Jaké.auto Informace o autech podle značky a modelu

Novinky

Zpět na článek

Houpe se Stellantis nad propastí? Stav ukáže až čas, firma spoléhá na zlepšení

46 komentářů

MarekAbsolon
Ne, nehoupe. Pravda je taková, že za houpání nad tou propastí by byl ještě velmi rád. VW se ještě houpe.
Avatar - KANKUNEN
KANKUNEN
Stelantis by na tom mohl být dobře, kdyby nebyl nucen prodávat povinně BEV. Třeba hybrid 1,2 je lepší než od Toyoty. Jede, nežere a nevysává.
Avatar - Stejsn
Stejsn
@KANKUNEN Můj kamarád dělá u dealera Stellantisu (a Hyundaie). Já jsem na fiaty, tak jsem se ho na ně ptal a říkal, že v podstatě nemají co prodávat. Co prý se prodává celkem jsou užitkáče, ale ne se značkou Fiat.
jiras_
@Stejsn To se nedivím, dali mi cenu na Boxer (2auta i servis) že jsem nemusel vůbec přemýšlet nad odchodem od VW. A když vidím co chtějí za osobáky s 1.2 tříválcem, tak nevidím důvod nad tím ani přemýšlet.
admin badgeAvatar - Marek Bednář
Marek Bednář
@Stejsn stačí se podívat na to, co Fiat v poslední době uvádí na trh. Punto pryč, cinquecento a pandina pamatují Caesara, 500e stojí jmění, seicento je peugeot... Jsem zvědavý na novou Grande Pandu.
vitapb
@Stejsn Reálně si myslim, že užitkáče drží Fiat nad vodou.. FIAT v osobácích ztrácí snad úplně všude i na "domáckých" trzích v Itálii a Turecku.
Avatar - Mikesus
Mikesus
@KANKUNEN
Myslis jako ten (mild)hybrid s 48V, 21Kw elektrem a 0.4kwh baterkou?
Avatar - KANKUNEN
KANKUNEN
@Mikesus Jj, je to tak, viz Autotip 12/2024
Arese
Nemám přesný přehled o současné nabídce motorizací amerických značek skupiny Stellantis, ale u těch evropských je to většinou naprostá tragedie - nemají jeden koupitelný motor. Tam bych začal. A hlavně bych přednostně využil nejnovější řadu skvělých fiaťáckýh motorů FireFly! Kde sakra jsou, do kterých současných evropských modelů skupiny se montují?! 😡 A kde jsou parádní fiatovské diesely M-Jet?! A kde roky slibovaná nová generace Punta? A Tipa?!!
ericn
@Arese No jo, u Evropského Stellantisu dneska v mainstreamu není co koupit. Vše na jedno brďo, jedna motorizace, jedna elektrika a nic víc. Jen jiné logo na kapotě. Tak trochu o ničem... Jako chápu sdílení platforem, to je v pohodě, ale každé auto lze jinak naladit, i výkonově. Přidat např. 1,6PT a 1,5HDI od nižší střední výše, pohrát si s naladěním a hlavně doplnit modelové řady, viz Fiat :-) Zákazník chce možnost výběru. Třeba to pak začne opět fungovat...
vitapb
@ericn Nezačne, velká část Stellantisu je do pár let mrtvá mršina, ale nemůže za to nikdo jiný než jejich management. Možná to bude znít utopicky, ale dávalo by smysl prodat to VW a celej tenhle moloch minimálně o půlku zeštíhlit, optimalizovat. Pokud chtějí evropský značky přežít, je nutný víc spolupracovat, nekonkurovat si tolik navzájem, ale zaměřit se na konkurenci z číny. Evropa je provinční trh, hlavní trh se odehrává v Číně a číňan má s každym rokem míň a míň důvodů si koupit značku z Evropy. Cesta zachovat si evropský značky je brutálně šetřit a vyvíjet, sdílet a rozdíly dělat až na samotnym autě a jeho identitě.
Avatar - twistedTSD
twistedTSD
@vitapb Evropské automobilky nepotřebují k přežití ovládat čínský trh. Jenže ono to chce nabízet aspoň v té Evropě auta, která někdo chce, za peníze, za které dávají smysl.
RiMa
@vitapb prodat VW? To by byla jejich smrt. Uz se tesim az budu menit auto na operak a odejdu od VW (Golf 8). Vidim to na Stellantis, nebo Toyota. VW by mel krachnout, nezaslouzi si vyrabet auta. Uz mi nejde ani na dalku zapnout nezavisle topeni, nebo se to povede 1x z deseti pokusu, ale spolehlive vzdy to prepise nastaveni auta!
Avatar - KANKUNEN
KANKUNEN
Pánové, proč furt vytahujete ten stroječek na zmetek FIAT. Dokázal zkrachovat i bez Green Dealu. Jediné co Fiatu šlo prodávat byly hašlerky za co nejlevněji. Hned jak se začala vyžadovat kvalita i ve třídě Punta, tak to Fiat odpískal. Podívejte se dnes na Fabku jak je zpracovaná.
Avatar - Stejsn
Stejsn
@KANKUNEN z nějaký nostalgie asi. Kdysi dělali pěkný a zajímavý auta. Jenže to kdysi je už 30 let.
vitapb
@Stejsn Neni, dokázali dělat zajímavý auta i docela nedávno, ale vždycky to auto taky něčim pěkně zabili, aby se prodávalo mizerně a né výborně.
Arese
@KANKUNEN Proč? Protože to bývala skvělá automobilka, chrlící jeden bestseller a Car of the Year za druhým. A má tradici již od roku 1899. Tak proto!!!
Meky
Kde je problem??

