Jaké.auto Informace o autech podle značky a modelu

Novinky

Zpět na článek

Výhod pro elektrická auta ubývá. Dálniční známka zdarma však zůstane

56 komentářů

Petr Kozohorský
Jakou přesně motivující úlevu představuje roční úspora 2440 Kč za dálniční známku pro člověka, který nemá problém pořídit si EV ve výši 1 mil. Kč, případně více???
Avatar - hiphop
hiphop
DonVito
@Petr Kozohorský

Jezdim s EV ktere jsem poridil za zlomek castky, kterou uvadis.

A jsem rad za kazde zvyhodneni.
Arese
@DonVito Protože jsi odporný levičácký elektrohujer! 🤮🤮🤮
ptr078
@DonVito Treba chytit lopatu do ruky a makat a necakat na dotacie a zvyhodnenia. Potom tento svet takto vyzera, ked kazdy len natahuje ruku a caka ze iny zanho bude makat. Som zvedavy za co sa budu opravovata stavat nove cesty vo vasom novom svete ev, ked kazdy bude mat ulavy 🤣 dalsi odbornik na vesmir kesumb dole vedome klame a popiera dokonca vahovu nevyhodu ev
kesumb
@ptr078
protoze je to uplna debilita, 5% hmotnosti auta a jeste ke vsemu osobniho zadnej vliv na silnici nema. Kdybys daval pozor ve skole vedel bys proc
ptr078
@kesumb Ach. 2200kg a 2600kg, rozdiel 400kg nie je 5 %. A tymto uzatvaram debatu, naozaj nemam silu riesit elementarne zalezitosti
Petr Kozohorský
@DonVito Kolik to je, ten "zlomek", pochlubte se.
Avatar - hiphop
hiphop
Rezna
@Petr Kozohorský
3/2 je taky zlomek 😁
ryccardo
@DonVito zlomek ceny??? A cim ze to jezdis. EV pod milion leda tak cinu.
Avatar - eLzyx
eLzyx
@Petr Kozohorský myslím, že je to pro nás takové symbolické "díky, že nečoudíš pod mými okny". Je to i levnější motivátor, než to tlačit mnohem více na sílu, aby se splnily unijní cíle. Vydělají na tom tak všichni. Já na úlevách, ostatní, že stát třeba nezačal omezovat počet nových registrací spalovacích aut, aby plnil cíle.
ryccardo
@Petr Kozohorský no spis bych rekl ze vice nez milion a kladu si stejnou otazku. To nekdo kdo ma pres mega na auto resi dalnicni znamku?
jirik_kirij
A kdy konečně začnou platit za to, že ničí vyšší váhou svých přibližovatel silnice? Spotřební daň neplatí, ta šup, šup ať jsou tady 1 až 2Kč za každý ujetý km.
Avatar - 3_diamanty
3_diamanty
@jirik_kirij
Navyse mi pride ze dialnice ani nie su hlavnym revirom elektrovozov... tie sa poflakuju ( pri sucasnych dojazdoch ) skor po meste a okoli ... malokto fakt cestuje na sluzobku ci dovolenky k moru enyaqom ... to by toho moc nestihli ze jo.... pripomina mi to tlacenku dizlov s nabehom common railu... zrazu si mal dizle aj v miniautach malych autach aj v kabrioletoch vsade ... pritom bolo jasne ze vsade sa dizel proste nehodi... vidina zisku a biznis ako taky ale zatemnuje vyrobcom mysel.... prezili sme dizlmaniu a verim ze prezijeme aj to pretlacanie elektra ... ono vsetko ma svoje miesto a ucel .... elektro ma nepochybne tiez svoje vyuzitie ... ale pchat ho zrazu vsade podobne ako kedysi dizle je opat ta ista chyba...
Avatar - xxc
xxc
@3_diamanty Normálne som na dovolenke Enyaqom, diaľnice to dáva lepšie ako staré diesle. Aspoň tie preplnené. Prázdne diaľnice som zažil raz a tam bol lepší diesel, ale pandémia tak skoro dúfam nebude.
kesumb
@jirik_
pocitej se mnou😒br /> zisk cezu ebitda je kolem 110-130mld kc rocne, po vsech odpisech a danich pres 30. Veskera spotrebni dan z paliv je kolem 80mld kc. Na fond dopravy jde sotva desetina. O dani u elektriny, poplatkum za poplatek a za solarni barony a realne platis z elektriky vetsi dane nez z litru benzinu.
Vyssi vaha je diezel debilni nazor, naftova q8 ma 2,5 tuny a etron taky. IX ma 2,5 tuny, x5 2,3-2,6. Ostatne M8 ma realne skoro 2,2 tuny.
A nejvetsi picovina je zivotnost pneumatim, ty totiz vydrzej presne stejne
nemas zac!
jirik_kirij
@kesumb Nemusím nic počítat. To co píšeš, platí pro všechny bez ohledu na to, zda má nebo nemá jakékoliv auto. Ale cesty ničí a na dopravu nepřispívají (pominu-li speciální vozidla) jen EV. Jsou to jen obyčejní paraziti.
kesumb
@jirik_kirij
no spravnej elektromobilista ne, protoze jezdi na 100% energii ze solaru! Panadol ti vysvetli kde je problem...
ptr078
@kesumb Kecas, ze klames mi trvalo zistit 10 sekund.. q8 . benzin 2198 kg, dizel 2276, e tron 2585. Ix m50 2585, m60 2659 kg. Neviem ci mas problem s pisanym textom ci si iba hlupak
kesumb
@ptr078
ix 40 ma 2,4, x5 40 2,3, x5 50e ma 2,6.

