Novinky
Přihlásit pro přidání komentáře
Arese
Já myslím, že drtivá většina Čechů má v tomto naprosto jasno! 😀👍
@Arese Mají, jen co bude elektro dostupné, jdou do toho.
@KANKUNEN
Ano, jdou od toho. BEV je krám, o který není zájem. Konec dotací = konec BEV.
Ano, jdou od toho. BEV je krám, o který není zájem. Konec dotací = konec BEV.
Radek Holodňák
Příspěvek podléhá schvalování.
@KANKUNEN tak o tom dost pochybuju 🤣 Vylez ze své sociální bubliny a zeptej se někoho, kdo má např 500tis na auto, jestli ho utratí za EV? Těžko 😋
@ericn
Takze si jen potvrdil co psal topten. Čím hlouběji do kapsy, tím více spalovaku. Ona ta stará a méně pohodlná věc je vždy levnější než se více rozjede masová výroba té lepší a novější.
Takze si jen potvrdil co psal topten. Čím hlouběji do kapsy, tím více spalovaku. Ona ta stará a méně pohodlná věc je vždy levnější než se více rozjede masová výroba té lepší a novější.
@Mikesus No znám spoustu lidí, co hluboko do kapsy nemají a EV si koupit nechtějí 😋 Jsou schopni akceptovat maximálně full hybrid (většinou Lexus), ale jak je v tom zásuvka, tak ani omylem 😉
@ericn hele, za 500 e-auto velikosti Golfa s realnym dojezdem ca 300km a rozumnou normalni vybavou? Jdu pro nej, jako druhy auto v rodine moc rad vymenim. Jenze ono to je mega a to do druhyho auta nedam.
@Mikesus EV není žádná novinka. První elektromobily se objevily již před autem na spal. motor, každopádně jejich základní princip zůstal stejný, stejně jako u spalováku.
Kdybych to měl přirovnat, je to něco jako kdyby se do spalováku místo benzínu začal lejt synt. benzín.
Kdybych to měl přirovnat, je to něco jako kdyby se do spalováku místo benzínu začal lejt synt. benzín.
@ericn Těžko? Koupil jsem KIA e Niro (2,5 roku, najeto 42 000) za 590 000,- minus 120 000 za Kia ceed tj. 470 000,-
Mám auto, které kromě rychlosti a dojezdu má všechny parametry včetně výbavy lepší než např. VW T-Roc 1,5 TSI DSG, nové za 974 900,-. Záruka KIA 4,5roku, VW 3 roky. Koupil jsem to bez dotace, na bezplatnou dálnici Vám se.u a z Karviné do Prahy, abych mohl zdarma parkovat nejezdím. Ano, chybí mi funkce W2G, kterou mají nová auta, ale bohužel v mým věku (71) nemohu čekat na levnější nová auta. To by také moje první el. auto mohlo být to, které mě poveze na hřbitov. Teď svití slunce, tak to jdu zapojit na FVE. Hezký den.
Mám auto, které kromě rychlosti a dojezdu má všechny parametry včetně výbavy lepší než např. VW T-Roc 1,5 TSI DSG, nové za 974 900,-. Záruka KIA 4,5roku, VW 3 roky. Koupil jsem to bez dotace, na bezplatnou dálnici Vám se.u a z Karviné do Prahy, abych mohl zdarma parkovat nejezdím. Ano, chybí mi funkce W2G, kterou mají nová auta, ale bohužel v mým věku (71) nemohu čekat na levnější nová auta. To by také moje první el. auto mohlo být to, které mě poveze na hřbitov. Teď svití slunce, tak to jdu zapojit na FVE. Hezký den.
@Petr Pinkas tak to sis teda pomohl 😋 Nicméně, jestli si s tím v pohodě, tak good luck a hodně šťastných kilometrů 😉
@Mikesus jsem zvědavý, kolik desítek miliónů EV se bude muset prodat, aby pošuci jako ty začali považovat jejich výrobu za masovou/sériovou.
@KANKUNEN je to mozny, ale cesta k cene, ktera bude zajimava je teda jeste hodne dlouha.
rohYpnol
BMW 5/i5 30 409
Mercedes-Benz GLB/EQB 133 424 99
Toyota Proace City 337 1728 73
Hahaha, tak co doníčci, hendličci, mikešové, kesumbové... 🤣🤣🤣
Tyhle modely kupují jen socky kolenovrti, co? 🤣🤣🤣 Nějak nám ta nafta brutálně dominuje 🤣🤣🤣
Mercedes-Benz GLB/EQB 133 424 99
Toyota Proace City 337 1728 73
Hahaha, tak co doníčci, hendličci, mikešové, kesumbové... 🤣🤣🤣
Tyhle modely kupují jen socky kolenovrti, co? 🤣🤣🤣 Nějak nám ta nafta brutálně dominuje 🤣🤣🤣
@rohYpnol
tak nevím proč tu blbost opakuješ. premie, přesně jak psal kesumb, to si zajisté pamatuješ. No a proace city je EV skoro 2x dražší než nafta. No tak asi co se vybere?
tak nevím proč tu blbost opakuješ. premie, přesně jak psal kesumb, to si zajisté pamatuješ. No a proace city je EV skoro 2x dražší než nafta. No tak asi co se vybere?
