Profi
Dotace na elektronáklaďáky i konec pokut za emise: V Bruselu začne „strategický dialog“
52 komentářů
Nebo Nebo
8
@topten Kdežto ty dotace jsou vpohodě, viď? Libí se mi, jak elektrofanatici nadávaj na diesely a jejim zvyhodnením, ale dotace na elektrowergly jsou pro ně zlatý a nejlepší řešení, jak přinutit lidi, aby začali kupovat elektrošrot.
Přejít do diskuze
@topten Jakože když všechny náklaďáky přestanou tankovat naftu a budou ládovat čínský baterky z africkejch surovin elektrikou z uhlí a zdemokratizovanýho ruskýho plynu, tak potom se konečně naplní státní kasa? Tak si to chtěl říct?
Jo, tak to potom jo, to je fakt jednoduchý...... to jo...
Jo, tak to potom jo, to je fakt jednoduchý...... to jo...
@Hendly
Opět jen lžeš.
Protože😒br /> 1) Pálení fosilních paliv není příčinou změny klimatu. Je jedním z mnoha faktorů, které klimatu ovlivňuje.
2) O žádném zániku civilizace nemůže být řeč. Klima se mění, měnilo by se i kdyby čert na koze jel a měnit se bude.
A se změnou klimatu se vyvíjí i společnost.
3) K zániku civilizace vede leda tak současná politika EU založená na centrálním plánování a nekonečném zavádění byrokracie.
Nás nezabije ani Rus.
Nás nezabije ani rozpuštění Arktidy.
Nás nezabije ani obchodní válka s Čínou.
Nás zabije papír s paragrafy z Bruselu!!!
Opět jen lžeš.
Protože😒br /> 1) Pálení fosilních paliv není příčinou změny klimatu. Je jedním z mnoha faktorů, které klimatu ovlivňuje.
2) O žádném zániku civilizace nemůže být řeč. Klima se mění, měnilo by se i kdyby čert na koze jel a měnit se bude.
A se změnou klimatu se vyvíjí i společnost.
3) K zániku civilizace vede leda tak současná politika EU založená na centrálním plánování a nekonečném zavádění byrokracie.
Nás nezabije ani Rus.
Nás nezabije ani rozpuštění Arktidy.
Nás nezabije ani obchodní válka s Čínou.
Nás zabije papír s paragrafy z Bruselu!!!
@Hendly
Aspoň už ti konečně začíná docházet, jak je cela politika EU, celý greendeal, celá ideologie elektromobility, naprosto zcestná??? 🤣🤣🤣🤣🤣🤣🤣🤣🤣
Jediný způsob, jak dohnat USA, je zrušit EK a zcela zreformovat EU, zrušit regulace, omezení, dotace, ... no a protože EK, EP tohle nikdy neudělá, tak jedinou cestou je rozpad EU.
Aspoň už ti konečně začíná docházet, jak je cela politika EU, celý greendeal, celá ideologie elektromobility, naprosto zcestná??? 🤣🤣🤣🤣🤣🤣🤣🤣🤣
Jediný způsob, jak dohnat USA, je zrušit EK a zcela zreformovat EU, zrušit regulace, omezení, dotace, ... no a protože EK, EP tohle nikdy neudělá, tak jedinou cestou je rozpad EU.
@Arese Ano, to si myslím i já. Je to agresivní politika, která nevidí širší souvislosti. Vidí nějakou hypotetickou ekologii, ale nevidí návaznou ekonomiku a technologii. A to ani v lokálním (evropském) měřítku, natož ve vztahu k okolnímu světu. Který Evropu roztrhá a sežere.
@Hendly
Zdanění na jednotku energie je nesmysl z hlavy hujerů.
Daní snad někdo potraviny podle kalorií?!? 🤣🤣🤣
Zdanění na jednotku energie je nesmysl z hlavy hujerů.
Daní snad někdo potraviny podle kalorií?!? 🤣🤣🤣
@Hendly
ale tak o to prece celou dobu jde! Zjistit ze to nejde. A jestli cesta k tomu nejde je vodik nebo ta ***ina s umelou naftou je jedno. A protoze tomudle veri jenom nekdo kdo ma hlavu aby mu neprselo do krku, tak je k tomu nutny prilejt silnou propagandu o tom jak je tdi svoboda a nejlip v ridicskym manualu...
ale tak o to prece celou dobu jde! Zjistit ze to nejde. A jestli cesta k tomu nejde je vodik nebo ta ***ina s umelou naftou je jedno. A protoze tomudle veri jenom nekdo kdo ma hlavu aby mu neprselo do krku, tak je k tomu nutny prilejt silnou propagandu o tom jak je tdi svoboda a nejlip v ridicskym manualu...
