Jaké.auto Informace o autech podle značky a modelu

Novinky

Zpět na článek

Škoda Enyaq loni na Tesly nestačila. Druhé místo jí uteklo o tři vozy

67 komentářů

topten
panadol ale rikal, ze se neprodavaj
a ze mel opet pravdu
Avatar - rohYpnol
rohYpnol
@topten

Kolik se prodalo spalovacích aut?? Bez dotace!!! Co?
Až tohle pochopíš, pak něco napiš hujere...
Avatar - Mikesus
Mikesus
@rohYpnol
No jelikož nic a něco je hodne velký rozdíl, který ty nepochopis asi nikdy. Ale až to pochopíš, tak napiš hujere.
Avatar - rohYpnol
rohYpnol
@Mikesus
Je mi jasné, že něco jako zobecnění, heslo ti nic neříká.
Je mi jasné, že nepochopíš zjevně, že nikdy není nic 100%

Prostě na to nemáš.
Avatar - Mikesus
Mikesus
@rohYpnol
Nikdo není zobecnění. Ale to jelikož neznáš statistiku a čísla, tak nepochopis. Ono to chce umět pracovat i s mateřským jazykem, abys byl schopen říct zobecnění a ne blbost. Nikdo EV nechce není zobecnění, ale blbost. Zobecnění je třeba "obecne EV nejsou od zákazníků žádaná". Což ovšem už taky neplatí, protoze jejich prodej roste.
Takze je to spíš tvoje zbožné přání než realita.
Avatar - del42sa
del42sa
@rohYpnol a budou se muset do budoucna dotovat ještě více, jinak hrozí že cenny budou ještě vyšší než nyní. Nevím jak dlouho bude ještě trvat, než to docvakne i těm kedlubnám v Bruselu

https://www.autojournal.cz/…ka-sef-renaultu/
ericn
@del42sa tak celkově je automotive od roku cca 2020 smutný příběh 🤢👎
Avatar - del42sa
del42sa
@ ericn souhlas
Avatar - .StenLi.
.StenLi.
@topten Panadol :D On vzdy, praUdu :D
Lubo
Chcelo by to konečne nejaký ďalší článok o Škode Enyaq a o Tesle. Prípadne premenovať web. 😉
Avatar - del42sa
del42sa
@Lubo třeba na elektrické vozy 😉 btw Tesla asi letos dostane hezký balík peněz za povolenky

https://elektrickevozy.cz/…aji-penize-tesle
traveldrive
Článok číslo 3... Kolotoč pokračuje. Enyaq po tieto dni letí a treba z neho vytrieskať čo najviac. Ale Elroq mi tu nejako chýba. Novinka, a žiadny nový článok na 20 riadkov so 140 fotkami?
Avatar - hiphop
hiphop
@traveldrive tvuj dalsi zbytecnej komentar cislo
3 699 169 trolle.
ericn
@traveldrive souhlas, trochu nuda, ale redakce z toho musí vyvařit co nejvíce… klinutí je třeba 😉
Sevca1
Tento příspěvek porušil pravidla diskuze a byl smazán.
traveldrive
@Sevca1
Prečo sa predstavuješ? Viem, čo si zač.
Sevca1
@traveldrive jaj ty niečo vieš😁
DonVito
Redakce, co takhle misto prodeju Enyaqu zverejnit Juniper.

No chapu, ze Tesla hodila Enyaqu trochu markengove vidle...

https://elektrickevozy.cz/…jezd-specifikace
Avatar - Mikesus
Mikesus
@DonVito
"tak i přepracovaným odlitkům karoserie, u které klesl počet dílů ze 70 na pouhý 1"

To jako je celá karoserie z jednoho dílu? Jestli jo, tak opravovat bych to nechtěl.
gil54
@Mikesus
Souhlasím, opravitelnost je však dnes kritérium, které výrobce zajímá až na bůhvíjakém místě. Rozhodně v pořadí daleko za výrobními náklady, ne, že by to nedávalo smysl.

