kombi je v současné době asi to nejlepší, co rodina může koupit za ještě přijatelný peníz.
Třeba u toho Ceeda se měnil výkon, nejdřív byl 1.4 T-GDI se 103 kw, pak byl 1.5 T-GDI se 118, teď je to s 1.5 T-GDI se 103 kW, ale ve všech případech to má asi 250 Nm ve většině otáček a reálně to jezdí +- stejně.
Jinak souhlas Ceed kombi je v současné době asi to nejlepší, co rodina může koupit za ještě přijatelný peníz.
@johny555 asi to tak bylo myšleno no, každopádně co se týče emisí u kie na to nejvíce doplatil 1.0tgdi, začínal na 88kw 4500ot pak 74kw 4500ot l, ještě ok ale ten poslední má 74kw ale v 6000 takže se vůbec nevyplatí, navíc žere víc jak ta 1.5... zajímavé je že u hyundaie se pořád nabízí 88kw verze, navíc jsem si vzdycky myslel že kia je výš v hierarchii koncernu než hyundai ale kia je levnější minimálně i30 vs ceed..
@Allo
Ono je to těžké říct, co je v hierarchii výše a nože. Tam je to spíš rovnocenné a jedno je spis o designu, kdy hyu má být sportovnější a kia elegantnější. Ale to taky dle mého neplatí obecne. Kdyz bych měl určitě, který má být na tom vyšším stupinku, tak bych asi dal Hyundai.
Ono je to těžké říct, co je v hierarchii výše a nože. Tam je to spíš rovnocenné a jedno je spis o designu, kdy hyu má být sportovnější a kia elegantnější. Ale to taky dle mého neplatí obecne. Kdyz bych měl určitě, který má být na tom vyšším stupinku, tak bych asi dal Hyundai.
Lord Owl
Auto s velkým kufrem odveze nejen rodinu a bagáže, ale taky některým členům rodiny sportovní náčiní, psy apod.
Ale protože maketingový tah automobilek je přestat dělat kombíky (nebo je dělat jen na oko a vevnitř neskladná hrůza, že Mercedes) a všude cpát nafouknuté popcornové pseudo-SUV (čti předohrab) za velké marže, tak zdejší redakce to protlačí v článku za ně, že je klišé chtít prostorný a skladný kufr, že se to nevyužije apod.
Ale protože maketingový tah automobilek je přestat dělat kombíky (nebo je dělat jen na oko a vevnitř neskladná hrůza, že Mercedes) a všude cpát nafouknuté popcornové pseudo-SUV (čti předohrab) za velké marže, tak zdejší redakce to protlačí v článku za ně, že je klišé chtít prostorný a skladný kufr, že se to nevyužije apod.
@Lord Owl Přesně, tihle posahanci nechápou, že existují lidi s koníčkama.
Já mám dva psy a hraju ve třech kapelách. Kromě toho jezdíme na výlety, pracujeme na různých projektech, atd.
Nějaký pseudointelektuál, co nikdy neopustil Letnou a při pohledu na vlčáka se rozplace si myslí, že potrebuju vozit vzduch a že velké auto je přežitek.
Tak ať si to myslí, no.
Já mám dva psy a hraju ve třech kapelách. Kromě toho jezdíme na výlety, pracujeme na různých projektech, atd.
Nějaký pseudointelektuál, co nikdy neopustil Letnou a při pohledu na vlčáka se rozplace si myslí, že potrebuju vozit vzduch a že velké auto je přežitek.
Tak ať si to myslí, no.
@vecernicek2 Přesně tak! Třeba náš Leon kombi 1.4 TSI už naší rodině za 8 let provozu odvozil nepředstavitelné množství všemožné bagáže a třeba i na prkna rozebranou nábytkovou stěnu. A díky příplatkovému, vpřed sklopnému opěradlu spolujezdce si poradí i s odvozem sekačky do servisu, či s transportem vánočního stromku. A to vše při výborné spotřebě, radosti z jízdy a perfektnímu designu a ergonomii. A funguje stejně skvěle při pojíždkách po městě, jako při svižných dlouhých dálničních přesunech po Evropě při našich dovolených. Zatím najeto 100 000 km jen s předepsanou údržbou, řešil jsem jen odřeniny na parkovišti od neschopné řidičky a deku kapoty ožranou od kuny. Zlaté auto! 🙂👍
@Arese
Tak celý zahradni nábytek jsme odvezli v yarisu cross, to není zrovna ohledně nábytku nic zásadního pro kombik. A v tom yarisu se odvezla sekacka i bez sklopeni sedadla spolujezdce nebo i ten vanocni stromek. Ale zde zase zalezi jak velky se kupuje. V Highlanderu jsem odvezl třeba 3m žebřík, nerozložený psací stůl nebo třeba 5 jízdních kol s 3 velkými koloběžkami a k tomu bagáž.