@rohYpnol
a ještě k těm číslům, vyberu jich víc, kde nafta nepřevládá a nikdo ji nechce. A tam kde se nenabízí, tak ji nenabízí, protože ji nikdo nechtěl a nechce.
BMW 4/i4 103 83 142 0
BMW X2/iX2 80 56 67 0
Citroën C4(X)/e-C4(X) 838 42 19 0
Fiat 600 40 0 65 0
Hyundai Kona 784 0 318 0
Jeep Avenger 109 0 6 0
Kia Niro 81 0 87 1
MG ZS 2915 0 70 0
Mini 85 40
Opel Astra 416 147 15 34
Opel Corsa 197 1 43 0
Opel Mokka 686 56 13 0
Peugeot 2008 1619 21 57 0
Peugeot 208 840 2 29 0
Peugeot 308 505 312 4 25
Ssangyong Torres 465 0 61 0
Volvo XC40/EX40/C40/EC40 672 0 141 0
Takže když to shrnu z těch modelů, nafta převládá u 8 modelů, něco normálního u 17.
a ještě k těm číslům, vyberu jich víc, kde nafta nepřevládá a nikdo ji nechce. A tam kde se nenabízí, tak ji nenabízí, protože ji nikdo nechtěl a nechce.
BMW 4/i4 103 83 142 0
BMW X2/iX2 80 56 67 0
Citroën C4(X)/e-C4(X) 838 42 19 0
Fiat 600 40 0 65 0
Hyundai Kona 784 0 318 0
Jeep Avenger 109 0 6 0
Kia Niro 81 0 87 1
MG ZS 2915 0 70 0
Mini 85 40
Opel Astra 416 147 15 34
Opel Corsa 197 1 43 0
Opel Mokka 686 56 13 0
Peugeot 2008 1619 21 57 0
Peugeot 208 840 2 29 0
Peugeot 308 505 312 4 25
Ssangyong Torres 465 0 61 0
Volvo XC40/EX40/C40/EC40 672 0 141 0
Takže když to shrnu z těch modelů, nafta převládá u 8 modelů, něco normálního u 17.
@Mikesus
🤣🤣 a jaj, chudáčku, taková snaha a zase nic 🤣🤣🤣
A kolik z nich je prémie?!? DVA 🤣🤣🤣
Z toho 4/i4 byl primárně stavěn pro BEV a X2 je malý, takže celkem logicky tam je... benzín. Benzín, nikoliv BEV 🤣🤣🤣
Tak zkus příště...😅
🤣🤣 a jaj, chudáčku, taková snaha a zase nic 🤣🤣🤣
A kolik z nich je prémie?!? DVA 🤣🤣🤣
Z toho 4/i4 byl primárně stavěn pro BEV a X2 je malý, takže celkem logicky tam je... benzín. Benzín, nikoliv BEV 🤣🤣🤣
Tak zkus příště...😅
@rohYpnol
zadny dnes prodavany bmw nebylo staveno jako ev, ix je na hrane, 4er urcite ne. Nicmene sem rad, ze si konecne pochopil cenovou paritu, ses lepsi nez sem cekal!
zadny dnes prodavany bmw nebylo staveno jako ev, ix je na hrane, 4er urcite ne. Nicmene sem rad, ze si konecne pochopil cenovou paritu, ses lepsi nez sem cekal!
@keumb
iX je NA HRANĚ,?!? 🤣🤣🤣🤣🤣🤣🤣🤣🤣 tvl ty jsi dnes sezobal pytlík LSD, ne? 🤣🤣🤣
Samozřejmě, že 4/i4 byla stavěna primárně jako EV
Představuje se prémiový pětidveřový liftback opět střední třídy, na rozdíl od svého spalovacího protějšku 4 GT už patřící do nové generace. Ta se pochopitelně později objeví i ve spalovacích verzích a proti té stávající o pořádný kus narostla; na délku o 145 mm a v rozporu s dnešními trendy i do výšky; téměř o 6 cm. To byla nezbytnost kvůli montáži baterie do podlahy...
