Novinky
No, je to krasne tendencni (proti EV), coz je u Honzy zvykem.
Protoze V12 by odvezl deti do Beskyd bez place...
😀
Zpet do reality.
Kolik procent spalovaku se u nas a celosvetove prodava se 3- nebo 4- valcem?
90%?
OK, ti nejbohatsi si budou muset priplatit za synteticke palivo...
"EU schválila konec aut na benzin a naftu. Dovolila ale syntetická paliva"
https😐/www.seznamzpravy.cz/…ka-paliva-228510
Protoze V12 by odvezl deti do Beskyd bez place...
😀
Zpet do reality.
Kolik procent spalovaku se u nas a celosvetove prodava se 3- nebo 4- valcem?
90%?
OK, ti nejbohatsi si budou muset priplatit za synteticke palivo...
"EU schválila konec aut na benzin a naftu. Dovolila ale syntetická paliva"
https😐/www.seznamzpravy.cz/…ka-paliva-228510
@DonVito my zase asi čteme jiný článek nebo co 🤣. Jenom aby bylo jasno, že mě zpětná vazba zajímá, ale přesvědčovat už nikoho nebudu. Shodněme se, že se neshodneme.
@Honza Mička
Zazehl jsi krasny flejm😒br /> "Nevěřím tomu, že by jízda v Aston Martinu DB12 nechala chladným i toho největšího odpůrce spalováků, pokud má aspoň trochu rád auta. Elektromobily jsou fajn na běžné denní použití a mohou být i slušnými sportovními auty, ale nedokážou nabídnout tak hluboký zážitek, jako tento aston. Historie nám několikrát ukázala, že prosazování jednoho názoru může vést ke katastrofě, zatímco současnost ukazuje, že vedle sebe může existovat množství pohonů a vybere si mezi nimi naprosto každý. Je jenom třeba uvažovat racionálně. Tak doufám, že až se bude zase mluvit o konci spalovacích motorů, vzpomeneme si na to."
Jen jsi nejak zapomnel zminit, ze toto auto na synteticke palivo zakazane nebude.
Nebo se pletu?
Andy Palmer, ex-Aston Martin chief executive, has also weighed in on the issue, stating: ‘On the face of it, synthetic fuels seem to be the obvious choice for aviation and in sports cars, where weight is an important factor in determining performance. Drones, planes and sports cars can’t afford to carry the weight of a battery [typically circa 400-500kg in a midsized car]. The big upside is that synthetics are compatible with internal combustion engines. The big downside is that synthesising eFuels is very e😜ensive.’
PS Je smutne, jak moc zaujaty a ideologicky podbarveny je tento clanek. Bez toho by to bylo zajimave cteni...
Zazehl jsi krasny flejm😒br /> "Nevěřím tomu, že by jízda v Aston Martinu DB12 nechala chladným i toho největšího odpůrce spalováků, pokud má aspoň trochu rád auta. Elektromobily jsou fajn na běžné denní použití a mohou být i slušnými sportovními auty, ale nedokážou nabídnout tak hluboký zážitek, jako tento aston. Historie nám několikrát ukázala, že prosazování jednoho názoru může vést ke katastrofě, zatímco současnost ukazuje, že vedle sebe může existovat množství pohonů a vybere si mezi nimi naprosto každý. Je jenom třeba uvažovat racionálně. Tak doufám, že až se bude zase mluvit o konci spalovacích motorů, vzpomeneme si na to."
Jen jsi nejak zapomnel zminit, ze toto auto na synteticke palivo zakazane nebude.
Nebo se pletu?
Andy Palmer, ex-Aston Martin chief executive, has also weighed in on the issue, stating: ‘On the face of it, synthetic fuels seem to be the obvious choice for aviation and in sports cars, where weight is an important factor in determining performance. Drones, planes and sports cars can’t afford to carry the weight of a battery [typically circa 400-500kg in a midsized car]. The big upside is that synthetics are compatible with internal combustion engines. The big downside is that synthesising eFuels is very e😜ensive.’
PS Je smutne, jak moc zaujaty a ideologicky podbarveny je tento clanek. Bez toho by to bylo zajimave cteni...
@DonVito Takže v tomto komentáři jsi vzal moji část textu, přidal prohlášení pana Palmera, které do této diskuse nevnáší doslova žádné světlo a přidal jsi zase svoji ideologii a neschopnost přijmout, že by mohlo být něco jinak, než si myslíš. Kdybych věděl, že vyplodíš tohle, nespěchal bych tak s večeří.
Honzo, o cem pises konkretne, ze by mohlo byt jinak nez si myslim?
Mohl bys odpovidat konkretneji?
Jsem otevreny diskuzi.
A zajima me, co by mohlo byt jinak.
🙂
Rozporujes synteticka paliva?
Rad se dozvim neco noveho.
