Novinky
Zpět na článek
Přihlásit pro přidání komentářeObrovský úspěch pro českou Toyotu! Úřadům dodá přes 500 elektrických SUV bZ4X
80 komentářů
Frfla
Takze Toyota dala v tendru nejvetsi vsimne. Proc ne, pul miliardova statni zakazka je pro jakoukoliv automobilku uspech.
Tjn, protože jinak je tohle auto spíš nic, než moc :) @Frfla
@Ozzman docela by mě zajímalo, jak dopadnou po roce dvou používání 🤣👍 Odprodej státního majetku může být nakonec i zajímavý …
Po dvou letech je nepustí :D Budou je udržovat déle a díky tomu budou moci kupovat nadále i spalováky k tomu. @ericn
Ale reálně třeba ministerstva mají docela už rozšířeny Superby PHEV pro ty nejvyšší hodnostáře, nižší, jako já, jezdí v dieslových Superbech a Oktáviích :D Tipuju, že ty EVčka budou spíše pro nějaké kratší popojíždky @ericn
@Ozzman
Ja bych to dal na cesty do Bruselu 🤣
Jinak ten my2024 byl o dost lepší než ten v 2022. Podvozkove, nabíjením. Ale zase úředník nepotřebuje nic extra, a to bz4x pořád je, nic extra.
Ja bych to dal na cesty do Bruselu 🤣
Jinak ten my2024 byl o dost lepší než ten v 2022. Podvozkove, nabíjením. Ale zase úředník nepotřebuje nic extra, a to bz4x pořád je, nic extra.
@Ozzman PHEV Superba jsem jezdil a není to vůbec špatný, má ho jeden můj zákazník. Nicméně pokaždé, když dorazí na firmu, píchne ho do nabíječky. Trochu otrava, ale pak jezdí po okolí většinou na elektriku... Jen pak ta 1.4TSI mi na Supa přijde málo...
Swordfish76
Nic proti Toyotě, sám jednu novější vlastním a jsem s ní spokojený. Ale co se elektromobilů týká, tak bych teda viděl mnoho jiných, lepších a i levnějších EV, např. Teslu Y, Enyaq 50 Tour, na jaře Elroq, atd. I podle všemožných recenzí zrovna bZ4X není nic extra ale spíš ne úplně povedená elektrická prvotina. Hybridy umí Toyota mnohem lépe. No pozitivní aspoň je, že už i veřejná správa si uvědomuje, že EV jsou ekonomicky výhodnější. Na YT je video s velitelem Městské Policie Tábor, kde mají eNiro a teď i Teslu. Ve videu podrobně rozebírají náklady na provoz a pořízení EV ve srovnání s dalším autem, co mají ve flotile Octavia III TDi. A rozdíl v TCO je propastný ve prospěch EV, nehledě na komfort užívání.
@Swordfish76 Tak mohli vyhrát jen z důvodu nejnižší ceny....dojezd to má tragický, nabíjení povoleno jen dvakrát denně, spotřeba motoru hrozná....
Ale pokud bude auto poskakovat po městě, tak každý EV co nahradi klasiku je plus.
Ale pokud bude auto poskakovat po městě, tak každý EV co nahradi klasiku je plus.
@sir
omezení počtu nabíjení je jen pro rychlonabíječky. Když to budou nabíjet pomalu tak můžou kolikrát za den chtějí, ale máš pravdu pak se to bude zase jen nabíjet a nebude jezdi, takže policie má objektivní důvod proč musí sedět v kanclu.
omezení počtu nabíjení je jen pro rychlonabíječky. Když to budou nabíjet pomalu tak můžou kolikrát za den chtějí, ale máš pravdu pak se to bude zase jen nabíjet a nebude jezdi, takže policie má objektivní důvod proč musí sedět v kanclu.
@Swordfish76
to video by mě dost zajímalo, bez dotací nebude TCO lepší než u Octy.
to video by mě dost zajímalo, bez dotací nebude TCO lepší než u Octy.