A jaj, blbý, co? Zase meleš nesmysly 🤣
iX je NA HRANĚ,?!? 🤣🤣🤣🤣🤣🤣🤣🤣🤣 tvl ty jsi dnes sezobal pytlík LSD, ne? 🤣🤣🤣
Samozřejmě, že 4/i4 byla stavěna primárně jako EV
Představuje se prémiový pětidveřový liftback opět střední třídy, na rozdíl od svého spalovacího protějšku 4 GT už patřící do nové generace. Ta se pochopitelně později objeví i ve spalovacích verzích a proti té stávající o pořádný kus narostla; na délku o 145 mm a v rozporu s dnešními trendy i do výšky; téměř o 6 cm. To byla nezbytnost kvůli montáži baterie do podlahy...
A jaj, blbý, co? Zase meleš nesmysly 🤣
@panadol:
klika ze mas 74% z fve, diky tomu se ti ta panda ev nebo co je 600e vyplati!
tvl ty jedes dneska bomby, prej 74% z tvy fve😆😆😆
klika ze mas 74% z fve, diky tomu se ti ta panda ev nebo co je 600e vyplati!
tvl ty jedes dneska bomby, prej 74% z tvy fve😆😆😆
@kesumb
Samozřejmě že nevyplatí ani omylem. FVE je nesmysl. Je to dobrá hračka, je to alternativa pro vybrané období. Ale absolutně není šance nějaké náhrady.
A trende je jasný. Náklady za elektřinu jdou ze spotřeby do fixních nákladů za distribuci. Takže ani výhledově FVE smysl dávat nebude, protože i vláda Fialy tento rok končí 😄
Samozřejmě že nevyplatí ani omylem. FVE je nesmysl. Je to dobrá hračka, je to alternativa pro vybrané období. Ale absolutně není šance nějaké náhrady.
A trende je jasný. Náklady za elektřinu jdou ze spotřeby do fixních nákladů za distribuci. Takže ani výhledově FVE smysl dávat nebude, protože i vláda Fialy tento rok končí 😄
@rohYpnol
umis cist?
kdyt to pisou, je to o 6cm zvedla platforma spalovaku, stejne jako ix je prestavena x5. Ale mezi ix a x5 je rozdilna pozice volantu i sedadel, rozdilu je vic.
Opet, ja tim jezdim, ty o tom kecas.
umis cist?
kdyt to pisou, je to o 6cm zvedla platforma spalovaku, stejne jako ix je prestavena x5. Ale mezi ix a x5 je rozdilna pozice volantu i sedadel, rozdilu je vic.
Opet, ja tim jezdim, ty o tom kecas.
@rohYpnol
naklady spotreby jdou do fixnich nakladu.
Prave proto se fve vyplati, soustred se trochu, dneska ses jeste horsi nez obvykle..
hele davej pozor todle bys mohl pochopit!
Snizis si jistic z 3x32 na 3x10, zasadne si snizis fixni naklady. Nastavis na fve aby odebirala porad maximum z tech 3x10 a pokrejes si spicky z baterek a rovnomernou spotrebou snizis zatizeni site!
1) takze 74% sis vyrobil sam
2) diky fialce ti pujde silarina dolu (tvoje slova a i realita)
3) diky fve si snizis jistic a usetris fixni naklady a stabilizujes sit
3x si prave dostal diskuzni ko! Blby co!
takze ted muzes klidne zacit neco o psich boudach, vsech, statu levnejm energiim fialce nebo inflaci!
naklady spotreby jdou do fixnich nakladu.
Prave proto se fve vyplati, soustred se trochu, dneska ses jeste horsi nez obvykle..
hele davej pozor todle bys mohl pochopit!
Snizis si jistic z 3x32 na 3x10, zasadne si snizis fixni naklady. Nastavis na fve aby odebirala porad maximum z tech 3x10 a pokrejes si spicky z baterek a rovnomernou spotrebou snizis zatizeni site!
1) takze 74% sis vyrobil sam
2) diky fialce ti pujde silarina dolu (tvoje slova a i realita)
3) diky fve si snizis jistic a usetris fixni naklady a stabilizujes sit
3x si prave dostal diskuzni ko! Blby co!
takze ted muzes klidne zacit neco o psich boudach, vsech, statu levnejm energiim fialce nebo inflaci!
@ kesumb
Tvl. Koukam ze rohypnol je papírovej kovboj a realne zkusenosti nula. To je naprostá většina odpůrců EV. Zkusenosti nula, papír a plakát jako bůh a realita nerelevantní.
Přemýšlím, kam tento lhář ještě zajde. Jestli zvladne sám sebe prasknout ze lži jako v posledních několika desítkách diskuzi, které spamuje jak kdysi hamuna. Uz je horší než on.
Tvl. Koukam ze rohypnol je papírovej kovboj a realne zkusenosti nula. To je naprostá většina odpůrců EV. Zkusenosti nula, papír a plakát jako bůh a realita nerelevantní.
Přemýšlím, kam tento lhář ještě zajde. Jestli zvladne sám sebe prasknout ze lži jako v posledních několika desítkách diskuzi, které spamuje jak kdysi hamuna. Uz je horší než on.