Psal jsi o konci spalovacich motoru. Mas v kontextu tohoto testu nejake blizsi informace, treba od zastoupeni Astonu?
Ja bohuzel relevantnejsimi informacemi nez od Palmera nedisponuji.
Ale ja nejsem redaktor zminujici konec spalovacich motoru, v textu o Aston Martin.
PS Jsem vsema deseti pro zachovani techto aut, kdyz budou jezdit na synteticke palivo. Resp. pral bych si, aby se jezdilo co nejvic co nejdriv jen na synteticke palivo, zeleny vodik nebo na elektrinu. Ale jsem realista a prechod bude postupny a automobilky maji v EU jeste deset let. Je na automobilkach, jakou cestu zvoli. Ja jezdim v BEV uz dnes...
Mohl bys odpovidat konkretneji?
Jsem otevreny diskuzi.
A zajima me, co by mohlo byt jinak.
🙂
Rozporujes synteticka paliva?
Rad se dozvim neco noveho.
Psal jsi o konci spalovacich motoru. Mas v kontextu tohoto testu nejake blizsi informace, treba od zastoupeni Astonu?
Ja bohuzel relevantnejsimi informacemi nez od Palmera nedisponuji.
Ale ja nejsem redaktor zminujici konec spalovacich motoru, v textu o Aston Martin.
PS Jsem vsema deseti pro zachovani techto aut, kdyz budou jezdit na synteticke palivo. Resp. pral bych si, aby se jezdilo co nejvic co nejdriv jen na synteticke palivo, zeleny vodik nebo na elektrinu. Ale jsem realista a prechod bude postupny a automobilky maji v EU jeste deset let. Je na automobilkach, jakou cestu zvoli. Ja jezdim v BEV uz dnes...
@Honza Mička
“ Kdyby se potentáti hlásající o konci spalovacích motorů svezli ve skutečném sportovním autě, možná by mluvili jinak. Kdyby to byl Aston Martin DB12, jsem o tom dokonce přesvědčen.”
Sorry, ale tohle je silne omezeny pohled.
Verim tomu, ze mnoho tech co o tomto rozhoduji si podobne auto bez problemu vyzkoušet muze a muze ho i vlastnit , ale je tu jedno velke ALE.
Velice pravdepodobne si zaroven uvědomují, že pokavad se svet neodkloni od fosilních paliv skonci svet jak ho zname.
Proto by se motoristický novinar mel spíše soustředit na kvalitu sve prace než kritizovat praci někoho jiného.
“ Kdyby se potentáti hlásající o konci spalovacích motorů svezli ve skutečném sportovním autě, možná by mluvili jinak. Kdyby to byl Aston Martin DB12, jsem o tom dokonce přesvědčen.”
Sorry, ale tohle je silne omezeny pohled.
Verim tomu, ze mnoho tech co o tomto rozhoduji si podobne auto bez problemu vyzkoušet muze a muze ho i vlastnit , ale je tu jedno velke ALE.
Velice pravdepodobne si zaroven uvědomují, že pokavad se svet neodkloni od fosilních paliv skonci svet jak ho zname.
Proto by se motoristický novinar mel spíše soustředit na kvalitu sve prace než kritizovat praci někoho jiného.
@Hendly
K posledni vete: presne tak.
Tenhle clanek bohuzel sklouzava k urovni AF podsouvajici sve nazory.
Honzuv nazor na EV zname...
Do Beskyd jedine fosilem.
EV jsou dobry (jen) do mesta.
😀
K posledni vete: presne tak.
Tenhle clanek bohuzel sklouzava k urovni AF podsouvajici sve nazory.
Honzuv nazor na EV zname...
Do Beskyd jedine fosilem.
EV jsou dobry (jen) do mesta.
😀
@DonVito Počkej počkej, myslíš, že bych neměl skrze články vyjadřovat svůj názor? Měl bych vyjadřovat nějaký univerzální, nebo žádný? To mě zajímá. A vztahuje se to jenom na novináře, nebo na všechny? Podívej, pokud budeš mít zájem, dáme ti na ACZ možnost se vyjádřit prostřednictvím článku, ne jenom v diskuzi. Mě by například velice zajímalo, jak by to v tvém podání vypadalo, kdybys měl v jeden týden týden aston a DB12.
Moji optiku vyjadřuje tento článek. Tvoje optika, alespoň podle toho, co píšeš v diskusi: EV není podle redaktora dokonalé? Tendeční!
Moji optiku vyjadřuje tento článek. Tvoje optika, alespoň podle toho, co píšeš v diskusi: EV není podle redaktora dokonalé? Tendeční!
