Videa
Zpět na článek
Přihlásit pro přidání komentářeMartin Vaculík a Subaru Crosstrek e-Boxer. První auto, v němž nevypnul asistenty
31 komentářů
rohYpnol
Musím pochválit video, myšleno rétoriku. Výrazné zlepšení, žádé blbé kecy vůči kameramanovi. Řeč a proslov plynulý, věty opravdu myšlenkově provázané. Nevím, jestli je video tak pozdější vůči dřívějším, které se uveřejňvaly na ACZ a YT postupně. Ale opravdu, a zcela upřímně, chválím.
Z hlediska Crosstreku - ano, sice zajímavé auto, z hlediska jízdy, podvozku asi nemá smysl cokoliv rozporovat. Jenže pak je tu cena x praktičnost. A to vyznívá už dost tragicky. Kuvfr je vzhledem k velikosti málo, a vzhledem k ceně je to opravdu na tři vykřičníky.
Zkrátka jízdně a celkově nabízí opravdu dost, ale vzhledem k velikosti a využitelnosti tomu také odpovídá dost vysoká cena.
Z hlediska Crosstreku - ano, sice zajímavé auto, z hlediska jízdy, podvozku asi nemá smysl cokoliv rozporovat. Jenže pak je tu cena x praktičnost. A to vyznívá už dost tragicky. Kuvfr je vzhledem k velikosti málo, a vzhledem k ceně je to opravdu na tři vykřičníky.
Zkrátka jízdně a celkově nabízí opravdu dost, ale vzhledem k velikosti a využitelnosti tomu také odpovídá dost vysoká cena.
vencelín
To psisko s Vaculdou moc nesouhlasí :). Bude to nový talisman pro Vaculdovo testy rozlicnych bzucaku aby trochu korigovalo jeho chvalozpevy?
Tak si jeden z mála. Jak sa na ACZ mihne Subaru, tak majú všetci plno kecov o slabom motore, hroznej prevodovke a mizernom zrýchlení, lebo s autom, čo nedá stovku pod 10 sekúnd, sa nedá jazdiť...
Aneb sportova jazda a la Rasto Chvála. Jenže tento pán to má v hlavě srovnané.
Ludra je výraz pre niečo celkom iného.
To je smutná realita dneška, žiadať na kompenzáciu vlastnej vodičskej neschopnosti výkonnejšie auto... :-/
Netvár sa, že si v nejakom Subaru vôbec niekedy sedel...
Ale to není úplně pravda. Ano, výkon je součástí aktivní bezpečnosti, ovšem ten jde ruku v ruce s řidičem, který je ještě důležitější prvkem aktivní bezpečnosti. Pokud není schopen jezdit s něčím, co bylo bezne ještě před 10 lety a před 20 to byl obrovský nadprůměr, pak by se měl zamyslet, jestli vůbec má sedět za volantem. Před 20 roky bylo zrychlení pod 10s hodně nadprůměrné a nikdo neměl problém jezdit s auty s 11, 12 nebo i 13s potřebnými na 100 a nezvladnutych predjeti nebylo nějak víc.
Kolik jsi před těmi 20lety potkával na okreskách vláčků aut, o počtu 5-20, táhnoucí se 70 za kamionem? Kolik jezdilo aut po dálnicích, kolik kamionů, dodávek?
Těch 10sec je prostě dneska průměr až podprůměr, pokud jde o jedinou motorizaci. Ano, stačí to, pokud to řidič umí použít, ale kdo se u nás připojuje na dálnici na vytočenou 3ku, aby tam najel co nejrychleji?
Kdo si dneska podřadí a jede do omezovače, aby předjel kamiony na okreskách, a nejel za nima v té koloně 20aut?
Drtivá většina řidičů jezdí na spodní třetinu otáčkoměru, aby se mohli v cíli pokochat spotřebou z katalogu, a ten výkon motoru nikdy nevyužijou, protože se do těch otáček nikdy nepodívají.
O to hůř to pak vypadá, když mají motor co dole nejede.
Alebo sa proste nehrajú na vrcholnú motorizáciu.
Tuctový vodič, ktorého spomínaš, proste do takého auta nepatrí. Každé auto chce svoje. Ak pôjdeš so Subaru ako s hocijakou ludrou, s ktorou sa jazdí na nákupy a deťmi do školy, kúp si ludru a nie Subaru. Beztak nerozoznáš jeho prednosti a tým pádom je také auto pre teba zbytočné. Proste Subaru auto pre dôchodcov neponúka, neviem, čo tu furt niektorí pletiete o základnej či vrcholnej motorizácii.
