Ekonomika
Zpět na článek
Přihlásit pro přidání komentářeNejoblíbenější auto českých soukromníků je české výroby. Skokanem roku je však Čína
42 komentářů
Frfla
Prekvapeni pro me je, ze domacnosti vubec jeste kupuji nova auta a tendence vzrustajici. Jinak poradi znacek a jednotlivych modelu me vubec neprekvapuje. Tak nejak mam taky priority nakupu rodinneho vozu.
Ozzman
Je to logicke. I30 se da sehnat fkombiki, fmetle, nahlinach a sturbem do 500 tisic za 103 kw tgdi je to super nabidka. Jen se divim, ze davaj lidi tak vyrazne prednost i30 pred Ceedem, ktery stoji stejne a nabizi stejne parametry..
@Ozzman Taky me to prekvapuje i30 pred Ceedem. Asi podlehli kouzlu MHEV ;-)
@Frfla Dosť možné, voči Ceedu s rovnakým motorom je hybrid od Hyundaia drahší len symbolicky.
@Ozzman Podívej se na aktuální ceník a za tu cenu co píšeš leda tak skladový vůz z r2024 ale není jich moc pod 500tisíc ani s 1.5dpi
kari.laz
Je pravda, že MG vídám poslední dobou překvapivě hodně. Není se zase tolik co divit. Lidi za své peníze chtějí co nejvíc. A jestli koupit Fabii, nebo ZS už si každý rozmyslí.
Já nejsem příznivcem čínských aut, už tak nějak z principu, ale chápu, proč se prodávají.
Celkem mě těší vrůstající podíl Suzuki. Cena S-Sross není vysoká a nabídne za to "kus" auta s totálně "blbuvzrornou" technikou. S tím se jezdí jen na garančku a výměnu oleje. Bavil jsem se o tom se známým pracující u dealre Hyundai,Ford,Suzuki a obecně tam na reklamce a opravy jezdí jen první dvě značky, Suzuki vyloženě výjimečně. Sice škoda tříválve v nověm Swiftu a obrovská škoda ohlášeného konce prodeje Ignisu nicméně portfolio aut, která splňují vše, co se snaží ekologové nacpat v obřích sotdolách stále k dispozici je. Ignis, Swift, Vitara, S-Cross.
Já nejsem příznivcem čínských aut, už tak nějak z principu, ale chápu, proč se prodávají.
Celkem mě těší vrůstající podíl Suzuki. Cena S-Sross není vysoká a nabídne za to "kus" auta s totálně "blbuvzrornou" technikou. S tím se jezdí jen na garančku a výměnu oleje. Bavil jsem se o tom se známým pracující u dealre Hyundai,Ford,Suzuki a obecně tam na reklamce a opravy jezdí jen první dvě značky, Suzuki vyloženě výjimečně. Sice škoda tříválve v nověm Swiftu a obrovská škoda ohlášeného konce prodeje Ignisu nicméně portfolio aut, která splňují vše, co se snaží ekologové nacpat v obřích sotdolách stále k dispozici je. Ignis, Swift, Vitara, S-Cross.
@kari.laz a ten Swift je navíc... hm, jak to jen říct... je nějakej divnej.
@kari.laz
Noo, keď som kupoval Berlingo, po S-Crosse som pokukoval, ale bol mi vtedy trochu malý. Dnes už by mi vyhovoval a asi bude čoskoro v hľadáčiku, ale cena by popravde mohla byť lepšia. Pred pár rokmi sa dal kúpiť za nejakých 16-17 tisíc, dnes to príliš hlboko pod 25 nebude.
Noo, keď som kupoval Berlingo, po S-Crosse som pokukoval, ale bol mi vtedy trochu malý. Dnes už by mi vyhovoval a asi bude čoskoro v hľadáčiku, ale cena by popravde mohla byť lepšia. Pred pár rokmi sa dal kúpiť za nejakých 16-17 tisíc, dnes to príliš hlboko pod 25 nebude.