@DonVito
Ať si každý udělá svůj názor na systematický a cílený EV hate sám, radši nekomentuji: https😐/www.youtube.com/watch?…
Ať si každý udělá svůj názor na systematický a cílený EV hate sám, radši nekomentuji: https😐/www.youtube.com/watch?…
@DonVito
Nemuzu se zbavil dojmu, že autor misto textu o úžasném aute soustředil svuj text na popsani svého pohledu na elektromobilitu.
U tohohle auto je to vážně skoda.
Nemuzu se zbavil dojmu, že autor misto textu o úžasném aute soustředil svuj text na popsani svého pohledu na elektromobilitu.
U tohohle auto je to vážně skoda.
@Hendly Kdybych napsal jenom text o úžasném autě a pominul fakt, že za třetinu ceny můžete mít podobné dynamické parametry u hyundaie, elekromobilosté mě rozcupují. Já naopak zmiňuji obě strany a zasazuji do kontextu doby. V mém článku je všechno, ale z vašeho pohledu bohužel dostatečně nevyjadřuje, že EV je jediná cesta. Nemusíte se mnou souhlasit, ani to nečekám. Ale tohle je můj pocit z diskuse se zanícenými EVčkaři. Já v textu nadhled mám, vy s Donem opravdu ne.
@Hendly
Svými vyjádřeními potvrzuješ hypotezi, že asi hlavní vinu nese úroveň školství a tragická úroveň mentální výchovy v rodinách.
Akademický systém zjevně nevede žáky ke zvídavosti. Spíše naivně pěstuje důvěřivost vůči 100x opakovaným ideologickým lžím, které poskytují (specificky "aktivistickým") konzumentům masmediálního granulátu falešnou iluzi argumentační jistoty.
Milý Hendly,
- Víš, jaký je podíl EU na globálních emisích CO2? 7% (slovem: SEDM procent)
- Víš, jaký je z toho podíl osobní cestní dopravy? 12-14%
=Jinými slovy – pokud bys transformoval 50% osobní cestní dopravy v EU na EV, DOPAD NA GLOBÁLNÍ EMISE BY BYL 0,49%. (možná nerozumíš, ale tato hodnota je pod ůrovní statistické chyby, klaune 😁 )
Toto číslo samozřejmě platí POUZE ZA PŘEDPOKLADU, že výroba náhradních EV-vozidel, by vygenerovala přesně "0" (slovem: NULOVÉ) emise.
A tomuto snad nebudeš věřit ani Ty (tedy, pevně držím palce)
Komické je, že EV-aktivisté nejsou schopni spočítat emisní zátěž výroby EV-vozidel, ale propagují (argumentačně/ faktograficky nepodloženou) ILUZI, že "spalovací motory jsou smrt".
tl;dr
Angličani mají pro takovéto "good-doers" dokonalý popis – "You’d have to be a special kind of stupid to believe this."
Yes, you are.
P.S.
Pouze pokud bys se chtěl skutečně zorientovat v číslech...
- Roční produkce CO2 osobní dopravy je cca 300 mil. t CO2.
- Nahrazení poloviny aut se spalovacími motory SNÍŽÍ EMISE TEORETICKY NA 150 mil. t CO2 (DODATEČNÉ CO2 emise z důvodu výroby EV vozidel v Číně, rozšíření nabíjecí infrastruktury v EU, vybudování energetické kapacity SAMOZŘEJMĚ GREEN-AKTIVISTÉ NEDOKÁŽOU SPOČÍTAT 😁 - )
- RuZZká invaze na Ukrajině způsobuje dodatečné emise CO2 na úrovni 90 mil. t CO2 ročně.
- Čína buduje a spouští 95% NOVÝCH hnědouhelných elektráren (globálně).
JINÝMI SLOVY - FAKT TRPÍŠ ILUZÍ, že „zákaz spalovacích motorů v EU“ má JAKÝKOLIV MATERIÁLNÍ DOPAD NA GLOBÁLNÍ EMISE CO2?“
😁 😁 😁
Svými vyjádřeními potvrzuješ hypotezi, že asi hlavní vinu nese úroveň školství a tragická úroveň mentální výchovy v rodinách.
Akademický systém zjevně nevede žáky ke zvídavosti. Spíše naivně pěstuje důvěřivost vůči 100x opakovaným ideologickým lžím, které poskytují (specificky "aktivistickým") konzumentům masmediálního granulátu falešnou iluzi argumentační jistoty.
Milý Hendly,
- Víš, jaký je podíl EU na globálních emisích CO2? 7% (slovem: SEDM procent)
- Víš, jaký je z toho podíl osobní cestní dopravy? 12-14%
=Jinými slovy – pokud bys transformoval 50% osobní cestní dopravy v EU na EV, DOPAD NA GLOBÁLNÍ EMISE BY BYL 0,49%. (možná nerozumíš, ale tato hodnota je pod ůrovní statistické chyby, klaune 😁 )
Toto číslo samozřejmě platí POUZE ZA PŘEDPOKLADU, že výroba náhradních EV-vozidel, by vygenerovala přesně "0" (slovem: NULOVÉ) emise.