Nerozporuju výhody kombiku, ten kufr je pohodlný a za mne pro rodinu nejlepší kombinace, pokud chce člověk pohodlně vozit bagáž, ale ono se to casto vejde i do menších aut a jiných karoserii.
Tak celý zahradni nábytek jsme odvezli v yarisu cross, to není zrovna ohledně nábytku nic zásadního pro kombik. A v tom yarisu se odvezla sekacka i bez sklopeni sedadla spolujezdce nebo i ten vanocni stromek. Ale zde zase zalezi jak velky se kupuje. V Highlanderu jsem odvezl třeba 3m žebřík, nerozložený psací stůl nebo třeba 5 jízdních kol s 3 velkými koloběžkami a k tomu bagáž.
Nerozporuju výhody kombiku, ten kufr je pohodlný a za mne pro rodinu nejlepší kombinace, pokud chce člověk pohodlně vozit bagáž, ale ono se to casto vejde i do menších aut a jiných karoserii.
vecernicek2
Největší klišé je tenhle článek.
Mimochodem, proč se mi při psaní příspěvku každou chvíli objeví reklama, která překreje pole s příspěvkem?
Je to super debilní. Když člověk omylem klikne vedle při zavírání reklamy, může příspěvek psát znovu.
Čekal jsem, že to časem vychytáte, ale vy nic.
Mimochodem, proč se mi při psaní příspěvku každou chvíli objeví reklama, která překreje pole s příspěvkem?
Je to super debilní. Když člověk omylem klikne vedle při zavírání reklamy, může příspěvek psát znovu.
Čekal jsem, že to časem vychytáte, ale vy nic.
@vecernicek2 Smiř se s tím, že tady to je a bude už jen víc a víc superdebilní... Ve všem. Dokazují nám to den za dnem víc a víc.
johny555
Pět největších klišé autíčkářů:
1) Nejdůležitější věc na světě je, jak sedí auto v zatáčkách
2) Auto musí být v manuálu, protože řazení a šlapání spojky je největší zábava
3) Měnit olej je nejlepší doma v garáži, ideálně každých 10 tisíc kilometrů
4) Všechny asistenty automaticky je nutné okamžitě vypnout, protože jenom otravují
5) Auto, které nelze individuálně nakonfigurovat je šunt, protože člověk potřebuje přesně 15 svých prvků výbavy a dalších 10 nechce
Realita běžného řidiče:
1) Většina řidičů si nevšimne ani výrazně podhuštěných pneumatik, které dramaticky ovlivňuji chování. Natož rozdíly mezi modely.
2) Většině řidičů je to jedno, ale pokud dostane auto s automatem, tak už manuál nechce
3) Většina řidičů ani neví, kdy má měnit olej, až mu naskočí na displeji varování, objedná se do servisu a tam mu to vymění
4) Pokud asistenti fungují správně a řidič jezdí normálně, tak ho asistenti neobtěžují. Případně je nevnímají anebo neumí vypnout.
5) Většina řidičů ani pořádně neví, čím vším je auto vybaveno. Hlavně chce kameru na couvání.
1) Nejdůležitější věc na světě je, jak sedí auto v zatáčkách
2) Auto musí být v manuálu, protože řazení a šlapání spojky je největší zábava
3) Měnit olej je nejlepší doma v garáži, ideálně každých 10 tisíc kilometrů
4) Všechny asistenty automaticky je nutné okamžitě vypnout, protože jenom otravují
5) Auto, které nelze individuálně nakonfigurovat je šunt, protože člověk potřebuje přesně 15 svých prvků výbavy a dalších 10 nechce
Realita běžného řidiče:
1) Většina řidičů si nevšimne ani výrazně podhuštěných pneumatik, které dramaticky ovlivňuji chování. Natož rozdíly mezi modely.
