Novinky
Horký Rom
20
Elektromobilita není jen volba, je to odpovědnost vůči sobě, planetě a příštím generacím 🤝
Přejít do diskuze
@Tycoon opakuješ to pořád dokola a přitom už jsem ti stokrát vysvětlil, jak tvoje "vtipné" přirovnání kulhá na všechny čtyři...
@ryccardo byl bys radši, kdyby se to zakázalo ze dne na den? to by bylo nářků😊 a přitom by to krásně udělat mohli
@ryccardo
Představ si svět bez emisí, bez hluku a s čistší přírodou – to je svět elektromobility 👏
Představ si svět bez emisí, bez hluku a s čistší přírodou – to je svět elektromobility 👏
@Wolf
Elektromobilita: cesta k čistším městům, zdravější planetě a pokroku, který nezastavíme 👆
Elektromobilita: cesta k čistším městům, zdravější planetě a pokroku, který nezastavíme 👆
@Wolfalack ty faktory, které zmiňuješ, jsou samozřejmě důležité, ale prioritní je snížení emisí, výpadek ve spotřební dani není příčinou oteplování ovzduší, ani výroba baterií, která není dokonale ekologická.
@Frfla
Fosilní paliva patří minulosti. Elektromobilita je klíčem k zelenější a spravedlivější budoucnosti ✌️
Fosilní paliva patří minulosti. Elektromobilita je klíčem k zelenější a spravedlivější budoucnosti ✌️
@rohYpnol Ale blbost, každý plán je jen plánem a v průběhu realizace se koriguje chování (člověka, rodiny, firmy, státu prostě všeho co nějaký plán má). Jsou od plánu jen o necelých 20% mimo. To je strašně malá odchylka na dlouhodobost plánu a na to že máme za sebou covid kdy nebylo z čeho vyrábět a pak ten pošuk vtrhnul na Ukrajinu a vše se zdražilo.
50 let jsi nic nezažíval pokud ti není přes 80, já to zažíval podstatně kratší dobu a se současnou dobou to nemá nic společného.
Kdo dnes dělá centrální plánovací komisi a říká kolik se čeho má vyrobit?
Kde máš cenové věstníky?
Současný problém BEV je rychlost inovací a s ní spojený pokles cen starých BEV, nejistota jestli někdo nějaký dotační titul přeci jen nespustí a díky tomu snížená koupěchtivost, stále omezená nabíjecí infrastruktura a nedostatek cenově dostupných variant. Nic z toho ale nemění nic na faktu že ICE je mrtvé.
50 let jsi nic nezažíval pokud ti není přes 80, já to zažíval podstatně kratší dobu a se současnou dobou to nemá nic společného.
Kdo dnes dělá centrální plánovací komisi a říká kolik se čeho má vyrobit?
Kde máš cenové věstníky?
Současný problém BEV je rychlost inovací a s ní spojený pokles cen starých BEV, nejistota jestli někdo nějaký dotační titul přeci jen nespustí a díky tomu snížená koupěchtivost, stále omezená nabíjecí infrastruktura a nedostatek cenově dostupných variant. Nic z toho ale nemění nic na faktu že ICE je mrtvé.
@rohYpnol
Elektromobilita není jen budoucnost, je to revoluce, která mění svět k lepšímu, muItitrolle 🫵
Elektromobilita není jen budoucnost, je to revoluce, která mění svět k lepšímu, muItitrolle 🫵
@Zetti
Budoucnost má elektrický pohon – připojte se k pokroku a jeďte na vlně inovací! 🫵
Budoucnost má elektrický pohon – připojte se k pokroku a jeďte na vlně inovací! 🫵
@Horký Rom To je ale blbost. A jak vy zelení šílenci máte vyřešenou ekologickou výrobu baterií, jejich následnou recyklaci a hlavně dostatek ekolicky vyrobené a zároveň cenově dostupné elektřiny? Jak hodláte zároveň zalepit díru ve státních rozpočtech, když vypadne spotřební daň z PHM?
@Eidam1984
Každý kilometr na elektřinu je krokem k udržitelnosti, k přírodě, která nám důvěřuje, a k zítřkům, na které můžeme být hrdí, multipetře 👍
Každý kilometr na elektřinu je krokem k udržitelnosti, k přírodě, která nám důvěřuje, a k zítřkům, na které můžeme být hrdí, multipetře 👍
Centrální plán nebyl splněn, jelikož poptávka zákazníků nekorespondovala s centrálním plánem. Takže modifikujeme centrální plán a budeme doufat, že tentokrát to vyjde.
Erich Honecker nebo Leonid Brežněv by jistě měli radost. Přitom ti plánovali pouze pětiletky, zatímco novodobí budovatelé pokroku plánují i na 10 či 15 let.
Erich Honecker nebo Leonid Brežněv by jistě měli radost. Přitom ti plánovali pouze pětiletky, zatímco novodobí budovatelé pokroku plánují i na 10 či 15 let.
@ericn
ale kulovy, normalne pouzitelny to je, pokud to
mas moznost nabijet doma a nejezdis bezne vic jak je cca 0,7x wltp x 1,6, tedy 500-600km u beznyho ev
ale kulovy, normalne pouzitelny to je, pokud to
mas moznost nabijet doma a nejezdis bezne vic jak je cca 0,7x wltp x 1,6, tedy 500-600km u beznyho ev
@Barrichello
Nečetl jsem tvůj příspěvek, Martine Marty Cartere, ovšem díky za každý prozrazený multinick, který reaguje na mé nesmysly, Trofimove 😅😂🤣
Nečetl jsem tvůj příspěvek, Martine Marty Cartere, ovšem díky za každý prozrazený multinick, který reaguje na mé nesmysly, Trofimove 😅😂🤣
Klasické eurohujerské smýšlení, klasický zelenorudý socialismus.
1) Ideologicky jsme stanovili nereálné cíle. Protože strana a vláda to tak chce.
2) Nereálné cíle nebyly naplněny.
3) Začneme přemýšlet jak nově počítat tak, aby jsme se mohli tvářit že cíle splněny byly.... 🤣🤣🤣
Ne, tohle jsme tu zažívali 50 let!!!
1) Ideologicky jsme stanovili nereálné cíle. Protože strana a vláda to tak chce.
2) Nereálné cíle nebyly naplněny.
3) Začneme přemýšlet jak nově počítat tak, aby jsme se mohli tvářit že cíle splněny byly.... 🤣🤣🤣
Ne, tohle jsme tu zažívali 50 let!!!
@Horký Rom
"Představ si svět bez emisí..."
Jen další zbytečná, planá, jalová floskule. Ani hypotetická stoprocentní elektromobilita totiž neznamená "svět bez emisí".
"Představ si svět bez emisí..."
Jen další zbytečná, planá, jalová floskule. Ani hypotetická stoprocentní elektromobilita totiž neznamená "svět bez emisí".