A tomuto snad nebudeš věřit ani Ty (tedy, pevně držím palce)
Komické je, že EV-aktivisté nejsou schopni spočítat emisní zátěž výroby EV-vozidel, ale propagují (argumentačně/ faktograficky nepodloženou) ILUZI, že "spalovací motory jsou smrt".
tl;dr
Angličani mají pro takovéto "good-doers" dokonalý popis – "You’d have to be a special kind of stupid to believe this."
Yes, you are.
P.S.
Pouze pokud bys se chtěl skutečně zorientovat v číslech...
- Roční produkce CO2 osobní dopravy je cca 300 mil. t CO2.
- Nahrazení poloviny aut se spalovacími motory SNÍŽÍ EMISE TEORETICKY NA 150 mil. t CO2 (DODATEČNÉ CO2 emise z důvodu výroby EV vozidel v Číně, rozšíření nabíjecí infrastruktury v EU, vybudování energetické kapacity SAMOZŘEJMĚ GREEN-AKTIVISTÉ NEDOKÁŽOU SPOČÍTAT 😁 - )
- RuZZká invaze na Ukrajině způsobuje dodatečné emise CO2 na úrovni 90 mil. t CO2 ročně.
- Čína buduje a spouští 95% NOVÝCH hnědouhelných elektráren (globálně).
JINÝMI SLOVY - FAKT TRPÍŠ ILUZÍ, že „zákaz spalovacích motorů v EU“ má JAKÝKOLIV MATERIÁLNÍ DOPAD NA GLOBÁLNÍ EMISE CO2?“
😁 😁 😁
@sushi
Welcome back, Jerry Gunmann.
Nick sis zmenil, abys zahladil svuj obdiv k putinovi?
No kazdopadne za formu mas jako obvykle jednicku s hvezdickou.
Ale za obsah tak 4- (slovy ctyri minus).
Tak jen k tem vyrobnim emisim.
To, ze je neznas ty, za to nemuzu.
Ja je znam.
https😐/www.greenncap.com/…fact%20sheet.pdf
Tesla Model 3
Rear-Wheel Drive electric RWD automatic
Average
Total Greenhouse Gas Emissions
23
tons CO2-eq
Best
Total Greenhouse Gas Emissions
22
tons CO2-eq
Worst
Total Greenhouse Gas Emissions
28
tons CO2-eq
Average
Total Primary Energy Demand
140
MWh
Best
Total Primary Energy Demand
126
MWh
Worst
Total Primary Energy Demand
190
MWh
Welcome back, Jerry Gunmann.
Nick sis zmenil, abys zahladil svuj obdiv k putinovi?
No kazdopadne za formu mas jako obvykle jednicku s hvezdickou.
Ale za obsah tak 4- (slovy ctyri minus).
Tak jen k tem vyrobnim emisim.
To, ze je neznas ty, za to nemuzu.
Ja je znam.
https😐/www.greenncap.com/…fact%20sheet.pdf
Tesla Model 3
Rear-Wheel Drive electric RWD automatic
Average
Total Greenhouse Gas Emissions
23
tons CO2-eq
Best
Total Greenhouse Gas Emissions
22
tons CO2-eq
Worst
Total Greenhouse Gas Emissions
28
tons CO2-eq
Average
Total Primary Energy Demand
140
MWh
Best
Total Primary Energy Demand
126
MWh
Worst
Total Primary Energy Demand
190
MWh
@Sushi
Jen kratce, protože na toto jsem už zde reagoval 100x a nikdy nedostanu odpověď.
Jsou snad spalovací auta jedine odvetvi kde se resi emise CO2? A nebo se resi emise v kazdem bode lidské produkce?
Uvedomujes si, ze elektromobil setri i sekundární emise napriklad vyuzivanim nabijeni z OZE a vyuzivanim baterie pro domovní spotřebu a do budoucna pro obchod na spotu atd?
A to hlavni, ty opravdu chces tuhle planetu predat svym detem ve stavu k nežití s tim: “Sorry, byl jsem linej s tim neco delat i kdyz jsem vedel” ?
Jen kratce, protože na toto jsem už zde reagoval 100x a nikdy nedostanu odpověď.
Jsou snad spalovací auta jedine odvetvi kde se resi emise CO2? A nebo se resi emise v kazdem bode lidské produkce?
Uvedomujes si, ze elektromobil setri i sekundární emise napriklad vyuzivanim nabijeni z OZE a vyuzivanim baterie pro domovní spotřebu a do budoucna pro obchod na spotu atd?
A to hlavni, ty opravdu chces tuhle planetu predat svym detem ve stavu k nežití s tim: “Sorry, byl jsem linej s tim neco delat i kdyz jsem vedel” ?