@kesumb
Jen taková otázka.
Fixní náklady na FVE a baterie platíš/si platil plně ze svého? Nebo ti na to přispel i Rohypnol a další daňoví poplatníci?
Jen taková otázka.
Fixní náklady na FVE a baterie platíš/si platil plně ze svého? Nebo ti na to přispel i Rohypnol a další daňoví poplatníci?
@tycoon:
1) nemam to v siti takze ze svyho
2) chtel sem silny okrajovy reseni vcetne moznosti integrace kogenerace, coz nechtel nikdo delat, takze ze svyho
3) byl jsem nad limit dotace rozsahem
4) chtel sem to skladat sam ze sebou vybranejch komponent kvuli zivotnosti a servisu
1) nemam to v siti takze ze svyho
2) chtel sem silny okrajovy reseni vcetne moznosti integrace kogenerace, coz nechtel nikdo delat, takze ze svyho
3) byl jsem nad limit dotace rozsahem
4) chtel sem to skladat sam ze sebou vybranejch komponent kvuli zivotnosti a servisu
@mikesus:
pojd se vsadit ze jako kazdej nechapavej absolvent skoly zivota ted vytahne jak to nemuze mit kazdej, jak se mame blbe, jak stat ma zajistit libovolne dopln,...
300let rakouska uherska, kratky obdobi velkejch socialnich rozdilu, 40let komunismu a tohle je vysledek. Nejde, neumime, za vsechno muze nekdo jinej..
pojd se vsadit ze jako kazdej nechapavej absolvent skoly zivota ted vytahne jak to nemuze mit kazdej, jak se mame blbe, jak stat ma zajistit libovolne dopln,...
300let rakouska uherska, kratky obdobi velkejch socialnich rozdilu, 40let komunismu a tohle je vysledek. Nejde, neumime, za vsechno muze nekdo jinej..
@kesumb
Jsem rád, že moje osvěta funguje.
Už konečně chápeš, že tvoje poměry a možnosti jsou zcela mimo to, co si mohou dovolit ostatní 👍
Cením si tvé sebereflexe. Kazd,mit FVE i na psí boudě prostě nemůže... A I kdyby mohl, tak to pořád není žádným řešením, ale pouze alternativou.
Všichni potřebuješ mít stabilní zdroje dodávky elektřiny. Proto FVE a OZE nikdy nebude řešením. Tím je pro nás pouze jádro.
Jsem rád, že moje osvěta funguje.
Už konečně chápeš, že tvoje poměry a možnosti jsou zcela mimo to, co si mohou dovolit ostatní 👍
Cením si tvé sebereflexe. Kazd,mit FVE i na psí boudě prostě nemůže... A I kdyby mohl, tak to pořád není žádným řešením, ale pouze alternativou.
Všichni potřebuješ mít stabilní zdroje dodávky elektřiny. Proto FVE a OZE nikdy nebude řešením. Tím je pro nás pouze jádro.
@kesumb
Kloubouk dolů. Kdo něčemu věří a platí si to ze svého, má u mě palec nahoru.
Zkombinovat FVE, baterku a kogeneraci umí málokdo. To je hodně vysoká liga.
Kloubouk dolů. Kdo něčemu věří a platí si to ze svého, má u mě palec nahoru.
Zkombinovat FVE, baterku a kogeneraci umí málokdo. To je hodně vysoká liga.
@Tycoon to čo písal kesumb je hodne okrajové a drahé, má to ďaleko od bežnej aplikácie. Napríklad ja som si fve skladal kompletne za vlastné a bez akejkoľvek dotácie (je to len nezmysel, čo dobre k.rví trh a bez toho by ceny popadali ešte nižšie ako sú teraz :D ) a po dvoch rokoch používania je vidno reálnu úsporu (návratnosť cca 5 rokov v mojom prípade a to mi pripadá ako veľmi slušné). Mám len on grid systém s virtuálnou batériou, žiadne fyzické baterky (tam ceny popadali pekne až teraz :D ) Nechce sa tu hádzať presnými číslami, aj tak by som len zabil čas, keď to zhrniem len jedným číslom, tak úspora na účte za el je v mojom prípade cca 61 percent. K tomu sa pridala aj zaujímavá úspora za plyn, keďže v medziobdobí používam na vykurovanie klímu. Tá moja aplikácia je ďaleko štandardnejšia
@kyklop
Ano, a troufnu si tvrdit, že 99,99% domácích FVE jsou v režimu on-grid. A všichni, VŠICHNI co mají domácí FVE, chtějí svítit, topit, vařit, prát, koukat na TV, poslouchat radio, surfovat po internetu... nejen v červenci, ale i v prosinci, i v lednu, i v únoru. I tehdy, když slunce nesvítí. I tehdy, když napadne 10 cm sněhu...