A omámené uživatele to nezajímá také a výrobce to dobře ví, že si nechtějí reálně připustit poškození - lehkou nebo střední havárii. Někteří méně omámení procitnou, protože se to zpravidla negativně projevuje na výši pojistného.
Hendly
@gil54
Tak u mode ich aut je kazda vetsi bouracka totalni skoda. Tady nebude velky rozdil.
psel
@DonVito Tak po tomhle zveřejnění si nedělám starost o prodeje Eny, to je designem přeci jen někde jinde. Asi jde Škodě nejen o to mít laciná auta (na první pohled). A vzhledem k tomu, že 95kWh se nekoná tak jsem v klidu...
Zepředu je teď TMY asi lepší, zezadu mi to nějak nesedí, ale třeba se to ještě uleží.
ericn
@psel tvl Enyaq je proti TMY luxusní kousek. U Tesly se o designu nedá ani mluvit, vypadá lacině už na první pohled a k tomu ten vykradený interiér🤣👎
Avatar - Seeloewe
Seeloewe
@DonVito Tak já bych řekl, že TMY Juniper nic zásadního nepřináší. Běžný facelift, navíc prakticky po šesti letech od představení.
Na to, že v tomto roce přijdou na trhy elektrické platformy MMA od Mercedes-Benz a Neue Klasse od BMW, by měla Tesla, která se stále prezentuje jako leader v elektromobilitě, potažmo v celém automotive, ukázat mnohem víc.
Stále 400V technologie, nabíjení max. 250 kW, asistent řízení má na SAE Level 2+, i když jej nazývá Full Self Driving, zatímco MB a BMW už dokáží nabídnout Level 3, Tesla nedokáže nabídnout ani obyčejný HUD alespoň na plastovou destičku, zatímco BMW už ukázalo téměř sériový Panoramic iDrive, atd.
Tak to vypadá, že Tesla má v ruce čím dál tím kratší konec provazu ...
Avatar - Barry Lyndon
Barry Lyndon
@Seeloewe Level 2+ nebo 3, to je jedno. Nejen TeslaOvce, nýbrž naprostá většina opič@nů (rozuměj investorů do Tesly) věří, že FSD Tesly je o světelné roky před konkurencí... Že to vlastně nikdo jiný nemá a že Tesla jezdí sama. Fakt si to myslí... :-))
DonVito
@Barry Lyndon

https://youtu.be/5ls8nCsDSms?si=BQ6Yv6KdzafVI_Yb
Avatar - Barry Lyndon
Barry Lyndon
@DonVito Vidím správně, že Long Range verze nejnejnej nejpokročilejšího EV ve vesmíru má menší dojezd než 100 let za opicemi zastaralý Enyaq? Tomu nerozumím... :-D
Avatar - KANKUNEN
KANKUNEN
Buďme rádi, že ty elektrické Škodovky máme. Přece v Česku nechceme jenom Teslu a čínský smrdoplast.
topten
opel frontera electric
nova cena 629k vcetne dph
cenova bitva zacala
Avatar - KANKUNEN
KANKUNEN
@topten Ukaž kde? Z toho se Číňákům rozšíří oči. V té měděné barvě to vypadá dost dobře.
DonVito
@KANKUNEN

https://fdrive.cz/…i-400-kusu-13783

aby toho nebylo málo, právě včera začalo české zastoupení značky Opel nabízet čistě elektrickou Fronteru Electric. Ta je poháněna jedním elektromotorem s výkonem 83 kW/113 k a začíná na atraktivní ceně 629 990 Kč (s DPH).
Avatar - rohYpnol
rohYpnol
@DonVito
Jo, to je opět to zlevnění BEV ... :-DDD

P.S. Juniper je zastaralý. Zůstal tomu volant. Kulatý! Něco je s Teslou špatně :-DDD
DonVito
rohypnole, to uz je zoufalstvi.
Chapu, ze ceny EV jdou dolu, opacne nez tu prorokujes.
Ale zkus to brat jako chlap!

