Novinky
Mikesus
@MarekAbsolon
píšu to vaším stylem jazyka, abyste tomu rozuměli.
Najednou je to špatně, ok. Ano, někdo se najde, ale zájem o ta auta je zcela marginální.
píšu to vaším stylem jazyka, abyste tomu rozuměli.
Najednou je to špatně, ok. Ano, někdo se najde, ale zájem o ta auta je zcela marginální.
Mikesus
@ericn
Trh se zásadně změnil nikdo tahle malá auta už nechce. Každý chce co největší pokud možno zadarmo. Dřív byl požadavek trhu racionální, nemám na nic většího, koupím male. Dnes lidi nemají na větší auto, ale stejně ho chtějí a kupují. A sandero nebo clio jsou přesně ukázkou, ze B segment je stále žádaný. Golf prakticky nikdy nebyl cenově dostupný pro masu.
Trh se zásadně změnil nikdo tahle malá auta už nechce. Každý chce co největší pokud možno zadarmo. Dřív byl požadavek trhu racionální, nemám na nic většího, koupím male. Dnes lidi nemají na větší auto, ale stejně ho chtějí a kupují. A sandero nebo clio jsou přesně ukázkou, ze B segment je stále žádaný. Golf prakticky nikdy nebyl cenově dostupný pro masu.
Mikesus
@ericn
Jo souhlasím, že malá auta jsou dražší kvůli větší výbavě. Však taky by tam nikd ynebyla. Tahle mala auta byl jen volant a kola, v naprosté vetsine případů. Co2 na váhu, kdy mala jsou penalizovana je nesmysl, který kritizují od začátku. Bohužel si ho automobilky prolobovali v domnění , ze vic vydělají na velkých autech.
Jo souhlasím, že malá auta jsou dražší kvůli větší výbavě. Však taky by tam nikd ynebyla. Tahle mala auta byl jen volant a kola, v naprosté vetsine případů. Co2 na váhu, kdy mala jsou penalizovana je nesmysl, který kritizují od začátku. Bohužel si ho automobilky prolobovali v domnění , ze vic vydělají na velkých autech.
gil54
"Trh se od té doby zásadně změnil".
Ale změnily se hlavně také předpisy, které stanovují jiné emisní limity a nutnost bezpečnostních asistentů, které právě u nejmenších aut nejvíc ovlivňují cenu, která zde hraje významnou roli při rozhodování o koupi. Proto se stává tento segment pro zákazníka méně přitažlivý.
Ale změnily se hlavně také předpisy, které stanovují jiné emisní limity a nutnost bezpečnostních asistentů, které právě u nejmenších aut nejvíc ovlivňují cenu, která zde hraje významnou roli při rozhodování o koupi. Proto se stává tento segment pro zákazníka méně přitažlivý.
MarekAbsolon
@Mikesus Kdo to je nikdo? U Mikesusů doma nebo celá ulice? Malá auta se normálně prodávají. Aygo X, Dacia Spring... Že se omezuje nabídka není problém poptávky. Zase perlíš. Lidi kupujou auta, na které nemají.....
Barry Lyndon
Nevtipnější je současná legislativní logika, že "čím lehčí auto, tím větší CO2 pokuta" 😄
ericn
Trh se nijak zásadně nezměnil, pořád je poptávka po dostupných modelech, viz TOP3 v prodejích - Sandero, Golf, Clio. Změnili se podmínky za kterých se mohou vyrábět auta. Čili nařízení EU a zbytečný tlak na emisní normy a nesmyslné asistenty pokřivili a křiví dál trh a nabídku...
Mikesus
@Arese
Je to tak. Mysleli si, ze tím zvysi marže a místo toho jim ujel vlak.
Je to tak. Mysleli si, ze tím zvysi marže a místo toho jim ujel vlak.
Mikesus
@Arese
to že byl nejprodávanější na domácím trhu je překvapující? u nás ovce taky kupují škodovku. A propad prodeje není jen o digitalizaci, která v podání VW je fakt tragédie. Resp. je, protože to jde vše ruku v ruce. VW má zastaralé technologie a když se je snaží rychle vylepšit, vyleze z toho paskvil. Ujel mu vlak
to že byl nejprodávanější na domácím trhu je překvapující? u nás ovce taky kupují škodovku. A propad prodeje není jen o digitalizaci, která v podání VW je fakt tragédie. Resp. je, protože to jde vše ruku v ruce. VW má zastaralé technologie a když se je snaží rychle vylepšit, vyleze z toho paskvil. Ujel mu vlak
Mikesus
@Arese
Ptej se ve VW, ten dost loboval v EU a je (spolu)strůjcem takových věcí.