Naftova sq8 mela pres 2,4.
dej do nich nezavisly topeni a dorovnej vybavu a nemas ani 100kg, ty nicej tvuj mozek a ne silnice!
ptr078
@kesumb Bla bla, daj tam este tchyni a tri skrine... proste budes obkecavat a klamat... nezajem
Rezna
@jirik_kirij
Hmotnost na namahani silnice neni problem (u osobnich vozidel) problem je jejich kroutici moment, ten "hnete" asfalt.....takze nejnamahanejsi mista jsou krizovatky ve mestech, ktere na to nejsou stavene.
jirik_kirij
@Rezna Aha. A ty vyjeté koleje na cestách asi vytvářejí ufoni, že?
kesumb
@jirik_kirij

ne vocasove s tezkym dizlem!
Sevca1
@jirik_kirij ne nákladní vozy, tvl mysli trochu a nedělej tu ze sebe hloupého
Anonym
@jirik_kirij Taky mi to přijde ujetý, těžký pekáče, proč maj mít dálnici zadara? Navíc, přesně, je to výhoda pro bohatý, kterým často přispěl stát dotací... Nic proti, blbej, kfo dává... Ale ta známka mě se.e! Navíc jsou to ti, co casto jedou vlevo 125 a ne vždy chcou uhnout...
kesumb
@Nommonik
jo takze ev s hmotnosti 2,6 tuny jedouci 125kmh toho slovaka dojede naftova x5 s hmotnosti 2,3tuny rychlosti 160kmh a slapne na brzdu, tim poskodi dalnici vic nez 100 enyaqu! Coz teda v souctu je porad nula, ale to dalsi staronovej troll nepochopi!
Avatar - eLzyx
eLzyx
@jirik_kirij víš, že se ta hmotnost působící na vozovku rozpočítává na cm2? Klidně tak některé spalováky mohou působit větším tlakem na vozovku.
Avatar - 3_diamanty
3_diamanty
A dovod preco by ev vozy mali mat dialnice zdarma? Pritom svojou vyssou hmotnostou este viac zatazuju povrch cesty ako klasicke vozy ... navyse kto ma na elektro za 2 melony ten ma v poho aj na dialnicnu za tych par supov ... to pretlacanie elektra vsade a za kazdu cenu ale verim raz skonci ... sice na tom opat raz sa popalime ( ako pri dizlovej tlacenke spred nejakych 25 rokov s nabehom common railu ... ked dizle sa pchali vsade rozum nerozum ) ale tak to sme my ludia ... ucime sa najlepsie na vlastnych chybach ( hlavne ze biznis frci ) ...

