Jaké.auto Informace o autech podle značky a modelu

Novinky

Zpět na článek

Škoda Enyaq proti všem: Jak si stojí při porovnání s konkurencí?

28 komentářů

PJ164
Pozoruhodné je, že se ve srovnáních parametrů EV neobjevuje tak zásadní parametr, jako je pohotovostní hmotnost. Přitom ta má bezprostřední vliv na dynamiku, jízdní vlastnosti a životnost podvozkových dílů.
topten
@PJ164
mas tam zrychleni, ktery dynamiku vystihuje lip nez prepocitavani vykonu na hmotnost
zivotnost podvozku je dana konstrukci a dostatecnym dimenzovanim
neplati, ze cim lehci auto, tim odolnejsi podvozek
nalozenej kamion vazi 40+ tun a nikdo nema obavu, ze by se mu podlomily kola
gil54
@topten
Hmotnost je dobrý znát. Už třeba i kvůli tomu, jestli stačí béčkovej řidičák. 😀
topten
@gil54
nemaj becko zvedat pres 4 tuny?
k tomu u tehle osobacku je jeste hodne daleko
Avatar - Mikesus
Mikesus
@gil54
Ke 3.5t je ještě hodně daleko. To ma bliz k beznym 1.5t než k těm 3.5t
gil54
@Mikesus
Primárně komentuji
"že se ve srovnáních parametrů EV neobjevuje tak zásadní parametr, jako je pohotovostní hmotnost."

Tak je jaksi mimo téma příspěvku napsat:
"Ke 3.5t je ještě hodně daleko. To ma bliz k beznym 1.5t než k těm 3.5t",
když vlastně vůbec nevíš, jaká ta hmotnost je.

A nepiš mi, že to každý ví nebo že si to může najít.

Moje sdělení je, že je dobré znát hmotnost a že tedy ve srovnání parametrů má být. To ostatní... béčkovej řidičák, zřícenej most... jsou jen jakoby vtipný kecy... pro toho, kdo to nechápe.
Avatar - Barry Lyndon
Barry Lyndon
@topten No kamion... V době sdílení platforem, kdy z podobných dílů postaví cokoliv od Fabie po Kodiaq, je dost pravděpodobný, že lehčí auto má prostě výhodu.

Mimochodem Vaculík při každé příležitosti neopomene podotknout, že auto hmotnosti Enyaqu už by vepředu mělo mít lichoběžníkovou nápravu a ne MacPherson... tak nevím :-)
topten
@Barry Lyndon
ja si fakt nemyslim, ze inzinyri z vyvoje jsou tak blbi, ze by na stejne dimenzovanej podvozek dali 2x tezsi auto
traveldrive
@topten
Čo to zase pletieš?
Hmotnosť je dosť zásadný parameter, auto s váhou 1,5 tony alebo 2,5 tony je diametrálny rozdiel. Teda ak ako šofér za niečo stojíš.
topten
@traveldrive
2.5t je bezpecnejsi a neklepe se jako ratlik
traveldrive
@topten

Vďaka hmotnosti bezpečnejší? A čo ti hovoria odstredivé sily v zákrutách, vyhýbací manéver, brzdenie. Čo náraz do pevnej prekážky, aké sily pôsobia u 1,5 alebo 2,5 tonového auta? ;-)
Avatar - 3_diamanty
3_diamanty
Facelift po vzore elroqu urcite osviezil enyaq... len tie napisy miesto loga aspon na mna posobia sterilne ( aj auto ako celok s nimi posobi akosi neutralnejsie a fadnejsie ) ... dufajme ze je to vysada len tych elektrickych kuskov aby sa takpovediac uz na prvy pohlad odlisili od spalovakov aj ked nevidim na to nejaky dovod ... ale ok
Arese
Avatar - Barry Lyndon
Barry Lyndon
@Arese Tohle permanentně připonasrané dezofórum je boží. A ještě to mají blbě. Nicméně to nevadí, fakta sem, fakta tam, hlavní je šířit a udržovat blbou náladu... :-DDD
Arese
@Barry Lyndon Nikoliv, hlavní je zachránit Evropu před fanatickými ekoteroristy! 😧
Avatar - JirkaVejrazka
JirkaVejrazka
@Barry Lyndon Je to uzasne cteni. Jak cely ten web miri u ctenaru tak nizko, ze u nekterych snad musi trefovat prvni signalni soustavu.

Jakekoli zamysleni nad daty je tomu naprosto cizi, evidentne jim staci pravidelne ukapavat svou tydenni davku jedu smichanou s polopravdami a vytrhavanim informaci z kontextu.
Arese
@JirkaVejrazkaUbezpečuju tě, že eurohujerský zelený jed, který nás už všechny postupně tráví, je milionkrát nebepečnější a škodlivější! Ekonomický vývoj EU (vč. německého a českého průmyslu) to plně potvrzuje!
Avatar - Emel
Emel
U Peugeotu bych jako konkurenta viděl spíš tu 5008... pokud to budu brát tak, že 3008 je C segment a 5008 D.
V článku o uvedení Enyaqu byla základní cena 1,015M, tak nevím, proč není v tabulkách...
ptr078
@Emel Zvlast, ked nova 3008 ma skoseny zadok
Avantime
Keď je v porovnaní e-3008, prečo tam nie je aj Scenic? Ale teda tiež by som tam skôr dal e-5008 a Grandland
Johnn
Využitelná kapacita baterie Ioniqu5 není 77,4 ale 84kWh.Maximální dobíjecí výkon DC 260kW, akcelerace 0-100km/hod. 5,3s, spotřeba 16,8kWh/100km, dojezd 546km a zavazadelník ne 588, ale 520l+ přední frunk 24l, základní cena v ceníku je o 90 000Kč níže než uvádíte (ale to nehraje moc roli).
Celkem by mě zajímalo, kde berete data.
psel
@Johnn Hyundai uvádí vždy brutto kapacitu baterie, koukni do EV database, tam je 84kWh baterka a 80kWh využitelná. Někde jsem to použil v diskuzi že 77kWh Eny už je na dnešní dobu málo a bylo mi to omláceno o hlavu.
I u ID3 GTX uvádí kapacitu stejných 84kWh a využitelných 79kWh...
Johnn
@psel v katalogu Hyundai jednoznačně uvedena využitelná 84.A využitelné kapacity uváděl vždy.
psel
@Johnn možná se to v Čechách ztratilo v překladu, v Německu se to jmenuje jen kapacita baterie:-). Na evdatabase mají ty údaje fakt v pořádku.
Johnn
@Psel https://www.hyundai.news/newsroom/dam/uk/press-kits/new-ioniq-5-pricing-and-specification.pdf
I v UK je to špatně? Usable?
Nikde se nevyskytuje v datech 80kWh, takže to spíš bude špatně na EV databáze. A opravdu H/K uvádějí vždy využitelnou hodnotu a o celkové se vždy dost spekulovalo.
Arese
Podobné srovnání je pro téměř všechny Čechy zhola zbytečné, resp. marginální, protože cca 97,5 % si nepraktické, drahé a těžké zkratowozy nechce pořizovat! :)))
Avatar - Ja Prvni 123
Ja Prvni 123
Takze ne proti vsem... ale jedna z nejvetsich uniforem, co se da na trhu najit.

Tolik neuzitecnych aut.
Auto teto velikosti na baterky je proste blbost.