Testy
Toto auto je akorát francouzský bizár. Auto zapomnělo podvozek půl metru za sebou a vznikl velký rypák a malý prostor vzadu. 406ka byla lepší. Motor ok, řazení nejhorší ze všech a to trvá dodnes. U PSA by vzal automat i Arese, protože by po přestupu z Karoqu blil každé přeřazení.
@topten
Cena benzínu se pohybuje v rozmezí $3.50 - $5.50 za jeden US galon (3.8 litru) v závislosti na lokalitě a ročním období. Cena zhruba odpovídá dolaru za litr, což ve výsledku znamená cenu 1.40 Kč na km
Průměrný plat v USA dělá 59 428 USD ročně, tedy 28,34 USD za hodinu. ¹ S kurzem 1 USD = 22,34 CZK se jedná o částku přesahující 1 300 000 CZK.
Takže je to asi stejný jako kdyby tady litr PHM byl za 6 až 7 Kč 🤣🤣🤣 asi takovou váhu v úvahách tam má spotřeba 🤣🤣🤣
Blbý, co?
Cena benzínu se pohybuje v rozmezí $3.50 - $5.50 za jeden US galon (3.8 litru) v závislosti na lokalitě a ročním období. Cena zhruba odpovídá dolaru za litr, což ve výsledku znamená cenu 1.40 Kč na km
Průměrný plat v USA dělá 59 428 USD ročně, tedy 28,34 USD za hodinu. ¹ S kurzem 1 USD = 22,34 CZK se jedná o částku přesahující 1 300 000 CZK.
Takže je to asi stejný jako kdyby tady litr PHM byl za 6 až 7 Kč 🤣🤣🤣 asi takovou váhu v úvahách tam má spotřeba 🤣🤣🤣
Blbý, co?
@KANKUNEN Souhlasím, proti svému fantastickému předchůdci byla 407ka opravdu mizerný paskvil.
@Ozzman
Nemáš pravdu ty. Benzin má pořád vyšší spotřebu než diesel, a čím větší auto a čím těžší auto, a čím větší zátěž, tim se nůžky rozeviraji ve prospěch dieselu.
Diesel prostě má vyšší účinnost. Mysli.
Ve srovnatelným autě bude diesel s větším nájezdem vždy úspornější. A to dokonce i u té blbé Fabie. Jenže tam ten rozdíl v absolutní hodnotě bude dávat nejmenší smysl i s ohledem na to, že Fabii typicky nekupuješ na dálnice.
Jestli znáš srovnatelný benzin X diesel a benzin máš za úspornější v dálničním režimu, velmi se těším na odpověď 😝
Nemáš pravdu ty. Benzin má pořád vyšší spotřebu než diesel, a čím větší auto a čím těžší auto, a čím větší zátěž, tim se nůžky rozeviraji ve prospěch dieselu.
Diesel prostě má vyšší účinnost. Mysli.
Ve srovnatelným autě bude diesel s větším nájezdem vždy úspornější. A to dokonce i u té blbé Fabie. Jenže tam ten rozdíl v absolutní hodnotě bude dávat nejmenší smysl i s ohledem na to, že Fabii typicky nekupuješ na dálnice.
Jestli znáš srovnatelný benzin X diesel a benzin máš za úspornější v dálničním režimu, velmi se těším na odpověď 😝
Nemáš pravdu, chceš říct, že třeba šestiválcová atmosféra na dálnici bude horší ? Nebo něco podobného s turbem ? Nebude, reálně výhoda dieslu bylo turbo a spotřeba, obojí je už dotaženo konkurencí, takže chápu pláč, že je vše elektricky a nejsou objemy, ale pokud je alespon benzinová alternativa, tak je to fajn, diesel mimo nákladních a velkých aut už preferuje málokdo, schválně, se tady zeptej, když by si jim dal na výběr třeba Passat TDI 2.0 a Passat 2.0 TSI, kolik lidí by si vzalo ten diesel, já tedy volím TSI.... Jak kdo auto používá nesoudím.. @rohYpnol
Ano, tohle je třeba si připomínat. Doba kdy v autech byly motory, které tam dávaly smysl. Doba, kdy frantíci dělali perfektní 2.0 hdi. Doba, kdy zakaznik byl pánem.
Nic z toho u dnes bohužel díky EU neplatí...
Nic z toho u dnes bohužel díky EU neplatí...
@XTad
Nesrovná protože pro ně jsou podstatné náklady na km v jejich reáliích.