Nie je jediny dovod nejako zvyhodnovat elektro ... prave naopak... kvoli vysokej hmotnosti a obtiaznej likvidacii by bolo vhodne zvazit nejake specialne poplatky za vlastnictvo takehoto niecoho nezmyselneho ... zazobany majitel ekolog a spasitel sveta si to pritom rad zacvaka ...
Avatar - Zetti
Zetti
@3_diamanty jestli myslis ze kazdy majitel ev je ekolog a spasitel tak mas v ty kebuli slusne vymeteno. Mam jedno elektro a tri spalovaky. Jsem zasadne proti eu elektrotazeni a neverim ze elektroauta spasi svět a neverim ze se soudruhum povede natlacit elektroauta do lidi
MarekAbsolon
@Zetti Přesně to si myslím, že takových je nás víc. EV je zajímavá alternativa, ale stejně tak rád se svezu spalovákem nebo hybridem. Člověk nemá být zabedněný.
kesumb
@3_diamanty
noo tak todle je prispevek na urovni panadola!!
Avatar - rohYpnol
rohYpnol
@kesumb
Ano, protože má naprostou pravdu.
Pro dálnice nikdo nic lepšího než diesel nevymyslel. EV na dlouhých trasách a pri vyšších rychlostech a pro konstantní rychlosti přestává dávat smysl.

Koneckonců je to zjevné i ekonomicky. Provoz BEV na rychlodobíjecích stanicích je dražší než provoz ICE už dnes.
kesumb
@rohYpnol
a mam te!

nabijenim na verejnejch nabijeckach platis obrovskou marzi provozovatelum a pak cezu a prispivas na infrastrukturu. Takze viz vejs platis do rozpoctu vic jak za naftu!
Avatar - Mokrous
Mokrous
@kesumb To jsem netušil, že příjmy soukromých společností = státní rozpočet. Zase jsem moudřejší...
kesumb
@mokrous

a cist umis? platis obrovskou marzi provozovatelum, cezu!!! a prispivas na infrastrukturu. Kolik cezu je statniho si zvladnes vygooglit i ty, kdo a jak provozuje sit najdes a na svoji fakture najdes z ceho se sklada cena elektriky. S tim prikonem co ma rychlonabijecka bude poplatek za oze stat za to. Jestli to je nebo neni dan je jedno, 90% prijmu ze spotrebky z paliv taky nejde na silnice.

A ty ses na tom uplne stejne! Jezdis dizlem s nizsi spotrebni dani nez ja kdyz jedu benzinem a pritom jsou dizly tezsi! I pres to ze maj prokazatelne mirnejsi limity spalin nez benzin a tedy poskozujou verejny zdravi vic nez benzin!

sklon se tu pred tim s tou mtrojkou, ten totiz plati silnice za nas oba! Chtelo by se napsat i duchody, ale s tim co odvadim ja se nechci do tohodle tematu poustet
Avatar - rohYpnol
rohYpnol
@kedumb
To ses chlapče střelil ne do vlastní nohy. Ale rovnou do hlavy!!!

Tesla je státní...?!?
Ionity je státní...?!?

EON je státní...?!?
PRE je státní...?!?

A i ten ČEZ... jestli sis nevšiml, vyplácí víc než slušně dividendy. Takže nepřispíváš na nic než na zisky akcionářům. A kolik je státní, si jistě dokážeš vygooglit... 🤣🤣🤣
milous
Hybridy beru !Ale elektro automobily by si měli povinně kupovat státní instituce ministerstva a všichni politici a co podporují zelené šílenství a jejich rodiny ! Ato ze 100% přirážky Kč a voliči pětikoalice a ti by nám měli jít příkladem "
MarekAbsolon
@milous Trošku zapracuj na češtině. Z větší části ti není ani rozumět, co chceš sdělit. Pak můžeš pokračovat třeba vylepšením interpunkce.
Avatar - kari.laz
kari.laz
Nejvtší nesmysl zůstane. Poplatek na dálnici. Jaký význam má tato úleva pro elektro?
Avatar - Barry Lyndon
Barry Lyndon
@kari.laz Žádný (ona dálniční známka je nesmysl sama o sobě), ale jelikož jiné poplatky nemáme (třeba mýto ve městě, nízkoemisní zóny apod.), tak není moc kde ulevit.
Stejně je to všechno dočasný, až přijde FSD, bude beztak všechno naruby (třeba parkování).
Arese
Avatar - rohYpnol
rohYpnol
Někdy je neschopnost naší vlády tou největší schopností.

