Novinky
Přihlásit pro přidání komentáře
Horký Rom
Fiat Grande Panda Electric -
moc líbí 👍
moc líbí 👍
Ja Prvni 123
No, elektro si nacpete do spic... ale s tou 100 konovym benzinem a elektrifikovanou dvouspojkou to bude fajn auto.
Ted jsem ten pohon zkousel v 600, a staci i v ni. Vetsi a tezsi.
Ze to je trivalec se teda v nizsich otackach nezapre, ale vic v sedacce, nez v usich.
Otazka je, jak moc hur bude Panda odhlucnena.
Obecna kritika mi prijde usmevna, je to takovy poprskavani, jako vzdycky.
S vyjimkou dojezdu oken, to je ostuda, pokud to tak zustane.
A s vyjimkou zadnich svetel. Jsem na ne zvedavej v reale, na fotkach se mi nelibi...
Jinak je to za me OK.
S benzinem, ne tahle baterkarna.
Ted jsem ten pohon zkousel v 600, a staci i v ni. Vetsi a tezsi.
Ze to je trivalec se teda v nizsich otackach nezapre, ale vic v sedacce, nez v usich.
Otazka je, jak moc hur bude Panda odhlucnena.
Obecna kritika mi prijde usmevna, je to takovy poprskavani, jako vzdycky.
S vyjimkou dojezdu oken, to je ostuda, pokud to tak zustane.
A s vyjimkou zadnich svetel. Jsem na ne zvedavej v reale, na fotkach se mi nelibi...
Jinak je to za me OK.
S benzinem, ne tahle baterkarna.
@Ja Prvni 123
Jo souhlasím. Jen právě u takhle malého auta ma EV největší smysl. Cena samozřejmě rozhodne.
Jo souhlasím. Jen právě u takhle malého auta ma EV největší smysl. Cena samozřejmě rozhodne.
@Mikesus To je fakt.
Nicmene ja ho nechci.
Ale nevadi mi, ze existuje. Vadi mi, ze mi zdrazuji a komplikuji toho benzinaka.
Nicmene ja ho nechci.
Ale nevadi mi, ze existuje. Vadi mi, ze mi zdrazuji a komplikuji toho benzinaka.
@Ja Prvni 123
Problém pro Pandu je, že to nikdy nebyla stylovka, ale levné autíčko pro Italy. Jenže Grande Panda není levná a nenabízí pro Italy oblíbený alternativní pohon LPG/CNG. Dacia Sandero, která toto nabízí, je v Itálii už druhé nejprodávanější auto a brzy může sesadit Fiat z pozice jedničky.
Problém pro Pandu je, že to nikdy nebyla stylovka, ale levné autíčko pro Italy. Jenže Grande Panda není levná a nenabízí pro Italy oblíbený alternativní pohon LPG/CNG. Dacia Sandero, která toto nabízí, je v Itálii už druhé nejprodávanější auto a brzy může sesadit Fiat z pozice jedničky.
@Tycoon ano, velmi dobry postreh. A nie len Fiat, ved Dacia ma za min rok najpredavanejsie auto v Europe. Nie je to tak davno co sa im skoro vsetci posmievali.
@Tycoon Skvěle vystiženo, škoda, že to nebude číst vedení FIATu! 😟
@Horký Rom
Pro začátek by stačilo, kdyby ve Fiatu uměli italsky a šli si poslechnout, co chtějí italští zákazníci. A taky aby si přečetli italské zákony, aby se pak nedivili, že když v Maroku vyrábí elektrovozítko Fiat Topolino, tak na italském trhu nemůže být prodáván s italskými vlaječkami.
Pro začátek by stačilo, kdyby ve Fiatu uměli italsky a šli si poslechnout, co chtějí italští zákazníci. A taky aby si přečetli italské zákony, aby se pak nedivili, že když v Maroku vyrábí elektrovozítko Fiat Topolino, tak na italském trhu nemůže být prodáván s italskými vlaječkami.
@Tycoon veľmi dobré porovnanie so Sanderom. No radšej by som Pandu, ale po meste má Sandero nepriamy vstrek výhodu. Ale Panda je super retro, skoro ako 500, to bude hit. V predajoch dá dole C3, to som si istý, je oveľa štýlovejšia. A ešte keby bol 4x4, tak myslím, že Punto bude nahradené...konečne.