Proto tam ale mimo to nikdy nebudou úspěšné elektromobily, protože současný dojezd nevystačí často ani k sousední pumpě 😆 Proto BEV nejsou žádnou jedinou budoucností.
Nesrovná protože pro ně jsou podstatné náklady na km v jejich reáliích.
Proto tam ale mimo to nikdy nebudou úspěšné elektromobily, protože současný dojezd nevystačí často ani k sousední pumpě 😆 Proto BEV nejsou žádnou jedinou budoucností.
@topten
Je to pořád to stejný. Bohatší člověk má obvykle větší a silnější auto a obvykle víc najede. A tím vic dává nafta smysl, že.
Navíc ono to zdaleka není jen o těch nákladech na provoz, většina stejně jezdí "za firemní". Ono to prostě je o tom, že se dieselem máš na nádrž 1000 km, zatímco s benzínem polovinu, protože prostě realita.
Je to pořád to stejný. Bohatší člověk má obvykle větší a silnější auto a obvykle víc najede. A tím vic dává nafta smysl, že.
Navíc ono to zdaleka není jen o těch nákladech na provoz, většina stejně jezdí "za firemní". Ono to prostě je o tom, že se dieselem máš na nádrž 1000 km, zatímco s benzínem polovinu, protože prostě realita.
@Hendly
to je dobra poznamka
zde
https😐/www.auto.cz/…u-407-v-cr-16937
minimalni cena 639tis za 1.8 16V
minimalne 794tis s timhle motorem
v 2004 prumerna mzda cca 17 tis
takze to porovnavejme s dnesnim autem za 44/17*794 = cca 2mega
podobne velkou, ale vykonnejsi, sviznejsi, mnohem lip vybavenou chrochtavou oktavku koupis za 720k dokonce s automatem a 110kW benzin s manualem za 620k
prej skvela doba ...
to je dobra poznamka
zde
https😐/www.auto.cz/…u-407-v-cr-16937
minimalni cena 639tis za 1.8 16V
minimalne 794tis s timhle motorem
v 2004 prumerna mzda cca 17 tis
takze to porovnavejme s dnesnim autem za 44/17*794 = cca 2mega
podobne velkou, ale vykonnejsi, sviznejsi, mnohem lip vybavenou chrochtavou oktavku koupis za 720k dokonce s automatem a 110kW benzin s manualem za 620k
prej skvela doba ...
@kari.laz Toyota dělá nejlepší HEV standard, ale premium, kde by měl přednost projev neumí
@Ozzman popravdě právě ten elektromotor je to, co mě v tom autě vyloženě ser... a to jezdím v práci s corollou HEV a prostě mě to auto neoslovuje právě kvůli tomu. Jezdí dobře, ale nějak mi to jde proti srsti a nebaví mě. Je to prostě takové sterilní, ničím to nepřekvapí, takové auto pro "bl*blečky" (nemyslím to ve zlém) co se přesunují.
@KANKUNEN
Ano, 406 byla ještě francouzským mercedesem v tom nejlepším významu. Tohle už byla cesta špatným směrem.
Ano, 406 byla ještě francouzským mercedesem v tom nejlepším významu. Tohle už byla cesta špatným směrem.
Proc porad tak velebis tu naftu ? Ja proti ni vubec nic nemam, 2.0 hdi jsem mel ve 2 autech a najel na tom par stovek tisic km a ty motory byly špičkové, ale realita jejich nakupu byla hlavne spotreba (ok u tohoto hdi i spolehlivost), ale dnes moderni benzin spalujici auta nejezdi o tolik dráž, maji turba, elektromotory a to cestovani inpo dalnici je uplne stejne prijemne, nekdy v urcitych autech i prijemejsi. Ja stridam turbodiesel, atmo benzin a HEV a mimo kopance do zad od tdi v urcitem spektru otacek nevidim duvod proc ho uprednostnit, dnes uz ne. Nikomu to neberu, ale kultivovany benzin je proste stale dobra volba @rohYpnol
@Jozinwk
V reálu to při běžném stylu bede jezdit za méně. Za 7,7 nejezdím ani s 807 kde mám stejný motor a převodovku.
V reálu to při běžném stylu bede jezdit za méně. Za 7,7 nejezdím ani s 807 kde mám stejný motor a převodovku.
@rohYpnol
no kdyt to rikam, za dodavku s tdi a jsou to 4!
Ale jedine manual, zadny uskakany podtoceny dsg!
no kdyt to rikam, za dodavku s tdi a jsou to 4!