@ericn
jednoduchy, vecer prijedes a nastavis na 80%, pres noc se to nabije. Rano u kafe ti nekdo sdeli ze jedes nekam doprcic tak nastavis 100% a po kafi vyjizdis s nevim 95% treba. Na to ja dam 250-350km s malinkou rezervou, nicmene dnesni auta daj o polovinu vic. No a az v tom bude dojezd neco kolem 20-30km dam to na 25 minut (nebo idealne dvakrat na 15 minut) na nabijecku. To v mym rezimu 4 roky staryho etronu je 450-550km. Opet dnesni daj o polovinu vic. Celkova ztrata na spalovak je 15-20minut pokud bych s nim nezastavil
na dyl jak rychlou pumpu, coz se mi teda uz pekne dlouho nestalo.
jednoduchy, vecer prijedes a nastavis na 80%, pres noc se to nabije. Rano u kafe ti nekdo sdeli ze jedes nekam doprcic tak nastavis 100% a po kafi vyjizdis s nevim 95% treba. Na to ja dam 250-350km s malinkou rezervou, nicmene dnesni auta daj o polovinu vic. No a az v tom bude dojezd neco kolem 20-30km dam to na 25 minut (nebo idealne dvakrat na 15 minut) na nabijecku. To v mym rezimu 4 roky staryho etronu je 450-550km. Opet dnesni daj o polovinu vic. Celkova ztrata na spalovak je 15-20minut pokud bych s nim nezastavil
na dyl jak rychlou pumpu, coz se mi teda uz pekne dlouho nestalo.
@Emel
Nebylo by to tak hrozné, kdyby za to automobilkám nehrozily obrovské pokuty.
A hlavně ... plán zkolaboval už v prvním roce naplánované desetiletky. Rozpor mezi plánem a realitou se bude další roky jen zvyšovat. Nebo si snad myslíš, že už příští rok půjde vše podle plánu na 28 %? A roce 2030 na 80 %?
Automobilky musí vědět, co chce zákazník. Jinak na trhu neuspějí.
Nebylo by to tak hrozné, kdyby za to automobilkám nehrozily obrovské pokuty.
A hlavně ... plán zkolaboval už v prvním roce naplánované desetiletky. Rozpor mezi plánem a realitou se bude další roky jen zvyšovat. Nebo si snad myslíš, že už příští rok půjde vše podle plánu na 28 %? A roce 2030 na 80 %?
Automobilky musí vědět, co chce zákazník. Jinak na trhu neuspějí.
@ericn proč tam být? protože jinak ten trh získá Čína? třeba jim to nevadí a chtějí to tak.
@Tycoon jestli chceš hledat paralelu v minulosti, potom je ekvivalentem zrušení freonových náplní anebo škodlivých hnojiv, které se prostě zrušily ze dne na den. To je skutečná paralela a protože to bohužel není úplně reálné, hned zrušit spalovací motor a uhelné elektrárny, je potřeba stanovovat dílčí cíle. To ale není žádné plánování ekonomiky ve smyslu tolik musíte vyrobit, ale regulace škodlivých produktů.
@ericn ano, poměr cena/výkon a nutnost plánovat delší cesty, jsou už dnes asi jediné objektivní nevýhody EV.
To rozhodně nedělá ta auta nepoužitelná. Naopak, pokud má člověk možnost nabíjet tam, kde parkuje, tak je to už dnes uživatelsky přívětivější než ICE.
Musel jsem teď vyrazit na lyže s ICE, protože EV je v servisu a rozhodně to není lepší, spíš horší. Zima je s EV prostě příjemnější, než s ICE ve všech ohledech...
To rozhodně nedělá ta auta nepoužitelná. Naopak, pokud má člověk možnost nabíjet tam, kde parkuje, tak je to už dnes uživatelsky přívětivější než ICE.
Musel jsem teď vyrazit na lyže s ICE, protože EV je v servisu a rozhodně to není lepší, spíš horší. Zima je s EV prostě příjemnější, než s ICE ve všech ohledech...
@Horký Rom
Jeď si s tím tvým EV na nabíjecí stanici.
Jaj, moment, já zapomněl, ty žádné EV nemáš a ani mít nebudeš, co? 🤣🤣🤣
Jeď si s tím tvým EV na nabíjecí stanici.
Jaj, moment, já zapomněl, ty žádné EV nemáš a ani mít nebudeš, co? 🤣🤣🤣
@ryccardo
Od vedení EU to neočekávám. To je takové novodobé politbyro ÚV KSSS, úplně odtržené od reality. Ale politici některých zemí EU, zejměna těch s automobilovým průmyslem, už se začínají probouzet, tak doufejme, že dokáží prosadit změny.
Velké Británie má jednu nevýhodu a jednu výhodu. Nevýhoda je, že vymysleli ještě hloupější plán než EU. Výhoda je, že to můžou okamžitě zrušit, aniž by to muselo schvalovat nějaké politbyro.
Od vedení EU to neočekávám. To je takové novodobé politbyro ÚV KSSS, úplně odtržené od reality. Ale politici některých zemí EU, zejměna těch s automobilovým průmyslem, už se začínají probouzet, tak doufejme, že dokáží prosadit změny.
Velké Británie má jednu nevýhodu a jednu výhodu. Nevýhoda je, že vymysleli ještě hloupější plán než EU. Výhoda je, že to můžou okamžitě zrušit, aniž by to muselo schvalovat nějaké politbyro.
@Tycoon to bych jeste bral. Ale nejvyssi vedeni EU neprizna svuj omyl v planu, takze znasilni trh jakymkoliv zpusobem aby donutil lidi plan plnit. Plus jeste priohnout cisla v tabulkach, a nalhat do kapsy. Komousov hadr.
@Tycoon kdyby to bylo plošné a hned, dolítala by letadla a dopluly lodě, protože tam alternativou elektřina není, aspoň ne hned. Musí se to řešit postupně. Nicméně plán nezní vyrábět elektrická auta, plán zní nevyrábět fosilní. A v tom je zásadní rozdíl mezi pětiletkama a tím co se děje teď.
@Horký Rom jo a taky si predstav svet bez vrazd, bezpravi a ze vsechny bytosti budou stastny. Zkus se probudit ze sveho nesmyslneho idealistickeho snu. Takovy svet nikdy nebyl a nebude, tak prestan s utopii a zacni na svet koukat pragmaticky at nejsi za totalniho ***a.
@Emel
Vláda se vůbec nemá co sr-át do toho, kolik kdo prodá EV. To si má zvážit zákazník a vybrat si podle svých preferencí.
Když jsou BEV tak senzační a ICE je parní stroj roku 2024, tak není důvod cokoliv diktovat a nařizovat. Všichni si BEV koupi jistě dobrovolně a na pořadníky jaký je o ně rvačka...
