Veterán
Přihlásit pro přidání komentáře
rohYpnol
Tenhle článek fakt zabolel.
Když si uvědomíme, kde byl Fiat/Lancia v roce 1989 a jak výtečné vozy vyráběli v době, kdy trh byl trhem...
A když srovnáme s dnešní situací, kdy trh řídí nesmyslná absurdní zelenorudá ideologie prostřednictvím dotací, sankcí, legislativních požadavků absurdní i h rozměrů... a Fiat v podstatě přežívá pod Stellantisem jen ze setrvačnosti a z Lancie zbylo nejvíc jen na křídovém papíře...
Opravdu smutné, kam se evropská automotive dostala.
Ať to je aspoň trochu pozitivní - Lancia je perfektní veterán stejně jako staré Alfy a Fiaty. Zvlášť v našich luzích a hájích to je mezi Škodovkama příjemná exotika.
Když si uvědomíme, kde byl Fiat/Lancia v roce 1989 a jak výtečné vozy vyráběli v době, kdy trh byl trhem...
A když srovnáme s dnešní situací, kdy trh řídí nesmyslná absurdní zelenorudá ideologie prostřednictvím dotací, sankcí, legislativních požadavků absurdní i h rozměrů... a Fiat v podstatě přežívá pod Stellantisem jen ze setrvačnosti a z Lancie zbylo nejvíc jen na křídovém papíře...
Opravdu smutné, kam se evropská automotive dostala.
Ať to je aspoň trochu pozitivní - Lancia je perfektní veterán stejně jako staré Alfy a Fiaty. Zvlášť v našich luzích a hájích to je mezi Škodovkama příjemná exotika.
Stejsn
Prisma byla kufrová verze první Delty, Dedra byla kufrová verze druhé Delty. Všechno to byla strašně nevýrazná a zapomenutelná auta. Jedničková Delta ale měla to štěstí, že si jí Fiat vybral pro závodění a výsledek známe všichni. Nebýt toho, zapomnělo se na ní taky. Všechny ostatní variace taky dneska už nikdo nezná, vlastně si dneska málokdo vybaví i trojkovou deltu.
@Stejsn Mě se naopak dvojková Delta i Dedra vždy velice líbily a připadají mě parádně osobité i dnes! Kéž by se taková nádherná a jízdně uspokojivá auta vyráběla i dnes! 😟
@Stejsn Jedna Dedra v devadesatkach stavala ve vedlejsi ulici, jako kluk jsem ji chodil okukovat. Mezi favoritama a stodvacitkama byla jak zjeveni. Tam zacal muj vztah k italskym autum, ktery trva dodnes (i kdyz se muzeme dohadovat, nakolik jsou dnes skutecne italska).
@el sendador Mám to úplně stejně, jen ten "spouštěč" v dětství kdysi byl v mém případě Fiat 125 Special. 🙂
vencelín
Fesne auto.
Je to smutné když značka s tradici Lancie skončila tak jak skončila, od osobitych vozu, přes prevlecenou 300 a Voyager k naprosté nule....
Je to smutné když značka s tradici Lancie skončila tak jak skončila, od osobitych vozu, přes prevlecenou 300 a Voyager k naprosté nule....
del42sa
"vedle zmíněných moderních výkřiků techniky totiž mohla být osazena dokonce i takovými finesami, jako byl optoelektronický přístrojový štít, kombinující grafiku klasických kruhových ukazatelů s futuristickými displeji"
aspoň do galerie mohla redakce nějaký obrázek doplnit....
https://media.licdn.com/…/0/1654365455257?…
https://www.youtube.com/watch?…
aspoň do galerie mohla redakce nějaký obrázek doplnit....
https://media.licdn.com/…/0/1654365455257?…
https://www.youtube.com/watch?…
@del42sa tohle jsem neznal, za to jsem jezdil s Temprou DGT, to bylo tenkrat jak auto z kosmu 🙂
@del42sa
To jsou předpokládám malé "televize" nebo už LCD?
To jsou předpokládám malé "televize" nebo už LCD?
@vencelín mám ten dojem, že se ten obraz promital na ten přední matný panel
@del42sa Ludia displeje nechcu, najlepsie su analogove budiky, preto asi lancia dopadla ako dopadla :-) Inak aky je rozdiel legendarnej lancie postavenej na podvozku do tipa a sucasnej lancie postavenej na cmp platforme? Za chvilu tu budu nase deti citat o legende Citroen DS3 a spominat, ako na vedlajsej ulici parkovalo DS3 a chodili to obzerat. Ale nikto to nekupil, ako Lanciu kedysi.
