Veterán

Zpět na článek

Vzpomínáte na Lancii Dedra? Tahle kráska vznikla z lidového auta

32 komentářů

Avatar - amerlock
amerlock
Koupil jsem si jí asi 3 roky starou dovoz z Německa. Stříbrná, hezká. Krásně jela, když se najednou zasekla, třeba i na dálnici a nic nefungovalo - motor, elektrika.
Stačilo počkat pár minut a nastartovat a vše zase jelo.
No na to jsem ale neměl nervy a rychle šel do pr...
Avatar - rohYpnol
rohYpnol
@amerlock
A beztak to byla naprostá pitomost, která se dala spravit za 2,50...
Avatar - amerlock
amerlock
@rohYpnol
a to si myslíš, nebo víš?
Na konci devadesátek tady tomu nikdo pořádně nerozuměl
Avatar - rohYpnol
rohYpnol
@amerlock
Přirozeně to nemůžu vědět, neznám konkrétní situaci. Ale obvykle to tak bývá že to je nějaká pitomost.
Arese
@amerlock Zápátral bych po někom, kdo už tady tehdy měl potřebnou servisní diagnostiku, jistě se nejednalo o nic vážného! 🙂
Dedra byla (a stále je) nesmírně elegantní a komfortní auto! 👍🇮🇪
Avatar - rohYpnol
rohYpnol
Tenhle článek fakt zabolel.

Když si uvědomíme, kde byl Fiat/Lancia v roce 1989 a jak výtečné vozy vyráběli v době, kdy trh byl trhem...

A když srovnáme s dnešní situací, kdy trh řídí nesmyslná absurdní zelenorudá ideologie prostřednictvím dotací, sankcí, legislativních požadavků absurdní i h rozměrů... a Fiat v podstatě přežívá pod Stellantisem jen ze setrvačnosti a z Lancie zbylo nejvíc jen na křídovém papíře...

Opravdu smutné, kam se evropská automotive dostala.

Ať to je aspoň trochu pozitivní - Lancia je perfektní veterán stejně jako staré Alfy a Fiaty. Zvlášť v našich luzích a hájích to je mezi Škodovkama příjemná exotika.
Avatar - xxc
xxc
@rohYpnol Lancia bola v roku 1989 20 rokov po smrti, v 1969 ju kupil fiat :-)
Avatar - Stejsn
Stejsn
Prisma byla kufrová verze první Delty, Dedra byla kufrová verze druhé Delty. Všechno to byla strašně nevýrazná a zapomenutelná auta. Jedničková Delta ale měla to štěstí, že si jí Fiat vybral pro závodění a výsledek známe všichni. Nebýt toho, zapomnělo se na ní taky. Všechny ostatní variace taky dneska už nikdo nezná, vlastně si dneska málokdo vybaví i trojkovou deltu.
Arese
@Stejsn Mě se naopak dvojková Delta i Dedra vždy velice líbily a připadají mě parádně osobité i dnes! Kéž by se taková nádherná a jízdně uspokojivá auta vyráběla i dnes! 😟
el sendador
@Stejsn Jedna Dedra v devadesatkach stavala ve vedlejsi ulici, jako kluk jsem ji chodil okukovat. Mezi favoritama a stodvacitkama byla jak zjeveni. Tam zacal muj vztah k italskym autum, ktery trva dodnes (i kdyz se muzeme dohadovat, nakolik jsou dnes skutecne italska).
Arese
@el sendador Mám to úplně stejně, jen ten "spouštěč" v dětství kdysi byl v mém případě Fiat 125 Special. 🙂
vencelín
Fesne auto.
Je to smutné když značka s tradici Lancie skončila tak jak skončila, od osobitych vozu, přes prevlecenou 300 a Voyager k naprosté nule....
Avatar - del42sa
del42sa
"vedle zmíněných moderních výkřiků techniky totiž mohla být osazena dokonce i takovými finesami, jako byl optoelektronický přístrojový štít, kombinující grafiku klasických kruhových ukazatelů s futuristickými displeji"

aspoň do galerie mohla redakce nějaký obrázek doplnit....

https://media.licdn.com/…/0/1654365455257?…

https://www.youtube.com/watch?…
el sendador
@del42sa tohle jsem neznal, za to jsem jezdil s Temprou DGT, to bylo tenkrat jak auto z kosmu 🙂
vencelín
@del42sa
To jsou předpokládám malé "televize" nebo už LCD?
Avatar - del42sa
del42sa
@vencelín mám ten dojem, že se ten obraz promital na ten přední matný panel
vencelín
@del42sa
Takže něco jako televizní obrazovka? Podobně to měla Lagonda
Avatar - Ja Prvni 123
Ja Prvni 123
@del42sa
Myslim, ze to byly tekuty krystaly... ale bylo to zajimave.