@Ja Prvni 123 Ty akvárka vzadu jsou fakt podivný. Ale autíčko v palubce a nazdárek v pátých dvěřích mi příjdou milé a vtipné.
Kvalitar
Fiat ma u mna velku pochvalu za odvazny a originalny dizajn novej Pandy. Len som dufal, ze uz ukazu aj hybrid verziu. Ta jedina ma pre mna ekonomicky a jazdny zmysel. Je len paradox, ze keby pokracovala LPG verzia, bola by o dost zmysluplnejsia nez elektroverzia. A Horky Rome, dakujem ale o tvoj odkaz nestojim.
gil54
Auto této kategorie - segmentu by mělo jet alespoň 150. Jako pětka, Inster nebo 600e. Se vším ostatním se dá žít.
rohYpnol
Bohužel je ze skvělé italské Pandy novodobá stellantis sra*ka... ☹️
@rohYpnol Jak to vis, tys v tom uz jel?
A cim te tak odradila?
A cim te tak odradila?
@Ja Prvni 123 v rychlosti. Je to designovka a ne jednoduché auto, vysoká cena, chybí pohon 4*4.
@Pepa_007 To jsou konkretni vyhrady, s tim nemam problem.
Obecne prohlaseni, ze je to sracka mi prijde... polointeligentni.
Tim, ze elektro nechci, tak to vubec neresim.
Fakt mam v umyslu koupit hybrid. A ten jede lepe, je levnejsi a snad bude mit i tu ctyrkolku.
Zbyva "stylovka", coz mne vyhovuje.
Mozna proto se ho chystam koupit.
:-)
Obecne prohlaseni, ze je to sracka mi prijde... polointeligentni.
Tim, ze elektro nechci, tak to vubec neresim.
Fakt mam v umyslu koupit hybrid. A ten jede lepe, je levnejsi a snad bude mit i tu ctyrkolku.
Zbyva "stylovka", coz mne vyhovuje.
Mozna proto se ho chystam koupit.
:-)
sargis
S 1,2 74kW to bude slusne auticko. Ak tam daju 100 kW, tak maly soft-hatch pre dvoch. Sympaticky pocin, snad to niecim nepokefuju /kvalita, podvozok, atd.../
@sargis
Ked uz tak warm hatch... soft hatch mas odkial?
Samozrejme taketo auto potrebuje svizny benzin ... ono tych 132 km/h maximalka je aj na elektro pomery mizerna...
Ked uz tak warm hatch... soft hatch mas odkial?
Samozrejme taketo auto potrebuje svizny benzin ... ono tych 132 km/h maximalka je aj na elektro pomery mizerna...
@sargis právě výhoda grande pandy je, že na rozdíl od Renaultu 5 E-Tech se do ní fakt vejdou čtyři dospělí. Ne jen na papíře, opravdu jsme v tom jeli ve čtyřech lidech, seděl jsem "za sebou" a měl jsem rezervu před koleny i nad hlavou. V článku to píšu.
@Marek Bednář Ano, a tech 74 kW jako informace nestaci.
Ma to moment 206 Nm uz pri myslim 1750 otacek, a krome toho tomu ucinne pomahaten elektromotor: prvni Panda v zakladu o moc vic nez 22kW a 55 Nm nemela!
Posedlost vykonem je usmevna. Jezdil jsem ted dva dny 600 s timhle pohonem, a uplne v pohode, svizne.
Nemam pochybnost, ze na Grande Pandu bude stacit taky.
Nejvic jsem zvedavej na ta zadni svetla v reale. Nepusobi trochu "poutove"?
Ma to moment 206 Nm uz pri myslim 1750 otacek, a krome toho tomu ucinne pomahaten elektromotor: prvni Panda v zakladu o moc vic nez 22kW a 55 Nm nemela!
Posedlost vykonem je usmevna. Jezdil jsem ted dva dny 600 s timhle pohonem, a uplne v pohode, svizne.
Nemam pochybnost, ze na Grande Pandu bude stacit taky.
Nejvic jsem zvedavej na ta zadni svetla v reale. Nepusobi trochu "poutove"?