A proto FVE není, nebude a nemůže být řešením. Proto je to nesmysl a vyhozené veřejné peníze. A než nějakej tydýt napíše nesmysl na téma bateriového úložiště, tak bateriové uložiště o kapacitě "pro všechny" je absolutně, ale ABSOLUTNĚ mimo realitu!!!
Stát měl jít cestou budování více jaderných bloků tak, aby náklady na vývoj rozpustil do více bloků a ekonomika byla snesitelná. A to z více důvodů, protože stavět 1 blok stejně není řešením, 1 blok= jen náhrada za blok, který bude nutné vyřadit...
Stačilo by postavit 2, lépe 3 bloky, peníze na výstavbu řešit sdružením investic za garancí budoucích cen energií pro investory. Jak jednoduché.
Ano, a troufnu si tvrdit, že 99,99% domácích FVE jsou v režimu on-grid. A všichni, VŠICHNI co mají domácí FVE, chtějí svítit, topit, vařit, prát, koukat na TV, poslouchat radio, surfovat po internetu... nejen v červenci, ale i v prosinci, i v lednu, i v únoru. I tehdy, když slunce nesvítí. I tehdy, když napadne 10 cm sněhu...
A proto FVE není, nebude a nemůže být řešením. Proto je to nesmysl a vyhozené veřejné peníze. A než nějakej tydýt napíše nesmysl na téma bateriového úložiště, tak bateriové uložiště o kapacitě "pro všechny" je absolutně, ale ABSOLUTNĚ mimo realitu!!!
Stát měl jít cestou budování více jaderných bloků tak, aby náklady na vývoj rozpustil do více bloků a ekonomika byla snesitelná. A to z více důvodů, protože stavět 1 blok stejně není řešením, 1 blok= jen náhrada za blok, který bude nutné vyřadit...
Stačilo by postavit 2, lépe 3 bloky, peníze na výstavbu řešit sdružením investic za garancí budoucích cen energií pro investory. Jak jednoduché.
@Tycoon
po elektricky strance to jeste docela jde, ale vodni hospodarstvi je docela boj. Neni uplne snadny vyvazit potrebu elektriky a tepla. Nicmene kdyz si uvedomis problem zjistis, ze vlastne prebejva teplo. Proto se ta kogenerace cpe, je to efektivnejsi. V mym pripde by se to dalo prifazovat a v dobe vysokyho spotu prodavat elektriku, jenze neni co s teplem a jakmile ho zacnes marit zbydou desitky hodin rocne, kdy se to vyplati. Reseni s kogeneraci co popisuju je pro fabriku mozna bytovej dum, ale urcite ne pro jeden domek.
po elektricky strance to jeste docela jde, ale vodni hospodarstvi je docela boj. Neni uplne snadny vyvazit potrebu elektriky a tepla. Nicmene kdyz si uvedomis problem zjistis, ze vlastne prebejva teplo. Proto se ta kogenerace cpe, je to efektivnejsi. V mym pripde by se to dalo prifazovat a v dobe vysokyho spotu prodavat elektriku, jenze neni co s teplem a jakmile ho zacnes marit zbydou desitky hodin rocne, kdy se to vyplati. Reseni s kogeneraci co popisuju je pro fabriku mozna bytovej dum, ale urcite ne pro jeden domek.
@rohYpnol
Ja z fve nerobím generálne hlavný zdroj a nepíšem tu o baterke do každej rodiny. Aj bez bateriek sa fve dá použiť racionálnym spôsobom, ale táto diskusia je na iné fórum :) .Len tak napríklad si v období február - október môžeš domáce spotrebiče načasovať, klíma tiež môže bežať keď je slnko lebo väčšinou chladíme keď je teplo a svieti, obehové čerpadlo bazéna a podobné srandy detto. Len týmto správaním sekneš dole cca 50 percent spotreby, pričom si len decentne zmenil správanie. Ďalší malý príklad fve s baterkami (nemusí to byť žiadna brutálna kapacita) - chata kde žiadna prípojka nie je a nebude, resp by si to fakt platiť nechcel. Alebo napríklad aj chata mojej mamy, máme tam k dispozícií len 1x16A, viac tam nedajú, lebo by sa muselo kopať niekoľko km vedenia. Riešením sú tie hnusné baterky (tiež žiadna extra veľká kapacita) a k tomu rovno zopár panelov na strechu na vykrývanie špičky , resp skôr bežnú spotrebu (zapnutie čerpadla v studni, mikrovlnka a kávovar naraz - to sa s 1x16A nepotýka). A mimochodom, zmysel to má aj bez dotácie, aj keď netvrdím, že pre každého
