Novinky
Zpět na článek
Přihlásit pro přidání komentářeJak ušetřit miliardy? Volkswagen hledá cestu, jak snížit stavy o čtvrtinu
53 komentářů
PowerHouse
Ubohých 25%?
I s 25% bude na konci v produktivitě.
Velice jednoduché
Zavést produktivitu jako ve Španělsku u ID.2 sourozenců.
Tady v ČR by se měl montovat pouze jeden typ auta ID.3 sourozenci.
V Německu ID.4, ID.5.
V Bratislavě ID.7
Ta úspora by byla násobně vyšší než těch ubohých 25%
I s 25% bude na konci v produktivitě.
Velice jednoduché
Zavést produktivitu jako ve Španělsku u ID.2 sourozenců.
Tady v ČR by se měl montovat pouze jeden typ auta ID.3 sourozenci.
V Německu ID.4, ID.5.
V Bratislavě ID.7
Ta úspora by byla násobně vyšší než těch ubohých 25%
@PowerHouse To je další věc, že když se člověk podívá na Teslu, uvědomí si jak absurdně široká je škála nabízených modelů koncernu VW. Auta se liší prakticky po deseti centimetrech a často ani to ne... počet značek to pak násobí...
Arese
A co takhle, kdyby VW zase začal vyrábět auta, která jeho zákazníci skutečně chtějí a nabízel je za rozumné ceny? To je cesta, která se mu osvědčovala po dlouhá desetiletí! Říká se tomu kapitalismus...🙂
@Arese Jak říkal Henry Ford: "Když se zeptám zákazníka, co by si přál, řekne mi: rychlejšího koně" :-D
Takže ne, ptát se lidí, jak moc lepší TDI by si přáli, to opravdu není cesta k BUDOUCÍ prosperitě.
Takže ne, ptát se lidí, jak moc lepší TDI by si přáli, to opravdu není cesta k BUDOUCÍ prosperitě.
homernaj
Mali by sa zamerať na výrobu atraktívnych a cenovo dostupných áut, pretože súčasné európske vozidlá sa mi nepáčia. Asi aj preto sa Kabáň radšej odlifroval do Číny.
@homernaj Taky myslím, že když budou prodávat Panamery za ceny Fabií, tak jim zákazníci ruce utrhají. Psal jsi atraktivní a cenově dostupné, že? :-)
@Barry Lyndon
Ak dáme srandu bokom, celkom by stačilo, keby sa Polo dalo kúpiť za cenníkových 14-15 tisíc a Golf povedzme za 17-18 tis. €.
Podobne aj ďalšie značky. Nech mi nikto netvrdí, že autá sú dnes najdostupnejšie ako kedy boli, keď trochu slušné auto ide vysoko cez 30 tisíc.
Ak dáme srandu bokom, celkom by stačilo, keby sa Polo dalo kúpiť za cenníkových 14-15 tisíc a Golf povedzme za 17-18 tis. €.
Podobne aj ďalšie značky. Nech mi nikto netvrdí, že autá sú dnes najdostupnejšie ako kedy boli, keď trochu slušné auto ide vysoko cez 30 tisíc.
Alpha Tango
VW driv nebo pozdeji proda skodovku Cinanovi...
@Alpha Tango
V prípade, že by Škoda bola na predaj, by ju mala kúpiť Česká republika.
V prípade, že by Škoda bola na predaj, by ju mala kúpiť Česká republika.
@traveldrive A kde by na to vzala? Vždyť nemá prachy ani na to, aby odkoupila zoět ČEZ! 😟
@Arese
Peňazí je dosť. Akurát neslúžia českým občanom, alebo českej ekonomike, ale posielajú sa na Ukrajinu. Za tých cca 120 milárd Kč, čo podľa info na internete Českú republiku doteraz Ukrajina stála, by si ju kúpil, a možno by ti aj niečo ostalo.