@DonVito
EV jsou bezpochyby legitimní alternativou pro ty, kteří od jízdy neočekávají žádný emoční zážitek. Přesun z bodu A do bodu B je pro ně událostí na úrovni spuštění automatické pračky.
A pak tu jsou lidé, kteří dokážou ocenit mistrovství tvůrců, jako je Aston Martin DB12. Ti vnímají a prožívají emoce, které jízda v takovém voze přináší.
Jinými slovy😒br /> Někteří lidé si vystačí se sterilní schopností přesunu na předem danou vzdálenost v úsporném režimu 120 km/h a nezapomenou deklarovat 40-minutovou zastávku na dobíječce za vítané zpestření výletu.
JINÍ LIDÉ, s vyvinutějším smyslem pro vnímání detailů, ocení mechanickou a estetickou dokonalost vozů jako AM DB12. Ocení přenos mechaniky pohybu k řidiči, zvukovou kulisu, která je odrazem výkonu precizně navrženého stroje, možnost ovládat sofistikovaný automobil - nebo už jen autonomií pohybu danou nutností max 5-min zastávek na dotankování.
Milý Vito, nemusíš se obhajovat - rozumíme, že preferuješ automobilový ekvivalent myčky nádobí. Zjednodušení technologie na bazální úroveň totiž umožňuje i méňe nadaným humanoidům bezpečně využívat technický pokrok.
ZÁVĚREM - je až komické, že Tvé postoje jsou pouze (požadovaným) výsledkem úspěšně cíleného marketingu. Výrobci elektromobilů (EV) mají svou klientelu dokonale zmapovanou. Včetně reflektování suboptimálních řidičských schopností svých zákazníků NEBO jejich neschopnosti porozumět šířce funkcí EV.
NEZAPOMÍNAJÍ ALE NA TU NEJDŮLEŽITĚJŠÍ SOUČÁST PRODEJNÍHO PROCESU – podsouvat svým zákazníkům ILUZI, že koupí EV se stávají "součástí pokroku" a mohou se cítit jako "lepší lidé".
Přečetli Ťe skutečně dokonale. 😁
EV jsou bezpochyby legitimní alternativou pro ty, kteří od jízdy neočekávají žádný emoční zážitek. Přesun z bodu A do bodu B je pro ně událostí na úrovni spuštění automatické pračky.
A pak tu jsou lidé, kteří dokážou ocenit mistrovství tvůrců, jako je Aston Martin DB12. Ti vnímají a prožívají emoce, které jízda v takovém voze přináší.
Jinými slovy😒br /> Někteří lidé si vystačí se sterilní schopností přesunu na předem danou vzdálenost v úsporném režimu 120 km/h a nezapomenou deklarovat 40-minutovou zastávku na dobíječce za vítané zpestření výletu.
JINÍ LIDÉ, s vyvinutějším smyslem pro vnímání detailů, ocení mechanickou a estetickou dokonalost vozů jako AM DB12. Ocení přenos mechaniky pohybu k řidiči, zvukovou kulisu, která je odrazem výkonu precizně navrženého stroje, možnost ovládat sofistikovaný automobil - nebo už jen autonomií pohybu danou nutností max 5-min zastávek na dotankování.
Milý Vito, nemusíš se obhajovat - rozumíme, že preferuješ automobilový ekvivalent myčky nádobí. Zjednodušení technologie na bazální úroveň totiž umožňuje i méňe nadaným humanoidům bezpečně využívat technický pokrok.
ZÁVĚREM - je až komické, že Tvé postoje jsou pouze (požadovaným) výsledkem úspěšně cíleného marketingu. Výrobci elektromobilů (EV) mají svou klientelu dokonale zmapovanou. Včetně reflektování suboptimálních řidičských schopností svých zákazníků NEBO jejich neschopnosti porozumět šířce funkcí EV.
NEZAPOMÍNAJÍ ALE NA TU NEJDŮLEŽITĚJŠÍ SOUČÁST PRODEJNÍHO PROCESU – podsouvat svým zákazníkům ILUZI, že koupí EV se stávají "součástí pokroku" a mohou se cítit jako "lepší lidé".
Přečetli Ťe skutečně dokonale. 😁
hiphop
Autor příspěvku dlouhodobě nerespektoval pravidla diskuse.
@hiphop
Nemusíš se cítit dotčený. Zkus se na to podívat skrze analogii.
- Pro některé lidi je etalonem zábavy Troškov „Kameňák“.
- A jiní lidé ocení spíše „Tři dny Kondora“ od Sydneyho Pollacka.
A na tom není nic špatného.
Akorát si tak nějak nepřeji, aby mi nadšení fanoušci Kameňáku agresivně vnucovali, že Kameňák je nejlepší film všech dob a jiné filmy by lidé neměli vůbec právo sledovat.
Nemusíš se cítit dotčený. Zkus se na to podívat skrze analogii.