Ja z fve nerobím generálne hlavný zdroj a nepíšem tu o baterke do každej rodiny. Aj bez bateriek sa fve dá použiť racionálnym spôsobom, ale táto diskusia je na iné fórum :) .Len tak napríklad si v období február - október môžeš domáce spotrebiče načasovať, klíma tiež môže bežať keď je slnko lebo väčšinou chladíme keď je teplo a svieti, obehové čerpadlo bazéna a podobné srandy detto. Len týmto správaním sekneš dole cca 50 percent spotreby, pričom si len decentne zmenil správanie. Ďalší malý príklad fve s baterkami (nemusí to byť žiadna brutálna kapacita) - chata kde žiadna prípojka nie je a nebude, resp by si to fakt platiť nechcel. Alebo napríklad aj chata mojej mamy, máme tam k dispozícií len 1x16A, viac tam nedajú, lebo by sa muselo kopať niekoľko km vedenia. Riešením sú tie hnusné baterky (tiež žiadna extra veľká kapacita) a k tomu rovno zopár panelov na strechu na vykrývanie špičky , resp skôr bežnú spotrebu (zapnutie čerpadla v studni, mikrovlnka a kávovar naraz - to sa s 1x16A nepotýka). A mimochodom, zmysel to má aj bez dotácie, aj keď netvrdím, že pre každého
Petr Pinkas
Vím, že to zde do diskuze tak úplně nepatří, ale je zde několik příspěvků o FVE. Tak moje výsledky s FVE. U ohřevu vody jsem přešel z plynu na elektřinu, upravil jsem pár věcí na vytápění a zde jsou roční výsledky: Spotřeba el. 5 000,-, spotřeba plynu 40 000,- (-1000 m3 x 40,-Kč), spotřeba PHM 15 000,- (předtím benzín 20 000,- nyní el. 5 000,-). Celkem úspora za rok je 60 000,- Kč. Vlastní Investice do FVE a úprav 160 000,- (samozřejmě bez BEV, to je bonus). Návratnost cca 3 roky. A teď si pište co chcete, taková je skutečnost.
@Petr Pinkas
v mym pripade:
auta ev = stejny spalovaky cenove (spis jeste levnejsi)
uspora phm vs elektrika ze site umoruje plus minus naklady na odpis technologie
mesicni uspora 15-18tis kc v domacnosti dve auta
Jakmile se dostanes z fve nad 60-70% vyrobenejch je sit pouze zaloha a ta se ma resit spinatelnym zdrojem kdyz je treba (plyn, teplarny s vyrobou elektriky v listopadu-lednu). Tohle panadol porad nechape, trh se meni kazdnym dnem viz ceny spotu. Jakej ma smysl startovat kogeneraci kdyz je spot za 100 euro protoze nekde zrovna fouka. Jakej ma smysl provozovat jaderku za nesmysl celorocne nebo co hur palit uhli v cervenci. Jediny reseni je decentralizace...
v mym pripade:
auta ev = stejny spalovaky cenove (spis jeste levnejsi)
uspora phm vs elektrika ze site umoruje plus minus naklady na odpis technologie
mesicni uspora 15-18tis kc v domacnosti dve auta
Jakmile se dostanes z fve nad 60-70% vyrobenejch je sit pouze zaloha a ta se ma resit spinatelnym zdrojem kdyz je treba (plyn, teplarny s vyrobou elektriky v listopadu-lednu). Tohle panadol porad nechape, trh se meni kazdnym dnem viz ceny spotu. Jakej ma smysl startovat kogeneraci kdyz je spot za 100 euro protoze nekde zrovna fouka. Jakej ma smysl provozovat jaderku za nesmysl celorocne nebo co hur palit uhli v cervenci. Jediny reseni je decentralizace...
@kesumb
Ne. Lžeš jak když tiskne, podsouváš mi věcí, co neříkám, nebo jsou řečený v nějakém významu a souvislostech
Zbytek je tvoje demagogie a bohužel těm nesmyslům sám věříš, takže v tom nelžeš.
FVE byl, je a bude vždy jen alternativou. Nikdy nenahradi primární zdroje, protrže přírodu a fyziku nezmění žádné nařízení zelenorudého kméra z EU.
Ano, z pohledu spotřebitele se může zdát, že neOZE zdroj je jen doplněk, když zrovna není OZE k dispozici. Jenže to je přesně to nepochopení a demagogie. Z pohledu dimenzování sítě je totální totiž úplně jedno. Ten "doplněk" musí být schopný vykrýt 100% OZE, musí být schopen dodat vše. PROTO je OZE jen alternativou, a nikdy nebude a nemůže být PRIMÁRNÍM zdrojem!!!
Ne. Lžeš jak když tiskne, podsouváš mi věcí, co neříkám, nebo jsou řečený v nějakém významu a souvislostech
Zbytek je tvoje demagogie a bohužel těm nesmyslům sám věříš, takže v tom nelžeš.
