Elektromobilita
40kWh baterka? Z toho musíme vzít 10-80%, kde bude nabíjení přes 20 minut.
Takže 40kWh * 0,7 = 28 kWh.
A u 8 let starého auta ta kapacita bude ještě menší.
28kWh není ani na cestu po dálnici z Brna na Letiště Václava Havla.
Takže 40kWh * 0,7 = 28 kWh.
A u 8 let starého auta ta kapacita bude ještě menší.
28kWh není ani na cestu po dálnici z Brna na Letiště Václava Havla.
@PowerHouse Ty máš pocit, že Twingáč je auto na dálnici?
@KANKUNEN Jeho spalovacího stejnojmenného předchůdce bylo možné koupit za nevelkou cenu a když bylo třeba, bez problémů zvládl nejen město, ale přejezd třeba celé Evropy. Co tam máš dál?
@Arese Myslíte, že i dnes by jste koupil nové spalovací Twingo za "nevelkou cenu". Optimisto.
@Arese Twingo, bez problémů přejezd celé Evropy. Tak jo, vždyť vlastně Fabia je stěhovák, na co nějaké dodávky nebo plachťáky.
@jiras_ Krása spalovacího malého auta (byť Twingo je mini) je pro mě právě v tom, že se s ním krásně žije ve městě, ale když na to přijde, doveze mě třeba do Itálie. Blbost je za mě kupovat si naftový Passat, abych si s ním jednou ročně zajel do Alp.
@PowerHouse Můžu se zdvořile zeptat, proč by si někdo, kdo bydlí v Brně a potřebuje jezdit na letiště v Praze zrovna pořizoval Renault Twingo? Ať už elektrické nebo benzínové?!? A ikdyby to udělal, proč by z Brna nevyrážel s autem nabitým na 100%?
@Vilem5 Jenže ta otázka zní jinak: Proč by si někdo kupoval drahý malý zkratomobil, když za cca 1/2 jeho ceny může mít nekonečně praktičtější a univerzálnější spalovací minivůz s mnohonásobně menším poklesem hodnoty v čase? Nebo si za podobné peníze jako za tento pidielektronesmysl koupit třeba Octavií či Scalu?
Arese, to co píšeš má svoji logiku. Vycházíš z myšlenky jak co nejlevněji pořídit univerzální auto. Jenže si všimni jak jde vývoj aut. Sám jsi toho příkladem, proč jsi koupil Karoq, když je Scala levnější. A ten Karoq + Twingo + Twingo = cenou GLC coupé, které je tak stejně praktické jako ten Karoq. Všimni si kolik lidí vlastní jako druhé auto dieslovou Octávku jen pro ježdění kolem komína. Pro tyto účely je elektro mnohem lepší. Prostě pro barvu do Hornbachu zajedeš tím Twingáčem, ani ten Karoq nebudeš chtít startovat.
@Vilem5 To je podobný případ, když já, abych využil dotace (které mi stále vyčítají odpůrci BEV) jezdím každý den z Karvíné do Prahy zadarmo po dálnici a tam si na hodinku zadarmo zaparkují na modré zoně. A to se vyplatí.
@PowerHouse taky máš pocit, že jestli to má být levné městské auto, tak je 40kWh až marnotratně moc?
EDIT: já četl článek až teď, o baterce v Twingu se tam nic nepíše... předpokládám, že tam bude baterka menší.
EDIT: já četl článek až teď, o baterce v Twingu se tam nic nepíše... předpokládám, že tam bude baterka menší.
@PowerHouse Nevšiml jsem si, že by už uváděli kapacitu baterie Twinga E-Tech, ale kdyby to bylo 40 kWh a chtěl bych s ním jet z Brna do Prahy, asi v nouzi, ale ne v zimě, určitě bych před takovou cestou nabil na 100%, a to už bych na to letiště pravděpodobně dojel. Nejspíš bych se ovšem celou cestu necítil úplně dobře, protože Twingo není auto na dálnici.
Zrovna u auta tohoto typu bych si přál, aby se vykašlali na tablet trčící z palubky a nahradili ho univerzálním držákem mobilu, který by dokonce mohl být jen volitelným doplňkem, protože pro základní jízdu, bez potřeby navigace, by stačil displej před řidičem. Twingo to nebude, tak snad časem někdo jednoduše chytřejší, možná.
Elektrický pohon pre takéto autíčko je v pohode. Obávam sa, že skôr cena Twinga veľmi v pohode nebude. Ak aj sľúbia dobrú cenu, tak to bude holátko s minibaterkou vhodné leda tak na cestu do Kauflandu a späť. Litrový trojvalček s nepriamym vstrekom a nejakými 60-70 kW by mu sedel ako uliaty.
Držím tedy pevně palce jeho současné reinkarnaci a věřím, že model Twingo E-Tech dokáže oslovit i novou generaci řidičů 👍