A tohle je ten případ. Nepodpora BEV, mírně zvýhodněná nafta... ideální 👍

Ještě zrušit ten nesmysl dálniční bezplatné známky a parkování zdarma pro EL.
Arese
@rohYpnol Přesně tak!!🙂👍
jirik_kirij
@rohYpnol Chybí ti tam placení za ujetý km aby doplnili do státní kasy, co od ostatních stát tahá na spotřební dani.
ptr078
@jirik_kirij Tak svajciari to zavedu prvi a je otazkou casu, kedy sa chyti zvysok. Len sa vyckava, lebo potom by sa nepredalo ani to, co teraz a vlady budu potom musiet vytlacit nove grafy a tabulky co bude europu stat jeden les o rozlohe 45 futbalovych stadionov, na ktore sa zmesti 3452.3 fabii vo vybave junior 🤣
Avatar - rohYpnol
rohYpnol
@jirik_kirij
Podle mě stát půjde po penězích skrze elektriku. A protože sledovat spotřebu do BEV by bylo problematické, tak na to stát beztak půjde tím nejjednodušším způsobem, tj. máš BEV, budeš mít tarif pro BEV a skrze fixní poplatky typu OZE si stát ty peníze prostě vybere.
jirik_kirij
@rohYpnol Koupíš si krabičku do BEV podobně jak je to u dálnic. A jednou za měsíc ti dojde faktura. Nic nového.
Avatar - Barry Lyndon
Barry Lyndon
@rohYpnol Plošné mýto (takže vlastně i povinná elektronická on-line kniha jízd) to efektivně řeší. Akorát asi ubude firemních aut (skrze ty knihy jízd) 😁
Avatar - eLzyx
eLzyx
@rohYpnol koukám, že ty jsi přesně ten "chci, aby sousedovi chcípla koza, když já ji nedostanu"
Avatar - del42sa
del42sa
@eLzyx ne to se ti plete, to byl Tavares ze Stellantisu...
Avatar - rohYpnol
rohYpnol
@eLzyx

Ne. Já jsem jen odpůrce zelenorudeho socialismu. Socialismu na kvadrát, kdy chudí mají přispívat bohatým.

Proč naopak nejdou dotace na nahrazení starých aut novými a stále jeste relativně dostupnými Euro6ap tak, aby si chudší mohli dovolit nový ekologický vůz??? Co???
Sevca1
@rohYpnol tobě a aresemu přijde normální zvýhodněná nafta o proti benzínu. Proč mám platit u mého benzínového auta více. Vy jste typické lopaty s nataženýma rukama. Jak se vám to hodí tak zvýhodnění nevadí co howadko
Avatar - Barry Lyndon
Barry Lyndon
Problém je i to, že se nevalorizují spotřební daně z PHM, z nafty se naopak ještě (nominálně!) snižují. Při cenách PHM jako před 20 lety a ceně elektřiny na trojnásobku (nemluvě o DC za další 2-3 násobek) to pak taky vychází jinak..
Avatar - buchtij
buchtij
Jakékoli dotování elektromobility e komunistické zvěrstvo a deformování ekonomiky s dalšími negativními dopady. Dotují se firmy a pracháči ... žádná chytrá hlava v EU nevymyslela, že je třeba vyřešit 20 let starý vozový park lidí z vesnic, co denně dojíždejí do "Kolbenky".

Je třeba řešit nejhorší problém a ne nějaké lehké kosmetické.

Efekt dotace EV je téměř nulový, protože EV nahradí auto EURO6 normy a ne starou plečku Škoda. Do exhalací EV nikdo nezapočte exhalace plynové, uhelné, ve svém důsledku i jadernou energie + drahou energii na srovnání š***k odběru v síti .