FVE byl, je a bude vždy jen alternativou. Nikdy nenahradi primární zdroje, protrže přírodu a fyziku nezmění žádné nařízení zelenorudého kméra z EU.
Ano, z pohledu spotřebitele se může zdát, že neOZE zdroj je jen doplněk, když zrovna není OZE k dispozici. Jenže to je přesně to nepochopení a demagogie. Z pohledu dimenzování sítě je totální totiž úplně jedno. Ten "doplněk" musí být schopný vykrýt 100% OZE, musí být schopen dodat vše. PROTO je OZE jen alternativou, a nikdy nebude a nemůže být PRIMÁRNÍM zdrojem!!!
@rohYpnol Vaše diskusní příspěvky jsou ve většině případů úplně mimo. Jste proti FVE, větrníkům, BEV,EU a pokroku. Z toho vyplývá jediná věc. Nejste člověk, ale pouze AI naprogramována ropnou loby, nebo rusakama . Pokud se pletu, a jste člověk z masa a kosti, tak se omlouvám. Nic to ale nemění na tom, že odpovídat na Vaše příspěvky je úplně zbytečné.
@rohYpnol
kecy jako obvykle!
ty na to nemas, nepochopis sit komplexne. Nicmene cim vic bude oze s ulozistema klidne na par hodin tim min spickove se musi sit dimenzovat. Diky oze prave nemusis dimenzovat sit na spickovej vykon (viz spot spicka mimo spicku) ale na prumernej treba 24 hodinovej. Cim driv to lidem dojde tim driv se to stane a elektrika pujde dolu i bez uhli
kecy jako obvykle!
ty na to nemas, nepochopis sit komplexne. Nicmene cim vic bude oze s ulozistema klidne na par hodin tim min spickove se musi sit dimenzovat. Diky oze prave nemusis dimenzovat sit na spickovej vykon (viz spot spicka mimo spicku) ale na prumernej treba 24 hodinovej. Cim driv to lidem dojde tim driv se to stane a elektrika pujde dolu i bez uhli
@Petr Pinkas
Ano, jsem proti pokroku, který znamená chudnutí společnosti a návrat na stromy a do jeskyní. Protože přesně takovýto pokrok EU reálně realizuje díky zelenorudým kmérům v EK.
Ano, jsem proti pokroku, který znamená chudnutí společnosti a návrat na stromy a do jeskyní. Protože přesně takovýto pokrok EU reálně realizuje díky zelenorudým kmérům v EK.
@kesumb
Ne. Záložní zdroj musí pokrýt 100% špičky. Ty úvahy co píšeš vedou pouze k jednomu - ke zvyšování rizika blackoutu a zhroucení sítě.
Ne. Záložní zdroj musí pokrýt 100% špičky. Ty úvahy co píšeš vedou pouze k jednomu - ke zvyšování rizika blackoutu a zhroucení sítě.
@kesumb
Moc dobře víš že mám pravdu.
Ty totiž na rozdíl od doníčků, hendlíčků, mikešů nejsi blbej. Jen jsi jájista a vidíš jen sebe a svoji bublinu a na realitu kašleš ...
Při těchto úvahách už si hraješ s pravděpodobností, že něco nastane nebo nenastane... Ale nikde není dáno že když si vykreješ peak bateriovým úložištěm, tak až ho vybiješ tak zase bude OZE k dispozici. Ono může nefoukat den, ale taky týden... Stejně tak sice zítra slunce 100% vyjde, ale může být zataženo, může být dokonce i jasno, ale třeba 20 cm sněhu.... a ten sníh může zítra roztát, ale může taky 3 týdny ležet na panelech., že.
Moc dobře víš že mám pravdu.
Ty totiž na rozdíl od doníčků, hendlíčků, mikešů nejsi blbej. Jen jsi jájista a vidíš jen sebe a svoji bublinu a na realitu kašleš ...
Při těchto úvahách už si hraješ s pravděpodobností, že něco nastane nebo nenastane... Ale nikde není dáno že když si vykreješ peak bateriovým úložištěm, tak až ho vybiješ tak zase bude OZE k dispozici. Ono může nefoukat den, ale taky týden... Stejně tak sice zítra slunce 100% vyjde, ale může být zataženo, může být dokonce i jasno, ale třeba 20 cm sněhu.... a ten sníh může zítra roztát, ale může taky 3 týdny ležet na panelech., že.
@rohYpnol
aa dekuji! Ano, je to tak, nehodlam se zabejvat problemama nabijeni v panelaku. Na tom se vydelat neda nebo je to extremne slozity, ve vetsich spotrebach je to zabavnejsi. Nicmene co ekonomicky neslo vloni je letos na hrane. Co technicky pred 15 lwty neslo, maj dneska v elektru. Co se dneska vyplati velky fabrice muze davat za 5 let smysl strednimun podniku
...
kdyt sem to psal vejs, mam kogeneraci. Chci si s ni overit ucinnosti a realnej prinos do hodne sobestacny fve.