2) Většině řidičů je to jedno, ale pokud dostane auto s automatem, tak už manuál nechce
3) Většina řidičů ani neví, kdy má měnit olej, až mu naskočí na displeji varování, objedná se do servisu a tam mu to vymění
4) Pokud asistenti fungují správně a řidič jezdí normálně, tak ho asistenti neobtěžují. Případně je nevnímají anebo neumí vypnout.
5) Většina řidičů ani pořádně neví, čím vším je auto vybaveno. Hlavně chce kameru na couvání.
@johny555
1) Jízdní vlastnosti jsou důležité. Ale nejde jen o tom, jak to sedí v zatáčkách, ale i třeba o komfortu při přejíždění děr.
2) Manuál umožnuje lepší kontrolu nad autem a snižuje TCO díky nižším servisním nákladům/poruchovost a nižší spotřebě (to platí pro "autíčkáře", zatímco "běžný řidič" může mít s moderním automatem nižší spotřebu).
3) Doma to mám nejrychlejší. Interval výměny oleje přizpůsobuju motoru, způsobu provozování a dalším okolnostem.
4) Všechny ne. Ty, které pomáhají, jako je třeba ESP, nevypínám. Ty, které škodí, jako třeba stop-start, trvale deaktivuju.
5) Ano, mít auto podle svých přání, je to nejlepší.
1) Jízdní vlastnosti jsou důležité. Ale nejde jen o tom, jak to sedí v zatáčkách, ale i třeba o komfortu při přejíždění děr.
2) Manuál umožnuje lepší kontrolu nad autem a snižuje TCO díky nižším servisním nákladům/poruchovost a nižší spotřebě (to platí pro "autíčkáře", zatímco "běžný řidič" může mít s moderním automatem nižší spotřebu).
3) Doma to mám nejrychlejší. Interval výměny oleje přizpůsobuju motoru, způsobu provozování a dalším okolnostem.
4) Všechny ne. Ty, které pomáhají, jako je třeba ESP, nevypínám. Ty, které škodí, jako třeba stop-start, trvale deaktivuju.
5) Ano, mít auto podle svých přání, je to nejlepší.
@Tycoon
Ad 1
Pro mne jízdní vlastnosti je chování auta v zatáčce. Komfort a jízdní vlastnosti jsou dle mého různé věci. Jedno je stabilita, druhá přenos, resp. odfiltrovani nerovnosti od posádky. Obecne tyhle 2 veci jdou proti sobě a pouze mechanicky je dohromady moc nedostaneme.
Ad 2
Horší TCO je blbost u automatu. Ano, pokud bereš automat, ze je DSG, pak to muze byt. Ale hydromenic nebo dokonce planetovka, to TCO fakt nezhorsuje.
Ad 3
Tady je otázka na stylu provozování auta. Nicméně drivejsi výměnou oleje člověk nic nezkazí, maximálně TCO. A kdyz si to chce někdo dělat sám, proč ne.
Ad 4
Tady je myšleno spis ty užitečné jako hlídání pruhu, adaptivní tempomat atd, než naprosto nesmyslný startstop, coz vlastne ani neni asistent, který nastesti v aute nemám a nikdy jsme nemel.
Ad 5
Ano, aby mělo vše co chci/potrebuju. Jestli ma neco navic, tim lepe,obzvlast kdyz to pomuze k nizsi ceně. Každý má požadavek na auto různý, ale ochotu si za drazsi individualizaci připlatit už dost lidí nemá, presto by ji chtěli.
Ad 1
Pro mne jízdní vlastnosti je chování auta v zatáčce. Komfort a jízdní vlastnosti jsou dle mého různé věci. Jedno je stabilita, druhá přenos, resp. odfiltrovani nerovnosti od posádky. Obecne tyhle 2 veci jdou proti sobě a pouze mechanicky je dohromady moc nedostaneme.
Ad 2
Horší TCO je blbost u automatu. Ano, pokud bereš automat, ze je DSG, pak to muze byt. Ale hydromenic nebo dokonce planetovka, to TCO fakt nezhorsuje.
Ad 3
Tady je otázka na stylu provozování auta. Nicméně drivejsi výměnou oleje člověk nic nezkazí, maximálně TCO. A kdyz si to chce někdo dělat sám, proč ne.
