Jaké.auto Informace o autech podle značky a modelu

Novinky

Zpět na článek

20 let kolínských trojčat. Trh se od té doby zásadně změnil

28 komentářů

ericn
Trh se nijak zásadně nezměnil, pořád je poptávka po dostupných modelech, viz TOP3 v prodejích - Sandero, Golf, Clio. Změnili se podmínky za kterých se mohou vyrábět auta. Čili nařízení EU a zbytečný tlak na emisní normy a nesmyslné asistenty pokřivili a křiví dál trh a nabídku...
Avatar - Mikesus
Mikesus
@ericn
Trh se zásadně změnil nikdo tahle malá auta už nechce. Každý chce co největší pokud možno zadarmo. Dřív byl požadavek trhu racionální, nemám na nic většího, koupím male. Dnes lidi nemají na větší auto, ale stejně ho chtějí a kupují. A sandero nebo clio jsou přesně ukázkou, ze B segment je stále žádaný. Golf prakticky nikdy nebyl cenově dostupný pro masu.
MarekAbsolon
@Mikesus Kdo to je nikdo? U Mikesusů doma nebo celá ulice? Malá auta se normálně prodávají. Aygo X, Dacia Spring... Že se omezuje nabídka není problém poptávky. Zase perlíš. Lidi kupujou auta, na které nemají.....
Avatar - Mikesus
Mikesus
@MarekAbsolon
píšu to vaším stylem jazyka, abyste tomu rozuměli.
Najednou je to špatně, ok. Ano, někdo se najde, ale zájem o ta auta je zcela marginální.
Avatar - Emel
Emel
@MarekAbsolon
Spring je trošku specifický příklad... a prodejní hit to taky není. H&K ještě drží i10 a Picanto.
Aygo X mezigeneračně vyrostlo (+24cm délka, +12cm šířka, +9cm rozvor, +10cm rozchody, +6,5cm výška)... takže vlastně potvrzuje ten trend, že úplně malá auta nikdo moc nechce.
Arese
@MarekAbsolon Přesně tak. Největí baštou minivozů je tradičně Itálie. A tam je letitá Panda stále suverénním bestsellerrem. Až tolik, že její výrobu vedení Stellantisu nařizuje uměle omezovat, kvůli ***ským omezováním flotilových emisí nejedovatého CO2, které malá lehká auta s minimální spotřebou ještě uměle znevýhodňují!!!! ... :(((((
ericn
@Mikesus viz gil54 níže :-) K tomu Golfu, ale byl. Před Covidem si mohl koupit nového Golfa 1,4TSI 92kW Marathon edition za 450tis, 1,2TSI 81kW byla ještě o 40tis níže... Zvažoval jsem ho domu k Touranu. Takže dostupný byl úplně v pohodě...
Avatar - Mikesus
Mikesus
@ericn
Jo souhlasím, že malá auta jsou dražší kvůli větší výbavě. Však taky by tam nikd ynebyla. Tahle mala auta byl jen volant a kola, v naprosté vetsine případů. Co2 na váhu, kdy mala jsou penalizovana je nesmysl, který kritizují od začátku. Bohužel si ho automobilky prolobovali v domnění , ze vic vydělají na velkých autech.
ericn
@Mikesus Souhlas :-)
traveldrive
@Mikesus
Co2 je úplný nezmysel, bez ohľadu na to, či na váhu alebo akokoľvek inak. Spravili z toho modlu, a dôležité veci nám unikajú.
Arese
@Mikesus Naopak, na největším evropském trhu, v Německu, byl Golf po desetiletí nejmasověji prodávaným modelem, bestseller č. 1. A kdyby VW jeho současnou generaci tak totálně nesprasil zbytečnou (a ještě blbě fungující) "předigitalizací", mohl být na špici klidně dál.
Avatar - Mikesus
Mikesus
@Arese
to že byl nejprodávanější na domácím trhu je překvapující? u nás ovce taky kupují škodovku. A propad prodeje není jen o digitalizaci, která v podání VW je fakt tragédie. Resp. je, protože to jde vše ruku v ruce. VW má zastaralé technologie a když se je snaží rychle vylepšit, vyleze z toho paskvil. Ujel mu vlak
Avatar - Barry Lyndon
Barry Lyndon
Nevtipnější je současná legislativní logika, že "čím lehčí auto, tím větší CO2 pokuta" :-)
MarekAbsolon
@Barry Lyndon Ekologičtí fanatici vždycky byli geniální ve svých velkých myšlenkách. Třeba dnes v ČR už je to oteplování nesnesitelné.
Avatar - Barry Lyndon
Barry Lyndon
@MarekAbsolon Tak zrovna tahle "logika" určitě není z hlav ekologických fanatiků... To je prostě prolobovaná úlitba, která se zvrhla...
Avatar - Mikesus
Mikesus
@Barry Lyndon
Presne tak. Tohle proloboval nekdo, kdo chtěl rejzovat na velkých autech ještě víc.
Arese
@Barry Lyndon Tak proč sakra automobilky neprolobují její zrušení?!! Už dávno to měly udělat!
Avatar - Mikesus
Mikesus
@Arese
Ptej se ve VW, ten dost loboval v EU a je (spolu)strůjcem takových věcí.
Arese
@Barry Lyndon Ano, to ten vůbec největší ekoteroristický zločin!!!
Avatar - Mikesus
Mikesus
@Arese
Který si prolobovaly především evropske automobilky,
Arese
@Mikesus No, tak teď si to vyžerou až do dna!
Avatar - Mikesus
Mikesus
@Arese
Je to tak. Mysleli si, ze tím zvysi marže a místo toho jim ujel vlak.
ericn
@Mikesus holt nenažranost evidentně předchází pádu 😋 A to píšu jako majitel dvou VW 🤣
gil54
"Trh se od té doby zásadně změnil".

Ale změnily se hlavně také předpisy, které stanovují jiné emisní limity a nutnost bezpečnostních asistentů, které právě u nejmenších aut nejvíc ovlivňují cenu, která zde hraje významnou roli při rozhodování o koupi. Proto se stává tento segment pro zákazníka méně přitažlivý.
Avatar - 3_diamanty
3_diamanty
Ano trh sa uz zmenil ... dnesne miniauta v cene o triedu vacsieho auta uz nikto logicky moc nechce.. nechce a tak miznu z trhu ... a uplne podobne to zacina byt uz aj v malej triede .... pamatam ked polo stalo 12 tisic eur ... dnes stoji 20 tisic .. a to odvtedy preslo len par rokov... no skratka niekto nam tie dostupne auta chce zatrhnut ... a spravit mobilitu uz len pre prachacov
Avatar - Barry Lyndon
Barry Lyndon
@3_diamanty S FSD bude mobilita za pár kaček pro všechny, resp. pro mnohem víc lidí než je dneska (děti, staří, nevidomí, řízení jinak neschopní atd atd...). Akorát ty autonomní taxi budou asi trochu fujky (asi ještě více fujky než dneska MHD), takže kdo se toho bude štítit, pořídí si (násobně nákladnější) vlastní auto :-)
Arese
@3_diamanty Ne "někdo", ale levičáčtí zločinní ekoteroristi ve vedení EU!
Avatar - Ja Prvni 123
Ja Prvni 123
Trh byl umele zmenen.

Smysl by porad davala, a je to naopak jedina cesta ke skutecne ekologii... ale neni to takovej kseft jako obri SUV, v tom je jedinej problem.

Umele zdrazeni uz byla jen cesta, jak to udelat.