Peňazí je dosť. Akurát neslúžia českým občanom, alebo českej ekonomike, ale posielajú sa na Ukrajinu. Za tých cca 120 milárd Kč, čo podľa info na internete Českú republiku doteraz Ukrajina stála, by si ju kúpil, a možno by ti aj niečo ostalo.
@traveldrive Ostalo by leda velké kulové, jednak by bez podpory Ukrajiny tady neměl kdo pracovat (bez Ukrajinců by se položilo české stavebnictví, české školství, sociální služby) a druhak by to jenom přispělo k tomu, že by z nás rychle byla svazová republika Ruska, která by na tom byla stejně "skvěle" jako třeba Bělorusko. Nemluvě o tom, že vlastnictví státem by znamenalo, jediné, totální úpadek, za socíku to stát už vlastnil a předvedl, že je daleko nejhorší možný vlastník, jenom blbec by stejnou chybu opakoval dvakrát.
@Arese Jen si potvrdil, že co se týče Ukrajiny a ruSSka, na Slovensku si nevidíte ani na špičku svého nosu! 😟😟😟🙁👎
P.S. Už byste ve vasí krasné zemičce pomalu měli zavést povinnou ruSSáčtinu! 🤮
P.S. Už byste ve vasí krasné zemičce pomalu měli zavést povinnou ruSSáčtinu! 🤮
@Ham. Tak ten příběh o položeném českém školství bez ukrajinců bych si rád poslechl celý... Zřejmě mi tu něco uniká...
@Mokrouš Mea culpa, měl jsem na mysli zdravotnictví a napsal jsem školství (nicméně i ve školství je hromada ukrajinských uklízeček nebo kuchařek ve školních jídelnách).
@Ham
No ty si iný fantasta. Slepý a nemysliaci od nenávisti voči Rusom, hoci ti nič nepravili, a od lásky k Ukrajincom, ktorí nie že nepomohli, ale vyžrali nás a vyžierajú koľko sa dá, a čo za to - akurát dodrbali celý pracovný trh. Neviem ako pozitívne to vplýva u vás, na Sôovensky idú platy stále dolu, hlavne na menej odborných pozíciách, lebo sa vždy nájde dosť Ukrajincov, ktorým sa dá zaplatiť menej...
No ty si iný fantasta. Slepý a nemysliaci od nenávisti voči Rusom, hoci ti nič nepravili, a od lásky k Ukrajincom, ktorí nie že nepomohli, ale vyžrali nás a vyžierajú koľko sa dá, a čo za to - akurát dodrbali celý pracovný trh. Neviem ako pozitívne to vplýva u vás, na Sôovensky idú platy stále dolu, hlavne na menej odborných pozíciách, lebo sa vždy nájde dosť Ukrajincov, ktorým sa dá zaplatiť menej...
@traveldrive Vidím, že je nejvyšší čas aby Slovensko vypadlo z EU a NATO a stalo se součástí Ruska, tam si můžete užívat svobody a "nevyžírání" plnými doušky. Jo a ty Ukrajince klidně pošlete k nám nebo do Polska, volných míst na pozicích sestřiček v nemocnicích, zedníků na stavbách, klempířů, obkladačů, řidičů náklaďáků, pečovatelek v sociálních službách, uklízeček ale třeba i zubařů nebo dětských doktorů jsou tu tři prdky.
@Ham
Skôr je najvyšší čas opustiť predsudky a naivné predstavy a začať vnímať realitu. Len neviem, či sú toho ľudia s klapkami na očiach vôbec schopní, vzhľadom na tvoje pochody som si istý, že nie. Len ti prajem, aby prebudenie sa nebolo príliš kruté.
Skôr je najvyšší čas opustiť predsudky a naivné predstavy a začať vnímať realitu. Len neviem, či sú toho ľudia s klapkami na očiach vôbec schopní, vzhľadom na tvoje pochody som si istý, že nie. Len ti prajem, aby prebudenie sa nebolo príliš kruté.
