Jaké.auto Informace o autech podle značky a modelu
Subaru Crosstrek
Subaru Crosstrek
Subaru Crosstrek
Subaru Crosstrek
47 Fotogalerie

Martin Vaculík a Subaru Crosstrek e-Boxer. První auto, v němž nevypnul asistenty

redakce AUTO.CZ

Pravověrní příznivci značky Subaru, kteří si pamatují přeplňované boxery, redukce manuálních převodovek řaditelné za jízdy, ostré Imprezy STi a jiné speciality, obvykle nebývají ze současné nabídky vyloženě nadšeni. Chybí jim manuální řazení i lepší dynamika.

Vždyť dvoulitrový boxer pro emisní normu Euro 6 EJ přišel o dalších 10 kW výkonu, takže jich zbývá 100. Byť mu svými 12,3 kW a 66 Nm pomáhá elektromotor, tak s bezestupňovým variátorem to kompaktnímu modelu Crosstrek stačí na zrychlení z klidu na 100 km/h za 10,8 s a maximální rychlosti 198 km/h. 

Martin Vaculík však ve videu vysvětluje, že boxer od Subaru sice není mezi všemi pohony tím nejdynamičtějším, ale například si zachovává zubový 12V startér a možnost “nahození” vozu přes kabely, což dnes u hybridů v žádném případě není samozřejmost. 

Subaru si na svých asistenčních systémech zakládalo ještě dříve, než se staly homologačně povinnými. Jsou založeny na dvojici předních kamer, který dokáží velmi dobře vypočítávat vzdálenost zachycených objektů. Japonská značka systém stále cizeluje a vylepšuje a technik Světa motorů, kterému jinak zásahy do řízení způsobují záchvaty zuřivosti, tentokráte nic nevypíná. Jak se mu v testu se zapnutými asistenty dařilo?