@traveldrive U nás začíná na 569 900 což je odhadem 22 000.
@kari.laz
Začína, ale aj to Berlingo začínalo o kus nižšie, než bola konečná cena. Základné verzie sú vždy dosť osekané, takže kupuješ obvykle strednú výbavu, možno niečo k nej naviac, a ak nechceš bielu, tak ešte plus metalíza. Plus-mínus je to rovnaké pri všetkých mainstreamových autách, nie? ;-)
Rovnako som mohol napísať že auto stálo predtým 14,5-15 a teraz 22+ a je to detto.
Začína, ale aj to Berlingo začínalo o kus nižšie, než bola konečná cena. Základné verzie sú vždy dosť osekané, takže kupuješ obvykle strednú výbavu, možno niečo k nej naviac, a ak nechceš bielu, tak ešte plus metalíza. Plus-mínus je to rovnaké pri všetkých mainstreamových autách, nie? ;-)
Rovnako som mohol napísať že auto stálo predtým 14,5-15 a teraz 22+ a je to detto.
Emel
"U prodejů na rodné číslo jde více o emoce" - jako nevím, ale osobně mi to při pohledu na ten soukromý žebříček přijde přesně naopak. A ty nejzajímavější auta ve statistikách jsou tak z 90% "firemní".
@Emel U prodejů na r.č. jde především o cenu, o emoce ani omylem, to je z toho žebříčku zcela evidentní. A navíc soukromá auta se nekupují jen na r.č., z velké části se kupují na IČ, takže není není pravda to co je v článku uvedeno, že co auto na IČ rovná se "flotila". Prakticky všechna Ferrari nebo Lamborghini jsou na IČ a vsadím se, že ani jedno nejezdí ve firemní flotile (u České pošty jsem je tedy neviděl), ale slouží čistě soukromým účelům. V ČR je kolem 2 mio. IČ, z toho minimálně 1 mio. jsou aktivně podnikající a z nich si nikdo auto na r.č. nekoupí. Na r.č. kupuje auta sociálně slabší část společnosti, která na "emoce" nemá prostředky tudíž kupuje v "ceně od" stejně jako v Lidlu.
@Ham.
Přesně naopak. Kdo jsi koupí auto na r.č., patří k bohatším občanům. Sociálně slabí kupují ojetá auta. Nebo jezdí ve firemních a mají hypotéku na nemovitosti. A na sebe si člověk kupuje auto podle value for money, ne podle sousedů.
Přesně naopak. Kdo jsi koupí auto na r.č., patří k bohatším občanům. Sociálně slabí kupují ojetá auta. Nebo jezdí ve firemních a mají hypotéku na nemovitosti. A na sebe si člověk kupuje auto podle value for money, ne podle sousedů.
@meros ano, a kupuje Dacii nebo MG :-D, zatímco chudáci si na firmu kupují Porsche a Lambo
Kdybys chtěl nějakou jednoduchou poučku, tak čím lepší (dražší) auto, tím větší podíl firemních registrací (ne, neplatí to úplně vždy a 100%, ale nahrubo to tak je).
Kdybys chtěl nějakou jednoduchou poučku, tak čím lepší (dražší) auto, tím větší podíl firemních registrací (ne, neplatí to úplně vždy a 100%, ale nahrubo to tak je).
@Ham. ono se často říká fleet a myslí se tím jakékoli firemní auto, i když má ta firma jen jedno. Je jasné, že velká část "firemních" aut je prostě daňová optimalizace.
@Emel
Kúpiť auto do firmy a znížiť si tým daňový základ je predsa len iná káva ako si ho kúpiť ako súkromné z čistého zisku. To si spočíta aj blbec. Leda že by mal toľko peňazí, že by také drobnosti nemusel riešiť. Možno sa nájdu aj takí.
Kúpiť auto do firmy a znížiť si tým daňový základ je predsa len iná káva ako si ho kúpiť ako súkromné z čistého zisku. To si spočíta aj blbec. Leda že by mal toľko peňazí, že by také drobnosti nemusel riešiť. Možno sa nájdu aj takí.