@pjotr
A podle čeho soudíš, ze nebude?
A podle čeho soudíš, ze nebude?
@Mikesus
Podle sve pevne viry ve spalovaci motor...
Co na tom, ze naklady na udrzbu i palivo jsou nizsi.
Cena 654.000Kc take nebude o tolik vyssi nez u Oktavky se srovnatelnou vybavou...
https://zdopravy.cz/…zeleznic-111149/
Škoda Auto v soutěži porazila Hyundai. Automobilka státu dodá plug-in hybrid Octavia Ambition Special 1,4 PHEV 150 kW DSG 6 iV jako sedan, jeden za 622 tisíc korun bez DPH.
😲
Podle sve pevne viry ve spalovaci motor...
Co na tom, ze naklady na udrzbu i palivo jsou nizsi.
Cena 654.000Kc take nebude o tolik vyssi nez u Oktavky se srovnatelnou vybavou...
https://zdopravy.cz/…zeleznic-111149/
Škoda Auto v soutěži porazila Hyundai. Automobilka státu dodá plug-in hybrid Octavia Ambition Special 1,4 PHEV 150 kW DSG 6 iV jako sedan, jeden za 622 tisíc korun bez DPH.
😲
@Mikesus
no tak :
- pořizovací cena je znatelně vyšší
- cena za servisní hodinu je taky vyšší, ale v servisu stráví méně času takže asi plichta
- dobíjení na rychlonabíječkách je dražší než nafta
- zůstatková cena EV klesá o hodně rychleji než u ICE
Takže proto by mě to video zajímalo. Jediné co to může zvrátit je dotace
no tak :
- pořizovací cena je znatelně vyšší
- cena za servisní hodinu je taky vyšší, ale v servisu stráví méně času takže asi plichta
- dobíjení na rychlonabíječkách je dražší než nafta
- zůstatková cena EV klesá o hodně rychleji než u ICE
Takže proto by mě to video zajímalo. Jediné co to může zvrátit je dotace
@pjotr
Vyssi cena v radu desitek tisic nehraje roli.
Cena na rychlonabijeckach?
Znas pomer nabijeni AC a DC???
Myslis ze s tim budou litat urednici jen mezinarodne?
Protoze v nasi male republice si muzes casto vystacit jen s AC nabijenim v miste kde parkujes obvykle kazdou noc...
Vyssi cena v radu desitek tisic nehraje roli.
Cena na rychlonabijeckach?
Znas pomer nabijeni AC a DC???
Myslis ze s tim budou litat urednici jen mezinarodne?
Protoze v nasi male republice si muzes casto vystacit jen s AC nabijenim v miste kde parkujes obvykle kazdou noc...
@pjotr
video máš níž.
Pořizovací cena není zdaleka vyšší. Jen u B segmentu. u C segmentu se už blíží a vše výš je prakticky stejné.
servis a opravy jsou násobně vyšší u spalováku. Těch spotřebních věcí co u spalováku je, je mnohem víc než u ev.
Na rychlonabíječkách není nutné nabíjet. na benzince musíš tankovat.
zůstatková cena klesá, jak rychlý je vývoj EV. Navíc tomu ani nepomáhají lidi, kteří by raději jezdili ještě parním strojem, protože ho znají a rozumí mu a tvrdí, jak EV je špatně.
Jinak v tom videu. o3 ujela 200tis km, dali 400tis na opravách, spojka, 2x turbo, dpf a po těch 200tis prakticky KO motor, protože se zkroutila hlava. Tedy zůstatková hodnota nula nula nic a auto zralé na vrakoviště. to jejich eNiro má 200tis km a v pohodě může jezdit dál s degradací baterie pouhá 4%. Netvrdím, že pro ně EV je nejlepší, ale nafta oproti EV prohrává na celé čáře.
video máš níž.