@traveldrive Já jsem ruskou okupaci v 68 zažil a děkuji, znovu nechci. Ty po ní evidentně toužíš, tož hodně štěstí.
@traveldrive A co by s ní ta Čezká republika dělala? Leda by tam vyráběla něco z Duroplastu jakožto odpadního produktu koncernu Agrofert. Třeba mají v NDR ještě formy :-)
@Barry Lyndon
Nikdy nehovor nikdy. Aj za socíku bolo v Čechách plno šikovných a talentovaných ľudí, ktorí niekedy napriek socialistickému systému vedeli prekvapiť. Dnes je už predsa len iná situácia, iste, automobilka je veľké sústo, ale opäť začať zakladať štátne podniky by mali aspoň skúsiť. Však Čechy (aj Slovensko) sú také rozpredané, že nám už pomaly nepatrí ani spodné prádlo, čo máme na sebe.
Nikdy nehovor nikdy. Aj za socíku bolo v Čechách plno šikovných a talentovaných ľudí, ktorí niekedy napriek socialistickému systému vedeli prekvapiť. Dnes je už predsa len iná situácia, iste, automobilka je veľké sústo, ale opäť začať zakladať štátne podniky by mali aspoň skúsiť. Však Čechy (aj Slovensko) sú také rozpredané, že nám už pomaly nepatrí ani spodné prádlo, čo máme na sebe.
@traveldrive Jak je možné, že jste na Slovensku tak totálně vypatlaní? Vy se fakt chcete znovu stát ruSSáckou kolonií?!! 🤮🤮🤮
@Arese
Napsal clovek clovek, co sam jezdi na ruskou ropu...
Ne ze bych nesouhlasil s nazorem proti rusku, ale zkus zacit u sebe.
😉
Zkus udelat misto proruskych plku podporujich spalovani ruske ropy neco hmatatelneho.
Ja ve svem aute ruskou ropu nepalim a ty me tu napadas.
Tak si rozmysli na jaky strane vlastne stojis.
Ideologicky jsi na spravne (nasi) strane.
Svym chovanim a fosilnimi (podporujici spalovaky a spalovani ropy) prispevky jsi ale na strane ruska, ne EU.
"Ruský podíl na dovozu ropy do Česka loni klesl ke 40 procentům"
Alespon ze snad ruska ropa zde skonci.
Napsal clovek clovek, co sam jezdi na ruskou ropu...
Ne ze bych nesouhlasil s nazorem proti rusku, ale zkus zacit u sebe.
😉
Zkus udelat misto proruskych plku podporujich spalovani ruske ropy neco hmatatelneho.
Ja ve svem aute ruskou ropu nepalim a ty me tu napadas.
Tak si rozmysli na jaky strane vlastne stojis.
Ideologicky jsi na spravne (nasi) strane.
Svym chovanim a fosilnimi (podporujici spalovaky a spalovani ropy) prispevky jsi ale na strane ruska, ne EU.
"Ruský podíl na dovozu ropy do Česka loni klesl ke 40 procentům"
Alespon ze snad ruska ropa zde skonci.
@Arese
Slovensko je člen NATO. Zajímavé, že žádný z vypatlaných tlučhubů tvého typu neumí vysvětlit, proč by Rusko mělo napadnout Slovensko, když nenapadlo např. Lotyšsko, se kterým má společnou hranici. Nebo podle vašich vypatlaných hlav ho také chrání Ukrajina?
Slovensko je člen NATO. Zajímavé, že žádný z vypatlaných tlučhubů tvého typu neumí vysvětlit, proč by Rusko mělo napadnout Slovensko, když nenapadlo např. Lotyšsko, se kterým má společnou hranici. Nebo podle vašich vypatlaných hlav ho také chrání Ukrajina?
@rtomas
Lepšie je tých táranín si nevšímať.
Čo sa týka Ukrajiny a Ruska, stačí si dať dokopy fakty a brať v úvahu reálny stav vecí, ale tu jakmile špitneš niečo mimo oficiálne povoleného názoru, hneď ťa označia za komunistu, proruského a neviem akého.