- Pro některé lidi je etalonem zábavy Troškov „Kameňák“.
- A jiní lidé ocení spíše „Tři dny Kondora“ od Sydneyho Pollacka.
A na tom není nic špatného.
Akorát si tak nějak nepřeji, aby mi nadšení fanoušci Kameňáku agresivně vnucovali, že Kameňák je nejlepší film všech dob a jiné filmy by lidé neměli vůbec právo sledovat.
@sushi7474 elektromobily jsou nutnost, nikdo se do nich nežene dobrovolně. jasně, že ti víc polechtá ego, když jedeš řvoucí bestií jako je tohle auto...
@sushi7474
Ano preferuji presun z A do B.
Je to jako pustit mycku.
Casto je spis dulezity spis cil me cesty, jako prace, deti, zabava.
A i kdybych si mohl dovolit Aston i tak bych zvolil ten s nulovymi (lokalnimi) emisemi.
Znam emise cradle to grave neboli life cycle emissions a vychazeji jednoznacne ve prospech EV.
https😐/www.greenncap.com/…ean-lca-results/
Argumentovat podilem cehokoli v EU je kravina, jelikoz i energetika i vytapeni v EU dela jen male procento globalnich emisi.
Ostatne jako energetika USA nebo Ciny.
Vycisleni jakychkoli emisi bez kontextu je manipulace, ze se jedna o bezvyznamne cislo.
Nicmene diskuznim faulem je to proto, ze elektromobilita (ani EU celkove) NENI jedinou oblasti snizovani CO2.
Tudiz argument o nizkem procentu je zcela lichy.
👎
Ano preferuji presun z A do B.
Je to jako pustit mycku.
Casto je spis dulezity spis cil me cesty, jako prace, deti, zabava.
A i kdybych si mohl dovolit Aston i tak bych zvolil ten s nulovymi (lokalnimi) emisemi.
Znam emise cradle to grave neboli life cycle emissions a vychazeji jednoznacne ve prospech EV.
https😐/www.greenncap.com/…ean-lca-results/
Argumentovat podilem cehokoli v EU je kravina, jelikoz i energetika i vytapeni v EU dela jen male procento globalnich emisi.
Ostatne jako energetika USA nebo Ciny.
Vycisleni jakychkoli emisi bez kontextu je manipulace, ze se jedna o bezvyznamne cislo.
Nicmene diskuznim faulem je to proto, ze elektromobilita (ani EU celkove) NENI jedinou oblasti snizovani CO2.
Tudiz argument o nizkem procentu je zcela lichy.
👎
@DonVito
Krasne, diky. Vic na vidle sis nabehnout nemohl 😁
Pokud je podle Tebe neprijatelne reflektovani EU emisi CO2 jako smerodatny argument (=7% globalne) - BEZ zohledneni emisi Ciny + US + Indie, TAK V TOM PRIPADE JE JAKAKOLIV INICIATIVA zelenych mozku v EU dokonale nesmyslna.
K tomu energetickemu mixu - prosim vysvetli mi ekologicky + ekonomicky + strategicky smysl budovani "sustainable" (=vetrnych + solarnich) 😁 elektraren s😒br />
- 23% efektivita oproti 95% jadra (planujes sviti v noci baterkou, nebo investovat do 4-nasobnych kapacit, aby ses dostal na uroven efektivity JE? 😁)
- 15-leta (max. 20-leta) zivotnosti solaru + windu oproti 60 letum u jadra. Takze planujes v prumeru 3-krat vymenit kompletni infrastrukturu, aby ses dostal na zivotnost jadra?
- 100% zavislost u solaru na cinskem orkovi
P.S.
Mas alespon PRIBLIZNOU predstavu, jak velka plocha by musela byt pokrata solarem, aby to melo jakykoliv efekt? A mimochodem - DOKAZES SPOCITA JA VELIKY BUDE TEN KOPEC VYRAZENYCH SOLAR-PANELU PO TECH 15 LETECH?
😁
Tu Tvou kalkulaci bych chtel videt, klaune.
😁 😁
Krasne, diky. Vic na vidle sis nabehnout nemohl 😁
Pokud je podle Tebe neprijatelne reflektovani EU emisi CO2 jako smerodatny argument (=7% globalne) - BEZ zohledneni emisi Ciny + US + Indie, TAK V TOM PRIPADE JE JAKAKOLIV INICIATIVA zelenych mozku v EU dokonale nesmyslna.
K tomu energetickemu mixu - prosim vysvetli mi ekologicky + ekonomicky + strategicky smysl budovani "sustainable" (=vetrnych + solarnich) 😁 elektraren s😒br />
- 23% efektivita oproti 95% jadra (planujes sviti v noci baterkou, nebo investovat do 4-nasobnych kapacit, aby ses dostal na uroven efektivity JE? 😁)
- 15-leta (max. 20-leta) zivotnosti solaru + windu oproti 60 letum u jadra. Takze planujes v prumeru 3-krat vymenit kompletni infrastrukturu, aby ses dostal na zivotnost jadra?