Pořizovací cena není zdaleka vyšší. Jen u B segmentu. u C segmentu se už blíží a vše výš je prakticky stejné.
servis a opravy jsou násobně vyšší u spalováku. Těch spotřebních věcí co u spalováku je, je mnohem víc než u ev.
Na rychlonabíječkách není nutné nabíjet. na benzince musíš tankovat.
zůstatková cena klesá, jak rychlý je vývoj EV. Navíc tomu ani nepomáhají lidi, kteří by raději jezdili ještě parním strojem, protože ho znají a rozumí mu a tvrdí, jak EV je špatně.
Jinak v tom videu. o3 ujela 200tis km, dali 400tis na opravách, spojka, 2x turbo, dpf a po těch 200tis prakticky KO motor, protože se zkroutila hlava. Tedy zůstatková hodnota nula nula nic a auto zralé na vrakoviště. to jejich eNiro má 200tis km a v pohodě může jezdit dál s degradací baterie pouhá 4%. Netvrdím, že pro ně EV je nejlepší, ale nafta oproti EV prohrává na celé čáře.
@Mikesus já jen abych kompenzoval EV fanatiky :
- cena paliva za km je dle testu auto.cz jen asi o 0,5Kč menší viz https://www.auto.cz/…u-provozu-152485
- cena Octavie TDI = 620tis a cena Niro = 910tis Kč. Rozdíl 290tis Kč se vyrovná v úspoře paliva po 530tis km.
https://www.skoda-auto.cz/…a9c-76192b50232a
https://dam.kia.cz/…iro-EV-cenik.pdf
- cena oprav EV je o 29% vyšší
https://fdrive.cz/…ilnich-aut-12582
Takže buďte spravedlivý a uznejte že to není tak růžové jak to tady píšete
- cena paliva za km je dle testu auto.cz jen asi o 0,5Kč menší viz https://www.auto.cz/…u-provozu-152485
- cena Octavie TDI = 620tis a cena Niro = 910tis Kč. Rozdíl 290tis Kč se vyrovná v úspoře paliva po 530tis km.
https://www.skoda-auto.cz/…a9c-76192b50232a
https://dam.kia.cz/…iro-EV-cenik.pdf
- cena oprav EV je o 29% vyšší
https://fdrive.cz/…ilnich-aut-12582
Takže buďte spravedlivý a uznejte že to není tak růžové jak to tady píšete
@pjotr
díval ses na to video, které si tak moc chtěl? tam to rozebírá a srovnává, reálná zkušenost v nejhorších podmínkách, provoz 24/7 a být stále dostupný. A narozdíl od té octavie to je po 200tis km pořád pojízdné auto, ta octavia je zralá do šrotu. Jen si to video pusť. Pak nebudeš psát předsudky podle novinářů, kteří s realitou též nemají moc společného.
díval ses na to video, které si tak moc chtěl? tam to rozebírá a srovnává, reálná zkušenost v nejhorších podmínkách, provoz 24/7 a být stále dostupný. A narozdíl od té octavie to je po 200tis km pořád pojízdné auto, ta octavia je zralá do šrotu. Jen si to video pusť. Pak nebudeš psát předsudky podle novinářů, kteří s realitou též nemají moc společného.
@Mikesus tak za mě už poslední dodatek, vše bylo vyřčeno. Zběžně jsem skouknul to video a :
- je potřeba napsat, že oba jsou velkými příznivci EV, takže se nedá čekat že by je haněly
- je dramatický rozdíl v použití u Polici a jinde. Oni najedou max 200km za den. Pro jejich použití je EV daleko komfortnější
- říkal že TDI bylo na odpis, ale toto mi u Nira jako bezproblémové taky nepřijde :
- museli na odtahovce do servisu
- výměna nabíjecího modulu
- výměna motoru a reduktoru
- generálka přední nápravy
- jo a taky důležité uvést že na to dostali dotaci, to je to co jsem uváděl na začátku že by jim ta výhodnost bez toho nevyšla.