Je to ale hodne okrajovy reseni v takhle malym provedeni (30kVA), proto si to chci vyzkouset. Verim, ze pro tohle se na trhu dela misto. Malo kdo z prumyslovejch odberatelu chce platit marze Cezu, realne sileny naklady na odpis dalsich jadernejch bloku atd.
aa dekuji! Ano, je to tak, nehodlam se zabejvat problemama nabijeni v panelaku. Na tom se vydelat neda nebo je to extremne slozity, ve vetsich spotrebach je to zabavnejsi. Nicmene co ekonomicky neslo vloni je letos na hrane. Co technicky pred 15 lwty neslo, maj dneska v elektru. Co se dneska vyplati velky fabrice muze davat za 5 let smysl strednimun podniku
...
kdyt sem to psal vejs, mam kogeneraci. Chci si s ni overit ucinnosti a realnej prinos do hodne sobestacny fve.
Je to ale hodne okrajovy reseni v takhle malym provedeni (30kVA), proto si to chci vyzkouset. Verim, ze pro tohle se na trhu dela misto. Malo kdo z prumyslovejch odberatelu chce platit marze Cezu, realne sileny naklady na odpis dalsich jadernejch bloku atd.
@kesumb
No, takže jsme se shodli.
Tobě jde jen o sebe.
Nebo abych ti nekřivdil, tak ti jde o horních 10 tisíc Čechů.
Mě jde o horních 10 milionů Čechů.
To je ten drobný rozdíl mezi námi.
No, takže jsme se shodli.
Tobě jde jen o sebe.
Nebo abych ti nekřivdil, tak ti jde o horních 10 tisíc Čechů.
Mě jde o horních 10 milionů Čechů.
To je ten drobný rozdíl mezi námi.
@Petr Pinkas To nie je navratnost 3 roky, lebo aby si mohol odpisat cenu pohonnych hmot ktore si usetril, si musel kupit ev, takze dalsia investicia co ti navysuje celkovu sumu do fve
@ptr078 Psal jsem" bez BEV". Takže, bez auta to dělá 45 000,- ročně. Takže návratnost je 4 roky (ať máte radost). Jo, a můžete mi spočítat návratnost Vaši investice, když si koupíte spalinové auto? Moc by mně to zajímalo.
cim mas hloubeji do kapsy, tim spis si koupis spalovak
a cim jsi na tom financne lip, tim spis si koupis EV
podle toho se zarazuji i zdejsi EV hateri
Z toho vyplývá jediné. Topten vidí, co chce vidět. Z té základní statistiky lze těžko něco dovozovat.
Nevíme, zda a jaké byly prodejní kvóty na jednotlivé typy pohonů u jednotlivých aut. Nevíme, kolik registrovaných aut leží na prodejních plochách a ve skladech dealerů. Nevíme, kolik registrovaných aut bylo obratem reexportováno do ciziny (v roce 2024 bylo z ČR exportováno rekordní množství "ojetých" aut). Nevíme, kolik registrací jsou velcí fleetoví zákazníci.
Plus jak bylo řečeno v článku, elektromobily v levnějších cenových kategoriích víceméně neexistují (což je rozdíl oproti třeba Číně).
Dost divna logika... poznam dost ludi ktori maju celkom dost penazi a stejne nevolia elektro ... mozno by bolo lepsie nezovseobecnovat vlastne dojmy a pocity ked vieme ze clovek od cloveka sme co do aut kazdy iny ( s inymi priorotami ) a to plati aj pre tych solventnych
Opět lžeš.
Cenová parita přeci dávno nastala 🤣🤣🤣
Takže přeci EV není dražší než ICE 🤣🤣🤣
A pohledem do ceniku automobilek zjistis ze to tak uplne neni.
Tvrdim tu leta rok 2025 a cenova parita.
Ale:
1) Je teprve leden.
2) Parita nenastane letos ve vsech segmentech.
V tech nejvyssich nastala uz vloni a postupne bude pokracovat. Nekolik dalsich let.
O tom, jestli to bude letos nebo az za dva roky to neni.
Je to o tom ze v roce 2035 budou vsechny EV levnejsi nez odpovidajicu ICE. A to i v Cine, USA.
Nebavim se o pokutach a EU.
Bavim se o vyrobnich nakladech potazmo cene nezatizene regulaci.
Ta cena bude u EV v roce 2035 nizsi.
U vsech.
A nejspis mnohem driv - do par let.
👍
A o tom to je.
🙂
Čím viac topten, tým skôr elektrika.
Alebo to proste nechcú. Nie každý jazdí dosť krátke trasy na to, aby ho bavilo každých 200-300 km nabíjať, ak nemá možnosť dobíjať v noci doma.