@Emel
Srovnáváte jablka a hrušky.
Na firmu se kupuje úplně jinak, než na sebe.
Tam už je jedno jestli si koupím Škodovku nebo Audi. Vyjde to skoro nastejno. Tam je úplně jiné uvažování, jiné slevy na výbavu auta atd.
Mám to zaplatit státu, nebo koupím drahé auto.
Srovnáváte jablka a hrušky.
Na firmu se kupuje úplně jinak, než na sebe.
Tam už je jedno jestli si koupím Škodovku nebo Audi. Vyjde to skoro nastejno. Tam je úplně jiné uvažování, jiné slevy na výbavu auta atd.
Mám to zaplatit státu, nebo koupím drahé auto.
@meros ...což jsme zpět u toho, co říkám já a Ham. - v koupi akční i30 SW žádné velké emoce nebo volba srdcem nejsou, u těch firemních je na to víc prostoru (to neznamená, že firmy nekupují racionálně, ale tak jak říkáš... ten prostor mávnout rukou nad pár korunama a vzít co chci je tam větší).
@traveldrive jistě že se najdou i tací, i ty Ferrari a Lamba se v poslední době vyskytují v kolonce soukromé víc než dřív. Ono abys mohl legálně odečíst DPH, tak to auto opravdu musí fungovat jako firemní a jezdit služební cesty, ne každému se to chce řešit / obcházet.
@Ham.
spousta icaru jede v pausalnich vydajich, takze do nakladu si nedaj nic, takze dat auto do firmy pro ne naprosto postrada logiku, naopak to je vic buzerace a kdyz ho budes prodavat, jeste ti to zvysi prijem, kterej musis zdanit
a i kdyz ses jako pausalista platce DPH, tak jediny plus ze si odectes DPH, a je otazka jestli to za tu buzeraci stoji, kdyz navic pri prodeji vedle zdaneni cast DPH vratis
spousta icaru jede v pausalnich vydajich, takze do nakladu si nedaj nic, takze dat auto do firmy pro ne naprosto postrada logiku, naopak to je vic buzerace a kdyz ho budes prodavat, jeste ti to zvysi prijem, kterej musis zdanit
a i kdyz ses jako pausalista platce DPH, tak jediny plus ze si odectes DPH, a je otazka jestli to za tu buzeraci stoji, kdyz navic pri prodeji vedle zdaneni cast DPH vratis
@Emel
koupis supa za 1M bez DPH
jako pausalista usetris 210k jen za DPH
do nakladu ho nedas, protoze uplatnujes pausalni naklady
za 3 roky ho prodas za 700k bez DPH
tedy zaplatis 147k na DPH
a tech 700k musis zdanit jako prijem
pri 60% pausalu zaplatis na dani z prijmu 42k
a na ZP a SP skoro 60k
tedy odvedes 147+42+60 = skoro 250k
takze ses 40k minus
samozrejme - diky DPH neco usetris za benzin, pojisteni a servis
ale kdyz ho budes pouzivat i k soukromym ucelum, musis si kazdej mesic zvysovat prijem o 1% z ceny (10k mesicne, 120k rocne ) a to danit a platit ZP a SP (dohromady 17k za rok)
a budes pod bdelym okem financaku, kterej se te bude snazit nachytat na kdejaky blbosti a poradne to ocenit pokutou
koupis supa za 1M bez DPH
jako pausalista usetris 210k jen za DPH
do nakladu ho nedas, protoze uplatnujes pausalni naklady
za 3 roky ho prodas za 700k bez DPH
tedy zaplatis 147k na DPH
a tech 700k musis zdanit jako prijem
pri 60% pausalu zaplatis na dani z prijmu 42k
a na ZP a SP skoro 60k
tedy odvedes 147+42+60 = skoro 250k
takze ses 40k minus
samozrejme - diky DPH neco usetris za benzin, pojisteni a servis
ale kdyz ho budes pouzivat i k soukromym ucelum, musis si kazdej mesic zvysovat prijem o 1% z ceny (10k mesicne, 120k rocne ) a to danit a platit ZP a SP (dohromady 17k za rok)
a budes pod bdelym okem financaku, kterej se te bude snazit nachytat na kdejaky blbosti a poradne to ocenit pokutou
Tak emoce dokáže vzbudit i dobře investovaná korunka z rodiného rozpočtu :D takže jde jen o výklad psaného slova :D @Emel
@Ozzman
i spatne investovana korunka dokaze vzbudit emoce
mozna jeste vetsi nez ta dobre investovana
i spatne investovana korunka dokaze vzbudit emoce
mozna jeste vetsi nez ta dobre investovana
@Ozzman kdybych chtěl slovíčkařit, tak napíšu, že rodinné auto není investice...