- je potřeba napsat, že oba jsou velkými příznivci EV, takže se nedá čekat že by je haněly
- je dramatický rozdíl v použití u Polici a jinde. Oni najedou max 200km za den. Pro jejich použití je EV daleko komfortnější
- říkal že TDI bylo na odpis, ale toto mi u Nira jako bezproblémové taky nepřijde :
- museli na odtahovce do servisu
- výměna nabíjecího modulu
- výměna motoru a reduktoru
- generálka přední nápravy
- jo a taky důležité uvést že na to dostali dotaci, to je to co jsem uváděl na začátku že by jim ta výhodnost bez toho nevyšla.
@pjotr
na odtahovce jeli, protože jim kuna překousala kabely. To bys taky mohla napsat. motor a reduktor nebylo třeba měnit, ale udělali pro větší pohodlí, jen byl hlučnější. to jsi též zapomněl napsat. Přední náprava se řešila, protože narozdíl od octavie, u které ten problém byl taky po 200tis km, auto nebylo zralé na vrakoviště. Tohle může sloužit dál. Už jen rozdíl v prodejní ceně ojetiny. Octavia byla bezcená. tohle by prodali v pohodě za 200-300, rozdíl té dotace. Takže ušetřili na servisu kolem 300tis, měli levnější provoz a auto jim stále slouží a nemusí kupovat nové.
to jsou fakta, ne polopravdy co tu říkáš ty, viz odtah kvůli kuně. Napíšeš jen odtah, ale reálně za to auto nemůže.
na odtahovce jeli, protože jim kuna překousala kabely. To bys taky mohla napsat. motor a reduktor nebylo třeba měnit, ale udělali pro větší pohodlí, jen byl hlučnější. to jsi též zapomněl napsat. Přední náprava se řešila, protože narozdíl od octavie, u které ten problém byl taky po 200tis km, auto nebylo zralé na vrakoviště. Tohle může sloužit dál. Už jen rozdíl v prodejní ceně ojetiny. Octavia byla bezcená. tohle by prodali v pohodě za 200-300, rozdíl té dotace. Takže ušetřili na servisu kolem 300tis, měli levnější provoz a auto jim stále slouží a nemusí kupovat nové.
to jsou fakta, ne polopravdy co tu říkáš ty, viz odtah kvůli kuně. Napíšeš jen odtah, ale reálně za to auto nemůže.
@Swordfish76 Na jiném webu psali, že vysoutěžená cena těch Toyot byla pod 700k s DPH. Škodovka se asi tak nízko nedostala a Tesla fleetový slevy neumí. A známe to. Státní zakázky se soutěží primárně na cenu.
@TomasPT
fakt pod 700 s DPH? kde to psali?
fakt pod 700 s DPH? kde to psali?
@Mikesus
https://zdopravy.cz/…e-az-436-228830/
Auta z této zakázky jsou nepatrně levnější v základní výbavě: vyjdou na 654 tisíc korun bez DPH.
👍👍👍
A ted tu o tom,jak hsou EVcka drahy...
😀
https://zdopravy.cz/…e-az-436-228830/
Auta z této zakázky jsou nepatrně levnější v základní výbavě: vyjdou na 654 tisíc korun bez DPH.
👍👍👍
A ted tu o tom,jak hsou EVcka drahy...
😀
@DonVito
takže to nebylo s DPH, ale bez DPH. s DPH 790tis. Základ ceník 1,1M, to tak nějak odpovídá fleetovým slevám co dokáže toyota. Tam stále je možno se dostat k 30% při větším fleetu. Dřív se jim u EV moc nechtělo dávat fleet slevy, teď to aspoň vypadá, že konečně jo.
takže to nebylo s DPH, ale bez DPH. s DPH 790tis. Základ ceník 1,1M, to tak nějak odpovídá fleetovým slevám co dokáže toyota. Tam stále je možno se dostat k 30% při větším fleetu. Dřív se jim u EV moc nechtělo dávat fleet slevy, teď to aspoň vypadá, že konečně jo.