Napr vsade *** trojvalec s katastrofalnou povestou?
Alebo naftak, ktory sa rozpadne po 100000 k´?
Alebo ev, ktore je neopravitelne aj pri miñimalnej poruche?

A to cele za cenu normalnego auta?

No co za tym asi tak moze byt?
Avatar - Ja Prvni 123
Ja Prvni 123
@Meky
Co ty o tom vis?

Teda kdyz uz to neumis ani napsat.

Tusis, ze ty 1.2 trivalce jsou jedny z nejlepsich motoru na trhu?

Mluvit a spatne povesti je jako vytahovat historii ea111 motoru TSI.
Tycoon
@Ja Prvni 123

Jak dlouho trvalo Peugeotu vyřešit konstrukční chybu s rozvodovým řemenem máčeným v oleji u motoru Puretech? 10 let?

No a co když se ukáže, že nový motor Puretech má problém naopak s rozvodovým řetězem? Dočkáme se řešení v roce 2032?
Avatar - Pepa_007
Pepa_007
@Ja Prvni 123 no zatím jsem jel jen v Škoda HTP a strašné. Fyziku neobejdeš. Vibrace. Zvuk.
Avatar - idam.i
idam.i
@Ja Prvni 123
No neviem,ale 1,2 PT je prúser celkom veľký.
Už síce ponúkajú riešenie,ale princíp je úplne mimo.
Avatar - twistedTSD
twistedTSD
@Ja Prvni 123 EA111 je 9+ let stará historie. PT s řemenem se vyrábí snad dodnes a nevěřím, že ho někdy vyladili do stavu, aby nebylo nutné dělat preventivní výměny řemenu, pokud s tím jezdím jako s normálním benzínem. A úsporný taky není.
Avatar - Ja Prvni 123
Ja Prvni 123
No, neni na tom dobre a ne dobre, ze sef odesel.

Ale kdo na to dneska dobre je?