Inak Arese je riadny komik, na jednej strane agituje a vykrikuje proti greendealu a EU, a na strane druhej adoruje politiku tej istej EU proti Rusku. A teraz si vyber. Ani z voza ani na voz.
Lepšie je tých táranín si nevšímať.
Čo sa týka Ukrajiny a Ruska, stačí si dať dokopy fakty a brať v úvahu reálny stav vecí, ale tu jakmile špitneš niečo mimo oficiálne povoleného názoru, hneď ťa označia za komunistu, proruského a neviem akého.
Inak Arese je riadny komik, na jednej strane agituje a vykrikuje proti greendealu a EU, a na strane druhej adoruje politiku tej istej EU proti Rusku. A teraz si vyber. Ani z voza ani na voz.
@DonVito
On a je tá ruská ropa dvojsečná zbraň - keď máš rafinérku s technológiou na spracovanie ruskej ropy, tú americkú tam nespracuješ. Jedine že by si chcel vymeniť celú technológiu za pár miliárd. Teoreticky sa ešte dá nakupovať ropa z Nórska, čo si vyžaduje menej investícií, ale vyžaduje, No a kupovať násobne drahšie ruskú ropu z tankerov namiesto z ropovodu, len s prelepenou nálepkou o pôvode, to je, sám iste uznáš, nezmysel. No a zo dňa na deň za bez ropy tiež nezaobídeš...
Ako by si to teda riešil?
On a je tá ruská ropa dvojsečná zbraň - keď máš rafinérku s technológiou na spracovanie ruskej ropy, tú americkú tam nespracuješ. Jedine že by si chcel vymeniť celú technológiu za pár miliárd. Teoreticky sa ešte dá nakupovať ropa z Nórska, čo si vyžaduje menej investícií, ale vyžaduje, No a kupovať násobne drahšie ruskú ropu z tankerov namiesto z ropovodu, len s prelepenou nálepkou o pôvode, to je, sám iste uznáš, nezmysel. No a zo dňa na deň za bez ropy tiež nezaobídeš...
Ako by si to teda riešil?
Frfla
Jak usetrit? Co takhle:
1/ jeste vice snizit pocty zamestancu, hlavne stredni management
2/ snizit mzdy o 10% celoplosne
3/ redukovat veskere odmeny a priplatky od managementu az po uklizecky
4/ zredukovat nebo uplne zrusit dealerskou sit a prodavat naprimo koncovym zakaznikum
5/ maximalne lobovat v EU pro zruseni emisnich povolenek a pokut
To by pro letosek prozatim stacilo!
1/ jeste vice snizit pocty zamestancu, hlavne stredni management
2/ snizit mzdy o 10% celoplosne
3/ redukovat veskere odmeny a priplatky od managementu az po uklizecky
4/ zredukovat nebo uplne zrusit dealerskou sit a prodavat naprimo koncovym zakaznikum
5/ maximalne lobovat v EU pro zruseni emisnich povolenek a pokut
To by pro letosek prozatim stacilo!
@Frfla
1/ Za podmienky, že to bude fungovať aj bez chýbajúcich ľudí - diskutabilné
2/ Treba počítať s odchodom určitého počtu zamestnancov
3/ Treba počítať s odchodom určitého počtu zamestnancov
4/ Blbosť. Predávať napriamo, teda postaviť vlastnú predajnú sieť alebo skúpiť existujúcich dealerov stojí obrovský balík peňazí a k tomu kopu času.
5/ To pravdepodobne už dlho robia
S tým, čo si napísal, by si asi veľmi nepomohli. Naviac by si prirobili pár problémov navyše
1/ Za podmienky, že to bude fungovať aj bez chýbajúcich ľudí - diskutabilné
2/ Treba počítať s odchodom určitého počtu zamestnancov
3/ Treba počítať s odchodom určitého počtu zamestnancov
4/ Blbosť. Predávať napriamo, teda postaviť vlastnú predajnú sieť alebo skúpiť existujúcich dealerov stojí obrovský balík peňazí a k tomu kopu času.
