Jaké.auto Informace o autech podle značky a modelu

Testy

Zpět na článek

TEST Volkswagen Golf 1.5 TSI eHybrid – 350 kilometrů za 350 korun

68 komentářů

Avatar - Horký Rom
Horký Rom
Velký palec nahoru za DC nabíjení 👍
DonVito
@Horký Rom

No nevim.
Aby na nabijeckach neprekazely spalovaky...
Avatar - Mikesus
Mikesus
@DonVito
Taky mi ukážeš phev přijde DC nabíjení spis kontraproduktivní.
topten
pred 5 lety PHEV dojezd 50 kilometru, ted 100 a za 5 let 200
a za 10 roku bez spalovaku uplne
presne podle planu
Avatar - Ozzman
Ozzman
Takhle na papíře to vypadá vlastně dobře, cena je vyšší, ale dejme tomu za kompakt s 200k motorem dát dnes milion asi není nic divného, jelikož se dá sehnat i jako kombi, držím tomu palce.

Za mne jsou tam 3 otazníky, díky kterým bych si to ještě dnes asi nekoupil a počkal, jak ten nový PHEV bude fungovat.

1. životnost přímovstřiku v hybridu, zvláště ještě v takovém, který ho startuje ještě méně často a když už tak na velkou akceleraci - za mne trochu obava do budoucna

2. I když autor popisuje, že po vybití baterie rekupreace funguje, jak se to tedy projeví na dynamice a spotřebě ? Pochybuji, že auto má pořád stejný výkon, protože rekuperací to nikdy nenabije celé, pokud nepojede dolu ze Sněžky 😁

3. Už má někdo zkušenost se spolehlivostí ? Donesly se ke mne "drby", že ten nový PHEV je nic moc, chyby, problémy (zatím jen touto formou). Kamarád má Superb PHEV s 1.4, má na tom 100 tisíc najeto a už hlásil, že mu vyskakuje hláška poruchy hybridního systému, chystá se to radši prodat. Vím, že tu pár z vás ty starší PHEV mělo a chválilo si to, ale otázka je, šli by jste do toho nového ?
Avatar - Jean Reno
Jean Reno
@Ozzman

Ano, mám pětiletou osobní zkušenost s modelem Passat GTE a najetých 91 000 km. Kromě drobných potíží s infotainmentem jsem se nesetkal s žádnými problémy, a dokonce i brzdy jsou stále jako nové. Letos plánuji vůz prodat a přejít na čisté elektro.
Avatar - Ozzman
Ozzman
Tak to rád slyším, já jsem chvíli taky pokukoval po 1-2 ročních GTE, byly za zaímavé ceny, ale pak jsem si připlatil za nový fullyhbrid. Elektro mne neláká, PHEV by mne nakonec nedávalo smysl, nemám solary a musel bych to jezdit tankovat někam stejnak, ale kdo to má kde nabíjet, příjde mi to jako fajn auto @Jean Reno
Avatar - Jenik3
Jenik3
Jak se nabíjí u domu se solarem, když několik dnů slunce nesvítí?
To stejne musí člověk s autem někam k nabíjecce...
topten
@Ozzman
z edelweissspitze, coz je nase oblibena zastavka v rakousku, klesas z nadmorskejch skoro 2.6km o 1800 metru nepretrzite dolu, coz u 2t auta znamena energii cca 2000*10*1800 = 36E6J = 10kWh
takze pri 1/3 ztrat by jsi tu baterku byl schopnej dobit jen o cca 1/3, tedy o 6-7kWh
i tak bys ten kopec s nabitou baterkou moh vyjet a s rekuperaci sjet ciste na elektriku cca 3x a dole by ti zbylo jeste na nejakejch elektrickejch 50km
to vse bez smradu a v tichu
Avatar - Ozzman
Ozzman
No, ale to většina z nás nedělá žejo 😁 Takže v reálu ti ta baterka dojde a zajímá mě, jak to funguje potom, o tom se autor nezminuje. Já jezdil pár PHEV, některé fungují jako klasicky hybrid (typicky Toyoty), ale třeba Tucson PHEV s vybitou baterií jezdil za 10 na sto @topten
Avatar - idam.i
idam.i
@Ozzman známy mal PHEV Tarraco. Bol vcelku spokojný kým nezistil, že servis vysokonapäťovej časti vie a môže len pár mechanikou. Čakacia doba cca.2 týždne.
Avatar - Ozzman
Ozzman
Soused měl Teslu, po měsíci se tam vy**ala nějaká jednotka, čekací doba na servis minimálně 3 měsíce 😁 Takže.. zlaté Tarraco 😁 @idam.i
Avatar - idam.i
idam.i
@Ozzman klesla chladiaca kvapalina trakčnej baterie.Nik nevedel prečo.No upozornili ho,že keď vypíše:" okamžite opustiť auto",tak nemá váhať.
Neváhal a predal to.
ericn
@Ozzman Jenže Ozzy, tohle není masový model a ani v podstatě být za ty peníze nemůže. Tohle lidi nechtějí, další dobíjecí hybrid. Proč se ten VW nepoučí a neudělá full hybridní GOLF? Nechápu...