Ale jedine manual, zadny uskakany podtoceny dsg!
@kari.laz
popravde jestli me neco v aute sere, tak je to spalovaci motor. Pokud to teda neni Motor, tedy v12
popravde jestli me neco v aute sere, tak je to spalovaci motor. Pokud to teda neni Motor, tedy v12
@rohYpnol
to co sem napsal potvrzuje kazda porovnatelna dvojice. Ofce 1,5tsi a tdi 110kw pojede na dalnici za totez co je rozdil v hmotnostech litru paliva. V realu 6 a 7 a neco litru. Za to dostanes v tsi tissi, lehci a hlavne mnohem spolehlivejsi motor.
Ja vim ze ty ses klasickej tdickar co se s tim plazi nekde za dodavkou 110kmh takze mi urcite napises jak tdi jezdi za 4 a tsi za 8, ale ve stejny zatezi je to co pisu ja. A jeste nemas chcanky a vypalovani filtru pred mikesusovou skolkou. Ale je to na dobry ceste, konecne jdou ty smrduty pekace doprcic.
to co sem napsal potvrzuje kazda porovnatelna dvojice. Ofce 1,5tsi a tdi 110kw pojede na dalnici za totez co je rozdil v hmotnostech litru paliva. V realu 6 a 7 a neco litru. Za to dostanes v tsi tissi, lehci a hlavne mnohem spolehlivejsi motor.
Ja vim ze ty ses klasickej tdickar co se s tim plazi nekde za dodavkou 110kmh takze mi urcite napises jak tdi jezdi za 4 a tsi za 8, ale ve stejny zatezi je to co pisu ja. A jeste nemas chcanky a vypalovani filtru pred mikesusovou skolkou. Ale je to na dobry ceste, konecne jdou ty smrduty pekace doprcic.
Takze je to jen o spotřebě, ne o komfortu a projevu. Bavime se o osobáku, ne o dodavce, velkem SUV, bavime se u auta D segmentu (rozdil ve spotrebe bude litr)… takze asi tak 😉 tady plac zbytecny, nebo by si dal prednost tdi pred tsi ?, @rohYpnol
@rohYpnol
mega, dva, tri, pet ... rocne v ceskejch vydela kde kdo
a presto, nebo spis o to vic jezdej naftakem, protoze naftak byl doted davovym symbolem, ze na to mas, ze vis, ze autum rozumis
vidim to kolem sebe
pro me byl naftak vzdycky symbolem blbosti a kolenovrtecstvi hlavne tech, kteri tech par pofidernich desetaku na kilometru usetrit nikdy nepotrebovali
jeste nedavno me tihle kamaradi povazovali skoro za podivina, ze sem nikdy nejezdil chrochtem
a ted se naftaku zbavujou a zacinaj jezdi benzinakama
mega, dva, tri, pet ... rocne v ceskejch vydela kde kdo
a presto, nebo spis o to vic jezdej naftakem, protoze naftak byl doted davovym symbolem, ze na to mas, ze vis, ze autum rozumis
vidim to kolem sebe
pro me byl naftak vzdycky symbolem blbosti a kolenovrtecstvi hlavne tech, kteri tech par pofidernich desetaku na kilometru usetrit nikdy nepotrebovali
jeste nedavno me tihle kamaradi povazovali skoro za podivina, ze sem nikdy nejezdil chrochtem
a ted se naftaku zbavujou a zacinaj jezdi benzinakama
@rohYpnol
opet se pletes, uchrochtany smrduty kamna co mozna s vetrem v zadech zerou min o to o co je litr nafty tezsi nez benzinu. Kdyby to eu nezvyhodnovala nestekl by po tom pes uz roky
opet se pletes, uchrochtany smrduty kamna co mozna s vetrem v zadech zerou min o to o co je litr nafty tezsi nez benzinu. Kdyby to eu nezvyhodnovala nestekl by po tom pes uz roky
@topten
Jojo, stalo to jako půl baraku.
A benzín stal 26, voda 60 a elektrika 3,5.
A tady bude nekdo vykládat, ze jsou dnes auta draha….
Jojo, stalo to jako půl baraku.
A benzín stal 26, voda 60 a elektrika 3,5.
A tady bude nekdo vykládat, ze jsou dnes auta draha….
@rohYpnol
Akorat takova drobnost.
Chybí tam cena.
Realne dnes za stejnou cenu koupis o třídu lepší auto.