Ad 4
Tady je myšleno spis ty užitečné jako hlídání pruhu, adaptivní tempomat atd, než naprosto nesmyslný startstop, coz vlastne ani neni asistent, který nastesti v aute nemám a nikdy jsme nemel.
Ad 5
Ano, aby mělo vše co chci/potrebuju. Jestli ma neco navic, tim lepe,obzvlast kdyz to pomuze k nizsi ceně. Každý má požadavek na auto různý, ale ochotu si za drazsi individualizaci připlatit už dost lidí nemá, presto by ji chtěli.
@Mikesus
2) Pokud dáme mimo geniální hybridní převodovku Toyoty, tak manuál má vždy nižší TCO a je jedno, jestli ho srovnáváme s robotizovaným manuálem DSG, planetovým automatem HDM nebo bezstupňovými CVT. Už jen pravidelná výměna oleje a filtru je u nich výrazně dražší a když se něco pokazí, tak je to pálka. Vyšší TCO může mít manuál snad jen u dieselu, kde může tu bilanci obrátit dvouhmotový setrvačník.
5) Když se tvé požadavky trefují do typických výbavových stupňů, je to vždy levnější. Avšak když ne, může se stát, že vyjde levněji individuální konfigurace, přestože jednotlivé příplatkové prvky bývají poměrně drahé.
2) Pokud dáme mimo geniální hybridní převodovku Toyoty, tak manuál má vždy nižší TCO a je jedno, jestli ho srovnáváme s robotizovaným manuálem DSG, planetovým automatem HDM nebo bezstupňovými CVT. Už jen pravidelná výměna oleje a filtru je u nich výrazně dražší a když se něco pokazí, tak je to pálka. Vyšší TCO může mít manuál snad jen u dieselu, kde může tu bilanci obrátit dvouhmotový setrvačník.
5) Když se tvé požadavky trefují do typických výbavových stupňů, je to vždy levnější. Avšak když ne, může se stát, že vyjde levněji individuální konfigurace, přestože jednotlivé příplatkové prvky bývají poměrně drahé.
@johny555 4) Asistenti dokážou být pěkná otrava, viz ISA pískající při 1 km/h tacho nad limit, kdy skutečná rychlost je ještě pod limitem, nebo hlídač jízdních pruhů, který člověka na úzké okresce tahá do cesty autobusu, protože chce zabránit sjetí z asfaltu na krajnici. Na papíře fungují správně, jenže svět a papír jsou dvě dost rozdílné věci.
@Marek Bednář
Který asistent jízdy v pruzích tahá za volant v těchto situacích? Já na takový zatím nenarazil a dokud držím volant, nikam mne natáhne a nechal by mne klidně sjet ze te silnice, obzvlášť když si to tam sám nasmeruju.
Ptám se, abych věděl, kterým automobilkam se vyhnout a ani k nim nechodil na predvadecky.
Který asistent jízdy v pruzích tahá za volant v těchto situacích? Já na takový zatím nenarazil a dokud držím volant, nikam mne natáhne a nechal by mne klidně sjet ze te silnice, obzvlášť když si to tam sám nasmeruju.
Ptám se, abych věděl, kterým automobilkam se vyhnout a ani k nim nechodil na predvadecky.
Petr Mičan
Tak to jsem vybíral špatně. Já řešil aby se mi dobře nastupovalo, aby tam nebylo moc ,,kurvítek", aby bylo celkově spolehlivé.😀
@Petr Mičan
Ja u auta tedy řeším na prvnim místě, jestli se tam vejdeme v 5. To vyloučí asi tak 90% všech modelů. Z toho zbytku vylučuju nevhodný pohon pro můj režim jizd. A z těch jednotek dostupných aut pak komfort jizdy a sedaček. Víc bohužel už nemám nárok, jelikož na rodiny s 3 detmi se dnes nemyslí.
Ja u auta tedy řeším na prvnim místě, jestli se tam vejdeme v 5. To vyloučí asi tak 90% všech modelů. Z toho zbytku vylučuju nevhodný pohon pro můj režim jizd. A z těch jednotek dostupných aut pak komfort jizdy a sedaček. Víc bohužel už nemám nárok, jelikož na rodiny s 3 detmi se dnes nemyslí.