Toyota s full hybridy vládne trhu a je to správný směr 😄 Viz druhé nejprodávanější auto na planetě Corolla - trefa do černého...
DonVito
@ericn
VW presel rovnou k BEV.
Ja myslim, ze to je v poradku.
Vyvijet Full-HEV na par let nema smysl.

Proc VW nema Full-HEV dnes?
Protoze razil clean diesel. 😉
Avatar - Ozzman
Ozzman
No, abychom nazývali věci pravými jmény. VW přešel rovnou na EV za masivní lobby v EU na zákaz spalováků, jenže ty jejich EV zas tak dobré nejsou a tím se bude měnit i politika 😊 Takže jsme všichni VW zaplatili vývoj né moc dobrých EV... Full HEV smysl má, podívej na prodeje, drtivé vítězství HEV ve světě, 3,5milionu aut oproti 2,5 milionu ICE a 1,5 milionu EV.. svět je větší, než sahají hranice EU... @DonVito
ericn
@Ozzman Přesně VW přeskočil přesně to, co by mu v aktuální situaci zachránilo zadek, ale jak se říká Němci nedělají malé chyby, jen ty velké. A naplánovaný přechod na EV byl jednou z nich 😄
ericn
@DonVito No a to přesně byla velká chyba, přejít rovnou k BEV. Stojí ho to nemalé zdroje, trh je prostě nechce a já se nedivím, i když zas tak špatně třeba iD.3 nejezdí. Problém je architektura interiéru, jeho laciné materiály, přiblble usmívající se design přední části a příliš sebevědomé ceny, tj poměr cena/výkon je slabý...
Sevca1
@DonVito no zaspali a vyplatilo by se to. Koukni jak vyskočily prodeje Fordu
ryccardo
@DonVito ze je zbytecne vyvijet full HEV si ve VW rikaji uz dlouho a ukazuje se to jako chybne rozhodnuti. Neotalel bych a takove reseni urychlene vyvinul neb Toyota s tim zjevne slavi uspechy. Zadny masovy prechod na EV stejne nebude a stesti preje pripravenym.
Avatar - Ozzman
Ozzman
a třetí RAV taktéž přes 1m kusu, jasny, je to tak a sám jsem si to auto koupil. Popravdě nechápu, proč to VW neudělá, napadá mne jen, že možná to prostě efektivně vyrobit neumí ? @ericn
ericn
@Ozzman Neumí? Spíš si vybrali PHEV, protože podle teorie jezdí za 0,3l/100km = na papíře snižuje flotilové emise = v realitě blbost...
Avatar - Emel
Emel
@ericn V Evropě je Golf pořád nejprodávanější kompakt, druhá je Octavia... nebo T-Roc, pokud počítáme SUV.
Jak ukáže letošní rok - v Evropě fullhybrid nic neřeší, Corolly už emisní limity neplní. Může se ukázat, že dobíjecí hybrid lze prodávat (díky emisní pokutě) levněji, než nedobíjecí.
Ano, Evropa není všechno... no ale pro VW je to klíčový trh.
Avatar - Ozzman
Ozzman
Jak to myslíš, že neplní fullhybridy emise ? Letošní ? Vždyť se pořád prodávají, letos jsme koupili HEV Kugu @Emel
ericn
@Emel jasně, mám jednoho (G7 FL) doma, ale v benzinu 😄 PHEV bych si nikdy nekoupil... Stejně jako většina trhu. Kolik bude dělat PHEV podílu na prodejích? Pár promile? ...
Avatar - Emel
Emel
@Emel Corolla je přes limit, tj. za každé auto se bude platit pokuta za nadměrné emise CO2.
Avatar - Mikesus
Mikesus
@Ozzman
Mysli to tak, ze uz nepomáhají s flotilovymi emisemi a jsou pres limit.
Avatar - Emel
Emel
@ericn Očekávám, že VW to bude optimalizovat podle toho, jak se mu budou dařit emisní cíle. Pokud mu to z kombinace ICE + EV bude vycházet dobře, tak PHEV moc tlačit nebude. Pokud bude problém, tak třeba uvidíme nějaké hezké akce i na PHEV.
Avatar - Emel
Emel
@Ozzman nepotřebuješ to nabít celé... po vybití baterky z toho prostě je ten fullhybrid.
ericn
@Emel Jen stojí zbytečně milion a taháš sebou mnoho zbytečných kil 😄
Avatar - Ozzman
Ozzman
Teoreticky ano, prakticky mne to zajímá, jestli tomu tak je, za kolik to jezdí, protože dost PHEV po vybití jede za horší spotřeby, než spalovák samotný, protože baterka je těžká a elektromotor moc nepomáhá , viz i moje zkušenost.@Emel
Avatar - Mikesus
Mikesus
@Emel
S prázdnou baterkou tucson phev za 9l, hev za 5-6.
Rav4 phev s prázdnou baterkou za 9l, hev za 4-5.
Tucson phev s prázdnou baterkou zajel krátkou ( cca 8km ) trasu za 8.9l, stejnou highlander za 4.8l. To jsou realne zkušenosti z provozu.
Avatar - Ozzman
Ozzman
Hele, on ten PHEV nejde nakofigurovat jako kombík ! 😁 To je teda Gól 😁 😁 no tak to jo no... doufám, že je to dočasné
Avatar - JirkaVejrazka
JirkaVejrazka
@Mikesus Na kratkych trasach nema smysl to merit, to je malo vypovidajici. Navic nepises, jestli ten Tucson nemel studeny motor, zatimco Highlanderem jste ho zrovna prijeli vyzvednou, ...

