Bezpečnost
Místo dobře znám. Málo nehod je tam proto, že tudy projíždějí z 99% jen místní. Navíc výhled do křižovatky ve směrech po hlavní je hodně omezený a každý tam automaticky zpomalí.
Nechtěně jste upozornil na to, že v ČR s oblibou úřady přijímají řešení, která dají řidičům a jejich mozkům mimořádně zabrat. Kdysi dávno, v pravěku, bylo uznávaným názorem, že řešení dopravní situace by mělo řidičům rozhodování ulehčovat, nikoliv komplikovat.
Právě na této křižovatce byl tento princip hrubě porušen, aniž by bylo zřejmé, co je důvodem. Sjezd z I./3? To přeci nemůže být důvod pro tak zásadní komplikaci pro řidiče přijíždějící po 603 od Městečka...
V diskuzích často zdůrazňuji, že je kolem nás příliš velké množství nepozorů, kteří dělají za volantem zcela nepatřičné věci (nejhorší jsou 2 chlapi nebo 2 dámy na předních sedačkách 😃. Ale takováto řešení křižovatek jen zbytečně ohrožují majetky a zdraví i těch, kteří jinak jedou soustředěně a ohleduplně.
Nechtěně jste upozornil na to, že v ČR s oblibou úřady přijímají řešení, která dají řidičům a jejich mozkům mimořádně zabrat. Kdysi dávno, v pravěku, bylo uznávaným názorem, že řešení dopravní situace by mělo řidičům rozhodování ulehčovat, nikoliv komplikovat.
Právě na této křižovatce byl tento princip hrubě porušen, aniž by bylo zřejmé, co je důvodem. Sjezd z I./3? To přeci nemůže být důvod pro tak zásadní komplikaci pro řidiče přijíždějící po 603 od Městečka...
V diskuzích často zdůrazňuji, že je kolem nás příliš velké množství nepozorů, kteří dělají za volantem zcela nepatřičné věci (nejhorší jsou 2 chlapi nebo 2 dámy na předních sedačkách 😃. Ale takováto řešení křižovatek jen zbytečně ohrožují majetky a zdraví i těch, kteří jinak jedou soustředěně a ohleduplně.
Představme si, že k písmenu A někdo doplní text "Tohle je A". Pologramotným to pomůže, ale normálně gramotným lidem to přinese komplikaci, přemýšlení navíc a vytržení se soustředění. A takhle my si tady žijeme, negramotům, nevzdělancům a trotlům vycházíme vstříct. Často je dokonce rádi volíme, aby nám vládli.
Každému řidiči, přijíždějícímu ke křižovatce po hlavní silnici, musí být, dle dodatkové tabulky, jasný tvar křižovatky a tedy i průběh hlavní silnice. Další dopravní značka, umístěná až přímo ve křižovatce, může zpochybnit vědomí řidiče, hlavně toho méně zkušeného, že se nachází na hlavní silnici. Dávání přednosti vozidlu jedoucímu zprava je základním pravidlem. Každá značka navíc, obzvláště zbytečná, vytváří chaos. Dle mého názoru, ovšem po silnicích se pohybují teprve 55 let, tato značka k těm zbytečným patří.
"Značka „Dej přednost v jízdě“ stojí na ostrůvku právě v místě, kudy projíždí ten, který by chtěl křižovatkou pokračovat rovně. A právě v tuhle chvíli dává přednost (proto značka P 4) vozidlům přijíždějícím zprava (proto dodatková tabulka) "
to je přece hloupost a spíš mi to připomíná to upozornění u amerických výrobců mikrovlnek, ve kterých jejich majitelé nemají sušit kočky ...
přeci pokud jedu po hlavní silnici a z ní odbočuji na vedlejší, tak musím vždy (!) podle pravidel dát přednost protijedoucímu vozidlu, to je základ autoškoly, tím pádem je tam ten výstražný trojúhelník úplně zbytečný (respektive pro pravidel neznalé a ti zase nemají co dělat na silnici)
To můžou rovnou dávat k semaforům dodatkové tabulky, že když svítí červená, tak se nesmí vjíždět do křižovatky 😁
to je přece hloupost a spíš mi to připomíná to upozornění u amerických výrobců mikrovlnek, ve kterých jejich majitelé nemají sušit kočky ...
přeci pokud jedu po hlavní silnici a z ní odbočuji na vedlejší, tak musím vždy (!) podle pravidel dát přednost protijedoucímu vozidlu, to je základ autoškoly, tím pádem je tam ten výstražný trojúhelník úplně zbytečný (respektive pro pravidel neznalé a ti zase nemají co dělat na silnici)
To můžou rovnou dávat k semaforům dodatkové tabulky, že když svítí červená, tak se nesmí vjíždět do křižovatky 😁
me tohle vzhledem k nesmyslnymu reseni krizovatky rozumny prijde.
spousta lidi znacky moc neregistruje a po par metrech si ani nepamatuji co to predchvili bylo za znacku
a pro mnohy porad plati, ze rovne znamena hlavni silnice
jina vec je, ze ta krizovatka je resena prinejmensim nestandardne a to je vzdycky problem. pri pohledu shora je skoro neuveritelny, jak slozite a neituitivne jde vyresit uplne jednoduchou krizovatku, kterych jsou u nas tisice.
spousta lidi znacky moc neregistruje a po par metrech si ani nepamatuji co to predchvili bylo za znacku
a pro mnohy porad plati, ze rovne znamena hlavni silnice
jina vec je, ze ta krizovatka je resena prinejmensim nestandardne a to je vzdycky problem. pri pohledu shora je skoro neuveritelny, jak slozite a neituitivne jde vyresit uplne jednoduchou krizovatku, kterych jsou u nas tisice.