- 100% zavislost u solaru na cinskem orkovi
P.S.
Mas alespon PRIBLIZNOU predstavu, jak velka plocha by musela byt pokrata solarem, aby to melo jakykoliv efekt? A mimochodem - DOKAZES SPOCITA JA VELIKY BUDE TEN KOPEC VYRAZENYCH SOLAR-PANELU PO TECH 15 LETECH?
😁
Tu Tvou kalkulaci bych chtel videt, klaune.
😁 😁
@DonVito
Cina, Indie a zatim i USA jsou soucasti Parizske dohody.
K tvemu dotazu na plochu solaru😒br />https😐/landartgenerator.org/…agi/archives/127
Jedna se o prekvapive malou plochu.
🤫
http😐/landartgenerator.org/…/PosterSolar.pdf
Cina, Indie a zatim i USA jsou soucasti Parizske dohody.
K tvemu dotazu na plochu solaru😒br />https😐/landartgenerator.org/…agi/archives/127
Jedna se o prekvapive malou plochu.
🤫
http😐/landartgenerator.org/…/PosterSolar.pdf
@Sushi
Tohle jsou argumenty ktere jsou vsude 1000x vysvětleny.
Jasne vzdat se drogy fosilnich paliv neni jednoduché, ale jinak to nejde.
A treba JE. K cemu je mi jejich vykon v noci? Abych ohral vodu ktera pak bude 21 hodin cekan na spotrebu a chladnout?
Blbost co, ale presne to delame.
Tohle jsou argumenty ktere jsou vsude 1000x vysvětleny.
Jasne vzdat se drogy fosilnich paliv neni jednoduché, ale jinak to nejde.
A treba JE. K cemu je mi jejich vykon v noci? Abych ohral vodu ktera pak bude 21 hodin cekan na spotrebu a chladnout?
Blbost co, ale presne to delame.
@DonVito
"Je to jako pustit mycku."
Díky za povedený příměr, na elektromobily sedi dokonale. Jsou jako amarouny - bez chutí, bez barvy, bez emocí. Pro severokorejce v gulagu dobrý, já si dám raději šťavnatý dobře propečený steak.
"Je to jako pustit mycku."
Díky za povedený příměr, na elektromobily sedi dokonale. Jsou jako amarouny - bez chutí, bez barvy, bez emocí. Pro severokorejce v gulagu dobrý, já si dám raději šťavnatý dobře propečený steak.
@lyon667 jenomže ty steaky pro všechny jsou při počtu obyvatel zeměkoule přes 8 mld dlouhodobě neudržitelné. Ale zas jsou frajeři co tancujou kozáčka i když je Titanic už z 90 procent pod vodou a tvrdí, že se nic neděje😊
@Lyon
odhadem vic 95% dnesnich aut jsou predokolky s motorem pricne s jednoduchou napravou = “mycka na nádobí “ a je jedno jaky to ma pohon.
odhadem vic 95% dnesnich aut jsou predokolky s motorem pricne s jednoduchou napravou = “mycka na nádobí “ a je jedno jaky to ma pohon.
Pěkně napsáno, díky.
Moc děkuji autorovi za moc pěkný test skvělého auta. V dnešní šílené (anti)automobilové době takový text pohladí po duši! 🙂👍
Elektrina vs. benzín v športovom aute : Celý rok sledujem F1. A keď náhodou omylom zapnem Formulu E, to je taká strašná nuda ... horši je už len americký fotbal.
@Pavol Gal zrovna jsem dokoukal Any given sunday😊 a silně nesouhlasím😊
Aston Martin krachuje už nonstop několik let, tolik jen asi k těm zážitkům, o které nikdo moc nestojí😊
nevím, 12válec mě nikdy neoslovil, a design posledních AM jde trochu do kopru
edit: je tam V8, to jsem přehlídnul, to je trošku lepší kafe😊
Aston Martin krachuje už nonstop několik let, tolik jen asi k těm zážitkům, o které nikdo moc nestojí😊
nevím, 12válec mě nikdy neoslovil, a design posledních AM jde trochu do kopru
edit: je tam V8, to jsem přehlídnul, to je trošku lepší kafe😊
Myslím, že je potřeba příslušné vozidlo zasadit do reálného dopravního rámce 30/50/90/110/130 km/h a pak už zase až tak nezbytně (a EV nemožně) nevypadá 😁
@Barry Lyndon
Zapomnel jsi na proslulou nemeckou dalnici, kde se kazdy Cech pohybuje nejmin dvakrat denne.
A radeji spacha harakiri, nez aby tam jel min nez 180!