@DonVito
DPH je nerelevnantí pro každého plátce DPH.
Ale psal cenu s DPH, proto srovnávám cenu s DPH.
DPH je nerelevnantí pro každého plátce DPH.
Ale psal cenu s DPH, proto srovnávám cenu s DPH.
@Mikesus
Jj, byla to chybna informace 700 s dph.
I moje poznamka o dph byla tedy mirena na TomasPT.
Jj, byla to chybna informace 700 s dph.
I moje poznamka o dph byla tedy mirena na TomasPT.
@Swordfish76 Sorry, ale jenom totální pako může městské policii (která logicky drtivou část svých jízd prošourá po městě) koupit diesel!!! Proč jim nekoupili Octavii TSI, je zcela nepochopitelné!
@Arese
stačí se podívat na to video. Je to vše objektivní a přináší jim nejen komfortnější prostředí pro strážníky, ale též nižší náklady obecnému rozpočtu bez omezování.
Navíc naorzdíl od té octavie, není po 200tis km na vyhození do šrotu.
stačí se podívat na to video. Je to vše objektivní a přináší jim nejen komfortnější prostředí pro strážníky, ale též nižší náklady obecnému rozpočtu bez omezování.
Navíc naorzdíl od té octavie, není po 200tis km na vyhození do šrotu.
@Mikesus
Ja som časť toho videa pozeral a nebolo to tak, že tam narvali 250k na opravách tesne pred tým, ako sa auta zbavili?
Ono keby tomu Niru odišlo ložisko v motore, boli by s opravami na rovnako (a to sa vie stať okolo toho nájazdu).
Každopádne samozrejme, pre MP je elektromobil super, takisto hybridná toyota alebo honda by pre nich bola fajn. Octavia TDI je samozrejme najnevhodnejsi typ auta aký mohli mať.
Ja som časť toho videa pozeral a nebolo to tak, že tam narvali 250k na opravách tesne pred tým, ako sa auta zbavili?
Ono keby tomu Niru odišlo ložisko v motore, boli by s opravami na rovnako (a to sa vie stať okolo toho nájazdu).
Každopádne samozrejme, pre MP je elektromobil super, takisto hybridná toyota alebo honda by pre nich bola fajn. Octavia TDI je samozrejme najnevhodnejsi typ auta aký mohli mať.
@Rasto
2x spojka, 1x turbo, 1x dpf, 1x dvouhmota. Na konci zkroucená hlava a kdyby měli náhradní auto, tak by to ani nedělali. Jen ukázka, že diesel nezvládne bez takového zásahu víc než 200tis km, pokud nejezdí jen po dálnici.
No a další věc, u nira se to stát může, ale oni si ho mohli nechat a nechali, jelikož narozdíl od octavie funguje, takže v tak špatném stavu asi nebude.
2x spojka, 1x turbo, 1x dpf, 1x dvouhmota. Na konci zkroucená hlava a kdyby měli náhradní auto, tak by to ani nedělali. Jen ukázka, že diesel nezvládne bez takového zásahu víc než 200tis km, pokud nejezdí jen po dálnici.
No a další věc, u nira se to stát může, ale oni si ho mohli nechat a nechali, jelikož narozdíl od octavie funguje, takže v tak špatném stavu asi nebude.
@Swordfish76
Pro rychle slozky je elektromobilita jako delana… i kdyz u mestaku je to asi jedno 😄
Pro rychle slozky je elektromobilita jako delana… i kdyz u mestaku je to asi jedno 😄
Ja Prvni 123
My tu elektriku protlacime, i kdyby kvuli tomu nebylo cim svitit!!