Maxmilian_Von_Mondeo
Ohledně parkování, to byl zase někdo chytrej , až to bolí, ale co když ......... si kupuji větší auto třeba právě proto, že chci mít větší auto. Třeba ho nevyužiju, ale prostě mě se líbí Mondeo víc, než Fiesta. Passat se mi líbí víc, než Golf, Superb se mi líbí ........... pardon, to je blbost, škodovky se mi vůbec nelíbí.
Chci větší auto, protože mám za volantem radši větší pohodlí. Jak jednoduchá je moje touha a s nějakými "klišé" v článku to nemá vůbec nic společného.
Chci větší auto, protože mám za volantem radši větší pohodlí. Jak jednoduchá je moje touha a s nějakými "klišé" v článku to nemá vůbec nic společného.
@Maxmilian_Von_Mondeo
No jelikož mám 5m auto, dokážu ocenit, kdyz parkuju zrovna s tim, co má jen 4m. Nikdy jsem neměl problém zaparkovat i s tim větším, ale s tím menším je to dost pohodlnější. Problém někdy výstavě, kdyz s tim větším chces vyjet z kolečko stání a někdo se postavil na protější stranu. To uz je docela prekérka.
Ale jinak libivost auta je samozřejmě jeden z duvodu nákupu, obzvlast pokud je to silnejsi argument nez praktičnost
No jelikož mám 5m auto, dokážu ocenit, kdyz parkuju zrovna s tim, co má jen 4m. Nikdy jsem neměl problém zaparkovat i s tim větším, ale s tím menším je to dost pohodlnější. Problém někdy výstavě, kdyz s tim větším chces vyjet z kolečko stání a někdo se postavil na protější stranu. To uz je docela prekérka.
Ale jinak libivost auta je samozřejmě jeden z duvodu nákupu, obzvlast pokud je to silnejsi argument nez praktičnost
Ja Prvni 123
S timhle clankem souhlasim.
Najezdil jsem cca 250 tisic km s autem tesne pod 4 metry, vahou do tuny... a vykonem 44 kW.
Uplne bez problemu, dva roky jsem s nim jezdil pracovat na Slovensko a nekolikrat jsme byli ruzne na dovolene, vcetne Italie.
Dokonce jsem s nim i odstehoval syna!
Ale to teda tahlo tunovy brzdeny vlek... ale i ten utahlo bez problemu.
Najezdil jsem cca 250 tisic km s autem tesne pod 4 metry, vahou do tuny... a vykonem 44 kW.
Uplne bez problemu, dva roky jsem s nim jezdil pracovat na Slovensko a nekolikrat jsme byli ruzne na dovolene, vcetne Italie.
Dokonce jsem s nim i odstehoval syna!
Ale to teda tahlo tunovy brzdeny vlek... ale i ten utahlo bez problemu.
@Ja Prvni 123 Hm, tunové auto s výkonem 44 kW "naprosto bez problémů" utáhlo tunový vlek. Opravdu? Tipuju to na Fiat Punto II s motorem FIRE 1.2.Hele, Fiaty mám moc rád, ale dělat s tak malým a slabým autem tebou uváděné dlouhé a "vlekové" jízdy by mě fakt nelákalo.... 😳
DavKa
Bohužel Čech nemá jedno auto do kostela, druhé do práce a třetí do hobbymarketu. Proto volí to do hobbymarketu. I to dojede do kostela.
@DavKa
No ja volím raději dovoz z hobbymarketu než se s tim tahat, i kdyz ve svem aute bych odvezl mnohem vic nez v kombiku nizsi stredni. A drobnosti odvezu v cemkoliv.
Tady nikdo asi nerozporuje výhodu kombiku, resp.vetsiho auta, ale to klišé, ze kvůli 2% si vyberu auto, které je na 98% úplně zbytečné. Však se můžeme podívat na ta dnešní SUV, kdo v nich sedí a proč si je vybrali. Pro pocit hlavně.
No ja volím raději dovoz z hobbymarketu než se s tim tahat, i kdyz ve svem aute bych odvezl mnohem vic nez v kombiku nizsi stredni. A drobnosti odvezu v cemkoliv.
Tady nikdo asi nerozporuje výhodu kombiku, resp.vetsiho auta, ale to klišé, ze kvůli 2% si vyberu auto, které je na 98% úplně zbytečné. Však se můžeme podívat na ta dnešní SUV, kdo v nich sedí a proč si je vybrali. Pro pocit hlavně.