Vláda se vůbec nemá co sr-át do toho, kolik kdo prodá EV. To si má zvážit zákazník a vybrat si podle svých preferencí.
Když jsou BEV tak senzační a ICE je parní stroj roku 2024, tak není důvod cokoliv diktovat a nařizovat. Všichni si BEV koupi jistě dobrovolně a na pořadníky jaký je o ně rvačka...
@Horký Rom
Přesně. Je potřeba budícím generacím vzít budoucnost a prožrat v dnešní spotřebě penize budoucích generací!!! Protože tak to eurohujeři dělají.
Přesně. Je potřeba budícím generacím vzít budoucnost a prožrat v dnešní spotřebě penize budoucích generací!!! Protože tak to eurohujeři dělají.
@Horký Rom úplně te vidim soudruhu na korbě náklaďáku s rudým transparentem jako v padesatych letech 🍒🍒🍒
lidi budou muset mit strach , ze jim budete zase ty spalovaky nutit, jak je ta elektřina elektrizující
lidi budou muset mit strach , ze jim budete zase ty spalovaky nutit, jak je ta elektřina elektrizující
Smiřte se s tím, že elektrošroty nikdo lucidní nechce. Vynucený konec ice = odchod automobilek z trhu. Už teď výrobci omezují modelové řady. Lidé vydrží jezdit ojetinami rozhodně déle než automobilky udrží nerentabilní trh. Prostě nekupujme auta, která nechceme. Dejme to politikům a automobilkám sežrat!
@Emel
Ten plán už je rozložen do roku 2035. Samozřejmě můžou si každý rok sednout a ten plán měnit tak, aby byl v souladu s realitou trhu. Ale tím pádem po pár letech zjistít, že ten plán byl k ničemu.
K tomu se výroborně hodí další z citátů Ronalda Reagana😒br /> "The nine most terrifying words in the English language are: I'm from the Government, and I'm here to help."
(Nejděsivější slova v anglickém jazyce jsou: Jsem z vlády a jsem tady, abych pomohl.)
Ten plán už je rozložen do roku 2035. Samozřejmě můžou si každý rok sednout a ten plán měnit tak, aby byl v souladu s realitou trhu. Ale tím pádem po pár letech zjistít, že ten plán byl k ničemu.
K tomu se výroborně hodí další z citátů Ronalda Reagana😒br /> "The nine most terrifying words in the English language are: I'm from the Government, and I'm here to help."
(Nejděsivější slova v anglickém jazyce jsou: Jsem z vlády a jsem tady, abych pomohl.)
@Horký Rom jezdím benzínem, ale pokud jedu do města, tak trolejbusem nebo tramvají. A to se počítá, ne?
@kesumb
Zase tvá úžasná bublina jediné pravdy 😅😅😅
Takže když přeložíme do reality tvá slova =BEV dnes použitelné plošně není ani za mák.
Zase tvá úžasná bublina jediné pravdy 😅😅😅
Takže když přeložíme do reality tvá slova =BEV dnes použitelné plošně není ani za mák.
@psel
Blbost jsi napsal ty. Teď vůbec nejde o těch nějakých 20%. To vidí jen prosťáček.
Ten problém je úplně jinde a je to TREND. Místo očekávaného rychlého růstu nastal ani ne nerůst, ale dokonce e pokles.
Jinak řečeno, o BEV není zájem. Trh se nasytil. Další poptávka není.
ICE mrtvé není. Opak je pravdou a pokid se Evropa neprobere, tak je naopak mrtvé evropské automotive.
BEV nemá ve střednědobém výhledu jinou budoucnost než 15% trhu.
Blbost jsi napsal ty. Teď vůbec nejde o těch nějakých 20%. To vidí jen prosťáček.
Ten problém je úplně jinde a je to TREND. Místo očekávaného rychlého růstu nastal ani ne nerůst, ale dokonce e pokles.
Jinak řečeno, o BEV není zájem. Trh se nasytil. Další poptávka není.
ICE mrtvé není. Opak je pravdou a pokid se Evropa neprobere, tak je naopak mrtvé evropské automotive.
BEV nemá ve střednědobém výhledu jinou budoucnost než 15% trhu.
@psel
Výmluva na covid nebo Putina neobstojí. Plán byl publikován v roce 2023, takže tyto skutečnosti byly plánovačům známy.
Pokud se baváme o UK, tak plánovací komisí pro prodeje elektrických aut je Department for Transport a dále meziresortní úřad Office for Zero Emission Vehicles.
Tady se můžeš podívat na jejich plánovací strategie😒br /> https😐/assets.publishing.service.gov.uk/media/6554be55544aea000dfb2d59/zev-mandate-consultation-final-cost-benefit-analysis.pdf
Modelují variabilní a fixní náklady provozu aut v roce 2050 a nebojí se ani predikovat, jak elektromobily změní daňové příjmy v roce 2070. Erich Honecker by je jistě pochválil.
Výmluva na covid nebo Putina neobstojí. Plán byl publikován v roce 2023, takže tyto skutečnosti byly plánovačům známy.
Pokud se baváme o UK, tak plánovací komisí pro prodeje elektrických aut je Department for Transport a dále meziresortní úřad Office for Zero Emission Vehicles.
Tady se můžeš podívat na jejich plánovací strategie😒br /> https😐/assets.publishing.service.gov.uk/media/6554be55544aea000dfb2d59/zev-mandate-consultation-final-cost-benefit-analysis.pdf
Modelují variabilní a fixní náklady provozu aut v roce 2050 a nebojí se ani predikovat, jak elektromobily změní daňové příjmy v roce 2070. Erich Honecker by je jistě pochválil.
@kesumb nesouhlasím s tebou, po zkušenosti s iD 3 PRO S ani omylem, víc jak 350km to nedalo. Jakmile vjedeš na dálnici a jedeš jak s ICE (140-150kmh), jsi rázem na spotřebě kolem 25kWh/100km. Po 200km mi to v průměru zbaštilo 40kWh (to jsem musel pak dobít - 45min, opruz) abych v cíli mohl ještě pár věcí objet a vrátit se i zpět. Spotřeba pak spadla v průměru na 17kWh. Tj při 77kWh baterii (měl jsem PRO S verzi) je její použitelnost je v režimu 10-90% pouhých 62kWh. Tj podělím 17kWh průměrné spotřeby a jsem na 360km reálného dojezdu a to je málo… Jako žít se s tím dá, ale je to opruz, stejně jako dobíjení na veřejných stanicích 👎 500km ujetých mě stálo celkem cca 1 a 1/4 hodiny mého času místo 5 minut na benzince…. A to nemluvim o dalších 45 min dobití při vrácení. Vážně ne, tahle promrhat čas nemíním…
@Horký Rom vstric svetlym zitrkum. Ja k nim vyrazim ve svoji M4 s prijemnou spotrebou 14.8 l/100 a mesicnimi emisemi 640kg CO2 ! Jsem na Vas zodpovedne hrdy a obdivuji Vas. I kdyz doufam, ze k Vam nikdy patrit nebudu (vyjimku bych asi udelal u vodikoveho pohonu, ten je pecka..).
