Jaké.auto Informace o autech podle značky a modelu

Novinky

Zpět na článek

Českému trhu vévodí pětice koncernů. VW ztrácí podíl, Stellantis je až pátý

16 komentářů

Avatar - Ja Prvni 123
Ja Prvni 123
To je zase blbost, co?

Znacky uvnitr kazdeho koncernu maji ruznou ziskovost, takze to neni vubec jedno.

🤨
Avatar - Ham.
Ham.
@Ja Prvni 123 Přesně, finanční gramotnost je zde hluboko pod bodem mrazu.
Avatar - rohYpnol
rohYpnol
@Ja Prvni 123

Ono tady toho je víc. Byl vůbec před rokem koncern Fiat vykazován pod Stellantis...?!?
Avatar - Ja Prvni 123
Ja Prvni 123
@rohYpnol To nejspíš nebyl.
Ale motal se kolem jednoho %, takze to s kartama moc nezamicha.

Tady se Fiatu nikdy moc nedarilo.
Nastesti ale CR Fiat nezivila...
Avatar - rohYpnol
rohYpnol
@Ja Prvni 123
No jasně, jenže Fiat nebyl jen Fiat.

Navíc předpokládám, že ten bombastický nárůst Stellantisu nebyl žádný nárůst, ale jen návrat k dřívějším číslům poté, co pochopili že BEV si můžou strčit do zelenýho eurozadku ale lidi chtějí hdi...
Roman Šitner
@Ja Prvni 123 ano, samozřejmě máte pravdu, značky mají různou ziskovost, proto je samozřejmě lepší prodat porsche než škodovku. šlo o zkratku.
Ziskovost jednotlivých značek není žádná pevná hodnota. Liší trh od trhu. Čech může být ochotný si za něco připlácet, zatímco Polák to neudělá a naopak, Čech může chtít nějakou značku jen se slevou, Polák slevu nepotřebuje. Atp. Do toho se může liší taktika koncernů na jednotlivých trzích. Hyundai v Česku, Kia na Slovensku.
Avatar - kari.laz
kari.laz
Chápe zde někdo, proc stoupají prodeje Stellantisu ?
Auta strašná, vzhled ať si vezme každý dle svého vkusu, ale mě se nelíbí. Motory děsné, respektive výběr z 1,2 R3 a 1,5 HDI nebo předražený PHEV, sem tam EL.
Tahle tragikomedie na automobilku mě udivuje
traveldrive
@kari.laz
Čím viac značiek, tým viac Stellantis...
V niektorých krajinách sa predáva Citroen, inde o Citroen nezakopnú a kupujú Opel, a je fuk, že sú to skoro tie isté autá.
Avatar - Ja Prvni 123
Ja Prvni 123
@kari.laz
Asi's trochu zamrznul v historii.

Motor 1.2 po modernizaci neni vubec spatnej motor.
Ano, je trochu blby, ze je jedinej.
A pozna se to snadno: musi mit rozvod retezem. Remen nebrat.
Vubec.

Ale vsechnoje relativni a soucasna nabidka vsech znacek je tak mizerna, ze to proste porad patri k tomu lepsimu na trhu.
Navic se scita Fiat s Citroenem a Oplem.

Ja jsem vetsinu zivota na Fiaty, ale pripoustim, ze dneska je mozna lepsi volba Citroen.
Ten vysledny mix je proste bliz tradicnimu Citroenu, nez Fiatu.
Avatar - kari.laz
kari.laz
@Ja Prvni 123 me je jedno, jestli je ta 1,2 nejlepší treba v Evropě. Je to jen 1,2 R3. Kde mají i nějaký motor vhodný dal, než do 208,2008?
Avatar - Ham.
Ham.
@kari.laz Myslím, že v centrále Stellantisu z českého růstu moc velkou radost nemají, protože celoevropské prodeje jim na rozdíl od hlavní konkurence značně klesají a navíc české páté místo je ostuda i s tím růstem. Když si vezmeš kolik značek se na to číslo skládá a jakou ty značky měly pozici v historii českého trhu, tak by Stellantis měl být suverénně druhý a prodávat minimálně půlku toho co VAG a ne desetinu. Takže ano, ta neutěšená nabídka pohonů na ně tvrdě dopadá.
Avatar - Ja Prvni 123
Ja Prvni 123
@Ham.
Proc druhej?
VW je mimo soutez, protoze Skodovka.

Ale jinak se zase takova převaha asi neda cekat.
Mel by asi byt nad Renaultem.
Samotnym Renaultem.
Soucet s Dacii uz je zase jina pisnicka.

Ale s tema pohonama souhlas.
Nikdo mi tu strategii nevysvetli, proc vyhodili z okna vyborne a moderni 1.0 a 1.5.
😒
Avatar - Ham.
Ham.
@Ja Prvni 123 Proč druhej? Protože když si sečtu Peugeot, Citroen, Fiat, Opel před 20 roky, tak by jim to na druhé místo stačilo s náskokem deseti koňských délek, od těch dob ty značky upadají a přenechávají místo na trhu šikmoočkům. A to mě nenechává v klidu. Jen lehké připomenutí, v roce 2004 byl Peugeot (sám jako značka) dvojka na českém trhu, před VW značkou, dnes je na krásném jedenáctém fleku.
Avatar - del42sa
del42sa
@kari.laz nabídka současný pohonů otřesná a většina modelů svým zaměřením střílí zcela mimo terč, ale hlavně že se vezeme na eco vlně ....

pro mě už pár let je nabídka Stellantisu tady v Evropě nekoupitelná.
psel
Kdepak je Ford ? Vypadá to že ty to úplně balí teda...
Avatar - Ja Prvni 123
Ja Prvni 123
@psel
Kaslou na Evropu.
Fiesty a Fusiona je skoda.

Focus se mi kdysi moc libil, ale uz pomerne davno se pokazil.