@Rohypnol
jak si, stejne jako ruska propaganda, libuješ v prirovnani ktera nedavaji smysl, ale hodi se do agitace.
Prirovnavat demokraticky odsouhlasene presuny ktere maji své historické koreny k nekomu kdo nesmyslne vrazdi statisice lidi vcetne obyvatel vlastni zeme.
jak si, stejne jako ruska propaganda, libuješ v prirovnani ktera nedavaji smysl, ale hodi se do agitace.
Prirovnavat demokraticky odsouhlasene presuny ktere maji své historické koreny k nekomu kdo nesmyslne vrazdi statisice lidi vcetne obyvatel vlastni zeme.
@Arese
Tak koukam, ze zatim nikdo nebyl schopen odpovědí ktera by nebyl nenavistny vykrik do tmy….
“ zvrácené levičácké ideologie”
To myslis celosvetova vedecka shoda na zaklade fyzikalnich mereni ktera jasne dokazuje to, ze dalsi paleni fosilnich paliv v dnesnim rozsahu znamena konec civilizace jak ji zname dnes?
Tak koukam, ze zatim nikdo nebyl schopen odpovědí ktera by nebyl nenavistny vykrik do tmy….
“ zvrácené levičácké ideologie”
To myslis celosvetova vedecka shoda na zaklade fyzikalnich mereni ktera jasne dokazuje to, ze dalsi paleni fosilnich paliv v dnesnim rozsahu znamena konec civilizace jak ji zname dnes?
@Hendly Celý problém spočívá v tom, že takto zásadní technicko-technologická a následně politicko-ekonomická rozhodnutí dělají zelení fanatici čistě na základě své zvrácené levičácké ideologie. Jsou to blázni bez jakéhokoliv technického vzdělání, kteří o automotive neví zhola nic! 🤮 A nejhorší je, že za své zločiny, kterými ruinují evropskou ekonomiku a berou statisícům lidí dobře placenou práci, zřejmě nikdy neponesou žádnou odpovědnost! 😡😡😡
Jestli tomu dobře rozumím, budu rád když mi to někdo vysvětlí.
Nejdřív se podvádí s emisema, s tím, že to "nešlo" splnit. Následně se podvedená auta opraví pouze novým SW, ale zákazníkům se odškodné nedá.
Pak se slíbí elektrická budoucnost s tím, že pomůže stát pomocí dotací. Když se dotace vyčerpají (a automotiv z toho má značný zisk), řekne se, že ty elektroauta "nikdo" nechce (strašné "překvapení", když menší modely za nižší ceny se neustále odkládají na úkor vývoje velkých spalovacích SUV) a na čínskou konkurenci se dá 47% clo.
No a pak se řekne, že vlastně budeme dál dělat spalováky a legislativu změnímě.
Doufám, že mi po tom všem nikdo z těchto firem nebude říkat, že nemám jít ke konkurenci a být jejich věrným zákazníkem...
Nejdřív se podvádí s emisema, s tím, že to "nešlo" splnit. Následně se podvedená auta opraví pouze novým SW, ale zákazníkům se odškodné nedá.
Pak se slíbí elektrická budoucnost s tím, že pomůže stát pomocí dotací. Když se dotace vyčerpají (a automotiv z toho má značný zisk), řekne se, že ty elektroauta "nikdo" nechce (strašné "překvapení", když menší modely za nižší ceny se neustále odkládají na úkor vývoje velkých spalovacích SUV) a na čínskou konkurenci se dá 47% clo.
No a pak se řekne, že vlastně budeme dál dělat spalováky a legislativu změnímě.
Doufám, že mi po tom všem nikdo z těchto firem nebude říkat, že nemám jít ke konkurenci a být jejich věrným zákazníkem...
@Zetti
Někdo, kdo každých 14 dní stěhuje tisíce úředníků, stovky tun materiálů a spisů z Bruselu do Štrasburku, má ještě tu drzost něco kázat o emisích a ochraně klimatu... neslýchané.
Je to jako kdyby Putin poučoval o lidských právech...
Někdo, kdo každých 14 dní stěhuje tisíce úředníků, stovky tun materiálů a spisů z Bruselu do Štrasburku, má ještě tu drzost něco kázat o emisích a ochraně klimatu... neslýchané.
Je to jako kdyby Putin poučoval o lidských právech...