Spotreby na takhle kratkych vzdalenostech jsou v ramci statisticke chyby, pokud to aspon nejsou nejake opakovane testy v ramci podobnych podminek.

Kdybys napsal - kazde rano jezdim tuhle trasu s Highlanderem za 4,8 zatimco soused s Tucsonem za 8,9, dalo by se o necem mluvit. Ale tohle "jeli jsme jednou spolu a zrovna to vyslo takhle" je dost o nicem, nezlob se.

Tim nechci hajit Tucson, dlouhodobe pisu, ze Toyota ma ty hybridy lepsi. Stejne tak pisu, ze H/K motorum trva dele, nez se zahreji a uvodni spotreba je prvnich cca 15 km vyrazne horsi. Ale nedelej z jedne jizdy "realne zkusenosti z provozu", prosim.
Johnn
@Mikesus podle spritmonitoru ma Highlander HEV spotřebu o litr vyšší než HEV Tucson. A PHEV Tucson vychází z HEV verze. I v čistě benzinovém Tucsonu (drtivá převaha jízd do 15km) spotřeba spolehlivě pod 7l/ 100km. Když si dám dohromady Tvé zkušenosti, mé a spritmonitor,tak se tedy žádné HEV, ani PHEV moc nevyplatí. Buď benzin bez elektrické asistence, nebo tedy rovnou BEV.
Avatar - Ozzman
Ozzman
Benzinovy Tuscon za 7 ? To je někde hodně volně meziměsto ne ? Já mohu kontrovat Kugou HEV poface, ta jede v syrovém stavu kolem 5-6 na takovych krátkých trasách, takže vyplatí a to Toyoty mají ještě trochu lepší ty pohony. Benzinová Kuga 8 na sto. @John
Avatar - sachs800
sachs800
@Ozzman Kamarádová čerstvá zkušenost je Tiguan plugin, nejdříve nadšení z městského povozu, pak 4x auto u krajnice s hláškou Nízké napětí, odtah a stání v servisu, protože mechanici neví co s tím. Došlo dokonce k převozu do jiného servisu na podválu. Auto je na operák, čili mrzení, za auto se platí a to stojí v servisu. Leasingovka strká hlavu do písku, VW se po né pěkném dopise začal snažit auto opravit tak, aby bylo použitelné. A při couvání to vrže jako stará herka.
S bodem 1) bych měl také obavy.
Avatar - Ozzman
Ozzman
A to je už ten nový PHEV ? 😲 No co na to říct... já věděl, proč si nekupovat koncern 😁 @sachs800
Avatar - sachs800
sachs800
@Ozzman Nový, koupeno podzim 2024
Avatar - idam.i
idam.i
@Ozzman ja som kúpil koncern po 30tich rokoch a zatial spokojnosť.
Čistý spalovák ,ani žiadny milhybrid.🫷
kozakm
@Ozzman na EV Clinic jsou obecne dost proti hybridum jako takovym, vsech znacek kvuli (ne)spolehlivosti elektricke casti. Jediny spolehlivy hybrid je ten, ktery jezdi primarne na baterku a ma tomu dimenzovanou technologii a spalovak se pouziva jako range extender
Avatar - Ozzman
Ozzman
Jo, myslím, že miliony majitelů hybridních Toyot (a Fordů s tím stejným systémem) za posledních skoro 30 let by s EV clinic asi nesouhlasilo 😁 A já jsem jedním z nich @kozakm
kozakm
@Ozzman zhttps😐/evclinic.eu/2024/09/05/toyota-huge-battery-degradation-taboo-topic/
Avatar - Jenik3
Jenik3
Koncept hybridu mi vyhovuje. 1m za toto vozitko uz ne.
Avatar - Lucky85
Lucky85