VW by se asi taky ulevilo, kdyby pripustil problem, vyhodil sefa a hledal fakt reseni.
Tycoon
@Ja Prvni 123

Hebert Diess byl vyhozen z koncernu VW už v roce 2022.
Frfla
@Tycoon jj, ale až teď se skluzem se projevuje jeho dezolátnost. Diesse by měli Němci pořádně lynčovat a vést do důsledku k zodpovědnosti. Za celej ten EV bordel v Evropě může z větší části i on a jeho woke eko naivita.
vitapb
@Frfla Naopak, problém VW je dlouhé ignorování EV. Někdy v roce 2017 jim začalo šrotovat, že Tesla jim už bere nějaký prodeje v zajímavých segmentech a že by asi nebylo od věci jí postavit konkurenta. Proto vznikla MEB a na ní postavený modely od 2019. Jenže problém je ten, že od Tesly neokoukaly různé inovace, které přinesla do výroby. Asi jim to nepřišlo důležitý, protože v tý době byla Tesla ještě dost ztrátová, ale tyhle ztráty, jak dnes víme se dnes přetavily na (pro VW snové) zisky. Teď je problém v tom, že VW nemá s cenou moc kam jít dolu, techniku má mizernou, výrobní kapacity přefouklý a největší hřeb do rakve jsou odbory, který firmu nenechají optimalizovat a proměnit. Tesla už dneska poskytuje za svý ceny daleko lepší hodnotu, než VW a to má ještě prostor jít s cenou dolů, což taky brzy udělá. Z druhý strany prodeje VW čím dál víc ohlodávaj číňani, což je dneska už větší problém, než nějaká Tesla. Za všim timhle stojí to, že na prvním místě manažerů nejsou inovace, ale korporátní zisk, potažmo jejich odměny.
Arese
@Frfla Souhlas, ale ještě větší lynč by zasloužila ježibaba Merkelová!
Tycoon
@Frfla
Ano. Vzhledem k životnímu cyklu modelů a platforem se koncern VW bude potýkat s důsledky Diessových chybných strstegií ještě několik let.
Avatar - twistedTSD
twistedTSD
@Frfla Že je Diess naprostý tragéd, jsem věděl už při jeho nástupu. Ale akcionářům se zjevně zalíbila jeho ideologická zapálenost. Za blbost se platí.
Avatar - twistedTSD
twistedTSD
@vitapb To těžko. V roce 2016 představili strategii, která byla postavená na radikální elektrifikaci. Už MQB z roku 2011 byla připravená na elektrický pohon. A označovat současnou MEB za mizernou je nesmysl. Dokonalá zdaleka není, ale spotřebou, nabíjením a dojezdem dnes zásadně nezaostává za Teslou, která už dlouho přešlapuje. Ano, náklady budou problém, hlavně kvůli silné pozici jeho německých odborů.

Co se čínských značek týče, ty čístě eletrické mají problém v Evropě prorazit a paběrkují, takže tím to nebude.