Tohle je zajimave cteni:
https://www.idnes.cz/…49_automoto_dohr
Tohle je zajimave cteni:
https://www.idnes.cz/…49_automoto_dohr
@Ja Prvni 123
A četl jsi to? Ty smrtaky nejsou jen posádka, ale všichni zúčastnění. Takze I kdyz ve tesle nikdo nezemřel při daně nehode, ochránil svoji posádku, tak je tam tez ten případ zapocitan.
A četl jsi to? Ty smrtaky nejsou jen posádka, ale všichni zúčastnění. Takze I kdyz ve tesle nikdo nezemřel při daně nehode, ochránil svoji posádku, tak je tam tez ten případ zapocitan.
jirik_kirij
Auta na úřadech většinou "musí" parkovat v garážích, které jsou v suterénu. Už vidím ty titulky v tisku "bZ4X zapálilo Finanční úřad v ...". :-)
Arese
Freddka
Ceske urady kupuji jedno z nejhorsich EV na trhu. Haleluja.
@Freddka
úřady nehledí na to co je lepší nebo horší. Ale co je levnější.
jinak bychom tu neměli tak rozbité silnice např.
úřady nehledí na to co je lepší nebo horší. Ale co je levnější.
jinak bychom tu neměli tak rozbité silnice např.
Barry Lyndon
Nepřekvapuje! :-) Tak se utrácí cizí peníze, ba co hůř, tak se utrácí cizí peníze na dluh. Nikdo to nechce (nejhorší EV na trhu), tak náš stát to zachrání. Náš stát, který je schopný zvrtat i něco tak jednoduchého, jako je nákup Toyoty Hilux pro AČR, když místo standardu koupí nějaké v Africe vyrobené jebky.
Korupce nebo neschopnost? Nevím, co je horší...
Korupce nebo neschopnost? Nevím, co je horší...
@Barry Lyndon Bacha, u vlády není Babiš, ani Dlužena ani Venezuela, ale solidní pravicová vláda, která už stihla opravit za 3 roky 94 procent toho co Babiš rozjebal. Tak opatrně s tou kritikou.
@MarekAbsolon Je úplně jedno, jaká je u moci vláda (a tato je samozřejmě lepší než ta Sobotkova a posléze Burešova), máme to nejspíš v genech :-)
Mimochodem nejhorší je, že u všeho ostatního, ať už je to IT, vybavení nemocnic, zbraně nebo svoz odpadu (a milion dalších věcí) dopadají ta řízení zřejmě úplně stejně, akorát tomu nerozumíme, resp. to nebije do očí na první pohled...
Mimochodem nejhorší je, že u všeho ostatního, ať už je to IT, vybavení nemocnic, zbraně nebo svoz odpadu (a milion dalších věcí) dopadají ta řízení zřejmě úplně stejně, akorát tomu nerozumíme, resp. to nebije do očí na první pohled...
@Barry Lyndon
přesně tak, skoro cokoliv lepší než babišova vláda. U ní se rozdává koblihám a pak není na budoucnost. za jiné vlády nebyl takový schodek jako za babiše. všem rozdat, jen aby ho volili znovu a jeho holding měl co největší rostoucí zisky, ale na další roky už nebude. No a pak tam není a najednou jeho firma ty zisky nemá. Jak zvláštní
přesně tak, skoro cokoliv lepší než babišova vláda. U ní se rozdává koblihám a pak není na budoucnost. za jiné vlády nebyl takový schodek jako za babiše. všem rozdat, jen aby ho volili znovu a jeho holding měl co největší rostoucí zisky, ale na další roky už nebude. No a pak tam není a najednou jeho firma ty zisky nemá. Jak zvláštní
Zetti
A je jasné proc moje recenze na BZ4X nesmela ven. Toyota to zaplatila?
rohYpnol
250 mld sekyra.... A nakupují tohle.... Výsměch všem daňovým poplatníkům nezná mezí. Nejhorší vláda od 89...