KANKUNEN
Strašlivý italský šunt, převlečené Tipo vydávající se za prémii, které se prémiově umělo akorát kazit a reznout. U nás to kupovala akorát žebrota, která nosila bílý šál a prázdné kapsy. Protože ti chudáci neměli prachy, o to víc ta auta chřadla. No a nástupce! Tos musel mít masku na hlavě, aby tě nikdo nepoznal, že jedeš v takovém hnusu. Už tehdy bylo jasné, že Lancia pomalu chcípne.
@KANKUNEN Ulevilo se ti aspoň trochu, frustráfe zoufalý?
@Arese No počkej, já jen komentoval stav. Mýlím se snad v něčem? Hlavně na mě nevytahuj duši. To je takové synonymum pro technicky nezdařené.
@KANKUNEN Italská auta z 80tek prostě mají jiné kvality, než perfektní dílenské zpracování interiéru, na to jsi potřeboval třeba Golf II, nebo nějakého dobového Japonce. Ovšem tahle auta zase byla designově nevýrazná a jízdně zoufale nudná, zatímco tehdejší Ital byl většinou velmi osobitý a jízdně nesmírně uspokojující! 🙂👍🇮🇪
@KANKUNEN No ale komentovaljsi stav blbe a tupe.
A nemas pravdu prakticky v nicem.
Lancia Dedra byl vyborne vyrobena a zpracovane auto.
Vetsina mela interier v alcantre a drevenou palubku.
Bylo stejne tak "prevlecene Tipo", jako je Audi prevlecenej Golf.
Rezly Ritma a Regaty, uz ani Tipo ne, tim mene Dedra.
Takze ta otazka je zcela na miste: ulevilo se ti aspon?
A nemas pravdu prakticky v nicem.
Lancia Dedra byl vyborne vyrobena a zpracovane auto.
Vetsina mela interier v alcantre a drevenou palubku.
Bylo stejne tak "prevlecene Tipo", jako je Audi prevlecenej Golf.
Rezly Ritma a Regaty, uz ani Tipo ne, tim mene Dedra.
Takze ta otazka je zcela na miste: ulevilo se ti aspon?
jenyk103
Měl jsem ji. Na tehdejší dobu výborné auto. Pamatuji i po těch letech na neskutečně točivý dvoulitr. Dobře sloužila, ale po roce šla dál. Nejlepší auto je to služební :-(
Ja Prvni 123
Hergot chlapi, kdyz se chcete zivit psanim clankuo autech, tak si napred fakt neco zjistete.
Ne, Dedra fakt nemela jen atmosferické nebo preplnovane dvoulitry...
Ne, Dedra fakt nemela jen atmosferické nebo preplnovane dvoulitry...
topten
32tis DM bylo v roce 1992 cca 600tis kacek pri prumerny mzde/platu 5 tis mesicne hrubyho = 10 roku hrubyho prijmu
trochu vetsi scala s 1.5tsi a manualem v top vybave je uplne jinej vesmir a stoji taky 600tis kacek, ale pri dnesni prumerny mzde/platu 45tis kacek mesicne
.
jenom dement peje chvalu na neco, na co by tehdy vydelaval 10 roku a nadava na to, co si v mnohem lepsim baleni muze dnes koupit za rocni lehce nadprumernej prijem
vzhledem k prijmum to porovnej treba s 911 carrerou 4 GTS za 5M, na kterou bys s prumernym prijmem vydelaval podobne dlouho
trochu vetsi scala s 1.5tsi a manualem v top vybave je uplne jinej vesmir a stoji taky 600tis kacek, ale pri dnesni prumerny mzde/platu 45tis kacek mesicne
.
jenom dement peje chvalu na neco, na co by tehdy vydelaval 10 roku a nadava na to, co si v mnohem lepsim baleni muze dnes koupit za rocni lehce nadprumernej prijem
vzhledem k prijmum to porovnej treba s 911 carrerou 4 GTS za 5M, na kterou bys s prumernym prijmem vydelaval podobne dlouho
Stačilo počkat pár minut a nastartovat a vše zase jelo.
No na to jsem ale neměl nervy a rychle šel do pr...
A beztak to byla naprostá pitomost, která se dala spravit za 2,50...
a to si myslíš, nebo víš?
Na konci devadesátek tady tomu nikdo pořádně nerozuměl
Přirozeně to nemůžu vědět, neznám konkrétní situaci. Ale obvykle to tak bývá že to je nějaká pitomost.
Dedra byla (a stále je) nesmírně elegantní a komfortní auto! 👍🇮🇪