@Hendly
řekne se, že ty elektroauta "nikdo" nechce
No, tak už to konečně došlo i tobě?!? 🤣🤣🤣🤣🤣🤣🤣🤣🤣
řekne se, že ty elektroauta "nikdo" nechce
No, tak už to konečně došlo i tobě?!? 🤣🤣🤣🤣🤣🤣🤣🤣🤣
@topten hraje i o tranzit. Stat nema zajem aby kamionaci jen projížděli a tankovali jinde. Ještě ze ti politici maji obcas svetle chvilky a nečtou diskuse na acz
@topten
Srovnejte zdanění elektřiny do aut se zdaněním benzínu a o BEV nikdo ani neopře kolo 🤣🤣🤣🤣
Zdanění benzínu cca 50% z ceny. Zdanění elektřiny 0,5% z ceny.
Srovnejte zdanění elektřiny do aut se zdaněním benzínu a o BEV nikdo ani neopře kolo 🤣🤣🤣🤣
Zdanění benzínu cca 50% z ceny. Zdanění elektřiny 0,5% z ceny.
@Hendly
Nikoliv.
Už několikrát jsem na číslech jasně ukázal, že jsem pro to, abychom za méně peněz snížili emise skleníkových plynů více než to dělá třeba Německo. Jako bonus bychom měli stabilní zdroj levné elektřiny, což by dávalo lepší podmínky i pro fanoušky elektromobility jako jsi ty, a posílilo by to konkurenceschopnost naší země vůči dravé asijské konkurenci.
Nikoliv.
Už několikrát jsem na číslech jasně ukázal, že jsem pro to, abychom za méně peněz snížili emise skleníkových plynů více než to dělá třeba Německo. Jako bonus bychom měli stabilní zdroj levné elektřiny, což by dávalo lepší podmínky i pro fanoušky elektromobility jako jsi ty, a posílilo by to konkurenceschopnost naší země vůči dravé asijské konkurenci.
Proboha nechte těch deb.lit. U jakýchkoli plně elektrických aut platí nepřímá úměra v tom smyslu, že čím větší a tudíž těžší, tím menší užitné vlastnosti. Nějaká blbá dotace na tom nic nezmění, jenom o něco více nabourá trh a o to větší slzy budou jejich producenti ronit, až ty dotace skončí.
@Hendly
Můj názor je stále stejný. Respektovat technickou a ekonomickou realitu i společenské prostředí, nebo alespoň používat zdravý rozum. Zrušit Green Deal a provést razantní reformy EU s cílem debyrokratizace a deolideologizace.
A aut je to jednoduché. Zrušit CO2 pokuty a místo toho se zaměřit na emise škodlivých látek tím, že se v Evropě aplikují americké normy EPA.
Můj názor je stále stejný. Respektovat technickou a ekonomickou realitu i společenské prostředí, nebo alespoň používat zdravý rozum. Zrušit Green Deal a provést razantní reformy EU s cílem debyrokratizace a deolideologizace.
A aut je to jednoduché. Zrušit CO2 pokuty a místo toho se zaměřit na emise škodlivých látek tím, že se v Evropě aplikují americké normy EPA.
@topten hloupost, na dálkovou dopravu Ev truck není. Ev truck se používá max na převoz mezi sklady, kdy je každý den na základně , a to ty sklady jsou kousek od sebe
@Hendly
Znovu. Kdybychom měli americkou legislativu, Dieselgate by nevznikl, dýchali bychom čistší vzduch a nevznikl by nesmyslný požadavek nařídit všem elektromobily a neřešili bychom teď to, že patnáctiletý plán zkolaboval už v první třetině.
Peníze EU byly utraceny a vyplaceny akcionářům, automobilky si prosadily emisní normu Euro7 mírnější než v Číně a teď si postupně prosadí i konec plánů přechodu na elektromobilitu.
Je to jak s Dieselgatem. Auta jezdí dál včetně těch, u kterých nebyla provedena úprava podvodného SW.
Znovu. Kdybychom měli americkou legislativu, Dieselgate by nevznikl, dýchali bychom čistší vzduch a nevznikl by nesmyslný požadavek nařídit všem elektromobily a neřešili bychom teď to, že patnáctiletý plán zkolaboval už v první třetině.
Peníze EU byly utraceny a vyplaceny akcionářům, automobilky si prosadily emisní normu Euro7 mírnější než v Číně a teď si postupně prosadí i konec plánů přechodu na elektromobilitu.
Je to jak s Dieselgatem. Auta jezdí dál včetně těch, u kterých nebyla provedena úprava podvodného SW.