@Horký Rom
Ať žije revoluce! Vizionáří vždycky věděli, že revoluce potřebuje elektřinu.
"Komunismus je sovětská vláda plus elektrifikace celé země".
V.I. Lenin, Zasedání Rady Lidových komisařů, 22.12.1920
https😐/soviethistory.msu.edu/1921-2/electrification-campaign/communism-is-soviet-power-electrification-of-the-whole-country
Ať žije revoluce! Vizionáří vždycky věděli, že revoluce potřebuje elektřinu.
"Komunismus je sovětská vláda plus elektrifikace celé země".
V.I. Lenin, Zasedání Rady Lidových komisařů, 22.12.1920
https😐/soviethistory.msu.edu/1921-2/electrification-campaign/communism-is-soviet-power-electrification-of-the-whole-country
@psel ale prd, ani současné BEV nejsou normálně použitelné, natož ty staré mrtvoly, např. e-Golf. Za 300-400tis Kč dostaneš něco, co nedojede ani z Prahy do Brna na jedno nabití a hned někde stojíš na nabíječce 🤔 No a ty novější dají o něco víc, ale pořád to na ICE nestačí, navíc jsou dost drahé…. Tj inovace elektrik masu nezajímá, tu zajímá poměr cena/výkon a tam je BEV pořád špatně…
@xxc v Británii určitě 😋 Jak budou automobilky nuceny zaplatit pokuty, tak to tam raději prodávat nebudou a odejdou 🤣 EV větší podíl sami od sebe nezískají a výdělečné to neni, tj proč tam být? 🙈
@psel díky! Už dlouho jsem tu neviděl jiný komentář, než zabomyší války trolů se zelenými šílenci.
Vidět tu komentář, který má hlavu a patu je příjemná změna.
Vidět tu komentář, který má hlavu a patu je příjemná změna.
@Man Ký
To přirovnání není vtipné, ale naopak smutné. Proč musíme opakovat chyby, které už dobře známe z minulosti?
To přirovnání není vtipné, ale naopak smutné. Proč musíme opakovat chyby, které už dobře známe z minulosti?
@Horký Rom A také, neobtěžují ostatní svým hlukem, smradem a dělám hodně pro zdraví jejích dětí a vnuků. A pokud se jedná o elektřinu nesmíme zapomínat, že na výrobu 1 l benzinu je potřebí 1,5 kWh elektřiny, takže nárůst elektřiny bude minimální.
@Man Ký
To je špatná paralela. Zákaz nebezpečných freonů (jako je například R-12) byl univerzální a plošný. Týkal se všech systémů, kde byl používán, a zákaz byl zaveden celosvětově (i když rozfázován mezi vyspělé a rozvíjející se země).
To, čeho jsme teď svědky, je něco jiného. Je to snaha vnutit jiný způsob života. Snaha prosadit úzce zaměřenou ideologii.
Nejde totiž o univerzální a univerzální a plošný zákaz, ale kvóty na prodeje jednotlivých typů pohonů. A to nikoliv univerzálně pro všechny systémy, ale pouze pro dopravní prostředky, a to nikoliv pro všechny dopravní prostředky, ale jen pro silniční dopravní prostředky, a to nikoliv pro všechny silniční dopravní prostředky, ale jen pro osobní auta a dodávky, a nikoliv na celém světě, ale jen v několika zemích.
Kdyby jim šlo opravdu o životní prostředí, bylo by to plošné. Ono je to jako s chladivem 134a, které nahradilo ty škodlivé freony. Chladivo 134a neškodí ozónové vrstvě, ale ideologové ho přesto zakázali používat v autech, prý kvůli globálnímu oteplování. Ale do klasických stacionárních klimatizací se používat může. Ideologům to vadí jen v autech.
To je špatná paralela. Zákaz nebezpečných freonů (jako je například R-12) byl univerzální a plošný. Týkal se všech systémů, kde byl používán, a zákaz byl zaveden celosvětově (i když rozfázován mezi vyspělé a rozvíjející se země).
To, čeho jsme teď svědky, je něco jiného. Je to snaha vnutit jiný způsob života. Snaha prosadit úzce zaměřenou ideologii.
Nejde totiž o univerzální a univerzální a plošný zákaz, ale kvóty na prodeje jednotlivých typů pohonů. A to nikoliv univerzálně pro všechny systémy, ale pouze pro dopravní prostředky, a to nikoliv pro všechny dopravní prostředky, ale jen pro silniční dopravní prostředky, a to nikoliv pro všechny silniční dopravní prostředky, ale jen pro osobní auta a dodávky, a nikoliv na celém světě, ale jen v několika zemích.
Kdyby jim šlo opravdu o životní prostředí, bylo by to plošné. Ono je to jako s chladivem 134a, které nahradilo ty škodlivé freony. Chladivo 134a neškodí ozónové vrstvě, ale ideologové ho přesto zakázali používat v autech, prý kvůli globálnímu oteplování. Ale do klasických stacionárních klimatizací se používat může. Ideologům to vadí jen v autech.
@Horký Rom @Wolfalack tak zrovna o spotřební daň bych strach neměl. Buď z ujetého km. Auta musí STK, kontrola je tak velmi snadná...
@Tycoon naplánovali jsme si podíl EV aut 22%, realita je 18,5%. No... to není zase tak hrozný, ne?
(Zejména) automobilky musí vědět, s čím můžou počítat, co bude vláda podporovat a jak...
(Zejména) automobilky musí vědět, s čím můžou počítat, co bude vláda podporovat a jak...
@ericn nemyslím si, že cílovka pro e-Golf je jezdit Praha - Brno, ale znám spoustu lidí, co to mají do práce 10-20km a hromadovou dopravou to nejde.
Navíc teda tahat sem E-Golf (nultá generace BEV) mi nepřijde smysluplné, to jsme se fakt posunuli dál, a není to jen o něco víc, ja to fakt o hodně víc.
Pro každého z nás je cena / výkon něco jiného, myslím si že s výkonem v pravém slova smyslu má zrovna BEV hodně víc co nabídnout, pokud teda nejezdíš denně na okruhu.
Aby ti ta cena vyšla potřebuješ znát cenu paliva, cenu servisu, cenu dálničky.
Cena paliva je dost individuální a to docela irituje, protože je to od zadarmo až po 20Kč/kWh a proto je to pro celou řadu lidí dost matoucí. V těch zbývajících dvou je jasné kdo vede, je to BEV.