5/ To pravdepodobne už dlho robia
S tým, čo si napísal, by si asi veľmi nepomohli. Naviac by si prirobili pár problémov navyše
@traveldrive
za me ok.
1/ pokud si ponechaji lidi na vyvoji, bude to fungovat
2/ usetri na odstupnem - a to chteji ne?
3/ usetri na odstupnem - a to chteji ne?
4/ daji se tu usetrit nemale penize na dealerskych marzich. Proc by se auta nemohla prodavat online jako mobilni telefony, nabytek, sperky, parfemy. Stale je to spotrebni movita, ac luxusni, vec. Konfigurator ma snad uz kazda automobilka. Za zkousku by to urcite stalo. Ve vetsich mestech ponechat jen ukazkovy autosalon s par zamestanci. Servisni sit mohou taky o 20% zredukovat.
5/ doted delali spise pravy opak ;-)
za me ok.
1/ pokud si ponechaji lidi na vyvoji, bude to fungovat
2/ usetri na odstupnem - a to chteji ne?
3/ usetri na odstupnem - a to chteji ne?
4/ daji se tu usetrit nemale penize na dealerskych marzich. Proc by se auta nemohla prodavat online jako mobilni telefony, nabytek, sperky, parfemy. Stale je to spotrebni movita, ac luxusni, vec. Konfigurator ma snad uz kazda automobilka. Za zkousku by to urcite stalo. Ve vetsich mestech ponechat jen ukazkovy autosalon s par zamestanci. Servisni sit mohou taky o 20% zredukovat.
5/ doted delali spise pravy opak ;-)
@Frfla
1/ Práve vývoj je jednou zo zle fungujúcich divízií.
2/3/ Je ale blbé, keď odchádzajú kľúčoví ľudia - odborníci dostanú ponuky aj inde. Ako si ich udržia, keď nie platom? Šikovní odídu za lepším, blbci ostanú.
4/ Nepleť si pojmy a dojmy. Auto je komplexný produkt za veľké čiastky peňazí, nemôžeš ho predávať cez eshop a posielať kuriérom. Servisná sieť je ťažiskovým predajným argumentom. Padli by na tom na hubu.
5/Dojmy fakt niekedy klamú. Problémom skôr je, že so súčasnou bruselskou garnitúrou sa veľmi jednať nedá.
1/ Práve vývoj je jednou zo zle fungujúcich divízií.
2/3/ Je ale blbé, keď odchádzajú kľúčoví ľudia - odborníci dostanú ponuky aj inde. Ako si ich udržia, keď nie platom? Šikovní odídu za lepším, blbci ostanú.
4/ Nepleť si pojmy a dojmy. Auto je komplexný produkt za veľké čiastky peňazí, nemôžeš ho predávať cez eshop a posielať kuriérom. Servisná sieť je ťažiskovým predajným argumentom. Padli by na tom na hubu.
5/Dojmy fakt niekedy klamú. Problémom skôr je, že so súčasnou bruselskou garnitúrou sa veľmi jednať nedá.
@Frfla
4) Tohle jde u Tesly, která prodává čtyři modely a každý z nich ve dvou až třech specifikacích.
VW má modelů mnohem víc a každý má desítky specifikací s možností individualizace, extra specifikace pro fleetové zákazníky, prodej příslušenství, zprostředkování leasingových, finančních a pojišťovacích služeb apod. Dealerství, které tohle vše zařídí, jsou víceméně nezbytností jak pro VW, tak pro zákazníky. Když jsem kupoval auto u jiné koncernové značky, tak jsem služby dealera využil vrchovatě, některé věci bych sám nevěděl nebo neuměl zařídit a to se v autech poměrně vyznám.