@rohYpnol pridej si do seznamu pětiletky. Socialismus se vraci, ale uplne z jine strany
https😐/www.seznamzpravy.cz/…h-pet-let-269043
https😐/www.seznamzpravy.cz/…h-pet-let-269043
Ešte by som pridal. Pre mňa teda v blízkej dobe je prechod na elektriku pri dialkovej , nad 200 km, doprave uplne nerealny, nakolko neexistujú nabíjačky, ale existuje fyzika . A to pri uplne jednoduchom porovnani že 2000kg auto prejde na 80kWh bateriu, čo váži cca 400kg( odhad), cca 400km, tak 40000kg suprava na 400km potrebuje 10 az 20x80 kWh ( to je zložitejšie, 20x by platilo len do kopca pri rovnakých mechanických odporoch a pri rovnakom odpore vzduchu, naopak pri idealne rovnej ceste a rovnakých mech .odporoch a len 5x väčšiemu priečnemu prierezu auta by to bolo 5x) tak počítajme 10az 15x , tak to bude 800 až 1200kWh baterka , ktorá bude vážiť 4 až 6 ton a nabíjať sa 10 až 15x dlhšie.
Čo mi ale úplne chýba oproti osobným autám, že vôbec sa neponúkajú hybridné vozidlá, kde by bateria vážila nejakú rozumnú váhu cca 500kg a práve preto že nákladné autá od 3500kg majú obmedzovač rýchlosti na 90km ( aj to je na polemiku, lebo obmedzenie je tiež už pomaly 40 ročné a pri obmedzení na napr 110km/h s nutnosťou mať všetky dostupné bezpečnostné asistenty, by okamžite nastalo zvýšenie bezpečnosti celej cestnej prepravy aj pre osobné autá(všetci by to začali meniť)) a musia aj dolu kopcom pribrzďovať a v podstate premeniť pohybovú energiu na teplo. Hybridy by to vrátili do baterie a využili pri ďalšom stúpaní. Nič zložité. Technologiu má každý hybrid a elektroauto. Ušetrená energia a nepremenená na teplo ( oteplovanie) . Ak pri 5km stupaní a spotrebe 100l na 100km pri klesani tu nahromadenú potencionalnu energiu vratite do baterie elektrickým brzdením s učinnosťou 80% , tak 4 litre nafty nepremeníte každých 10km na teplo z brzd. to je v tomto príklade 40litrov na 100km. Ale to je len zjednodušený príklad. Toto žiadny zelený nerieši.
Čo mi ale úplne chýba oproti osobným autám, že vôbec sa neponúkajú hybridné vozidlá, kde by bateria vážila nejakú rozumnú váhu cca 500kg a práve preto že nákladné autá od 3500kg majú obmedzovač rýchlosti na 90km ( aj to je na polemiku, lebo obmedzenie je tiež už pomaly 40 ročné a pri obmedzení na napr 110km/h s nutnosťou mať všetky dostupné bezpečnostné asistenty, by okamžite nastalo zvýšenie bezpečnosti celej cestnej prepravy aj pre osobné autá(všetci by to začali meniť)) a musia aj dolu kopcom pribrzďovať a v podstate premeniť pohybovú energiu na teplo. Hybridy by to vrátili do baterie a využili pri ďalšom stúpaní. Nič zložité. Technologiu má každý hybrid a elektroauto. Ušetrená energia a nepremenená na teplo ( oteplovanie) . Ak pri 5km stupaní a spotrebe 100l na 100km pri klesani tu nahromadenú potencionalnu energiu vratite do baterie elektrickým brzdením s učinnosťou 80% , tak 4 litre nafty nepremeníte každých 10km na teplo z brzd. to je v tomto príklade 40litrov na 100km. Ale to je len zjednodušený príklad. Toto žiadny zelený nerieši.
@Hendly
Takže "demokraticky odsouhlasené přesuny" nejsou zbytečné a nemají vliv na množství vypouštěných emisí? To si myslel fakt vážně? 😂
Takže "demokraticky odsouhlasené přesuny" nejsou zbytečné a nemají vliv na množství vypouštěných emisí? To si myslel fakt vážně? 😂
@Hendly
Pokud věříš evropským politikům a úředníkům, kteří zavedli normy NEDC a Euro X a umožnili automobilkám nejen lobbing těchto norem, ale i prakticky beztrestné podvádění, tak se přece nemáš čeho bát. S elektromobily to určitě bude přesně tak, jak tito politici a úředníci naplánovali.