„Frontera míří na city i rozum: Svým designem se jasně odlišuje od konkurentů a zároveň se profiluje jako vysoce praktický rodinný automobil, který za rozumnou cenu nabízí mimořádně hodnoty. Nejsilnějšími stránkami Frontery jsou flexibilita, prostornost a perfektně poskládaná výbava. Velkou výhodou proti konkurenci je, že máme v nabídce nejenom pětimístné, ale i sedmimístné verze – to z Frontery dělá ideální vůz pro početnější rodiny, skupiny přátel a obecně aktivní osobnosti.“
Avatar - Mikesus
Mikesus
@DonVito
To uz je pěkná cena. Už se začínáme dostávat pod 600tis, za chvilku rohypnolovi praskne cevka z toho, jak byl zase vedle a bude vymyslet, jak 6 je víc než 7 apod.
Avatar - rohYpnol
rohYpnol
@DonVito

Frontera... blběji sis vybrat nemohl. Ve variantě BEV neprodejné.
Celkově auto, na kterém je prakticky vše špatně.

Cena úplně mimo,
Avatar - rohYpnol
rohYpnol
@Mikesus

No, opět lžeš, klasika.

Zájemci si ji tak budou moci u dealerů v České republice koupit za částky od 629 990 Kč. K dispozici je pouze jediný výkonová verze a zatím také pouze jedna velikost trakční baterie. Ta činí 44 kWh a homologovaný dojezd v režimu WLTP dosahuje úrovně 305 kilometrů. Doplňovat baterii u stanic se stejnosměrným proudem lze výkonem až 100 kW.

Elektromotor pohání pouze jednu nápravu a má výkon 113 koňských sil. Auto se může na stokilometrovou rychlost rozjet během 12,1 sekundy a maximální rychlost je omezena na 140 kilometrů v hodině.


Tj. není to pod 600 tis. Kč.
Za 630 nabízí totálně nepoužitelný vůz, který svými parametry je horší než auto z devadesátek... 12s, 140 km, 300 km ... za 630 tis. Kč... Tohle opravdu nepotřebuje komentář. A prodeje budou podle toho vypadat. Nikdo to kupovat nebude. To auto nemá smysl vůbec pro nikoho.
DonVito
rohypnole, mluv za sebe!!!
Prestan tu vydavat svy nazory za obecnou pravdu / dogma.
Prestan mluvit za vetsinu lidi!

Podle me je to auto skvely.
Vic chudsi rodina nepotrebuje.
A nech si svy komenty o ohrozeni individualni mobility.
Ty joudo
Pletes sem svy potreby na zrychleni a zobecnujes.
Jsi vzorovy dogmatik!
👎👎
Frontera je skvele prostorne rodinne elektricke auto za prijetelnou cenu.
Je jasny, ze se ho budes snazit poplivat.
👎
Avatar - Mikesus
Mikesus
@rohYpnol

Koukam, ze neumíš cist. Nepsal jsem, že frontera je pod 600, ale ze bev se zacinaji dostavat pod 600. Co třeba inster od 599? Ten není pod 600. Poslední dva dny ti to nějak nejde, v přímém přenosu se snažíš obhájit svůj omyl a děláš ze sebe ještě většího šaška. Ale musím uznat, jde ti to dobře.
Avatar - rohYpnol
rohYpnol
@DonVito

Frontera EV (C3 AC) je typický příklad toho, jak EV nesmí a nemá vypadat. Je to naprostý krám za šílenou cenu.

300 km je doslova tragické, a je to o to tragičtější, že to samozřejmě nemá tepelný management baterie. Což bude znamenat zoufale pomalé nabíjení, nepoužitelnost v zimě a navíc výrazné zkrácení dojezdu. To auto v zimě reálně nedojede ani z Brna do Prahy. Totální průšvih vzhledem k tomu, že se to tváří jako rodinný vůz.

To nejsou žádné moje potřeby, to jsou fakta. 140 kmh je jen další hřebík do rakve, to i Fabia junior snad dala víc...
Avatar - rohYpnol
rohYpnol
@Mikesus
"@DonVito
To uz je pěkná cena. Už se začínáme dostávat pod 600tis,"
Tohle jsi napsal jako reakci na doníčka, který psal o Fronteře!!!

"aby toho nebylo málo, právě včera začalo české zastoupení značky Opel nabízet čistě elektrickou Fronteru Electric. Ta je poháněna jedním elektromotorem s výkonem 83 kW/113 k a začíná na atraktivní ceně 629 990 Kč (s DPH)."