Výkon kromě toho v pravém slova smyslu je komfort (ticho, jak to sedí na silnici) , nezávislé topení v ceně (které mé sousedy neruší čmoudem), okamžitá dostupnost výkonu (žádné turbo co se musí nadechnout, žádná automatická převodovka co se musí rozmyslet co tam vrazit) . Pokud je pro někoho výkonem schopnost natankovat plnou za 5 minut, tak tam zatím BEV není stejně tak jako nutnost delší cesty plánovat. Ta infrastruktura není zdaleka tam, kde by byla třeba. Po rok a půl zkušenosti a 40000km ujetých s BEV musím říct, že když jsem do toho šel, tak jsem si myslel, že mě to bude omezovat víc.
Ale přiznávám, že mám výhodu nabíjení doma a v práci a vím, že to nemají zdaleka všichni a chápu že to pro ně může mít daleko do ideálu.
Z mého pohledu tam tedy cena / výkon je.
Navíc teda tahat sem E-Golf (nultá generace BEV) mi nepřijde smysluplné, to jsme se fakt posunuli dál, a není to jen o něco víc, ja to fakt o hodně víc.
Pro každého z nás je cena / výkon něco jiného, myslím si že s výkonem v pravém slova smyslu má zrovna BEV hodně víc co nabídnout, pokud teda nejezdíš denně na okruhu.
Aby ti ta cena vyšla potřebuješ znát cenu paliva, cenu servisu, cenu dálničky.
Cena paliva je dost individuální a to docela irituje, protože je to od zadarmo až po 20Kč/kWh a proto je to pro celou řadu lidí dost matoucí. V těch zbývajících dvou je jasné kdo vede, je to BEV.
Výkon kromě toho v pravém slova smyslu je komfort (ticho, jak to sedí na silnici) , nezávislé topení v ceně (které mé sousedy neruší čmoudem), okamžitá dostupnost výkonu (žádné turbo co se musí nadechnout, žádná automatická převodovka co se musí rozmyslet co tam vrazit) . Pokud je pro někoho výkonem schopnost natankovat plnou za 5 minut, tak tam zatím BEV není stejně tak jako nutnost delší cesty plánovat. Ta infrastruktura není zdaleka tam, kde by byla třeba. Po rok a půl zkušenosti a 40000km ujetých s BEV musím říct, že když jsem do toho šel, tak jsem si myslel, že mě to bude omezovat víc.
Ale přiznávám, že mám výhodu nabíjení doma a v práci a vím, že to nemají zdaleka všichni a chápu že to pro ně může mít daleko do ideálu.
Z mého pohledu tam tedy cena / výkon je.
@Tomáš Klouda Děkuji, ale co sleduji ty diskuze já, tak bych řekl že se to lepší. Je to asi tím, že si to stále víc lidí vyzkouší a je s tím BEV větší zkušenost než dříve. Dřív se řešilo hoření BEV a odešlé baterie, to už dnes nikdo nevytahuje protože to prostě nenastává tak často aby to bylo znepokojující.
Máme tu ale spoustu diskutujících co pořád omílají dotace, že jim někdo BEV nutí, že BEV jsou dotovány ICE a proto že jsou dražší ale s těmi se alespoň diskutovat dá.
Největší problém jsou ale ti, kteří když už neví kam, tak jsou sprostí, jsou schopni tvrdit že 1+1 = 3 (protože to je jejich neměnný postoj) nebo se naváží do Slováků (protože je to jednoduše odhalitelné) popřípadě píšou dvou až tříslovné urážlivé vzkazy diskutujícím (protože prostě jejich mozkové závity nezvládají diskuzi k tématu a jen tím ukazují jak moc jsou neschopní (nejen diskuze)).
Máme tu ale spoustu diskutujících co pořád omílají dotace, že jim někdo BEV nutí, že BEV jsou dotovány ICE a proto že jsou dražší ale s těmi se alespoň diskutovat dá.
Největší problém jsou ale ti, kteří když už neví kam, tak jsou sprostí, jsou schopni tvrdit že 1+1 = 3 (protože to je jejich neměnný postoj) nebo se naváží do Slováků (protože je to jednoduše odhalitelné) popřípadě píšou dvou až tříslovné urážlivé vzkazy diskutujícím (protože prostě jejich mozkové závity nezvládají diskuzi k tématu a jen tím ukazují jak moc jsou neschopní (nejen diskuze)).
@rohYpnol Já třeba peníze zaměstnancům proplácím za jejich nabíjení doma normálně. Kde je vůle je cesta 😄.
@jersey.se tak už víme že jsi lucidní a že víš co je pro automobilku rentabilní a co ne. Pokud si myslíš, že si někdo kupuje auta, které nechce, tak jsi na omylu.
Ale napsat si to na vlajku ty superhrdino chce mít fakt odvahy kopec 😄. Jdi do boje a bojuj za to, že kupuješ jen auto které si chceš koupit.
Ale napsat si to na vlajku ty superhrdino chce mít fakt odvahy kopec 😄. Jdi do boje a bojuj za to, že kupuješ jen auto které si chceš koupit.
@traveldrive to bych právě doporučoval BEV haterům.
To že není zatím čas na to si BEV kupovat, když bych nabíjel jen na rychlonabíječkách a neměl tu možnost ani doma a ani v práci je jasné a to nikdo fakt neříká.
Nemáme na to ani infrastrukturu ani kapacity výroby. A taky nikdo nemá očekávání že příští rok bude podíl BEV 70%. Ale pro ty co tu možnost mají, to je naprosto vyhovující pro denní ježdění a občasné dlouhé cesty a to přesto, že je ta technologie teprve na počátku.
Znám v zahraničí firmy, které mají nabíječky na kterých nabízejí svým zaměstnancům nabíjení zdarma, protože je to benefit s malým nákladem, zvláště pokud mají na střeše vlastní soláry. A to všem zaměstnancům, nejen těm, co jezdí s firemními auty. Pokud stojíš před volbou jezdit denně 80km do práce zadarmo, nebo si platit vlastní benzín a servis tak se rozhoduješ taky jinak.
Jsou tam lidi, kteří si taky nechali svůj spalovák, právě na dlouhé cesty, ale platit si pojištění, roční servis, přezouvání pneumatik se jim prostě nevyplatí a tak radši žijí s tím, že po cestě na dovolenou dvakrát nabíjí po cestě. Stejně s dětmi nepojedeš 700km v kuse, to nikdo nedá.
To že není zatím čas na to si BEV kupovat, když bych nabíjel jen na rychlonabíječkách a neměl tu možnost ani doma a ani v práci je jasné a to nikdo fakt neříká.
Nemáme na to ani infrastrukturu ani kapacity výroby. A taky nikdo nemá očekávání že příští rok bude podíl BEV 70%. Ale pro ty co tu možnost mají, to je naprosto vyhovující pro denní ježdění a občasné dlouhé cesty a to přesto, že je ta technologie teprve na počátku.