Pokud věříš evropským politikům a úředníkům, kteří zavedli normy NEDC a Euro X a umožnili automobilkám nejen lobbing těchto norem, ale i prakticky beztrestné podvádění, tak se přece nemáš čeho bát. S elektromobily to určitě bude přesně tak, jak tito politici a úředníci naplánovali.
@Hendly
Článek je o nákladních autech. Pamatuju, jak výrobci nákladních aut někdy v roce 2010 brečeli, že nová norma pro nákladní auta je tak přísná, že to nejde splnit. V USA přitom už všichni tito výrobci několik let prodávali náklaďáky s redukcí NOx pomocí močoviny (v Evropě známé jak AdBlue), jelikož tam byly normy mnohem přísnější.
Chceme něco udělat pro životní prostředí? Zrušme normy EuroX a místo toho implementujme americké emisní normy vždy souběžně s USA. Automobilky ušetří na lobistech a přizpůsobování norem, EU ušetří na úřednících a členech výboru europarlamentu, kteří se tím zabývali.
Článek je o nákladních autech. Pamatuju, jak výrobci nákladních aut někdy v roce 2010 brečeli, že nová norma pro nákladní auta je tak přísná, že to nejde splnit. V USA přitom už všichni tito výrobci několik let prodávali náklaďáky s redukcí NOx pomocí močoviny (v Evropě známé jak AdBlue), jelikož tam byly normy mnohem přísnější.
Chceme něco udělat pro životní prostředí? Zrušme normy EuroX a místo toho implementujme americké emisní normy vždy souběžně s USA. Automobilky ušetří na lobistech a přizpůsobování norem, EU ušetří na úřednících a členech výboru europarlamentu, kteří se tím zabývali.
@Hendly
Akú vedeckú zhodu? Je to zhoda konkrétnej skupiny ľudí, sú iné skupiny, ktoré sa vedecky zhodli zase inak. Čo ide okolo Bruselu, treba brať s rezervou a opatrne, prípadne radšej nebrať v úvahu vôbec. Riadi to banda diletantov. Súdružke Leyenovej a celej jej klike by sa už konečne zišlo riadne klepnúť cez prsty.
Akú vedeckú zhodu? Je to zhoda konkrétnej skupiny ľudí, sú iné skupiny, ktoré sa vedecky zhodli zase inak. Čo ide okolo Bruselu, treba brať s rezervou a opatrne, prípadne radšej nebrať v úvahu vôbec. Riadi to banda diletantov. Súdružke Leyenovej a celej jej klike by sa už konečne zišlo riadne klepnúť cez prsty.
@topten A co takhle srovnat i zdaneni baterek s benzinem a naftou? Nebo se má v zájmu ideologie danit jen to, co se nehodí?
Dobrý deň
Rád by som k tomu niečo na polemiku. Prečítal som všetky komentáre.Smerujú k politike či je zavádzanie elektroaut dobré a či nie. Ja by som rád zostal len pri problematike článku a to že sa nezavádzajú elektro nákladné autá a že prevádzkovateľov treba niečim motivovať.Sám prevádzkujem medzinárodnú dopravu . Maximálne sme prevádzkovali 4 súpravy smer SK do IT a späť. Predtým som 10 rokov bol predajcom nákladných aut. V článku píšu, že nákladné autá politikov nezaujímajú, lebo to nezaujíma ani normálných ľudí, čiže voličov. To by som potvrdil, nakoľko som bol aktívny aj smerom k politikom na presadenie nejakých zmien pre nákladnú dopravu a po skúsenosti som prišiel na to že nie že ich to nezaujíma, ale presadzovať veci v prospech nákladnej dopravy je pre nich kontraproduktívne, nakoľko ich voliči a to všetci ,okrem ľudí priamo s autodopravou pracujúcich a chápajúcich to prostredie,majú na nákladné autá na cestách iba nervy (vztek). Preto sa nič nerobí ani na prechod k elektrifikácii.
Spomínajú sa nejaké dotácie, ale to je pri trojnásobnej cene elektroauta, 100000eur diesel a 300000eur elektro asi dosť nerealne odhliadnuc aj od infrastruktúry.
Ale čo nikto nespomína v tejto súvislosti a čo sa vôbec netýka osobných aut a občanov ako takých, sú obmedzenia v jazde nákladných aut . Realne môžete jazdiť len 45hod týždenne. A týmto smerom by som tú debatu chcel celú otočiť, lebo by to bola win win situacia, keď teda uznáme, že prechod na elektriku je nevyhnutný. Tieto obmedzenia vznikli niekde v 90tych rokoch po fatálnych dopravných nehodách nákladných vozidiel s nevyspatými vodičmi. Ale odvtedy prešlo 40 rokov a technika je niekde inde a bezpečnotné systémy ako automatické brzdenie , udržiavanie v jazdnom pruhu sú bežné. Už to pomaly nikto nechce robiť, ak má 14 hodin postávať na parkoviskách.