To uz si nepamatujes kolik ta auta stala?
Akorat takova drobnost.
Chybí tam cena.
Realne dnes za stejnou cenu koupis o třídu lepší auto.
To uz si nepamatujes kolik ta auta stala?
Sesternica v PO to mali v rodine ... ale v kombiku.... potom kupili tucsona ( 1,6gdi tej predoslej generecie ) ... a povedali ze pezoty uz nikdy viac... len skoda ze sa ucili na vlastnej chybe... nutit ale som im samozrejme vtom case nic nemohol ani nechcel... no a dnes maju sportage uz tejto sucasnej novej generacie... a tak vyzera ze s korejcami su uz zjavne spokojni... a ja s nimi
naprosto ocekavatelna oslava smradlavyho a jedovatyho dyzlu jezdiciho na danove zvyhodnovanou naftu
a podle minimalne jednoho hlupaka zde, nic lepsiho nez dyzl na dalnici nikdo nikdy nevymyslel
tak se jed ty hnupe podivat jaky "osobni" auta jezdej po dalnicich v juesej
smradlavejch dyzlu tam potkas minimum
a to spousta tech "osobaku" maj velikost a tvar stodoly
a podle minimalne jednoho hlupaka zde, nic lepsiho nez dyzl na dalnici nikdo nikdy nevymyslel
tak se jed ty hnupe podivat jaky "osobni" auta jezdej po dalnicich v juesej
smradlavejch dyzlu tam potkas minimum
a to spousta tech "osobaku" maj velikost a tvar stodoly
@rohYpnol
Tady bych zkombinovat vzhled 406 s motory z 407. Takovému autu by šlo pak sotva něco vytknout.
Tady bych zkombinovat vzhled 406 s motory z 407. Takovému autu by šlo pak sotva něco vytknout.
@xxc
Tak to mám asi perpektum mobile 😊.
U 807 myslím že výrobce dával kombinovanou 7,4.
Moje spotřeba je 7 či spíše o něco méně.
Třeba z Manheimu do Plzně jsem jel i z 6,2 a většinou se pohybují kolem 6,4 až 6,6. K 7 to pak leze třebas se střešním stanem na střeše či s přívěsem.
Tak to mám asi perpektum mobile 😊.
U 807 myslím že výrobce dával kombinovanou 7,4.
Moje spotřeba je 7 či spíše o něco méně.
Třeba z Manheimu do Plzně jsem jel i z 6,2 a většinou se pohybují kolem 6,4 až 6,6. K 7 to pak leze třebas se střešním stanem na střeše či s přívěsem.
@vencelín Nebude, ten motor som mal v C5 a tiez som s nim mal podobne spotreby. Za menej bude jazdit novsia 103 kw verzia euro 5, ktora na rovnakej trase jazdi za nieco nad 5l. Proste to su tie famy a hluposti bez skusenosti 😄
Já neříkám, že je HEV/benzin lepší, ale že je to vyrovnané a brečet pro naftu nemá moc smysl... Otázka je, jestli ten opěvovanej turbodieslovej dvoulitr je něčím víc ? Pro mne rozhodně ne, mám tyhle pohony ve stejné kategorii, mají přiměřený slušný výkon a sílu, ale že by mě bavilo víc točit TDI/HDI než HEV? ? To vůbec.. 😁 Diesel mne překvapí, že brzo uvadne, to jo.. (zvláště třeba ty s menším objemem - typicky dci 1.5) Jediný motor, kterým jezdím a který mne baví točit je Renaultí 16v 2.0 R4, ten má chrakateru docela dost. @kari.laz
@rohYpnol
Naprostý souhlas. Dnes je u lvicete k dispozici jen auto bez motoru, což je hodně smutné při ohlednuti do minulosti
Naprostý souhlas. Dnes je u lvicete k dispozici jen auto bez motoru, což je hodně smutné při ohlednuti do minulosti
Protrže na delší trasy a na dálnice nikdo nic lepšího než diesel prostě nevymyslel. Jednoduchá otázka, jednoduchá odpověď.
Ano, moderní benzín dokáže jet za určitých podmínek úsporně ale diesel úsporně prostě jede. Už jsem to tu psal 😉
A jesi někdo dieselem jezdi 3 km do práce ve městě, tak to opravdu není chyba dieselu, že ho někdo používá špatným způsobem.
Zbraně mohou chránit stejně jako zabíjet. Proto zakáže EU zbraně?!? 🤣😉 Podle hujerů ano.