Novinky
Osobne se mi tohle libi. Jen to ma par haku. Jiz tak technicky slozity auto je jeste slozitejsi a po zaruce to bude past na penize. Protoze to spojuje nevyhody obou systemu. A pak cena. Staci se podivat na jakykoliv parkoviste. 2/3 aut jsou vraky pred smrti. Slusny auta jsou vesmes firemni. Kdyz nemaj lidi ani na Dacie, tak na tohle urcite ne. Ale jinak zajimavy 👍 Asi jako sledovat nejakou soutez krasy 🤣
@kesumb Upřesním, jezdím GLC 300de: kufr je mínus 200L, takže zbylo pořád použitelných 410L. Hmotnosti jsou: cca 270kg baterie s příslušenstvím a cca 130kg navíc je motorgenerátor (elektromotor má však slušných 115kW - jede to snad až 145km/h) a řídící i nabíjecí elektronika.
Za určitých podmínek to i v zimě udělá v mixu 120km na elektriku a s klidem přes 1000km na naftu. Samozřejmě na dálnici spotřeba nafty roste a na čistou elektriku má smysl přepínat spíše jenom ve městě, v zácpách a když je energie (v cíli/doma nabíječka) tak po okreskách... Krásný je systémový výkon na plný plyn, až 333 koní a je to trvalá 4x4 řešená mechanicky - elektromotor je součástí převodovky, trakce vždy skvělá.
Jako zaměstnanci a technicky mi to docela smysl dává.
Má to sice občas hluchá místa, ale nefunguje to celkově jako hybrid zas tak špatně.
Je to několik aut v jednom, právě jsem objednal další.
Ekonomicky je to pro soukromníka samozřejmě spíše nesmysl, čistou naftu to díky vysoké účinnosti motorů Mercedes-Benz, v těžké závislosti na ceně dobíjení, dožene až někde kolem 200 000 - 250 000km... ale pokud máte i jiné hodnoty...
Například máte vlastní firmu pouhých 5... 10... 20 ale i 40km a přesto systémově jezdíte i dálky (zákazníci, dodavatelé, ...), zavazadlo je spíše kufr/notebooková brašna a rodina už nevozí na dovolené nafukovací hrady, je to skvělé řešení!
Za určitých podmínek to i v zimě udělá v mixu 120km na elektriku a s klidem přes 1000km na naftu. Samozřejmě na dálnici spotřeba nafty roste a na čistou elektriku má smysl přepínat spíše jenom ve městě, v zácpách a když je energie (v cíli/doma nabíječka) tak po okreskách... Krásný je systémový výkon na plný plyn, až 333 koní a je to trvalá 4x4 řešená mechanicky - elektromotor je součástí převodovky, trakce vždy skvělá.
Jako zaměstnanci a technicky mi to docela smysl dává.
Má to sice občas hluchá místa, ale nefunguje to celkově jako hybrid zas tak špatně.
Je to několik aut v jednom, právě jsem objednal další.
Ekonomicky je to pro soukromníka samozřejmě spíše nesmysl, čistou naftu to díky vysoké účinnosti motorů Mercedes-Benz, v těžké závislosti na ceně dobíjení, dožene až někde kolem 200 000 - 250 000km... ale pokud máte i jiné hodnoty...
Například máte vlastní firmu pouhých 5... 10... 20 ale i 40km a přesto systémově jezdíte i dálky (zákazníci, dodavatelé, ...), zavazadlo je spíše kufr/notebooková brašna a rodina už nevozí na dovolené nafukovací hrady, je to skvělé řešení!
4x stejné auto, resp. pohon.
Mercedes je trochu bokem.
Jak veliká a těžká je 32kwh baterie?
Mercedes je trochu bokem.
Jak veliká a těžká je 32kwh baterie?
@Pepa_007 taky mi přijde dost zbytečné udělat žebříček o pěti autech, kde ve 4 z nich je totožná technika.