A to to je podľa mňa cesta ako dostať rýchlejšie na cesty bezpečnejšie nákladné autá ako aj elektrické autá, ak budú môcť byť ovela viac využívané. Navrhnem 14hod denne
Rád by som k tomu niečo na polemiku. Prečítal som všetky komentáre.Smerujú k politike či je zavádzanie elektroaut dobré a či nie. Ja by som rád zostal len pri problematike článku a to že sa nezavádzajú elektro nákladné autá a že prevádzkovateľov treba niečim motivovať.Sám prevádzkujem medzinárodnú dopravu . Maximálne sme prevádzkovali 4 súpravy smer SK do IT a späť. Predtým som 10 rokov bol predajcom nákladných aut. V článku píšu, že nákladné autá politikov nezaujímajú, lebo to nezaujíma ani normálných ľudí, čiže voličov. To by som potvrdil, nakoľko som bol aktívny aj smerom k politikom na presadenie nejakých zmien pre nákladnú dopravu a po skúsenosti som prišiel na to že nie že ich to nezaujíma, ale presadzovať veci v prospech nákladnej dopravy je pre nich kontraproduktívne, nakoľko ich voliči a to všetci ,okrem ľudí priamo s autodopravou pracujúcich a chápajúcich to prostredie,majú na nákladné autá na cestách iba nervy (vztek). Preto sa nič nerobí ani na prechod k elektrifikácii.
Spomínajú sa nejaké dotácie, ale to je pri trojnásobnej cene elektroauta, 100000eur diesel a 300000eur elektro asi dosť nerealne odhliadnuc aj od infrastruktúry.
Ale čo nikto nespomína v tejto súvislosti a čo sa vôbec netýka osobných aut a občanov ako takých, sú obmedzenia v jazde nákladných aut . Realne môžete jazdiť len 45hod týždenne. A týmto smerom by som tú debatu chcel celú otočiť, lebo by to bola win win situacia, keď teda uznáme, že prechod na elektriku je nevyhnutný. Tieto obmedzenia vznikli niekde v 90tych rokoch po fatálnych dopravných nehodách nákladných vozidiel s nevyspatými vodičmi. Ale odvtedy prešlo 40 rokov a technika je niekde inde a bezpečnotné systémy ako automatické brzdenie , udržiavanie v jazdnom pruhu sú bežné. Už to pomaly nikto nechce robiť, ak má 14 hodin postávať na parkoviskách.
A to to je podľa mňa cesta ako dostať rýchlejšie na cesty bezpečnejšie nákladné autá ako aj elektrické autá, ak budú môcť byť ovela viac využívané. Navrhnem 14hod denne
@rohYpnol
Elektřina je na jednotku zdanena vic nez phm. Pokud nemuis srovnavat stejne jednotky, tak pojď, vyměním s tebou mých 110kc za tvých 100eur a budeme oba spokojeni.
Elektřina je na jednotku zdanena vic nez phm. Pokud nemuis srovnavat stejne jednotky, tak pojď, vyměním s tebou mých 110kc za tvých 100eur a budeme oba spokojeni.
srovnejte zdaneni nafty s benzinem a o baterkovy nakladaky bude hned vetsi zajem
usetrime za dotace a v ramci EU se vybere kazdej rok o cca 1bln v ceskejch vic na spotrebni dani
tak jednoduchy to je
usetrime za dotace a v ramci EU se vybere kazdej rok o cca 1bln v ceskejch vic na spotrebni dani
tak jednoduchy to je
travele, umis pobavit. 🤣
Takze skupina klimatologu se shodla na vedeckem koncensu, ze za globalni oteplovani muze clovek.
No a "jina" skupina (treba dogmatickych diskuteru acz pod vedenim rohypnoka) se shodla, ze za oteplovani clovek nemuze.
😂
https😐/en.m.wikipedia.org/…n_climate_change
There is a nearly unanimous scientific consensus that the Earth has been consistently warming since the start of the Industrial Revolution, that the rate of recent warming is largely unprecedented,[1]: 8 [2]: 11 and that this warming is mainly the result of a rapid increase in atmospheric carbon dioxide (CO2) caused by human activities.
Nearly all 👍 actively publishing climate scientists say humans are causing climate change.