Ak PHEV nevie fungovať dobre ako full hybrid je na nič pre užívateľa a dobrý je len pre automobilky aby oklamali zle nastavený systém. Pri hybride je toyota istotou ale viac by sa mi líbil ten Peugeot, ale pri stelantise neviem či sa už niekde technologický posunuli
Avatar - Ham.
Ham.
@Lucky85 Proč by PHEV nemohl fungovat jako full hybrid? V Tiguanu se silnějším PHEV jezdí na benzín za 6,2, v Golfu se slabším PHEV to bude bezpečně do 5 litrů.
https😐/garaz.tv/garaz.tv/videos/XJW1TRa7oVlVRCroiReb
Avatar - Lucky85
Lucky85
@Ham. Ja som napísal ak nefunguje. Napr. taky hyundaiTucson nefunguje a po vybitý chodí za 9. Čiže PHEV by mal fungovať aj po vybitý ale nie vždy funguje
Johnn
@Lucky85 A proč by Tucson PHEV nefungoval vpřípadě vybité baterie jako HEV, když z něj vychází?https😐/fdrive.cz/…a-spotrebu-12595
6,2l/100km v případě vybité baterie.
johny555
Pokud člověk má možnost domácího nabíjení (RD), denně jezdí cca těch 50 km do práce/z práce, několikrát do roka jezdí velké dálky (nad 500 km/den) a chce mít pouze jedno auto, tak plugin hybrid asi není špatná volba.
V dnešní době však většina rodin má min. 2 auta, tak mi přijde ideální mít 1 elektro na denní ježdění a kratší výlety a 1 rodinný spalovák (hlavně na dovolené ale i denní ježdení, pokud je potřeba).
Avatar - Emel
Emel
@johny555 Kdybych měl doma nějakou eC3 + Superba například a dojížděl od Berouna do Prahy... tak nevím, jestli by se mi chtělo dojíždět tím citronem. Přece jen... komfort, bezpečnost... nehledě na to, že manželce by pak zůstal na to ježdění kolem komína doma ICE Superb. Pro denní dojíždění do práce mi ten PHEV dává smysl i pokud k němu bude doma libovolné druhé auto.
Avatar - Ozzman
Ozzman
Z Berouna do Prahy jsou dva dost velký kopce, tam by si možná měl problém to nahoru na zličín dotáhnout 😁 Ale zase zpět by si nabil @Emel
Lubo
Ušetriť niekoľko stotisíc korún a ísť do klasického benzínu. Alebo si priplatiť za čistú elektriku komu vyhovuje.
Akokoľvek ma pri FVE a jednom aute v rodine láka PHEV, tak mám obavy z budúcich servisných nákladov, príp. veľkého poklesu hodnoty. Je to lotéria, a drahá.
Avatar - Emel
Emel
@Lubo jo, akorát... tohle má 150kW, pokud chceš lepší dynamiku než třeba těch 110kW, tak v čistém benzínu zase takový výběr není.
ericn
@Emel Otázkou je, jestli ta choulostivá technika za ty peníze stojí. Benzin 110kW na svižné ježdění stačí, nežere a je bezproblémový. Navíc je bezmála o 300kg lehčí 😄
Avatar - idam.i
idam.i
@ericn uvažoval som presne rovnako.
Avatar - Emel
Emel
@ericn ne, tak jasně, pokud nemáš potřebu / možnost využívat ten PHEV režim, tak se ti to ve většině případů asi nevyplatí, za mega můžeš mít Sup 2.0TSI.
Avatar - rohYpnol
rohYpnol
Naprostý nesmysl tenhle hybrid.

V cenových vodách Enyaqu nebo Tesly Y je tohle totální úlet.

V testu navíc vůbec nezazněly ty nejpodstatnější informace.

