Jaké.auto Informace o autech podle značky a modelu

Ojetiny

Zpět na článek

Čtvrtina ojetin nabízených v Česku má pohon 4x4. Nejčastěji narazíte na Škodu Kodiaq

27 komentářů

topten
pro me je nepochopitelny, ze vice ci mene olitana povetsinou dyzlova herka stoji v prumeru jen o 200-300tis min nez nova
Avatar - Ozzman
Ozzman
Protože majitel přeci ví, co má a co prodává ! Byl by blázen zachovalou Škůdku prodat levně ! 😁 @topten
topten
@Ozzman
ja nechapu ty kupce, ne prodejce
Avatar - Ozzman
Ozzman
Za vším hledej domělou prestiž, to auto působí na oko neznalého prostě hodnotněji, než kdyby si vedle zaparkoval vybavenou Ofci s dobrým motorem, která ten Kodiaq spráší kdekoliv a kdykoliv 😊 Ale z uživatelského hlediska Kodiaq 1 vnímám i jako fakt dobré rodinné auto s velkym kufrem, nicméně k tomu ho typická česká rodina nepoužívá tak často, protože je drahý @topten
Avatar - 3_diamanty
3_diamanty
@topten
Preto som ani nikdy neuvazoval o jazdenke... pretoze ak ma byt dobra tak zrazu stoji len kusok menej ako uz uplne nove auto ...
Avatar - idam.i
idam.i
@3_diamanty skús si to zrátať rozdiel pri drahšom aute ešte v záruke. Zistíš že taký cca.30% je celkom slušná suma.
Avatar - 3_diamanty
3_diamanty
@idam.i

Chapem... ale nebavim sa o nejakom E klasse... kde cena pada rychlo.. ak mam ale kupit 4 rocnu scalu o 2500 eur lacnejsiu ako novu... tak to uz rovno novu... videl som aj 3 rocnu fabiu za 16 jazdenu.... a za 18 mam novu... taketo jazdenky su ozaj aspon pre mna kusok nezmysel
Avatar - Ozzman
Ozzman
Ojetina se vyplatí u aut, které hodně chodí do firem či na operáky, ty auta jsou pak třeba v lepší výbavě, motorizaci a stojí i u C segmentu i 20-30 procent méně jako roční auta s nízkým nájezdem. Nejlepší je pak situace, kdy to firmy naberou levně ve velkém objemu a pak je ojetin hodně a tudíž klesá cena . Já takto koupil kdysi dvouleté Mondeo skoro za polovinu jeho ceny, protože těch aut se objevilo najednou hodně, prodal jsem ho nakonec jen s malou ztrátou za ty roky a kilometry 😊 @3_diamanty
Avatar - kruskar
kruskar
@topten V případě Suzuki Jimny dokonce víc, než nová...😊.
Frfla
jj, jsou tu prece ty Alpy a Tatry a vsude strma stoupani a toho snehu, co nam tu v Cesku napadne behem dlouhe zimy a toho blata, co mame na silnicich pres to destive leto. Praha, Brno a Ostrava, nejvyse polozene mesta Evropy s obrovskymi vyskovymi rozdily. Na D1 mate do Brna ctyri brody. Bez ctyrkolky to proste nejde, at to stoji, co to stoji. Ne, ze bychom byli snobali nebo snad malomestaci, to urcite ne. Zkratka je to treba.
Avatar - Ozzman
Ozzman
Ale notak, já jsem 6 let AWD měl a upřímě, nemám ho dále jen proto, protože jsem nechtěl SUV a auto co jsem koupil ho nemá v EU v nabídce, ale kdyby bylo, tak si za to připlatím.

Bez toho se samozřejmě jezdit dá normálně, dobrýma zimákama, a teď napíš něco, co místní piloti formule 1 neradi uslyší, ale i s dobrými a funkčními asistenty a automatem s předokolkou jen stačí stát na plynu a vyhrabe se skoro všude nakonec a auto jede kam chceš. Tohle je prostě fakt. A až ti tady nějakej frajer bude tvrdit, že on sám zvládně s manualem a ručkou kontrolovat nenadálý smyk lépe, než ESP, tak doufej, že ho v tom provozu nepotkáš, protože to na 99 % neumí a jen si to myslí.