„Frontera míří na city i rozum ... to z Frontery dělá ideální vůz pro početnější rodiny, skupiny přátel a obecně aktivní osobnosti.“

A to vše ve vláknu toptena

"opel frontera electric
nova cena 629k vcetne dph
cenova bitva zacala"

Ne, opět lžeš a v přímém přenosu,
DonVito
rohypnole, uz jsi trapny dogmatik.
Ty tu neustale lzes a vydavas sve nazory za fakta.

Jdi radsi delat neco uzitecnejsiho!

A neplet se do temat, kterym vubec nerozumis a mas minimalni zkusenosti.

Prestan tu ze sebe delat saska.
Pod cenami Enyaqu jsi dostal slusnej diskuzni vyprask i od redaktora.
🤣
Kam az budes klesat?
Avatar - rohYpnol
rohYpnol
@DonVito

když k věci nic nemáš, tak se neztrapňuj.
ericn
@DonVito "rohypnole, uz jsi trapny dogmatik.
Ty tu neustale lzes a vydavas sve nazory za fakta.

Jdi radsi delat neco uzitecnejsiho!"

Jsi úplně stejný, když už rozdáváš rady, měl by ses jimi také řídit :-)
kyklop
@rohYpnol zrovna tu vyplakávaš na nesprávnom hrobe. Máš k dispozícií aj klasické spalovacie verzie a pokiaľ to berieš ako druhé auto na rozvoz deti po krúžkoch a do školy, prípadne každodenné dochádzanie do práce, tak je to úplne dostatočné. K zrýchleniu len toľko, že pozri sa kde bola OI alebo OII s legendárny 1,9 a koľko si za tie holé, bosé verzie položil na stôl peňazí :D:D
Avatar - Helle2
Helle2
Jestli Tesla nový Y nějak hodně proti stávající ceně nezdraží, tak v roce 25 bude vítězství Tesly dost výraznější.
Avatar - rohYpnol
rohYpnol
@Helle2
Proč by měla zdražit?!? Bude o statisíce levnější, stejně jako Enyaq FL ... :-DDD
Avatar - Mikesus
Mikesus
@rohYpnol
Super, že jsi konečně uznal, že jsi byl totálně mimo a ze všechny verze enyaqu zlevnily.
Avatar - rohYpnol
rohYpnol
@Mikesus

Super, že jsi opět dokázal, že nechápeš psané slovo. Byla to ironie samozřejmě.
Avatar - Mikesus
Mikesus
@rohYpnol
Takze existuje jedna jediná varianta, která byla před fl levnější a teď je dražší? Se stejným výkonem a stejně velkou baterií a výbavou?
Neexistuje, nemusíš hledat. Prostě jsi vedle už asi posledních 5 let a tady jen ukazuješ jak neschopný jsi.
Avatar - rohYpnol
rohYpnol
@Mikesus

Nebudu se opakovat. Jak to s Enyaqem je jsem napsal. Že to nechápeš, tvoje věc.
DonVito
rohYpnole, jsi lhar, ktery prekrouti i svou vlastni predpoved.
😀
Ne, s Enyaqem to neni tak jak jsi psal:
"Jinak ti moji predikci upřesním, předpokládám, že to Škoda udělá samozřejmě "simply clever". Tj. zdraží, ale přihodí jakože "výbavu navíc" /příp. větší baterii/, aby mohl říkat jak zlevnili i když zdraží."
Jediny v cem se to splnilo je, ze odpadnul zakladni model. Vsechny ostatni verze tvemu tvrzeni navzdory ZLEVNILY!

Predikoval jsi tedy jako obvykle uplne blbe.
😂
Jsi tu vsem vcetne redaktoru jen pro smich.
Hendly
@rohYpnol
Jak jde racionální uvazovani stranou kdyz jde o elektromobil.