Zapomnel jsi na proslulou nemeckou dalnici, kde se kazdy Cech pohybuje nejmin dvakrat denne.
A radeji spacha harakiri, nez aby tam jel min nez 180!
Celkem fajn recenze, kromě úvodu, kde pisatel musel zdůraznit jak malý penis má 😪
A kolik obyčejných lidí koupí tuhle kasičku s astronomickými náklady....
Chápu tu fascinaci dokonalostí, jen si myslím, že spousta lidí prosazujících EV by ani po svezení v takovém stroji názor nezměnila. Část auto průmyslu se bohužel mění na nákup "bílé elektroniky", chceš lednici? Máš rozpočet 10 tisíc, je prakticky jedno jakou si vybereš, jaká to bude značka, vyber si jaké ti víc vyhovuje uspořádání poliček a nebo na co je momentálně větší akce a to si kup. S EV auty to bude stejné. Prostě si jen vezmi velikost auta co potřebuješ, na výrobci nezáleží, na vzhledu taky ne, stejně vypadají všechny EV skoro stejně, koukni na co je největší sleva a takový elektrospotřebič/EV auto si kup. Pro takové lidi není potřeba aby auto dávalo emoce, radost z jízdy, nebo cokoliv dalšího, jen potřebují přesun z bodu A do bodu B a že to auto umí 5-10 minut zrychlovat na úrovni násobně dražších sportovních spalovacích aut. To je pro ně to podstatné, to krátkodobé zrychlení v jejich očích dělá auto "úžasné a plné výkonu" a tím to mají vyřešené. Pak je tu velká část lidí co umí a chtějí řídit, mají z toho radost, těší je to, vědí že emoce z jízdy nedává jen krátkodobé zrychlení vpřed, nechtějí jezdit jen 120km/h. Ti dokonalé auto a jeho techniku ocení, ale bohužel i tuhle část společnosti křičící menšina prosazující své názory umlčí pomocí zákonů, nebo to posune na extrémně drahý koníček, protože levné zábavné sporťáky už nepůjde vyrobit. V každém případě díky za prima recenzi, radost a nadšení z ní přímo čiší.
@sduben sportovní jízda do běžného provozu nepatří. Opravdu sportovní jízda patří na okruh a tam pravděpodobně zůstane i po zákazu spalovacích motorů. Líbí se mi fandovství, ale lidí, kteří s rodinou stále jezdí dvoudveřovým kupé moc není. Jinými slovy, realita je úplně jiná, než plakátové sny.
@sduben
“ Pak je tu velká část lidí”
Jak velka ta cast je?
Protože naprostá vetsina aut co je radost ridit skoncila pro nezajem kupců.
Misto toho je tu hromady predokolek s McPherson.
“ Pak je tu velká část lidí”
Jak velka ta cast je?
Protože naprostá vetsina aut co je radost ridit skoncila pro nezajem kupců.
Misto toho je tu hromady predokolek s McPherson.
Ne jako BEV, kde výkon trvale využitelný je zlomek maximalniho.
BEV jsou super jako auta do města. Na okruh nepatří. A sportovní by se nemohly vůbec nazývat.
Znas staly vykon Hyundai Ioniq 5 N?
Kolik by musel byt, aby se mohl nazyvat sportovnim?
😀
Kratkodoba pretizitelnost je vyhodou EV.
To ale neznamena, ze nelze postavit EV s vysokym trvalym vykonem. Jen by to nikdo nevyuzil.
Protoze by dosla baterka.
🙂
PS Jak dlouho mas potrebu konkretne ty krouzit po okruhu?
😉
Ja si dám povedzme 3 x 25min s prestávkami. Neverím tomu že by som za tie prestávky (25min) stihol dobiť batériu a jazdiť ďalej.
A vlastne ani neviem ako je to s dobíjaním na okruhoch.
https😐/www.autodrom-most.cz/ostatni-p16589/
Dobíjecí elektrostanice
Mostecký autodrom disponuje dvěma samoobslužnými dobíjecími stanicemi elektromobilů společnosti ČEZ umístěnými na polygonu. Rychlodobíjecí stanice je vybavena DC konektory s nabíjecími standardy CHAdeMO a CCS disponujícími výkonem až 50 kW.
Tak to je pekné a som rád že sa to rozvíja aj týmto smerom.
Pre mňa to je aj tak nepodstatné pretože na okruhoch asi dožijem s tým čo mám. Na EV okruhovku nemám €€€€.
Model 3 Performance
528km
Dojezd
(WLTP)
262km/h
Maximální rychlost
3,1s
0–100 km/h
1.405.990Kc
Na okruh je treba predevsim vymenit brzdy.
Doporucuji vyzkouset.
V realu je hodne rychly uz dual motor. Performance jsem nezkousel. Ale to je idealni driftovaci nacini.
😀