Nicmene ja jsem uz tehdy mel radeji rucicky... takze vsechny me Lancie mely klasicky budiky.
Avatar - xxc
xxc
@del42sa Ludia displeje nechcu, najlepsie su analogove budiky, preto asi lancia dopadla ako dopadla :-) Inak aky je rozdiel legendarnej lancie postavenej na podvozku do tipa a sucasnej lancie postavenej na cmp platforme? Za chvilu tu budu nase deti citat o legende Citroen DS3 a spominat, ako na vedlajsej ulici parkovalo DS3 a chodili to obzerat. Ale nikto to nekupil, ako Lanciu kedysi.
Avatar - del42sa
del42sa
@xxc ty displeje ale neměla automaticky každá Dedra, ale jen nejdražší provedení nebo za příplatek
Avatar - wakantanka
wakantanka
@del42sa Asi sa to líšilo od trhu, ale v rodine bola benzínová Dedra v plnej paľbe vtedy dostupnej a túto fičúru nemala. Inak na tú dobu parádne jazdiace auto.
Avatar - KANKUNEN
KANKUNEN
Strašlivý italský šunt, převlečené Tipo vydávající se za prémii, které se prémiově umělo akorát kazit a reznout. U nás to kupovala akorát žebrota, která nosila bílý šál a prázdné kapsy. Protože ti chudáci neměli prachy, o to víc ta auta chřadla. No a nástupce! Tos musel mít masku na hlavě, aby tě nikdo nepoznal, že jedeš v takovém hnusu. Už tehdy bylo jasné, že Lancia pomalu chcípne.
Arese
@KANKUNEN Ulevilo se ti aspoň trochu, frustráfe zoufalý?
Avatar - KANKUNEN
KANKUNEN
@Arese No počkej, já jen komentoval stav. Mýlím se snad v něčem? Hlavně na mě nevytahuj duši. To je takové synonymum pro technicky nezdařené.
Arese
@KANKUNEN Italská auta z 80tek prostě mají jiné kvality, než perfektní dílenské zpracování interiéru, na to jsi potřeboval třeba Golf II, nebo nějakého dobového Japonce. Ovšem tahle auta zase byla designově nevýrazná a jízdně zoufale nudná, zatímco tehdejší Ital byl většinou velmi osobitý a jízdně nesmírně uspokojující! 🙂👍🇮🇪
Avatar - Ja Prvni 123
Ja Prvni 123
@KANKUNEN No ale komentovaljsi stav blbe a tupe.
A nemas pravdu prakticky v nicem.

Lancia Dedra byl vyborne vyrobena a zpracovane auto.
Vetsina mela interier v alcantre a drevenou palubku.
Bylo stejne tak "prevlecene Tipo", jako je Audi prevlecenej Golf.

Rezly Ritma a Regaty, uz ani Tipo ne, tim mene Dedra.

Takze ta otazka je zcela na miste: ulevilo se ti aspon?
jenyk103
Měl jsem ji. Na tehdejší dobu výborné auto. Pamatuji i po těch letech na neskutečně točivý dvoulitr. Dobře sloužila, ale po roce šla dál. Nejlepší auto je to služební :-(
Avatar - Ja Prvni 123
Ja Prvni 123
Hergot chlapi, kdyz se chcete zivit psanim clankuo autech, tak si napred fakt neco zjistete.

Ne, Dedra fakt nemela jen atmosferické nebo preplnovane dvoulitry...
Arese
@Ja Prvni 123 Přesně tak, její motorová nabídka začínala šestnáctistovkou. 🙂
Avatar - Ja Prvni 123
Ja Prvni 123
@Arese
A vybornou sestnactistovkou!
Docela to jelo, pritom za krasnou spotrebu, a vynikala spolehlivosti.

Je fakt, ze 1.8 jela o hodne lip, o hodne... ale taky si za to vzala benzin.
topten
32tis DM bylo v roce 1992 cca 600tis kacek pri prumerny mzde/platu 5 tis mesicne hrubyho = 10 roku hrubyho prijmu
trochu vetsi scala s 1.5tsi a manualem v top vybave je uplne jinej vesmir a stoji taky 600tis kacek, ale pri dnesni prumerny mzde/platu 45tis kacek mesicne
.
jenom dement peje chvalu na neco, na co by tehdy vydelaval 10 roku a nadava na to, co si v mnohem lepsim baleni muze dnes koupit za rocni lehce nadprumernej prijem
vzhledem k prijmum to porovnej treba s 911 carrerou 4 GTS za 5M, na kterou bys s prumernym prijmem vydelaval podobne dlouho