Znám v zahraničí firmy, které mají nabíječky na kterých nabízejí svým zaměstnancům nabíjení zdarma, protože je to benefit s malým nákladem, zvláště pokud mají na střeše vlastní soláry. A to všem zaměstnancům, nejen těm, co jezdí s firemními auty. Pokud stojíš před volbou jezdit denně 80km do práce zadarmo, nebo si platit vlastní benzín a servis tak se rozhoduješ taky jinak.
Jsou tam lidi, kteří si taky nechali svůj spalovák, právě na dlouhé cesty, ale platit si pojištění, roční servis, přezouvání pneumatik se jim prostě nevyplatí a tak radši žijí s tím, že po cestě na dovolenou dvakrát nabíjí po cestě. Stejně s dětmi nepojedeš 700km v kuse, to nikdo nedá.
@rohYpnol Trend? To že v Německu (což je velký trh) skončí dotace a neustále se omílá že budou nové tomu stejně tak nepomáhá, jako rychlé inovace, které jsou na začátku vždy. Ty přinášejí rychlý pokles cen BEV, protože se všude šušká že bude dojezd 2000km, nabíjet budeme za 6 minut a budeme mít motor na každém kole a celkové výkony okolo 2MW.
To, že je to daleko automatizovatelnější výroba, která bude lacinější než ICE a pokud to budeme ignorovat, tak nás ta čína stejně převácuje a ty naše fabriky zavřem.
ICE je mrtvé a pokud nechceme aby ty evropské automobilky byly taky mrtvé, tak musí stejně efektivně vyrábět ve velkém množství jako číňani.
Chápu že pro někoho má pro brm, brm a šaltpáku sympatie, já jsem s tím jezdil taky a taky se mi to líbilo. Ale ta doba je prostě pryč. A dlouhodobě 15% podíl BEV je blbost, v září to bylo 17% 😄.
Edit: Ještě k těm zdrojům, vše co potřebuješ na ICE jako materiál, potřebuješ na výrobu ICE taky. Z čeho budou baterky v 2035 nevím, ale jsem si jist, že ti kdo o tom rozhodují v automobilkách vědí už dávno co je jejich problém a co si musí pořídit.
Když to vyhraje sodík, a ne lithium tak nemá problém nikdo. Navíc toho Lithia je tam fakt pár kilo, takže nic zázračného.
Pokud se zjistí, že je s něčím problém, tak se to vyřeší, stejně jako u ICE. Pamatuji na nedostatek paladia do katalyzátorů a dnes? Nikdo po tom ani neštěkne s pozitivním dopadem na snížení počtu krádeží katalyzátorů.
BMW má třeba motory bez permanentních magnetů dávno (do kterých potřebuješ vzácnější materiály) a nepřipadá mi že by ta auta byla nějak horší.
Většina baterky je hliník a měď a pokud nebude mít ani to, tak nebudeme mít ani ICE.
Takže nestraš apokalypsou, navíc pravděpodobně ani ty (stejně jako já) nemáme přehled o tom, co je skutečně pro automobilky z hlediska výroby problematické.
Já jen tuším, že to je stále malé vyráběné množství a to i přes současné škálování MEB platformy přes VW/AUDI/ŠKODA/CUPRA/FORD/MAHINDRA.
To, že je to daleko automatizovatelnější výroba, která bude lacinější než ICE a pokud to budeme ignorovat, tak nás ta čína stejně převácuje a ty naše fabriky zavřem.
ICE je mrtvé a pokud nechceme aby ty evropské automobilky byly taky mrtvé, tak musí stejně efektivně vyrábět ve velkém množství jako číňani.
Chápu že pro někoho má pro brm, brm a šaltpáku sympatie, já jsem s tím jezdil taky a taky se mi to líbilo. Ale ta doba je prostě pryč. A dlouhodobě 15% podíl BEV je blbost, v září to bylo 17% 😄.
Edit: Ještě k těm zdrojům, vše co potřebuješ na ICE jako materiál, potřebuješ na výrobu ICE taky. Z čeho budou baterky v 2035 nevím, ale jsem si jist, že ti kdo o tom rozhodují v automobilkách vědí už dávno co je jejich problém a co si musí pořídit.
Když to vyhraje sodík, a ne lithium tak nemá problém nikdo. Navíc toho Lithia je tam fakt pár kilo, takže nic zázračného.
Pokud se zjistí, že je s něčím problém, tak se to vyřeší, stejně jako u ICE. Pamatuji na nedostatek paladia do katalyzátorů a dnes? Nikdo po tom ani neštěkne s pozitivním dopadem na snížení počtu krádeží katalyzátorů.
BMW má třeba motory bez permanentních magnetů dávno (do kterých potřebuješ vzácnější materiály) a nepřipadá mi že by ta auta byla nějak horší.
Většina baterky je hliník a měď a pokud nebude mít ani to, tak nebudeme mít ani ICE.
Takže nestraš apokalypsou, navíc pravděpodobně ani ty (stejně jako já) nemáme přehled o tom, co je skutečně pro automobilky z hlediska výroby problematické.
Já jen tuším, že to je stále malé vyráběné množství a to i přes současné škálování MEB platformy přes VW/AUDI/ŠKODA/CUPRA/FORD/MAHINDRA.
@Tycoon Četl jsi to vůbec když se dáváš odkaz, za který děkuji, je to analýza nikoliv plán. Na ten je odkaz v 1.4, takže plán je rozhodně starší.
@kesumb
Mě by jako zajímalo, jak ti zaměstnavatel proplácí náklady na elektřinu z domu do služebního vozu....
Můžeš se pochlubit 😁
Mě by jako zajímalo, jak ti zaměstnavatel proplácí náklady na elektřinu z domu do služebního vozu....
Můžeš se pochlubit 😁
@kesumb
1. Bývaš v bytovke alebo paneláku na 3. poschodí. Najbližšia verejná nabíjačka je 2 km ďaleko, do práce máš 15 km. Ako to vyriešiš?
2. Po 300 km jazdy ideš dobiť a jejda, na čerpačke pri diaľnici sú tri stojany, dva obsadené a jeden nefunkčný. Pozerá z toho pauza minimálne na hodinu, možno na viac. Máš na to rezervu?
3. Niečo podobné môžeš vychytať aj cestou domov. Prídeš o pár hodín neskôr ako so spaľovákom, a tým pádom viac unavený. Ráno zase do práce. Vpohode?
Nie, BEV nezvládne úplne nahradiť spaľovák. Elektrina v aute môže byť fajn, ale nie na každý účel.
1. Bývaš v bytovke alebo paneláku na 3. poschodí. Najbližšia verejná nabíjačka je 2 km ďaleko, do práce máš 15 km. Ako to vyriešiš?