Ty skupino! 😀
Takze skupina klimatologu se shodla na vedeckem koncensu, ze za globalni oteplovani muze clovek.
No a "jina" skupina (treba dogmatickych diskuteru acz pod vedenim rohypnoka) se shodla, ze za oteplovani clovek nemuze.
😂
https😐/en.m.wikipedia.org/…n_climate_change
There is a nearly unanimous scientific consensus that the Earth has been consistently warming since the start of the Industrial Revolution, that the rate of recent warming is largely unprecedented,[1]: 8 [2]: 11 and that this warming is mainly the result of a rapid increase in atmospheric carbon dioxide (CO2) caused by human activities.
Nearly all 👍 actively publishing climate scientists say humans are causing climate change.
Ty skupino! 😀
@Mikesus
To není o jednotce ty tupoune.
To je o tom vztahovat k něčemu co dává smysl. A tím je cena.
Všechno zdaňujeme vzhledem K CENĚ!!!!
Potraviny taky nezdaňuješ podle kalorií...!!!
To, že hujeři začali vymýšlet nesmysl v podobě přepočtu na kWh, protože se jim to hodí, to je něco úplně jiného.
To není o jednotce ty tupoune.
To je o tom vztahovat k něčemu co dává smysl. A tím je cena.
Všechno zdaňujeme vzhledem K CENĚ!!!!
Potraviny taky nezdaňuješ podle kalorií...!!!
To, že hujeři začali vymýšlet nesmysl v podobě přepočtu na kWh, protože se jim to hodí, to je něco úplně jiného.
@Hendly
No a co ty tupane????
Proto je to přirovnání. Neboli příměr.
Jenže to by jsi musel chápat co to slovo vůbec znamená 🤣🤣🤣🤣🤣🤣
No a co ty tupane????
Proto je to přirovnání. Neboli příměr.
Jenže to by jsi musel chápat co to slovo vůbec znamená 🤣🤣🤣🤣🤣🤣
@Perak350 Tak ty fatální nehody jsou tu pořád. Celou Evropu křižují zejména středo-východní řidiči kamionů (západní to nechtějí dělat), stačí se podívat do terénu. Nedávno jsem jel ve 3h v noci z Ústí n.O. na Mohelnici a Olomouc. venku mínus 3, mlha sem tam, a 7 kamionů za sebou v řadě z kopce 100-kou dolů. Jako na to můžeš mít systémy jaké chceš, stačí změna podmínek (námraza) a kamion je v háji, ti za ním taky. Jako primár omezení jízdních dob kamionů je bezpečnost a plynulost provozu. Až jich ubyde, může se rozvolňovat omezení jízdy. Ale asi tady všichni tuší, že ke změně myšlení a obchodu (just-in-time apod.), v celé Evropě, jen tak nedojde, lobby obchodníků je příliš silná, nechtějí si nechat měnit pravidla a svoje ovce mají poslušně zmáknuté - se podívejte kolik magorů chodí nakupovat v neděle.....
@topten
Ty s tým nezmyslom neprestaneš? Už ti to viacero ľudí vysvetlilo X-krát. Asi máš problémy s chápaním.
Ty s tým nezmyslom neprestaneš? Už ti to viacero ľudí vysvetlilo X-krát. Asi máš problémy s chápaním.
@kruskar
Toto rozhodně nerikam.
Jen ze vytahovat jednu v globálu malou vec ktera ma hluboké historické koreny a porovnavat to s masovym vrazdenim stovek tisic lidi co predvadi Putin je naprosta hovadina.
Toto rozhodně nerikam.
Jen ze vytahovat jednu v globálu malou vec ktera ma hluboké historické koreny a porovnavat to s masovym vrazdenim stovek tisic lidi co predvadi Putin je naprosta hovadina.
@Tycoon
trochu problem je, že to co navrhujes rusi veskerou snahu o omezeni paleni fosilnich paliv a tim padem omezeni produkce CO2.
Tedy popira veskera vedecka doporuceni.
Takze rikas: “neposlouchejme vedce a vedu, poslouchejme populisty”.
Proc tohle jasne prohlaseni snazis stale schovat za neco “moudreho”? Proc to proste neřekneš narovinu?
trochu problem je, že to co navrhujes rusi veskerou snahu o omezeni paleni fosilnich paliv a tim padem omezeni produkce CO2.
Tedy popira veskera vedecka doporuceni.
Takze rikas: “neposlouchejme vedce a vedu, poslouchejme populisty”.
Proc tohle jasne prohlaseni snazis stale schovat za neco “moudreho”? Proc to proste neřekneš narovinu?
