5 plug-inů na českém trhu s nejdelším dojezdem: Přes 100 kilometrů jako norma
Hybridy s externím dobíjením se v nové generaci stávají zajímavou alternativou k elektromobilům i autům s konvenčním pohonem. Elektrický dojezd na jedno nabití se totiž dostává přes sto kilometrů.
Plug-in hybridy jsou ideálním kompromisem mezi elektrickým autem a vozem se spalovacím motorem. Díky trakčnímu akumulátoru zvládnou jezdit bezemisně, spalovací motor s dostatečně velkou nádrží je zase vysvobozuje z nepraktického dobíjení na dlouhých cestách. Pokud tedy přes týden jezdíte primárně po městě a o víkendu vyrážíte například na chalupu, je pro vás tenhle pohon naprosto ideální. Důležité ovšem je přístup k pravidelnému dobíjení doma či v práci.
Jestliže ještě před několika lety byl standardem dojezd okolo čtyřiceti kilometrů, dnes se dostáváme na mnohem vyšší čísla. Může za to jak efektivnější pohon jako takový, tak větší akumulátory, jejichž ceny postupem let klesají.
A kolik na elektřinu zvládnou ujet ty nejlepší plug-in hybridy na českém trhu? Minimálně na pohled to jsou opravdu velmi zajímavé hodnoty.
1. Škoda Superb Combi 1.5 TSI PHEV
134 kilometrů
Podle údajů německého autoklubu ADAC je premiantem český zástupce v podobě Škody Superb Combi aktuální generace. Pohon kombinující přeplňovanou zážehovou patnáctistovku s elektromotorem se systémovým výkonem 150 kilowattů a trakčním akumulátorem s celkovou kapacitou 25,7 kWh a využitelnou 19,7 kilowatthodin na jedno nabití zvládne prý až 134 kilometrů. Samozřejmě záleží na profilu trasy, rychlosti a počasí. Přesto v reálném provozu můžete počítat s tím, že stovce se bez větších problémů přiblížíte velmi často.
2. Volkswagen Passat Variant 1.5 TSI eHybrid
132 kilometrů
Sourozenec výše zmíněné škodovky, jehož vývoj probíhal paralelně v Mladé Boleslavi, má nepřekvapivě totožný plug-in hybridní pohon. Podle dat ADACu Passat Variant (v této generaci už pouze jako kombi) ujede o dva kilometry méně, což může souviset s trochu odlišnou aerodynamikou. Jestliže tedy bydlíte například ve velkém městě nebo jeho okolí a každý den se pohybujete spíše na kratší vzdálenosti, můžete být s plug-inem stejně efektivní jako s elektromobilem. A zároveň se nemusíte bát, že cestou k Jadranu strávíte desítky minut někde u nabíječky.
3. Mercedes-Benz GLC 300 e
130 kilometrů
Mercedes prakticky jako jediná automobilka na světě nabízí plug-in hybrid na benzin i naftu. Nejinak je tomu v případě středně velkého SUV GLC. To však na elektřinu nabídne i něco delší dojezd právě v kombinaci se zážehovým motorem. Verze 300 e profituje z velké baterie s celkovou kapacitou 31,2 kilowatthodin, která odpovídá tomu, co některé elektromobily nabízely ještě několik let zpátky. Špatně na tom ovšem nejsou ani další modelové řady od Mercedesu, které také dostaly velkou baterii.
4. Volkswagen Tiguan 1.5 TSI eHybrid
129 kilometrů
Další zástupce koncernu Volkswagen používá totožný pohon jako Passat Variant a Škoda Superb Combi. Kvůli vyšší karoserii s větším aerodynamickým odporem se ovšem musí smířit s kratším elektrickým dojezdem. Proklamovaných 129 kilometrů dosáhnete asi jen v ideálních podmínkách, v běžném životě počítejte s kratší vzdáleností. Přesto se ve srovnání s minulou generací jedná o zlepšení v řádu vyšších desítek procent.
5. Škoda Kodiaq 1.5 TSI PHEV
123 kilometrů
Dominanci koncernu Volkswagen podtrhuje páté místo Škody Kodiaq. Druhá generace oblíbeného českého SUV také těží z velkého akumulátoru s 25,7, respektive 19,7 kilowatthodinami. I přes vyšší karoserii proto na jedno nabití zvládne teoreticky až 123 kilometrů. Nabíjet tudíž nemusíte každý den dvakrát, stačí vůz k zásuvce připojit třeba jednou za dva dny. Velkou výhodou tohoto plug-in hybridního pohonu je podpora rychlodobíjení o výkonu až 50 kilowattů. Plnou kapacitu baterie tudíž můžete doplnit během nákupu. To na trhu přitom zvládne jenom Mercedes-Benz, který svým modelů nadělil dokonce 60kilowattový dobíjecí výkon. Obvykle se přitom hodnoty pohybují okolo 7,4 kW.