Samozřejmě si třeba někdo udělá radost tím, že u té i30 vezme 1.5 místo 1.0 nebo připlatí za metalízu a hezká kola, to nic proti tomu.
Co jsem ale chtěl říct je, že jestli má autor pocit, že soukromá auta jsou více o emocích, tak seznam nejžádanějších modelů na to za mě úplně nevypadá.
Samozřejmě si třeba někdo udělá radost tím, že u té i30 vezme 1.5 místo 1.0 nebo připlatí za metalízu a hezká kola, to nic proti tomu.
Co jsem ale chtěl říct je, že jestli má autor pocit, že soukromá auta jsou více o emocích, tak seznam nejžádanějších modelů na to za mě úplně nevypadá.
Tak určitě si nákup dle emocí představujeme jinak, než volbu peněženky, ale vlastně je tam ukázáno to, co as všichni víme - peníze jsou vždy až na prvním místě a ta i30 je toho důkazem, super je to, že dnes jsou korejci vlastně velmi slušná volba, dříve to byla Fabie kombi, dnes o třídu větší a lepší auto@Emel
@Ozzman a to ještě dnešní Fabia je o třídu větší, než ta jedničková :-)
A taky je fajn, že se ta i30 dělá v Nošovicích...
A taky je fajn, že se ta i30 dělá v Nošovicích...
3_diamanty
Ked uz ide o sukromnikov tak Octavia nikde siroko daleko ... sranda... ale uz od jej 3 generacie maju octavku radsej firmy ( sukromnici uz presli k i30 ceedu a pod ) takze tu to nie je zase nejake prekvapko ... ani u nas na sidlisku uz davno davno nevidim nikde sucasne octavky.. len same ceedy i30tky corolly koranda ZS-ka vitary duster a pod ... z mensich tiez uz skor yarisy i20tky stonic sandero rio ako fabiu... dokonca scalu este skor vidim ako fabiu ... trh sukromnikov je ako vidime razom uplne odlisny... prekvapuje ma skor to ze aj v bohatom nemecku je dnes uz situacia u sukromnikov podobna .. v popredi su aj tam lacne auta ... aj dacie a malicky starucky spacestar je tam dokonca v prvej 20tke najpredavanejsich sukromnych aut ... pecka
rohYpnol
Ano, opět se potvrzuje to jsem říkal.
Přivítejme Čínu a učme se s ní žít, protože zelenorudá politika EU stále nedoznala změn.
Přivítejme Čínu a učme se s ní žít, protože zelenorudá politika EU stále nedoznala změn.
Chtělo by se to trochu zajímat. Dotace byly jen pro firmy, ne domacnosti. Buď nemáš vůbec přehled, nebo záměrně lžeš. Obojí je dost smutné, kdyz se chceš do věcí navážet, o kterých toho moc nevíš.
No, ale v tom, že boom elektra sa zatiaľ nekoná, má pravdu. Nástup je oveľa pomalší a triezvejší, ako Brusel čakal, a malo by sa to tak nechať a uvoľniť to šialené tempo, ktorým sa sprísňujú emisie. Tak či tak k daným cieľom dospejeme, ale nemusí to byť také bolestivé, za cenu likvidácie vlastného hospodárstva.