2. Po 300 km jazdy ideš dobiť a jejda, na čerpačke pri diaľnici sú tri stojany, dva obsadené a jeden nefunkčný. Pozerá z toho pauza minimálne na hodinu, možno na viac. Máš na to rezervu?
3. Niečo podobné môžeš vychytať aj cestou domov. Prídeš o pár hodín neskôr ako so spaľovákom, a tým pádom viac unavený. Ráno zase do práce. Vpohode?
Nie, BEV nezvládne úplne nahradiť spaľovák. Elektrina v aute môže byť fajn, ale nie na každý účel.
@kesumb "vecer prijedes a nastavis na 80%"... jasný, pokud můžeš a jen "doma". Na cestách to takhle nefunguje 😄
@Emel No je to hrozne pre ev, kedze dileri cely rok tlacili ev a niektore motorizacie ice nechceli ani predavat, resp v obmedzenom pocte a so zaratanou pokutou. A aj tak sa plan napriek dotaciam, financnym zvyhodneniam a nasilnemu pretlacaniu ev nepodarilo splnit. Najvtipnejsie je, ze prvy napad ministra ako plan splnit je zmenit sposob ratania tak, aby to proste na papiery vyslo 🤣 a hlavne vo vlade momentalne sedi riadna banda blbov, takze je takmer iste, ze to urobia horsim
@Tycoon no a tak si všichni společně sednou a domluví se, co s tím plánem udělat, jak moc tlačit na pilu.
Zákazník chce co největší hodnotu za své peníze a kolik peněz to nebo ono stojí záleží i na regulacích. Automobilky nějak vědí co chce zákazník dneska... ale nevědí, jaké podmínky budou za deset let... a přitom modely do 2030 už musí mít víceméně připravené. Možná ten plán rozloží do delší doby, třeba do 2035...
Zákazník chce co největší hodnotu za své peníze a kolik peněz to nebo ono stojí záleží i na regulacích. Automobilky nějak vědí co chce zákazník dneska... ale nevědí, jaké podmínky budou za deset let... a přitom modely do 2030 už musí mít víceméně připravené. Možná ten plán rozloží do delší doby, třeba do 2035...
@rohYpnol
"Mě by jako zajímalo, jak ti zaměstnavatel proplácí náklady na elektřinu z domu do služebního vozu...."
Na to je už dnes jednoduché řešení. Zaměstnavatel k autu koupí přenosnou nabíječku, která eviduje množství nabité energie a třeba to i přes mobilní data posílá přímo zaměstnavateli do účetnictví.
Je tedy jen na zaměstnavateli, jestli a v jaké výši vám to nabíjení chce hradit. Technicky není problém to zařídit.
"Mě by jako zajímalo, jak ti zaměstnavatel proplácí náklady na elektřinu z domu do služebního vozu...."
Na to je už dnes jednoduché řešení. Zaměstnavatel k autu koupí přenosnou nabíječku, která eviduje množství nabité energie a třeba to i přes mobilní data posílá přímo zaměstnavateli do účetnictví.
Je tedy jen na zaměstnavateli, jestli a v jaké výši vám to nabíjení chce hradit. Technicky není problém to zařídit.
@traveldrive ano a realita je taková, že pokud člověk nejezdí často dlouhé štreky a má nejlépe vlastní nabíjení, tak je EV už naprosto v pohodě a lepší volba než spalovák.
A takových lidí je troufám si říct ve společnosti většina. Minimálně 60-70% jich určitě bude, spíš víc.
Ano, zatím to není ideální auto úplně pro všechny.
Takový obchodní cestující, co denně najede 400+ km a nemá kde u bytu nabíjet by z toho rozhodně nadšený nebyl, ale kolik takových lidí je???
A takových lidí je troufám si říct ve společnosti většina. Minimálně 60-70% jich určitě bude, spíš víc.
Ano, zatím to není ideální auto úplně pro všechny.
Takový obchodní cestující, co denně najede 400+ km a nemá kde u bytu nabíjet by z toho rozhodně nadšený nebyl, ale kolik takových lidí je???
@traveldrive
Mě se to teda do nákladů promítá zatím tak, že ty náklady má moje EV někde mezi třetinou a čtvrtinou proti mému spalováku. Ale bez mučení přiznávám, že můj spalovák není zrovna favoritem ekonomicky smýšlejících řidičů 😉
Ano, vyšší hmotnost je špatná vlastnost, ale v praxi ten rozdíl je o dost menší než to na papíře vypadá. Hlavně díky tomu, kde to tu hmotnost má, je vliv na jízdní vlastnosti v některých situacích i pozitivní a ne jen negativní.
Zvýšená nebezpečnost při požáru? No to je s hodně velkým otazníkem. Obzvlášť když šance, že nějaký požár nastane je o několik řádů nižší než u spalováku u kterého navíc hrozí výbuch. Já tedy raději auto, které má mnohem nižší šanci začít hořet, než se rozhoří, tak to trvá dlouho a dlouho pak hoří, než auto, které má vysokou šanci začít hořet, může mě zabít výbuchem, ale hoří jen krátce🤷♂️
Proč by někdo likvidoval vyřazené baterie z EV??? To nedává smysl, když jdou zaprvé použít v úložištích energie a zadruhé až po dalších 15-20-ti letech doslouží i tam, tak v nich pořád bude dost drahých materiálů, aby dávala smysl jejich recyklace.
Nejvíc jsi mě ale dostal větou "zbytočne vysoké výkony motorov" 🤣🤣🤣🤣🤣
Nic jako příliš vysoký výkon motoru neexistuje. Jen příliš nízký.
Vyšší výkon je významný příspěvek k bezpečnosti. U slabého auta/motorky máš v krizové situaci jen jedinou možnost a to začít brzdit. U výkonného stroje máš v krizové situaci možnost uniknout i přidáním plynu. Několikrát už mě to na motorce zachránilo a i v autě už se to párkrát hodilo. Navíc vyšší výkon = kratší doba strávená v protisměru při předjíždění = další zvýšení bezpečnosti jízdy.
Mě se to teda do nákladů promítá zatím tak, že ty náklady má moje EV někde mezi třetinou a čtvrtinou proti mému spalováku. Ale bez mučení přiznávám, že můj spalovák není zrovna favoritem ekonomicky smýšlejících řidičů 😉
Ano, vyšší hmotnost je špatná vlastnost, ale v praxi ten rozdíl je o dost menší než to na papíře vypadá. Hlavně díky tomu, kde to tu hmotnost má, je vliv na jízdní vlastnosti v některých situacích i pozitivní a ne jen negativní.