1) Za kolik to jezdí když je baterie vybitá a je to jen v hybridním režimu??

2) Když je auto studené, ohřeje první motor?? Tj. při startu studeného auta vždy poběží soalovák?? Nebo ne?

Ale chápu, 800 km to snad ani není test... Ach jo

Každopádně za stejnou cenu člověk může mít Kodiaq 2.0 TDI... Jen blázen by koupil tento Golf plugin...🤦
kesumb
@rohYpnol
jenom blazen by si koupil kamna misto phev

a na zbytek tu uz odpovedi jsou, jenom ja to sem psal uz xkrat z minulyho superbu iv. Pro tebe podstatna informace, proste je to lepsi nez nafta pokud nechces 4x4
Avatar - Ozzman
Ozzman
Ten Kodiaq je dost hroznej, jel si v tom ? Ja bych za něj tedy milion nevyhodil ze své kapsy, to radši PHEV a nebo toho starýho Kodiaqa @rohYpnol
Avatar - rohYpnol
rohYpnol
@Ozzman
Hrozný v čem???
Avatar - Ozzman
Ozzman
Interiér levnej, některé plasty se tváří jakože kůže a je to ošklivy tvrdý plast (podotýkám testována verze alternativní k LaK - prostě ta nejvyšší), bouchání od podvozku, 143kw TDI na dálnici spíše nic, než moc, čekal jsem od takového výkonu rozhodně lepší dynamiku, hlavně nad 140, kufr překvapivě zvláštní, má velké výřezy kolem blatníků, ale defakto plocha kufru je docela malá (myslím s ohledem na skládání větších věcí. Takže litry tam jsou, ale jsou hodně poschovávané v ruzných skulinách bokem a rozměrnější předměty tam nedáš tak ,jak by si čekal od Kodiaqu. Co se mi líbilo byl vylepšený infotainment. Ono by si ledasco tomu autu prominul, kdyby nestálo to, co stojí, ale bylo třeba reálně za 800-900 tisíc.... asi tak za mě. @rohYpnol
joudelin
@rohYpnol jsem čerstvým bláznem a je to super😉
Futurista
350km za 350 Kč? Je mi jasný, že nabíjet v práci znamená nulový náklady pro testaře, ale tu elektriku, kterou načerpal, platí zaměstnavatel, takže on ten nadpis asi moc pravdivej nebude. A jak píšou nade mnou, test by byl relevantní, kdyby autor sdělil náklady na delší trasu, kde už to sosá převážně benál z nádrže. Jako kdybych já u Arkany Etech psal, že jezdím zadarmo, když teda zrovna jedu na elektriku, kterou mi vyrobí auto rekuperací... A o spalovacím motoru pomlčel... Jinak za mne: pokud golf, tak čistej benzín.
Avatar - rohYpnol
rohYpnol
4,5*???

Přesně to ukazuje na přístup a hodnocení redakce. Úplně mimo realitu.
Stačí si položit otázku, jestli by za tohle pan autor dal své peníze...
Vsadím boty že nedal 😆 Stejně jako za ID .X nebo Enyaq/Elroq... 😁
A o tom to vážení je. Proto BEV nikdo nechce! Proto 9 z 10ti, proto 11 ze 17ti... 😉
Avatar - Mokrous
Mokrous
Nadpis jako noha a přitom zase lež a blábol.

Ne, opravdu to nebylo 350 km za 350,- Kč. Opravdu ne!

Nebylo to ani 10 litrů benzínu, ale téměř 11 a ten nestál tutově 350 českých, ale spíš tak 400-450 pražských. A těch 33kWh taky nebylo zadarmo a u veřejných stanic by to bylo nejméně za 300 českých.
Suma sumárum to možná bylo za 700 českých a to znamená 2,- Kč/km.

Já myslím, že se tady ty krávoviny píšou na zakázku, aby byly prokliky a penízky z reklamy a rozjela se diskuze. Seriózní novinařina už prostě neexistuje. Smiřme se s tím.
Lubo
@Mokrous 👍 tankovali za firemné, takže vlastne 800 km za 0 kč.
Ginger Kyriakos
A ted mi nekdo reknete, proc by si soudný člověk neměl koupit Teslu....Pokud bych měl milion na auto, neváhám ani sekundu. Golf je menší, má menší výkon, není plně elektrický. Kde jsou nějaké argumenty, které by mě měly přesvědčit, proč si nekoupit Teslu?
Avatar - Emel
Emel
@Ginger Kyriakos kvůli omezenému dojezdu, problematickému servisu, ledničkovému interiéru nebo podpoře domácí značky.