Tímto nesmyslným pohonným konceptem se ani nemá smysl zabývat. Jakmile bude uvedena do praxe nová, realistická metodika měření spotřeby, tato auta skončí v propadlišti dějin. A nikomu soudnému chybět nebudou! 😊 Většinou se jedná o firemní auta, u kterých za celou dobu jejich provozu ani není vybalen dobíjecí kabel. 😊)))
https😐/www.autoforum.cz/…u-dalsi-na-rade/
https😐/www.autoforum.cz/…u-dalsi-na-rade/
@Emel Ano, velmi teoreticky. V praxi je to spojení naopak velmi nešťastné, zejména pak na dálnici. 👎
Nové zprávy ze světa nařizované elektrodebility
Trpké probuzení do reality
https😐/www.autoforum.cz/…zdravemu-rozumu/
To je bída...
https😐/www.autoforum.cz/…e-ani-priplatit/
Skvělé zprávy z "Dojčlandu"
https😐/www.autoforum.cz/…ent-to-je-vazne/
Aspoň, že nelžou...
https😐/www.autoforum.cz/…-to-nemel-delat/
Zvěsti o nezájmu zákazníků o manuální převodovky v silných vozech jsou jen bohapusté lži výrobců!
https😐/www.autoforum.cz/…u-nezajmu-o-nej/
Kdo chce kam...
https😐/www.autoforum.cz/…ni-odshora-dolu/
Vyhazování peněz z oken...
https://www.autoforum.cz/…az-570-tisic-kc/
Tragické těžkotonážní BMW M5 prokázalo marnost své hybridní koncepce
https://www.autoforum.cz/…ci-starsich-aut/
Trpké probuzení do reality
https😐/www.autoforum.cz/…zdravemu-rozumu/
To je bída...
https😐/www.autoforum.cz/…e-ani-priplatit/
Skvělé zprávy z "Dojčlandu"
https😐/www.autoforum.cz/…ent-to-je-vazne/
Aspoň, že nelžou...
https😐/www.autoforum.cz/…-to-nemel-delat/
Zvěsti o nezájmu zákazníků o manuální převodovky v silných vozech jsou jen bohapusté lži výrobců!
https😐/www.autoforum.cz/…u-nezajmu-o-nej/
Kdo chce kam...
https😐/www.autoforum.cz/…ni-odshora-dolu/
Vyhazování peněz z oken...
https://www.autoforum.cz/…az-570-tisic-kc/
Tragické těžkotonážní BMW M5 prokázalo marnost své hybridní koncepce
https://www.autoforum.cz/…ci-starsich-aut/
@Emel Dálnice podle profilu, rychlosti a počtu levoproudařů zbytečně zastavujících provoz (a způsobujících zbytečné rozjezdy všech ostatních) je tak 6,5-10L.
Na dálnici je samozřejmě hybrid ekonomicky téměř k ničemu, tam se uplatní jednoznačně diesel. Jeho jediný přínos je výkonový "boost".
Na dálnici je samozřejmě hybrid ekonomicky téměř k ničemu, tam se uplatní jednoznačně diesel. Jeho jediný přínos je výkonový "boost".
@mariov8 díky za zaujímavé info. Akú má orientačne spotrebu s prázdnou batériou len na naftu, napr diaľnice?
@Avantime přesně... teoreticky by měl mít PHEV jedinou nevýhodu oproti FullHybridu, a to těžší baterku.
@Arese teoreticky je tohle spojení výhod obou světů. I tady máš dost diskutérů, co si PHEV pochvalují. Papírová spotřeba je nesmysl, ale to auto má přece i jiné přednosti.
@Th0r nemusí být. Vem si jako příklad třeba minulý Prius - byl PHEV Prius nějak zvlášť komplikované auto, komplikovanější, než ta hybridní verze? S trochou nadsázky je tam navíc zásuvka a větší baterka.
Jazdím dočasne na plug-in hybridnom Kodiaqu a ešte mi príde nedoladený. Pri rozbehu cítiť jemné cukanie, vybité to stále nefunguje ako full-hybrid (viem, náročná požiadavka, ale RAV4 PHEV to vie). Reálny dojazd okolo 70 km v meste a DC nabíjanie je super.
zcela obecne, 100kwh baterie ma v ev mezi 500-700kg, takze to co ty resis bude mit mezi 150-200 kg vcetne bms a chlazeni. Objem HADAM na cca 150-200l. Takovou baterii ma Range phev pod zadnima sedackama, takze daleko od pravdy nebudu..