Pepa_007
.... pískání při překročení rychlostního limitu i hlídač čar na silnici mají také vlastní, snadno dostupná tlačítka; jedno se musí pro vypnutí podržet, druhé stačí stisknout krátce......
Proč to tam tedy dávají, když to každý hned vypne?
132km/h. Správně nastavená rychlost. Pro EU plně dostatečné.
Proč to tam tedy dávají, když to každý hned vypne?
132km/h. Správně nastavená rychlost. Pro EU plně dostatečné.
@Pepa_007 Aspon v 600 je to udelane dobre.
No, tak aspon akceptovatelne.
:-)
Zapipa to jednou, a ani ten zvuk neni nijak odpornej.
A pak to zapipa znova, pokud v omezeni rychlosti, ktere nedodrzujes, jeste zrychlujes.
Pokud jedes stejne, nebo dokonce zpomalujes, tak uz to nepipa.
Uz po tech dvou dnech mi to vlastne nevadilo.
:-)
No, tak aspon akceptovatelne.
:-)
Zapipa to jednou, a ani ten zvuk neni nijak odpornej.
A pak to zapipa znova, pokud v omezeni rychlosti, ktere nedodrzujes, jeste zrychlujes.
Pokud jedes stejne, nebo dokonce zpomalujes, tak uz to nepipa.
Uz po tech dvou dnech mi to vlastne nevadilo.
:-)
@Ja Prvni 123
pípne to už kdyz třeba zrychlis jen o 1km nebo to toleruje, kdyz jedeš porad stejne, jen na chvíli to o 1km zrychli?
pípne to už kdyz třeba zrychlis jen o 1km nebo to toleruje, kdyz jedeš porad stejne, jen na chvíli to o 1km zrychli?
@Mikesus To nevim.
Az tak vedecky systematicky jsem to nezkousel.
:-(
Kdyz jsem jel v 50 sedesat a pridal jsem plyn, tak to zacinkalo.
Jak jsem ubral, tak to ztichlo, i kdyz jsem porad jel 60...
Az tak vedecky systematicky jsem to nezkousel.
:-(
Kdyz jsem jel v 50 sedesat a pridal jsem plyn, tak to zacinkalo.
Jak jsem ubral, tak to ztichlo, i kdyz jsem porad jel 60...
@Ja Prvni 123 by mne zajímalo zda to reálně funguje 100% spolehlivě. Moje Insignia to hlásí jak se jí zachce s úspěšnosti tak 80%.
@Pepa_007 Ze obcas nevi, kolik je dovolenych je jina vec.
Obcas ukazovala blbe, na obe strany.
Uspesnost jsem nepocital, aleklidne to tech 80% mohlo byt.
Tim, ze to bylo nevtirave, tak jsem to zase tak moc neresil.
Zajimave bylo, ze mimo obce to 90 nehlidalo.
Dalo se to nastavit rucne, ten horni limit, ale takovej masochista nejsem.
:-)
Obcas ukazovala blbe, na obe strany.
Uspesnost jsem nepocital, aleklidne to tech 80% mohlo byt.
Tim, ze to bylo nevtirave, tak jsem to zase tak moc neresil.
Zajimave bylo, ze mimo obce to 90 nehlidalo.
Dalo se to nastavit rucne, ten horni limit, ale takovej masochista nejsem.
:-)
@Pepa_007 presne tak je to neskutočne otravné stále vypínať tlačítka, ja to mám našťastie na volante mechanickým tlačítkom, ale keď vidím niektoré automobilky na 5 preklikov cez televízor.... brrrrr
@Pepa_007 že to vypínám já, neznamená, že to vypíná každý, jak ostatně ukazují i další komentáře :) Proč se to vypíná obecně?
TL;DR: Protože to funguje blbě.
L: Problém ISA je v řadě případů ten, že auto píská, když je na tachometru 51 km/h, protože si myslí, že člověk překračuje rychlost, jenže tachometr má odchylku a reálná rychlost 50 km/h odpovídá třeba 54 km/h zobrazených na tachometru. Kromě toho je často rychlostní limit zobrazený na displeji, tj. přečtená značka nebo data z navigace, a také hranice, od které auto píská, jednoduše špatně. Zrovna včera večer mi v Blance fungl nové auto hlásilo 30 km/h, i když na cedulích svítila normálně 70. Před pár týdny jsem zase jezdil jiným autem, které jinak po dálnicích dokáže jezdit v podstatě samo, ale v Blance mi dovolovalo 110, protože vidělo ceduli silnice pro motorová vozidla.