@rohYpnol Být tam Bureš, nakupují to samozřejmě taky (tohle fakt není záležitost vlády) a ještě škodí v bambilionu dalších věcí, hlavně pak těch zásadních... (zahraniční politika, energetika a energetická bezpečnost, penzijní systém atd...)
@BarryLyndon
Typická reakce trouby. Nevim proč vytahuješ Babiše.
Typická reakce trouby. Nevim proč vytahuješ Babiše.
@rohYpnol
tak to je ukazkovej pohled koblihy, realita je v zakonu o nakupu bezemisnich a nizkoemisnicj vozidel. Coz pro lidi co sotva umej cist je EU smernice..
tak to je ukazkovej pohled koblihy, realita je v zakonu o nakupu bezemisnich a nizkoemisnicj vozidel. Coz pro lidi co sotva umej cist je EU smernice..
@rohYpnol
Buď v klidu. VŠECHNY vlády jsou, bohužel, naprosto stejné. Erár má svoje rozpočty a pokud je nevyčerpají, o to méně dostanou další rok. Proto se nakupujou nesmysly. Takže ať tam sedí ten nebo onen, situace se nemění.
Buď v klidu. VŠECHNY vlády jsou, bohužel, naprosto stejné. Erár má svoje rozpočty a pokud je nevyčerpají, o to méně dostanou další rok. Proto se nakupujou nesmysly. Takže ať tam sedí ten nebo onen, situace se nemění.
traveldrive
Uvažujem, na čo vlastne úradníci potrebujú také veľké auto a ešte k tomu SUV?
Speed
Toyoty a obzvlášť Lexus mám moc rád, ale tohle auto je křáp. Měl jsem možnost ho řídit minulou zimu, kdy nám firma omylem objednala místo spalováku elektriku. Dojezd byl maximálně na polovině udávané hodnoty WLTP a i nabíjení na veřejné nabíječce trvalo cca 4 hodiny. Největším problémem tohoto vozu je, jak jsem se dočetl pozděli, absence tepelného čerpadla, které by baterky udržovalo v optimální teplotě. Proto byl dojezd tak tragický.
řekla trolící kobliha. Jak to ožebračí důchodce? že jim stát zruší důchod? Svoji rodinu nemají? Víš jak to fungovalo, když ještě neexistovaly důchody?
Aspoň vidíme, že je ti blízký postup "po nás potopa"
Jak že to píšeš o té potrefené huse? Ozval jsi se hezky.
a oni ruší důchod, že nevrací co se zaplatilo na sociálním pojištění? od kdy?
navíc, sociální pojištění platí důchod tvým rodičům a prarodičům, ne tobě.
pěkně se do toho trolení zamotáváš. Ještě nějakou veselou báchorku vytáhneš?
K hajzlíkům, které jsem avizoval, jsi se přihlásil sám a teď jsi v argumentační nouzi a kopeš kolem sebe. Kdo tě nutil?
tak znovu, jak ožebračují důchodce? Moji prarodiče i rodiče se mají dobře, stát jim fakt peníze nebere. Tvoje ne? tak to není chyba státu. To už vidím už od dětských let. Nejvíc křičí ti neschopní.
A jestli pro trolící individuum jako jsi ty jsem hajzlík, tak je to jen kompliment. To je jako být takto označen od jisté menšiny, která odmítá pracovat a jen natahuje ruce.
já křičím? ty asi neznáš rozdíl mezi vykřičníkem a otazníkem co? Ptal jsem se, jak chceš vysvětlil ty tvoje nesmysly.
Dám nápovědu. To co končí otazníkem, je otázka. Má tento symbol "?".
Když někdo křičí, je věta zakončna vykřičníkem. To je tento symbol "!".
No a když člověk něco konstatuje, nebo oznamuje, je věta zakončena tečkou. Ten je tento symbol "."
Nemáš zač za vysvětlení interpunkčních znamének, učiva prvního stupně základní školy.
Dneska máš nějaký slabý den na trollení.