4) Tohle jde u Tesly, která prodává čtyři modely a každý z nich ve dvou až třech specifikacích.
VW má modelů mnohem víc a každý má desítky specifikací s možností individualizace, extra specifikace pro fleetové zákazníky, prodej příslušenství, zprostředkování leasingových, finančních a pojišťovacích služeb apod. Dealerství, které tohle vše zařídí, jsou víceméně nezbytností jak pro VW, tak pro zákazníky. Když jsem kupoval auto u jiné koncernové značky, tak jsem služby dealera využil vrchovatě, některé věci bych sám nevěděl nebo neuměl zařídit a to se v autech poměrně vyznám.
@Frfla To by se výrobcům jistě líbilo, ale jako zákazník, který má vytáhnout z kapsy 1-2 mega, opravdu nechci objednávat přes internet zajíce v pytli.
A nezapomeň, že autosalony zpravidla zajišťují i ten autorizovaný servis. Když je zrušíš, jak chceš servis řešit? Hodíš to rovnou do elektroodpadu, jako rychlovarnou konvici, nebo BEV?
Pro mě auto není spotřební zboží, ale investice do důstojného komfortního života.
A nezapomeň, že autosalony zpravidla zajišťují i ten autorizovaný servis. Když je zrušíš, jak chceš servis řešit? Hodíš to rovnou do elektroodpadu, jako rychlovarnou konvici, nebo BEV?
Pro mě auto není spotřební zboží, ale investice do důstojného komfortního života.
jiras_
VW hlavně musí znovu poznat své zákazníky, kteří jsou konzervativní a vždy byli. Ti chtějí robustní auto, intuitivní ovládání, ne matlání po displeji kdykoliv chtějí upravit klimatizaci nebo nemít ani schránku na (sluneční) brýle.
Redukce lidí není možná, dokud nezmění vnitřní procesy a redukce nákladů dokud nesníží požadavky na validace.
Redukce lidí není možná, dokud nezmění vnitřní procesy a redukce nákladů dokud nesníží požadavky na validace.
@jiras_
Výrobu tiež dosť predražujú externé dodávky just-in-time, VW zadáva von výrobu veľkého množstva komponentov, ktoré by si mohol vyrábať aj sám podstatne lacnejšie, podobne veľké množstvo profesií vo výrobe zaobstarávajú externé firmy, čo je podstatne drahšie ako pri vlastných ľuďoch.
Výrobu tiež dosť predražujú externé dodávky just-in-time, VW zadáva von výrobu veľkého množstva komponentov, ktoré by si mohol vyrábať aj sám podstatne lacnejšie, podobne veľké množstvo profesií vo výrobe zaobstarávajú externé firmy, čo je podstatne drahšie ako pri vlastných ľuďoch.
Místo pomalých montootroků má rychlé a přesné roboty.
Viděli jsme jak montootroci ve Škodárně nasazují kola, dveře, čelní sklo.
To samozřejmě v Číně dělají za zlomek času roboti.
@PowerHouse
Firmy už prichádzajú na to, že roboty sa vždy neoplatia, jednoduchšie operácie urobí ľudská sila lacnejšie. Robot je výhodný pri náročnejších operáciách, alebo kde je potrebná väčšia sila a presnosť, kde hrozí väčšie riziko ľudskej chyby a zmätkovosti.
Zlomok času neznamená vždy zlomok peňazí.
Áno, ale je treba počítať s nižšou kvalitou práce a väčšou chybovosťou. Napriek tomu sa to často vyplatí.
vlhky sny, VW je dostupny a mozna i dostupnejsi nez kdy bylo. Chapu, ze bys chtel passata za 100tkc ale nejde to
Klameš.
neumis pocitat, b5,5 2,5 tdi umela stat 1,3 milionu. ..
No a čo? Mnohé autá stáli podstatne menej ako dnes,
Ceny áut šli po covide hore v mnohých prípadoch 30-50% Trúfaš si tvrdiť, že šli o toľko hore aj platy?