Jaké.auto Informace o autech podle značky a modelu

Renault Twingo E-Tech poprvé ukazuje interiér. K sériové podobě má blízko

Renault Twingo E-Tech
Renault Twingo E-Tech
Renault Twingo E-Tech
Renault Twingo E-Tech
24 Fotogalerie
Ondřej Šámal
Diskuze (19)

Roztomilé městské miniauto z Francie se brzy vrátí v podobě dostupného elektromobilu, jenž na právě probíhajícím autosalonu v Bruselu vůbec poprvé ukazuje interiér.

Renault 5 E-Tech je čerstvě zvoleným evropským Autem roku 2025. Sympatický elektromobil boduje nejen retro designem, ale také poměrně rozumnou cenou. Za základní verzi s motorem o výkonu 90 kilowattů a s akumulátorem s využitelnou kapacitou 40 kWh dáte 675 tisíc korun.

Francouzská automobilka přesto chystá ještě dostupnější model s lokálně bezemisním pohonem. Právě segment menších a levnějších vozů by totiž mohl nastartovat popularitu elektromobilů mezi širokým obecenstvem.

Vstupním modelem se brzy stane reinkarnovaný Renault Twingo, jehož první generace patří k nejdéle vyráběným autům historie. Vznikala totiž v letech 1992 až 2012, přičemž kariéru uzavřela v Jižní Americe.

Zatímco exteriér elektrického twinga známe už delší dobu, vnitřek konceptu se ukazuje až nyní. Renault jej představuje v rámci právě probíhajícího autosalonu v Bruselu, v jehož rámci proběhlo vyhlášení výše zmíněného vítěze Auta roku v Evropě.

Interiér již na první pohled silně připomíná sériový model. Z uživatelského pohledu zaujmou kruhové ovladače ventilace, okolo kterých jsou poskládány fyzické ovladače. Nad panelem klimatizace ční velký dotykový displej, který je dnes standardem i u konvenčních aut.

Video placeholder
Variabilita interiéru Renault Twingo E-Tech • Zdroj: Renault

Rozdílné zástavbové požadavky elektromobilů hrají do karet větší vzdušnosti a variabilitě. V případě chystaného Renaultu Twingo tak například máte k dispozici prostor mezi předními sedadly, který u většiny aut se spalovacími motory zabírá středový tunel.  

Fanoušci malého twinga si určitě všimnou čalounění barevného sedadel, které odkazuje na první generaci. Jednou z věcí, které se asi do sériového modelu nedostanou, bude podlaha z tónovaného korku, který je odolný a trvanlivý. Potěší zadní posuvná lavice, jejíž opěradla jsou sklopná v poměru 50 ku 50.  Zadní opěrky hlavy jsou u studie vybaveny magnetickou plochou, která umožňuje cestujícím vzadu připevnit telefon čelem k sobě. Nechybí ani elastický popruh, jenž slouží jako kapsa, aby cestující měli láhev s vodou po ruce. Kolečko pro nastavení opěradla je inspirované kolečky skateboardu a dokresluje městské určení Renaultu Twingo E-Tech.

Exemplář z bruselského autosalonu není tím samým, jaký se představil v minulosti. Liší se například spodní částí předku, která nyní skrývá přívod vzduchu, zmenšenými lemy podběhů zadních kol a přepracovanými černými nárazníky, které byly vytištěny ve voštinovém vzoru pomocí 3D tiskárny. Kliky předních dveří již nemají světelné ohraničení, u zpětného zrcátka přibylo čtvrtkruhové okno a upraven byl tvar zadních světel.

Produkční Renault Twingo E-Tech bude na trh uveden již příští rok, přičemž se počítá se základní cenou okolo 500.000 Kč.

Vstoupit do diskuze (19)