Takže, než by někdo složitě odstranil ten matoucí ostrůvek, přidal jednoduše matoucí značky.
Když něco vypadá jako chyba, tak je to skoro vždycky chyba. Tahle kombinace značky a tabulky je neslučitelná.
Kombinace značek je šílenost. Patřícna firma si vyinkasovala za značky navíc a o tu tu jde především.
Pritom by stačilo nechat jen ten bílý trojúhelník (dej přednost) na asfaltu pro připomenutí.
V Plzni třeba je na začátku bloku začátek cyklo, o dalších cca 25 m další aniz by mezitim byl vjezd či cokoliv jiného.
I firmy instalujíci značky z něčeho žít musí a je chybou simla coby kontrolního orgánu že je za takovéto praseciny neposle do háje.
Pritom by stačilo nechat jen ten bílý trojúhelník (dej přednost) na asfaltu pro připomenutí.
V Plzni třeba je na začátku bloku začátek cyklo, o dalších cca 25 m další aniz by mezitim byl vjezd či cokoliv jiného.
I firmy instalujíci značky z něčeho žít musí a je chybou simla coby kontrolního orgánu že je za takovéto praseciny neposle do háje.
Důkaz a potvrzení toho, že DI PČR schválí a podepíše v podstatě jakoukoliv cypovinu.
Jak se může měnit tvar křižovatky v dodatkové tabulce?!?
Jak se může měnit tvar křižovatky v dodatkové tabulce?!?
Ta značka je správně a úplně v pohodě. Dikskuze jen ukazuje chabé znalosti pravidel silničního provozu řidičů.
Vyhláška č. 294/2015 Sb.
Vyhláška, kterou se provádějí pravidla provozu na pozemních komunikacích
https😐/www.zakonyprolidi.cz/cs/2015-294
Značka P4, výkla😜 Dej přednost v jízdě!
Značka označuje vedlejší pozemní komunikaci.
Značku lze použít i uvnitř větší nebo složitější křižovatky nebo na místě, kde se řidiči přikazuje, opakuje nebo zdůrazňuje povinnost dát přednost v jízdě.
Vyhláška č. 294/2015 Sb.
Vyhláška, kterou se provádějí pravidla provozu na pozemních komunikacích
https😐/www.zakonyprolidi.cz/cs/2015-294
Značka P4, výkla😜 Dej přednost v jízdě!
Značka označuje vedlejší pozemní komunikaci.
Značku lze použít i uvnitř větší nebo složitější křižovatky nebo na místě, kde se řidiči přikazuje, opakuje nebo zdůrazňuje povinnost dát přednost v jízdě.
IMHO by tam měla být spíš tahle značka
https😐/maps.app.goo.gl/rrpZnS2RvJQyEnHC7
Já tam dost často jezdím a nemám s tím problém. Pokud by s tím někdo problém měl, nepatří za volant.
Co třeba tyhle značky?
https😐/debaty.net/discussions/3211671-sdilene-zony-soudruzi-za-co#r3216413
https😐/maps.app.goo.gl/rrpZnS2RvJQyEnHC7
Já tam dost často jezdím a nemám s tím problém. Pokud by s tím někdo problém měl, nepatří za volant.
Co třeba tyhle značky?
https😐/debaty.net/discussions/3211671-sdilene-zony-soudruzi-za-co#r3216413
Stejně uspořádaných křižovatek je asi milion, u všech ostatních žádné "dej přednost v jízdě není", takže tato křižovatka je spíš vnášení chaosu do zaběhnuté praxe!
BTW, mnohem horší situace je u křižovatek těsně za železničními závorami. U nás v Dobřichovicích se donedávna přijíždělo přes šraňky na hlavní (od pneuservisu) - to se dostalo do médií jako zvláště nebezpečné železniční přejezdy. Situaci tedy silničáři výrazné zlepšili udělením titulu hlavní silnice té (zcela podružné) silnici přes přejezd. Jenže křižovatka je ve tvaru T, přesně podle vzoru křižovatky v tomto článku. Takže, jedete-li za závorami doprava, je to v pohodě, ale pokud jedete za závorami doleva, máte smůlu, protože provoz na "bývalé" hlavní je dosti značný. Dokonce jsem musel učinit preventivní rozhodnutí - pojede-li vlak, tak holt budu muset změnit plány a za závorami odbočit doprava!
BTW, mnohem horší situace je u křižovatek těsně za železničními závorami. U nás v Dobřichovicích se donedávna přijíždělo přes šraňky na hlavní (od pneuservisu) - to se dostalo do médií jako zvláště nebezpečné železniční přejezdy. Situaci tedy silničáři výrazné zlepšili udělením titulu hlavní silnice té (zcela podružné) silnici přes přejezd. Jenže křižovatka je ve tvaru T, přesně podle vzoru křižovatky v tomto článku. Takže, jedete-li za závorami doprava, je to v pohodě, ale pokud jedete za závorami doleva, máte smůlu, protože provoz na "bývalé" hlavní je dosti značný. Dokonce jsem musel učinit preventivní rozhodnutí - pojede-li vlak, tak holt budu muset změnit plány a za závorami odbočit doprava!
Autor článku nechtěně probudil ty, kteří neznají dopravní značku P1.