Tim ze prisel Elroq musi se udelat cenovy odstup.
Deje se to vzdy a je uplne jedno o jaky pohon a nebo vyrobek jde.
psel
@Helle2 Jsem na to taky zvědav jak to dopadne, ale mě se tedy Eny Coupé líbí daleko víc než facelift TMY, zezadu dokonce podstatně líp.
Koumes
Bohužel je to opět jen o dotacích pro firmy, uvidíme letos... I když budou ještě probíhat dodávky objednaných vozidel (u nas se čeká na deset novych). Z vlastní zkušenosti vím že EV auta udělala za poslední roky opravdu obrovský skok a nejsou vůbec špatná. Bohužel pro normální lidi není až takový problém dojezd, ale spíše zustakova cena ojetiny, nebo vůbec risk si dnešní ojetinu koupit.
johny555
@Koumes Pokud se bavíme o privátech, tam je zásadní cena. Vzhledem k tomu, že tam dominují i30ky, Scaly, Sandera apod., tak prodej EVček tam bude minimální bez ohledu na dojezd. Zůstatková cena není podstatná, protože soukromníci kupují auto min. na 10 let.
ericn
@johny555 s těmi 10ti lety přeháníš, spousta lidí mění po 5-7letech, kdy se dostavují první vážnější závady. Tj zůstatková cena je pak důležitá, protože staré auto jde pak na protiúčet. Jako základ nového, čím vyšší, tím se méně doplácí… tj u EV dost problém 😋
Johnn
@ericn co tedy znám lidi, kteří kupují za své, tak si auto nechávají více než 10let. A když s ním nejezdí sami , tak ho předají v rámci rodiny.
I když je pravda že z koncernu VAG jich je minimum, proto nemají už v 5-7 letech problémy.
Jedno slouží v rodině už 28let a nikdo by ho neprodal, i když každý mechanik ho chtěl koupit. Ostatní šli úplně pryč po 15-20letech.
ericn
@Johnn zkus prodat 15-20leté EV, jsem zvědav, kdo se o něj bude rvát :-)

Btw taky kupuju auta za své a většinou jsem je držel 4-6let, aktuální Touran ale drží bez problémů 7 let. I tak jsem ho už chtěl vyměnit, ale není za co...
kyklop
@Koumes kupovanie nejakej súčasnej spalovaciej jazdenky nie je lotéria (už minimálne 10rokov)?
Avatar - rohYpnol
rohYpnol
No, vzhledem k tomu, jak někteří usilovně šíří demagogii o tom, jak VAG zaspal a jak nezvládá technologii BEV, tak je to solidní výsledek!!!
P.S. Pro většinu z těch co se pro BEV rozhodli technologický rozdíl Tesly a VAG evidentně nehraje roli. Záměrně píšu technologický rozdíl, nikoliv náskok.
Solidní a zasloužený výsledek pro Enyaq. Z dotační bubliny si dokázala urvat. Pro Škodu dobře. naštěstí, dotační bublina zplaskla a nyní půjdou BEV s prodeji pěkně dolů, protože BEV nikdo nechce.
Avatar - KANKUNEN
KANKUNEN
@rohYpnol No tak jsem zvědav co odpovíš? Dotace skončí, prodeje půjdou dolů a pak co? Další rok to bude stejné nebo to půjde dolů. Znova nahoru, že. A každý rok bude podíl EV větší a větší i bez dotací.
Avatar - rohYpnol
rohYpnol
@KANKUNEN

Vzhledem k zelenorudé ideologii EU samozřejmě prodeje EV půjdou nahoru, protože se dále budou znevýhodňovat ICE.

Pokud bysme se bavili o volném trhu a konkurenčním prostředí, tak podíl EV bude úměrný zájmu zákazníků. A ten bude úměrný technickému pokroku. Potenciál pro růst BEV nepochybně je, ale má zjevné hranice. Potenciál pro náhradu ICE za BEV není. Zákaz ICE 2035 = "kubánský scénář".
Sevca1
@rohYpnol v roce 2035 budeš po desáté vítězem s nejvíce příspěvky za rok a zároveň legendární de...il, co bude všem pro smích😁 kromě areska
Hendly
@rohYpnol
Oslavovat druhe misto na domacim trhu je dost zoufale.
johny555
Pokud ani na domácím trhu Škoda nedokáže být první, tak je to velký problém. Ale myslím si, že s Elroqem to bude lepší.
Avatar - KANKUNEN
KANKUNEN
Ta Tesla Y je stejně hrbatá jak poslední Croma.