Problém sledování čar na silnici je dvojí. Jednak se může chytat různých "hadů" v silnici, térem zalitých spár nebo drobných prasklin. A jednak je schopný ve strachu, že vůz sjede z asfaltu, tahat za volant doleva, ale už neví, že řidič musí jet pravými koly po samém kraji asfaltu, protože je na fakt úzké cestě a v protisměru jede autobus. Tohle zrovna ve svých testech píšu pořád dokola, že se to děje, pokud se to děje.
Není to odpor proti EU nebo nějaké dezolátství, že by lidi nechápali, co je pro ně lepší, a tak to vypínali a zhoršovali tím bezpečnost svou i jiných. Je to prostě proto, že to v některých situacích funguje blbě, a ty jsou tak časté, že s tím prostě řidič nechce bojovat, nechce být nonstop ve střehu, kdy mu do řízení chybně sáhne nějaká elektronika. Ano, je chyba EU, že si nenechala poradit a navzdory těmto faktům tuhle elektroniku prosadila.
A knížecí rada, že 132 km/h je pro EU dostatečných - není-li to trolling - na to, abych vysvětlil, jak velký nesmysl to je, mi nebude stačit limit znaků v jednom komentáři.
TL;DR: Protože to funguje blbě.
L: Problém ISA je v řadě případů ten, že auto píská, když je na tachometru 51 km/h, protože si myslí, že člověk překračuje rychlost, jenže tachometr má odchylku a reálná rychlost 50 km/h odpovídá třeba 54 km/h zobrazených na tachometru. Kromě toho je často rychlostní limit zobrazený na displeji, tj. přečtená značka nebo data z navigace, a také hranice, od které auto píská, jednoduše špatně. Zrovna včera večer mi v Blance fungl nové auto hlásilo 30 km/h, i když na cedulích svítila normálně 70. Před pár týdny jsem zase jezdil jiným autem, které jinak po dálnicích dokáže jezdit v podstatě samo, ale v Blance mi dovolovalo 110, protože vidělo ceduli silnice pro motorová vozidla.
Problém sledování čar na silnici je dvojí. Jednak se může chytat různých "hadů" v silnici, térem zalitých spár nebo drobných prasklin. A jednak je schopný ve strachu, že vůz sjede z asfaltu, tahat za volant doleva, ale už neví, že řidič musí jet pravými koly po samém kraji asfaltu, protože je na fakt úzké cestě a v protisměru jede autobus. Tohle zrovna ve svých testech píšu pořád dokola, že se to děje, pokud se to děje.
Není to odpor proti EU nebo nějaké dezolátství, že by lidi nechápali, co je pro ně lepší, a tak to vypínali a zhoršovali tím bezpečnost svou i jiných. Je to prostě proto, že to v některých situacích funguje blbě, a ty jsou tak časté, že s tím prostě řidič nechce bojovat, nechce být nonstop ve střehu, kdy mu do řízení chybně sáhne nějaká elektronika. Ano, je chyba EU, že si nenechala poradit a navzdory těmto faktům tuhle elektroniku prosadila.
A knížecí rada, že 132 km/h je pro EU dostatečných - není-li to trolling - na to, abych vysvětlil, jak velký nesmysl to je, mi nebude stačit limit znaků v jednom komentáři.
@Marek Bednář
:-)
Tady souhlas bezvyhradny.
Mela by to byt volitelna polozka, a mela by se dat vypnout a pustit jednoduse.
A zustat vvpuvodnim nastaveni.
Za jizdu je odpovedny ridic.
Cyklovac steracu si taky poustim jen kdyz ho chci.
:-)
Tady souhlas bezvyhradny.
Mela by to byt volitelna polozka, a mela by se dat vypnout a pustit jednoduse.
A zustat vvpuvodnim nastaveni.
Za jizdu je odpovedny ridic.