Zvýšená nebezpečnost při požáru? No to je s hodně velkým otazníkem. Obzvlášť když šance, že nějaký požár nastane je o několik řádů nižší než u spalováku u kterého navíc hrozí výbuch. Já tedy raději auto, které má mnohem nižší šanci začít hořet, než se rozhoří, tak to trvá dlouho a dlouho pak hoří, než auto, které má vysokou šanci začít hořet, může mě zabít výbuchem, ale hoří jen krátce🤷♂️
Proč by někdo likvidoval vyřazené baterie z EV??? To nedává smysl, když jdou zaprvé použít v úložištích energie a zadruhé až po dalších 15-20-ti letech doslouží i tam, tak v nich pořád bude dost drahých materiálů, aby dávala smysl jejich recyklace.
Nejvíc jsi mě ale dostal větou "zbytočne vysoké výkony motorov" 🤣🤣🤣🤣🤣
Nic jako příliš vysoký výkon motoru neexistuje. Jen příliš nízký.
Vyšší výkon je významný příspěvek k bezpečnosti. U slabého auta/motorky máš v krizové situaci jen jedinou možnost a to začít brzdit. U výkonného stroje máš v krizové situaci možnost uniknout i přidáním plynu. Několikrát už mě to na motorce zachránilo a i v autě už se to párkrát hodilo. Navíc vyšší výkon = kratší doba strávená v protisměru při předjíždění = další zvýšení bezpečnosti jízdy.
@psel
"Ještě k těm zdrojům, vše co potřebuješ na ICE jako materiál, potřebuješ na výrobu ICE taky. "
Hmm...hluboká moudrost, aspiruje na nobelovku...
"Ještě k těm zdrojům, vše co potřebuješ na ICE jako materiál, potřebuješ na výrobu ICE taky. "
Hmm...hluboká moudrost, aspiruje na nobelovku...
@psel
Čína má😒br /> 1) suroviny a zdroje pro výrobu BEV
X
EU ne
2) trh, kde vyrábí auta v řádově větších množstvích (tudíž si vývoj zaplatí mnohem dříve)
3) prostředí bez nesmyslné byrokracie schopný rychlých inovací
X
EU ne.
Naproti tomu EU umí vyrábět spalovaci auta, která před sebou mají ještě dlouhou budouncnost, pokud zelenorudá ideologie EU nerozhodne tak jak chce.
Vsázka na BEV made in EU je pro mainstream konec.
Čína má😒br /> 1) suroviny a zdroje pro výrobu BEV
X
EU ne
2) trh, kde vyrábí auta v řádově větších množstvích (tudíž si vývoj zaplatí mnohem dříve)
3) prostředí bez nesmyslné byrokracie schopný rychlých inovací
X
EU ne.
Naproti tomu EU umí vyrábět spalovaci auta, která před sebou mají ještě dlouhou budouncnost, pokud zelenorudá ideologie EU nerozhodne tak jak chce.
Vsázka na BEV made in EU je pro mainstream konec.
Tomáš Klouda napísal: "ano, poměr cena/výkon a nutnost plánovat delší cesty, jsou už dnes asi jediné objektivní nevýhody EV."
Mýliš sa viac ako dosť. Cena, spolu s krátkym dojazdom a dlhou dobou nabíjania nie sú jedinými problémami BEV. Problémom je aj vysoká hmotnosť, ktorá sa premieta jednak do ceny vozidla a nákladov na jeho prevádzku, a jednak do zhoršenia bezpečnosti. Projektil s váhou 2 tony je okoliu nebezpečnejší ako náprotivok so spaľovacím motorom o 300-500 kg ľahší. Problémom je aj ekológia, vzhľadom na skladbu batérií a reálne možnosti ich likvidácie po vyradení. Problémom je tiež zvýšené nebezpečenstvo pri požiari, nakoľko BEV nezahasíš bežnými prostriedkami a horiaci BEV je preto extrémne nebezpečný okoliu. Problémom BEV sú často zbytočne vysoké výkony motorov, ktoré kolesá nie sú schopné s dostatočnou rezervou preniesť na cestu. V rukách slabších vodičov je ťažké a silné auto, ktoré nedostatočne ovládajú, nebezpečnou zbraňou. To všetko sú objektívne problémy, ktoré nie sú doriešené. Možno som ani nespomenul všetky. Na masové rozšírenie elektromobilov, alebo dokonca na náhradu spaľovákov a hybridov elektromobilmi je príliš skoro. Je to všetko uponáhľané, nedoriešené a nedomyslené.
Mýliš sa viac ako dosť. Cena, spolu s krátkym dojazdom a dlhou dobou nabíjania nie sú jedinými problémami BEV. Problémom je aj vysoká hmotnosť, ktorá sa premieta jednak do ceny vozidla a nákladov na jeho prevádzku, a jednak do zhoršenia bezpečnosti. Projektil s váhou 2 tony je okoliu nebezpečnejší ako náprotivok so spaľovacím motorom o 300-500 kg ľahší. Problémom je aj ekológia, vzhľadom na skladbu batérií a reálne možnosti ich likvidácie po vyradení. Problémom je tiež zvýšené nebezpečenstvo pri požiari, nakoľko BEV nezahasíš bežnými prostriedkami a horiaci BEV je preto extrémne nebezpečný okoliu. Problémom BEV sú často zbytočne vysoké výkony motorov, ktoré kolesá nie sú schopné s dostatočnou rezervou preniesť na cestu. V rukách slabších vodičov je ťažké a silné auto, ktoré nedostatočne ovládajú, nebezpečnou zbraňou. To všetko sú objektívne problémy, ktoré nie sú doriešené. Možno som ani nespomenul všetky. Na masové rozšírenie elektromobilov, alebo dokonca na náhradu spaľovákov a hybridov elektromobilmi je príliš skoro. Je to všetko uponáhľané, nedoriešené a nedomyslené.
@Emel Momentalne je toho kopec, zamerane hlavne na rozne kategorie vanov a nakladnych aut, zaciatkom 2025 sa obnovuje dotacka na osobaky
@Zetti Me by zajimalo co ma tenhle tupo zivocich za vzdelani. Vic nez zakladka to ale nebude.
Fakt ma kecy jak nejaky zaryty komous v 50tych letech. Ten clovek je uplne mimo realitu.
Fakt ma kecy jak nejaky zaryty komous v 50tych letech. Ten clovek je uplne mimo realitu.
@ptr078 jaké jsou aktuálně dotace na EV v Anglii? Pokud vím, je jen podpora nabíjecí infrastruktury.
@ericn A nie je to cieľ, aby odišli so spaľovacími autami a predávali len elektrické? Alebo si ľudia priplatia, keď tak veľmi chcú škodiť.
@rohYpnol Aj iné škodlivé veci vlády regulujú, veď dokázali zakázať používanie freonov. Aj keď to nie je 100%, lebo niekde sa používajú aj tak a úplný plán sa nesplnil, po rokoch sa ozónová diera zaceľuje.