Miloš007
No já jsem vždy preferoval vyšší výkon - ne kvůli ježdění po dálnici 200, ale kvůli předjíždění - třeba Octávka jedoucí na okresce 80, která při předjíždění zrychluje co to dá, nebo kamión za kterým jede 5 aut, co se bojí předjet ...
@Miloš007 Presne tak. 80-120 musi byt pod 7 sekund, to je moja cervena ciara. Mal som auto, ktore to davalo za 4 a pol sekundy, teraz ale za 6.8, takze si musim kua dobre premysliet kazdy predbiehaci manever, pretoze nad 120 to uz moc nejede pre ekologicky poskladanu prevodovku.
Nechapem ludi, ktori do 1.6 tonovych aut zvolia 1.0 s LPG len preto, ze to jazdi lacno.
Nechapem ludi, ktori do 1.6 tonovych aut zvolia 1.0 s LPG len preto, ze to jazdi lacno.
2. Tak snad vetsi auto - lepsi pohodli pro posadku , delsi rozvor, lepsi komfort na dalnici
3. Blbost, na parkovani je fuk, jestli je to sedan, kombi, liftback ci SUV, v ramci tridy uz se to moc velikosti neliší a ten kufr a jeho pristup oceni drtiva vetsina lidi , co nejezdi sami a bez zavazadel
4. Urcite obvolat vice prodejcu - hledani skladovky s nejlepsim pomerem cen a vykon - i do vyroby uz jen pro jiny pristup dealeru k zakaznikovi
5. Samozrejme ze je potreba :D Ale je to spise o nejake rezerve, nez co nebyjssi vykom. Je lepsi mit auto, co nekam dojede, nez auto, co zrychli za 5s a pak se ti sype a nebo musis na kavicky na D1 ;)
Takže obhájce všech klišé 😁
Pojďme obvolat všechny prodejce, jestli mají velké dieselové SUV s velkým kufrem a s vysokým výkonem 😁
Kdo by se chtěl pak trmácet k moři v malém autě s rodinou, malé auto s krátkým rozvorem na nerovnostech prostě skáče, fyziku neokecáš
zbytek jsem napsal s nadsázkou, ale něco na tom je :) Přeci když příjdeš k dealerovi a ten je nesympaticky, necháš tam peníze, když máš možnost jít jinam ? Atd... :)
p.s. jo, zavolám do Tesly, jestli takové SUV mají :D:D
@Tycoon
No ldyz vezmu ten kodiaq 142kw, ani to nedalo odspodu, příjemné to bylo jen tam, kde nebyly nerovnosti, parkování s ním taky nebyla úplná sláva, hlavně u toho dealerstvi a taky zrovna bych raději auto, co někam dojede a nebudu řešit servis a ani rodinu tam nesbalím.
Takze behem jedné predvadeci jizdy padla všechna klišé. "Silné a velké" dieselové suv realne odporuje tomu co jsi napsal.😁
No na té dalnici asi jo. I když mi to přišlo podobne jako kdysi v rapidu, co se týče podvozku.
Já jel jen v tom z těch posledních. A bylo to první auto, ve kterém se pražský okruh zdal hrbolatej. A to samé tne kodiaq, první auto, které drncalo na D6 u Ruzyně. Beru to komfortem podvozku. Ano, odhlučnění lepší, podvozek bouchal úplně stejně. A ten přejezd to zpomalovacího pásu, to byl hrozný.
doporučuji se projet v novém kodiaqu. Bylo to pro mne obrovské zklamání. Měl jsem ho jako variantu do budoucna, nový phev už aspoň za něco stojí, tedy minimálně papírově, ale s tou bouchající zadní nápravou a udrncaným podvozkem i na hladké dálnici, to opravdu nechci. A jako bonus dost malý kufr na papírový objem.
Povídej v čem přeháním v tom postu? Že kodiaq boucha a vibruje jako rapid? O odhlučnění jsem nic nepsal, to by bylo fakt divné, kdyby byl na stejne urovni. A ta nafta taky zrovna nebyla nic moc. Dokonce stejný okruh, kde bylo 50% dalnice, jela za vyšší spotrebu nez Highlander.
U toho RS aspoň vidim realnou přidanou hodnotu v tom motoru, zbytek je spis horší a cenovku si tezko obhaji.