@Tycoon
Mas teda nejaky nazor?
Protoze ho ted v prispevku stale menis.
Ano, pripadne zrušení limitu bude pouze na náklad lobby.
Mas teda nejaky nazor?
Protoze ho ted v prispevku stale menis.
Ano, pripadne zrušení limitu bude pouze na náklad lobby.
@Hendly
Jelikož nedal zadny odkaz, jeho vědecký zaklad je nejspíše vycucaný prst.
Já bych upřesnil jeho polopravdy
1) pálení fosilních paliv je jednou z hlavních příčin změny klimatu, vedle odlesňování ( to abych nekrivdil jenom )
https😐/www.un.org/…s-climate-change
Spalování fosilních paliv je zodpovedné "jen" za nějakých 75% skleníkových plynů a pouze 90% emisi co2. To zajiste chtle rohypnol rict, ze je spoustu dalších faktorů, které mají tech zbývajících 25%, resp 10%.
2) klima by se zajiste měnilo, pozvolna postupně, nejspíše bez větších výkyvů. Ale ty velké změny v krátkém období by byly jen v případě nenadálé příčiny, jako pad meteoritu např, nebo lokálně výbuch sopky. A jelikož vime, ze vybuchy sopky takového rozsahu, ze ovlivni celosvetove klima, i pád meteoritu tu máme obden, tak ten zánik civilizace např z důvodu nedostatku potravin atd máme zmáklej.
3) k zániku civilizace vede tez byrokracie a politika. Hlavně válečným tažením agresivních států a hlouposti úředníků, kteří vymýšlejí další a další pravidla, jen aby ukázali činnost a hlouposti obyvatel, kteří hlasitě zpochybňují jakekoliv vědecké poznání, ktere se těmto hlupakum nehodí do jejich presvedceni.
Jelikož nedal zadny odkaz, jeho vědecký zaklad je nejspíše vycucaný prst.
Já bych upřesnil jeho polopravdy
1) pálení fosilních paliv je jednou z hlavních příčin změny klimatu, vedle odlesňování ( to abych nekrivdil jenom )
https😐/www.un.org/…s-climate-change
Spalování fosilních paliv je zodpovedné "jen" za nějakých 75% skleníkových plynů a pouze 90% emisi co2. To zajiste chtle rohypnol rict, ze je spoustu dalších faktorů, které mají tech zbývajících 25%, resp 10%.
2) klima by se zajiste měnilo, pozvolna postupně, nejspíše bez větších výkyvů. Ale ty velké změny v krátkém období by byly jen v případě nenadálé příčiny, jako pad meteoritu např, nebo lokálně výbuch sopky. A jelikož vime, ze vybuchy sopky takového rozsahu, ze ovlivni celosvetove klima, i pád meteoritu tu máme obden, tak ten zánik civilizace např z důvodu nedostatku potravin atd máme zmáklej.
3) k zániku civilizace vede tez byrokracie a politika. Hlavně válečným tažením agresivních států a hlouposti úředníků, kteří vymýšlejí další a další pravidla, jen aby ukázali činnost a hlouposti obyvatel, kteří hlasitě zpochybňují jakekoliv vědecké poznání, ktere se těmto hlupakum nehodí do jejich presvedceni.
@Nebo Nebo
Ne. Asi nikdo tu nepodporuje dotace nejen na EV, jen dieseldezolati, kterým nevadí zvyhodnovani nafty a tvrdi, ze to neni dotace. Ale když se objevi návrh na zvyhodneni EV v podobě nižší DPH, najednou to není zvyhodneni, ale dotace.
Ne. Asi nikdo tu nepodporuje dotace nejen na EV, jen dieseldezolati, kterým nevadí zvyhodnovani nafty a tvrdi, ze to neni dotace. Ale když se objevi návrh na zvyhodneni EV v podobě nižší DPH, najednou to není zvyhodneni, ale dotace.
@Tycoon
Stále dokola… proste Tycoon.
Stale ten nerealny pohled na vec co melo byt jinak.
Jenze tak svet ani zivot nefunguje.
Zadny plan nekrachuje, jen lobby chysta dalsi smycku o zruseni limitu. Takze presne to co ve svem prispevku kritizujes.
Stále dokola… proste Tycoon.
Stale ten nerealny pohled na vec co melo byt jinak.
Jenze tak svet ani zivot nefunguje.
Zadny plan nekrachuje, jen lobby chysta dalsi smycku o zruseni limitu. Takze presne to co ve svem prispevku kritizujes.