Jenže jakmile máš trochu více výkonu na předek, klidně i od těch cca 150 koní (dle typu auta) , tak za vlhka, deště už je každý výjezd z křižovatky i na sebelepších pneu lepší s AWD a tam je to, kde to funguje a proto bych si za to připlatil 😊 @Frfla
Frfla
@Ozzman Pche, ESPcko je pro sraby. Na to mam prece ctyri brzdove pedaly, abych mohl presne dozirovat brzdny ucinek na kazde kolo zvlast.
topten
@Frfla
jako chobotnice 😄
topten
@Ozzman
mame jednu 4kolku v rodine
protoze bychom po cast zimy nedostali deti do skoly
presto i za letosni privetivy zimy jsme k jejich velke radosti 3x nevyjeli
i na suchym asfaltu je proti srovnatelny predokolce pri rozjezdu mnohem suverenejsi
Avatar - Ozzman
Ozzman
Ano, je to tak, moje aktuální auto FWD hrabe i na suchu, kdyz se chci rozjet, někdy hrabe i v 50ti když je trochu vlhko... na tohle je AWD lepší @topten
Avatar - Ham.
Ham.
@Frfla Takto ironizovat lze cokoliv na autě od zvýšené světlé výšky, přes všechno co má víc jak 60 koní, typ karoserie nebo komfortní výbavu. A přesto si lidé kupují a budou kupovat třeba 600 koňové roadstery a jen hlupák o nich bude říkat, že jsou snobové. U 4x4 v mainstreamu nejde o žádné Alpy, ale o to, že třeba ten Kodiaq s 4x4 má daleko lepší jízdní vlastnosti i na suchu v zatáčce než verze 4x2 nemluvě o přenosu výkonu na jakémkoliv jiném povrchu než suchá prohřátá silnice u aut s výkonem 150hp+.
Avatar - rohYpnol
rohYpnol
Zas taková senzace to není. Spousta výrobců spojuje nejsilnější motorizace právě s AWD...
Avatar - Stejsn
Stejsn
No a? 4 > 2 prostě.
Avatar - Jenik3
Jenik3
Protoze to 4x4 na zadi je jednoduse vic.
Otazka od pranice...co kdyby se to 4x4 na zadi auta neuvadelo, ale pochopitelne technicky by to 4x4 bylo?
Avatar - Ozzman
Ozzman
Ale prosimtě... já měl auto co to nikde napsané nemělo a taky jsem to přežil 😁 @Jenik3
Othello
@Jenik3 čtyřkolka bez označení na zádi jede stejně dobře jako ta s ním. Tj označení asi není nezbytné
Avatar - 3_diamanty
3_diamanty
Co sa tyka 4koliek vnimam to aj tak ze tych novych je coraz menej a su aj coraz drahsie ... a do obcasneho terenu aj skoda nicit nove drahe auto... tu popri novej octavke kludne clovek moze mat aj nejaku 5 rocnu vitaru .. da sa to pochopit
johny555
Jezdím na lyže do Alp každý rok, ale opět jsem si koupil předokolku. Jestli 1-2x za 10 let nahodím řetězy (otázka 10 min), tak není důvod abych připlácel za čtyřkolku, o litr vyšší spotřebu, vyšší hluk, servis... A brzdnou dráhu na sněhu to má stejnou, stejně jako stabilitu v zatáčkách.
Othello
@johny555 ale zas jak hravě se pak dá s čtyřkolkou v zimě předjíždět ty co říkají že řetězy stačí ...
Sevca1
@Othello kolikrát se ti to stane? 1-2 × za 10 let
Othello
@Sevca1 sice tuhle zimu vůbec, ale v minulosti už fakt mockrát
Avatar - Mokrous
Mokrous
@johny555 Přesně tak. Zrovna jsem v Alpách a s předokolkou a letos už dokonce na celoročních pneumatikách. Řetězy jsem v životě nepoužil. A vyjeli jsme za posledních pár let docela nesmysly. Asi to dezolátní TDI správně zatěžuje nápravu.
Při nákupu jsem řešil to samý. Hluk, spotřeba, cena, servis, pružnost,…
Na rozdíl od místních specialistů mi nečiní problém se rozjet i v mokru, nebo na sněhu i s 200 koňmi a 400Nm. Možná jim na salonu neřekli, že pedál plynu nemá jen 2 polohy ON/OFF. 🤓