Ptej se ve VW, ten dost loboval v EU a je (spolu)strůjcem takových věcí.
Arese
@Barry Lyndon Tak proč sakra automobilky neprolobují její zrušení?!! Už dávno to měly udělat!
MarekAbsolon
@Barry Lyndon Ekologičtí fanatici vždycky byli geniální ve svých velkých myšlenkách. Třeba dnes v ČR už je to oteplování nesnesitelné.
Ja Prvni 123
Trh byl umele zmenen.
Smysl by porad davala, a je to naopak jedina cesta ke skutecne ekologii... ale neni to takovej kseft jako obri SUV, v tom je jedinej problem.
Umele zdrazeni uz byla jen cesta, jak to udelat.
Smysl by porad davala, a je to naopak jedina cesta ke skutecne ekologii... ale neni to takovej kseft jako obri SUV, v tom je jedinej problem.
Umele zdrazeni uz byla jen cesta, jak to udelat.
Arese
@MarekAbsolon Přesně tak. Největí baštou minivozů je tradičně Itálie. A tam je letitá Panda stále suverénním bestsellerrem. Až tolik, že její výrobu vedení Stellantisu nařizuje uměle omezovat, kvůli ***ským omezováním flotilových emisí nejedovatého CO2, které malá lehká auta s minimální spotřebou ještě uměle znevýhodňují!!!! ... 😞((((
ericn
@Mikesus viz gil54 níže 😄 K tomu Golfu, ale byl. Před Covidem si mohl koupit nového Golfa 1,4TSI 92kW Marathon edition za 450tis, 1,2TSI 81kW byla ještě o 40tis níže... Zvažoval jsem ho domu k Touranu. Takže dostupný byl úplně v pohodě...
Barry Lyndon
@MarekAbsolon Tak zrovna tahle "logika" určitě není z hlav ekologických fanatiků... To je prostě prolobovaná úlitba, která se zvrhla...
Emel
@MarekAbsolon
Spring je trošku specifický příklad... a prodejní hit to taky není. H&K ještě drží i10 a Picanto.
Aygo X mezigeneračně vyrostlo (+24cm délka, +12cm šířka, +9cm rozvor, +10cm rozchody, +6,5cm výška)... takže vlastně potvrzuje ten trend, že úplně malá auta nikdo moc nechce.
Spring je trošku specifický příklad... a prodejní hit to taky není. H&K ještě drží i10 a Picanto.
Aygo X mezigeneračně vyrostlo (+24cm délka, +12cm šířka, +9cm rozvor, +10cm rozchody, +6,5cm výška)... takže vlastně potvrzuje ten trend, že úplně malá auta nikdo moc nechce.
traveldrive
@Mikesus
Co2 je úplný nezmysel, bez ohľadu na to, či na váhu alebo akokoľvek inak. Spravili z toho modlu, a dôležité veci nám unikajú.
Co2 je úplný nezmysel, bez ohľadu na to, či na váhu alebo akokoľvek inak. Spravili z toho modlu, a dôležité veci nám unikajú.
ericn
@Mikesus holt nenažranost evidentně předchází pádu 😋 A to píšu jako majitel dvou VW 🤣
3_diamanty
Ano trh sa uz zmenil ... dnesne miniauta v cene o triedu vacsieho auta uz nikto logicky moc nechce.. nechce a tak miznu z trhu ... a uplne podobne to zacina byt uz aj v malej triede .... pamatam ked polo stalo 12 tisic eur ... dnes stoji 20 tisic .. a to odvtedy preslo len par rokov... no skratka niekto nam tie dostupne auta chce zatrhnut ... a spravit mobilitu uz len pre prachacov
Barry Lyndon
@3_diamanty S FSD bude mobilita za pár kaček pro všechny, resp. pro mnohem víc lidí než je dneska (děti, staří, nevidomí, řízení jinak neschopní atd atd...). Akorát ty autonomní taxi budou asi trochu fujky (asi ještě více fujky než dneska MHD), takže kdo se toho bude štítit, pořídí si (násobně nákladnější) vlastní auto 😄
Arese
@Mikesus Naopak, na největším evropském trhu, v Německu, byl Golf po desetiletí nejmasověji prodávaným modelem, bestseller č. 1. A kdyby VW jeho současnou generaci tak totálně nesprasil zbytečnou (a ještě blbě fungující) "předigitalizací", mohl být na špici klidně dál.
Presne tak. Tohle proloboval nekdo, kdo chtěl rejzovat na velkých autech ještě víc.