Jaké.auto Informace o autech podle značky a modelu

Ekonomika

Zpět na článek

Nejprodávanější elektromobily v Německu v roce 2024: Škoda Enyaq zazářila

17 komentářů

Avatar - Horký Rom
Horký Rom
Samé dobrý zprávy na začátku elektrizujícího týdne 👍

Elektromobilita není jen volba, je to odpovědnost vůči sobě, planetě a příštím generacím ♻️
Avatar - Pan Glosátor
Pan Glosátor
@Horký Rom Němci moc odpovědní nejsou, když druhý rok po sobě kupují více spalovacích a méně elektrických aut 🚗
Ludvík LOHR
Příspěvek podléhá schvalování.
Corkybell
@Horký Rom
Presne.
Samé dobre správy z Nemecka čo sa elektromobility týka 😃👍

https://news.refresher.sk/…-elektricke-auta
Avatar - KANKUNEN
KANKUNEN
Tak jsme bez dotací na čísle 3 roky starém. I na cestách si všímám, že Teslách nejezdí jen vrtkolena, ale i ti, co si užívají toho zrychlení.
kesumb
pomalu, ale jde to... Ono to lidem dojde, ze je lepsi jezdit na elektriku ze strechy nez palit naftu.
Dnes opet krasny slunecni den!
ptr078
@kesumb To vysvetluj spiatocnikom z bytoviek 🤣 a nakupom fotovoltiky podporujes cinu ty komunisto 🫵
Avatar - twistedTSD
twistedTSD
@ptr078 Většina lidí ve městech žije v "bytovce", chce se nějak dopravovat a elektromobilita je pro ně mnohem méně výhodná než pro člověka s RD a FVE. Nevím, co je na tom směšného.
vitapb
@twistedTSD Záleží na podmínkách danýho člověka. Bydlim v paneláku, nabíjím na veřejný nabíječce kus od domu a vyplatí se mi to víc než benzín/nafta.
kesumb
@ptr078
ja vim tam na slovaci mate radi russkej plyn a naftu!
Avatar - Emel
Emel
Celková čísla nepřekvapí, zastánce elektromobility nenadchnou... ale zase vyloženě fiasko to není, pokud vezmeme v potaz to, že před ukončením podpory pravděpodobně ty prodeje vystřelily nahoru a čísla za 2023 jsou tím trošku "přifouklá".
Enyaq dobrý, zajímalo by mě, jak se jim povedlo skončit před VW.
U Tesly překvapí slabý výsledek 3... po faceliftu, za dobré peníze, v zemi protkané dálnicemi bych čekal vyrovnanější partii s Y.
Avatar - Ham.
Ham.
@Emel Hlavní úspěch Enyaqu vůči ID.4/ID.5 vidím v designu, ID.čka působí strašně sterilně uvnitř i zvenku a to až tak, že je to trochu zu viel i pro samotné Němce, kteří určitou míru "studenosti" mají rádi. Prostě i Němec chce jezdit v autě a ne na/v ledničce.
Avatar - Emel
Emel
@Ham. zase... Passat byl taky designově chudý příbuzný Superbu a prodejům to celkem nevadilo. A v tom interiéru já osobně nějaký rozdíl třídy mezi ID5 a Enyaqem nevidím.
Neříkám že nemáš pravdu, jedna možnost to je... ale skoro mi přijde, že za tím bude i něco dalšího... lepší slevy, nebo já nevím...
Avatar - twistedTSD
twistedTSD
@Emel Nesouhlasím. B8 kombi byl usedlejší než Sup, ale mně se líbí asi i více, protože to opravdu ještě byla německá klasika bez přemíry zbytečných tvarů.

Interiér id.4 v pračkoidním barevném provedení, s tím pahýlem převodovky, neforemným tabletem a plastovým středovým tunelem, je téměř nightmare material, a ne německá studenost. Nemluvě o "inovativním" ovládání oken.
https://cdn-ds.com/…y_Interior-4.jpg
Avatar - twistedTSD
twistedTSD
@Ham. Přesně. Velmi preferuji "studený" německý design, ale id řada, to je laciná hra na futurično, která postrádá nutnou eleganci. Víc než cokoli jiného samoúčelně křičí, že tohle auto je "jiné". Pamatuji, jak se v marketingových materiálech id řady psalo něco ve smyslu, že "tohle není auto, tohle je id." No, ale já chci spíš to auto.
vitapb
@Emel Mám model Y (předtim Kodiaq) a už i ta ypsilonka je menší, než bych si představoval. Trojka to je za mě auto pro mrňavý asiaty.
psel
Držíme palce, když se podívám na facelift TMY a na poslední činy Velkého Guru tak si myslím že to 2025 v Německu bude ještě podstatně lepší...

Auto od Elona si tam normální člověk už dnes skoro nemůže koupit, protože Elonovi s tou AFD je*lo. Za to prodej samolepek s nápisy typu Teslu jsem si koupil ještě předtím než se Elon zbláznil tam jede o 106.