Cyklovac steracu si taky poustim jen kdyz ho chci.
@Marek Bednář asistenty chápu stejně. Nespolehlivé. Pokud by se na ně nechalo 100% spolehnout tak to bude fajn, ale to nikdy nebude. Škoda, že je to povinné.
Rychlost......? Malé dloubnutí do strašně nízkých maximálních rychlostí většiny BEV.
Rychlost......? Malé dloubnutí do strašně nízkých maximálních rychlostí většiny BEV.
@Pepa_007
Tyhle povinné prvky jsou důvodem, proč nechci auta s nimi. Grande Panda ale má jejich vypínače. Tak má u mne plus.
Tyhle povinné prvky jsou důvodem, proč nechci auta s nimi. Grande Panda ale má jejich vypínače. Tak má u mne plus.
@Marek Bednář
Přesně proto mám tyhle asistentu na své oktávce vypnuté. Díky ale za vysvětlení pro ostatní, Marku.
Přesně proto mám tyhle asistentu na své oktávce vypnuté. Díky ale za vysvětlení pro ostatní, Marku.
gil54
Zdroj: Fiat (snímky 1 - 5)
Máme to chápat tak, že toho vousatého pána si zařadil Fiat do galerie svých oficiálních snímků? 😀
Máme to chápat tak, že toho vousatého pána si zařadil Fiat do galerie svých oficiálních snímků? 😀
@gil54 Proc?
Na ACZ muzou byt jen oficialni Fiat snimky?
:-)
Na ACZ muzou byt jen oficialni Fiat snimky?
:-)
@Ja Prvni 123
Na ACZ mohou být snímky jakékoliv. Jen jsem se pozastavil nad tím, že na snímcích označených jako "Zdroj: Fiat" je vousatej pán z redakce.
Ale nevím, jestli to dokážeš pochopit.
Na ACZ mohou být snímky jakékoliv. Jen jsem se pozastavil nad tím, že na snímcích označených jako "Zdroj: Fiat" je vousatej pán z redakce.
Ale nevím, jestli to dokážeš pochopit.
@gil54 ty mají jako zdroj uveden Fiat, protože je na té akci vyfotil fotograf pracující zrovna pro Fiat :)
Lord Owl
O tom kufru jsme se moc nedozvěděli. Litry si nechte. Co takhle skladnost a manipulovatelnost zadních sedaček ?
Všeobecně to bude asi pro Fiat velký provar. Ten dojezd to bude mít jak s olověnou baterkou, proto tam ještě drtí povinně tu rekuperaci.
Všeobecně to bude asi pro Fiat velký provar. Ten dojezd to bude mít jak s olověnou baterkou, proto tam ještě drtí povinně tu rekuperaci.
PJ164
Jako městské přibližovadlo je to pěkné a při průměrné rychlosti ve městech kolem 35 km/h snad i úsporné. Kolik asi bude stát benzínová verze? A co hmotnost?
Benzin pry zacne na 450, mozna i tesne pod.
Ale bez prihradky spolujezdce to asi nechci... nicmene cekam, ze do 500 se vejde.
Jen ta otevrena policka mi, aspon na fotce, prisla hodne divna.
Mozna obracene: prave to bambusove viko se mi moc libi, a tak mi logicky chybi, kdyz tam neni.
Clanek je celkem v pohode, snad jen s vyhradou toho, ze uz v titulku pisete, ze neni dokonaly.
Jasne, nobody is perfect... ale vsechny clanky o cinskych najezdnicich zacinaji titulkem o revolucich, zazracich a prevratnych novinkach.
Tak pak se nedivte.
🙄
Ne, problém není v ceně – skutečný problém je, že ses ve svém věku stále nenaučil vydělat si ani na malý městský subkompakt.
Možná je čas se nad tím zamyslet.
Jak se snažím vzpomenout, nemohu si v žádném případě vybavit, že bych se tě na něco ptal.
Samozřejmě pokud nejsi multidiskutér vystupující pod přezdívky Stejsn, Kvalitar, Arese a další 👍
No je to přepočet z Itálie. Počkal bych na oficiální cenu u nás. Nemůžou jít o moc víc nahoru, kdyz tu je inster za 550.