Mimochodom, "ludra" s výkonom 43 kW:
https://www.youtube.com/watch?…
Mal som ho vo vybere aj Imprezu a zdaleka to nie je len o tom zrychleni na urovni 1.5 hybridu od Toyoty.
Problem je, ze pri tom vsetkom to este zerie ako pamatene, takze v meste 8-10, dialnica 10 a okresky 6-7... a cena ? Za 915tis kč s touto spotrebou ... proste je to ekonomicky nezmysel, to je ten hlavny problem. Auto ako take je super a vykon by stacil.
K tomu nema ani ochraneny spodok pod motorom, hole zvody boxera, ziadna dodatocna antikorozna ochrana na celom podvozku.
Dufam, ze to zmeni ich novy 2.5 Hybrid, ktory bude aj v Crosstreku... raz.
Ekonomický nezmysel? Tak prečo vôbec taký človek zvažuje Subaru?
Co si nepochopil z tych cisiel ? Ked je niekomu jedno, ze to je slabe, drahe a uzrane tak si to kupi a bude mat super auto.
Vsetci ostatni, co hladaju zmysel v nakladoch si to nekupili a tak to aj vypada s ich predajom.
Vacsina dokaze akceptovat slabsiu dynamiku, ked to vyvazuje spotreba a dajme tomu cena. Subaru navyse taha so sebou baterky a stale je slabe, uzrane...
Myslím, že s tebou je škoda sa vôbec o autách baviť. Keď na to nemáš, kúpiš si spotrebák, ale to neznamená, že dať viac za auto, ktoré vyniká vlastnosťami, ktoré nie si schopný pobrať, nemá zmysel.
Tak urcite :D Mudry si zase, ked niekto za nieco neda peniaze, neznamena to, ze na to nema, bud mu to dava zmysel, alebo nie.
Ked si kupis Crosstrek za vlastne, potom to aspon nebudu tie tvoje zmatene bycharske idealy.
Zase pletieš dve na tretiu. Ak sa ti niečo páči, alebo si schopný to oceniť, nemusíš to hneď kupovať. Stačí nehaniť a nehodnotiť to, čomu nerozumieš a nevieš oceniť.
Ocenil som vsetko az na tragicku cenu, spotrebu a tomu neodpovedajucu dynamiku. S tebou je to ako hrat sach s holubom.
"Keď na to nemáš, kúpiš si spotrebák" ... furt si serieš do huby, kedysi si bol na hate list, skoda ze to nefunguje
Problémem současných evropských Subaru je absence adekvátně výkonné motorizace napříč celou modelovou řadou. Aktuální hybridní motorizace je jednoznačně slabá a neumožní pohodovou jízdu v dnešním zahuštěném a nervózním provozu. I proto si stále ponechávám 6 let staré XV s atmo 2litrem a čekám, jak dopadne nová hybridní soustava s 2.5 litrem. To, co si aktuální Subaru ponechává, jsou špičkové jízdní vlastnosti a naladění podvozku. Kdykoliv se svezu v 17 let starém Legacy GT a pak musím přesednout do jakékoliv současné Škody či VW... tak zapláču. Je to fakt děs a pozná to i má žena, které jinak nepozná vůbec nic :-)
Spotřeba mne naštěstí nezajímá. S rodinnými auty najedu celkem do 20 tis km ročně, průměrná spotřeba vozového parku (Legacy GT, STI, XV, Mitsu L200) je 11.5 l/100 km, ale při kilometrovém nájezdu je to zanedbatelný náklad. Od polykání kilometrů mám naštěstí služební auto.
Stran protikororozní ochrany je na tom Subaru ve srovnání se zavedenou konkurencí stejně anebo lépe. Ochranu podvozku lze dodatečně namontovat, ale XV/CrossTrek není off-road a světlá výška 22 cm většině lidem postačí
Suhlas, preto som zahrnul do vyberu Imprezu a Crosstrek, jazdne vlastnosti, kvalita, odolnost, bezpecnost, proste Subaru. Dodatocnu ochranu som robil aj na Japoncovi, ktoreho som kupil. CrossTrek za 918tis by mohol mat trochu lepsiu ochranu a podmotorovy kryt aspon.
Najazdim rocne cca 20tis km sukromne, takze spotreba ma zaujima viac, ci je to 5 alebo 7 moc neriesim, no dnes hociake ine auto s dynamikou Crosstreku jazdi za 5-6l.