Na prvním místě manažerů má být vždy korporátní zisk, od toho jsou placeni. Samozřejmě dlouhodobý zisk, ne jen pozlátko v powerpointu s kvartálními výsledky. VW se odklonil od svých zákazníků, vnucuje jim ufoidní EV s mizernými dotykovými interiéry a nefunkčním SW, místo aby zapřemýšlel nad tím, co od něj trh žádá, a tomu přizpůsobil investice. Rezignoval na hodně z toho, co mu dávalo konkurenční výhodu a co ta Tesla neumí a jen tak umět nebude.
Frfla
Stellantis je v na tom bídně, nissan je na tom špatně, VW group jakbysmet. Ford v Evropě propouští, Volvo paběrkuje, BMW a Mercedes propad. Čím to asi bude? Zkuste se vrátit o 10 let zpět a začněte dělat auta, co chtějí mainstreamoví zákazníci a ne jen pro horních eko VIP jedinců. Tam je ten podílek trhu přesycen. Na zelenou EU se vykašlete. Máte lobby, marketing a teď i zaměstnance s odbory na své straně, tak mějte koule a nechte zrušit v EU ty zbytečné a šikanující zelené pokuty a virtuální emisní povolenky. Mají stejnou hodnotu jak církevní odpustky ve středověku.
Avatar - Pepa_007
Pepa_007
@Frfla příští rok to začne houšť s EU pokutami.
Arese
@Frfla Zlatá slova! Už aby to bylo, včera bylo pozdě!!!
ericn
@Frfla Přesně tak 👌
Avatar - del42sa
del42sa
@Frfla problém je,že všichni okolo to vidíme, kam tohle všechno vede, firmy krachují, propouštějí, zavírají se továrny a přesto nikdo z těch politiků nemá koule na to, aby nahlas řekli co si myslí, že je to celé průser a že by to mělo okamžitě skončit. Když už někdo něco navrhuje, tak je to takové opatrné našlapování korem horké kaše, mluví se o odkladu pokut pro automobilky, o splátkovém kalendáři a podobných nesmyslech , které nic neřeší, jen to odsouvají o kousek dál, ale nikdo natvrdo neřekne, že to musí skončit, že je to celé hovadina. To je zásadní problém. Místo toho se vymýšlejí ještě větší absurdity a novější dotace. Další věc je, že všichni ti, kteří tyhle nesmysly vymysleli a jedou podle této ideologie (nebo spíš náboženství to je přesnější, protože to nese všechny prvky fanatismu) nenesou žádnou zodpovědnost za škody, které to už nyní způsobilo a ty jsou nemalé. Kdo to všechno zaplatí , tenhle "zelený experiment" několika soudruhů, kteří si zkrátka usmysleli, že "zachrání svět" ? To mi osobně dělá daleko větší starosti... Evropa díky tomu chudne, průmysl jde postupně do háje, ale tyhle ideology snad nikdo nedokáže zastavit, protože to vypadá, že všichni v Bruselu už přišli o rozum....
Arese
@del42sa Přesně tak, oni to ti zelenorudí zločinci nechají dojít až k úplnému krachu! 😧👎
Avatar - del42sa
del42sa
Avatar - Pepa_007
Pepa_007
Vzhledem k tomu co nabízejí se není co divit. Stejně se diví Ford. A škodovka prodává a prodává..... . Čím to asi bude? 😉
Arese
@Pepa_007 Tohle se místním škoda-haterům nebude líbit! :)))
Arese
Lord Owl
Oživení Lancie ?? Vždyť mají nový "Y", sem do střední Evropy to ani nikdo nedoveze, protože by to cenově Dacia nebo něco totálně zválcovali.
Větší Lancie jako Delta nebo snad Thema ?? To už pohřbili před 15 lety, jak v této době to chtějí nakopnout? (teda já asi tuším, ale je v tom to hnusné písmenko "E").
Avatar - twistedTSD
twistedTSD
Mít pro celou evropskou část koncernu jednu neoslnivou benzínovou motorizaci, která má problém se bez proaktivní údržby dožít 100 tkm, jeden zřejmě ne o moc podařenější malý diesel, a pak jen nesmyslně drahá EV a PHEV, asi nebyla nejudržitelnější strategie. A v US mi přijde, že se z Jeepu stalo synonymum poruchy.
vencelín
Pokud by koncern nabídl v Evropě vozy se solidnimi motory, měli by prodeje slušně.
Třeba 308 Sw či 508 Sw jsou zvnejsi líbíva auta. Jen ten motor jim chyba.
Jozef SK
V Európe bude musieť minimálne jedna značka z koncernu skončiť lebo predávajú to isté len iný obal a čierneho Petra má podľa mňa FIAT . Ďalší na odpis je MASERATI,alebo ALFA ROMEO lebo na seba nevedia zarobiť a skočiť bude musieť aj značka CHRYSLER tiež ponúka veľké nič. Koncern bude musieť redukovať svoje značky ako pred ním GM . Momentálne nemajú v ponuke skoro žiadny poriadny motor pre bežného motoristu s výnimkou ALFY ROMEO všade je len 1.2 ,1.5HDI nič viac a preto dopadnú zle ako NISSAN .
Avatar - del42sa
del42sa
@Jozef SK nemusela by skončit žádná značka, kdyby EU přestala s nesmyslnými regulacemi a zrušila emisní povolenky. Absolutně ničemu to nepomáhá, energie máme suveréně nejdražší, automobilkám hrozí vysoké pokuty nebo musí vyrábět "režimem" nařizované výrobky, které ale nikdo nechce kupovat a že kvůli tomu krachují i další navazující odvětví není třeba zmiňovat...
Prostě za tím vším průserem stojí EU a její zelená ideologie

Němci ti to podělali úplně : https://www.echo24.cz/…ky-novych-zdroju